Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2019 13:49

Εμπρησμοί σε δύο αμάξια σε Άνω Λιόσια και Αγία Βαρβάρα

Γράφτηκε από
Ad Slot

Για τους εμπρησμούς διενεργείται έρευνα από το ανακριτικό τμήμα της Πυροσβεστικής

Εμπρησμοί σε δύο αυτοκίνητα σημειώθηκαν το βράδυ της Δευτέρας στα Άνω Λιόσια και στην Αγία Βαρβάρα.

Το ένα πυρπολήθηκε στη συμβολή των οδών Μάρκου Μπότσαρη και Μαντούς Μαυρογένους στα Άνω Λιόσια και το δεύτερο στην οδό Αιόλου 61 στην Αγία Βαρβάρα. Για τους εμπρησμούς αυτούς διενεργείται έρευνα από το ανακριτικό τμήμα της Πυροσβεστικής.

Σημειώνεται ότι χθες σημειώθηκε ακόμα ένας εμπρησμός ΙΧ στο Βοτανικό και, μάλιστα, διαπιστώθηκε ότι το εν λόγω όχημα ήταν κλεμμένο.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2019 10:52

Σχετικά Άρθρα

  • Στεγαστική κρίση: Ακρίβυναν 90% τα ακίνητα στην Αθήνα την τελευταία εξαετία
    Στεγαστική κρίση: Ακρίβυναν 90% τα ακίνητα στην Αθήνα την τελευταία εξαετία

    Η στεγαστική κρίση αποτυπώνεται ανάγλυφα στα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο ακινήτων Prodexpo. Λιγότερα, ακριβότερα και παλαιότερα είναι σήμερα τα σπίτια προς πώληση.

    Φτηνή για τους ξένους επενδυτές και τις «χρυσές βίζες», πανάκριβη για τους Έλληνες μισθωτούς είναι η αγορά κατοικίας στην Ελλάδα. Δεν το λέει κάποιο κίνημα ενάντια στη στεγαστική κρίση, αλλά τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας (ΤτΕ), χτυπώντας καμπανάκι για το εξωφρενικό ράλι στις τιμές των οικιστικών ακινήτων.

    Τα οικιστικά ακίνητα στην Αθήνα ακρίβυναν σχεδόν κατά 90% από το 2017, όταν είχαν φτάσει σε ιστορικό χαμηλό εν μέσω της κρίσης. Πλέον έχουν ξεπεράσει κατά 4% το ιστορικό υψηλό του 2008, όταν οι τιμές ακινήτων βρίσκονταν στο ζενίθ.

    Το ίδιο διάστημα οι μισθοί των Ελλήνων έχουν μειωθεί κατά 20%, κάνοντας όλο και πιο δύσκολη την αγορά κατοικίας. Όσοι έχουν ακόμα τη δυνατότητα να αγοράσουν δικό τους σπίτι, θα δώσουν περισσότερα χρήματα, για ένα παλιότερο και ενώ τα ακίνητα που αγοράζουν είναι και ακριβότερα και παλιότερα.

    Τα παραπάνω στοιχεία, και πολλά περισσότερα παρουσιάστηκαν στο ετήσιο συνέδριο της Prodexpo για την αγορά ακινήτων, το μεγαλύτερο του είδους του στην Ελλάδα. Από τις τοποθετήσεις των ομιλητών αποτυπώνεται ανάγλυφα η στεγαστική κρίση και οι τρομακτικές της συνέπειες.

    Γερασμένα σπίτια

    Όπως είπε στο συνέδριο Prodexpo η κ. Βασιλική Βλαχοστεργίου, αναπληρώτρια επικεφαλής του τομέα ανάλυσης αγοράς ακινήτων της ΤτΕ, μια άλλη σημαντική διαφορά με την «προ κρίσης» εποχή, είναι ότι το απόθεμα των ακινήτων προς πώληση είναι σήμερα ποιοτικά υποδεέστερο, καθώς είναι «γερασμένο».

    Ο μέσος όρος παλαιότητας του ακινήτου που αγόραζαν οι Έλληνες το 2008 ήταν 20 ως 30 ετών, ενώ σήμερα είναι τα 40 έτη.

    «Tα ενοίκια στην Αθήνα είναι πλέον τόσο υψηλά που σε λίγο καιρό οι ενοικιαστές απλώς δεν θα μπορούν να πληρώσουν»

    Το έλλειμμα σε ποιοτικά ακίνητα που να καλύπτουν τις ανάγκες των νοικοκυριών οφείλεται και στο «βούλιαγμα» της οικοδομικής δραστηριότητας την περίοδο της κρίσης – που παρά την μερική ανάκαμψη δεν έχει επανέλθει. Για παράδειγμα, ο αριθμός των οικοδομικών αδειών που εκδόθηκε μέσα σε ένα μόλις χρόνο, το 2005, όταν ο κατασκευαστικός τομέας ζούσε ακόμα εποχές «μετα-ολυμπιακής» μέθης, αντισοιχεί στον αριθμό των αδειών που εκδόθηκαν από το 2011 ως τις αρχές του 2024.

    Μείωση ιδιοκατοίκησης

    Μια άλλη «παρενέργεια» της μείωσης του οικιστικού αποθέματος και της αύξησης των τιμών, είναι η μείωση της ιδιοκατοίκησης. Ενώ στις δεκαετίες του ’80 και ’90 τα ποσοστά ιδιοκατοίκησης στην Ελλάδα έφταναν το 80%, την πρώτη δεκαετία του 2000 κυμάνθηκαν μεταξύ 75-77%, ενώ πλέον έχουν φτάσει σε ιστορικό χαμηλό, στο 69,6% σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Eurostat.

    Στα αστικά κέντρα το ποσοστό ιδιοκατοίκησης είναι ακόμα χαμηλότερο, με την εκπρόσωπο της ΤτΕ να εκτιμά ότι στην Αθήνα κινείται γύρω στο 64%.

    Ο μισθός δε φτάνει ούτε για νοίκι

    Η πιο δυσοίωνη πρόβλεψη έρχεται από τον πρόεδρο του Συλλόγου Μεσιτών Αττικής Δημήτρη Ποταμιάνο: Τα ενοίκια στην Αθήνα είναι πλέον τόσο υψηλά που σε λίγο καιρό οι ενοικιαστές απλώς δεν θα μπορούν να πληρώσουν.

    Ο ίδιος εξέφρασε σκεπτικισμό για την αποτελεσματικότητα των μέτρων της κυβέρνησης για να αντιμετωπιστεί η στεγαστική κρίση. Είπε ότι τα προγράμματα «Σπίτι μου» είναι σε θετική κατεύθυνση, αλλά δημιουργούν πρόβλημα σε ό,τι αφορά τη ζήτηση.

    Πρόσθεσε ότι η αγορά πλέον «ακολουθεί τους δικούς της ρυθμούς», προβλέποντας ότι το ράλι θα συνεχιστεί.

    Το σοβαρότερο ζήτημα σύμφωνα με τον κ. Ποταμιάνο εντοπίζεται στις μισθώσεις: Τα υψηλά ενοίκια δεν θα μπορούν να πληρώνονται από τους μισθωτές σε λίγο καιρό και αυτό είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να το δει η πολιτεία.

    Generation Rent

    H νέα γενιά των ενοικιαστών, η περίφημη Generation Rent, είναι σε μεγάλο βαθμό η γενιά του brain drain – που είναι με το «ένα πόδι έξω» από την Ελλάδα και δεν μπορεί ούτε θέλει να επενδύσει σε ακίνητα.

    «H γενιά του Πολυτεχνείου έχει δανειστεί σε μεγάλο βαθμό και έχει επιβαρύνει τις επόμενες γενιές όσον αφορά την ιδιοκατοίκηση»

    Αυτό προκύπτει από τις τοποθετήσεις ομιλητών όπως του Πάνου Λολώνη, προϊστάμενου της διεύθυνσης γεωχωρικών πηλοφοριών του φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο».

    Σύμφωνα με τον κ. Λολώνη η στροφή στο ενοίκιο και η μείωση της ιδιοκατοίκησης οφείλεται σε ένα συνδυασμό παραγόντων: στο έλλειμμα ακινήτων, ειδικά στην πρωτεύουσα, αλλά και στο ότι η κατοχή ακινήτου δεν είναι πλέον προσοδοφόρα και γίνεται μάλιστα «επαχθής» λόγω του ΕΝΦΙΑ, της έλλειψης χρηματοδότησης, του κόστους συντήρησης αλλά και της δυσκολίας στη διαδικασία μεταβίβασης.

    Τα παιδιά των παιδιών του Πολυτεχνείου

    Το ρητό «αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα», εξελίχθηκε στο «δάνεια γονέων, φεσώνουν τα τέκνα». Σύμφωνα με τον Κοσμά Θεοδωρίδη, αντιπρόεδρο του Συλλόγου Μεσιτών Αττικής, το πρόβλημα στην Ελλάδα έγκειται στο ότι «η γενιά του Πολυτεχνείου έχει δανειστεί σε μεγάλο βαθμό και έχει επιβαρύνει τις επόμενες γενιές όσον αφορά την ιδιοκατοίκηση».

    Ο ίδιος εκτιμά ότι υπάρχουν περίπου δύο εκατομμύρια κενές κατοικίες, αλλά οι περισσότερες βρίσκονται στην επαρχία και έχουν εγκαταλειφθεί. Ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών συνέδεσε το φαινόμενο των άδειων σπιτιών της περιφέρειας, με την ερήμωση της υπαίθρου, τη συγκέντρωση πληθυσμού στην Αθήνα αλλά και τη φυγή των νέων στο εξωτερικό.

    Ο κ. Θεοδωρίδης είπε ότι ενώ στην επαρχία τα ενοίκια παραμένουν χαμηλά, δεν υπάρχει καμία επιθυμία για διαμονή καθώς δεν υπάρχει ούτε καν ανεπτυγμένο δίκτυο μεταφορών – δηλαδή τρένα.

    Πηγή: in.gr

  • Μητσοτάκης για φωτιές: Η δυσκολότερη χρονιά των τελευταίων 40 ετών – Φέτος κάηκαν λιγότερα στρέμματα από τον μ.ο της 20ετίας
    Μητσοτάκης για φωτιές: Η δυσκολότερη χρονιά των τελευταίων 40 ετών – Φέτος κάηκαν λιγότερα στρέμματα από τον μ.ο της 20ετίας

    «Αυτή η χρονιά αναμενόταν δύσκολη κλιματολογικά, ήταν όμως αντικειμενικά η πιο δύσκολη χρονιά των τελευταίων 40 ετών», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη συζήτηση στη Βουλή για τις φωτιές του καλοκαιριού.

    «Είχαμε συστηματικά υψηλότερες θερμοκρασίες του μέσου όρου, υπερβολικά μεγάλη ξηρασία, έντονους ανέμους και όλα αυτή ήρθαν σε συνέχεια μιας περιόδου εντεταμένης ανομβρίας, με ελάχιστο χιόνι στα βουνά μας. Με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν συνθήκες που γνωρίζαμε από την αρχή της αντιπυρικής περιόδου ότι θα ήταν ιδιαίτερα προβληματικές», συνέχισε ο πρωθυπουργός και τόνισε πως:

    «Αυτές τις συνθήκες, ως αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης θα καλούμαστε να αντιμετωπίζουμε με ολοένα και μεγαλύτερη συχνότητα από εδώ και στο εξής. Το αποτέλεσμα είναι πως είχαμε τον κρατικό μηχανισμό σε ετοιμότητα για ένα 6μηνο και με δύσκολες πυρκαγιές να εκδηλώνονται και στα τέλη Σεπτεμβρίου και αρχές Οκτωβρίου».

    «Κάηκαν λιγότερα στρέμματα φέτος»

    Συνολικά, σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη «είχαμε 9.101 φωτιές φέτος. Σε σχέση με 7.163 πέρυσι. Πέρυσι κάηκαν 1.754.000 στρέμματα, φέτος κάηκαν 440.000 στρέμματα, με μέσο όρο τα τελευταία 20 χρόνια κάτι παραπάνω από 500.000 στρέμματα. Ήμασταν δηλαδή κάτω από τον μέσο όρο της τελευταίας 20ετίας».

    «Δεν νομίζω πως μπορεί κάποιος να δέχεται πως θα περάσουμε ένα καλοκαίρι χωρίς πυρκαγιές στη χώρα. Αυτός αντιβαίνει και στην κοινή λογική», σημείωσε και τόνισε πως «στα στρέμματα που καίγονται το θέμα είναι το να μην χάνουμε παραγωγικά δάση. Είχαμε λιγότερα στρέμματα ανά πυρκαγιά. 48 στρέμματα αντί του 58 κατά μέσο όρο της τελευταίας 20ετίας. Και ναι, είχαμε και φέτος πολύ λιγότερες καμένες δασικές εκτάσεις. Πχ στην Αττική, από τα 100.000 στρέμματα που κάηκαν τα 10.000 ήταν πραγματικό δάσος. Τα υπόλοιπα ήταν βραχώδης θαμνώδεις εκτάσεις, πιο εύκολες τουλάχιστον ως προς τη φυσική αναγέννηση», σημείωσε χαρακτηριστικά και έδωσε ως παραδείγματα την Πορτογαλία που μέσα σε 4 μέρες κάηκαν 1,3 εκατομμύρια στρέμματα και την πρόσφατη πυρκαγιά στο Τέξας των ΗΠΑ.

    «Οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης απειλούν όλο τον πλανήτη»

    «Οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης απειλούν όλο τον πλανήτη, οι επιθέσεις θα είναι όλο και πιο συχνές και η Μεσόγειος είναι μια περιοχή που βρίσκεται στο επίκεντρο της κλιματικής κρίσης, η οποία θα δοκιμάζεται όλο και πιο συχνά», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

    4 + 1 πυλώνες για την κυβερνητική δράση

    Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός συνόψισε την κυβερνητική δράση σε 4+1 πυλώνες.

    «Πρόληψη. Μετά την καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι έγινε μια έκθεση που αναφερόταν στην ανάγκη να δίνουμε πολύ μεγαλύτερη έμφαση στην πρόληψη, κάτι που ιστορικά στην πατρίδα μας δεν συνέβαινε. Και αυτό έκανε η κυβέρνηση με μεγάλη συστηματικότητα, αξιοποιώντας και πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης. Πρόγραμμα Anti Nero 1,2,3 με σχεδόν 400 εκατ. ευρώ να διατίθενται σε πρόληψη.

    Σε αυτή την προσπάθεια θέλουμε συμμάχους τους πολίτες, δεν αρκεί μόνο το κράτος, για να φροντίζουν και οι ίδιοι τις περιουσίες τους. Η πλατφόρμα για τον καθαρισμό των οικοπέδων είχε ως αποτέλεσμα πάνω από 830.000 ιδιοκτήτες να δηλώσουν ότι καθάρισαν τα οικόπεδα τους, είχαμε 8.000 καταγγελίες για ακαθάριστες περιοχές στον περιαστικό ιστό. Ήταν μια συλλογική επιτυχία της χώρας και μια αναγνώριση της κοινωνίας ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν μπορούμε να τα περιμένουμε όλα από το κράτος. Και ότι σε αυτή την προσπάθεια μαζί με τη συλλογική υπάρχει και ατομική ευθύνη».

    Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός τόνισε πως έχουμε «αυστηροποιήσει πολύ τις ποινές για εμπρησμό, έστω και αν αυτοί προκαλούνται από αμέλεια».

    «Παράλληλα δίνουμε κίνητρα για να ασφαλίζουν οι πολίτες τα σπίτια τους έναντι φυσικών καταστροφών και γι' αυτούς ο ΕΝΦΙΑ μειώνεται στο 10%», επισήμανε.

    Συνέχισε λέγοντας πως «για την κατάσβεση πήραμε δύο πρωτοβουλίες: η αξιοποίηση της τεχνολογίας για την επιτήρηση, τον άμεσο εντοπισμό και τη γρήγορη κατάσβεση της πυρκαγιάς. Για πρώτη φορά είχαμε στην Αττική drones που πετούσαν 24 ώρες το 24ωρο. Για πρώτη φορά τις επικίνδυνες ημέρες του καλοκαιριού είχαμε έμφορτα αεροσκάφη και ελικόπτερα για να κάνουν προσβολές σε πρώτο χρόνο μια φωτιά πριν να πάρει μεγάλες διαστάσεις. Με τον τρόπο αυτό σβήσαμε τη συντριπτική πλειοψηφία, άνω του 98% σβήστηκε όταν ήταν ακόμα μικρές».

    «Η χώρα μας έχει αποκτήσει μια κουλτούρα εκκενώσεων»

    Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο 112 «όπου έγιναν εκκενώσεις όπου κρίθηκε απαραίτητο. Η χώρα μας έχει αποκτήσει μια κουλτούρα εκκενώσεων που θέτει την προστασία της ανθρώπινης ζωής σε απόλυτα πρώτη προτεραιότητα».

    Σε ό,τι αφορά τα έργα που έχουν γίνει ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι έχουν εγκριθεί 18 παρεμβάσεις αντιδιαβρωτικών έργων και δύο ανάδοχοι θα προχωρήσουν σε αναδασώσεις γύρω από την μονή Πεντέλης και το Αστεροσκοπείο. Ταυτόχρονα, σημαντική πρόοδος έχει γίνει και στην αποκατάσταση των ζημιών.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Αποκαλυπτική μελέτη: Ο καπνός των πυρκαγιών μπορεί να σκοτώνει επιπλέον 12.000 ανθρώπους ετησίως
    Αποκαλυπτική μελέτη: Ο καπνός των πυρκαγιών μπορεί να σκοτώνει επιπλέον 12.000 ανθρώπους ετησίως

    Η υπερθέρμανση του πλανήτη προκαλεί περισσότερες πυρκαγιές και πιθανότατα ευθύνεται για τον θάνατο επιπλέον 12.000 ανθρώπων ετησίως συνέπεια της εισπνοής καπνού.

    Αυτό αναφέρει νέα επιστημονική έρευνα η οποία κάνει λόγο για ιδιαίτερα αυξημένο κίνδυνο θανάτου από τον καπνό των πυρκαγιών στην Αυστραλία, τη Νότια Αμερική, την Ευρώπη και τα βόρεια δάση της Ασίας.

    Μια ξεχωριστή μελέτη, όπως αναφέρει ο Guardian ανέφερε ότι μεταξύ 2003 και 2019 η υπερθέρμανση αύξησε την έκταση του πλανήτη που καίγεται σχεδόν κατά 16%, αλλά άλλες ανθρώπινες ενέργειες, όπως η εκχέρσωση δασών και σαβάνων για δρόμους ή γεωργία, μείωσαν τη συνολική καμένη έκταση κατά 19%.

    Και οι δύο μελέτες, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Nature Climate Change, υπογραμμίζουν την επίδραση που είχε η προσθήκη εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα σε συνδυασμό με τις πυρκαγιές, σε σύγκριση με άλλες ανθρώπινες ενέργειες, όπως η εκκαθάριση γης.

    Τι αναφέρει η μελέτη

    Η μελέτη - με επικεφαλής την Δρ. Τσάε Γεόν Παρκ του Εθνικού Ινστιτούτου Περιβαλλοντικών Μελετών της Ιαπωνίας υπολόγισε ότι στη δεκαετία του 2010 σχεδόν 100.000 άνθρωποι πέθαιναν κάθε χρόνο από την εισπνοή καπνού από πυρκαγιές που περιέχουν μικροσκοπικά σωματίδια, γνωστά ως αιωρούμενα σωματίδια μεγέθους PM 2.5, τα οποία μπορούν να διεισδύσουν στους πνεύμονες και στην κυκλοφορία του αίματος.

    Ο τρόπος με τον οποίο η υπερθέρμανση του πλανήτη συμβάλλει σε αυτούς τους θανάτους είναι δύσκολο να κατανοηθεί, διότι ενώ οι θερμότερες θερμοκρασίες και η χαμηλότερη υγρασία αυξάνουν τον κίνδυνο πυρκαγιών, άλλες άμεσες ανθρώπινες παρεμβάσεις - όπως ο κατακερματισμός των δασών και των σαβάνων - μειώνουν την έκταση που μπορεί να καεί ή να καταστείλουν την εξάπλωση της φωτιάς.

    Για να ξεπεράσουν το πρόβλημα, οι ερευνητές εξέτασαν τρία μοντέλα της παγκόσμιας βλάστησης και της πυρκαγιάς υπό τις σημερινές κλιματικές συνθήκες και τα συνέκριναν με ένα μοντέλο όπου είχαν αφαιρεθεί οι επιπτώσεις της σύγχρονης κλιματικής αλλαγής.

    Αν και τα αποτελέσματα διέφεραν, οι συγγραφείς από οκτώ χώρες, συμπεριλαμβανομένων του Ηνωμένου Βασιλείου, των ΗΠΑ, της Γερμανίας και της Κίνας, διαπίστωσαν ότι σε όλες τις περιπτώσεις, η παγκόσμια θέρμανση προκαλεί αύξηση του αριθμού των θανάτων ανθρώπων που αναπνέουν αιωρούμενα σωματίδια μεγέθους PM2.5 από πυρκαγιές.

    Ποιοι παράγοντες συμβάλλουν στην αύξηση του κινδύνου πυρκαγιάς

    Σε ορισμένες περιοχές, η αύξηση της θερμοκρασίας ήταν ο κύριος παράγοντας για την αύξηση του κινδύνου πυρκαγιάς, ενώ σε άλλες ήταν η χαμηλότερη υγρασία.

    Οι συγγραφείς δήλωσαν ότι οι επιπτώσεις στην υγεία από τις πυρκαγιές μπορεί να υποεκτιμηθούν επειδή η «τοξικότητα των σωματιδίων που προέρχονται από τη φωτιά» είναι πιο σοβαρή από ό,τι από άλλες πηγές.

    H καθηγητής Χίλαρι Μπάμπρικ, διευθύντρια του Εθνικού Κέντρου Επιδημιολογίας και Υγείας του Πληθυσμού στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Αυστραλίας, δήλωσε ότι εκατομμύρια άνθρωποι στην Αυστραλία εκτέθηκαν σε επικίνδυνα και παρατεταμένα επίπεδα ρύπανσης από τον καπνό κατά τη διάρκεια των μεγάλων πυρκαγιών τα καλοκαίρια του 2019 και του 2020.

    «Αυτό είχε ως αποτέλεσμα εκατοντάδες θανάτους εκείνη την εποχή και πιθανότατα θα έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες για την υγεία πολλών», δήλωσε η Μπάμπρικ, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη.

    «Η μελέτη αυτή αναδεικνύει έναν μόνο από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους η κλιματική αλλαγή κάνει κακό στην υγεία μας. Η κατανόηση επιπτώσεων όπως αυτές θα μας βοηθήσει να σχεδιάσουμε καλύτερα το μέλλον», τονίζει.

    Μια ξεχωριστή μελέτη, με επικεφαλής επιστήμονες από το Ηνωμένο Βασίλειο και το Βέλγιο, διαπίστωσε ότι η παγκόσμια θέρμανση αυξάνει τον κίνδυνο πυρκαγιών, ιδίως στην Αυστραλία, τη Σιβηρία και τις αφρικανικές σαβάνες.

    Ο Σέπε Λάμπε, του Ελεύθερο Πανεπιστήμιο των Βρυξελλών (VUB), δήλωσε ότι ενώ οι ανθρώπινες δραστηριότητες που αλλάζουν το τοπίο συμβάλλουν στη μείωση της έκτασης του πλανήτη που καίγεται, «η επίδραση της κλιματικής αλλαγής συνεχίζει να αυξάνεται».

    Ο καθηγητής Βιμ Τιερί, συν-συγγραφέας της μελέτης στο VUB, δήλωσε ότι ο ρυθμός με τον οποίο η κλιματική αλλαγή αυξάνει την έκταση που καίγεται «αυξάνεται κάθε χρόνο».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Καλαμάτα: Έσπασαν αυτοκίνητο με βαριοπούλα και τραυμάτισαν γυναίκα με μωρό
    Καλαμάτα: Έσπασαν αυτοκίνητο με βαριοπούλα και τραυμάτισαν γυναίκα με μωρό

    Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη στην Καλαμάτα, όταν σε ένα όχημα στο οποίο επέβαινε ένα ζευγάρι μαζί με το 11 μηνών βρέφος τους στο ύψος του Δημαρχείου Καλαμάτας και είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά η νεαρή μητέρα.

    Σύμφωνα με το protothema.gr, όλα έγιναν μέρα- μεσημέρι της Τρίτης, όταν ένα όχημα στο οποίο επέβαιναν τρεις Ρομά έκλεισε τον δρόμο σε αυτό του ζευγαριού των ομοφύλων τους και οι δυο από τους επιβάτες άρχισαν να το χτυπούν άγρια με μια βαριοπούλα προκαλώντας φθορές.

    Η τρομοκρατημένη μητέρα πήρε το μωρό στην αγκαλιά της και βγήκε στον δρόμο ζητώντας βοήθεια. Όμως, ο τρίτος Ρομά έβαλε μπροστά το αυτοκίνητό του και την χτύπησε σωριάζοντάς την στο έδαφος!

    Οι δράστες μπήκαν βιαστικά στο αυτοκίνητο και τράπηκαν σε φυγή προς άγνωστη κατεύθυνση, καταφέρνοντας να εξαφανιστούν παρά το γεγονός ότι οι άνδρες της Αστυνομία ξεκίνησαν άμεσα αναζητήσεις. Οι έρευνες για τον εντοπισμό τους συνεχίζονται, ενώ η τραυματισμένη γυναίκα διακομίστηκε στο νοσοκομείο Καλαμάτας, όπου διαπιστώθηκε ότι έχει υποστεί κάταγμα στο πόδι.

    Πηγή: Gargalianoionline.gr

  • Σοκ στον Τύρναβο: Άνδρας χτύπησε τη σύζυγό του και αποπειράθηκε να την πατήσει με ΙΧ
    Σοκ στον Τύρναβο: Άνδρας χτύπησε τη σύζυγό του και αποπειράθηκε να την πατήσει με ΙΧ

    Ένα ακόμη περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας σημειώθηκε σε γειτονιά του Τυρνάβου, όταν μια γυναίκα, συνοδευόμενη από το μικρό παιδί της, άρχισε να ουρλιάζει στην μέση του δρόμου ζητώντας βοήθεια.

    Σύμφωνα με μαρτυρίες, η γυναίκα εξήγησε στους γείτονες, που βγήκαν έντρομοι να βοηθήσουν ακούγοντας τις φωνές της γυναίκας και του παιδιού, ότι ο σύζυγός της την κυνηγούσε, την χτυπούσε, και προσπάθησε να την πατήσει με το αυτοκίνητό του.

    Αναζητείται από τις Αρχές ο δράστης στον Τύρναβο

    Όπως αναφέρουν πληροφορίες του tirnavospress.gr, οι κάτοικοι της περιοχής ανταποκρίθηκαν άμεσα, προσφέροντας βοήθεια και ειδοποιώντας τις αρχές. Η αστυνομία έφτασε στο σημείο, παρέλαβε τη γυναίκα και το παιδί της, και τους μετέφερε στο τμήμα για την ασφάλεια τους. Ο σύζυγος, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε εγκαταλείψει το σημείο πριν την άφιξη των Αρχών.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Φρίκη στην Αθήνα: 45χρονος από τη Συρία βίαζε 6χρονη
    Φρίκη στην Αθήνα: 45χρονος από τη Συρία βίαζε 6χρονη

    Την είχε παρασύρει στο διαμέρισμά του - Η ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας

    Δεν το χωρά ανθρώπου νους τα όσα βίωσε 6χρονο κορίτσι από το Μαρόκο στα χέρια 45χρονου Σύρου στην Αθήνα ο οποίος δεν δίστασε να το οδηγήσει στο διαμέρισμά του και να το βιάσει.
    Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δράστης και το κοριτσάκι είναι γείτονες καθώς διαμένουν σε διπλανά διαμερίσματα της ίδιας πολυκατοικίας. Τις προηγούμενες μέρες λοιπόν ο 45χρονος είδε την ανήλικη να κινείται στον χώρο και, χωρίς ακόμη να έχει αποσαφηνιστεί πώς, την οδήγησε στο διαμέρισμά του και τη βίασε.
    Στη συνέχεια η ανήλικη μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με τους γιατρούς να καταλαβαίνουν αμέσως τι συμβαίνει και να ειδοποιούν τις Αρχές.

    Τότε η σκυτάλη πέρασε στα στελέχη της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων τα οποία κατάφεραν να εντοπίσουν τον δράστη και να του περάσουν χειροπέδες.

    Η ανακοίνωση ΕΛΑΣ

    Από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, συνελήφθη απογευματινές ώρες χθες (16-10-2024) στην Αθήνα, 45χρονος αλλοδαπός κατηγορούμενος για βιασμό και γενετήσιες πράξεις με ανήλικο που δεν συμπλήρωσε τα 12 έτη.

    Ο 45χρονος κατηγορείται ότι διέπραξε τις ανωτέρω αξιόποινες πράξεις, σε βάρος ανήλικης εντός διαμερίσματος στην Αθήνα.

    Ο συλληφθείς, με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος του, οδηγήθηκε στον αρμόδιο Εισαγγελέα.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Μεγάλη κινητοποίηση της Πυροσβεστικής για φωτιά στη Σκαλωτή Δράμας
    Μεγάλη κινητοποίηση της Πυροσβεστικής για φωτιά στη Σκαλωτή Δράμας

    Μεγάλη φωτιά ξέσπασε το απόγευμα της Τετάρτης (16/10) σε δασική έκταση στην περιοχή Σκαλωτή Δράμας.

    Για την κατάσβεση κινητοποιήθηκαν 40 πυροσβέστες με τρεις ομάδες πεζοπόρων από 2η και 7η ΕΜΟΔΕ, 9 οχήματα, 2 αεροσκάφη και 1 ελικόπτερο.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Οι 5 επικίνδυνες ζημιές στο αυτοκίνητο όταν πέφτει σε λακκούβα
    Οι 5 επικίνδυνες ζημιές στο αυτοκίνητο όταν πέφτει σε λακκούβα

    Οι ζημιές σε ελαστικά και ζάντες από τις λακκούβες. Τι μπορεί να πάθουν οι αναρτήσεις και η εξάτμιση.

    Καθημερινό «πονοκέφαλο» αποτελούν για τους οδηγούς οι λακκούβες, οι οποίες άλλωστε είναι ένα από τα μεγαλύτερα και διαχρονικά προβλήματα των ελληνικών δρόμων.

    Μάλιστα, το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο τον χειμώνα, καθώς τα νερά από τις βροχές ή ο πάγος επιδεινώνουν την ήδη βεβαρυμμένη κατάσταση. Συνήθως οι λακκούβες ξεκινούν από μικρές τρύπες στο οδόστρωμα και καταλήγουν να είναι μεγάλες και επικίνδυνες, οι οποίες χαλούν σημαντικά μέρη της ανάρτησης και των τροχών σε ένα αυτοκίνητο.

    Οι ζημιές σε ελαστικά και ζάντες από τις λακκούβες

    Μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα ελαστικά, σχίζοντάς τα ή μετά από μεγάλη επιβάρυνση να μην μπορούν αυτά να κρατούν μια συγκεκριμένη πίεση. Τα ελαστικά που είναι περισσότερο επιρρεπή στις κακοτεχνίες του δρόμου είναι αυτά που έχουν χαμηλό προφίλ. Μπορεί να δημιουργηθεί εξόγκωμα στο προφίλ του ελαστικού πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα. Το εξόγκωμα είναι ένδειξη ότι έχει σπάσει το ενισχυτικό πλέγμα που βρίσκεται στο εσωτερικό μέρος του ελαστικού, με αποτέλεσμα να μειωθεί η αντοχή του. Μια άλλη συνέπεια είναι να βγει μέρος του πέλματος από τον βασικό κορμό του ελαστικού.

    Μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να στραβώσει ή ακόμα και να σπάσει τη ζάντα. Ειδικά αν αυτή είναι μεγάλης διαμέτρου, όπως για παράδειγμα άνω από 17 ίντσες. Στην καλύτερη περίπτωση, αυτό που μπορεί να συμβεί είναι ένα ράγισμα στη ζάντα το οποίο όμως, είναι πιθανό να μην αντιληφθεί ο οδηγός κατευθείαν, κυρίως επειδή δεν θα είναι ορατό. Αν μετά από ώρες ή την επόμενη ημέρα παρατηρήσει ο οδηγός ότι το ελαστικό της συγκεκριμένης ζάντας έχει χάσει αέρα, τότε θα πρέπει να απευθυνθεί άμεσα σε κάποιο εξειδικευμένο βουλκανιζατέρ, ώστε να γίνει η ανάλογη διάγνωση και η επιδιόρθωση της ζάντας. Τα ελαστικά τεχνολογίας run flat επειδή είναι πιο σκληρά σε σχέση με τα συμβατικά, είναι πιθανό σε μια λακκούβα να επιβαρύνουν τη ζάντα πολύ περισσότερο από ένα συμβατικό ελαστικό, ειδικά αν η ζάντα είναι μεγάλης διαμέτρου.

    Τι μπορεί να πάθουν οι αναρτήσεις και η εξάτμιση

    Το σύστημα αναρτήσεων του αυτοκινήτου είναι σχεδιασμένο ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να προσφέρει ομαλή κύλιση σε κάθε είδους οδόστρωμα. Όμως μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να την καταπονήσει σε μεγάλο βαθμό, ώστε να χάσει την ευθυγράμμισή της, να σπάσει τα ακρόμπαρα ή να σκάσει λόγω μεγάλης καταπόνησης κάποιο αμορτισέρ. Αν το αυτοκίνητο χάσει την ευθυγράμμισή του, ο οδηγός θα παρατηρήσει ότι το τιμόνι θα βρίσκεται εκτός κέντρου, το αυτοκίνητο θα κλίνει μονίμως προς μια κατεύθυνση, θα χάσει τη σταθερότητα στις στροφές και τα ελαστικά θα φθείρονται ανομοιόμορφα.

    Οι βαθιές λακκούβες μπορούν να προκαλέσουν βαθουλώματα και τρύπες στο σύστημα εξάτμισης όπως τις σωληνώσεις ή τον καταλύτη. Αυτό συμβαίνει γιατί το σύστημα εξάτμισης βρίσκεται εκτεθειμένο κάτω από το αυτοκίνητο, πολλές φορές χωρίς κάποιο προστατευτικό κάλυμμα.

    Τέλος, μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να φθείρει ή να σπάσει έναν χαμηλό προφυλακτήρα κυρίως όταν πρόκειται για σπορ όχημα. Αν και αυτού του τύπου η ζημιά είναι συνήθως αισθητική και δεν επηρεάζει την ασφάλεια ή τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, είναι κάτι το οποίο οι οδηγοί θα πρέπει να προσέχουν διότι το κόστος επισκευής δεν είναι αμελητέο.

    Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch