Η μοναδική κάτοικος της Κινάρου, η κυρά Ρηνιώ, που δεν είχε δώσει σημεία ζωής εδώ και τρεις μέρες, εντοπίστηκε από το πλήρωμα του Super Puma που είχε απογειωθεί από την Ρόδο με διασώστη και γιατρό.
Πηγές του Υπουργείου Άμυνας επιβεβαίωσαν στο iefimerida.gr ότι η Ρηνιώ Κατσοτούρχη εντοπίστηκε σώα, ωστόσο το ελικόπτερο μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να προσγειωθεί στο νησί εξαιτίας των θυελλωδών ανέμων που πνέουν στην περιοχή.
Το πλήρωμα του ελικοπτέρου είχε οπτική επαφή με την κυρά Ρηνιώ, η οποία είναι καλά στην υγεία της.
Η ανησυχία για την μοναδική κάτοικο της Κινάρου που είχε τρεις ημέρες να δώσει σημεία ζωής, προκλήθηκε πιθανότατα από το γεγονός ότι υπήρξε κάποια βλάβη στις τηλεφωνικές γραμμές λόγω της κακοκαιρίας.
Το ελικόπτερο θα επιστρέψει στη βάση του ενώ μόλις καλυτερεύσουν οι καιρικές συνθήκες θα μεταφερθεί στο νησί ανάλογο τεχνικό προσωπικό για την αποκατάσταση βλαβών των δικτύων.
Σύμφωνα με ενημέρωση από κυβερνητικές πηγές, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε το πρωί με τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδη Στεφανή και του ζήτησε να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για τον εντοπισμό της και την αποκατάσταση της επικοινωνίας με το νησί.
Πηγή: iefimerida.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 02 Ιανουαρίου 2020 18:52
Οι ακρίτες της Ελλάδας στέλνουν το δικό τους μήνυμα με αφορμή την επέτειο του «ΟΧΙ»
Το ιστορικό «ΟΧΙ» της 28ης Οκτωβρίου στους επίδοξους κατακτητες της Ελλάδας γιορτάζει σήμερα η χώρα με το βλέμμα να είναι στραμμένο στη στρατιωτική παρέλαση της Θεσσαλονίκης όπου θα δώσουν το «παρών» τα μαχητικά Rafale και τα τεθωρακισμένα Marder. Ωστόσο υπάρχουν γωνιές της Ελλάδας όπου οι εορτασμοί έχουν ακόμα μεγαλύτερο «βάρος», όπως για παράδειγμα το Καστελόριζο ή η Κίναρος. Στα δύο νησιά «ταξίδεψε» το πρωί της Παρασκευής (28/10) ο ΑΝΤ1 με τους φαντάρους στο ακριτικό Καστελόριζο να σκορπούν ρίγη συγκίνησης κατά την έπαρση της σημαίας. «Χαμογελούμε, είμαστε συγκινημένοι και νιώθουμε ευγνωμοσύνη σε όσους κάνουν εξαιρετική δουλειά προστατεύοντας το νησί μακριά από τα σπίτια τους» είπε χαρακτηριστικά ο αντίδημαρχος Καστελορίζου, Στράτος Αμύγδαλος.
Λίγο αργότερα στον ΑΝΤ1 μίλησε και η κυρία Ρηνιώ, η μοναδική κάτοικος της Κινάρου, ενός νησιού το οποίο έχει μπει στο στόχαστρο της Τουρκίας με υπερπτήσεις μαχητικών αεροσκαφών ή UAV. Όπως αποκάλυψε, μάλιστα, φέτος στο νησί σήκωσε δύο ελληνικές σημαίες. Ερωτηθείσα για το αν φοβάται κάθε φορά που πραγματοποιούνται υπερπτήσεις απάντησε «δεν τους φοβάμαι, κανείς να μην τους φοβάται, θάρρος».
Δικαιώνεται η οικογένεια του αδικοχαμένου συγκυβερνήτη Κωνσταντίνου Πανανά έξι χρόνια μετά την πτώση του ελικοπτέρου, που παρέσυρε στον θάνατο τρεις αξιωματικούς του Π.Ν. - Ακατάλληλο το ελικόπτερο για ασκήσεις υπό αντίξοες συνθήκες, αποφάνθηκε το δικαστήριο - Ποιες ευθύνες βαρύνουν τους επιτελικούς - Η συγκλονιστική περιγραφή του δυστυχήματος μέσω της δικογραφίας και η μαρτυρία-κλειδί της μοναδικής κατοίκου του νησιού
Εχουν περάσει σχεδόν έξι χρόνια από εκείνο το παγωμένο βράδυ του Φεβρουαρίου όπου ένα ελικόπτερο Agusta Bell του Πολεμικού Ναυτικού με τον κωδικό ΠΝ-28 συνετρίβη στην Κίναρο παρασύροντας στον θάνατο τους τρεις Ελληνες αξιωματικούς. Σήμερα, η οικογένεια του αδικοχαμένου Κωνσταντίνου Πανανά, συγκυβερνήτη του μοιραίου ελικοπτέρου, αισθάνεται δικαιωμένη, καθώς το δικαστήριο έκανε δεκτή την αγωγή τους και υποχρεώνει το Δημόσιο να καταβάλει συνολικά 380.000 ευρώ. Μια απόφαση που απαλύνει τον πόνο των συγγενών του αξιωματικού οι οποίοι κατήγγειλαν τα λάθη και τις παραλήψεις που οδήγησαν στη μοιραία πτήση.
Στην αγωγή που κατέθεσε η οικογένεια και αξίωνε 1,5 εκατ. ευρώ, αλλά και στην απόφαση του δικαστηρίου ξεδιπλώνεται όλο το κουβάρι της υπόθεσης με πορίσματα πραγματογνωμόνων, ΕΔΕ, καταθέσεις και εκτιμήσεις ειδικών. Μέσα από τα έγγραφα προκύπτει ότι βασική αιτία της συντριβής ήταν οι πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το συγκεκριμένου τύπου ελικόπτερο δεν πληρούσε τις προδιαγραφές για τέτοιου είδους νυχτερινές πτήσεις.
«Στις 11 Φεβρουαρίου 2016, ο Κωνσταντίνος Πανανάς, 34 ετών τότε, βρήκε τραγικό θάνατο στην περιοχή της Κίναρου ως αποτέλεσμα της πρόσκρουσης του μοιραίου ελικόπτερου στο όρος Παπάς εις το οποίον επέβαινε ως συγκυβερνήτης. To εντελώς απροσδόκητο αεροπορικό ατύχημα κατά την εκτέλεση περιπόλου εντός διατεταγμένης υπηρεσίας στο πλαίσιο της άσκησης “Αστραπή” και ο τραγικός θάνατος των τριών επιβαινόντων συγκλόνισε κυριολεκτικά το πανελλήνιο και προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση σε όλους τους στρατιωτικούς κύκλους. Μάλιστα, δικαιολογημένα, μονοπώλησε επί εβδομάδες σε καθημερινή βάση τα δελτία ειδήσεων των τηλεοπτικών σταθμών και του ηλεκτρονικού αλλά και έντυπου Τύπου», αναφέρουν στην αγωγή τους οι συγγενείς του 34χρονου συγκυβερνήτη.
Οι 16 σελίδες
Στις 16 σελίδες της απόφασης του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, που δημοσιεύτηκε στις 26 Οκτωβρίου του 2021, περιγράφονται οι λόγοι για τους οποίους οι δικαστές πήραν αυτή την απόφαση αλλά και συγκλονιστικές λεπτομέρειες από το δραματικό χρονικό εκείνης της μοιραίας νύχτας στο Αιγαίο. «Από τα στοιχεία της δικογραφίας, μεταξύ των οποίων και η από 24 Ιουνίου 2016 πορισματική έκθεση Ενορκης Διοικητικής Εξέτασης προκύπτουν τα εξής: Τη 10η Φεβρουαρίου 2016 η φρεγάτα “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ” με το ελικόπτερο με αριθμό μητρώου ΠΝ-28, συμμετείχαν στην άσκηση “ΑΣΤΡΑΠΗ 2/16” για εκτέλεση διατεταγμένης πτήσης, επί δρομολογίου στις νήσους Λεβίθα - Κίναρο - Αμοργό - Αστυπάλαια, στο πλαίσιο σαραντάλεπτης ετοιμότητας γυμνασίου “πολλαπλής απειλής”», με ύψος πτήσης 800-1.000 πόδια», αναφέρεται.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η καταγραφή λεπτό προς λεπτό των γεγονότων από τη στιγμή που το Agusta Bell απογειώθηκε από τη φρεγάτα μέχρι την πρώση και τον εντοπισμό των συντριμμιών. «Το ελικόπτερο απονηώθηκε περί ώρας 01:45 π.μ. της 11ης Φεβρουαρίου χωρίς προβλήματα, με διαδικασία “Dark and Silent” [προβλεπόμενη διαδικασία απονήωσης – προσνήωσης ελικοπτέρου από πλοίο, με χρήση ελάχιστων επικοινωνιών και ελάχιστου φωτισμού πλοίων] και με την έξοδο του από τον κύκλο του πλοίου το ανέλαβε ο Ελεγκτής Ε/Π (AIRCO). Την 01:48 π.μ., σε απόσταση 5 ν.μ. από τη φρεγάτα “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ” υπήρξε επικοινωνία ελικοπτέρου - πλοίου. Στη συνέχεια εκτελέσθηκε δοκιμή επικοινωνίας στη συχνότητα HF για πέντε λεπτά με αρνητικά αποτελέσματα.
Στις 02:00 ο ελεγκτής διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε επικοινωνία ούτε στα UHF. Στις 02:14 π.μ., αφού το ελικόπτερο προσέγγισε στα 5 ν.μ., σύμφωνα με τις οδηγίες που δόθηκαν στον κυβερνήτη του ελικοπτέρου κατά την ενημέρωση, αποκαταστάθηκε η επικοινωνία χωρίς κρυπτοκάλυψη και το ελικόπτερο ανέφερε ότι επέστρεφε προς το πλοίο, διότι δεν είχε επικοινωνία για είκοσι λεπτά και ότι διατηρούσε επαφή με τη φρεγάτα “ΥΔΡΑ”, όπου βρισκόταν πλησίον του πλοίου, εκτελώντας ανθυποβρυχιακή συνεργασία.
Από τον ελεγκτή προτάθηκε στον κυβερνήτη του ελικοπτέρου να παραμείνουν σε μη κρυπτοκαλυμμένη συχνότητα, ώστε να αυξηθεί η μέγιστη απόσταση διατήρησης επικοινωνίας και να εκτελέσουν εκ νέου δοκιμή στο δίκτυο HF. Στις 02:17 π.μ. το ελικόπτερο διαβίβασε αναφορά κατάστασης επιφανείας προς τη “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ”, κινούμενο από τις νότιες προς τις ανατολικές ακτές της Αμοργού.
Στις 02:23 π.μ. διαβίβασε εκ νέου αναφορά κατάστασης επιφανείας “Ανατολικές ακτές Αμοργού καθαρές εκτιμάται βόρειες και δυτικές ακτές ίσως υπάρχει κάτι, συνεχίζω”. Αυτή ήταν και η τελευταία επικοινωνία του ελεγκτή της φρεγάτας με το ελικόπτερο. Στις 02:34 π.μ., κατά την κίνησή του προς τη νήσο Κίναρο, έγιναν προσπάθειες εκ νέου για αποκατάσταση επικοινωνίας με τη “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ”, σε όλες τις συχνότητες συνεργασίας, για αναφορά της κατάστασής του, με αρνητικά αποτελέσματα.
Στις 02:40 π.μ. το ελικόπτερο ανέφερε “αποστολή εξελίσσεται κανονικά” βορειοανατολικά της Αμοργού. Αυτή ήταν και η τελευταία επικοινωνία του Ελεγκτού Αεροσκαφών. Στις 02:45 π.μ. το 2ο Κ.Ε.Π. απώλεσε το ίχνος του ελικοπτέρου από το ραντάρ. Στις 04:20 π.μ. της 11ης Φεβρουαρίου το ελικόπτερο ΠΝ-56 εντόπισε, με τη συσκευή FLIR (“Forward Looking Infrared”) που διέθετε, πηγή θερμότητας περί της κορυφής των βορειοδυτικών ακτών της νήσου Κινάρου και τις πρωινές ώρες της ίδιας ημέρας εντοπίσθηκαν οπτικά ευρήματα του ΠΝ-28 στη νήσο Κίναρο».
Ο καιρός
Στην αιτιολόγηση της δικαστικής απόφασης να κάνει εν μέρει δεκτή την αγωγή της οικογένειας αναφέρονται και οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνο το βράδυ. Χαρακτηριστική είναι η μαρτυρία πιλότου που πέταξε με ίδιο ελικόπτερο εκείνο το βράδυ στην περιοχή. «Στην κρινόμενη περίπτωση, όπως προκύπτει από την κατάθεση του Υποπλοιάρχου Π.Ψ., κατά την εκτέλεση διατεταγμένης πτήσης στην περιοχή του Νοτιοανατολικού Αιγαίου όπου διεξαγόταν η άσκηση “ΑΣΤΡΑΠΗ 2/16”, ο ίδιος, ως κυβερνήτης του ελικοπτέρου ΠΝ-30, τύπου Agusta Bell AB-212, ελικοπτέρου της φρεγάτας “ΕΛΛΗ”, στις 10 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 20:00 έως 22:00, δηλαδή τέσσερις ώρες πριν την απονήωση του ελικοπτέρου ΠΝ-28 από τη φρεγάτα “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ”, λόγω της εντάσεως του ανέμου, τόσο κατά τη στροφή του ελικοπτέρου αλλά και κατά την ευθεία - οριζόντια πτήση, διαπίστωσε έντονη μετατόπιση (drift) του Ε/Π, της τάξεως των τριάντα (30) μοιρών από την επιθυμητή πορεία, γεγονός που τον ανάγκασε να εκτελέσει δραστικούς διορθωτικούς χειρισμούς, προκειμένου να ανακτήσει τον έλεγχο πλοήγησής του.
Ακολούθως, σύμφωνα με την κατάθεση του ίδιου ως άνω μάρτυρα, στην ανωτέρω περιοχή υφίστατο νεφοκάλυψη 8/8 και έπνεαν άνεμοι νότιοι - νοτιοδυτικοί της τάξεως των 30 - 35 κόμβων (7-8 μποφόρ), με πιθανότητα μεταξύ νήσων να φθάνουν έως και τους 40 κόμβους (8,5 μποφόρ), όπως τα στοιχεία αυτά του δόθηκαν πριν την ανωτέρω πτήση από το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (Α.Τ.Α.), συνθήκες που ο ανωτέρω Κυβερνήτης Ε/Π διαπίστωσε και κατά τη δεύτερη πτήση που πραγματοποίησε από 02:00 π.μ. έως 03:40 π.μ. της 11ης Φεβρουαρίου 2016, δηλαδή κατά τον ίδιο χρόνο που ίπτατο το Ε/Π ΠΝ-28. Η επικράτηση δε στην περιοχή ριπών ανέμου, ικανών να οδηγήσουν σε μερική ή ολική απώλεια της πλοήγησης ελικοπτέρου τύπου ΑΒ-212».
Σύμφωνα πάντα με την απόφαση που έκανε δεκτή την αγωγή, «Το πλήρωμα ενημερώθηκε από τον Ελεγκτή για στοιχεία καιρού, όπως του μεταβιβάσθηκαν από τη γέφυρα του πλοίου στις 23:45 της 10ης Φεβρουαρίου(άνεμος 185 - 24kts, ορατότητα 8 ναυτικά μίλια, κατάσταση θαλάσσης 5, ύψος κύματος 1,5 μ., ποσοστό νέφωσης 7/8, ύψος βάσης νεφών 708 πόδια, QHN 29.91, υγρασία 79%), φωτιστικά στοιχεία, συχνότητες συνεργασίας, διακριτικά κλήσης, εναλλακτικά αεροδρόμια/καταστρώματα, κοινά σημεία αναγωγής και περιοχές δράσης, έτερη γνωστή αεροπορική δραστηριότητα, εκτιμώμενες θέσεις φίλιων και εχθρικών μονάδων».
Χαρακτηριστικό είναι ότι στο πόρισμα των ειδικών υπάρχει και η κατάθεση της μοναδικής κατοίκου της νήσου Κινάρου. «Τις συνολικές προγνώσεις τής ΕΜΥ επιβεβαιώνουν και οι παρατηρήσεις καιρού των αεροδρομίων Αστυπάλαιας και Σαντορίνης, πού έδιναν βροχή για αρκετή ώρα και τού αεροδρομίου τής Νάξου, πού έδινε ισχυρούς ανέμους 8 Beaufort.
Στις σελίδες 91-91 τής εν λόγω Εκθέσεως αναγράφεται ότι: “Η κυρία Ειρήνη Κατσοτούχη, μοναδική κάτοικος τής Κινάρου, μού δήλωσε κατηγορηματικά τον Μάρτιο 2016 κατά την επίσκεψή μου στο νησί, πώς καθ’ όλη την διάρκεια εκείνης τής νύχτας στην Κίναρο έβρεχε κατά διαστήματα και έπνεε ισχυρός Γαρμπής (ΝΔ άνεμος) και επιπλέον πώς γνωρίζει πολύ καλά τούς ανέμους, λόγω τής εμπειρίας της και τής μακρόχρονης παραμονής της στο νησί τής Κινάρου.
Στην σελίδα 106 Συμπερασμάτων τής Τεχνικής Εκθεσης τού κ. Σούκερα αναγράφεται ότι: 1/ “Το ελικόπτερο πέταξε σε συνθήκες ριπαίου ανέμου εντάσεως άνω των 40 κόμβων και διαφοράς άνω των 15 κόμβων (αρχική ένταση ανέμου 24 κόμβοι), όρια ασφαλείας τού Πολεμικού Ναυτικού πού ξεπεράστηκαν”. 2/ “Οι επικρατούσες μετεωρολογικές συνθήκες κατά την πτήση τού Ε/Π ΠΝ-28, έπαιξαν τον κυριότερο λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκε το ατύχημα”.
Τέλος, όπως αναφέρεται σε πόρισμα των εμπειρογνωμόνων, “Τα ελικόπτερα Αugusta Βell-212, λόγω έλλειψης απαραίτητων ραδιοναυτιλιακών συσκευών, δεν δύνανται να εκτελούν IFR πτήση σε IMC συνθήκες (δηλαδή πτήση εντός νεφών-πτήση με κακές καιρικές συνθήκες). Ωστόσο δύνανται να εκτελούν IFR πτήση (πτήση διά οργάνων) σε VMC συνθήκες κατά τις οποίες οι χειριστές, έχουν επαρκή ορατότητα ώστε να εκτελέσουν πτήση διατηρώντας οπτικό διαχωρισμό από το έδαφος ή άλλο εναέριο μέσο ή νύχτα με χρήση τού υφιστάμενου εξοπλισμού».
Η απόφαση
Ετσι, στην τελευταία σελίδα της απόφασης του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών αναφέρεται πως «Δέχεται εν μέρει την αγωγή. Υποχρεώνει το εναγόμενο Ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει στον πρώτο ενάγοντα το ποσό των δέκα πέντε χιλιάδων (15.000,00) ευρώ, στη δεύτερη ενάγουσα το ποσό των δέκα πέντε χιλιάδων (15.000,00) ευρώ και στην τρίτη ενάγουσα το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000,00) ευρώ.
Αναγνωρίζει την υποχρέωση του εναγόμενου Ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει στον πρώτο ενάγοντα το ποσό των εκατόν τριάντα πέντε χιλιάδων (135.000,00) ευρώ, στη δεύτερη ενάγουσα το ποσό των εκατόν τριάντα πέντε χιλιάδων (135.000,00) ευρώ και στην τρίτη ενάγουσα το ποσό των εβδομήντα πέντε χιλιάδων (75.000,00) ευρώ, νομιμοτόκως, από την επίδοση της αγωγής».
Η νομική άποψη
Ο δικηγόρος της οικογένειας του αδικοχαμένου πιλότου, Γιάννης Μαρακάκης, τονίζει στο «ΘΕΜΑ» ότι «οι διοικητικοί δικαστές -προς τιμήν τους- απεφάνθησαν ότι για το θανατηφόρο δυστύχημα στην Κίναρο ότι υπάρχουν σοβαρές ευθύνες των επιτελικών που έδωσαν διαταγή να συνεχιστεί η άσκηση αγνοώντας τις αντίξοες συνθήκες, τον απαγορευτικό καιρό, αλλά και όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Εστειλαν με ένα ακατάλληλο ελικόπτερο τρεις νέους ανθρώπους σε αποστολή αυτοκτονίας.
Ελπίζω δε σε αυτή την περίπτωση το Ελληνικό Δημόσιο να μην εκδηλώσει τη συνηθισμένη “μανία” εξάντλησης όλων των ένδικων μέσων σε μια προσπάθεια προστασίας του λογιστηρίου του κράτους. Μάλιστα, με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση, σκοπεύω να εισηγηθώ στους αρμόδιους υπουργούς Αμύνης και Οικονομικών να αποζημιώσουν την οικογένεια και να αποτελέσει η υπόθεση αυτή παράδειγμα αποφυγής πολυετών αντιδικιών για περιπτώσεις ένστολων που έχασαν τη ζωή τους άδικα επάνω στο καθήκον».
«Αν δεν έχεις φως, είναι όλα χαμένα», μια από τις πρώτες δηλώσεις της μοναδικής κατοίκου του νησιού
Την πρόθεσή της να παραμείνει στην Κίναρο, παρά τις δυσμενείς συνθήκες, ξεκαθάρισε η κυρά Ρηνιώ στις πρώτες δηλώσεις της μετά την περιπέτεια που πέρασε εξαιτίας της βλάβης στην ηλεκτροδότηση και το τηλέφωνο, λόγω της πρόσφατης κακοκαιρίας.
Σύμφωνα με τον Alpha, τεχνικοί επιδιόρθωσαν προσωρινά τη βλάβη στο ρεύμα και την τηλεφωνική σύνδεση στο σπίτι της κυρά Ρηνιώς, στην Κίναρο.
«Αν δεν έχεις φως, είναι όλα χαμένα», μια από τις πρώτες δηλώσεις της μοναδικής κατοίκου της Κινάρου.
«Γιατί τυραννιέται τόσος κόσμος για μένα και δεν θέλω. Για μια ηλικιωμένη να τυραννιέται τόσος κόσμος», πρόσθεσε προκαλώντας συγκίνηση.
Όταν η κυρία Ειρήνη Κατσοτούρχη ρωτήθηκε εάν θα φύγει από το νησί, η απάντησή της ήταν ξεκάθαρη: «Όχι βέβαια, για ένα φως θα φύγω; Όσο ζω εδώ θα είμαι», είπε, και ευχήθηκε σε όλους να είναι καλά και να έχουν καλή χρονιά.
Δείτε το Super Puma να προσπαθεί να φτάσει πάνω από το σπίτι της γυναίκας υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες
Τις πρώτες εικόνες από τον εντοπισμό της κυρίας Ρηνιώς στην Κίναρο, της μόνης κατοίκου του νησιού, από ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας φέρνει στη δημοσιότητα ο ΣΚΑΪ.
Στα καρέ του βίντεο διακρίνεται το Super Puma να προσπαθεί να φτάσει πάνω από το σπίτι της γυναίκας υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Η γυναίκα εντοπίστηκε από τον διασώστη που απογειώθηκε από τη Ρόδο και προσέγγισε το ακριτικό νησί. Βρισκόταν στο σπίτι της και καθόταν μόνη της όπως κάνει τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα όταν τις είπαν να την μεταφέρουν σε ασφαλές μέρος στη Ρόδο μέχρι να αποκατασταθούν οι ζημιές στην ηλεκτροδότησης και στις τηλεπικοινωνίες στη νησίδα αυτή αρνήθηκε.
Σύμφωνα με ενημέρωση από κυβερνητικές πηγές, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε το πρωί της Πέμπτης με τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδη Στεφανή και του ζήτησε να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για τον εντοπισμό της και την αποκατάσταση της επικοινωνίας με το νησί.
Σημειώνεται ότι ο Αλκιβιάδης Στεφανής πρόσφατα είχε επισκεφθεί τη γυναίκα. H κυρία Ρηνιώ, επισημαίνει ότι θα μείνει στο νησί μέχρι τέλους, έχοντας πάντα υψωμένη στο σπίτι της την ελληνική σημαία.
Ωρες αγωνίας για την μοναδική κάτοικο της Κινάρου, η οποία εδώ και τρεις ολόκληρες ημέρες δεν έχει δώσει, σύμφωνα με πληροφορίες, κανένα σημείο ζωής.
Οπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ από χθες βρίσκονται σε εξέλιξη επιχειρήσεις για τον εντοπισμό της ωστόσο απέβησαν άκαρπες. Μάλιστα ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού πέταξε πάνω από το νησί, δίχως όμως αποτέλεσμα.
Σήμερα, θα σταλεί Super Puma, με το οποίο θα μεταφερθούν και δυνάμεις για να αποβιβαστούν στο νησί και να ψάξουν. Υπενθυμίζεται ότι στις 28 Δεκεμβρίου ο ΥΦΕΘΑ, Αλκιβιάδης Στεφανής είχε επισκεφθεί την Κίναρο προκειμένου να ευχηθεί στη μοναδική κάτοικο του νησιού για τις γιορτές.