Η κλιματική κρίση προκάλεσε 68.000 θανάτους στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2022
Πετρούσεβ: "Έγινε αυτό που ήθελα, δεν με νοιάζει τι θέση θα παίζω στον Ερυθρό Αστέρα" ...
Halloween: Πώς ξεκίνησε το έθιμο που κατέκτησε τον κόσμο – Οι απαρχές και η ιστορία του
Χρηματοδότηση έως 17.000 ευρώ σε νέες επιχειρήσεις - Ποιοι δικαιούνται να κάνουν αίτηση ...
Έλον Μασκ: Πιθανότητα 20% η τεχνητή νοημοσύνη να μετατραπεί σε υπαρξιακή απειλή για την ανθρωπότητα ...
Χαμός με Αλμέιδα στο Μεξικό – «Πιο κοντά από ποτέ στην Τσίβας»
1ο Γυμνάσιο Πύργου: Διδακτική Επίσκεψη στην Καλαμάτα
Αϋπνία: Μας γερνάει πριν την ώρα μας;
Νέα παρέμβαση Αυγερινοπούλου για το πλαφόν στη σταφίδα
Ισπανία: Πλημμύρες στο νότιο και ανατολικό τμήμα της χώρας έπειτα από σφοδρές βροχοπτώσεις ...
Τα θέματα Α, Β, Γ ήταν σε σταθερό επίπεδο δυσκολίας συγκριτικά με τα αντίστοιχα περσινά, με επακόλουθο οι μαθητές να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο σύνολο τους. Όσον αφορά στο θέμα Δ, ήταν συνδυαστικό των κεφαλαίων 1,7 και 9 , πρωτότυπο και αρκετά ενδιαφέρον μιας και εστίαζε κυρίως στην κατανόηση του μαθήματος και όχι σε αριθμητικές πράξεις.
Συγκεκριμένα, στο ΘΕΜΑ Α, το ερώτημα Α1 περιλάμβανε ερωτήσεις τύπου Σωστού Λάθους, ενώ τα ερωτήματα Α2 και Α3 ήταν πολλαπλής επιλογής χωρίς αριθμητικές πράξεις και αφορούσαν στα κεφάλαια 9 και 10 αντίστοιχα.
Το ΘΕΜΑ Β ζητούσε από τους μαθητές να περιγράψουν τη θεωρία του 5ου κεφαλαίου σχετικά με τον τρόπο που επιδρούν στην ισορροπία ενός κανονικού αγαθού οι μεταβολές (μόνο) της ζήτησης και (μόνο)της προσφοράς.
Το ΘΕΜΑ Γ αποτελεί μία από τις βασικές ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου του σχολικού βιβλίου – «Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ», με απλή χρήση του βασικού τυπολογίου και δεν αναμένεται να έχει δυσκολέψει τους μαθητές, αν και χρειαζόταν ιδιαίτερη προσοχή στις αριθμητικές πράξεις. Ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει το ερώτημα Γ5 που ζητούσε από τους μαθητές να υπολογίσουν το ποσοστό του μεταβλητού κόστους που προέρχεται από τη δαπάνη για εργασία και το ποσοστό που προέρχεται από τη δαπάνη για πρώτες ύλες.
Τέλος, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω το ΘΕΜΑ Δ ήταν συνδυαστικό των κεφαλαίων 1,7,9 και απαιτούσε πολύ καλή κατανόηση τους προκειμένου να επιλυθεί σωστά το σύνολο των ερωτημάτων. Ωστόσο, δεν απαιτούσε δύσκολες και πολλές αριθμητικές πράξεις και έτσι ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε εύκολα να το απαντήσει, αφού δεν έκρυβε δυσκολίες και «παγίδες».
Συμπερασματικά, προκύπτει ότι το σημερινό διαγώνισμα ήταν πλήρες και κλιμακούμενης δυσκολίας, ενώ το «άριστα» μπορεί να το πετύχει ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής, μιας και τα ζητούμενα κάλυψαν αρκετά μεγάλο εύρος της ύλης. Καλό καλοκαίρι και καλά αποτελέσματα σε όλους τους μαθητές!
Διονύσιος Μιαούλης - Οικονομολόγος, ΜSc
Φροντιστήριο Mathisis
Απευθύνονται σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, οι οποίοι έχουν κατανοήσει σε βάθος όλη την ύλη και τις λεπτομέρειές της, διαθέτουν ψυχραιμία και παρατηρητικότητα. Επίσης, έπρεπε να μπορούν να διαχειριστούν τον χρόνο που είχαν.
Στη δομή του διαγωνίσματος, παρατηρήθηκαν ερωτήματα τα οποία ζητούσαν αποδείξεις θεωρίας, κάτι που δεν είχε ζητηθεί για πολλά χρόνια.
Θεωρούμε οτι το μάθημα της Φυσικής, θα παίξει μεγάλο ρόλο στον καθορισμό των βάσεων.
Η ομάδα Φυσικών των φροντιστηρίων ΟΡΟΣΗΜΟ – ΘΑΛΗΣ
Δημήτρης Βαρελάς
Νάνσυ Γεωργακοπούλου
Νίκος Καραχάλιος
Γιώργος Ρελλιάς
Το θέμα Α περιλάμβανε ερωτήσεις κλειστού τύπου, το θέμα Β ζητούσε διαγραμματικές μεταβολές ενώ το θέμα Γ αν και είχε αρκετά ερωτήματα και πράξεις, δεν ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό.
Τέλος, στο θέμα Δ το οποίο συνδύαζε 1, 7 και 9 κεφάλαιο, δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη δυσκολία με εξαίρεση τα ερωτήματα Δ4 και Δ5 που χρειάζονταν πέρα από τις γνώσεις και την κριτική σκέψη των εξεταζόμενων.
Καλά αποτελέσματα και καλό καλοκαίρι σε όλους!!!
Δεμέκα Δώρα, Οικονομολόγος
Κύβος, Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης
Πιο συγκεκριμένα :
Στο θέμα Α ερωτήσεις κλειστού τύπου χωρίς ασάφειες.
Στο θέμα Β, διαγραμματικές μεταβολές από το κεφάλαιο 5.
Στο θέμα Γ, θέμα που αφορά το κεφάλαιο 3 χαρακτηρίζεται βατό, απαιτεί αλγεβρικές πράξεις και δεν θα προβληματίσει τους μαθητές. Ιδιαίτερο το Γ5.
Στο θέμα Δ, συνδυαστικό θέμα των κεφαλαίων 1-7-9 δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη δυσκολία. Το Δ5 απαιτούσε την κριτική σκέψη των υποψηφίων.
Γκίκα Κωνσταντίνα - Οικονομολόγος
ΘΕΜΑ Α
Α1.
α –Λάθος
β-Λάθος
γ-Σωστό
δ-Σωστό
ε-Λάθος
A2. β
Α3. δ
ΘΕΜΑ Β
Β1
α. ‘’Μεταβολή της ζήτησης’’ κεφάλαιο 5 , σελ 96-97
β. ‘’Μεταβολή της προσφοράς , κεφάλαιο 5, σελ 97-98
ΘΕΜΑ Γ
Γ2. Σελ 89: «Οι μεταβολές του μέσου…προϊόντος»
Γ3.
Για Q= 1150, L=;
MP= ΔQ/ΔL => 70= 1500-1150/30-L => L=25
ΔL =40-25=15 εργάτες
Γ4.
L =32 , Q= ;
MP= ΔQ/ΔL => 50= 2000-Q/40-32 => Q=1600
VC= w*L+Q*C=> 19200= 100*32+1600*c => c=10
Γ5.
% δαπάνη για εργασία= Δαπάνη για εργασία/VC => 3200/19200*100= 16,7%
% δαπάνη για πρώτες ύλες= Δαπάνη για πρώτες ύλες/VC =>16000/19200*100= 83,3%
ΘΕΜΑ Δ
Δ1.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΗ ΕΝΕΡΓΟΙ= παιδιά + ηλικιωμένοι+ στρατιώτες = 200+200+100=500
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΝΕΡΓΟΣ= ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΗ ΕΝΕΡΓΟ= 2000-500=1500
%ανεργίας = άνεργοι/Εργατικό δυναμικό *100= 60/1500*100=4%
Δ2.
ΑΕΠ 2021σε τρέχουσες τιμές= Px*Qx+ Pψ*Qψ= 4*2000+2*8000=24.000
Δ3.
ΑΕΠ2022σε σταθερές τιμές2021=24.000+50%*24000= 36.000
ΔΤ2022=100+20%*100=120
ΑΕΠ σε σταθερές τιμές= ΑΕΠτρέχουσες τιμές/ΔΤ *100 =>
36.000= ΑΕΠτρέχουσες τιμές/120 *100 => ΑΕΠ2022τρέχουσες τιμές= 43.200
Δ4.
Κάθε εργάτης παράγει 4Χ
Lχ=2000/4=500
Κάθε εργάτης παράγει 8Ψ
Lψ= 8000/8= 1000
Δ5.
Lx’= 500-10%*500=450 Lψ’=1000-20%*1000=800
Η ποσότητα του χ που παράγεται είναι: 4*450=1800
Η ποσότητα του ψ που παράγεται είναι: 8*800=6400
Ο νέος συνδυασμός είναι : (Χ=1800,Ψ=6400)
Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]
Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης
Copyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.