Παρασκευή, 04 Σεπτεμβρίου 2020 08:01

Αγγλικά - Νηπιαγωγείο: Ξεκίνησε η επιμόρφωση για την πιλοτική εφαρμογή

Γράφτηκε από

Εγινε η εναρκτήρια τηλεδιάσκεψη της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για την πιλοτική εφαρμογή αυτής της γλώσσας

Η εναρκτήρια τηλεδιάσκεψη της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για την πιλοτική εφαρμογή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο πραγματοποιήθηκε χθες διαδικτυακά από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Την επιμόρφωση, την οποία παρακολούθησαν 121 εκπαιδευτικοί ΠΕ60 των πρωινών τμημάτων των πιλοτικών νηπιαγωγείων καθώς και 19 εκπαιδευτικοί ΠΕ06 που έχουν διατεθεί στα παραπάνω πιλοτικά νηπιαγωγεία και 3 Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, συμμετείχαν και η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη, η Μαρία Νίκα, σύμβουλος Α΄ ΙΕΠ, υπεύθυνη της Δράσης, η Ευθυμία Πεντέρη, επίκουρη καθηγήτρια Προσχολικής Αγωγής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, η Θωμαΐς Αλεξίου, αναπληρώτρια καθηγήτρια του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και ο Ισαάκ Παπαδόπουλος, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Η υφυπουργός τόνισε την ανάγκη ένταξης των δραστηριοτήτων των αγγλικών στον ενιαίο και διαθεματικό χαρακτήρα του νηπιαγωγείου καθώς και τη σημασία συστηματικής παρακολούθησης της πιλοτικής εφαρμογής για την αποτίμηση της νέας αυτής πρωτοβουλίας του υπουργείου με αποτύπωση καλών πρακτικών και την μελλοντική εφαρμογή της σε ευρύτερη βάση για το σχολικό έτος 2021-2022.

«Βασικός στόχος είναι να γνωρίσουν οι μικροί μαθητές τα Αγγλικά, εστιάζοντας στην ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξή τους και πως αυτό θα επιτευχθεί με τη δημιουργία φιλικής ατμόσφαιρας και ασφαλούς περιβάλλοντος για αυτούς, τη συμμετοχή τους σε ευχάριστες-παιγνιώδεις ομαδικές δραστηριότητες και την οικοδόμηση και την ενδυνάμωση τής αυτοπεποίθησής τους. Με τους τρόπους αυτούς θα δίνεται στα παιδιά η χαρά της επαφής με μια γλώσσα στην οποία ούτως η άλλως είναι εκτεθειμένα». Σημείωσε η κ. Ζαχαράκη.

Για το τρέχον σχολικό έτος (2020-21) έχει θεσμοθετηθεί από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων η πιλοτική εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες για δύο διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως στο υποχρεωτικό πρωινό πρόγραμμα των δημόσιων νηπιαγωγείων γενικής παιδείας όλων των τύπων.

Πηγή: Εthnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 04 Σεπτεμβρίου 2020 09:36

Σχετικά Άρθρα

  • Δήμος Αρχ. Ολυμπίας: Δωρεά laptop στο νηπιαγωγείο Πελοπίου
    Δήμος Αρχ. Ολυμπίας: Δωρεά laptop στο νηπιαγωγείο Πελοπίου

    Στην παράδοση ενός φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή στο Νηπιαγωγείο Πελοπίου προέβη ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, κ. Αντώνης Χρυσανθακόπουλος, με σκοπό να συμπληρώσει ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών.

    Ύστερα από αίτημα του Δήμου στην ΛΕΤΡΙΝΑ Α.Ε., η οποία ανταποκρίθηκε άμεσα και την ευχαριστούμε, πλέον ενισχύεται ο εξοπλισμός της σχολικής μονάδας του Νηπιαγωγείου Πελοπίου και επιλύει πρακτικά προβλήματα καθημερινών αναγκών.

    Η παραλαβή του υπολογιστή έγινε από την κα Ιφιγένεια Μιχαήλ, η οποία αναπλήρωσε την διευθύντρια του σχολείου κα Ελένη Παναγοπούλου.

    Σημειώνεται ότι, ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας, θέλοντας να προσφέρει μια σύγχρονη εκπαίδευση στους μαθητές του, συμμετέχει σε Εθνικά και Ευρωπαϊκά (eTwinning) Προγράμματα, έχοντας αποκτήσει Εθνική και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας. Είναι πολύ σημαντικό να καλλιεργήσουμε στα παιδιά της προσχολικής εκπαίδευσης τις απαιτούμενες δεξιότητες και ικανότητες του 21ου αιώνα και να τα προετοιμάσουμε να γίνουν οι ευρωπαίοι πολίτες της αυριανής κοινωνίας.

    pelopio laptop ol 2

    (Δελτίο Τύπου)

  • Φρικτή καταγγελία στην Εύβοια: Θύμα κακοποίησης έπεσε παιδί σε νηπιαγωγείο
    Φρικτή καταγγελία στην Εύβοια: Θύμα κακοποίησης έπεσε παιδί σε νηπιαγωγείο

    Την κακοποίηση του παιδιού της σε νηπιαγωγείο του Δήμου Κύμης Αλιβερίου στην Εύβοια κατήγγειλε μητέρα.

    Τι καταγγέλλει η μητέρα

    Σύμφωνα με το evima.gr, η μητέρα κατήγγειλε ότι το 4χρονο παιδί της έχει πέσει αρκετές φορές θύμα κακοποίησης από δυο συγκεκριμένα παιδιά του νηπιαγωγείου παραθέτοντας μάλιστα και φωτογραφία με τραυματισμό στο πρόσωπο του παιδιού την οποία ανάρτησε και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    «Πρόκειται για δύο μαθητές του νηπιαγωγείου που είναι αδέρφια οι οποίοι δημιουργούν συνεχώς προβλήματα στα υπόλοιπα παιδιά. Όταν το παιδί μου δέχτηκε τις επιθέσεις, η δασκάλα τυγχάνει να είναι τουαλέτα ή γραφείο. Δεν θα το ανεχθώ άλλο», είπε χαρακτηριστικά η μητέρα στο evima.gr

    Ενώ κλείνοντας σε επικοινωνία που είχαμε μαζί της ξεκαθάρισε πως μέχρι να δοθεί λύση στο πρόβλημα δεν θα πάει ξανά το παιδί της στο σχολείο.

    Πριν από δέκα μέρες 4χρονο αγοράκι είχε δεχτεί ξανά επίθεση στα χέρια από τους συγκεκριμένους μαθητές.

    Σύμφωνα με πληροφορίες η μητέρα κατήγγειλε το γεγονός στην αστυνομία η οποία διεξάγει έρευνα για το συμβάν.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik
  • Γραμματικό: Κατέρρευσε η οροφή σε νηπιαγωγείο – Από τύχη γλίτωσαν τα παιδιά
     Γραμματικό: Κατέρρευσε η οροφή σε νηπιαγωγείο – Από τύχη γλίτωσαν τα παιδιά

    Κατέρρευσε η οροφή σε νηπιαγωγείο στο Γραμματικό λίγη ώρα μετά το σχόλασμα

    Ένα τρομακτικό περιστατικό σημειώθηκε στο 1ο Νηπιαγωγείο Γραμματικού, με τα παιδιά να γλιτώνουν από τύχη, αφού κατέρρευσε οροφή.

    Το περιστατικό ευτυχώς σημειώθηκε λίγη ώρα αφότου είχαν σχολάσει ενώ συνέβη όταν η οροφή του κτηρίου, που βρίσκεται κάτω από τις εξέδρες γηπέδου, κατέρρευσε ξαφνικά.

    Η αντιπολίτευση του Δήμου Μαραθώνα, στον οποίο υπάγεται το Γραμματικό, εξέφρασε την έντονη ανησυχία της, καταγγέλλοντας ότι το κτήριο είναι ακατάλληλο για τη φιλοξενία παιδιών και έχει ελλιπή νομιμοποιητικά έγγραφα.

    Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης, Αριστείδης Παπουτσής, υποστήριξε ότι εδώ και μήνες ζητούν επίσημα τα απαραίτητα έγγραφα από τον Δήμο, χωρίς όμως να τα έχουν λάβει ακόμη.

    Κατέρρευσε οροφή: Υπήρχαν καταγγελίες

    Η παράταξή του «Εμείς-Μαραθώνας» απέστειλε, μάλιστα, επιστολή στο γραφείο του Πρωθυπουργού και στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, ζητώντας άμεσο έλεγχο της καταλληλότητας του χώρου.

    Ο Δήμαρχος Μαραθώνα, Στέργιος Τσίρκας, αντέδρασε με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εκφράζοντας τη λύπη και την ανησυχία του για το περιστατικό, ενώ διαβεβαίωσε ότι από την πρώτη στιγμή βρέθηκε στο σημείο και προχώρησε στις απαραίτητες ενέργειες.

    «Σε τέτοιες περιπτώσεις χρειάζεται ψυχραιμία και συνεργασία για να επιλυθούν τα προβλήματα και να αποδοθούν οι ευθύνες όπου χρειάζεται», ανέφερε, υπογραμμίζοντας πως προτεραιότητά του είναι η ασφάλεια των παιδιών και των εκπαιδευτικών.

    Το περιστατικό έχει προκαλέσει ανησυχία στους γονείς, καθώς το κτήριο του νηπιαγωγείου φαίνεται να είναι παλαιό και ανεπαρκώς συντηρημένο, ενώ υπήρχαν ήδη καταγγελίες για την κατάσταση των υποδομών. Οι δημοτικοί σύμβουλοι ζητούν άμεση αποκατάσταση των ζημιών και αυστηρό έλεγχο των σχολικών κτηρίων της περιοχής για να αποφευχθούν μελλοντικά ατυχήματα.

    Πηγή: in.gr

  • Αλεξανδρούπολη: Ερωτήματα για τη σεξουαλική κακοποίηση 5χρονου από συνομηλίκους του
     Αλεξανδρούπολη: Ερωτήματα για τη σεξουαλική κακοποίηση 5χρονου από συνομηλίκους του

    Αλεξανδρούπολη: Πώς τα παιδιά γνώριζαν την πράξη; Τι έκαναν οι εκπαιδευτικοί; Τα ερωτήματα για την υπόθεση σεξουαλικής κακοποίησης του 5χρονου από δυο συνομήλικους σε νηπιαγωγείο, είναι πολλά

    Πλήθος ερωτημάτων εγείρονται για την καταγγελλόμενη σεξουαλική κακοποίηση ενός 5χρονου αγοριού, από δύο συνομήλικούς του, στην Αλεξανδρούπολη και μάλιστα μέσα στο σχολείο.

    Όπως προέκυψε από την προανάκριση, το 5χρονο παιδί κακοποιήθηκε σεξουαλικά από τους συνομήλικους συμμαθητές του κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Όταν γύρισε σπίτι του, παραπονέθηκε πως νιώθει έντονη αδιαθεσία με αποτέλεσμα οι γονείς του να το μεταφέρουν στα Επείγοντα του νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης.

    «Τι ακριβώς συνέβη και τα παιδιά γνώριζαν την πράξη και την αναπαρήγαγαν;»

    Δυστυχώς μετά την εξέταση, γιατροί και ιατροδικαστές είπαν πως βρήκαν ίχνη που παραπέμπουν σε σεξουαλική κακοποίηση.

    «Ενα παιδί έχει εκτεθεί στην πράξη είτε συμμετέχοντας είτε ως παρατηρητής»

    Ένα βασικό ερώτημα είναι πώς τα δύο 5χρονα παιδιά γνώριζαν την πράξη και την αναπαρήγαγαν.

    Σύμφωνα με την ψυχολόγο Βέρα Αθανασίου, «συνήθως ένα παιδί έχει εκτεθεί σε αυτό, είτε συμμετέχοντας είτε ως παρατηρητής».

    Η ίδια μιλώντας στο MEGA απηύθυνε έκκληση σε γονείς και εκπαιδευτικούς να προσέχουν για τυχόν ύποπτα σημάδια.

    «Απευθύνομαι και στους εκπαιδευτικούς, όταν βλέπουν ένα παιδί μέσα από το παιχνίδι να κάνει άσεμνες πράξεις ή ζωγραφίζει περίεργα πράγματα θα πρέπει να μας απασχολούν και να τα προσέχουμε», σημείωσε η ψυχολόγος.

    Στο ίδιο μήκος κύματος η δικηγόρος της οικογένειας του θύματος, Ανθούλα Ανάσογλου, ανέφερε: «Ο νόμος τα αναγνωρίζει ως νήπια, και όχι ως παιδιά. Είναι ακόμη χειρότερα τα πράγματα, φτάσαμε σε νηπιακή ηλικία, που είναι ο πάτος; Σοκαριστήκαμε όλοι. Είναι μια ηλικία που δεν υπάρχουν δεδομένα, ερεθίσματα, είναι μια ηλικία στην οποία μαθαίνεις. Τι ακριβώς συνέβη και τα παιδιά γνώριζαν την πράξη και την αναπαρήγαγαν; Το έκανε το ένα παιδί και το άλλο μιμήθηκε την πράξη αλλά αυτή την πράξη κάπου που την έχουν δει. Δεν χρειάζεται να πούμε λεπτομέρειες», είπε.

    «Οι γονείς των θυτών ήθελαν να προκαλέσουν»

    Η ίδια κατήγγειλε ότι χθες το βράδυ παραλίγο να υπάρξει συμπλοκή καθώς οι γονείς των θυτών ήθελαν να προκαλέσουν τους γονείς του θύματος.

    «Επειδή είμαστε στα πλημμελήματα, αφέθηκαν ελεύθεροι. Χθες το βράδυ κόντεψε να υπάρξει μια συμπλοκή. Οι γονείς των παιδιών – θυτών ήθελαν να προκαλέσουν τους γονείς του θύματος. Αυτά είναι ελλείψεις της εισαγγελίας. Όταν αφήνουμε ελεύθερους ανθρώπους με βιασμό, θα έπρεπε να υπάρχουν όροι. Προσπάθησαν να προσεγγίσουν τους γονείς του θύματος και σύσσωμη η μουσουλμανική κοινότητα μπήκε μπροστά.

    Η πολιτεία όταν βλέπει να συμβαίνουν κάποια φαινόμενα καλό είναι να παρεμβαίνουν άμεσα. Είναι σωστά τα δικονομικά δικαιώματα αλλά πρέπει να δούμε τα θύματα», συμπλήρωσε η κ. Ανάσογλου.

    https://www.megatv.com?p=1679184

    Η συγκλονιστική καταγγελία

    Η περιγραφή του πατέρα για τη σεξουαλική κακοποίηση του παιδιού του είναι συγκλονιστική.

    «Μία η ώρα που σχολάνε τα παιδιά, πήγε η γυναίκα μου και πήρε το παιδί. Το παιδί ήρθε στο σπίτι, ήταν σαν άρρωστο. Λέει η γυναίκα μου ‘ αγόρι μου, τι να φτιάξω να φας;’. ‘Τίποτα’, λέει. Κοιμήθηκε το παιδί και ξύπνησε 18:00 η ώρα. Λέει το παιδί ‘θέλω να πάω τουαλέτα’. Πήγε τουαλέτα το παιδί και έτρεξε μέσα πάλι», είπε ο πατέρας του παιδιού.

    «Λέω ‘τι έγινε;’, ‘δεν μπορώ’, λέει. ‘Μπαμπά’, λέει, ‘τσούζει, πονάει. Σήμερα που βγήκαμε διάλειμμα δύο παιδιά με πήραν μέσα στην τάξη, με χτύπησαν πολύ, μετά με έσπρωξαν και έπεσα εγώ κάτω’. Μετά ο ένας έβγαλε από το παιδί το παντελόνι, ένας του έπιασε τα χέρια κι ένας πάει, βάζει το δ… και το βγάζει», συνέχισε να περιγράφει ο πατέρας του 5χρονου.

    «Πήγα και μίλησα και μου είπε η διευθύντρια ‘μην μιλήσετε στις κάμερες’»

    Και πρόσθεσε: «Μετά ο άλλος πάει και κρατάει το παιδί και άλλος πάει και βάζει το δ… του και το βγάζει. Εγώ μόλις το άκουσα αυτό, πήγα στους γονείς των παιδιών που έκαναν αυτό. Λέω ‘βγες λίγο’. Το ένα παιδί βγαίνει και λέει ‘ναι, κάναμε δύο άτομα’ και γελάει. Η μάνα του χτυπάει το παιδί και λέει ‘όχι, εσύ δεν έκανες πες, έκανε άλλο παιδί’».

    «Πήγα στο νοσοκομείο, ήρθε παιδοχειρουργός και είδε το παιδί… Πού ήταν η δασκάλα; Πήγα και μίλησα και μου είπε η διευθύντρια ‘μην μιλήσετε στις κάμερες’. Το παιδί λέει ότι η δασκάλα το είδε με κατεβασμένα παντελόνια», συμπλήρωσε ο ίδιος.

    https://www.megatv.com?p=1678402

    Η καταγγελία έγινε το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης, ενώ στη συνέχεια συνελήφθησαν οι τέσσερις γονείς των δύο παιδιών -θυτών και οι δύο νηπιαγωγοί. Όλοι στη συνέχεια αφέθηκαν ελεύθεροι και θα παρουσιαστούν στην δικάσιμο που έχει οριστεί για την Δευτέρα το πρωί στις 11.

    Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζουν είναι για τις μεν δύο νηπιαγωγούς η παραμέληση εποπτείας ανηλίκων και έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο, ενώ για τους τέσσερις γονείς παραμέληση εποπτείας ανηλίκων.

    Πηγή: in.gr

  • Οχιά αναστάτωσε νηπιαγωγείο στο Αγρίνιο - Βρισκόταν στην πόρτα σχολικής αίθουσας
    Οχιά αναστάτωσε νηπιαγωγείο στο Αγρίνιο - Βρισκόταν στην πόρτα σχολικής αίθουσας

    Τον τρόμο και τον πανικό σε εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς παιδιών νηπιαγωγείου του Αγρινίου προκάλεσε η εμφάνιση μιας οχιάς έξω από την πόρτα σχολικής αίθουσας.

    Ο απρόσκλητος και επικίνδυνος επισκέπτης εντοπίστηκε το πρωί της Παρασκευής 27 Σεπτεμβρίου 2024, από εκπαιδευτικό.

    Σύμφωνα με το sinidisi.gr οι γονείς που βρέθηκαν μπροστά στο φίδι έκαναν λόγο για οχιά.

    Όπως αναφέρθηκε από γονείς στη «Συνείδηση», το φίδι έμοιαζε εξ αρχής περισσότερο με οχιά και το αντίκρισαν έντρομοι εκτός από τη νηπιαγωγό, οι γονείς με τα παιδιά τους που προσέρχονταν στη σχολική μονάδα νωρίς το πρωί.

    Η «Συνείδηση» απευθύνθηκε στον αρμόδιο αντιδήμαρχο Χρήστο Ζαρκαβέλη ο οποίος όπως ανέφερε ότι είχε ήδη ενημερωθεί για το θέμα από τη διευθύντρια της σχολικής μονάδας.

    Και ο ίδιος πληροφορήθηκε ότι επρόκειτο για οχιά και όπως τόνισε για το θέμα θα ενημερωθεί η Διεύθυνση Υγείας της Περιφέρειας προκειμένου να υποδείξει στο δήμο ποια είναι τα ενδεδειγμένα μέτρα που πρέπει να ληφθούν στη συγκεκριμένη περίπτωση.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Λουκέτο σε νηπιαγωγείο του Αγρινίου: Βρέθηκαν τσιμπούρια - Θα γίνει απεντόμωση
    Λουκέτο σε νηπιαγωγείο του Αγρινίου: Βρέθηκαν τσιμπούρια - Θα γίνει απεντόμωση

    Δεν λειτούργησε σήμερα νηπιαγωγεί του Αγρινίου μετά τον εντοπισμό τσιμπουριών στον χώρο.

    Πρόκειται για το 5ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου στο οποίο μπήκε λουκέτο για σήμερα προκειμένου να πραγματοποιηθεί απεντόμωση στο χώρο, σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου Αγρινίου.

    Όπως τονίζεται, «ύστερα από καταγγελία στην Διεύθυνση Δημόσιας Υγιεινής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για πιθανά κρούσματα τσιμπουριού αποφασίστηκε να κλείσει το νηπιαγωγείο και να γίνει απολύμανση – απεντόμωση από πιστοποιημένη εταιρεία και με εγκεκριμένα σκευάσματα».

    Στο συγκεκριμένο νηπιαγωγείο, όπως και σε όλες τις σχολικές μονάδες, είχε γίνει απολύμανση, απεντόμωση και μυοκτονία, σύμφωνα με τον δήμο Αγρινίου.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Λήξη του σχολικού έτους σε νηπιαγωγεία και δημοτικά - Τέλος εξετάσεων στα λύκεια
    Λήξη του σχολικού έτους σε νηπιαγωγεία και δημοτικά - Τέλος εξετάσεων στα λύκεια

    Συνεχίζονται σήμερα οι εξετάσεις στα ΕΠΑΛ με 4 μαθήματα ειδικότητας

    Τελευταία ημέρα στο σχολείο η σημερινή για τους μικρούς μαθητές και τις μικρές μαθήτριες, καθώς το τρέχον σχολικό έτος λήγει επίσημα σήμερα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά της επικράτειας.

    Επιπλέον, σήμερα θα ολοκληρωθούν οι προαγωγικές εξετάσεις στα λύκεια, για την Α' και Β' τάξη.

    Όσον αφορά στις Πανελλήνιες 2024 οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ σήμερα συνεχίζουν τις εξετάσεις τους, εξεταζόμενοι στα μαθήματα: Τεχνολογία Υλικών, Οικοδομική, Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ (ΜΕΚΙΙ), Ψηφιακά Συστήματα.

    Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ θα ολοκληρώσουν τις εξετάσεις τους την επόμενη Δευτέρα, στις 17 Ιουνίου.

    Υπενθυμίζεται, ότι την ίδια ημέρα (17 Ιουνίου) ολοκληρώνονται και οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των γυμνασίων.

    Πού βλέπω τα αποτελέσματα των Πανελληνίων

    Με τρεις διαφορετικούς τρόπους μπορούν να δουν τα αποτελέσματα των Πανελληνίων οι υποψήφιοι.

    Μπορούν να λάβουν τους βαθμούς τους μέσω sms στα κινητά τους, στα λύκεια όπου θα αναρτηθούν οι βαθμοί και μέσω του gov.gr.

    Συγκεκριμένα θα αναρτηθούν στην ηλεκτρονική εφαρμογή results.it.minedu.gov.gr (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ)

    Οι υποψήφιοι θα μπορούν να κάνουν αναζήτηση πληκτρολογώντας τον 8-ψήφιο κωδικό τους και τα αρχικά από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμό τους με κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

    Στα ειδικά μαθήματα οι βαθμοί θα ανακοινωθούν την πρώτη εβδομάδα του Ιούλη.

    Οι μαθητές θα πρέπει στη συνέχεια να υπολογίσουν τα μόρια τους ως εξής: Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετείχε στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής: Ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο Συντελεστή Βαρύτητας.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Παράταση εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2024-25
    Παράταση εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2024-25

    Τελευταία ημέρα για την προθεσμία εγγραφής η 27η Μαρτίου

    Παρατείνεται κατά μία εβδομάδα η προθεσμία της υποβολής των αιτήσεων εγγραφής των μαθητών και μαθητριών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2024-2025, μέχρι και την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, με απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζέττας Μ. Μακρή.
    Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α΄ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
    Στην Α' Δημοτικού, κατά το σχολικό έτος 2024-2025 θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2018 έως και 31-12-2018.
    Η διαδικασία εγγραφών στα Νηπιαγωγεία

    1. Πριν από την έναρξη των εγγραφών, η διεύθυνση του Νηπιαγωγείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τα δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25), και τα δικαιολογητικά που αφορούν στην παρακολούθηση του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος και του Αναβαθμισμένου Προγράμματος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (Φ.7/ΦΜ/98404/Δ1/04-08-2022 (Β΄ 4215) και Φ.12/21077/Δ1/27- 2-2024 (Β’ 1362) ΥΑ) καθώς και τα στοιχεία (τηλέφωνο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) και τις ώρες επικοινωνίας με τη Διεύθυνση του σχολείου, οι οποίες σημειώνεται ότι πρέπει να είναι εντός του εργασιακού και σε κάθε περίπτωση εκτός του διδακτικού ωραρίου του/της Διευθυντή/ντριας-Προϊστάμενου/ης του Νηπιαγωγείου.

    2. Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με την παράγραφο 13 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109). Κατά τις εγγραφές των μαθητών/τριών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο.

    3. Α) Ο/Η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου δέχεται όλες τις αιτήσεις, για φοίτηση νηπίων και προνηπίων, που ανήκουν στη σχολική περιφέρεια του Νηπιαγωγείου. Β) Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109). Γ) Νήπια που δεν έχουν εγγραφεί και φοιτήσει στο Νηπιαγωγείο και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 6 ετών (την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής) εγγράφονται στο δημοτικό με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή του/της οικείου/ας Συμβούλου Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών, διαφορετικά εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο, (παρ. 1β του άρθρου 204 του ν. 4610/2019 (Α΄70)). Παιδιά που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 8 του άρθρου 6, του Π.Δ. 79/2017 (Α΄ 109), εγγράφονται υποχρεωτικώς στο δημοτικό.

    4. Α) Ο/Η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου ελέγχει καθημερινά μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας την ακρίβεια των στοιχείων των αιτήσεων που υπεβλήθησαν και αποστέλλει ηλεκτρονικό μήνυμα στους/στις ενδιαφερόμενους/ες για την αποδοχή ή μη της αίτησής τους καθώς καιτους λόγους για τους οποίους η αίτηση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

    Β) Σύμφωνα με την περ. γ΄ της παρ. 4 του άρθρου 6 του ΠΔ79/2017 (Α΄ 109) ορίζεται ότι, μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων εγγραφών ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου ελέγχει την ακρίβεια των στοιχείων και αποστέλλει στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εντός προθεσμίας δύο (2) εργάσιμων ημερών: α) πίνακα με ονομαστική κατάσταση νηπίων και προνηπίων (υπόδειγμα 1) β) πίνακα μαθητών/τριών οι οποίοι αιτούνται να παρακολουθήσουν το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (υπόδειγμα 2)

    Γ) Σε περιπτώσεις που ο αριθμός προνηπίων/νηπίων για εγγραφή υπερβαίνει τους 25 μαθητές/τριες ανά τμήμα ισχύουν τα όσα προβλέπονται στην περ. δ της παρ. 4 του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25). Πιο συγκεκριμένα ο Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου: α) υποβάλλει αίτημα στον/στην αρμόδιο/α Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη λειτουργία περισσοτέρων τμημάτων, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα (υπόδειγμα 3) και β) αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων Νηπιαγωγείων, καθώς και αν έχουν αδέρφια που φοιτούν στο ίδιο Νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο Νηπιαγωγείο ή στο συστεγαζόμενο Δημοτικό Σχολείο (υπόδειγμα 4).
    Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του/της Προϊσταμένου/ης σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο/η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμειτα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα Νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των Νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο Νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο Δημοτικό Σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.

    Ο/Η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα Νηπιαγωγεία εγγραφής σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25). Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Απριλίου εκάστου έτους. Επισημαίνεται ότι για τη διενέργεια των εγγραφών, δεν απαιτείται η συγκρότηση τριμελούς επιτροπής καθώς σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25), αρμόδιος για την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας ορίζεται ο/η Διευθυντής/ντρια της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στα διθέσια Νηπιαγωγεία και άνω, ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/τριών είναι δέκα πέντε (15) ανά τμήμα σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α΄ 111). Σημειώνεται ότι κατά τη διαδικασία των εγγραφών/μετεγγραφών ισχύει η εγκύκλιος Φ1/117162/ΓΔ4/20-9- 2021.

    Ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής

    Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

    • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

    • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

    • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου 4 μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

    Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

    α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

    β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

    γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας, δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείο

    ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

    Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

    α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

    β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)

    γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

    δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

    Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή. Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες. Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)).

    Η διαδικασία εγγραφών στα Δημοτικά

    1. Πριν από την έναρξη των εγγραφών, η διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τις ώρες υποβολής των αιτήσεων και τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση της εγγραφής σύμφωνα με την παρ. 4α, του άρθρου 7, του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’25).

    2. Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα συστεγαζόμενα σχολεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με την παράγραφο 16 του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109). Κατά τις εγγραφές των μαθητών/τριών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο.

    3. Με το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων εγγραφών ο/η Διευθυντής/τρια - ο/η Προϊστάμενος/η του δημοτικού σχολείου ελέγχει την ακρίβεια των στοιχείων και συντάσσει ονομαστική κατάσταση μαθητών/τριών, την οποία αποστέλλει εντός προθεσμίας δύο εργάσιμων ημερών στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

    4. Αν ο αριθμός των αιτήσεων των μαθητών/τριών για εγγραφή στην Α΄ τάξη υπερβαίνει τους 25 μαθητές/τριες ανά τμήμα σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α’ 111), εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στην παρ. 4δ του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25 ).

    5. Επισημαίνεται ότι για τη διενέργεια των εγγραφών δεν απαιτείται η συγκρότηση Τριμελούς Επιτροπής σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (παρ. 3 του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017(Α’ 109)), καθώς σύμφωνα με την με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25) αρμόδιος για την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας ορίζεται ο/η Διευθυντής/ντρια της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

    6. Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα, ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών/τριών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον/στην Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο/Η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές/τριες που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο/Η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Απριλίου εκάστου έτους.

    7. Στα δημοτικά σχολεία με λειτουργικότητα από επταθέσιο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών/τριών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δεκαπέντε (15) ανά τμήμα, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 7 ΠΔ 79/2017 (Α’ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 50 του Ν. 4692/2020 (Α’ 111).

    8. Οι προερχόμενοι από ιδιωτικά ή ξένα σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα εγγράφονται στην αντίστοιχη τάξη του δημόσιου σχολείου με βάση το Αποδεικτικό Μετεγγραφής που εκδίδεται από τον/την Διευθυντή/τρια ή τον/την Προϊστάμενο/η του σχολείου σύμφωνα με την παρ. 12 άρθρο 7 ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

    9. Με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, οι μαθητές/τριες καταχωρούνται στο Βιβλίο Μητρώου και 3 στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» αμέσως μετά την ενεργοποίηση του νέου σχολικού έτους 2024-2025 σε αυτό. Επισημαίνεται ότι κατά τη διαδικασία των εγγραφών/μετεγγραφών ισχύει η εγκύκλιος Φ1/117162/ΓΔ4/20-9- 2021.

    Δικαιολογητικά

    α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. Διευκρινίζεται ότι για την εγγραφή των μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του ΥΠΑΙΘΑ

    β. Βιβλιάριο Υγείας του/της μαθητή/τριας ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών

    γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ (Α.Δ.Υ.Μ.).

    δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας. Συνιστάται, οι Διευθυντές/τριες – Προϊστάμενοι/ες των Σχολικών Μονάδων, όπως ελέγχουν με ιδιαίτερη προσοχή το εν λόγω αποδεικτικό στοιχείο, προκειμένου οι αιτήσεις εγγραφής να υποβάλλονται αποκλειστικά και μόνο στο σχολείο που ανήκουν οι μαθητές/τριες σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας

    ε. Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου και Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό.

    1. Μέχρι την ημερομηνία έκδοσης του «Πιστοποιητικού φοίτησης», το νηπιαγωγείο εκδίδει «Βεβαίωση Φοίτησης» η οποία θα προσκομιστεί από τον γονέα ή τον κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας για την εγγραφή του/της στο Δημοτικό. Η Βεβαίωση Φοίτησης δύναται να εκδίδεται και ηλεκτρονικά μέσω της ΕΨΠ (gov.gr) (KYA με αρ. 520/2024 (ΦΕΚ 658 Β’)).

    2. Το Πιστοποιητικό Φοίτησης στο Nηπιαγωγείο εκδίδεται με τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (14 Ιουνίου 2024) και διαβιβάζεται αυτεπάγγελτα από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο εγγραφής του/της μαθητή/τριας.

    3. Στις περιπτώσεις που ο/η μαθητής/τρια θα συνεχίσει τη φοίτησή του σε σχολείο του εξωτερικού και η αποστολή του Πιστοποιητικού Φοίτησης καθίσταται δύσκολη ή αδύνατη, το Πιστοποιητικό παραδίδεται 4 στο γονέα ή στον κηδεμόνα, ο οποίος υπογράφει βεβαίωση παραλαβής.

    4. Νήπια τα οποία δεν έχουν εγγραφεί και φοιτήσει στο Νηπιαγωγείο και την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των έξι (6) ετών, εγγράφονται στο Δημοτικό με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ ή του οικείου Συμβούλου Eκπαίδευσης Νηπιαγωγών, διαφορετικά εγγράφονται στο νηπιαγωγείο, (παρ. 1β του άρθρου 204 του Ν. 4610/2019 (Α΄70)). Παιδιά που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 8 του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α 109), εγγράφονται υποχρεωτικά στο Δημοτικό.

    5. Σε περιπτώσεις μη φοίτησης σε Νηπιαγωγείο, οι γονείς/κηδεμόνες του νηπίου υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία αναφέρονται οι λόγοι μη φοίτησης. Ο/Η Διευθυντής/τρια Εκπαίδευσης, αφού εξετάσειτην εν λόγω αίτηση, εγκρίνει την εγγραφή του/της μαθητή/τριας και σε κάθε περίπτωση ισχύουν οι διατάξεις της περιπτ. 26, της παρ.4, του άρθρου 94 του Ν.3852/2010 (Α’ 87).

    6. Στις περιπτώσεις που οι μαθητές/τριες εγγράφονται σε δημοτικό σχολείο εκτός της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου ή σε ιδιωτικό σχολείο, ο/η Διευθυντής/τρια της σχολικής μονάδας εγγραφής οφείλει να αναζητά το Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπίων από το Νηπιαγωγείο αποφοίτησης με βάση τη βεβαίωση φοίτησης
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ