Τρίτη, 16 Ιουλίου 2019 17:12

Συμβούλιο της Επικρατείας: «Πράσινο φως» για την επένδυση στο Ελληνικό

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Ανοίγει ο δρόμος για τα έργα στην ευρύτερη περιοχή του Ελληνικού, ύψους έξι δισ. ευρώ, που θα υλοποιηθούν από επενδυτικό σχήμα υπό την εταιρεία Lamda Development - Στο πλαίσιο του Συντάγματος οι ουρανοξύστες - Το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ

Το «πράσινο φως» άναψε την Τρίτη η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας για την επένδυση στο Ελληνικό Αττικής και ειδικότερα για τα έργα που πρόκειται να κατασκευαστούν, στο λεγόμενο μητροπολιτικό πάρκο Ελληνικού-Αγίου Κοσμά.

Τα έργα στην ευρύτερη περιοχή του Ελληνικού, ύψους έξι δισ. ευρώ θα υλοποιηθούν από επενδυτικό σχήμα υπό την εταιρεία Lamda Development, συμφερόντων του Ομίλου Λάτση.
Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με δύο αποφάσεις της (1305και 1306/2019) απέρριψε τις αιτήσεις ακύρωσης που είχαν συζητηθεί την 7η Δεκεμβρίου 2018.

Με τις αιτήσεις οι 550 περίπου κάτοικοι της περιοχής του Ελληνικού (Κάτω και Άνω Ελληνικό, Άγιος Κοσμάς, Αργυρούπολης και όμοροι Δήμοι), όπως και νομικά πρόσωπα (Πανελλήνιο Δίκτυο Οικολογικών Οργανώσεων, Οικολογική Συνεργασία, Πανελλήνια Ένωση Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων, Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση WWF Ελλάς, Δικηγορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης) κ.λπ. ζητούσαν να ακυρωθεί το από 28.2.2018 Προεδρικό διάταγμα για την “Έγκριση του σχεδίου ολοκληρωμένης ανάπτυξης (ΣΟΑ) του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά, συνολικής εκτάσεως 6.008.076 τ.μ.
Επίσης, με το ίδιο Προεδρικό Διάταγμα εγκρίθηκαν οι κατευθύνσεις και οι όροι για την προστασία του περιβάλλοντος και όροι για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, επικυρώθηκαν δε οι οριογραμμές των διαρρεόντων την περιοχή ρεμάτων.

Υπενθυμίζεται, ότι παρέμβαση υπέρ του επίμαχου Προεδρικού Διατάγματος έκαναν το ΤΑΙΠΕΔ, οι εταιρείες Ελληνικό Α.Ε., Helliniko global, κ.λπ. Η Ολομέλεια του ΣτΕ με πρόεδρο την Αικατερίνη Σακελλαροπούλου και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Χρήστο Ντουχάνη απέρριψαν τις αιτήσεις ακυρώσεως.

Στο πλαίσιο του Συντάγματος οι ουρανοξύστες

Με τις αιτήσεις ακύρωσης οι κάτοικοι κ.λπ. ζητούσαν, μεταξύ των άλλων, να ακυρωθεί του επίμαχο Προεδρικό Διάταγμα κατά το σκέλος εκείνο που προβλέπει την τοποθέτηση 6 υψηλών κτιρίων (ουρανοξύστες), ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης, μέγιστου ύψους 200 μέτρων, που γίνονται αντιληπτά ως τοπόσημα (landmarks). Το ΣτΕ, ερμηνεύοντας τις σχετικές διατάξεις του ν. 4062/2012 έκρινε, αφενός ότι ο αριθμός των 6 ειδικών κτιρίων είναι εύλογος προκειμένου αυτά να επιτελέσουν την αρχιτεκτονική τους λειτουργία ως τοποσήμων και, αφετέρου, ότι από τις συνοδευτικές του σχεδίου αρχιτεκτονικές μελέτες θα εξαρτηθεί αν θα εξαντληθεί το μέγιστο προβλεπόμενο ύψος των 200 μ.

Περαιτέρω κρίθηκε ότι καμία από τις νομοθετικές διατάξεις με τις οποίες κυρώθηκε η Ευρωπαϊκή Σύμβαση της Φλωρεντίας για το τοπίο, και το άρθρο 22 του ν. 4277/2014 (νόμος για ΡΣΑ), δεν υπάγει στην αρμοδιότητα της αρχαιολογικής αρχής την έγκριση χωρικού σχεδίου για λόγους προστασίας του τοπίου.
Συνεπώς, αποφάνθηκαν οι σύμβουλοι Επικρατείας, «είναι απορριπτέοι οι λόγοι ακυρώσεως, σύμφωνα με τους οποίους η πρόβλεψη των συγκεκριμένων υψών κτιρίων είναι αντίθετη με τη συνταγματική επιταγή (άρθρο 24 παρ. 1 Συντ.) της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, μέρος του οποίου αποτελεί το τοπίο και, εν προκειμένω, το αττικό, καθώς και ο λόγος ότι μη νομίμως εκδόθηκε το διάταγμα χωρίς την έγκριση της ΥΠΠΟ», ενώ ως προς το ζήτημα αυτό διατυπώθηκε μειοψηφούσα άποψη από εννέα συμβούλους Επικρατείας.

Ακόμη, έκρινε η Ολομέλεια του ΣτΕ ότι το επίμαχο Προεδρικό Διάταγμα δεν παραβιάζονται οι συνταγματικές επιταγές του άρθρου 24 για το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον που έχει αναχθεί σε συνταγματικά προστατευόμενη αξία.

Τέλος, απορρίπτονται οι ισχυρισμοί των προσφευγόντων ότι το σχέδιο επιφέρει υποβάθμιση του περιβάλλοντος και επιδείνωση των συνθηκών διαβίωσης στις όμορες περιοχές. Ως προς το τελευταίο διατυπώθηκε μειοψηφία 10 συμβούλων Επικρατείας ειδικά ως προς το παράκτιο μέτωπο της επίμαχης έκτασης.

Βασικές σκέψεις των αποφάσεων της Ολομέλειας

Στο σκεπτικό των αποφάσεων της Ολομέλειας του ΣτΕ μεταξύ των άλλων, αναφέρονται και τα εξής:

1 ) Zητείται η ακύρωση του από 28.2.2018 προεδρικού διατάγματος “Έγκριση του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά Περιφέρειας Αττικής” (Α.Α.Π. 35), συνολικής εκτάσεως 6.008.076,24 τ.μ., με τον καθορισμό περιοχών και ζωνών, καθώς και χρήσεων, όρων και περιορισμών δόμησης. Με το προσβαλλόμενο πρ. δ/μα εγκρίθηκαν, επίσης, κατευθύνσεις και όροι για την προστασία του περιβάλλοντος, σύστημα περιβαλλοντικής παρακολούθησης, καθώς και όροι για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, επικυρώθηκαν δε οι οριογραμμές των διαρρεόντων την περιοχή ρεμάτων.

2 ) Με το ν. 4062/2012 ρυθμίσθηκε η αξιοποίηση του πρώην Αεροδρομίου του Ελληνικού και δύο ακινήτων του παρακτίου μετώπου της περιοχής, στο δε άρθρο 1 ορίσθηκε ότι η αξιοποίηση των τριών ακινήτων συνιστά σκοπό “εντόνου δημοσίου συμφέροντος”. Ο νόμος αυτός δεν συνιστά σχέδιο, κατά την έννοια του άρθρου 2 της οδηγίας [2001/42/ΕΚ «σχετικά με την εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ορισμένων σχεδίων και προγραμμάτων»], διότι ο νόμος αυτός αρκείται στην αφηρημένη πρόβλεψη ζωνών με ορισμένα γενικά χαρακτηριστικά, χωρίς να καθορίζει τις ζώνες αυτές στο χώρο και, γενικότερα, χωρίς ο ίδιος, πέραν της γενικής αναφοράς στην όλη έκταση του Μητροπολιτικού Πόλου, να περιέχει συγκεκριμένες χωροταξικές ρυθμίσεις και, μάλιστα, αρκούντως εξειδικευμένες ώστε να καθίσταται επιτρεπτή η εκτέλεση έργων, κατά την έννοια είτε της οδηγίας 85/337/ΕΟΚ είτε των μεταγενεστέρων οδηγιών που ρυθμίζουν το ίδιο θέμα (βλ. οδηγία 2011/92/ΕΕ – L 26). Εν πάση περιπτώσει, μετά την έκδοση του ν. 4062/2012, εκδόθηκε ο ν. 4277/2014, με τον οποίο εγκρίθηκε το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας Αττικής και έγινε ρητή αναφορά τόσο στον όλο Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού – Αγίου Κοσμά όσο και στο Μητροπολιτικό Πάρκο που αυτός θα περιλαμβάνει. Το ν. ΡΣΑ, όμως, το οποίο, παραπέμπει ρητά στο ν. 4062/2012 και εντάσσει τις κανονιστικές ρυθμίσεις του νόμου αυτού στον ευρύτερο σχεδιασμό που επιχειρεί το ίδιο, έχει εγκριθεί βάσει Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (βλ. άρθρα 38 και 39 του ν. 4277/2014), ΣΜΠΕ δε εκπονήθηκε και για το προσβαλλόμενο διάταγμα. Κατά συνέπεια, αβασίμως προβάλλεται ότι απαιτούνταν και τρίτη ΣΜΠΕ, ειδικώς για το ν. 4062/2012. [...].

3 ) Η ΣΜΠΕ του διατάγματος υποβλήθηκε σε διαβούλευση με τις αρμόδιες ως προς τις συνέπειές του διοικητικές αρχές και με το ενδιαφερόμενο κοινό. Η προθεσμία της διαβούλευσης, η οποία, κατά γενικό κανόνα είναι 30 ημερών, συντμήθηκε από το νόμο (άρθρο 2 παρ. 4 ν. 4062/2012) σε εικοσαήμερη. Το Δικαστήριο δεν εξετάζει την προσφορότητα της διάταξης αυτής, η οποία, πάντως, κείται εντός των ορίων της οδηγίας 2001/42/ΕΚ, που επιβάλλει (άρθρο 6 παρ. 2) την παροχή “έγκυρης και πραγματικής ευκαιρίας εντός ευλόγων χρονικών ορίων” για την έκφραση των απόψεων των ενδιαφερομένων, κοινού και αρμοδίων υπηρεσιών. Τούτο δε διότι η εν προκειμένω ταχθείσα κατ’ εφαρμογή ειδικού νόμου εικοσαήμερη προθεσμία, είναι, μεν, βραχύτερη της συνήθους, δεν μπορεί, όμως, να θεωρηθεί μη εύλογη κατά την έννοια της οδηγίας, είναι δε αδιάφορο ότι η διαδρομή της συνέπεσε με θερινή περίοδο, αφού από κανέναν υπέρτερης ισχύος κανόνα δικαίου δεν επιβάλλεται η κανονιστική πρόβλεψη μακροτέρων προθεσμιών κατά τη διάρκεια του θέρους. Εν πάση περιπτώσει, εν προκειμένω, [...] [η] Διοίκηση [...] εξέφρασε την πρόθεση να λάβει υπόψη και τις απόψεις και γνωμοδοτήσεις που θα κατετίθεντο μετά τη λήξη της ως άνω προθεσμίας, πράγματι δε, τα στοιχεία αυτά τέθηκαν υπόψη των δύο πρώτων παρεμβαινουσών προκειμένου να σχολιασθούν από τους μελετητές και, περαιτέρω, αξιολογήθηκαν από τη Διοίκηση πριν να διατυπωθεί η σχετική εισήγησή της. Εκπρόσωποι των ενδιαφερομένων, εξάλλου, αλλά και τρίτοι, συμμετείχαν ενεργώς σε επιμέρους πτυχές της διαδικασίας που προηγήθηκε της προσβαλλόμενης πράξης, όπως συνέβη με την αξιολόγηση του σχεδίου κατά την αρχαιολογική νομοθεσία, κατά τη διάρκεια της οποίας εξέθεσαν τις απόψεις τους, που είχαν, μάλιστα, σημαντική επίδραση στη σχετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, τούτο δε έλαβε χώρα πολύ μετά την πάροδο της ταχθείσης προθεσμίας, [...].

4 ) Στο σχέδιο συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο που κατατέθηκε στο Eurogroup της 25/06/2015, και υποβλήθηκε στο δημοψήφισμα της 5.7.2015, μεταξύ των μέτρων που έπρεπε να λάβει το Κράτος, προκειμένου οι δανειστές να αναλάβουν τη χρηματοδότησή του για την κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών σύμφωνα με το περιγραφόμενο χρονοδιάγραμμα, περιλαμβανόταν “η υλοποίηση μη αναστρέψιμων βημάτων για την πώληση του Ελληνικού”, χωρίς, όμως, να προδιαγράφεται στο εν λόγω σχέδιο συμφωνίας ο χωρικός προορισμός του όλου ακινήτου μετά την ιδιωτικοποίησή του. Το σχέδιο συμφωνίας, το οποίο απορρίφθηκε κατά το διεξαχθέν δημοψήφισμα, δεν αφορούσε, ειδικότερα, το χωροταξικό περιεχόμενο του ν. 4062/2012, δηλαδή, τα υλοποιούμενα πολεοδομικά μεγέθη, τις επιτρεπόμενες χρήσεις ή την εν γένει χωροταξική ταυτότητα του ακινήτου, αλλά καθ’ εαυτή τη μεταφορά ιδιοκτησιακών ή άλλων δικαιωμάτων σε ιδιώτη, η οποία δεν αποτελεί περιεχόμενο του προσβαλλομένου διατάγματος. Πέραν, όμως, αυτού, η ίδια η “πώληση του Ελληνικού”, κατά το σχέδιο συμφωνίας, απορρίφθηκε, βάσει του δημοψηφίσματος, ως τμήμα ενός ευρύτερου συνόλου μέτρων και δράσεων που έθετε ως όρους το σχέδιο συμφωνίας προκειμένου να ενεργοποιηθεί ορισμένη χρηματοδότηση εκ μέρους των δανειστών, δηλαδή ως στοιχείο της συμφωνίας αυτής, δεν απορρίφθηκε δε ως αυτοτελές μέτρο. Υπό τα δεδομένα αυτά, η Διοίκηση δεν κωλυόταν από την αρχή της λαϊκής κυριαρχίας ή άλλη συνταγματική αρχή να προβεί στη λήψη μέτρων για την υλοποίηση της “ιδιωτικοποίησης” του Ελληνικού, όπως δεν κωλύεται να υλοποιήσει άλλα μέτρα που περιελάμβανε το απορριφθέν σχέδιο συμφωνίας (επιτάχυνση δικαιοσύνης, καταπολέμηση διαφθοράς κ.λπ.), πολύ δε περισσότερο δεν κωλυόταν για την έκδοση του προσβαλλομένου διατάγματος, που αποτελεί, κατά τα προαναφερόμενα, χωροταξικό σχέδιο.

5 ) Με την αίτηση πλήσσεται το προσβαλλόμενο διάταγμα κατά το μέρος που προβλέπει την τοποθέτηση έξι υψηλών κτιρίων, ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης, μέγιστου ύψους 200 μ., που γίνονται αντιληπτά ως τοπόσημα (landmarks). Το Δικαστήριο, ερμηνεύοντας τις σχετικές διατάξεις του ν. 4062/2012 έκρινε, αφενός ότι ο αριθμός των 6 ειδικών κτιρίων είναι εύλογος προκειμένου αυτά να επιτελέσουν την αρχιτεκτονική τους λειτουργία ως τοποσήμων και, αφετέρου, ότι από τις συνοδευτικές του σχεδίου αρχιτεκτονικές μελέτες θα εξαρτηθεί αν θα εξαντληθεί το μέγιστο προβλεπόμενο ύψος των 200 μ. Περαιτέρω κρίθηκε ότι καμία από τις διατάξεις των άρθρων 2, 10, 12, 14 και 16 του ν. 3028/2002, 1 παρ. 1 του ν. 1469/1950 και 52 του κ.ν. 5351/1932, 18 και 19 και 21 ου ν. 1650/1986, του ν. 3827/2010, με τον οποίο κυρώθηκε η Ευρωπαϊκή Σύμβαση της Φλωρεντίας για το τοπίο, και 22 του ν. 4277/2014 (ν. ΡΣΑ), δεν υπάγει στην αρμοδιότητα της αρχαιολογικής αρχής την έγκριση χωρικού σχεδίου για λόγους προστασίας του τοπίου. Η προβλεπόμενη από τις διατάξεις αυτές (ιδίως άρθρα 10, 12, 14 και 16 του ν. 3028/2002) αρμοδιότητα του Υπουργού Πολιτισμού, ασκούμενη μετά από γνωμοδότηση του οικείου συμβουλίου, αποσκοπεί στην προστασία αρχαίων μνημείων, αρχαιολογικών χώρων και ιστορικών τόπων και δεν επεκτείνεται στην προστασία του τοπίου, με την εξαίρεση των τόπων “ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους”, κατά την παλαιότερη και τυπικώς ισχύουσα ακόμη νομοθεσία (ν. 1469/1950), η οποία, όμως, αφορά περιοχές που έχουν χαρακτηρισθεί με αρμοδίως εκδιδόμενη διοικητική πράξη και βάσει ειδικής διοικητικής διαδικασίας, ως τόποι αυτής της κατηγορίας. Οι εν λόγω παλαιότερες διατάξεις περί “τόπων ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους” εναρμονίζονται, κατά τούτο, με τις ήδη ισχύουσες περί αρχαιολογικών χώρων και ιστορικών τόπων, οι οποίες, κατά τα προαναφερόμενα, προβλέπουν ομοίως την έκδοση ρητής πράξης χαρακτηρισμού των τόπων αυτών ως τέτοιων. Τούτο δε προκειμένου να αποφεύγεται η ανασφάλεια δικαίου που θα δημιουργούσε η παρεμβολή ενός διοικητικού οργάνου, με αρμοδιότητα να εμποδίσει την κατασκευή ενός τεχνικού έργου, την ανάπτυξη μιας οικονομικής δραστηριότητας ή τη θεσμοθέτηση ενός χωρικού σχεδίου, χωρίς να προκύπτει από διοικητική πράξη ότι η έκταση εμπίπτει σε κατηγορία που θεμελιώνει την εν λόγω αρμοδιότητα. Η ρήτρα, όμως, της 6.11.2017 απόφασης της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, στην οποία αναφέρεται ότι “Σε κάθε περίπτωση το υπέρμετρο ύψος δεν συνάδει με την ύπαρξη αρχαιοτήτων και το ιστορικό αττικό τοπίο και κρίνεται σκόπιμο να επανεξεταστούν τα προτεινόμενα υψηλά κτίρια κατά την εκπόνηση των πολεοδομικών μελετών” πρέπει, πάντως, να ερμηνευθεί υπό το πρίσμα της ταυτοσήμου περιεχομένου γνωμοδότησης του ΚΑΣ και να θεωρηθεί ότι διαλαμβάνεται για λόγους προστασίας του “αττικού τοπίου”, δηλαδή, αναρμοδίως, εκφράζοντας δε απλή επιθυμία (βλ. σελ. 33 γνωμοδότησης ΚΑΣ) της Υπουργού, δεν ενέχει άσκηση αποφασιστικής διοικητικής αρμοδιότητας, αφού, άλλωστε, το σύνολο των μελών του ΚΑΣ τελούσαν, κατά τα προαναφερόμενα, εν επιγνώσει της αναρμοδιότητάς του ως προς το θέμα αυτό. Κατά συνέπεια, η εν λόγω ρήτρα, μη εκτελεστού χαρακτήρα, στερείται νομικής δεσμευτικότητας και δεν εμπόδιζε την έκδοση του προσβαλλομένου διατάγματος, προφανώς δε για το λόγο αυτό η Υπουργός προέβη στην προσυπογραφή του. Η ίδια ρήτρα δεν αναπτύσσει νομική δεσμευτικότητα ούτε κατά το μέρος που αναφέρεται στο μνημείο της Ακρόπολης, για το λόγο ότι η εν λόγω έκταση, απέχουσα περί τα 10 χλμ. από την Ακρόπολη, δεν ευρίσκεται “πλησίον” του μνημείου. [...] Εξάλλου, η αρχαιολογική νομοθεσία δεν προβλέπει ως μέσο για την προστασία και ανάδειξη των προστατευτέων μνημείων τον καθορισμό όρων δόμησης με τη συμμετοχή και υπό τον έλεγχο των αρχαιολογικών υπηρεσιών σε οποιαδήποτε περιοχή και σε οποιαδήποτε απόσταση από τα μνημεία, ακόμη και τα πλέον εμβληματικά, τούτο δε ισχύει και προκειμένου περί της Ακροπόλεως των Αθηνών, καθ’ όσον δε αφορά στο ύψος των κτιρίων εντός της Αττικής, ούτε η σύμπραξη του Υπουργού Πολιτισμού στον κανονιστικό καθορισμό του ούτε η ατομική έγκριση της αρχαιολογικής αρχής ως προς κάθε κτίριο προβλέπονται ως καθολική προϋπόθεση νομιμότητας των σχετικών κανονιστικών ή ατομικών διοικητικών πράξεων για το λόγο ότι η Αττική φιλοξενεί την Ακρόπολη, οι σχετικές δε διατάξεις της αρχαιολογικής νομοθεσίας (άρθρο 10, ιδίως παρ. 8, του ν. 3018/2002), έχοντας αυτό το περιεχόμενο, σε καμία συνταγματική διάταξη δεν προσκρούουν.

Συνεπώς, είναι απορριπτέοι οι λόγοι ακυρώσεως, σύμφωνα με τους οποίους η πρόβλεψη των συγκεκριμένων υψών κτιρίων είναι αντίθετη με τη συνταγματική επιταγή (άρθρο 24 παρ. 1 Συντ.) της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, μέρος του οποίου αποτελεί το τοπίο και, εν προκειμένω, το αττικό, καθώς και ο λόγος ότι μη νομίμως εκδόθηκε το διάταγμα χωρίς την έγκριση της ΥΠΠΟ. Ως προς το ζήτημα αυτό διατυπώθηκε μειοψηφούσα άποψη από εννέα συμβούλους.

6 ) Με τις διατάξεις της παρ. 1 και 6 του άρθρου 24 του Συντάγματος το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον έχει αναχθεί σε συνταγματικά προστατευόμενη αξία, [...] στο πλαίσιο του ορθολογικού σχεδιασμού κάθε εισαγόμενη ρύθμιση πρέπει να υιοθετείται βάσει χωροταξικών και πολεοδομικών κριτηρίων, σύμφωνα με τη φυσιογνωμία, τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες κάθε περιοχής, και να αποσκοπεί στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης του πληθυσμού. Η επί το δυσμενέστερο μεταβολή των συνθηκών αυτών δεν είναι, κατά τους εν λόγω συνταγματικούς κανόνες, ανεκτή, παρά μόνον εάν επιβάλλεται από εξαιρετικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος κατόπιν σχετικής σταθμίσεως από τον τυπικό ή κανονιστικό νομοθέτη, η οποία υπόκειται σε οριακό δικαστικό έλεγχο [...] όμως, ο συνταγματικός (άρθρο 24 παρ. 1 και 2) σκοπός της προστασίας του περιβάλλοντος και της εξασφάλισης των άριστων δυνατών όρων διαβίωσης του πληθυσμού είναι, καταρχήν, επιτεύξιμος, μέσω της σύνδεσης της προστασίας του περιβάλλοντος με την οικονομική ανάπτυξη, επίσης θαλπόμενη από το Σύνταγμα, η οποία, κατά το γράμμα της οικείας συνταγματικής διάταξης (άρθρο 106 παρ. 1) καταλαμβάνει όλους τους τομείς της οικονομίας και, επομένως, επηρεάζει όλες τις κρατικές αποστολές, και αυτήν της προστασίας του περιβάλλοντος, συνδιαμορφώνοντας το περιεχόμενό τους. Τούτο δε διότι ο σεβασμός του περιβάλλοντος ως συλλογικού αγαθού και η διατήρηση της ποιότητάς του όχι απλώς δεν αποκλείουν, αλλά προϋποθέτουν την οικονομική ανάπτυξη και διευκολύνονται από αυτή. Αντιστρόφως, όμως, η οικονομική ανάπτυξη, που επιτυγχάνεται, μεταξύ άλλων, μέσω της αξιοποίησης των φυσικών πόρων, δεν επιτρέπεται να επιδιώκεται χωρίς τα αρμόδια νομοθετικά και διοικητικά όργανα να μεριμνούν για την προστασία και διατήρηση του περιβάλλοντος, τούτο δε προκειμένου η οικονομική ανάπτυξη να καθίσταται βιώσιμη, οριοθετούμενη από την αρχή της αειφορίας,, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα. [...] Εξάλλου, ούτε η έγκριση χωρικού σχεδίου, το οποίο προβλέπει και οργανώνει δραστηριότητες εν δυνάμει επιβαρυντικές του περιβάλλοντος (π.χ. βιομηχανικές, οικιστικές ή άλλες) σε περιοχές που δεν είχαν αποτελέσει αντικείμενο χωρικού σχεδιασμού, ούτε η μεταβολή καθεστώτος διαχείρισης του χώρου, που χαρακτηρίζεται από ασυνέχεια και ανορθολογισμό και, ιδίως, από δυσαρμονία μεταξύ των νομοθετημάτων που εκφράζουν τον ήδη ισχύοντα σχεδιασμό διαφόρων επιπέδων, μπορεί να νοηθεί ως υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος ή ως ανεπίτρεπτη επιδείνωση των συνθηκών διαβίωσης των ανθρώπων. Εν προκειμένω, η διατήρηση του προϊσχύσαντος χωροταξικού καθεστώτος της έκτασης [από 22.2.2002 πρ. δ/μα, με το οποίο εγκρίθηκε το Ειδικό Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας Αγίου Κοσμά, από 1.3.2004 πρ. δ/μα, με το οποίο θεσπίσθηκαν περιορισμοί χρήσεων γης και όροι δόμησης για την παραλιακή ζώνη από το Φαληρικό Όρμο μέχρι την Αγία Μαρίνα του Δήμου Κρωπίας, και ν. 3342/2005, με τα άρθρα 23 και 24 του οποίου ρυθμίστηκαν ζητήματα σχετικά με τη μεταολυμπιακή χρήση των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων του Ελληνικού και του Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας Αγίου Κοσμά], θα δημιουργούσε συνθήκες δυσαρμονίας μεταξύ των επιπέδων σχεδιασμού και θα καθιστούσε ανεφάρμοστο τον υπερκείμενο σχεδιασμό του ν. ΡΣΑ [ν. 4277/2014], η υλοποίηση του οποίου είναι, κατά πάγια νομολογία, υποχρεωτική».
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 16 Ιουλίου 2019 20:57

Σχετικά Άρθρα

  • Ελληνικό: Βρέθηκαν εκατοντάδες βόμβες του Β’ Παγκόσμιου θαμμένες στο πρώην αεροδρόμιο
    Ελληνικό: Βρέθηκαν εκατοντάδες βόμβες του Β’ Παγκόσμιου θαμμένες στο πρώην αεροδρόμιο

    Εκατοντάδες βόμβες του Β’ Παγκόσμιου βρίσκονταν κάτω από τις πρώην εγκαταστάσεις της Ένωσης Ποντίων Σουρμένων, παιδικούς σταθμούς και αθλητικές εγκαταστάσεις, όπως έγινε γνωστό σήμερα.

    Πιο συγκεκριμένα, κατά την ενημέρωση για τις ελεγχόμενες εκρήξεις που πραγματοποιούνται στο χώρο του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό, έγινε γνωστό ότι κατά τη διάρκεια των εργασιών έχουν εντοπιστεί εκατοντάδες βόμβες, όπως ανέφερε ο δήμαρχος Ελληνικού Αργυρούπολης, Γιάννης Κωνσταντάτος.

    «Το τραγικό της υπόθεσης είναι ότι οι 314 βόμβες, που είχαν αποθηκεύσει οι Γερμανοί, ήταν 2 μέτρα ακριβώς κάτω από τις πρώην εγκαταστάσεις της Ένωσης Ποντίων Σουρμένων, παιδικούς σταθμούς και αθλητικές μας εγκαταστάσεις, που βρισκόταν εντός του πρώην αεροδρομίου καθώς και δίπλα σε Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις! Σε σημεία που χιλιάδες άνθρωποι έμπαιναν καθημερινά!» δήλωσε ο ίδιος.

    Ενώ πρόσθεσε: «Δόξα τω Θεώ, δεν έγινε ποτέ κακό ή έκρηξη, ενώ πραγματικά είναι να απορείς, πως λειτουργούσε ένα ολόκληρο Αεροδρόμιο και δεκάδες εγκαταστάσεις Δήμου και ΥΠΑ σε αυτό το ναρκοπέδιο. Εμείς ως Δήμος, είχαμε στον πόλεμο νεκρούς κατοίκους μας, από τους βομβαρδισμούς των Συμμάχων κυρίως και γι’ αυτό όταν εκλέχτηκα Δήμαρχος, ένα από τα πρώτα έργα που έκανα, με σεβασμό στην μνήμη τους, ήταν το σχετικό μνημείο στο Εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής. Αυτό όμως δεν μπορούσε κανείς να το φανταστεί!».

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ: ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/ EUROKINISSΙ

  • Κλείνει η Λεωφόρος Ποσειδώνος για την εξουδετέρωση βόμβας του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου
    Κλείνει η Λεωφόρος Ποσειδώνος για την εξουδετέρωση βόμβας του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου

    Σε διακοπή κυκλοφορίας από τις 9:30 το πρωί της Πέμπτης στη λεωφόρο Ποσειδώνος στο ύψος της Γλυφάδας θα προχωρήσει η Τροχαία μετά τον εντοπισμό βόμβας του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου κατά τη διάρκεια εργασιών που γίνονται για την ανάπλαση του Ελληνικού.

    Επίσης, πραγματοποιείται εκκένωση σε τέσσερις πολυκατοικίας στην οδό Ευρυάλης.

    Πρόκειται για βόμβα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ισχύος 500 λιβρών την εξουδετέρωση της οποίας θα αναλάβει το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς (ΤΕΝΞ).

    Η ΕΛ.ΑΣ. αναφέρει σε ανακοίνωσή της:

    Λόγω πραγματοποίησης ελεγχόμενης έκρηξης για την εξουδετέρωση πυρομαχικών παλαιού τύπου θα πραγματοποιηθούν οι ακόλουθες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, σε οδικά τμήματα, περιοχής Δήμων Γλυφάδας και Ελληνικού – Αργυρούπολης ως εξής:

    Σταδιακή και πλήρη διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων, την Πέμπτη 26/10/2023 κατά τις ώρες 09.30΄έως 11.30΄, στα κατωτέρω οδικά τμήματα:

    • Λ. Ποσειδώνος στο τμήμα της από το ύψος της Πλ. Βεργωτή έως τη συμβολή της με την Λ. Αλίμου και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.
    • Ευρυάλης καθ΄ όλο το μήκος της.
    • Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης των οχημάτων κατά μήκος της οδού Ευρυάλης από την Τετάρτη 25/10/2023 και ώρα 21.00΄έως την Πέμπτη 26/10/2023 και ώρα 11.30΄.

    Για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων, παρακαλούνται οι οδηγοί να επιλέξουν ως εναλλακτικές διαδρομές την κίνησή τους μέσω της Λ. Βουλιαγμένης και/ή λοιπών δημοτικών οδών των Δήμων Γλυφάδας και Ελληνικού – Αργυρούπολης και να ακολουθούν τα σήματα και τις υποδείξεις των ρυθμιστών τροχονόμων.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/ EUROKINISSI

  • Ελληνικό: Κουκουλοφόροι ληστές μαχαίρωσαν 17χρονο - Σοβαρά τραυματισμένος ο νεαρός
    Ελληνικό: Κουκουλοφόροι ληστές μαχαίρωσαν 17χρονο - Σοβαρά τραυματισμένος ο νεαρός

    Οι δύο ληστές μαχαίρωσαν στην κοιλιά τον 17χρονο - Υποβλήθηκε σε πολύωρο χειρουργείο στο «Λαϊκό»

    Θύμα δύο κουκουλοφόρων ληστών οι οποίοι δεν δίστασαν να τον μαχαιρώσουν και να τον τραυματίσουν σοβαρά για να του πάρουν ό,τι πολύτιμο είχε επάνω του έπεσε ένας 17χρονος στο Ελληνικό.
    Η ληστεία με θύμα τον 17χρονο έγινε το βράδυ της Πέμπτης (1/6) στη συμβολή των οδών Ιασωνίδου και Ριζούντος, στο Ελληνικό, όταν οι δύο άγνωστοι δράστες που είχαν καλυμμένα τα χαρακτηριστικά τους, πλησίασαν τον 17χρονο, τον απείλησαν με μαχαίρι και του ζήτησαν να τους δώσει ό,τι είχε επάνω του.
    Ο 17χρονος, όμως, αντιστάθηκε με τους δύο ληστές να μην διστάζουν να τον μαχαιρώσουν στην κοιλιά τραυματίζοντας σοβαρά τον ανήλικο.
    Στο σημείο της επίθεσης έφτασε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που παρέλαβε τον 17χρονο και τον μετέφερε στο νοσοκομείο «Λαϊκό».
    Εκεί οι γιατροί διαπιστωσαν τη σοβαρότητα του τραύματος και μετέφεραν άμεσα στο χειρουργείο τον 17χρονο.
    Μετά από πολύωρο χειρουργείο ο ανήλικος νοσηλεύεται σοβαρά τραυματισμένος με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι ευτυχώς δεν κινδυνεύει η ζωή του.
    Παρά τις μέχρι στιγμής έρευνες των αστυνομικών που ανέλαβαν την υπόθεση, οι δύο μαχαιροβγάλτες παραμένουν ακόμα ασύλληπτοι.
    Πηγή: Protothema.gr
  • ΣΥΡΙΖΑ: Ο Μητσοτάκης εγκαινιάζει δεύτερη φορά το Ελληνικό που ακόμα δεν έχει ξεκινήσει
    ΣΥΡΙΖΑ: Ο Μητσοτάκης εγκαινιάζει δεύτερη φορά το Ελληνικό που ακόμα δεν έχει ξεκινήσει

    Σε ανακοίνωση του γραφείου Τύπου της αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζεται πως ο πρωθυπουργός πρώτα εξαπάτησε τους πολίτες όταν έλεγε προεκλογικώς πως οι μπουλντόζες θα μπουν στο Ελληνικό την πρώτη εβδομάδα της διακυβέρνησής του

    Στο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία υποστηρίζουν πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης σήμερα Δευτέρα πήγε την εξαπάτηση για την επένδυση στο Ελληνικό σε άλλο επίπεδο.

    Σε ανακοίνωση του γραφείου Τύπου της αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζεται πως ο πρωθυπουργός πρώτα εξαπάτησε τους πολίτες όταν έλεγε προεκλογικώς πως οι μπουλντόζες θα μπουν στο Ελληνικό την πρώτη εβδομάδα της διακυβέρνησής του και στη συνέχεια, τρία χρόνια μετά, κάνει εγκαίνια– για δεύτερη φορά– της επένδυσης που θα ξεκινούσε το 2019 κι ακόμα δεν έχει ξεκινήσει.

    «Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε ξεμπλοκάρει το έργο και είχε διαμορφώσει τις προϋποθέσεις για την βιώσιμη υλοποίησή του. Σήμερα εμφανίζεται δεύτερη φορά μετά την φιέστα του 2021 στα εγκαίνια μιας επένδυσης που όχι μόνο έχει βαλτώσει και με δική του ευθύνη, αλλά έχει πάρει εντελώς διαφορετική τροπή από τον αρχικό σχεδιασμό. Αντί για την αναβάθμιση μιας τεράστιας έκτασης προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και των κατοίκων της Αττικής συνολικά, το Ελληνικό εξελίσσεται αποκλειστικά σε μια υπόθεση real estate με πώληση οικοπέδων. Και στο Ελληνικό η κυβέρνηση Μητσοτάκη αφήνει το στίγμα της. Αναποτελεσματικότητα, αναξιοπιστία και φιέστες στα όρια της γραφικότητας», καταλήγουν στην αξιωματική αντιπολίτευση.
    Πηγή: Cnn.gr
  • Riviera Tower: ο υψηλότερος πράσινος ουρανοξύστης στη Μεσόγειο στο Ελληνικό 
    Riviera Tower: ο υψηλότερος πράσινος ουρανοξύστης στη Μεσόγειο στο Ελληνικό 

    Έχουν ήδη δοθεί προκαταβολές για τα 3/4 της πωλούμενης επιφάνειας

    Η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών για τον υψηλότερο παραθαλάσσιο "πράσινο" ουρανοξύστη στη Μεσόγειο, στην περιοχή της μαρίνας του Άγιου Κοσμά στο πλαίσιο της αστικής ανάπλασης στο Ελληνικό, είναι προ των πυλών, μετά την ανακοίνωση από την Lamda Development της έκδοσης της οικοδομικής άδειας του Riviera Tower για την οποία απαιτήθηκαν περισσότερα από 1.900 σχέδια και η συνεργασία δεκάδων υπουργείων, αρχών, επιμελητηρίων και οργανισμών.

    Ενδεικτικό του ιδιαίτερα αυξημένου ενδιαφέροντος για την ανέγερση του Πύργου, που θα είναι ύψους 200 μέτρων, αποτελεί το γεγονός ότι για τα 180 διαμερίσματα του Riviera Tower που θα έχει 50 ορόφους, έχουν ήδη κατατεθεί προκαταβολές πελατών για περίπου τα τρία τέταρτα της πωλούμενης επιφάνειας. Τα κατ' εκτίμηση συνολικά έσοδα κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης με την ολοκλήρωση των αντίστοιχων αγοραπωλησιών, για το σύνολο των διαμερισμάτων του Riviera Tower ανέρχονται σε περίπου 600 εκατ. ευρώ.

    Τα βασικά χαρακτηριστικά του ουρανοξύστη - Αισθητικά λιτό κτήριο - Πράσινο και υδάτινο στοιχείο

    Το βασικό χαρακτηριστικό της σχεδιαστικής προσέγγισης, όπως έχει ανακοινωθεί, αποτελεί η δημιουργία ενός αισθητικά λιτού κτιρίου, σε πλήρη εναρμόνιση με τη θάλασσα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μεσογειακού τοπίου.

    Θα ξεχωρίζει η σημαντική παρουσία του πράσινου και του υδάτινου στοιχείου, που ενισχύουν έτσι το βιοκλιματικό χαρακτήρα του κτιρίου.

    Όλες οι κατοικίες θα είναι διαμπερείς και προσφέρουν ανεμπόδιστη πανοραμική θέα. Κάθε διαμέρισμά του, όπως έχει αποκαλυφτεί στη διάρκεια της παρουσίασης του ουρανοξύστη, έχει τα πλέον σύγχρονα ποιοτικά χαρακτηριστικά, σε χώρους, παροχές και ανέσεις, εξαιρετικά υλικά κατασκευής, φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς και όλες τις προδιαγραφές ενός έξυπνου κτιρίου.

    Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του, σε χρονικό ορίζοντα πενταετία, θα είναι ένας από τους πιο «πράσινους» ουρανοξύστες παγκοσμίως και ένα υπόδειγμα βιώσιμου σχεδιασμού, ενσωματώνοντας τις βέλτιστες περιβαλλοντικές πρακτικές και τα πλέον σύγχρονα διεθνώς πρωτόκολλα ασφάλειας.

    Riviera Tower elliniko 2

    Σύμβουλοι του έργου-κοινοπραξία Bouygues Batiment International και Intrakat

    Περισσότερους από 80 ουρανοξύστες παγκοσμίως, σε πόλεις των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασίλειου, στο Χονγκ Κονγκ και άλλες πόλεις του κόσμου, έχει κατασκευάσει η Bouygues Batiment International, μέλος της κοινοπραξίας Bouygues Batiment International και Intrakat, που μετά από σχετικό διαγωνισμό της Lamda Development έχει αναλάβει τον ρόλο συμβούλου που παρέχει υπηρεσίες πριν από την κατασκευή, με τη μορφή του Early Contractor Involvement (ECI) για την ανέγερση του Πύργου Κατοικιών Riviera Tower.

    Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες, που παρέχονται αφορούν το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την εφοδιαστική αλυσίδα και τη διαχείριση κατασκευής του έργου της κατασκευής του.

    Ειδικότερα, μεταξύ των έργων που έχει αναλάβει και ολοκληρώσει η Bouygues Batiment International, θυγατρική της Bouygues Group, που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Παρισιού με δραστηριότητα και στις πέντε ηπείρους τα τελευταία 50 χρόνια περιλαμβάνεται το «Pixel Tower» στην Ταϊλάνδη, ένα έργο ύψους 314 μέτρων που στεγάζει ένα πολυτελές ξενοδοχείο και διαμερίσματα υψηλών προδιαγραφών με ξεχωριστή αρχιτεκτονική.

    Επίσης, το Clement Canopy, το υψηλότερο κτίριο με προκατασκευή που έχει κατασκευαστεί ποτέ, ύψους 140 μέτρων, το οποίο στεγάζει 505 διαμερίσματα υψηλών προδιαγραφών που κατασκευάστηκαν εξ ολοκλήρου εκτός του χώρου του εργοταξίου και «συναρμολογήθηκαν» στο εργοτάξιο.

    Η κοινοπραξία Bouygues Batiment International και Intrakat , όπως έχει ανακοινωθεί, συνεργάζεται με τη Lamda Development στη μελέτη του σχεδιασμού του Riviera Tower διασφαλίζοντας την κατασκευαστική αρτιότητα και ασφάλειά του, αξιοποιώντας την σύγχρονη τεχνολογία σχεδιασμού με τη χρήση συστημάτων BIM (Building Information Modeling), ενώ παράλληλα αξιοποιεί την τοπική και παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα για την προμήθεια των πιο ποιοτικών προϊόντων και συστημάτων για τον Πύργο και τους τελικούς αγοραστές. Προγραμματίζει επίσης, την κατασκευή των έργων, διασφαλίζοντας την υψηλότερη ποιότητα και προδιαγραφές κατασκευής στη χώρα, ενώ παράλληλα εφαρμόζει αυστηρά πρότυπα για την υγεία και την ασφάλεια του εργατικού δυναμικού που θα τον κατασκευάσει.

    Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός έγινε από το διεθνές αρχιτεκτονικό γραφείο των «Foster+Partners» σε συνεργασία με το «Γραφείο Μελετών Αλέξανδρου Ν. Τομπάζη ΑΕ.». Αντίστοιχα οι στατικές και Η/Μ μελέτες έχουν εκπονηθεί από την Buro Happold με έδρα το Λονδίνο, με συνεπικουρία τοπικών συνεργατών, της «DETA CONSULTING ENGINEERS» για τα στατικά και της «ΤΕΚΕΜ Α.Ε.» για τα ηλεκτρομηχανολογικά. Ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος χώρου έχει εκπονηθεί από την εταιρεία «DOXIADIS PLUS».

    Οδ. Αθανασίου - Κεντρικός άξονας το πράσινο και ο σεβασμός στην ποιότητα ζωής

    Όπως έχει αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου ο Riviera Tower φιλοδοξεί να αποτελέσει «ένα μοναδικό κτίριο για τα ελληνικά αλλά και παγκόσμια δεδομένα, ένα αρχιτεκτονικό τοπόσημο, το οποίο θα προσδώσει το στίγμα της συνολικής ανάπλασης, έχοντας ως κεντρικό άξονα το πράσινο, τον σεβασμό στο περιβάλλον, την ποιότητα ζωής».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Μητσοτάκης: Στόχος η επενδυτική βαθμίδα από τις αρχές του 2023
    Μητσοτάκης: Στόχος η επενδυτική βαθμίδα από τις αρχές του 2023

    «Εγώ δεν είμαι πρωθυπουργός των μνημονίων», διαμήνυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην συνέντευξή του στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ. Ο Πρωθυπουργός επεκτείνοντας την αιχμή του πρόσθεσε: «Είναι πολύ εύκολο σε μια γενικότερη πλειοδοσία παροχών, να ανοίγει κανείς το τεφτέρι και κάθε βδομάδα να λέει μου περίσσεψαν πέντε να πάω να τα δώσω ή δέκα να πάω να τα δώσω. Όχι. Αυτή δεν είναι πολιτική, η οποία με χαρακτηρίζει».

    Ο κ. Μητσοτάκης αφού υπενθύμισε το προεκλογικό σύνθημα του κόμματος «ανάπτυξη για όλους», συμπλήρωσε: «Χρησιμοποιούμε συχνά τη λέξη λεφτόδεντρα. Δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα. Υπάρχει το δέντρο της ανάπτυξης, το οποίο εφόσον το ποτίσουμε θα δώσει καρπούς για όλες τις Ελληνίδες και για όλους τους Έλληνες».

    Από τη μια πλευρά τόνισε, ότι έχει την απόλυτη αίσθηση των δυσκολιών της ελληνικής κοινωνίας, αλλά από την άλλη όπως είπε: «Έχω μία υποχρέωση να βάλω οριστικούς τίτλους τέλους στην περιπέτεια την οποία πέρασε η χώρα την τελευταία 10ετία. Θέλω να βγούμε από την ενισχυμένη εποπτεία εντός του έτους». Και συμπλήρωσε ότι: «Θέλω από τους πρώτους μήνες του 2023 να έχουμε επανέλθει στην επενδυτική βαθμίδα. Αυτό μπορεί στον τηλεθεατή μας να μη λέει πολλά, ξεκλειδώνει όμως δισεκατομμύρια πόρων τα οποία θα μπορούν να επενδυθούν πια στην Ελλάδα. Και ναι, η κυβέρνηση αυτή έχει πάρει την απόφαση να αποπληρώσει πρόωρα τα δάνεια του ΔΝΤ, τα οποία θα τελειώσουμε εντός του έτους».

    «Κόκκινο» στα οριζόντια μέτρα

    Ερωτηθείς, εάν το επόμενο διάστημα θα ενισχυθεί το δίχτυ προστασίας των στοχευμένων μέτρων υπέρ των ευάλωτων νοικοκυριών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρόταξε τους δύο άξονες, πάνω στους οποίους κινείται η κυβερνητική στρατηγική. «Κανένα μέτρο χωρίς μέτρημα», είπε χαρακτηριστικά.

    Επιπλέον εμφανίστηκε κάθετος, ότι δεν θα ληφθούν μέτρα, οριζόντιου χαρακτήρα: «Άρα τα μόνα μέτρα που μπορούμε να συζητήσουμε είναι στοχευμένα μέτρα για τους πιο αδύναμους». Ξεκαθάρισε ότι: «έχουμε τα εργαλεία αυτά και το έχουμε αποδείξει να στηρίξουμε τους ασθενέστερους στοχευμένα».

    «Εκτός τόπου και χρόνου τα μέτρα δεξιά και αριστερά»

    Όπως τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, είναι απολύτως κρίσιμο μέγεθος, για την εκτέλεση του προυπολογισμού να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι για το 2022. Στρέφοντας τα βέλη του προς την αντιπολίτευση σημείωσε: «Άρα όσοι εξαγγέλλουν μέτρα δεξιά και αριστερά χωρίς να έχουν ιδέα πως θα τα εφαρμόσουν και κυρίως που θα βρουν τα λεφτά, είναι εκτός τόπου και χρόνου και νομίζω και η κοινωνία δεν τους παρακολουθεί».

    Συμπλήρωσε μάλιστα με νόημα: «Και κάτω από το ραντάρ περνάει ότι καλύτερη κοινωνική πολιτική είναι να βρούμε δουλειά σε έναν άνεργο», και υπενθύμισε ότι: «Η μείωση της ανεργίας λοιπόν είτε μέσα από τα προγράμματα του ΟΑΕΔ (πάνω από 80.000 θέσεις εργασίας μόνο από εκεί) είναι κι αυτό κοινωνική πολιτική».

    Θα εξεταστεί με το οικονομικό επιτελείο, θα δρομολογηθεί να είναι πριν από το Πάσχα και έδειξε το πρώτο τρίμηνο του 2022. Υπογράμμισε όμως, τη σημασία να εκτελεστεί με συνέπεια ο προϋπολογισμός: «μέχρι στιγμή τις όποιες έκτακτες παροχές έχουμε δρομολογήσει καταφέραμε και τις εξασφαλίσαμε από την υπέρβαση των στόχων του προϋπολογισμού».

    Οι δυο άξονες

    Πρόσθεσε μάλιστα: «Επιμένω στην ανάπτυξη γιατί όσο είναι πιο ρωμαλέα τόσο μεγαλύτερες αντοχές έχει ο προϋπολογισμός και τόσο μας επιτρέπεται να κάνουμε τέτοιες παρεμβάσεις». Επέμεινε τις ράγες πάνω στις οποίες κινείται το κυβερνητικό σχέδιο: «Τονίζω ότι αυτά είναι αυτό που λέει η λέξη έκτακτα μέτρα, αλλά δεν είναι ο κανόνας. Ο κανόνας πρέπει να είναι τα μόνιμα μέτρα».

    Έκανε μάλιστα ειδική μνεία στην υλοποίηση των προγραμματικών δεσμεύσεων για τη μείωση φόρων που έχουν μόνιμα χαρακτηριστικά. «Γι’ αυτό και επιμένω ότι οι εξαγγελίες και η υλοποίηση των δεσμεύσεών μας για τη μείωση φόρων έχουν μόνιμα χαρακτηριστικά, με εξαίρεση κάποιους συντελεστές ΦΠΑ που έχουμε πει ότι θα μειωθούν προσωρινά, όλες οι άλλες μειώσεις φόρων: ο ΕΝΦΙΑ, ο φόρος στις επιχειρήσεις, στα μερίσματα, κατάργηση φόρου γονικής παροχής έως 800.000».

    Καταλήγοντας, ο κ. Μητσοτάκης δεσμεύτηκε: «Κανένα από αυτά τα μέτρα που έχουμε εφαρμόσει και για τα οποία έχουμε εξαγγείλει ότι έχουν μόνιμο χαρακτήρα, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να τα πάρουμε πίσω».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Μητσοτάκης: Μεγάλο ενδιαφέρον για γαλλικές επενδύσεις στην Ελλάδα
    Μητσοτάκης: Μεγάλο ενδιαφέρον για γαλλικές επενδύσεις στην Ελλάδα

    Με την αντιπροσωπεία της γαλλικής Γερουσίας συναντήθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

    Με την αντιπροσωπεία της γαλλικής Γερουσίας συναντήθηκε το πρωί της Πέμπτης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

    Κατά τη διάρκεια της συνάντησης έγινε επισκόπηση των διμερών σχέσεων, με έμφαση στις προοπτικές εμβάθυνσής τους σε όλα τα επίπεδα.

    Όπως σημείωσε ο πρωθυπουργός κατά την έναρξη της σύσκεψης: «Πιστεύω ότι η συμφωνία Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης που υπογράψαμε με τον πρόεδρο Μακρόν θέτει τις διμερείς σχέσεις μας σε ένα επίπεδο που είναι ευθυγραμμισμένο με το βάθος που έχει και η ιστορική μας σχέση».

    «Θέλουμε, από κοινού με τη Βουλή (των Ελλήνων), να ενισχύσουμε την εταιρική μας σχέση», είπε από την πλευρά του ο πρόεδρος της αντιπροσωπείας Τζέραρντ Λάρκερ .

    Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη στενότατη συνεργασία στον αμυντικό τομέα, με βάση την ευρεία συναντίληψη όσον αφορά την ασφάλεια στην Ανατολική Μεσόγειο και την ευρύτερη περιοχή. Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε τη στρατηγική σημασία της περιοχής, μεταξύ άλλων, και ως εφοδιαστικού κόμβου για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    mitsotakis gallia2

    Οι δύο πλευρές συζήτησαν τους κεντρικούς άξονες της Γαλλικής Προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ, το πρώτο εξάμηνο του 2022, στους οποίους περιλαμβάνεται η ενίσχυση της στρατηγικής αυτονομίας της Ευρώπης.

    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ότι η ελληνογαλλική συνεργασία αφενός ενισχύει τις δυνατότητες του NATO και ταυτόχρονα μπορεί να αποτελέσει βάση για την ενίσχυση της στρατηγικής αυτονομίας της Γηραιάς Ηπείρου.

    Ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι η Γαλλία αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό οικονομικό εταίρο, που συγκαταλέγεται στους κορυφαίους επενδυτές στην Ελλάδα.

    Μνημόνευσε το γεγονός ότι οι γαλλικές επιχειρήσεις δεν αποσύρθηκαν από τη χώρα μας κατά τη διάρκεια της κρίσης και ότι σήμερα καταγράφεται πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την αύξηση των γαλλικών επενδύσεων στην Ελλάδα.

    Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε ότι η κυβέρνηση έχει επιμείνει στο μεταρρυθμιστικό έργο της παρά τις προκλήσεις που προκάλεσε ο κορωνοϊός, και αναφέρθηκε στην ευρύτερη αναμόρφωση του οικονομικού κλίματος ώστε να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η θέση της Ελλάδας ως επενδυτικού προορισμού.

    mitsotakis gallia3

    Ο κ. Μητσοτάκης ενημέρωσε τον κ. Λάρκερ για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και το Κυπριακό, τονίζοντας πως η πρόταση περί δύο κρατών δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση βάση για οποιονδήποτε διάλογο. Αναφερόμενος στην ευρωπαϊκή προοπτική των Δυτικών Βαλκανίων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ότι η ενταξιακή διαδικασία πρέπει να αρχίσει το ταχύτερο δυνατό, προσθέτοντας ότι διαφορετικά άλλες δυνάμεις θα προσπαθήσουν να εκτοπίσουν το αποτύπωμα της ΕΕ στην περιοχή.

    Ο κ. Λάρκερ ανέφερε στον κ. Μητσοτάκη ότι η αντιπροσωπεία της Γερουσίας θα επισκεφτεί και τη Χίο, όπου θα δει το χώρο φιλοξενίας αιτούντων άσυλο.

    «Θα δείτε την πρόοδο που έχουμε κάνει, που είναι πολύ σημαντική. Θα δείτε ότι η κατάσταση δεν έχει αλλάξει μόνο σε ό,τι αφορά την αριθμητική πτυχή αλλά και ότι πλέον είμαστε σε θέση να φιλοξενούμε αυτούς τους ανθρώπους σε αξιοπρεπείς συνθήκες», απάντησε ο πρωθυπουργός.

    Στη συνάντηση έλαβε επίσης μέρος, από ελληνικής πλευράς, η Διευθύντρια του Διπλωματικού Γραφείου του πρωθυπουργού, πρέσβης Ελένη Σουρανή.

    Πηγή: Cnn.gr - Φωτογραφία: Euronikissi/ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ

  • Επένδυση στο Ελληνικό: Έπεσαν οι υπογραφές μεταξύ Lamda Development – TAIΠΕΔ
    Επένδυση στο Ελληνικό: Έπεσαν οι υπογραφές μεταξύ Lamda Development – TAIΠΕΔ

    Την μεταβίβαση των μετοχών της «Ελληνικό Α.Ε.» υπέγραψαν ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, κ. Οδυσσέας Αθανασίου

    Μία από τις πλέον εμβληματικές αξιοποιήσεις της δημόσιας περιουσίας ολοκληρώνεται σήμερα από το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία - μέλος του Υπερταμείου, με την υπογραφή από το Ταμείο και την HELLINIKON GLOBAL I S.A., θυγατρική της Lamda Development, του ιδιωτικού συμφωνητικού μεταβίβασης μετοχών για την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Ελληνικό Α.Ε.».

    Την μεταβίβαση των μετοχών της «Ελληνικό Α.Ε.» υπέγραψαν ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, κ. Οδυσσέας Αθανασίου, σηματοδοτώντας την έναρξη της αξιοποίησης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και του παραλιακού μετώπου του Αγίου Κοσμά και την μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Ευρώπης.

    Η υπογραφή έγινε παρουσία του υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, του υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. 'Αδωνι Γεωργιάδη, του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Νίκου Παπαθανάση και του διευθύνοντος συμβούλου του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), κ. Γρηγόρη Δ. Δημητριάδη.

    Το ΤΑΙΠΕΔ εισέπραξε το ποσό των 300 εκατ. ευρώ ως πρώτη δόση από το τίμημα των συνολικά 915 εκατ. ευρώ και επιπλέον, παρέλαβε την εγγυητική επιστολή πιστούμενου τιμήματος μέγιστου ποσού 347.191.349 ευρώ.

    Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης δήλωσε: «Απαιτήθηκαν σχεδόν δέκα χρόνια από τη στιγμή που ξεκίνησε ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση του Ελληνικού το 2012 μέχρι και τη μεταβίβαση της Ελληνικό Α.Ε. Η σημερινή υπογραφή σφραγίζει την υλοποίηση μιας εμβληματικής για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας επένδυσης, η οποία προσεγγίζει τα 8 δισ. ευρώ και δημιουργεί την προοπτική χιλιάδων θέσεων εργασίας με πολλασιαστικά οικονομικά οφέλη για το ελληνικό δημόσιο, την τοπική και ευρύτερη οικονομία και κοινωνία. Η Αττική τα επόμενα χρόνια θα αποκτήσει το μεγαλύτερο αστικό πάρκο σε όλη την Ευρώπη. Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ για την άοκνη προσπάθεια και αφοσίωση που επέδειξαν, τους νομικούς και τεχνικοοικονομικούς συμβούλους μας, καθώς και όλους όσοι συνέβαλαν τα μέγιστα για να ολοκληρωθεί αυτό το εξαιρετικά απαιτητικό έργο».

    Πηγή: ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς