Ο συρμός, αποτελούμενος από έξι συνολικά βαγόνια, έχει μήκος 60 μέτρα
Στις ράγες του Αμαξοστασίου της Πυλαίας κινήθηκε την Τετάρτη, 2 Σεπτεμβρίου, για πρώτη φορά ο ένας από τους συρμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης, που διήνυσε μερικές εκατοντάδες μέτρα πάνω στη γραμμή, με πρώτους επιβάτες τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, τον γενικό γραμματέα, Γιώργο Καραγιάννη, τη διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και στελέχη της κατασκευάστριας των βαγονιών, Hitachi.
Ο συρμός, συνολικού μήκους 60 μέτρων, που αποτελείται από τέσσερα βαγόνια μήκους 15 μέτρων έκαστο, κινήθηκε με μέγιστη ταχύτητα 7 χιλιομέτρων στο test track (κανονικά, στη σήραγγα, θα φτάνει τα 80 χλμ/ώρα), πραγματοποιώντας, ουσιαστικά, την πρώτη διαδρομή του με ...επιβατικό κοινό, αφού μέχρι στιγμής είχαν επιβιβαστεί σε αυτόν εν κινήσει κυρίως στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας. Οι δοκιμές των συρμών άρχισαν πριν από περίπου έναν μήνα, όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Νίκος Ταχιάος.
Οι κ.κ. Καραμανλής και Καραγιάννης επιθεώρησαν την ολοκληρωμένη στο σύνολό της σιδηροδρομική επιδομή του αμαξοστασίου, η οποία περιλαμβάνει 4 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών τροχιών, που έχουν ενεργοποιηθεί και τμηματικά ηλεκτροδοτούνται ανάλογα με τις απαιτήσεις των εκτελούμενων δοκιμών. Στη συνέχεια, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις δυναμικές δοκιμές χαμηλής ταχύτητας που εκτελούνται στην τροχιά δοκιμών που αποτελεί τμήμα της αυτόματης περιοχής κίνησης των συρμών του Αμαξοστασίου.
Κατά την ολοκλήρωση της επίσκεψης στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ενημερώθηκε για την επόμενη φάση δοκιμών των συρμών, που περιλαμβάνει τις δυναμικές δοκιμές στη γραμμή, αρχικά σε υψηλή ταχύτητα με μισό και πλήρες φορτίο και στη συνέχεια τις δυναμικές δοκιμές στη γραμμή σε τμήματα υπό κλίση.
Μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί από τη Hitachi στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ εννέα συρμοί ενώ η επόμενη παράδοση είναι προγραμματισμένη για τις 16 Σεπτεμβρίου, κάτι που σημαίνει ότι στα μέσα του μήνα θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη πάνω από τους μισούς συρμούς (συνολικά θα είναι 18 στη βασική γραμμή). Επιπλέον, «μέχρι το τέλος του 2020 εκτιμούμε πως θα έχουμε προκηρύξει τον διαγωνισμό για 15 συρμούς στην επέκταση της Καλαμαριάς», διευκρίνισε ο κ. Ταχιάος, προσθέτοντας ότι οι συρμοί φτάνουν στην Ελλάδα σε δύο τμήματα και συναρμολογούνται επιτόπου.
Μετά τη συναρμολόγηση των driverless (χωρίς οδηγό) συρμών γίνονται οι λεγόμενες δοκιμές SAT (Stand Alone Tests), που στόχο έχουν να ελέγξουν τη λειτουργικότητα των ίδιων των βαγονιών (πχ, αν η εκκίνησή τους είναι ομαλή ή αν οι πόρτες ανοιγοκλείνουν σωστά), ακολουθεί περίοδος τεστ με οδηγό και στη συνέχεια γίνεται το πέρασμα του λογισμικού από τη λειτουργία driver (με οδηγό) στη driverless, γεγονός που - όπως επισήμανε στον υπουργό ο εκπρόσωπος της Hitachi, Ντομένικο Φοντιγκουέρα- εκμηδενίζει την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους στην κίνηση του Μετρό. Οπως ο ίδιος επισήμανε, «το ενδιαφέρον μέρος αρχίζει το 2021 και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο, οπότε θα εκκινήσει η περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας των συρμών στις σήραγγες, στο σύνολο της γραμμής».
Στην παρθενική αυτή διαδρομή του συρμού, τον υπουργό και τον γενικό γραμματέα, συνόδευαν ο κ. Ταχιάος και ο διευθύνων σύμβουλος της ATTIKO METΡΟ, Δημήτρης Κουρέτας, καθώς επίσης και στελέχη της Hitachi. O κ. Καραμανλής ενημερώθηκε νωρίτερα για την πορεία των εργασιών στον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό του Μετρό και περιηγήθηκε στα βαγόνια.
Στη συνέχεια, οι κ.κ. Καραμανλής και Καραγιάννης επισκέφτηκαν τον υπό κατασκευή σταθμό του Μετρό στην Καλαμαριά, όπου ο δήμαρχος, Γιάννης Δαρδαμανέλης, επισήμανε - μετά την επίσκεψη- ότι σε λιγότερο από δύο εβδομάδες θα απομακρυνθούν οι λαμαρίνες από το εργοτάξιο στην οδό Μεταμορφώσεως.
Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSIΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ