Παρασκευή, 08 Νοεμβρίου 2019 15:49

Πειρατεία στο Τόγκο: Τη συμπαράστασή τους στους οικείους των ομήρων εκφράζουν οι Έλληνες Εφοπλιστές

Γράφτηκε από
Ad Slot

Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ζητά την άμεση και αποτελεσματική παρέμβαση της διεθνούς κοινότητας για την αποφυγή και αντιμετώπιση περιστατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία στον κόλπο της Γουϊνέας

Την άμεση και αποτελεσματική παρέμβαση της διεθνούς κοινότητας για την αποφυγή και αντιμετώπιση περιστατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία στον κόλπο της Γουϊνέας ζητά η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Πιο συγκεριμένα, τονίζει ότι η κατάσταση έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις για την ασφάλεια των πλοίων και των πληρωμάτων τους, ενώ έχει και σοβαρές επιπτώσεις για τη διεθνή ναυτιλία και την απρόσκοπτη διεξαγωγή του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου στην περιοχή.
«Η πρόσφατη απαγωγή μελών του πληρώματος, εμπορικού πλοίου που φέρει την ελληνική σημαία, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και Έλληνας ναυτικός είναι απολύτως καταδικαστέα και η ΕΕΕ εκφράζει τη βαθιά λύπη της και την συμπαράστασή της στους οικείους των ναυτικών και ευελπιστεί στην γρήγορη απελευθέρωσή τους» επισημαίνεται σε ανακοίωση της:

«Σύσσωμη η διεθνής ναυτιλία έχει εδώ και καιρό, και προσφάτως πάλι, επιστήσει την προσοχή των ιθυνόντων στο πρόβλημα των ενόπλων επιθέσεων σε εμπορικά πλοία στην ευαίσθητη αυτή περιοχή του πλανήτη και έχει καλέσει τη διεθνή κοινότητα να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία των ναυτικών και του θαλάσσιου εμπορίου. Η δραστηριοποίηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα και επιτακτική ανάγκη για την ουσιαστική και αποτελεσματική αντιμετώπιση τέτοιων έκνομων περιστατικών και την καταστολή της μη ανεκτής αυτής κατάστασης.»
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 08 Νοεμβρίου 2019 13:04

Σχετικά Άρθρα

  • Νιγηρία: Επιστρέφουν σήμερα στην Ελλάδα οι πέντε ναυτικοί που είχαν πέσει στα χέρια πειρατών
    Νιγηρία: Επιστρέφουν σήμερα στην Ελλάδα οι πέντε ναυτικοί που είχαν πέσει στα χέρια πειρατών

    «Έζησαν εναν εφιάλτη αλλά ευτυχώς όλα πήγαν καλά» είπε στο protothema.gr η σύζυγος του ενός εκ των πέντε ναυτικών

    Επιστρέφουν σημερα το πρωί οι πέντε ναυτικοί του πλοίου Stelios K., που δέχθηκε επίθεση πειρατών στη Νιγηρία.

    Το πλήρωμα, του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου μετά την περιπέτεια των 12 ημερών στην Αφρική, επιβιβάστηκαν χθες Πέμπτη στο αεροπλανο και με πτήση της Qatar μέσω Ντόχας θα προσγειωθούν στις 11:10 στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

    «Έζησαν εναν εφιάλτη αλλά ευτυχώς όλα πήγαν καλά και σήμερα θα βρίσκονται κοντά μας...» λέει στο protothema.gr η κυρια Ηλιάνα Πούλου, σύζυγος του ενός εκ των πέντε ναυτικών, Σταύρου Πετσάκου.
    petsakos


    Υπενθυμίζεται οτι το Stelios K., δέχθηκε την επίθεση των Αφρικανών πειρατων στα τέλη Νοεμβριου. Οι Νιγηριανοί εκαναν ρεσάλτο στο δεξαμενόπλοιο και αφού απήγαγαν τον καπετάνιο και δυο ναύτες επικοινώνησαν με την εταιρεια και ζητουσαν λύτρα. Τελικά μετα απο διαπραγματεύσεις 12 ημερών αφέθησαν την περασμένη Παρασκευη ελευθεροι.

    Οι πέντε ναυτικοί υπεβλήθησαν σε covid τεστ τα οποία βγήκαν αρνητικά, επιβιβάστηκαν χθες το απόγευμα στο αεροπλάνο και σήμερα θα βρίσκονται στην Ελλάδα.
    Πηγή: Protothema.gr

  • Νιγηρία: Θρίλερ με Έλληνες ναυτικούς - Διαπραγματεύσεις με τους πειρατές για τα λύτρα
    Νιγηρία: Θρίλερ με Έλληνες ναυτικούς - Διαπραγματεύσεις με τους πειρατές για τα λύτρα

    Οι οικογένειες των τριών απαχθέντων ναυτικών του «Στέλιος Κ» βρίσκονται σε συνεχή επαφή με την εταιρεία, εκπρόσωποι της οποίας τους διαβεβαιώνουν ότι θα καταβάλουν τα λύτρα και οι δικοί τους θα επιστρέψουν σπίτι

    Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας του υπό σημαία Τόγκο πλοίου ελληνικών συμφερόντων εφοδιαστικού δεξαμενόπλοιου "Στέλιος Κ". Στην γενική εικόνα βρίσκεται ειδικός διαπραγματευτής, ο οποίος λειτουργεί ως «γέφυρα» μεταξύ εταιρείας και πειρατών, ώστε να υπάρξει τελική συμφωνία και να καθοριστεί το ύψος των λύτρων, ώστε να απελευθερωθούν οι ναυτικοί.

    Οι οικογένειες των απαχθέντων βρίσκονται σε συνεχή επαφή με την εταιρεία, εκπρόσωποι της οποίας τους διαβεβαιώνουν ότι θα καταβάλουν τα λύτρα και οι δικοί τους θα επιστρέψουν σπίτι.

    Το ρεσάλτο έγινε στα νερά της Νιγηρίας, στις αρχές της εβδομάδας, ενώ το πλοίο είχε ρότα για το Λάγος. Το πλήρωμα αποτελείται από συνολικά πέντε Έλληνες ναυτικούς. Στο πλοίο παρέμειναν ο μηχανικός και ένας ναύτης. Όταν δέχθηκε την επίθεση βρισκόταν στον Κόλπο της Γουινέας.

    Στα νερά του Κόλπου έχουν αυξηθεί τα πειρατικά κτυπήματα. Μέσα σε τρεις ημέρες έγιναν τρία πετυχημένα ρεσάλτα. Τα άλλα δύο αφορούν την απαγωγή πέντε ναυτικών στο υπό σημαία Γκάνας φορτηγό πλοίο AM Delta και άλλους 14 από το υπό σημαία Λιβερίας δεξαμενόπλοιο έξω από το Sao Tome. Οι πειρατικές επιθέσεις αυξάνονται στη Γουινέα και αποτελεί πονοκέφαλο για τη διεθνή ναυτιλία. Το 2020 έχουν γίνει στην περιοχή 24 επιθέσεις και πιαστεί όμηροι συνολικά 128 ναυτικοί έως τώρα.

    Οι απαχθέντες φυλακίζονται σε ειδικά διαμορφωμένο στρατόπεδο στη ζούγκλα. Λόγω χαμηλού ύψους και περιορισμένης ταχύτητας, τα product δεξαμενόπλοια -δηλαδή δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν παράγωγα του πετρελαίου- είναι πιο εύκολα προσβάσιμα, ενώ στην εξίσωση μπαίνουν και τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG.

    Περιοχές υψηλού κινδύνου και συμφέροντα

    Οι περιοχές οι οποίες έχουν αναγνωριστεί, ως εξαιρετικά επικίνδυνες για εμφάνιση περιστατικού θαλάσσιας πειρατείας είναι:

    · Νοτιοανατολική Ασία: Μπαγκλαντές, Ινδονησία, Στενά της Μάλακκα, Μαλαισία, Νότια Κίνα, Σιγκαπούρη, Βιετνάμ, με τα Στενά της Μάλακκα να κατέχουν την πρώτη θέση σε βαθμό επικινδυνότητας ανάμεσα στις εν λόγω θαλάσσιες περιοχές. Στις περιοχές αυτές οι πειρατικές επιθέσεις λαμβάνουν χώρα με σκοπό να αποκτηθεί είτε το πλοίο είτε το φορτίο του.

    · Κεντρική και Νότια Αμερική: Βενεζουέλα, Παναμάς, Κολομβία, Βραζιλία, Καραϊβική. Σε αυτές τις θαλάσσιες περιοχές η πειρατεία λαμβάνει χώρα σε μορφή ληστείας με χαμηλό βαθμό χρήσης βίας.

    · Δυτικές Ακτές Αφρικής (Κόλπος Νέας Γουινέας): Νιγηρία και Άγκολα. Σε αυτές τις θαλάσσιες περιοχές τα περιστατικά πειρατείας χαρακτηρίζονται από έντονη χρήση άγριας βίας.

    · Ανατολικές Ακτές Αφρικής (Κέρας της Αφρικής): Η Σομαλία βόρεια και βορειοανατολικά βρέχεται από τον Κόλπο του Άντεν, ενώ ανατολικά και νοτιοανατολικά βρέχεται από τον Ινδικό Ωκεανό.

    Τα τελευταία χρόνια, οι πειρατικές επιθέσεις έχουν ενταθεί στη δυτική Αφρική και πιο συγκεκριμένα στον Κόλπο της Γουινέας. Εκεί εφαρμόζεται η τακτική απαγωγής πληρωμάτων για λύτρα ή η κλοπή του φορτίου, αξίας εκατομμυρίων δολαρίων. Οι πειρατές καταλαμβάνουν τα πλοία, κυρίως δεξαμενόπλοια, και φέρνουν δίπλα τους άλλα μικρότερα στα οποία γίνεται η μεταφόρτωση είτε μέρους του φορτίου είτε όλου. Όταν απαγάγουν ναυτικούς τούς πάνε στη ζούγκλα έως ότου καταβληθούν τα λύτρα. Επιθέσεις γίνονται πλέον όχι μόνο κοντά στις ακτές και σε πλοία που βρίσκονται στο αγκυροβόλιο, αλλά και σε απόσταση 100 μιλίων μακριά.

    Σαν επιθετική μορφή καρκίνου εξαπλώνεται στο σώμα της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας η σύγχρονη πειρατεία. Μπορεί όλα τα βλέμματα να είναι στραμμένα στη δυτική Αφρική και στη νοτιο-ανατολική Ασία, όμως οι επιθέσεις έχουν φθάσει μέχρι τον Κόλπο του Μεξικού.

    Η κυβέρνηση των ΗΠΑ εξέδωσε προειδοποίηση τον κίνδυνο από πειρατικές σε πλοία και πετρελαϊκές πλατφόρμες στο νότιο κόλπο του Μεξικού.

    Πιο συγκεκριμένα, το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών ενημέρωσε ότι "ένοπλες εγκληματικές ομάδες είναι γνωστό ότι στοχεύουν και ληστεύουν εμπορικά πλοία, πλατφόρμες πετρελαίου και υπεράκτια πλοία εφοδιασμού στον κόλπο της Campeche στον νότιο Κόλπο του Μεξικού”.

    Σύμφωνα με το US MARAD, τις πρώτες τρεις εβδομάδες του Απριλίου 2020 σημειώθηκε μεγάλος αριθμός επιθέσεων παρατηρήθηκε σε υπεράκτια πλοία υποστήριξης στο νότιο άκρο του Κόλπου του Μεξικού.

    Στην έκθεση της διακρατικής Regional Cooperation Agreement on Combating Piracy and Armed Robbery against Ships in Asia (ReCAAP) για το α' τρίμηνο του 2020 αναφέρεται ότι τα περιστατικά έχουν τριπλασιαστεί σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο 2019 στην Ασία.

    Η αύξηση των περιστατικών παρατηρήθηκε στο Μπαγκλαντές, την Ινδία, την Ινδονησία, τις Φιλιππίνες, Βιετνάμ και τα Στενά της Σιγκαπούρης.

    Οι συντάκτες της έκθεσης υπογραμμίζουν ότι η αύξηση των περιστατικών επί των πλοίων ειδικά στα Στενά της Σιγκαπούρης είναι πολύ ανησυχητική. Από εννέα επιθέσεις στη διάρκεια του 5μήνου το 2019 έχουν φθάσει τις 15.

    Όλα τα περιστατικά που αναφέρθηκαν στην Ινδονησία και τις Φιλιππίνες σημειώθηκαν σε πλοία σε αγκυροβόλιο.

    Επιπλέον, το ReCAAP ISC επικεντρώνεται στο ανησυχητικό φαινόμενο της απαγωγής πληρώματος στις θάλασσες Sulu-Celebes στις Φιλιππίνες και στα νερά της ανατολικής Sabah που βρίσκεται στο βόρειο μέρος του Μπόρνεο στη Μαλαισία.

    Στατιστικά στοιχεία υπάρχουν και για το 5μηνο Ιανουάριος-Μάιος 2020. Σημειώθηκαν συνολικά 48 ένοπλες επιθέσεις και μία απόπειρα σε πλοία που έπλεαν στην Ασία. Τα περιστατικά γα αυτό το χρονικό διάστημα έχουν διπλασιαστεί σε σύγκριση με το 5μηνο του 2019 που ήταν 25 εκ των οποίων 22 επιθέσεις και τρεις απόπειρες.

    Σε αυτό το πλαίσιο, το ReCAAP ISC υπογραμμίζει την ανάγκη οι αρχές κάθε κράτους να ενισχύσουν την επιτήρηση, να αυξήσουν τις περιπολίες και να ανταποκριθούν άμεσα στο κάλεσμα για βοήθεια που εκπέμπεται από πλοία που δέχονται επίθεση πλοία προκειμένου να συλλάβουν και να διώξουν τους δράστες.

    Βασικές συμβουλές και βέλτιστες πρακτικές

    Με την ευκαιρία των αυξανόμενων εντάσεων και επιθέσεων που πραγματοποιούνται στα Στενά της Σιγκαπούρης, το Κέντρο Πληροφοριών Σιγκαπούρης (IFC) συνιστά στους εφοπλιστές και τα πληρώματα να επαγρυπνούν συνεχώς, να τηρούν τις τυπικές διαδικασίες λειτουργίας των πλοίων και να ενημερώνουν εγκαίρως τις τοπικές αρχές.

    Επίσης, συνιστούν της χρήση καμερών ασφαλείας και τους προβολείς σάρωσης. Τέλος, είναι σημαντικό να ασφαλίζονται όλες τις πόρτες και ειδικά εκείνες που εμποδίζουν την πρόσβαση στους χώρους διαμονής και μηχανημάτων.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Απόπειρα πειρατείας σε δεξαμενόπλοιο της Φράγκου: Η δραματική έκκληση του Έλληνα πλοιάρχου
    Απόπειρα πειρατείας σε δεξαμενόπλοιο της Φράγκου: Η δραματική έκκληση του Έλληνα πλοιάρχου

    Πώς έγινε η επιχείρηση-«δαγκάνα» του βρετανικού στρατού με τους 16 κομάντο που εξουδετέρωσαν σε χρόνο-μηδέν τους επτά λαθρεπιβάτες

    Δραματική ήταν η έκκληση για βοήθεια του Έλληνα πλοιάρχου του δεξαμενόπλοιου Nave Andromeda προς τις βρετανικές αρχές όπως ακούγεται στην επικοινωνία που είχε μαζί τους κατά τη διάρκεια της απόπειρας πειρατείας από επτά λαθρεπιβάτες.

    «Οι λαθρεπιβάτες είναι έξω. Έχω τέσσερις από τη μια μεριά και δύο κοντά στη γέφυρα αλλά δεν μπορούν να μπουν μέσα. Προσπαθώ να τους έχω ήρεμους αλλά χρειάζομαι άμεσα, άμεσα βοήθεια» ακούγεται να λέει ο πλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου της Αγγελικής Φράγκου.
    Όπως έχει γίνει γνωστό η ένταση με τους λαθρεπιβάτες που οδήγησε στην απόπειρα πειρατείας και την επιχείρηση των ειδικών δυνάμεων της Βρετανίας ξεκίνησε όταν το πλήρωμα επιχείρησε να τους περιορίσει σε μια καμπίνα αλλά «άρχισαν να σπάνε γυαλιά και να απειλούν ότι θα σκοτώσουν».

    Σύμφωνα με την Daily Mail οι 16 κομάντος που συμμετείχαν στην επιχείρηση-αστραπή που κράτησε ελάχιστα λεπτά, χρησιμοποίησαν μια κίνηση «δαγκάνα».

    Χωρισμένοι σε δύο ομάδες οι 16 Βρετανοί κομάντος κατέβηκαν με σκοινία από ελικόπτερα στην πλώρη και την πρύμνη του δεξαμενόπλοιου προκειμένου να εγκλωβίσουν τους Νιγηριανούς λαθρεπιβάτες. Παράλληλα δύτες στην φρεγάτα HMS Richmond ήταν σε ετοιμότητα για το ενδεχόμενο να είχαν τοποθετηθεί νάρκες στα ύφαλα του πλοίου.

    Λίγο πριν την έναρξη της επιχείρησης ο πλοίαρχος πήρε εντολή να σβήσει τα φώτα και να στρέψει το πλοίο.
    Δέκα ώρες μετά την έναρξη της απόπειρας πειρατείας οι επικεφαλής της επιχείρησης έδωσαν την εντολή να ξεκινήσει.

    Τα ελικόπτερα άρχισαν να χρησιμοποιούν μεθόδους για να αποπροσανατολίσουν τους λαθρεπιβάτες με φως και θόρυβο ενω ένα τρίτο ελικόπτερο σάρωσε το κατάστρωμα προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπήρχαν τυχόν απειλές.
    Από την πλευρά τους οι 16 κομάντο άρχισαν να κλείνουν τη «δαγκάνα» μέχρι που έφτασαν στο σημείο που βρίσκονταν οι επτά άοπλοι όπως αποδείχθηκε λαθρεπιβάτες που παραδόθηκαν χωρίς αντίσταση.

    Σύμφωνα με την εταιρεία Navios Tanker Management στην οποία ανήκει το δεξαμενόπλοιο τα μέλη του πληρώματος του πλοίου, μεταξύ των οποίων και πέντε Έλληνες, είναι όλα ασφαλή και καλά στην υγεία τους.

    Παράλληλα προσθέτει ότι οι επτά παράτυποι μετανάστες, που είχαν επιβιβαστεί στο δεξαμενόπλοιο και ζητούσαν να αποβιβαστούν στο βρετανικό έδαφος με απειλές κατά του πληρώματος, έχουν τεθεί υπό κράτηση από τις αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου.

    Η εταιρεία του δεξαμενόπλοιου Nave Andromeda ευχαρίστησε όλες τις βρετανικές αρχές που συμμετείχαν στην επιχείρηση για την έγκαιρη και επαγγελματική τους ανταπόκριση.

    Επίσης ευχαρίστησε τον πλοίαρχο και το πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου για την υποδειγματική τους ανταπόκριση και ηρεμία σε μια δύσκολη κατάσταση.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πειρατική επίθεση σε ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο στη δυτική Αφρική - Απήχθησαν 15 ναυτικοί
    Πειρατική επίθεση σε ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο στη δυτική Αφρική - Απήχθησαν 15 ναυτικοί

    Το Curacao Trader δέχθηκε επίθεση ενώ βρισκόταν στον κόλπο της Γουινέας

    Πειρατική επίθεση δέχθηκε χθες το ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο Curacao Trader ενώ βρισκόταν στον κόλπο της Γουινέας, και πιο συγκεκριμένα στο Κοτολού του Μπενίν στη δυτική Αφρική, 230 ναυτικά μίλια νότια του Λάγος της Νιγηρίας. Το πλοίο ανήκει στη Lavinia του ομίλου Laskaridis.

    Οι πειρατές απήγαγαν 15 από τα 20 μέλη του πληρώματος, που είναι Ρώσοι, Ουκρανοί και Γεωργιανοί. Το πλοίο κατευθυνόταν στο Lome-Τόγκο.
    Το πλοίο είναι ναυλωμένο και δραστηριοποιείται στην ευρύτερη περιοχή κάνοντας bunkering.

    Δυτική Αφρική

    Πρόσφατα, ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Kitack Lim χαιρέτισε τις τελευταίες πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της πειρατείας και της ένοπλης ληστείας στον Κόλπο της Γουινέας, η οποία είναι βασικό πεδίο δράσης των πειρατών τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, ο σημείωσε ότι οι προσπάθειες «στέλνουν ένα ισχυρό και πολύτιμο μήνυμα στη διεθνή κοινότητα σχετικά με τις σημαντικές προσπάθειες που καταβάλλει η Νιγηρία για να περιορίσει την πειρατεία και τις ένοπλες ληστείες εναντίον πλοίων στον Κόλπο της Γουινέας.»
    Οι παρατηρήσεις έγιναν μετά από κοινή συνάντηση της κυβέρνησης της Νιγηρίας και εκπροσώπων από οργανισμούς της πετρελαϊκής βιομηχανίας πετρελαίου και της ναυτιλίας, στα τέλη Μαΐου.

    Ο αριθμός των περιστατικών στον Κόλπο της Γουινέας μειώθηκε το 2019 κατά 14 περιστατικά, σε 67, από 81 περιστατικά το 2018. Ωστόσο, ο αριθμός των απαγωγών πληρώματος σε αυτήν την περιοχή αυξήθηκε από 11 το 2018 σε 20 περιστατικά το 2019.

    Λόγω χαμηλού ύψους και περιορισμένης ταχύτητας τα product δεξαμενόπλοια, δηλαδή δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν παράγωγα του πετρελαίου, είναι πιο εύκολα προσβάσιμα ενώ στην εξίσωση μπαίνουν και τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG.

    Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ασφαλείας Dryad Global, 42 μέλη πληρώματος έχουν απαχθεί από πλοία που επιχειρούν στη δυτική Αφρική μέσα στο 2020. Εκεί όπου τα πετρελαϊκά συμφέροντα ρίχνουν βαριά της σκιά τους η πειρατεία έχει πάρει εφιαλτικές διαστάσεις.
    Σύμφωνα με την έρευνα της «Risk Intelligence» που δημοσιεύθηκε στις αρχές του 2020, στην ευρύτερη περιοχή της Γουινέας, το 2019 καταγράφηκαν 100 περιστατικά εκ των οποίων το 1/3 αφορούσε δεξαμενόπλοια όλων των τύπων. Το 2016 μόλις τέσσερις ναυτικοί είχαν απαχθεί από πειρατές. Ο αριθμός τους πολλαπλασιάστηκε το 2018-2019 με τις διαπραγματεύσεις να γίνονται πιο σκληρές διάρκειας 6-8 εβδομάδων αντί για 2-4 το 2016 και τα λύτρα υψηλότερα. Οι απαχθέντες φυλακίζονται σε ειδικά διαμορφωμένο στρατόπεδο στη ζούγκλα.


    Περιοχές υψηλού κινδύνου και συμφέροντα

    Οι περιοχές οι οποίες έχουν αναγνωριστεί, ως εξαιρετικά επικίνδυνες για εμφάνιση περιστατικού θαλάσσιας πειρατείας είναι:

    · Νοτιοανατολική Ασία: Μπαγκλαντές, Ινδονησία, Στενά της Μάλακκα, Μαλαισία, Νότια Κίνα, Σιγκαπούρη, Βιετνάμ, με τα Στενά της Μάλακκα να κατέχουν την πρώτη θέση σε βαθμό επικινδυνότητας ανάμεσα στις εν λόγω θαλάσσιες περιοχές. Στις περιοχές αυτές οι πειρατικές επιθέσεις λαμβάνουν χώρα με σκοπό να αποκτηθεί είτε το πλοίο είτε το φορτίο του.

    · Κεντρική και Νότια Αμερική: Βενεζουέλα, Παναμάς, Κολομβία, Βραζιλία, Καραϊβική. Σε αυτές τις θαλάσσιες περιοχές η πειρατεία λαμβάνει χώρα σε μορφή ληστείας με χαμηλό βαθμό χρήσης βίας.

    · Δυτικές Ακτές Αφρικής (Κόλπος Νέας Γουινέας): Νιγηρία και Άγκολα. Σε αυτές τις θαλάσσιες περιοχές τα περιστατικά πειρατείας χαρακτηρίζονται από έντονη χρήση άγριας βίας.

    · Ανατολικές Ακτές Αφρικής (Κέρας της Αφρικής): Η Σομαλία βόρεια και βορειοανατολικά βρέχεται από τον Κόλπο του Άντεν, ενώ ανατολικά και νοτιοανατολικά βρέχεται από τον Ινδικό Ωκεανό.

    · «Ιδιαίτερη έξαρση του φαινομένου παρουσιάζεται στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά των ακτών της Σομαλίας, καθώς και στον Κόλπο του Άντεν. Καθοριστικός παράγοντας είναι η κοινωνική – πολιτισμική εξαθλίωση, την οποία βιώνουν οι συγκεκριμένες περιοχές και οι οποίες ευνοούν με τη σειρά τους την εξάπλωση εγκληματικών ενεργειών, με κυρίαρχο αυτό της θαλάσσιας πειρατείας» υπογραμμίζουν στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας και συνεχίζουν:

    · «Ειδικότερα στην περιοχή της Δυτικής Αφρικής η θαλάσσια πειρατεία είναι απόρροια κυρίως της ασυδοσίας των πετρελαϊκών εταιρειών, σε συνδυασμό με το γεωπολιτικό παιχνίδι των ΗΠΑ και της Κίνας στη συγκεκριμένη περιοχή για τη διεκδίκηση των πλούσιων πετρελαϊκών κοιτασμάτων της Νιγηρίας.

    · Από την άλλη πλευρά, το Κέρας της Αφρικής (Σομαλία) ευνοεί την ανάπτυξη της θαλάσσιας πειρατείας, λόγω του πολιτικού κενού, το οποίο δημιουργήθηκε στην περιοχή μετά την εμφύλια σύρραξη στη Σομαλία, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η συγκεκριμένη περιοχή αποτελεί πέρασμα 20.000 εμπορικών πλοίων ετησίως. Περαιτέρω, στην ίδια ως άνω περιοχή, βρίσκονται τα διόλου ευκαταφρόνητα πετρελαϊκά κοιτάσματα του Σουδάν και του Τσαντ.

    · Τα τελευταία χρόνια, οι πειρατικές επιθέσεις έχουν ενταθεί στη δυτική Αφρική και πιο συγκεκριμένα στον Κόλπο της Γουινέας. Εκεί εφαρμόζεται η τακτική απαγωγής πληρωμάτων για λύτρα ή η κλοπή του φορτίου, αξίας εκατομμυρίων δολαρίων. Οι πειρατές καταλαμβάνουν τα πλοία, κυρίως δεξαμενόπλοια, και φέρνουν δίπλα τους άλλα μικρότερα στα οποία γίνεται η μεταφόρτωση είτε μέρους του φορτίου είτε όλου. Όταν απαγάγουν ναυτικούς τούς πάνε στη ζούγκλα έως ότου καταβληθούν τα λύτρα. Επιθέσεις γίνονται πλέον όχι μόνο κοντά στις ακτές και σε πλοία που βρίσκονται στο αγκυροβόλιο, αλλά και σε απόσταση 100 μιλίων μακριά».

    Πηγή: Protothema.gr - Πηγή φωτογραφίας άρθρου: marinetraffic.com
  • Πειρατική επίθεση δέχθηκε ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο στη Νιγηρία
    Πειρατική επίθεση δέχθηκε ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο στη Νιγηρία

    Απήχθησαν 10 ναυτικοί, μεταξύ των οποίων κανείς δεν είναι Έλληνας

    Πειρατική επίθεση δέχθηκε ελληνόκτητο πλοίο την περασμένη Πέμπτη ενώ έπλεε 178 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του Λάγος της Νιγηρίας. Απήχθησαν 10 ναυτικοί, μεταξύ των οποίων κανείς δεν είναι Έλληνας. Πρόκειται για το product tanker, “Vemahope” και η επίθεση έγινε με ταχύπλοο στο οποίο επέβαιναν οι πειρατές.

    Πλοιοκτήτρια εταιρεία είναι η Rachel Maritimes SA.

    Μέσα στο 2020 έχουν απαχθεί από πλοία που ταξιδεύουν στην δυτική Αφρική συνολικά 42 ναυτικοί.

    Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ασφαλείας Dryad Global, εντός του 2020 42 μέλη πληρώματος έχουν απαχθεί από πλοία που επιχειρούν στη Δυτική Αφρική.

    Η πειρατεία στη δυτική Αφρική έχει πάρει εφιαλτικές διαστάσεις, εκεί όπου τα πετρελαϊκά συμφέροντα ρίχνουν βαριά της σκιά τους.

    Στην ευρύτερη περιοχή μέσα στο 2019 σύμφωνα με την έρευνα της «Risk Intelligence» που δημοσιεύθηκε στις αρχές του 2020, καταγράφηκαν 100 περιστατικά εκ των οποίων το 1/3 αφορούσε δεξαμενόπλοια όλων των τύπων.

    Μεταξύ αυτών και τρία ελληνικά και ελληνικών συμφερόντων πλοία, του Θανάση Μαρτίνου, της Αγγελικής Φράγκου και του Σπύρου Καρνέση .

    Μόνο τον περασμένο Δεκέμβριο σημειώθηκαν τρεις μεγάλες επιθέσεις στις οποίες οι πειρατές πήραν ως ομήρους 19,20 και 8 ναυτικούς αντίστοιχα. Σύνολο 47 ναυτικοί.

    Από το 2007 «Risk Intelligence» που συγκεντρώνει στοιχεία από διάφορες πηγές, λαμβάνει 80-140 reports ανά χρόνο για τη συγκεκριμένη περιοχή.

    Πηγή: Protothema.gr - Φωτογραφία: ΑΡΧΕΙΟ ΑΠΕ/EPA/GEORGE ESIRI

    Τα επίπεδα της απειλής διαφέρουν ανάλογα με την περιοχή. Βίαιες είναι οι επιθέσεις που στόχο έχουν την απαγωγή ναυτικών για λύτρα. Οι επιθέσεις αυτές γίνονται σε περιοχές κοντά στο Δέλτα του Νίγηρα ή και σε γειτονικές πλέον χώρες.

  • Απελευθερώθηκαν οι πέντε όμηροι Έλληνες ναυτικοί στο Καμερούν
    Απελευθερώθηκαν οι πέντε όμηροι Έλληνες ναυτικοί στο Καμερούν

    Πρόκειται για τον 45χρονο πλοίαρχο του πλοίου, τον 26χρονο ανθυποπλοίαρχο, τον 38χρονο δεύτερο μηχανικό και δύο δόκιμους 20 και 21 ετών - Είχαν απαχθεί μετά από ένοπλη επίθεση στις 31 Δεκεμβρίου

    Την απελευθέρωση των πέντε Ελλήνων ναυτικών που είχαν απαχθεί στο Καμερούν μετά από επίθεση ενόπλων στις 31 Δεκεμβρίου ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλιάς Γιάννης Πλακιωτάκης.

    Πρόκειται για τον 45χρονο πλοίαρχο του πλοίου, τον 26χρονο ανθυποπλοίαρχο, τον 38χρονο δεύτερο μηχανικό και δύο δόκιμους 20 και 21 ετών του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου 'HAPPY LADY'' Ν.Π. 12183.

    Το πλοίο είχε δεχθεί την επίθεση ενώ αγκυροβολημένο δύο ναυτικά μίλια από το λιμάνι ''LIMBOH'' στο Καμερούν.

    «Εκφράζω τη χαρά μου για την απελευθέρωση των 5 Ελλήνων ναυτικών. Οι συντονισμένες προσπάθειες απέδωσαν. Εύχομαι καλή επιστροφή στην πατρίδα και τις οικογένειές τους» έγραψε ο κ. Πλακιωτάκης.
    Από το περιστατικό είχε τραυματιστεί ένας Έλληνας, ο οποίος διακομίστηκε τότε σε τοπικό νοσοκομείο καθώς η κατάστασή του δεν ενέπνεε ανησυχία καθώς ο τραυματισμός του είχε προκληθεί από εξοστρακισμό σφαίρας.

    Το τάνκερ ανήκει στην εταιρεία East Med του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου και μετέφερε καύσιμα. Δεν επέβαιναν σ' αυτό ένοπλοι φρουροί.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Στην Ελλάδα ο ναυτικός που τραυματίστηκε από τους πειρατές στο Καμερούν
    Στην Ελλάδα ο ναυτικός που τραυματίστηκε από τους πειρατές στο Καμερούν

    «Καλά είμαι. Ευχαριστώ την εταιρεία μου και θέλω να γυρίσω πίσω στην οικογένειά μου», ήταν τα πρώτα λόγια του Δημήτρη Δημόγλου

    Εμφανώς καταβεβλημένος και ταλαιπωρημένος από την περιπέτεια που πέρασε, η οποία ευτυχώς είχε αίσιο τέλος, ο Δημήτρης Δημόγλου, ο νεαρός ναυτικός που τραυματίστηκε στην πειρατική επίθεση της 31ης Δεκεμβρίου, επέστρεψε στην Ελλάδα.

    «Καλά είμαι. Ευχαριστώ την εταιρεία μου και θέλω να γυρίσω πίσω στην οικογένειά μου». Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια του Έλληνα ναυτικού που ήρθε πρόσωπο με πρόσωπο με τους πειρατές κατα τη διάρκεια της ένοπλης επίθεσης στο το ελληνικό δεξαμενόπλοιο «HAPPYLADY» που είχε ως αποτέλεσμανα απαχθούν οκτώ ναυτικοί, ανάμεσά τους και πέντε Έλληνες.
    Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της επίθεσης ο Δημήτρης Δημόγλου τραυματίστηκε στο πόδι απόεξοστρακισμό σφαίρας με αποτέλεσμα να κριθεί σκόπιμο να νοσηλευτεί σε νοσοκομείο του Καμερούν.

    Το μεσημέρι της Τρίτης έφτασε στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με πτήση από την Κωνσταντινούπολη ωστόσο κρίνεται σκόπιμη η νοσηλεία του και γιαυτό τον λόγο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ τον παρέλαβε και διακομίστηκε σε νοσοκομείοτων Αθηνών.

    Την ίδια ώρα αγνοείται η τύχη των οχτώ απαχθέντων αφού μέχρικαι σήμερα οι νιγηριανοί πειρατέςφέρονται να μην έχουν επικοινωνήσει με τις οικογένειες των ομήρων και η τύχη τους αγνοείται.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Νιγηρία: Πειρατές σκότωσαν τέσσερις άνδρες του Πολεμικού Ναυτικού - Απήγαγαν τρεις ξένους
    Νιγηρία: Πειρατές σκότωσαν τέσσερις άνδρες του Πολεμικού Ναυτικού - Απήγαγαν τρεις ξένους

    Τα νερά στα ανοικτά της Νιγηρίας συγκαταλέγονται στα πιο επικίνδυνα στον κόσμο - Οι επιθέσεις σε πλοία και οι απαγωγές είναι συχνές

    Τέσσερα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού της Νιγηρίας σκοτώθηκαν και δύο Ρώσοι, καθώς και ένας Ινδός, μέλη του πληρώματος ενός πλοίου-βαθυκόρου, απήχθησαν σε επίθεση που διαπράχθηκε την περασμένη Πέμπτη από φερόμενους ως πειρατές, ανέφεραν χθες Δευτέρα πηγές προσκείμενες στις νιγηριανές δυνάμεις ασφαλείας.

    Οι ένοπλοι ανέβηκαν στο πλοίο εκβάθυνσης και καθαρισμού του βυθού MV Ambika το βράδυ της Πέμπτης, ενώ βρισκόταν αγκυροβολημένο ανοικτά του Δέλτα του Νίγηρα, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο πηγή προσκείμενη στις δυνάμεις ασφαλείας της Νιγηρίας.

    «Εστάλη ομάδα διάσωσης για να βοηθήσει το πλήρωμα αλλά όταν έφθασε στο σκάφος, οι πειρατές άνοιξαν πυρ και σκότωσαν τέσσερα μέλη της», άνδρες του ΠΝ, σύμφωνα με την ίδια πηγή, που μίλησε υπό τον όρο να μην κατονομαστεί.

    «Οι ένοπλοι κατάφεραν να απαγάγουν δύο Ρώσους και έναν Ινδό που ανήκαν στο οκταμελές πλήρωμα» του βαθυκόρου, συμπλήρωσε.

    Αξιωματικός του νιγηριανού ΠΝ επιβεβαίωσε το συμβάν στο Γαλλικό Πρακτορείο.

    Σύμφωνα με ειδικούς της εταιρείας αναλύσεων ως προς την ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών Dryad Global, η επίθεση έγινε περίπου τρία ναυτικά μίλια (3,5 μίλια ή 5,5 χιλιόμετρα) από τις ακτές.

    Συχνές οι επιθέσεις σε πλοία και οι απαγωγές στα νερά της Νιγηρίας

    «Τα συμβάντα σε αυτή την περιοχή είναι σχετικά συχνά, αλλά γενικά εκτυλίσσονται σε κολπίσκους και σε ποταμούς», δηλαδή σε περιοχές όπου είναι πιο εύκολο για τους πειρατές να δράσουν, σύμφωνα με την εταιρεία.

    Τα νερά στα ανοικτά της Νιγηρίας συγκαταλέγονται στα πιο επικίνδυνα στον κόσμο. Οι επιθέσεις σε πλοία και οι απαγωγές είναι συχνές. Οι πειρατές κρατούν πλοία για μέρες, τα λεηλατούν, απαιτούν μεγάλα ποσά για να απελευθερώσουν τα πληρώματά τους.
    Τους πρώτους εννέα μήνες της περασμένης χρονιάς το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο, οργανισμός αρμόδιος για την ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών, κατέγραψε ότι το 82% των απαγωγών πληρωμάτων πλοίων έγινε στα ανοικτά του Κόλπου της Γουινέας.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch