Μείωση ύλης, επέκταση σχολικού έτους, αλλαγή ημερομηνίας των Πανελλαδικών.
Το "plan B" του υπουργείου Παιδείας φαίνεται να έρχεται ακόμη πιο κοντά, καθώς προς το παρόν το ενδεχόμενο να ανοίξουν άμεσα τα σχολεία φαίνεται να απομακρύνεται.
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ, σημείωσε ότι "εάν μιλάμε για 2 με 3 εβδομάδες τότε μπορούμε με σχετικά ήπια μέτρα να αναπληρώσουμε το χαμένο έδαφος". Άρα, μείωση της διάρκειας της διδακτικής ώρας, περικοπή εκδρομών και περιπάτων.
Όμως, εκείνο που φαίνεται να προδιαγράφεται είναι η διακοπή για μεγαλύτερο διάστημα. "Εάν μιλάμε για μία διακοπή που υπερβαίνει τις 2 με 3 εβδομάδες τότε πρέπει να πάμε σε πιο δραστικά μέτρα", είπε η υπουργός.
Το "plan C": Επέκταση σχολικού έτους και αλλαγή ημερομηνίας Πανελλαδικών
"Ενδεχομένως επέκταση του σχολικού έτους και μετακύλιση της ημερομηνίας έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων" είναι τα δύο παραδείγματα που έφερε η υπουργός στη συνέντευξή της.
Στο υπουργείο Παιδείας εξετάζουν δύο σενάρια:
Το πρώτο είναι να γίνουν οι Πανελλαδικές Εξατάσεις τον Ιούλιο και το δεύτερο -απευκταίο και ακραίο- να μεταφερθούν για τον Σεπτέμβριο. Στην πρώτη περίπτωση οι επιτελείς του υπουργείου θα πρέπει να κάνουν ένα σπριντ για να προλάβουν την ολοκήρωση της βαθμολόγησης, την διασταύρωση των στοιχείων από την υπηρεσία Μηχανογράφησης, την έκδοση των βαθμολογιών και των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια μέσα σε διάστημα, ουσιαστικά, ενός μήνα. Ο μηχανισμός θα ανταποκριθεί; Θα αντέξει;. Το ερώτημα παραμένει.
Στη δεύτερη περίπτωση -αυτή του Σεπτεμβρίου- το σενάριο προσκρούει κυρίως σε δύο σημεία: να μην "μπλοκάρουν" οι Πανελλαδικές ούτε την έναρξη της σχολικής χρονιάς ούτε τον προγραμματισμό των Πανεπιστημίων ως προς το πρώτο εξάμηνο φοίτησης. Και πάλι ένα σπριντ υψηλού, όμως, ρίσκου.
"Πρόθεσή μας είναι να μειώσουμε όσο γίνεται την αναστάτωση των μαθητών" είπε η κ. Κεραμέως, σημειώνοντας πως και για τις πανελλαδικές, η επιδίωξη είναι αν μεταφερθούν να γίνει "όσο πιο κοντά γίνεται στην κανονική ημερομηνία έναρξης ούτως ώστε η αναστάτωση να είναι η μικρότερη δυνατή για τους μαθητές".
ΕΛΜΕ προτείνει να μην γίνουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις του Γυμνασίου - Λυκείου
Τη μείωση της εξεταστέας ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων και για τις υπόλοιπες τάξεις αναστολή για τη φετινή χρονιά παντός είδους γραπτών εξετάσεων όλων των τύπων σχολείων (γραπτά υποχρεωτικά διαγωνίσματα και γραπτές δοκιμασίες στο τέλος της χρονιάς) ζητά η ΕΛΜΕ Αχαϊας.
Το σενάριο να μη γίνουν φέτος εκτάκτως οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Γυμνασίου βρίσκεται στο τραπέζι του υπουργείου Παιδείας, αν τα σχολεία κριθεί σκόπιμο να παραμείνουν κλειστά για μεγαλύτερο διάστημα.
Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ, μεταξύ άλλων, ζητά από το υπουργείο:
1. Κατάργηση των πάσης φύσεως ενδοσχολικών εξετάσεων σε όλους τους τύπους σχολείων στο μοντέλο του 1988.
2. Μείωση της εξεταστέας ύλης. Υπάρχουν δύο μοντέλα που μπορεί να επιλέξει το υπουργείο σύντομα.
3. Σε πιο συγκεκριμένο χρονικό προσδιορισμό των πανελλαδικών εξετάσεων.
4. Να μην απαιτείται σε καμία περίπτωση φυσική παρουσία στα σχολεία, που σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν απολυμανθεί, από διευθυντές και πληροφορικούς, αλλά και όσους χρειάζονται τεχνική υποστήριξη. Άμεση επιστροφή όλων των συναδέλφων που υπηρετούν μακριά από τα σπίτια τους. Ζητάμε την άμεση απαγόρευση λειτουργίας των ΚΕΣΥ στα πρότυπα των σχολικών μονάδων.
5. Να καθορισθεί με τον πιο επίσημο τρόπο ότι το περιεχόμενη της τηλεκπαίδευσης αφορά μόνο διδαχθείσα ύλη στο σχολείο και τώρα απoτελεί μόνο Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη.
6. Να ξεκαθαρίσει ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν οι πειραματισμοί εναντίον της ζωντανής διδασκαλίας τώρα και στο μέλλον. Επομένως να συνεχίσει απρόσκοπτα η διαδικασία μόνιμων διορισμών και να καλυφθούν όλα τα λειτουργικά κενά.
Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε και στα μαθήματα εξ αποστάσεως τα οποία ξεκίνησαν σε ακόμα 16 νομούς της χώρας, εξηγώντας ωστόσο πως το εργαλείο της "ψηφιακής τάξης" δεν υποκαθιστά τη φυσική τάξη, ούτε στοχεύει στο να καλύψει την ύλη με τον τρόπο που το κάνει ο εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη, αλλά εμβαθύνει και διατηρεί τη στενή επαφή των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία.
Δεν θα χαθεί το εξάμηνο για τους φοιτητές, λέει το υπουργείο
Τους τρόπους εφαρμογής τής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα ΑΕΙ περιλαμβάνει εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, που υπέγραψε ο αρμόδιος υφυπουργός, Βασίλης Διγαλάκης. "Δεν θα χαθεί το εξάμηνο", δήλωσε σχετικά ο κ. Διγαλάκης.
Έτσι, τα ΑΕΙ μπορούν να προχωρήσουν άμεσα σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα, καθώς τα περισσότερα από αυτά διαθέτουν τα απαιτούμενα συστήματα και πλατφόρμες, ενώ σε αρκετά υπάρχουν και συμπληρωματικά λογισμικά πακέτα, τα οποία επιτρέπουν την απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο διαδικτυακά. Επίσης, προβλέπεται η δυνατότητα ενίσχυσης των σχετικών υποδομών των ΑΕΙ με προμήθεια εξοπλισμού κεντρικών εξυπηρετητών και νέων αδειών χρήσης πλατφόρμας λογισμικού.
Επιπλέον, εκτός από την άμεση διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ηλεκτρονικά μέσα για όσα μαθήματα είναι εφικτό, τα ΑΕΙ και οι διδάσκοντες μπορούν να αξιοποιήσουν το διάστημα έως τις 24 Μαρτίου προκειμένου να προετοιμαστούν για το ενδεχόμενο παράτασης της απαγόρευσης εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία.
Σε αυτήν την περίπτωση, όπως ενημέρωσε το υπουργείο, θα υπάρξει πλήρης μετάπτωση σε ηλεκτρονική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ώστε να μη χαθεί το εαρινό ακαδημαϊκό εξάμηνο. Επομένως, στόχος των ΑΕΙ πρέπει να είναι να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερα μαθήματα με ηλεκτρονικά μέσα, και μάλιστα με μεθόδους και εργαλεία σύγχρονης διδασκαλίας, με αφετηρία την 26η Μαρτίου.
Δωρεάν δύο ψηφιακές πλατφόρμες για φοιτητές
"Τα ΑΕΙ ξεκίνησαν από χθες την εκπαιδευτική διαδικασία με ηλεκτρονικό τρόπο. Παράλληλα, οφείλουν να αξιοποιήσουν το διάστημα έως τις 24 Μαρτίου, ώστε, σε περίπτωση παράτασης της απαγόρευσης λειτουργίας, τα περισσότερα μαθήματα να μπορούν να προσφερθούν με ηλεκτρονικά μέσα εξ αποστάσεως. Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στηρίζει την προσπάθεια αυτή", ανέφερε ο κ. Διγαλάκης.
Eπίσης, μετά από συνεννόηση της ηγεσίας του υπουργείου με τις εταιρείες Google και Microsoft, παρέχονται δωρεάν επιπλέον δύο ψηφιακές πλατφόρμες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαδραστικής-ψηφιακής μάθησης. Επιπρόσθετα, το Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο GUNET θα συνδράμει στην πλήρη αξιοποίηση/αναβάθμιση των υφιστάμενων συστημάτων ηλεκτρονικής διαχείρισης και υλοποίησης μαθημάτων, καθώς επίσης και στους τρόπους συνέργειας όλων των προσφερομένων εργαλείων.
Πηγή: TheToc.gr