Δευτέρα, 08 Νοεμβρίου 2021 21:04

Πτώση Agusta Bell στην Κίναρο - Αποζημίωση 380.000 ευρώ από το Δημόσιο για τον θάνατο του πιλότου

Γράφτηκε από την

Δικαιώνεται η οικογένεια του αδικοχαμένου συγκυβερνήτη Κωνσταντίνου Πανανά έξι χρόνια μετά την πτώση του ελικοπτέρου, που παρέσυρε στον θάνατο τρεις αξιωματικούς του Π.Ν. - Ακατάλληλο το ελικόπτερο για ασκήσεις υπό αντίξοες συνθήκες, αποφάνθηκε το δικαστήριο - Ποιες ευθύνες βαρύνουν τους επιτελικούς - Η συγκλονιστική περιγραφή του δυστυχήματος μέσω της δικογραφίας και η μαρτυρία-κλειδί της μοναδικής κατοίκου του νησιού

Εχουν περάσει σχεδόν έξι χρόνια από εκείνο το παγωμένο βράδυ του Φεβρουαρίου όπου ένα ελικόπτερο Agusta Bell του Πολεμικού Ναυτικού με τον κωδικό ΠΝ-28 συνετρίβη στην Κίναρο παρασύροντας στον θάνατο τους τρεις Ελληνες αξιωματικούς. Σήμερα, η οικογένεια του αδικοχαμένου Κωνσταντίνου Πανανά, συγκυβερνήτη του μοιραίου ελικοπτέρου, αισθάνεται δικαιωμένη, καθώς το δικαστήριο έκανε δεκτή την αγωγή τους και υποχρεώνει το Δημόσιο να καταβάλει συνολικά 380.000 ευρώ. Μια απόφαση που απαλύνει τον πόνο των συγγενών του αξιωματικού οι οποίοι κατήγγειλαν τα λάθη και τις παραλήψεις που οδήγησαν στη μοιραία πτήση.

Στην αγωγή που κατέθεσε η οικογένεια και αξίωνε 1,5 εκατ. ευρώ, αλλά και στην απόφαση του δικαστηρίου ξεδιπλώνεται όλο το κουβάρι της υπόθεσης με πορίσματα πραγματογνωμόνων, ΕΔΕ, καταθέσεις και εκτιμήσεις ειδικών. Μέσα από τα έγγραφα προκύπτει ότι βασική αιτία της συντριβής ήταν οι πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το συγκεκριμένου τύπου ελικόπτερο δεν πληρούσε τις προδιαγραφές για τέτοιου είδους νυχτερινές πτήσεις.

«Στις 11 Φεβρουαρίου 2016, ο Κωνσταντίνος Πανανάς, 34 ετών τότε, βρήκε τραγικό θάνατο στην περιοχή της Κίναρου ως αποτέλεσμα της πρόσκρουσης του μοιραίου ελικόπτερου στο όρος Παπάς εις το οποίον επέβαινε ως συγκυβερνήτης. To εντελώς απροσδόκητο αεροπορικό ατύχημα κατά την εκτέλεση περιπόλου εντός διατεταγμένης υπηρεσίας στο πλαίσιο της άσκησης “Αστραπή” και ο τραγικός θάνατος των τριών επιβαινόντων συγκλόνισε κυριολεκτικά το πανελλήνιο και προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση σε όλους τους στρατιωτικούς κύκλους. Μάλιστα, δικαιολογημένα, μονοπώλησε επί εβδομάδες σε καθημερινή βάση τα δελτία ειδήσεων των τηλεοπτικών σταθμών και του ηλεκτρονικού αλλά και έντυπου Τύπου», αναφέρουν στην αγωγή τους οι συγγενείς του 34χρονου συγκυβερνήτη.
To μοιραίο Augusta Bell
Οι 16 σελίδες
Στις 16 σελίδες της απόφασης του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, που δημοσιεύτηκε στις 26 Οκτωβρίου του 2021, περιγράφονται οι λόγοι για τους οποίους οι δικαστές πήραν αυτή την απόφαση αλλά και συγκλονιστικές λεπτομέρειες από το δραματικό χρονικό εκείνης της μοιραίας νύχτας στο Αιγαίο. «Από τα στοιχεία της δικογραφίας, μεταξύ των οποίων και η από 24 Ιουνίου 2016 πορισματική έκθεση Ενορκης Διοικητικής Εξέτασης προκύπτουν τα εξής: Τη 10η Φεβρουαρίου 2016 η φρεγάτα “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ” με το ελικόπτερο με αριθμό μητρώου ΠΝ-28, συμμετείχαν στην άσκηση “ΑΣΤΡΑΠΗ 2/16” για εκτέλεση διατεταγμένης πτήσης, επί δρομολογίου στις νήσους Λεβίθα - Κίναρο - Αμοργό - Αστυπάλαια, στο πλαίσιο σαραντάλεπτης ετοιμότητας γυμνασίου “πολλαπλής απειλής”», με ύψος πτήσης 800-1.000 πόδια», αναφέρεται.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η καταγραφή λεπτό προς λεπτό των γεγονότων από τη στιγμή που το Agusta Bell απογειώθηκε από τη φρεγάτα μέχρι την πρώση και τον εντοπισμό των συντριμμιών. «Το ελικόπτερο απονηώθηκε περί ώρας 01:45 π.μ. της 11ης Φεβρουαρίου χωρίς προβλήματα, με διαδικασία “Dark and Silent” [προβλεπόμενη διαδικασία απονήωσης – προσνήωσης ελικοπτέρου από πλοίο, με χρήση ελάχιστων επικοινωνιών και ελάχιστου φωτισμού πλοίων] και με την έξοδο του από τον κύκλο του πλοίου το ανέλαβε ο Ελεγκτής Ε/Π (AIRCO). Την 01:48 π.μ., σε απόσταση 5 ν.μ. από τη φρεγάτα “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ” υπήρξε επικοινωνία ελικοπτέρου - πλοίου. Στη συνέχεια εκτελέσθηκε δοκιμή επικοινωνίας στη συχνότητα HF για πέντε λεπτά με αρνητικά αποτελέσματα.

nikforos-fokas-fregata
H φρεγάτα «ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ»
Στις 02:00 ο ελεγκτής διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε επικοινωνία ούτε στα UHF. Στις 02:14 π.μ., αφού το ελικόπτερο προσέγγισε στα 5 ν.μ., σύμφωνα με τις οδηγίες που δόθηκαν στον κυβερνήτη του ελικοπτέρου κατά την ενημέρωση, αποκαταστάθηκε η επικοινωνία χωρίς κρυπτοκάλυψη και το ελικόπτερο ανέφερε ότι επέστρεφε προς το πλοίο, διότι δεν είχε επικοινωνία για είκοσι λεπτά και ότι διατηρούσε επαφή με τη φρεγάτα “ΥΔΡΑ”, όπου βρισκόταν πλησίον του πλοίου, εκτελώντας ανθυποβρυχιακή συνεργασία.

Από τον ελεγκτή προτάθηκε στον κυβερνήτη του ελικοπτέρου να παραμείνουν σε μη κρυπτοκαλυμμένη συχνότητα, ώστε να αυξηθεί η μέγιστη απόσταση διατήρησης επικοινωνίας και να εκτελέσουν εκ νέου δοκιμή στο δίκτυο HF. Στις 02:17 π.μ. το ελικόπτερο διαβίβασε αναφορά κατάστασης επιφανείας προς τη “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ”, κινούμενο από τις νότιες προς τις ανατολικές ακτές της Αμοργού.

Στις 02:23 π.μ. διαβίβασε εκ νέου αναφορά κατάστασης επιφανείας “Ανατολικές ακτές Αμοργού καθαρές εκτιμάται βόρειες και δυτικές ακτές ίσως υπάρχει κάτι, συνεχίζω”. Αυτή ήταν και η τελευταία επικοινωνία του ελεγκτή της φρεγάτας με το ελικόπτερο. Στις 02:34 π.μ., κατά την κίνησή του προς τη νήσο Κίναρο, έγιναν προσπάθειες εκ νέου για αποκατάσταση επικοινωνίας με τη “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ”, σε όλες τις συχνότητες συνεργασίας, για αναφορά της κατάστασής του, με αρνητικά αποτελέσματα.

Στις 02:40 π.μ. το ελικόπτερο ανέφερε “αποστολή εξελίσσεται κανονικά” βορειοανατολικά της Αμοργού. Αυτή ήταν και η τελευταία επικοινωνία του Ελεγκτού Αεροσκαφών. Στις 02:45 π.μ. το 2ο Κ.Ε.Π. απώλεσε το ίχνος του ελικοπτέρου από το ραντάρ. Στις 04:20 π.μ. της 11ης Φεβρουαρίου το ελικόπτερο ΠΝ-56 εντόπισε, με τη συσκευή FLIR (“Forward Looking Infrared”) που διέθετε, πηγή θερμότητας περί της κορυφής των βορειοδυτικών ακτών της νήσου Κινάρου και τις πρωινές ώρες της ίδιας ημέρας εντοπίσθηκαν οπτικά ευρήματα του ΠΝ-28 στη νήσο Κίναρο».

TOYLITSIS_EVANGELLOU
Ο Αναστάσιος Τουλίτσης (αριστερά) και ο Ελευθέριος Ευαγγέλου που επίσης επέβαιναν στο μοιραίο Agusta Bell, έπεσαν εν ώρα καθήκοντος, βυθίζοντας στο πένθος τις Ένοπλες Δυνάμεις και τις οικογένειες τους.

Ο καιρός

Στην αιτιολόγηση της δικαστικής απόφασης να κάνει εν μέρει δεκτή την αγωγή της οικογένειας αναφέρονται και οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνο το βράδυ. Χαρακτηριστική είναι η μαρτυρία πιλότου που πέταξε με ίδιο ελικόπτερο εκείνο το βράδυ στην περιοχή. «Στην κρινόμενη περίπτωση, όπως προκύπτει από την κατάθεση του Υποπλοιάρχου Π.Ψ., κατά την εκτέλεση διατεταγμένης πτήσης στην περιοχή του Νοτιοανατολικού Αιγαίου όπου διεξαγόταν η άσκηση “ΑΣΤΡΑΠΗ 2/16”, ο ίδιος, ως κυβερνήτης του ελικοπτέρου ΠΝ-30, τύπου Agusta Bell AB-212, ελικοπτέρου της φρεγάτας “ΕΛΛΗ”, στις 10 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 20:00 έως 22:00, δηλαδή τέσσερις ώρες πριν την απονήωση του ελικοπτέρου ΠΝ-28 από τη φρεγάτα “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ”, λόγω της εντάσεως του ανέμου, τόσο κατά τη στροφή του ελικοπτέρου αλλά και κατά την ευθεία - οριζόντια πτήση, διαπίστωσε έντονη μετατόπιση (drift) του Ε/Π, της τάξεως των τριάντα (30) μοιρών από την επιθυμητή πορεία, γεγονός που τον ανάγκασε να εκτελέσει δραστικούς διορθωτικούς χειρισμούς, προκειμένου να ανακτήσει τον έλεγχο πλοήγησής του.

Ακολούθως, σύμφωνα με την κατάθεση του ίδιου ως άνω μάρτυρα, στην ανωτέρω περιοχή υφίστατο νεφοκάλυψη 8/8 και έπνεαν άνεμοι νότιοι - νοτιοδυτικοί της τάξεως των 30 - 35 κόμβων (7-8 μποφόρ), με πιθανότητα μεταξύ νήσων να φθάνουν έως και τους 40 κόμβους (8,5 μποφόρ), όπως τα στοιχεία αυτά του δόθηκαν πριν την ανωτέρω πτήση από το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (Α.Τ.Α.), συνθήκες που ο ανωτέρω Κυβερνήτης Ε/Π διαπίστωσε και κατά τη δεύτερη πτήση που πραγματοποίησε από 02:00 π.μ. έως 03:40 π.μ. της 11ης Φεβρουαρίου 2016, δηλαδή κατά τον ίδιο χρόνο που ίπτατο το Ε/Π ΠΝ-28. Η επικράτηση δε στην περιοχή ριπών ανέμου, ικανών να οδηγήσουν σε μερική ή ολική απώλεια της πλοήγησης ελικοπτέρου τύπου ΑΒ-212».

Σύμφωνα πάντα με την απόφαση που έκανε δεκτή την αγωγή, «Το πλήρωμα ενημερώθηκε από τον Ελεγκτή για στοιχεία καιρού, όπως του μεταβιβάσθηκαν από τη γέφυρα του πλοίου στις 23:45 της 10ης Φεβρουαρίου(άνεμος 185 - 24kts, ορατότητα 8 ναυτικά μίλια, κατάσταση θαλάσσης 5, ύψος κύματος 1,5 μ., ποσοστό νέφωσης 7/8, ύψος βάσης νεφών 708 πόδια, QHN 29.91, υγρασία 79%), φωτιστικά στοιχεία, συχνότητες συνεργασίας, διακριτικά κλήσης, εναλλακτικά αεροδρόμια/καταστρώματα, κοινά σημεία αναγωγής και περιοχές δράσης, έτερη γνωστή αεροπορική δραστηριότητα, εκτιμώμενες θέσεις φίλιων και εχθρικών μονάδων».

5210934
Η μοναδική κάτοικος της Κινάρου, Ειρήνη Κατσοτούρχη


Χαρακτηριστικό είναι ότι στο πόρισμα των ειδικών υπάρχει και η κατάθεση της μοναδικής κατοίκου της νήσου Κινάρου. «Τις συνολικές προγνώσεις τής ΕΜΥ επιβεβαιώνουν και οι παρατηρήσεις καιρού των αεροδρομίων Αστυπάλαιας και Σαντορίνης, πού έδιναν βροχή για αρκετή ώρα και τού αεροδρομίου τής Νάξου, πού έδινε ισχυρούς ανέμους 8 Beaufort.

Στις σελίδες 91-91 τής εν λόγω Εκθέσεως αναγράφεται ότι: “Η κυρία Ειρήνη Κατσοτούχη, μοναδική κάτοικος τής Κινάρου, μού δήλωσε κατηγορηματικά τον Μάρτιο 2016 κατά την επίσκεψή μου στο νησί, πώς καθ’ όλη την διάρκεια εκείνης τής νύχτας στην Κίναρο έβρεχε κατά διαστήματα και έπνεε ισχυρός Γαρμπής (ΝΔ άνεμος) και επιπλέον πώς γνωρίζει πολύ καλά τούς ανέμους, λόγω τής εμπειρίας της και τής μακρόχρονης παραμονής της στο νησί τής Κινάρου.

Στην σελίδα 106 Συμπερασμάτων τής Τεχνικής Εκθεσης τού κ. Σούκερα αναγράφεται ότι: 1/ “Το ελικόπτερο πέταξε σε συνθήκες ριπαίου ανέμου εντάσεως άνω των 40 κόμβων και διαφοράς άνω των 15 κόμβων (αρχική ένταση ανέμου 24 κόμβοι), όρια ασφαλείας τού Πολεμικού Ναυτικού πού ξεπεράστηκαν”. 2/ “Οι επικρατούσες μετεωρολογικές συνθήκες κατά την πτήση τού Ε/Π ΠΝ-28, έπαιξαν τον κυριότερο λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκε το ατύχημα”.

Τέλος, όπως αναφέρεται σε πόρισμα των εμπειρογνωμόνων, “Τα ελικόπτερα Αugusta Βell-212, λόγω έλλειψης απαραίτητων ραδιοναυτιλιακών συσκευών, δεν δύνανται να εκτελούν IFR πτήση σε IMC συνθήκες (δηλαδή πτήση εντός νεφών-πτήση με κακές καιρικές συνθήκες). Ωστόσο δύνανται να εκτελούν IFR πτήση (πτήση διά οργάνων) σε VMC συνθήκες κατά τις οποίες οι χειριστές, έχουν επαρκή ορατότητα ώστε να εκτελέσουν πτήση διατηρώντας οπτικό διαχωρισμό από το έδαφος ή άλλο εναέριο μέσο ή νύχτα με χρήση τού υφιστάμενου εξοπλισμού».

Η απόφαση

Ετσι, στην τελευταία σελίδα της απόφασης του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών αναφέρεται πως «Δέχεται εν μέρει την αγωγή. Υποχρεώνει το εναγόμενο Ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει στον πρώτο ενάγοντα το ποσό των δέκα πέντε χιλιάδων (15.000,00) ευρώ, στη δεύτερη ενάγουσα το ποσό των δέκα πέντε χιλιάδων (15.000,00) ευρώ και στην τρίτη ενάγουσα το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000,00) ευρώ.

Αναγνωρίζει την υποχρέωση του εναγόμενου Ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει στον πρώτο ενάγοντα το ποσό των εκατόν τριάντα πέντε χιλιάδων (135.000,00) ευρώ, στη δεύτερη ενάγουσα το ποσό των εκατόν τριάντα πέντε χιλιάδων (135.000,00) ευρώ και στην τρίτη ενάγουσα το ποσό των εβδομήντα πέντε χιλιάδων (75.000,00) ευρώ, νομιμοτόκως, από την επίδοση της αγωγής».

Giannis-marakakis-5a
Ο δικηγόρος Γιάννης Μαρακάκης

Η νομική άποψη

Ο δικηγόρος της οικογένειας του αδικοχαμένου πιλότου, Γιάννης Μαρακάκης, τονίζει στο «ΘΕΜΑ» ότι «οι διοικητικοί δικαστές -προς τιμήν τους- απεφάνθησαν ότι για το θανατηφόρο δυστύχημα στην Κίναρο ότι υπάρχουν σοβαρές ευθύνες των επιτελικών που έδωσαν διαταγή να συνεχιστεί η άσκηση αγνοώντας τις αντίξοες συνθήκες, τον απαγορευτικό καιρό, αλλά και όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Εστειλαν με ένα ακατάλληλο ελικόπτερο τρεις νέους ανθρώπους σε αποστολή αυτοκτονίας.

Ελπίζω δε σε αυτή την περίπτωση το Ελληνικό Δημόσιο να μην εκδηλώσει τη συνηθισμένη “μανία” εξάντλησης όλων των ένδικων μέσων σε μια προσπάθεια προστασίας του λογιστηρίου του κράτους. Μάλιστα, με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση, σκοπεύω να εισηγηθώ στους αρμόδιους υπουργούς Αμύνης και Οικονομικών να αποζημιώσουν την οικογένεια και να αποτελέσει η υπόθεση αυτή παράδειγμα αποφυγής πολυετών αντιδικιών για περιπτώσεις ένστολων που έχασαν τη ζωή τους άδικα επάνω στο καθήκον».
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 08 Νοεμβρίου 2021 19:41

Σχετικά Άρθρα

  • Βραζιλία: Τα τελευταία λόγια του πιλότου και μια selfie – Δευτερόλεπτα πριν πέσει το αεροπλάνο που σκότωσε 62 άτομα
    Βραζιλία: Τα τελευταία λόγια του πιλότου και μια selfie – Δευτερόλεπτα πριν πέσει το αεροπλάνο που σκότωσε 62 άτομα

    Το αεροπλάνο έπεσε ανάμεσα σε σπίτια αλλά δεν τραυματίστηκαν κάτοικοι από τη σύγκρουση.

    Αποκαλύφθηκαν τα τελευταία λόγια των πιλότων του επιβατικού αεροσκάφους που συνετρίβη με τραγικό τρόπο και σκότωσε τους 62 επιβαίνοντες στη Βραζιλία.

    Οι ερευνητές ανακάλυψαν το μαύρο κουτί του αεροπλάνου, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πλέον προσβάσιμο το «πλήρες κείμενο» από το καταγραφικό φωνής του αεροσκάφους VoePass που συνετρίβη την Παρασκευή 9 Αυγούστου.

    Η πτώση του αεροπλάνου

    Το δικινητήριο ATR-72 της εταιρείας Voepass εκτελούσε πτήση από το Κασκαβέλ της πολιτείας Παρανά με προορισμό το αεροδρόμιο Γκουαρούλος στο Σάο Πάολο.

    Στις εικόνες από τον τόπο της αεροπορικής τραγωδίας, διακρίνονται πυκνοί καπνοί να υψώνονται στον ουρανό από το σημείο όπου συνετρίβη το αεροσκάφος.

    Όπως φαίνεται στα βίντεο, το αεροσκάφος άρχισε να περιστρέφεται μέχρι που έπεσε και συνετρίβη.

    Σημειώνεται πως το αεροπλάνο έπεσε ανάμεσα σε σπίτια αλλά δεν τραυματίστηκαν κάτοικοι από τη σύγκρουση. Μόνο ένα σπίτι υπέστη ζημιές στην κατοικημένη περιοχή όπου συνέβη το δυστύχημα, δήλωσαν αξιωματούχοι της πόλης.

    Τα τελευταία λόγια των πιλότων

    Μια επιβάτης που επέβαινε στο αεροσκάφος έστειλε μια selfie στους γονείς της πριν από την απογείωση, μοιραζόμενη την ανησυχία της για το «παλιό αεροπλάνο» που την έκανε να νιώθει «φόβο για αυτή την πτήση», πριν από τη μοιραία συντριβή του αεροσκάφους.

    Ο λόγος της συντριβής του παραμένει άγνωστος, αν και η αποκάλυψη του μαύρου κουτιού του αεροσκάφους λέγεται ότι αποκάλυψε τι φέρεται να είπαν οι πιλότοι πριν από το τραγικό συμβάν.

    Σύμφωνα με την απομαγνητοφώνηση, τόσο ο πιλότος όσο και ο συγκυβερνήτης παρατήρησαν μια απότομη απώλεια ύψους μόλις ένα λεπτό πριν από τη συντριβή, σύμφωνα με τον τοπικό τηλεοπτικό σταθμό Globo, ο οποίος επικαλέστηκε ανώνυμα άτομα από την έρευνα την Τετάρτη (14 Αυγούστου).

    Η δίωρη καταγραφή φέρεται να αποκάλυψε ότι ο συγκυβερνήτης Humberto de Campos Alencar e Silva ρώτησε τον πιλότο Danilo Santos Romano: «Τι συμβαίνει;».

    Ο Silva φέρεται επίσης να είπε ότι το αεροπλάνο χρειαζόταν «περισσότερη ισχύ» για να σταθεροποιηθεί το αεροσκάφος.

    Πηγή: in.gr

  • Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Οι χειρισμοί του πιλότου πριν εκτιναχθεί - Τι εξετάζεται
    Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Οι χειρισμοί του πιλότου πριν εκτιναχθεί - Τι εξετάζεται

    Κλειδί για να βρεθεί η αιτία της πτώσης του αεροσκάφους F-16 Block 52+ στη θαλάσσια περιοχή Ψαθουρα, είναι μαρτυρία του 29χρονου υποσμηναγού που συνεχίζει να νοσηλεύεται στο 251 Γενικο Νοσοκομείο Αεροπορίας και θα παραμείνει και σήμερα.

    Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε η Αδαμαντία Λιόλιου στο κεντρικό δελτιο ειδήσεων του OPEN, υπήρξε δυσλειτουργία στον κινητήρα , κάτι που ο χειριστής ανέφερε διά ασυρμάτου πριν την πτώση.

    Οι κινήσεις του πιλότου πριν εγκαταλείψει το F-16

    Ο χειριστής αφού εξάντλησε τις προσπάθειες επανεκκίνησης του κινητήρα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο, έκανε χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος που κατασκευάζει η εταιρεία McDonell Douglas.

    Η ρουκέτα εκτίναξης τον οδηγεί σε περίπου 300 πόδια πάνω από το αεροσκάφος. Τράβηξε τις χειρολαβές και σε 3 δευτερόλεπτα αποχωρίστηκε η καλύπτρα, έφυγε το κάθισμα και άνοιξε ο θόλος του αλεξίπτωτου. Η επιτάχυνση της βαρύτητας στιγμιαία έφτασε τα 25 g και γι αυτό το λόγο αποκλείεται να έχασε τις αισθήσεις του για λίγο. Το κάθισμα φερει το Emergency Lacator beacon ενώ ο χειριστής πάνω του φέρει το Personal Locator Βeacon το οποίο στέλνει σήμα στο δορυφόρο για τις συντεταγμένες.

    Συγκλονίζει ο καπετάνιος που συμμετείχε στις έρευνες

    Την ίδια στιγμή, ο Δημήτρης Νομικός, καπετάνιος του πλοίου που συμμετείχε στις έρευνες τόνισε μιλώντας στο OPEN: «Ξέραμε ότι μπορεί ο άνθρωπος να μην έχει τις αισθήσεις του, ξέραμε ότι είναι μέσα στη θάλασσα και θέλαμε δύο ώρες για να φτάσουμε οπότε αυτός θα ήταν μέσα στο νερό όλη αυτή την ώρα και με τα μποφόρ και το κύμα που είχε θα ήταν δύσκολο».

    Σημειώνεται πως το γύρο του διαδικτύου κάνει και βίντεο που δείχνει τις αντίξοες συνθήκες κάτω από τις οποίες διενεργήθηκαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του πιλότου.

    Τι λέει ο αντιπτέραρχος Ιατρίδης

    Για τα πιθανά αίτια της πτώσης του f-16 μίλησε στο OPEN ο αντιπτέραρχος εν αποστρατεία Κωνσταντίνος Ιατρίδης ο οποίος το 1984 εγκατέλειψε το αεροσκάφος του που είχε τυλιχτεί στις φλόγες πέφτοντας με αλεξίπτωτο στη θάλασσα

    «Αφού τέλειωσαν οι ελιγμοί όπως ανέφερε ο χείριστης έγινε η κράτηση του κινητήρα. Η Επιτροπή Διεύρυνσης θα τα εξετάσει να βρεθεί αίτια κράτησης κινητήρα – έσβησε ο κινητήρας- και θα ενημερωθούν χείριστες, τεχνικοί και εταιρία», είπε.

    Πριν από την πτώση το F16 συμμετείχε σε άσκηση αερομαχίας που απαιτούνται οριακές ταχύτητες. Η Επιτροπή Διερεύνησης έχει συσταθεί με εντολή του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχου, Δημοσθένη Γρηγοριάδη, θα συλλέξει όλα τα δεδομένα και από τα καταγραφικά των υπόλοιπων 3 μαχητικών αεροσκαφών που συμμετείχαν στην άσκηση.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Πτώση F-16: Εξιτήριο παίρνει ο πιλότος - Σε πλήρη εξέλιξη η έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος
    Πτώση F-16: Εξιτήριο παίρνει ο πιλότος - Σε πλήρη εξέλιξη η έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος

    Σε πλήρη εξέλιξη είναι η έρευνα για τα αίτια της πτώσης του F-16 Block 52 στη θαλάσσια περιοχή της Ψαθούρας, μεταξύ Χαλκιδικής και Αλοννήσου.

    Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό που έχουν καταγράψει οι συνομιλίες του πιλότου, ο οποίος αναμένεται να πάρει εξιτήριο σήμερα από το 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, είναι ότι κάποια στιγμή o πιλότος διαπίστωσε ότι ο κινητήρας του έκανε «διακοπές» με αποτέλεσμα να σβήσει οριστικά.

    Στη συνέχεια έκανε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για να τον επανεκκινήσει, και αφού επέτυχαν όλες τότε ενημέρωσε ότι εγκαταλείπει το αεροσκάφος με την προσθαλάσσωσή του να γίνεται με επιτυχία.

    Καθοριστική για την διάσωση του πιλότου ήταν η τήρηση των κανόνων ασφαλείας που οδήγησαν στην εκτίναξή του από το αεροσκάφος. Αμέσως μετά ενεργοποιήθηκε το αλεξίπτωτο με το οποίο ο πιλότος βρέθηκε στη θάλασσα όπου περίμενε πάνω από 1,5 ώρα για τη διάσωσή του λόγω των ιδιαίτερα κακών συνθηκών που επικρατούσαν στο σημείο.

    Τα υπόλοιπα τρία αεροσκάφη που συμμετείχαν στην ίδια εκπαιδευτική άσκηση, έχοντας απογειωθεί από τη Λάρισα συνέχισαν να πετούν σε χαμηλή πτήση προκειμένου να έχουν όσο το δυνατόν επαφή με τον πιλότο, όπως ακριβώς ορίζει το πρωτόκολλο.

    Στη θαλάσσια περιοχή νότια της Χαλκιδικής κατέπλευσαν επτά σκάφη του Λιμενικού, ένα παραπλέον εμπορικό πλοίο και τρία εναέρια μέσα.

    Το χρονικό της υπόθεσης

    Το ρολόι έδειχνε ακριβώς 13:33, όταν ήχησε ο συναγερμός στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς στις κατέπεσε ένα μονοθέσιο F-16 Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας σε θαλάσσια περιοχή στη νήσο Ψαθούρα που βρίσκεται μεταξύ Χαλκιδικής και Αλοννήσου.

    Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο πιλότος εγκατέλειψε το μαχητικό αεροσκάφος το οποίο κατέπεσε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Ο πιλότος περισυνελέγη αρχικά από πλωτό μέσο που βρέθηκε στην περιοχή το οποίο βρέθηκε σε επικοινωνία με τα σωστικά συνεργεία ώστε να παραληφθεί με ασφάλεια.

    Το F-16 είχε απογειωθεί από τη Λάρισα και βρισκόταν σε σχηματισμό μαζί με άλλα τρία μαχητικά αεροσκάφη.

    Οι ανακοινώσεις του ΓΕΑ

    «Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας. Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL-415 από την 113ΠΜ, κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

    Η δεύτερη ανακοίνωση: «Ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγας Μάχης, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας, την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024, περισυνελέγη στις 15:02 σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 Σμηναρχίας Μάχης, της Πολεμικής Αεροπορίας και κατευθύνεται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας».

    Αυτό είναι το F-16C/D Block 52+

    Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας, η ελληνική ΠΑ είναι η πρώτη αεροπορία στον κόσμο που εξοπλίστηκε με τη συγκεκριμένη έκδοση F-16. Το εν λόγω αεροσκάφος είναι μία βελτιωμένη έκδοση του BLOCK 50 με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και εξελιγμένο κινητήρα. Τα Ελληνικά BLOCK 52+ ανήκουν στις 340, 343 και 337 μοίρες με χαρακτηριστικά κλήσης «Αλεπού», «Αστέρι» και «Ghost» αντίστοιχα. Επιχειρούν από τις αεροπορικές βάσεις της Σούδας (115 ΠΜ) και Λάρισας (110 ΠΜ).

    Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις

    Πλήρωμα: 1 (C model), 2 (D model)
    Κινητήρας: 1 Pratt & Whitney F100-PW 229/Ώση: 29.100 λίβρες
    Εκπέτασμα Πτερύγων: 9.96μ
    Μήκος: 15.06μ
    Μέγιστη ταχύτητα: 2.173χμ. την ώρα ή 2.05 Mach
    Μέγιστο ύψος: 15.240μ. ή 50.000 πόδια

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Μιάμιση ώρα πάλευε στην θάλασσα ο πιλότος – Η κινητοποίηση της Πολεμικής Αεροπορίας
    Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Μιάμιση ώρα πάλευε στην θάλασσα ο πιλότος – Η κινητοποίηση της Πολεμικής Αεροπορίας

    Ένα θρίλερ εξελίχθηκε από τη ώρα που ο πιλότος του F-16 κατέπεσε το μεσημέρι της Τετάρτης (20/3) στη νήσο Ψαθούρα, μεταξύ της Αλοννήσου και της Χαλκιδικής μέχρι να εντοπιστεί από Super Puma και να μεταφερθεί στη συνέχεια στο νοσοκομείο.

    Το θρίλερ των 89 λεπτών

    Επί μιάμιση ώρα ο πιλότος του F-16 βρισκόταν στη θάλασσα. Ο χειριστής του μαχητικού αεροσκάφους κατάφερε εγκαίρως να ενεργοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμά του και να πέσει στη θάλασσα. Ταυτόχρονα ξεκίνησε η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, αφού οι συνάδελφοί του που έπαιρναν μέρος στον ίδιο εκπαιδευτικό σχηματισμό με εκείνον ήταν ουσιαστικά αυτόπτες μάρτυρες της πτώσης του μαχητικού.

    Το μονοθέσιο Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας κατέπεσε στις 13:33 και ο πιλότος περισυνελλέγη σώος από ελικόπτερο Super Puma στις 15:02 και κατευθύνθηκε στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.

    Τι λέει ο πατέρας του πιλότου

    Μιλώντας στο MEGA, ο πατέρας του πιλότου ανέφερε: ««παραπέρα δεν γνωρίζω κι εγώ. Τώρα κατεβαίνω από Λάρισα – Αθήνα, να δω το παιδί μου. Σε μια επικοινωνία που είχα μαζί του μου είπε ότι είναι καλά, αλλά είχα κακό σήμα. Είμαι καθοδόν για Αθήνα, εύχομαι να πάνε όλα καλά. Δεν μπορώ να σας μιλήσω, είμαι σε όχι καλή ψυχολογική κατάσταση και κινούμαι προς Αθήνα».

    Η ανακοίνωση του ΓΕΑ

    Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγας Μάχης, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας, περισυνελέγη σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 σμηναρχίας Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας στις 15:02 και κατευθύνεται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.

    Ευχές Δένδια στον πιλότο για ταχεία επάνοδο στα καθήκοντά του

    Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας ευχήθηκε ταχεία ανάρρωση στον πιλότο και άμεση επάνοδο στα καθήκοντά του ενώ συνεχάρη όσους συμμετείχαν στην επιτυχή και ταχύτατη επιχείρηση διάσωσης.

    Συγκεκριμένα με μήνυμα του στα social media ανέφερε:

    «Εκφράζουμε τις πιο ειλικρινείς μας ευχές για ταχεία επάνοδο στα καθήκοντά του, στον χειριστή του μαχητικού αεροσκάφους F - 16 της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο κατέπεσε σήμερα σε θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου. Συγχαρητήρια σε όσους συμμετείχαν στην επιτυχή και ταχύτατη επιχείρηση διάσωσης».

    Έρευνες στο σημείο της πτώσης του F-16

    Στο σημείο της πτώσης του F-16 επιχειρούν 7 πλωτά, 1 τορπιλάκατος του Λιμενικού από τη Λέσβο και ένα εμπορικό πλοίο με σημαία Λιβερίας. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL- 415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

    Βρισκόταν σε σχηματισμό με άλλα μαχητικά

    Σημειώνεται πως το F-16 είχε απογειωθεί από την 337 μοίρα της 110 πτέρυγας μάχης, στη Λάρισα και βρισκόταν σε σχηματισμό μαζί με άλλα τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη.

    Όπως έγινε γνωστό, το αεροσκάφος συμμετείχε σε εκπαιδευτική πτήση και πληροφορίες αναφέρουν πως υπήρξε αναφορά από άλλο μαχητικό που συμμετείχε στην άσκηση ότι άνοιξε το αλεξίπτωτο του χειριστή.

    Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο τι συνέβη με το F-16 και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει ο πιλότος, όσο είναι σε εξέλιξη οι έρευνες.

    Η ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας

    Ανακοίνωση εξέδωσε και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την πτώση του F-16.

    Όπως αναφέρεται: «Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας.

    Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL- 415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Τι να μην κάνετε ποτέ στο αεροπλάνο - Πιλότος δίνει πέντε βασικές συμβουλές
    σε Plus +
    Τι να μην κάνετε ποτέ στο αεροπλάνο - Πιλότος δίνει πέντε βασικές συμβουλές

    Το ταξίδι με το αεροπλάνο πολλές φορές μπορεί να είναι γεμάτο προκλήσεις. Αλλά κάποιοι που ταξιδεύουν συνέχεια ξέρουν τι πρέπει να κάνουν ώστε να κυλήσει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

    Ειδικότερα, πιλότοι μίλησαν στη New York Post για το ποιες είναι οι οδηγίες για να πετάξουμε πιο εύκολα και ανώδυνα, δίνοντας συμβουλές για τη συμπεριφορά που θα πρέπει να έχει κάθε ταξιδιώτης ή και συνήθειες που θα τον βοηθήσουν.

    Αυτά λοιπόν είναι τα 5 που πρέπει να κάνετε και δεν πρέπει να κάνετε

    Ποτέ μην πηγαίνετε στο μπάνιο χωρίς να φορέσετε τα παπούτσια σας

    «Πολλοί επιβάτες δικαιολογημένα βγάζουν τα παπούτσια τους όταν κάθονται για λόγους άνεσης κατά τη διάρκεια της πτήσης, αλλά εγώ φροντίζω πάντα να φοράω παπούτσια όταν χρησιμοποιώ την τουαλέτα», δήλωσε ο Stefan Dor Arnarsson, πιλότος της PLAY, μιας ισλανδικής αεροπορικής εταιρείας.

    Αυτό δεν θα πρέπει να εκπλήσσει κανέναν που έχει δει το εσωτερικό μιας τουαλέτας αεροπλάνου - τα πατώματα μπορεί να είναι μούσκεμα από νερό - και ένας Θεός ξέρει τι άλλο.

    Ποτέ μην σηκώνεστε πριν το αεροπλάνο φτάσει στην πύλη - να γιατί

    Το να σηκώνεστε στο διάδρομο ενώ το αεροπλάνο κινείται είναι ένα ρίσκο που δεν αξίζει να πάρετε. Το να λύσετε την ζώνη σας ενώ το αεροπλάνο εξακολουθεί να τροχοδρομεί - και η λυχνία της ζώνης ασφαλείας είναι αναμμένη - είναι παράνομη πράξη. Και επικίνδυνη, επίσης. Αυτό συμβαίνει επειδή ο πιλότος μπορεί να χρειαστεί να πατήσει ξαφνικά φρένο.

    Ποτέ μην φρικάρετε με τις αναταράξεις - το αεροπλάνο είναι κατασκευασμένο για να αντέχει και χειρότερα

    Αναταράξεις; Μην φρικάρετε - τα αεροπλάνα είναι κατασκευασμένα για να επιβιώνουν με τον τρόπο που τα σκάφη είναι κατασκευασμένα για να πλέουν στα πιο τρικυμισμένα νερά υποστηρίζουν πιλότοι.

    «Οι αναταράξεις είναι μια ενόχληση για τους περισσότερους, αλλά το αεροπλάνο δεν θα πέσει από τον ουρανό», δήλωσε η πιλότος Jeanie Carter της Wheels Up, μιας ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας.

    «Και συνήθως δεν είναι καθόλου επικίνδυνοι, αρκεί να ακολουθείτε τις οδηγίες του πληρώματος της πτήσης - να μένετε καθιστοί και να φοράτε τη ζώνη ασφαλείας σας όταν σας ζητείται», είπε.

    «Παρομοιάζω τις αναταράξεις με την οδήγηση σε μια βάρκα», είπε. «Στη βάρκα μπορείτε να δείτε τα κύματα καθώς αναπηδάτε. Ο αέρας είναι ένα ρευστό όπως το νερό, αλλά στον αέρα δεν μπορείτε να δείτε τα "κύματα". Είναι απολύτως ασφαλές και το αεροπλάνο μπορεί να το χειριστεί».

    Μην βάζετε και τις δύο τσάντες στον κάδο των αποσκευών.

    Μην είστε αυτός ο τύπος - αφήστε λίγο χώρο στον κάδο για τους άλλους.

    Όταν σας ζητούν να ανοίξετε το σκίαστρο του παραθύρου, κάντε το

    Μην αμφισβητείτε τον πιλότο σας όταν σας ζητείται να ανοίξετε τα ρολά των παραθύρων -μπορεί να σας βοηθήσει να σώσετε τη ζωή σας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

    «Ποτέ δεν κρατάω κλειστό το σκίαστρο του παραθύρου κατά την απογείωση ή την προσγείωση», δήλωσε στη HuffPost η πιλότος και blogger Mindy Lindheim.

    Το ανοιχτό παράθυρο επιτρέπει επίσης στους επιβάτες να δουν πολλά από αυτά που οι πιλότοι δεν μπορούν να δουν όπως τα φτερά και να ειδοποιήσουν αν κάτι δεν είναι φυσιολογικό.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Καλάματα: Τα παιδιά του επισμηναγού Κωστέα «υιοθετεί» η Βουλή
    Καλάματα: Τα παιδιά του επισμηναγού Κωστέα «υιοθετεί» η Βουλή

    Τα ανήλικα παιδιά του αδικοχαμένου επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα «υιοθετεί» – μέσω οικονομικής στήριξης – η Βουλή, μετά και από σχετική επικοινωνία των Κώστα Τασούλα και Νίκου Δένδια.

    Με αυτό το τρόπο, το Κοινοβούλιο δηλώνει την έμπρακτη στήριξη της Πολιτείας στην οικογένεια του επισμηναγού ο οποίος έχασε τη ζωή του εν ώρα καθήκοντος κατά την πτώση του εκπαιδευτικού αεροσκάφους στην Καλαμάτα το πρωί της 27ης Δεκεμβρίου, βυθίζοντας τη χώρα σε θλίψη.

    Η «υιοθεσία» της Βουλής αφορά στην παροχή οικονομικής βοήθειας στην οικογένεια μέχρι και τη συμπλήρωση του 25ου έτους της ηλικίας των παιδιών, εφόσον σπουδάσουν σε κάποιο ίδρυμα.

    Αυτή πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που η Βουλή προχωρά σε αντίστοιχες κινήσεις υψηλού συμβολισμού, καθώς στηρίζει έμπρακτα εδώ και χρόνια τα παιδιά των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας που έχασαν τη ζωή τους εν ώρα καθήκοντος

    Πηγή: GargalianoiOnline.gr

  • Συντριβή αεροσκάφους στην Καλαμάτα: Το τελευταίο αντίο στον επισμηναγό Κωστέα - Τραγικές φιγούρες η σύζυγος και η μητέρα του (upd)
    Συντριβή αεροσκάφους στην Καλαμάτα: Το τελευταίο αντίο στον επισμηναγό Κωστέα - Τραγικές φιγούρες η σύζυγος και η μητέρα του (upd)

    Παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας και του αρχηγού ΓΕΕΘΑ η κηδεία του αδικοχαμένου επισμηναγού στη Μάνη

    Τον αδικαχαμένο επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, που σκοτώθηκε κατά την πτώση του εκπαιδευτικού αεροσκάφους Τ2Ε BUCKEYE βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας, το πρωί της 27ης Δεκεμβρίου, αποχαιρέτισαν σήμερα συγγενείς και φίλοι στην εξόδιο ακολουθία που τελείται στον ιερό ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, στην Μεγάλη Μαντίνεια, του Δήμου Δυτικής Μάνης.

    Συντετριμμένη, η σύζυγος του άτυχου επισμηναγού συνόδευσε το φέρετρο με τη σορό του, που ήταν τυλιγμένο με την ελληνική σημαία, στον τόπο της ταφής. Στο πλευρό της βρισκόταν και η τραγική φιγούρα της μητέρας του, που λύγισε λίγη ώρα αργότερα πάνω από το φέρετρο.

    Πλήθος κόσμου προσήλθε σήμερα στον ιερό ναό για να πουν το τελευταίο αντίο στον επισμηναγό, ο οποίος αφήνει πίσω του δυο ανήλικα παιδιά και τη σύζυγό του, αλλά και για να συμπαρασταθούν στα μέλη της οικογένειάς του, ενώ στρατιωτικό άγημα απέδωσε τιμές.

    Ο εφημέριος της εκκλησίας όπου τελέστηκε η εξόδιος ακολουθία γνώριζε 25 χρόνια τον Επαμεινώνδα Κωστέα. «Χάσαμε τον Νώντα μας ένα άξιο παλικάρι, ένα διαμάντι για το χωριό μας. Είμαστε καταρρακωμένοι από τη στεναχώρια. Τον ξέρω εδώ και 25 χρόνια. Άξιος οικογενειάρχης. Για την πατρίδα τα έδινε όλα. Ήθελε να πετάξει και τελικά εκεί που ήθελε να πετάξει, πέταξε» δήλωσε χαρακτηριστικά.

    Μη μπορώντας να πιστέψουν το κακό που χτύπησε την οικογένειά τους, οι γονείς και η σύζυγος του επισμηναγού συνόδευσαν νωρίτερα τη σορό του στην εκκλησία με λουλούδια στα χέρια.

    Στην κηδεία έδωσαν το παρών ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος, ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, άλλοι ανώτατοι και ανώτεροι αξιωματικοί και των τριών Όπλων αλλά και ο Τομεάρχης 'Αμυνας του ΣΥΡΙΖΑ Ευάγγελος Αποστολάκης. Από το ΠΑΣΟΚ το «παρών» έδωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Μιχάλης Κατρίνης ο οποίος τόνισε πως «οι Ένοπλες Δυνάμεις μας αποτελούνται από ανθρώπους, που βάζουν πάνω απ' όλα την πατρίδα και το καθήκον. Δυστυχώς, αυτό κάποιες φορές επιβεβαιώνεται με επώδυνο και τραγικό τρόπο. Η σκέψη μας είναι στην οικογένεια του ηρωικού πιλότου, την οποία η Πολιτεία οφείλει να στηρίξει έμπρακτα και ηθικά».

    Η συγκινητική τελετή στο Πεντάγωνο

    Ράγισαν καρδιές το πρωί της Παρασκευής στο στρατόπεδο Παπάγου, όπου στεγάζεται το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το ΓΕΕΘΑ και τα ΓΕΣ, ΓΕΑ και ΓΕΝ στην τελετή απόδοσης τιμών για τον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος έχασε τη ζωή του εν ώρα καθήκοντος όταν το εκπαιδευτικό αεροπλάνο στο οποίο ήταν πιλότος συνετρίβη κοντά στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

    Την ώρα της έπαρσης της σημαίας (στις 7:30) και παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στρατιωτικοί και πολιτικό προσωπικό βγήκαν στα μπαλκόνια του ΥΕΘΑ για να αποτίσουν φόρο τιμής στον αδικοχαμένο 40χρονο πιλότο.

    Λίγα λεπτά αργότερα, δε, πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση στον ιερό ναό Παναγιάς Παντάνασσας στο στρατόπεδο Παπάγου.

    Απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου στον Επαμεινώνδα Κωστέα


    Την απονομή του Ανώτατου Βαθμού στον Επαμεινώνδα Κωστέα ανακοίνωσε το ΓΕΕΘΑ. Σε ανακοίνωσή του, το ΓΕΕΘΑ αναφέρει ότι στον άτυχο πιλότο απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου, καθώς έχασε τη ζωή του εν ώρα υπηρεσίας που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο.

    Ειδικότερα, με Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί, «με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Δένδια, κατόπιν εισήγησης του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου και απόφασης του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ), απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου στον Επισμηναγό (Ι) Επαμεινώνδα Κωστέα (ΑΜ: 63824), ο οποίος απεβίωσε κατά την εκτέλεση υπηρεσίας που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο».

    Πηγή: Protothema.gr - TharrosNews.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ/ EUROKINISSI

  • Καλαμάτα: Σήμερα η κηδεία του επισμηναγού - «Μου έλεγε είναι παλιά αεροπλάνα αλλά είναι ακόμα αξιόπιστα»
    Καλαμάτα: Σήμερα η κηδεία του επισμηναγού - «Μου έλεγε είναι παλιά αεροπλάνα αλλά είναι ακόμα αξιόπιστα»

    «Ήταν ο ήρωάς μου, ήταν το αστεράκι μου και το έχασα» λέει ο πατέρας του

    Το τελευταίο αντίο θα πουν σήμερα συγγενείς, φίλοι και συνάδελφοι στον επισημηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, τον πιλότο της Πολεμικής Αεροπορίας που έχασε τη ζωή του όταν συνετρίβη το εκπαιδευτικό αεροσκάφος Τ2 σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

    Η κηδεία του επισμηναγού, που αφήνει πίσω του δύο ανήλικα παιδιά και τη σύζυγό του που ήταν αυτόπτες μάρτυρες της τραγωδίας, θα τελεστεί στις 11:00 το πρωί στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης.

    «Προχθές μου είπε πατέρα αύριο να κάνω την τελευταία του πτήση αλλά ηθελε με το Τ2 όχι της ζωής του» δήλωσε συγκλονισμένος ο πατέρας του. Σύμφωνα με τον ίδιο «για 10 δευτερόλεπτα ή θα προσγειωνόταν ή θα έκανε εκτόξευση. Τον πούλησε η αγάπη του για τα αεροπλάνα. Ήταν μια γιορτή το φινάλε του Τ2».

    Όπως είπε ο πατέρας του άτυχου επισμηναγού ο 40χρονος πιλότος «είχε μιλήσει ότι ερχόταν για προσγείωση, ήταν σε τροχιά προσγείωσης και άρχισαν να φεύγουν κομμάτια».

    Μιλώντας εμφανώς συγκινημένος για τον γιο του ο πατέρας του επισμηναγού Κωστέα πρόσθεσε: «Ήταν περήφανος για τη δουλειά του, ήθελε να πετάει. Το σήκωνε στα 35.000 πόδια και το δούλευε στα κόκκινα. Μου έλεγε πατέρα μην φοβάσαι είναι παλιά αεροπλάνα αλλά είναι αξιόπιστα ακόμα και τα πετάμε. Ήταν ο ήρωάς μου, ήταν το αστεράκι μου και το έχασα».



    Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι η πιθανότητα εξαιτίας των βίαιων ελιγμών του αεροσκάφους, στο πλαίσιο της άσκησης και της επιβάρυνσης του με πολλά G, να αποκολλήθηκε κάποιο εξάρτημά του το οποίο εν συνεχεία μπορεί να χτύπησε κάποιο ζωτικό κομμάτι του, όπως π.χ το κάθετο ουραίο φτερό του.

    Παράλληλα, όπως αναφέρουν έμπειροι αεροπόροι, δεν θα πρέπει να αποκλείεται και το ενδεχόμενο ο πιλότος να δοκίμασε να φτάσει το αεροσκάφος στα όριά του. Κάτι το οποίο πιθανόν θα μπορούσε να συμβεί στο πλαίσιο μίας επίδειξης των δυνατοτήτων του Τ-2, με αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια των ελιγμών του, αυτό να μην μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και τις εντολές του κυβερνήτη του, και τελικά να συντριβεί.

    Πηγή: Protothema.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ