Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2021 17:44

Τσιάνος: Από το 2008 έγκριση έργων για την παράνομη στροφή στη Βουλή

Γράφτηκε από την

Η διασταύρωση της Βουλής, όπως και άλλες 70 είχε μελετηθεί ήδη από την περίοδο 2007-2008, χωρίς να προχωρήσουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις

Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας και των μελετών που εκπονούνται αλλά ποτέ δεν εφαρμόζονται «κολλάει» και η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα. Το σημείο του θανατηφόρου τροχαίου έξω από τη Βουλή εξαιτίας του οποίου έχασε τη ζωή του ο 23χρονος Ιάσονας πριν λίγες ημέρες ήρθε να υπογραμμίσει με τον πιο δραματικό τρόπο ότι η ασφάλεια πεζών και οδηγών δεν είναι δεδομένη ούτε στο πλέον κεντρικό σημείο της πρωτεύουσας.

Κι ας ήταν αυτό ένα από τα εβδομήντα σημεία, τα οποία είχαν μελετηθεί από συγκοινωνιολόγους και υποδειχθεί ως επικίνδυνα και χρήζοντα παρεμβάσων ήδη από το 2007.

Η εν λόγω μελέτη, όπως επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος είχε ολοκληρωθεί το 2008 καταλήγοντας σε μια σειρά παρεμβάσεων σε 70 σημεία 20 οδικών τμημάτων της Αθήνας: «Η διασταύρωση της Βουλής, όπως και άλλες 70 μελετήθηκαν στο πλαίσιο της μελέτης αντιμετώπισης μελανών σημείων στην Αττική (2007-2008) και εγκρίθηκαν όλες προς υλοποίηση, με έτοιμα ΤΔ και προϋπολογισμό εκτέλεσης έργου γύρω στα 5 εκατομμύρια ευρώ. Δυστυχώς όμως δεν έγινε τίποτα τελικά».

Στους δρόμους που είχαν συμπεριληφθεί στον κατάλογο των οδών για αναγκαίες παρεμβάσεις, συμπεριλαμβάνονταν εκτός της Βασιλίσσης Σοφίας, οι λεωφόροι Συγγρού, Πατησίων, Αλεξάνδρας, Κηφισίας, Πειραιώς και Βουλιαγμένης. Οσο για τις δράσεις που προτείνονταν αφορούσαν μικρές αναδιαμορφώσεις κόμβων, τοποθέτηση νησίδων, απαγόρευση αριστερών στροφών, διαγραμμίσεις και σήμανση.

Οπως εξηγεί ο κ. Τσιάνος, την περίοδο 2009 - 2010 είχαν επίσης εκπονηθεί μελέτες και για τον Κηφισό και συγκεκριμένα:

  • Έκθεση Επιθεώρησης Οδικής Ασφάλειας (2010) στο πλαίσιο γενικότερης μελέτης για την διαχείριση του Κηφισού (οδικό και υδραυλικό έργο).

  • Μελέτη διερεύνησης των απαιτούμενων επεμβάσεων για την βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και την ομογενοποίηση των χαρακτηριστικών της Λεωφόρου Κηφισού, στο τμήμα από Α/Κ Τριών Γεφυρών έως τον Α/Κ με την Αττική Οδό (2009).

χωρίς όμως και σε αυτήν την περίπτωση να έχουν προχωρήσει οι μελέτες εφαρμογής που προέβλεπαν οι παραπάνω μελέτες.

Κι αυτό την ώρα που στην Ελλάδα το μεγαλύτερο ποσοστό νεκρών από τροχαία αποτελούν οι ευάλωτοι χρήστες της οδού. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, το ποσοστό των νεκρών ανέρχεται σε 21% για τους πεζούς, 23% για τους ηλικιωμένους οδηγούς και 27% για τους μοτοσικλετιστές.

«Η οδική υποδομή και η συνολική οργάνωση του χώρου και της κυκλοφορίας στις πόλεις είναι προσανατολισμένες στα ΙΧ και στην ταχύτητα, αφήνοντας στο περιθώριο τους ευάλωτους χρήστες της οδού (δικυκλιστές, πεζοί, κλπ.) και την ασφάλειά τους», επισημαίνει ο κ. Τσιάνος.

Αναφερόμενος ειδικά στην είσοδο της Βουλής, ο κ. Τσιάνος έχει γράψει σε άρθρο του ότι «δεκαετίες τώρα, η είσοδος – έξοδος λειτουργεί με παράνομες αριστερές στροφές. Δεν αποτελεί απορία γιατί συνέβη το πρόσφατο ατύχημα. Ήταν αναμενόμενο. Όπως επίσης είναι αναμενόμενο ότι θα συμβούν και άλλα θανατηφόρα ατυχήματα στον συγκεκριμένο κόμβο αν δεν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα» τονίζει. Και προσθέτει: «Και δεν αποτελεί η είσοδος – έξοδος της βουλής το μοναδικό προβληματικό σημείο του κόμβου. Εξίσου προβληματική και επικίνδυνη είναι η κυκλοφορία των δικύκλων στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας επί της Λεωφ. Βασιλίσσης Σοφίας κατεύθυνση προς Αθήνα, η μόνιμη στάθμευση των λεωφορείων των ΜΑΤ έξω από την Βουλή, οι ταχύτητες οι οποίες αναπτύσσονται κυρίως στις ώρες μη αιχμής κ.α.»

Αλλωστε, η Βασιλίσσης Σοφίας δεν αποτελεί τον μοναδικό δρόμο, για τον οποίο δεν έχει εκπονηθεί κυκλοφοριακή μελέτη εδώ και δεκαετίες και δεν έχει ελεγχθεί το επίπεδο της οδικής ασφάλειάς της, προσθέτει.

Μπαλάκι οι αρμοδιότητες

Οσο για τις αιτίες, για τις οποίες δεν προχωρούν οι απαραίτητες και πολλές φορές μελετημένες παρεμβάσεις, είναι τουλάχιστον «ανησυχητικές» δεδομένου ότι το συνολικό τους κόστος δεν ήταν απαγορευτικό. Η απάντηση βρίσκεται μάλλον στις αλλαγές αρμοδιοτήτων, στις πολλές συναρμοδιότητες, στις αλλαγές διοικήσεων και πολιτικών, ίσως και στο γεγονός ότι μια μελέτη που είχε πληρωθεί, απλά «ξεχάστηκε» στο πέρασμα των χρόνων.

Κι αυτό γιατί μπορεί η Ελλάδα σήμερα να εντυπωσιάζει με την ταχύτητα που φτιάχνονται ψηφιακές πλατφόρμες θέλοντας να μετατραπεί στην... Εσθονία του νότου, ωστόσο τα πραγματικά προβλήματα βγαίνουν στην επιφάνεια αν προσπαθήσει κάποιος να ξετυλίξει το κουβάρι των αρμοδιοτήτων και να παρέμβει σε ένα δρόμο ακόμα κι αν το έργο αφορά στην οδική ασφάλεια.

Ετσι, αν πρόκειται για μία παρέμβαση σε έναν κεντρικό οδικό άξονα, η αρμοδιότητα του δρόμου ανήκει στην Περιφέρεια, η αρμοδιότητα των πεζοδρομίων, ανήκει στους δήμους, η αρμόδιότητα της σηματοδότησης ανήκει στο υπουργείο Μεταφορών και εκτός αυτών των εγκρίσεων, θα πρέπει να έχει προηγηθεί έγκριση και από την Τροχαία και από τον ΟΑΣΑ δεδομένου ότι εκεί κυκλοφορούν και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Η λήψη των εγκρίσεων για την ανάθεση της μελέτης στην καλύτερη περίπτωση θα απαιτήσει διάστημα ενός έτους, το οποίο τουλάχιστον θα διπλασιαστεί έως την έγκριση της εργολαβίας.

Πολύ συχνά όμως αυτά τα «ιδανικά» διαστήματα ξεπερνιούνται με αποτέλεσμα όταν τελικά εγκρίνεται η χρηματοδότηση των έργων, οι μελέτες να είναι πρακτικά ξεπερασμένες και να πρέπει να επικαιροποιηθούν δεδομένου ότι τα στοιχεία της κυκλοφορίας έχουν δυναμικό χαρακτήρα με αποτέλεσμα να διαφοροποιούνται σημαντικά χρόνο με το χρόνο.

Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων έχει ήδη εντοπίσει το πρόβλημα αυτό και στην περίπτωση των παρεμβάσεων που ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών σε 7.000 επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου της χώρας, το οποίο θα υποστηριχθεί από τη δανειακή σύμβαση ύψους 450 εκατ. ευρώ ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ) και την Εγνατία Οδό.

Σε ανακοίνωσή του έχει επισημάνει τα εξής:

  • Οι παρεμβάσεις θα υλοποιηθούν με βάση μελέτες που έχουν εκπονηθεί με στοιχεία που αποδελτιώθηκαν το 2012, συνεπώς σήμερα, 8 χρόνια μετά, θα πρέπει προφανώς να επικαιροποιηθούν προκειμένου να είναι σύμφωνες με την ισχύουσα πραγματικότητα. Επισημαίνεται ότι σε ορισμένες θέσεις έχουν ήδη υλοποιηθεί βελτιωτικές επεμβάσεις με πρωτοβουλία των κατά τόπους Διευθύνσεων Τεχνικών Έργων των Περιφερειών, οι οποίες πρέπει να αποδελτιωθούν και να ληφθούν υπόψη.

  • Ταυτόχρονα επισημαίνεται ότι το εκτεταμένο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων όπως διαμορφώθηκε μετά την παράδοση σε κυκλοφορία των πέντε έργων Παραχώρησης το 2017, αλλάζει το λειτουργικό χαρακτήρα πολλών οδικών αξόνων. Οι συγκεκριμένοι οδικοί άξονες θα πρέπει να επαναξιολογηθούν στο σύνολο τους.

  • Ταυτόχρονα, η πλειοψηφία των επεμβάσεων πραγματοποιήθηκε επί σχεδίων κλίμακας 1:5.000, που είναι ακατάλληλα για την υλοποίηση πολλών εξ αυτών, οι οποίες τελικά προβλέπεται να κατασκευαστούν με εφαρμογή τυπικών σχεδίων που περιλήφθηκαν στις μελέτες. Συνεπώς, για να πραγματοποιηθεί με σωστό και αποτελεσματικό τρόπο η υλοποίηση/κατασκευή των προτεινόμενων επεμβάσεων, θα πρέπει να προβλεφθεί η εκπόνηση μελετών εφαρμογής επί τοπογραφικού υποβάθρου οι οποίες θα συμπεριλάβουν και θα εξειδικεύσουν κάθε απαιτούμενη εργασία που περιλαμβάνεται στις εγκεκριμένες ΜΕΒΟΑ, ενώ ταυτόχρονα θα ενσωματώσουν και τις απαραίτητες τροποποιήσεις που προκύπτουν από την πάροδο των οκτώ ετών.

«Η διαδικασία αυτή είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για την εφαρμογή συγκεκριμένων εργασιών, όπως είναι η κατάλληλη επιλογή και η σωστή χωροθέτηση των Συστημάτων Αναχαίτισης Οχημάτων (ΣΑΟ) και των ιστών οδοφωτισμού, η σωστή εφαρμογή των διαγραμμίσεων και των κρασπεδωμένων νησίδων στις περιοχές των ισόπεδων κόμβων κ.α., με σκοπό την εύρυθμη κυκλοφοριακή λειτουργία και την αναβάθμιση του παρεχόμενου επιπέδου οδικής ασφάλειας», επισημαίνεται.

Τι πρέπει να γίνει

Η οδική ασφάλεια θα πρέπει να γίνει ο επόμενος εθνικός μας στόχος και να αποτελεί σημείο συνεννόησης και σύγκλισης θέσεων των κομμάτων, τονίζει ο κ. Τσιάνος σημειώνοντας πως «χρειάζεται πολιτική βούληση, πρόγραμμα και συντονισμός».

Τον προηγούμενο μήνα παρουσιάστηκε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την οδική ασφάλεια 2021-2030. Το Στρατηγικό Σχέδιο θα περιλαμβάνει μέτρα / δράσεις δεσμευτικού χαρακτήρα που πρέπει να αναληφθούν σε εθνικό επίπεδο από όλους τους αρμόδιους φορείς για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των νεκρών, αλλά και των σοβαρά τραυματιών κατά 50% το 2030.

Προϋπόθεση για την επιτυχία του, είναι σύμφωνα με τον γ.γ. του ΣΕΣ, η ύπαρξη ενός ατόμου σε ρόλο συντονιστή και ηγέτη της όλης προσπάθειας που θα έχει την πλήρη και αμέριστη υποστήριξη του πρωθυπουργού (ώστε να μην υπάρχουν δικαιολογίες και μπαλάκι αρμοδιοτήτων και ευθυνών). «Γιατί πολλές φορές το πρόβλημα αφορά στον συντονισμό και στις αρμοδιότητες. Πολλές φορές προβλήματα, αρμοδιότητες και ευθύνες γίνονται μπαλάκι από υπηρεσία σε υπηρεσία».

Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Μεταφορών έχει ήδη ανακοινώσει και τη θεσμοθέτηση της μείωσης του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα την ώρα εντός του αστικού ιστού. Η αλλαγή δεν ενσωματώθηκε στον νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), αλλά από το υπουργείο επισημαίνουν ότι θα έρθει με επόμενο νομοθέτημα.

Ωστόσο κι αυτό, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, δε θα μπορούσε να λειτουργήσει από μόνο του καθώς προϋποθέτει την αστυνόμευση για την τήρησή του, άλλα και μια σειρά άλλων μέτρων όπως η μείωση του πλάτους λωρίδας κυκλοφορίας, κλπ.

Πηγή: Εthnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2021 17:54

Σχετικά Άρθρα

  • Πύργος: Θρήνος για την 45χρονη Μαρία Παρασκευοπούλου από το Λάνθι, που χάθηκε σε τροχαίο δυστύχημα Πύργος: Θρήνος για την 45χρονη Μαρία Παρασκευοπούλου από το Λάνθι, που χάθηκε σε τροχαίο δυστύχημα

    Επέστρεφε στο πατρικό της από τη Μονεμβασιά - Έχασε τη ζωή της λίγο πριν ολοκληρώσει το ταξίδι

    Δεν απέμεναν παρά λίγα χιλιόμετρα για να φτάσει στον προορισμό της, στο πατρικό της σπίτι στο Λάνθι. Όμως αυτό το ταξίδι δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Η Μαρία Παρασκευοπούλου του Χρήστου, έχασε τη ζωή της σε τροχαίο δυστύχημα που συνέβη λίγο πριν τις δέκα το πρωί της Πέμπτης, ελάχιστα μέτρα από τη γέφυρα του ποταμού Αλφειού στην Ε.Ο. Πύργου - Κυπαρισσίας.

    Λίγα λεπτά πριν τις 9,45 το αυτοκίνητο που οδηγούσε η 45χρονη Μαρία, με κατεύθυνση προς Πύργο, “καρφώθηκε” πίσω από μια νταλίκα - βυτιοφόρο. Ο θάνατός της ήταν ακαριαίος.

    Το αυτοκίνητό της, ένα μπορντώ Nissan Note, σφηνώθηκε στο πίσω μέρος της νταλίκας. Ο οδηγός του μεγάλου οχήματος, αλλά και άλλοι διερχόμενοι από το σημείο την ώρα του τροχαίου, δεν μπορούσαν να πιστέψουν αυτό που είχε συμβεί. Μια σύγκρουση νωτομετωπική, σφορδρότατη, χωρίς ίχνη φρεναρίσματος στο οδόστρωμα.

    Άμεσα στο σημείο έφτασαν δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, της Τροχαίας Πύργου και του ΕΚΑΒ. Οι πυροσβέστες απεγκλώβισαν και ανέσυραν την σορό της 45χρονης και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στη νοσηλευτική μονάδα Πύργου, όπου και διαπιστώθηκε ο θανατός της.

    Η άτυχη γυναίκα εργαζόταν στην περιοχή της Μονεμβασιάς. Τα ξημερώματα ξεκίνησε το ταξίδι για τον Πύργο και το Λάνθι, για να δει τους δικούς της. Τους γονείς και τα αδέρφια της.

    Η συντακτική ομάδα του ilialive.gr εκφράζει τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στην οικογένεια της εκλιπούσης.

     
    Troxaio new 9

    Troxaio new 2

    Troxaio new 3

    Troxaio new 4

     

    Troxaio new 5

    Troxaio new 6

    Troxaio new 7

    Troxaio new 8

     

  • Ζάκυνθος: Νεκρός 35χρονος οδηγός μηχανής σε τροχαίο δυστύχημα
    Ζάκυνθος: Νεκρός 35χρονος οδηγός μηχανής σε τροχαίο δυστύχημα

    Το τροχαίο σημειώθηκε στο δρόμο των Αμπελοκήπων, μπροστά από την είσοδο του Εθνικού Σταδίου

    Τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης (31/10) στη Ζάκυνθo. Νεκρός ένας 35χρονος οδηγός μηχανής.
    Το τροχαίο σημειώθηκε στο δρόμο των Αμπελοκήπων, μπροστά από την είσοδο του Εθνικού Σταδίου.
    Σύμφωνα με το imerazante.gr, ο 35χρονος ο οποίος επέβαινε σε μηχανή μεγάλου κυβισμού, συγκρούστηκε με ΙΧ αυτοκίνητο με αποτέλεσμα να αφήσει την τελευταία του πνοή.
    troxaio-zakunthos
    Στο σημείο έσπευσε άμεσα η πυροσβεστική, η τροχαία και το ΕΚΑΒ το οποίο μετέφερε τον 35χρονο στο νοσοκομείο.

    Τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος ερευνώνται από την αστυνομία.
  • Φρικτό θανατηφόρο στην Πύργου - Κυπαρισσίας: ΙΧ καρφώθηκε σε νταλίκα βυτιοφόρο - Νεκρή η οδηγός (photos & video)
    Φρικτό θανατηφόρο στην Πύργου - Κυπαρισσίας: ΙΧ καρφώθηκε σε νταλίκα - Νεκρή η οδηγός (photos & video)

    Μία γυναίκα 45 ετών, που σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες κατάγεται από χωριό του Δήμου Πύργου, βρήκε τραγικό θάνατο το πρωί της Πέμπτης σε τροχαίο δυστύχημα που συνέβη στη γέφυρα του ποταμού Αλφειού στην εθνική οδό Πύργου - Κυπαρισσίας.

    Το αυτοκίνητο που οδηγούσε, μάρκας Nissan, υπό συνθήκες που ερευνώνται από το τμήμα τροχαίας Πύργου καρφώθηκε στην κυριολεξία πίσω από νταλίκα - βυτιοφόρο και η γυναίκα σκοτώθηκε ακαριαία.
    Στο σημείο έφτασαν άμεσα δυνάμεις της πυροσβεστικής που απεγκλώβισαν το άψυχο σώμα της γυναίκας και με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ μεταφέρθηκε στην νοσηλευτική μονάδα Πύργου, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της.

    Περισσότερα σε λίγο...

    https://www.youtube.com/watch?v=au2Tz-vQDOc

    Troxaio new 2

    Troxaio new 3

    Troxaio new 4

    Troxaio new 5

    Troxaio new 6

    Troxaio new 7

    Troxaio new 8

  • Πρέβεζα: Θανατηφόρο τροχαίο με θύμα 62χρονο μοτοσικλετιστή - Τον εντόπισε τυχαία διερχόμενος οδηγός
    Πρέβεζα: Θανατηφόρο τροχαίο με θύμα 62χρονο μοτοσικλετιστή - Τον εντόπισε τυχαία διερχόμενος οδηγός

    Τροχαίο δυστύχημα με θύμα έναν 62χρονο άνδρα οδηγό μηχανής, σημειώθηκε στην περιοχή Ωρωπού της Πρέβεζας.

    Νεκρός είναι 62χρονος ο οποίος εντοπίστηκε από διερχόμενο οδηγό το πρωί της Δευτέρας (28/10) σε δημοτική οδό της Τοπικής Κοινότητας Ωρωπού Πρέβεζας.

    Σύμφωνα με το epiruspost.gr από την προανάκριση, που διενεργείται από το Τμήμα Τροχαίας Πρέβεζας, διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για 62χρονο ημεδαπό, ο οποίος σε πρόσφατο, αλλά μη επακριβώς προσδιορισμένο χρόνο, οδηγώντας δίκυκλη μοτοσικλέτα, εκτράπηκε της πορείας του.

    Στη συνέχεια ο οδηγός της μοτοσικλέτας προσέκρουσε σε προστατευτική μπάρα ασφαλείας και ανατράπηκε εκτός οδοστρώματος, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του.

    Πηγή: cnn.gr

  • Θανατηφόρο τροχαίο στο Κιλκίς - Ι.Χ συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με φορτηγό
    Θανατηφόρο τροχαίο στο Κιλκίς - Ι.Χ συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με φορτηγό

    Tραγικό θάνατο βρήκε 40χρονος οδηγός ΙΧ, στο τροχαίο που έγινε λίγο πριν τα μεσάνυχτα του Σαββάτου στο 529ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθηνών – Ευζώνων, στο ύψος του χωριού Άσπρος Κιλκίς.

    Το ΙΧ συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με φορτηγό που οδηγούσε 49χρονος. Προανάκριση για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Παιονίας.

    Πηγή: cnn.gr

  • Σοκαριστικό δυστύχημα στη Μιχαλακοπούλου: Έχασε τον έλεγχο της μηχανής, χτύπησε σε τοίχο και σκοτώθηκε
    Σοκαριστικό δυστύχημα στη Μιχαλακοπούλου: Έχασε τον έλεγχο της μηχανής, χτύπησε σε τοίχο και σκοτώθηκε

    Δυστύχημα με θύμα 31χρονο αναβάτη μηχανής σημειώθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής, στην οδό Μιχαλακοπούλου.

    Προσέκρουσε σε τοίχο

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η μηχανή που οδηγούσε ο άτυχος άνδρας, για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, εξετράπη της πορείας της και προσέκρουσε σε τοίχο, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του αναβάτη.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Αιματηρό τροχαίο στην Ε.Ο Ιωαννίνων - Αθηνών με έναν νεκρό και δύο τραυματίες μετά από σφοδρή σύγκρουση οχημάτων
    Αιματηρό τροχαίο στην Ε.Ο Ιωαννίνων - Αθηνών με έναν νεκρό και δύο τραυματίες μετά από σφοδρή σύγκρουση οχημάτων

    Τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε λίγο πριν τις 17:00 στην Ε.Ο Ιωαννίνων Αθηνών, έξω από ζαχαραπλαστείο.

    Σύμφωνα με το epirus-tv-news, το τροχαίο σημειώθηκε όταν ένα ΙΧΕ και ένα τζιπ, υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, συγκρούστηκαν μεταξύ τους.

    Νεκρός ο οδηγός του ενός αυτοκινήτου

    Στο ένα όχημα επέβαιναν 2 νεαρά άτομα που διακομίσθηκαν στο ΠΓΝΙ με ελαφρά τραύματα ενώ στο άλλο μόνο ο οδηγός, ο οποίος δυστυχώς τραυματίστηκε θανάσιμα. Πολίτης που ήταν στο σημείο έκανε ΚΑΡΠΑ στον άτυχο άνδρα, αλλά δεν κατάφερε να τον επαναφέρει στη ζωή.

    Τα ακριβή αίτια του τροχαίου δυστυχήματος ερευνά το τμήμα Τροχαίας Ιωαννίνων.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Χριστοδουλόπουλος: Ζητά εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτ. Ελλάδας
    Χριστοδουλόπουλος: Εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτ. Ελλάδας

    Την εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτικής Ελλάδας ζήτησε κατά τη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, ο Χρήστος Χριστοδουλόπουλος

    Λίγο πριν το Ελληνικό κοινοβούλιο προχωρήσει στην επικύρωση του νέου νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο οποίο προβλέπεται η συγχώνευση των ΦοΔΣΑ Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας σε έναν ενιαίο φορέα για τη Δυτική Ελλάδα με έδρα την Πάτρα, ο δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος σε μια ύστατη προσπάθεια ως πρόεδρος του ΦοΔΣΑ Ηλείας και εκπρόσωπος της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, συμμετείχε στην αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στην οποία συζητήθηκε το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων».

    Ο κύριος Χριστοδουλόπουλος μετέφερε την κοινή απόφαση των 19 δημοτικών συμβουλίων και της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, σύμφωνα με την οποία όλοι οι δήμοι αντιτίθενται στο νομοσχέδιο και στην υπό ψήφιση συγχώνευση. Μάλιστα, εντός της αίθουσας της βουλής, υπήρχαν και άλλοι φορείς, οι οποίοι μίλησαν για το δίκαιο αίτημα της Ηλείας για εξαίρεση στο «παρών» νομοσχέδιο.

    xristod fodsa vouli 2

    Όπως επεσήμανε κατά την τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Ήλιδας, «Συμφωνώ απόλυτα και μας καλύπτουν πλήρως οι τοποθετήσεις επί του νέου νομοσχεδίου, του εισηγητή της ΚΕΔΕ για το θέμα και πρώην Δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα και του Δημάρχου Χανίων και προέδρου του Δικτύου ΦοΔΣΑ Παναγιώτη Σημανδηράκη. Σχετικά με τη συγχώνευση των φορέων των τριών Νομών Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας σε έναν ενιαίο ΦοΔΣΑ Δυτικής Ελλάδας, το νομοσχέδιο είναι άδικο και ελλειμματικό. Ο δικός μας φορέας στην Ηλεία λειτουργεί εδώ και κάποια χρόνια τη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στην περιοχή της Τριανταφυλλιάς, δίπλα στην Αμαλιάδα, ένα πρότυπο και σύγχρονο εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων. Ο δρόμος για να φτάσουμε σε αυτή τη μονάδα δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα και παρά τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες, περιμένουμε πλέον τη μετατροπή της από ΜΕΑ σε Μονάδα Ανακύκλωσης, προκειμένου να μειώσουμε κι άλλο το υπόλειμμα από 39% που είναι σήμερα σε 10%. Αυτό το καταφέραμε εξ ολοκλήρου και μόνοι μας οι δήμοι της Ηλείας».

    Ο κύριος Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, αφού εξέφρασε πλήρη αντίθεση και την έντονη δυσαρέσκειά του, τόνισε μεταξύ άλλων: «Οι άλλοι δύο νομοί είναι πολύ πίσω σε σχέση με αυτή τη μονάδα και τη λειτουργία της. Για το λόγο αυτό ζητάμε την εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από το νομοσχέδιο, όπως έχει γίνει και σε άλλες περιοχές της χώρας που για ανάλογους λόγους έχουν -σε πρώτο στάδιο- εξαιρεθεί. Σε αυτό συμφωνούν οι 7 δήμου της Ηλείας, οι 19 Δήμοι της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, η ΚΕΔΕ, το Δίκτυο ΦοΔΣΑ και μια σειρά από φορείς των τριών Νομών με ψηφίσματα και ανακοινώσεις τους. Ζητούμε την εξαίρεση για μία μεταβατική περίοδο έως ότου και οι άλλοι δύο νομοί της Δυτικής Ελλάδας να προχωρήσουν στο σημείο που βρίσκεται σήμερα η Ηλεία. Δεν μπορούμε να τιμωρούμαστε εμείς, που άλλες περιοχές και Νομοί έχουν ακόμα ΧΑΔΑ ή ΧΥΤΑ. Λέμε ναι στις μεταρρυθμίσεις, όμως όχι σε μεταρρυθμίσεις που δημιουργούν αντί να λύνουν προβλήματα. Για το νομοσχέδιο δεν έγινε καμία διαβούλευση με τους άμεσα ενδιαφερόμενους και ακολουθήθηκε μια οριζόντια λύση για όλους. Δεν υπήρξε καν κάποια εμπεριστατωμένη μελέτη, με αποτέλεσμα να μην έχουν απαντηθεί ακόμα σημαντικά ερωτήματα, όπως «πόσα θα πληρώνουμε εμείς στην Ηλεία τα σκουπίδια που διαθέτουμε σύγχρονη μονάδα και πόσο Δήμοι που χρησιμοποιούν ακόμα στην Περιφέρειά μας ΧΑΔΑ ή ΧΥΤΑ. Δεν μπορούμε να μπαίνουμε όλοι στο ίδιο τσουβάλι».

    xristod fodsa vouli 3

    Στο πλαίσιο αυτό, ο κύριος Χριστοδουλόπουλος ζήτησε την εξαίρεση της Ηλείας από το νομοσχέδιο, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Δεν θα λύσουμε τα προβλήματα άλλων περιοχών. Εμείς καταφέραμε και ήμασταν πρωτοπόροι στη διαχείριση των απορριμμάτων, αφού κατασκευάσαμε τέταρτοι στη χώρα το δικό μας εργοστάσιο».

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ