Κατανοητά και ενθαρρυντικά τα σημερινά θέματα
Ενδιαφέρον και διαχρονικό το θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας και λογοτεχνίας για τους υποψηφίους του Γενικού Ενιαίου Λυκείου, Γ΄ τάξης. Οι μαθητές κλήθηκαν να γράψουν ένα άρθρο σε ιστοσελίδα του σχολείου για την αξία της ιστορικής γνώσης καθώς και τους βιωματικούς τρόπους που μπορεί να καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον για το ιστορικό παρελθόν.
Το διαγώνισμα αποτελείται από 3 κείμενα. Το πρώτο κείμενο μη λογοτεχνικό του ιστορικού Ρ.Αλβανού εύκολο και κατανοητό εξηγεί γιατί μαθαίνουμε ιστορία και απ' αυτό μπορούν οι μαθητές να αξιοποιήσουν πληροφορίες για το θέμα της έκθεσης .Το δεύτερο κείμενο είναι απόσπασμα από την ομιλία της Κικής Δημουλά που αφορά το ιστορικό παρελθόν και ειδικότερα τι ρόλο διαδραματίζει "η επέτειος" στη διατήρηση της μνήμης .Το τρίτο κατά σειρά λογοτεχνικό κείμενο, (πεζό για πρώτη φορά καθώς συνηθιζόταν ποίημα )του Θανάση Βαλτινού με τίτλο "Οικογενειακή ιστορία" μικρό σε έκταση και ευσύνοπτο τονίζει την αξίας της οικογενειακής παράδοσης. Το θέμα Γ1 που σχετίζεται με το λογοτεχνικό είχε τρία σκέλη δίνοντας την ευκαιρία στους υποψηφίους να ερμηνεύσουν το πεζό στηριζόμενοι σε κειμενικούς δείκτες αλλά και εκφράσουν την προσωπικής τους στάση.
Οι υπόλοιπες παρατηρήσεις με σαφήνεια διατυπωμένες αφορούσαν την περίληψη, σωστό/λάθος, χαρακτηρισμό τίτλου , ευαισθητοποίηση του αναγνώστη, χρήση του ευθέος λόγου -μπαίνει για πρώτη φορά στις πανελλήνιες- δεν προκάλεσαν έκπληξη στους υποψηφίους καθώς ανταποκρίνονταν στην πολύμηνη προετοιμασία τους .
Τέλος τα κείμενα ως προς την έκταση και την κατανόηση τους θεωρούνται στο σύνολο τους ξεκάθαρα και ειδικά το κείμενο 2 αποτελεί φόρο τιμής στην Κική Δημουλά.
Ψαράκη Ζέφη, φιλόλογος
Σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία και καλά αποτελέσματα!!!
ΚΥΒΟΣ - Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης