Ένα νέο περιβάλλον περιμένει τους αποφοίτους τους λυκείων, οι οποίοι θα δώσουν Πανελλαδικές τον Ιούνιο και θα επιλέξουν τις οικονομικές σπουδές, διεκδικώντας μια λαμπρή επαγγελματική σταδιοδρομία στον ...Εξυπνο Τουρισμό, στην Ανάλυση Δεδομένων, στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ – Ψηφιακή Επικοινωνία)
Οι αλλαγές στην παγκόσμια οικονομία, η ανταγωνιστική αγορά και οι συνεχείς εξελίξεις σε όλους τους τομείς (τεχνολογία, κοινωνία, πολιτική, εκπαίδευση, υγεία κ.ά.) αλλάζουν συνεχώς τα δεδομένα στο χώρο των επιχειρήσεων. Παράλληλα όμως ενισχύουν την ανάγκη για άτομα με οικονομικές και σπουδές διοίκησης επιχειρήσεων που θα μπορέσουν να αφομοιώσουν, να διαχειριστούν και να οδηγήσουν όλες αυτές τις αλλαγές.
Η νέα μελέτη της επιστημονικής ομάδας της LABORA (Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας) παρουσιάζει τις 4 κορυφαίες τάσεις με εφαρμογή της Τεχνολογίας για τους αποφοίτους Διοίκησης και Οικονομικών, οι οποίες διαμορφώνουν νέες μελλοντικές θέσεις εργασίας. Οι πληροφορίες αυτές είναι χρήσιμες τόσο για τους μαθητές της Γ΄ λυκείου οι οποίοι θα διεκδικήσουν τον Ιούνιο μια θέση στα πανεπιστήμια αλλά και για τους φοιτητές που ήδη σπουδάζουν στα οικονομικά τμήματα των πανεπιστημίων.
Blockchain (αλυσίδα συστοιχιών)
Το Blockchain ή αλυσίδα συστοιχιών, το οποίο άρχισε να εμφανίζεται ως τεχνολογία την τελευταία περίπου δεκαετία (η πρώτη ιστορικά εφαρμογή του ήταν το ψηφιακό νόμισμα Bitcoin), είναι έτοιμο να αλλάξει την πληροφορική με τον ίδιο τρόπο που το έκανε το λογισμικό ανοιχτού κώδικα πριν από περίπου 25 χρόνια, καθώς αναμένεται να αποτελέσει τον αποτελεσματικότερο τρόπος ανταλλαγής πληροφοριών και δεδομένων μεταξύ ανοιχτών και ιδιωτικών επιχειρηματικών δικτύων. Μπορεί να φαίνεται περίπλοκο, αλλά η βασική του ιδέα είναι πολύ απλή. Πρόκειται για ένα τύπο βάσης δεδομένων που επιτρέπει την ταυτόχρονη αποθήκευση δεδομένων παγκοσμίως σε χιλιάδες διακομιστές (δίκτυα υπολογιστών), επιτρέποντας σε οποιονδήποτε ανήκει στο δίκτυο να βλέπει τις καταχωρήσεις των υπολοίπων σε σχεδόν πραγματικό χρόνο.
Για τις επιχειρήσεις, υπόσχεται τη διαφάνεια συναλλαγών, τη δυνατότητα δημιουργίας ασφαλών δικτύων επικοινωνίας σε πραγματικό χρόνο με συνεργάτες σε όλο τον κόσμο, υποστηρίζοντας τα πάντα από αλυσίδες εφοδιασμού, δίκτυα πληρωμών έως προσφορές ακινήτων και ανταλλαγή δεδομένων υγειονομικής περίθαλψης. Οι εφαρμογές του ξεπερνούν πλέον την κρυπτογράφηση και το bitcoin. Μπορούν να προσφέρουν διάφορα οφέλη όπως έξυπνα συμβόλαια (Smart contracts), τα οποία εκτελούνται αυτοματοποιημένα και άμεσα, καλύτερα αρχειοθετημένη, real-time πληροφόρηση για την διάθεση των εμπορευμάτων, ασφαλή βάση δεδομένων (Data Base) για χρήση ή αποθήκευση, χρηματοοικονομικές συναλλαγές σε δευτερόλεπτα και χωρίς μεσάζοντες κ.ά. Πολλές εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει, ή σχεδιάζουν να ξεκινήσουν, την χρήση εφαρμογών blockchain σε μια ποικιλία βιομηχανιών, από την οικονομική τεχνολογία (FinTech) και την υγειονομική περίθαλψη έως την παγκόσμια ναυτιλία. Ιδίως στην ναυτιλιακή βιομηχανία, αναγνωρίζοντας τις πηγές δεδομένων, το blockchain μπορεί να δημιουργήσει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον κλάδο και να απλοποιήσει σε μεγάλο βαθμό το δίκτυο των Logistics, εξοικονομώντας δυνητικά στη βιομηχανία δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Data Analysis (Ανάλυση Δεδομένων)
Η αυξανόμενη χρήση του Διαδικτύου οδηγεί στην καθημερινή συσσώρευση τεράστιου όγκου ψηφιακών δεδομένων σε πληθώρα διαφορετικών τομέων και αντικειμένων (οικονομία, υγεία, εκπαίδευση, διασκέδαση κ.ά.). Με απλά λόγια, η ανάλυση δεδομένων είναι η διαδικασία συλλογής, μετατροπής και οργάνωσης αυτών των δεδομένων προκειμένου να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα. Ο κύριος στόχος της είναι να βρει νόημα στα δεδομένα, έτσι ώστε η γνώση που προκύπτει να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων. Τα εργαλεία της διευκολύνουν τους χρήστες να επεξεργάζονται και να χειρίζονται δεδομένα, να αναλύουν τις σχέσεις και τους συσχετισμούς μεταξύ συνόλων δεδομένων και βοηθούν επίσης στον εντοπισμό προτύπων και τάσεων για ερμηνεία.
Η ανάλυση δεδομένων χρησιμοποιείται κατά κόρον πλέον από τις επιχειρήσεις για να τις βοηθήσει να λαμβάνουν ταχύτερα, καλύτερες επιχειρηματικές αποφάσεις. Είτε πρόκειται για έρευνα αγοράς, έρευνα προϊόντων, τοποθέτηση, κριτικές πελατών, ανάλυση συναισθημάτων, λογιστικά και οικονομικά στοιχεία ή οποιοδήποτε άλλο ζήτημα για το οποίο υπάρχουν δεδομένα, η ανάλυση τους θα παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε να παρθούν οι σωστές επιλογές.Υπάρχουν διάφοροι τύποι τεχνικών ανάλυσης δεδομένων με βάση τις επιχειρήσεις και την τεχνολογία. Οι κύριοι είναι η ανάλυση κειμένου, η στατιστική ανάλυση, η διαγνωστική ανάλυση, η προγνωστική ανάλυση και η προκαταρκτική ανάλυση.
Smart Tourism (Έξυπνος Τουρισμός)
Ο smart-έξυπνος τουρισμός έχει να κάνει με «έξυπνους τρόπους» για τη βελτίωση της διαχείρισης των πόρων, τη μεγιστοποίηση της ανταγωνιστικότητας και την ενίσχυση της βιωσιμότητας του τουρισμού μέσω της χρήσης τεχνολογικών καινοτομιών και εφαρμογών. Στοχεύει να καταστήσει τον τουρισμό λοιπόν βιωσιμότερο και πιο κερδοφόρο.
Έχει πολλές διαφορετικές μορφές όπως μενού κωδικού QR σε εστιατόρια, μηχανήματα αυτόματης πώλησης, εικονικά εισιτήρια ή αναγνώριση προσώπου αντί για εισιτήρια, εικονικές περιηγήσεις και ξεναγήσεις με χρήση επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας (ψηφιακά μουσεία, χάρτες, εφαρμογές τουρισμού σε κινητά), υπολογιστικές εφαρμογές όπως μηχανές αναζήτησης και διαχείρισης κρατήσεων σε μεταφορές και ξενοδοχεία και πολλά άλλα.
Οι σύνθετοι αλγόριθμοι, τα cookies, η ανάπτυξη των social media και άλλες ψηφιακές μέθοδοι παρακολούθησης δίνουν την δυνατότητα στις τουριστικές επιχειρήσεις, να έχουν άμεση και συχνή επαφή με ήδη ή μελλοντικούς καταναλωτές. Αυτό τους επιτρέπει να αναπτύξουν πιο κατάλληλα και στοχευμένα προϊόντα. Επίσης σήμερα υπάρχουν πολλοί τρόποι απόκτησης και παρακολούθησης πληροφοριών. Οι οργανισμοί έχουν πλέον πληθώρα δεδομένων στα χέρια τους.
Μια εφαρμογή στάθμευσης για παράδειγμα, μπορεί να βοηθήσει τους ταξιδιώτες να σταθμεύουν ευκολότερα και να μειώνεται η συμφόρηση. Η υιοθέτηση έξυπνων εργαλείων έρευνας και διαχείρισης τουρισμού, όπως ο σχεδιασμός μιας εφαρμογής που παρακολουθεί τη ροή του τουρισμού ή η ανάπτυξη ενός προσαρμοσμένου προγράμματος CRM, μπορούν να βελτιώσουν δραματικά τα επιχειρηματικά αποτελέσματα.
Ίσως ο πιο προφανής τύπος smart τουρισμού (τουλάχιστον για τον τουρίστα), είναι η smart τουριστική εμπειρία. Προορισμοί, αξιοθέατα, μουσεία, ξενοδοχεία και άλλοι τουριστικοί πάροχοι ζωντανεύουν στην οθόνη (κινητού, υπολογιστή κ.λπ.) μέσω καινοτόμων τεχνολογικών προσεγγίσεων (εφαρμογές επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας, gaming κ.ά.) για την ανάπτυξη και ενίσχυση της τουριστικής εμπειρίας που προσφέρουν. Αυτό κυμαίνεται από
Digital Marketing – Digital Communications (Ψηφιακό Μάρκετινγκ – Ψηφιακή Επικοινωνία)
Το ψηφιακό τοπίο εξελίσσεται γρήγορα και οι σημερινοί καταναλωτές έχουν διάχυτη πληροφόρηση και επιλογές για την λήψη αγοραστικών αποφάσεων, με αποτέλεσμα οι προτιμήσεις τους να αλλάζουν συνεχώς, το εύρος προσοχής να μειώνεται και ο ανταγωνισμός μεταξύ των εμπόρων να είναι σκληρός. Είναι σαφές ότι, εν μέσω αυτών των ταχέως μεταβαλλόμενων προσδοκιών των πελατών, το συμβατικό μάρκετινγκ δεν ισχύει πλέον. Αυτή η νέα εποχή έχει θέσει νέες απαιτήσεις στους εμπόρους. Η τεχνολογία αλλάζει το μάρκετινγκ και την επικοινωνίας με εντυπωσιακό ρυθμό και νέα εργαλεία όπως η αυτοματοποίηση του μάρκετινγκ, η τεχνητή νοημοσύνη ή ακόμη και ο αυξανόμενος αριθμός των παρεχόμενων social media, εμφανίζονται διαρκώς.
Η αυτοματοποίηση στο μάρκετινγκ υιοθετείται ευρέως με γρήγορους ρυθμούς. Έχει περάσει αρκετός καιρός από όταν η τεχνητή νοημοσύνη (artificial intelligence) και η μηχανική μάθηση (machine learning) ήταν στην κορυφή κάθε λίστας τάσεων μάρκετινγκ, και δικαίως. Από τις ακριβέστερες αναλύσεις και μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο, τη βελτίωση της εμπειρίας και της υποστήριξης των πελατών, τη βελτίωση των στρατηγικών τιμολόγησης προϊόντων, η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση αποφέρουν τεράστια οφέλη στο μάρκετινγκ.
Τα δεδομένα βρίσκονται παντού πλέον γύρω μας, γεγονός που δίνει σημαντικές πληροφορίες για τις προσδοκίες και τις τάσεις αγορών. Η χρήση τους βοηθά στην ανάπτυξη συγκεκριμένων στρατηγικών μάρκετινγκ. Οι εταιρίες χρησιμοποιούν πολύπλοκους συνδυασμούς προσωπικών δεδομένων, δεδομένων τοποθεσίας και δεδομένων περιβάλλοντος για να στοχεύουν τους πελάτες τους με το σωστό μήνυμα, τη σωστή στιγμή, στη σωστή συσκευή.
Τα τελευταία χρόνια βιώνουμε την έκρηξη των social media, με την διαχείριση και το μάρκετινγκ των social media να αποτελούν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι των επικοινωνιακών στρατηγικών των επιχειρήσεων. Τέλος καθώς οι έμποροι συνεχίζουν να αναζητούν εργαλεία για να προσφέρουν πιο ελκυστικές, διαδραστικές και εξατομικευμένες εμπειρίες, ο αντίκτυπος της εικονικής πραγματικότητας γίνεται ολοένα και μεγαλύτερος. Επιτρέποντας τη συναρπαστική αφήγηση, ωθεί τους καταναλωτές να συνδέονται συναισθηματικά με συγκεκριμένες επωνυμίες και προϊόντα, ενισχύοντας την αφοσίωση τους σε αυτά.
πηγή: Εthnos.gr