Τόλης Βοσκόπουλος - Όλα τα μυστικά του στα χέρια της Άντζελας Γκερέκου.
Χειρόγραφα, σελίδες με σημειώσεις και υπογραμμισμένες φράσεις, σβησμένες λέξεις, αλλά και πεταμένες σελίδες στο καλάθι. Αυτό ήταν το σκηνικό που θα μπορούσε να αντικρίσει κάποιος μέχρι και πριν από λίγους μήνες στο γραφείο του σταρ του ελληνικού πενταγράμμου, Τόλη Βοσκόπουλου, στο σπίτι του στα νότια προάστια. Τι ήταν, όμως, όλα αυτά που έγραφε ο τεράστιος Τόλης Βοσκόπουλος;
Σήμερα, για πρώτη φορά, ο Νίκος Νικόλιζας αποκαλύπτει με άρθρο του στην Espresso την πρόθεση που είχε ο Τόλης Βοσκόπουλος προτού φύγει από τη ζωή να κυκλοφορήσει την αυτοβιογραφία του, γραμμένη από τον ίδιο.
Εδώ και αρκετά χρόνια πολλοί δημοσιογράφοι προσέγγισαν τον μεγάλο ερμηνευτή προκειμένου να γράψουν τη βιογραφία του. Ο Τόλης Βοσκόπουλος ωστόσο, ήταν κάθετα αντίθετος, θεωρώντας πως η ζωή του ήταν πάντα ανοιχτό βιβλίο και δεν είχε νόημα να γραφτεί κάτι τέτοιο για εκείνον.
Κάποια στιγμή και ενώ τα χρόνια περνούσαν, η Άντζελα Γκερέκου του ζήτησε να ξεκινήσουν τη συγγραφή της αυτοβιογραφίας του. Ο Τόλης Βοσκόπουλος, αν και διστακτικός, πείστηκε και έτσι άρχισε να γράφει όλα όσα θυμόταν.
«Ο Τόλης Βοσκόπουλος όποτε είχε κενό στην καθημερινότητά του, έγραφε τα απομνημονεύματα της ζωής του. Είχε γράψει αρκετές σελίδες και τα θυμόταν όλα με λεπτομέρειες. Ωστόσο, μια μέρα σταμάτησε να γράφει. Έκλεισε το ντοσιέ με τις σελίδες που είχε γράψει και δεν ασχολήθηκε ξανά», λέει στην Espresso και τον Νίκο Νικόλιζα ένα από τα πιο κοντινά του πρόσωπα.
Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει στην Espresso η ίδια πηγή «η συγκινησιακή του φόρτιση για τα παιδικά του χρόνια και τις αναμνήσεις του ήταν τόσο έντονη που δεν μπόρεσε να ξαναγράψει τίποτα. Μέσα στο ντοσιέ είχε πάνω από 40-50 σελίδες χειρόγραφες».
Όταν η Άντζελα Γκερέκου του ζήτησε να συνεχίσει, εκείνος της απάντησε «δεν θα μπορέσω να το τελειώσω ποτέ. Εσύ όμως ξέρεις τα πάντα για μένα. Στα έχω πει όλα, θα μπορούσες να το τελειώσεις με τη δική μου υπογραφή και συγκατάθεση».
Ο Τόλης Βοσκόπουλος έχει δώσει λοιπόν το πράσινο φως στη γυναίκα της ζωής του να γράψει τη μυθιστορηματική πορεία που είχε στο θέατρο, το τραγούδι αλλά και όσα έζησε για περισσότερα από 60 χρόνια. Το μόνο πλέον που απομένει να δούμε είναι αν η Άντζελα που ξέρει ακόμη και τα πιο ανομολόγητα ίσως μυστικά από τη ζωή του Τόλη θα αποφασίσει να τα δημοσιοποιήσει μέσα από τη βιογραφία του. Και τότε ίσως ρίξει βόμβες μεγατόνων.
Πηγή: Zappit.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 31 Ιουλίου 2021 12:08
Ο πρίγκιπας του λαϊκού τραγουδιού έφυγε από την ζωή μία εβδομάδα πριν τα γενέθλιά του
Μία δύσκολη μέρα ήταν η χθεσινή για τηνΆντζελα Γκερέκου, καθώς ο «ανεπανάληπτος» πρίγκιπας της, οΤόλης Βοσκόπουλος θα γιόρταζε τα 81α γενέθλιά του.
Ο σπουδαίος καλλιτέχνης έφυγε από την ζωή την προηγούμενη Δευτέρα 19 Ιουλίου, από ανακοπή καρδιάς, βυθίζοντας σε θλίψη ολόκληρο το πανελλήνιο.
Η Άντζελα Γκερέκου φυσικά, τίμησε την ημέρα των γενεθλίων του, κάνοντας μία σχετική ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram.
Φυσικά, τα λόγια είναι περιττά σε μία τέτοια περίπτωση και η ίδια δεν έχει ξεπεράσει την θλίψη από τον πρόσφατο χαμό του. Αρκέστηκε, λοιπόν, να δημοσιεύσει μονάχα ένα μαύρο φόντο και ένα κόκκινο τριαντάφυλλο, γράφοντας στην λεζάντα την ημερομηνία των γενεθλίων του: «26 Ιουλίου».
Φωνάζοντας «αθάνατος», φίλοι, συγγενείς και θαυμαστές αποχαιρέτησαν τον σπουδαίο ερμηνευτή - Από το πρωί εκατοντάδες φίλοι και συνάδελφοι πέρασαν από το Α' Νεκροταφείο για να αφήσουν ένα λουλούδι στον «πρίγκιπα» του λαϊκού τραγουδιού
Σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης η κηδεία του πρίγκιπα του ελληνικού λαϊκού πενταγράμμου, Τόλη Βοσκόπουλου, στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών.
Με ένα τελευταίο χειροκρότημα και φωνάζοντας «αθάνατος», φίλοι, συγγενείς και θαυμαστές αποχαιρέτησαν τον σπουδαίο ερμηνευτή, ο οποίος έφυγε από τη ζωή τη Δευτέρα στα 81 του χρόνια, έπειτα από ανακοπή καρδιάς.
Στο Α' νεκροταφείο Αθηνών όπου ψάλθηκε η εξόδιος ακολουθία βρέθηκαν άνθρωποι του καλλιτεχνικού χώρου αλλά και απλός κόσμος, που αγάπησαν τον ίδιο και τα τραγούδια του, όπου με δάκρυα στα μάτια συνόδευσαν τον ανεπανάληπτο τραγουδιστή στην τελευταία του κατοικία.
Δείτε βίντεο από την κηδεία του αγαπημένου ερμηνευτή:
Μάλιστα, από το πρωί, πλήθος κόσμου βρέθηκε πέρασε να αφήσει έστω έναν λουλουδάκι στον άνθρωπο που θαύμασε, λάτρεψε και πόνεσε μέσα από τα τραγούδια του.
Λίγο πριν τις 2 το μεσημέρι, έφθασε στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών η οικογένεια του αγαπημένου τραγουδιστή, η σύζυγός του, Άντζελα Γκερέκου και η κόρη του Μαρία
Συγκινημένοι, όλοι όσοι βρέθηκαν στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών τραγούδησαν τα τραγούδια του Τόλη Βοσκόπουλου.
Η κόρη του Μαρίαδεν μπόρεσε να συγκρατήσει τα δάκρυά της και ο κόσμος την αγκάλιαζε, δίνοντας της κουράγιο.
«Ήταν ένας απλός άνθρωπος», λέει ο γνωστός μουσικοσυνθέτης Γιώργος Κριμιζάκης
Αργύρης Παπαργυρόπουλος: Ο Τόλης Βοσκόπουλος ανήκει σε όλη την Ελλάδα
Αντύπας: Καλό παράδεισο Τόλη μου, ανεπανάληπτε, μοναδικέ, σταρ της Ελλάδας
Λευτέρης Πανταζής: Ο Τόλης ήταν το ίνδαλμά μου, βοηθούσε όλο τον κόσμο
Με απόφαση του δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, η κηδεία του Τόλη Βοσκόπουλου έγινε τιμής ένεκεν με δημοτική δαπάνη.
Η νεκρώσιμος ακολουθία θα ψαλεί στο παρεκκλήσι των Αγίων Θεοδώρων στις 15.00 - Με δημοτική δαπάνη η κηδεία τιμής ένεκεν
«Είναι μια ώρα δύσκολη/ του χωρισμού η ώρα/ Βαρύς ο πόνος και βουβός/ σαν βουρκωμένος ουρανός/ προτού ξεσπάσει η μπόρα...»: Οι στίχοι αυτοί της πολυτραγουδισμένης επιτυχίας του Τόλη Βοσκόπουλουθα τον συνοδεύσουν σήμερα στο τελευταίο του επίγειο «ραντεβού» με τους πιο αγαπημένους του ανθρώπους. Για πρώτη φορά δεν θα το τραγουδά ο ίδιος αλλά θα το σιγομουρμουρίζουν, με πόνο και βαθιά συγκίνηση, όσοι βρεθούν σήμερα το μεσημέρι, στο Α' Νεκροταφείο, για την στερνή του παράσταση.
Από τις 12 το μεσημέρι η σορός του πολυαγαπημένου τραγουδιστή, που έφυγε από τη ζωή προχθές, σε ηλικία 81 ετών, μετά από ανακοπή καρδιάς που υπέστη, θα βρίσκεται στην ειδική κλιματιζόμενη αίθουσα του κοιμητηρίου προκειμένου να έχουν την ευκαιρία να τον αποχαιρετήσουν οι δικοί του. Είναι βέβαιο ότι αν δεν υπήρχαν οι υγειονομικοί περιορισμοί εξαιτίας της πανδημίας θα εκτίθετο σε λαϊκό προσκύνημα μιας είναι πολλοί εκείνοι, ανάμεσά τους και εκατοντάδες απλοί άνθρωποι που τον λάτρεψαν μέσα από τα τραγούδια του, που θα ήθελα να τού πουν το στερνό αντίο και να συνοδεύσουν στην τελευταία του κατοικία εκείνον που επί δεκαετίες τούς συντρόφευε, στις χαρές και στις λύπες τους. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν είναι εφικτό καθώς στην τελετή θα τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας.Η νεκρώσιμος ακολουθία θα ψαλεί στις 3 το μεσημέρι, στο παρεκκλήσι των Αγίων Θεοδώρων, που βρίσκεται εντός του Α' Νεκροταφείου. Να σημειωθεί πως η κηδεία του Τόλη Βοσκόπουκου θα πραγματοποιηθεί, τιμής ένεκεν, με δημοτική δαπάνη μετά από απόφαση του Δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη. «Ο πρίγκιπας ξεκίνησε σήμερα για το τελευταίο του ταξίδι. Μοναδικός σε όλα του, έγραψε τη δική του ιστορία στο ελληνικό τραγούδι και ήταν πάντα εκεί. Στη χαρά, στη λύπη, στην αγάπη. Καλό ταξίδι Τόλη. Ανεπανάληπτος» ήταν το μήνυμα του Δημάρχου Αθηναίων για την απώλεια του τραγουδιστή.
Πρόκειται για ένα από τα εκατομμύρια μηνύματα, προφορικά ή γραπτά, που έχουν δημοσιευτεί από το πρωί της Δευτέρας που έσκασε σαν βόμβα η θλιβερή είδηση πως η καρδιά του Τόλη Βοσκόπουλου σταμάτησε να χτυπά για πάντα: «Αγαπημένε μου κύριε! Λατρεμένε του κόσμου! Πάντα θα θυμάμαι την αγκαλιά σου που με τόση ευγένεια και στοργή με έκλεισε στα πρώτα μου βήματα στο τραγούδι. Όλοι σ' αγαπήσαμε Τόλη! Καλό ταξίδι αγαπημένε μου!» έγραψε η Χάρις Αλεξίου ενώ ο Γιώργος Νταλάρας επισήμανε: «Ήταν ο τελευταίος της γενιάς του! Άνθρωπος με ιδιαίτερο ταμπεραμέντο στην προσωπική και στην καλλιτεχνική του ζωή. Ο κόσμος τον αγάπησε πολύ και εκείνος τους το ανταπέδωσε, τους διασκέδασε και τους ψυχαγώγησε για πάρα πολλά χρόνια, πράγμα που δεν είναι καθόλου εύκολο. Με τις χαρακτηριστικές ιδιαίτερες ερμηνείες του σφράγισε τα τραγούδια του κι έκανε ολόκληρη σχολή, τη σχολή Βοσκόπουλου στο τραγούδι. Καλός, γενναιόδωρος σαν χαρακτήρας, καλός συνεργάτης. Έχει σημασία να θυμόμαστε ότι ξεκίνησε σαν μουσικός και έγραψε και μερικά πολύ ωραία τραγούδια. Έζησε μια γεμάτη ζωή και έδωσε χαρά και αγάπη. Καλό του ταξίδι». Πράγματι, φεύγοντας ο Τόλης Βοσκόπουλος, έκλεισε οριστικά την πόρτα μιας γενιάς που έβγαλε σπουδαίους τραγουδιστές, οι οποίοι κατάφεραν να ταυτιστούν διαχρονικά με τον κόσμο που τούς λάτρεψε, κι εκείνους και τα τραγούδια τους και δεν έχανε ευκαιρία να βρεθεί κοντά τους για να τους απολαύσει ζωντανά. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο, πως ο Βοσκόπουλος, ο σούπερ σταρ του ελληνικού τραγουδιού που γέμιζε ασφυκτικά τη «Νεράϊδα» κάθε βράδυ την δεκαετία του '70, αντιμετωπιζόταν από το κοινό του με την ίδια, ίσως και περισσότερη θέρμη - σίγουρα πάντως με πάθος – τον Φεβρουάριο του 2020, στο «Baraonda» όπου πραγματοποίησε τις τελευταίες ζωντανές εμφανίσεις της τεράστιας καριέρας του αλλά και της πλούσιας σε εμπειρίες ζωής του.
Όλα αυτά συνέβαιναν χάρη στη λάμψη που κουβαλούσε από τα πρώτα του κιόλας βήματα, μια λάμψη που τον έκανε να ξεχωρίζει, σε ότι κι αν καταπιανόταν, από τον κινηματογράφο και το θέατρο που τόσο αγάπησε μέχρι τις μεγαλύτερες πίστες της Αθήνας αλλά και τις σκηνές που στήθηκαν για χάρη του στο εξωτερικό. Ο Βοσκόπουλος ήταν ένα καλούπι μοναδικό, δεν θύμιζε σε τίποτα κανέναν άλλο. Οι χαρακτηριστικές ένρινες ερμηνείες του, το στήσιμό του πάνω στο πάλκο, οι κινήσεις των χεριών του, ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο κρατούσε το μικρόφωνο, ο αριστοκρατικός αέρας που απέπνεε και κυρίως ο κώδικας επικοινωνίας που είχε καταφέρει να δημιουργήσει με το κοινό του ήταν πραγματικά ανεπανάληπτα. Γι' αυτό και η απώλειά του σηματοδοτεί το τέλος μιας ολόκληρης εποχής.
Βίωσε παράφορους έρωτες και κραυγαλέους χωρισμούς, έως ότου έριξε άγκυρα σε μια στέρεα πολύχρονη σχέση - Έζησε απογοητεύσεις, περιπέτειες, δοκιμασίες, προδοσίες - Δημιούργησε χρέη, υποχώρησε σε κόλακες, έγινε θύμα εκμετάλλευσης
Ο Τόλης Βοσκόπουλος έφυγε από τη ζωή στα 81 του χρόνια, σήμερα Δευτέρα, 19 Ιουλίου, μία εβδομάδα ακριβώς πριν από τα γενέθλιά του.
Ήταν ένας άνθρωπος που πέρασε από τη φτώχεια στην αναγνώριση, που βίωσε παράφορους έρωτες και κραυγαλέους χωρισμούς έως ότου έριξε άγκυρα σε μια στέρεα πολύχρονη σχέση. Που έζησε απογοητεύσεις, περιπέτειες, δοκιμασίες, προδοσίες. Που έκανε φάουλ ως μακροχρόνιος φοροοφειλέτης Δημοσίου βάζοντας τρικλοποδιά στην πολιτική καριέρα της αγαπημένης του συζύγου. Που δημιούργησε χρέη, υποχώρησε σε κόλακες, έγινε θύμα εκμετάλλευσης. Χάρη στη λαϊκή αποδοχή και την επιβράβευση του ταλέντου του, όμως, έμαθε να ζει προνομιακά σαν γαλαζοαίματος με πολυτελή δώρα και μεγαλειώδη κεράσματα.
Ενας ανθεκτικός δρομέας
Ενα σεντ ή ένα εκατομμύριο ευρώ δεν είχαν για εκείνον διαφορά. Ποτέ δεν θεοποίησε το χρήμα. Πάντα κυκλοφορούσε απένταρος, αμέριμνος για το πόσο κάνουν τα τσιγάρα ή η βενζίνη. Αλλοι πλήρωναν τους λογαριασμούς, άλλοι κουμάνταραν συμβόλαια, πίστες, θέατρα, άλλοι στο όνομά του εκμεταλλεύονταν τα λουλούδια, τις γκαρνταρόμπες, τα πάρκινγκ στα μεγάλα κέντρα διασκέδασης. Αυτός τα «έφερνε», αλλά τα ποσά δεν τα μέτραγε. Μόνο μοίραζε. Απ’ αυτόν ζούσαν φτωχές οικογένειες, πάσης φύσεως μειονεκτούντες φίλοι και συνεργάτες. Πάντα γαλαντόμος και στα δύσκολα και στα εύκολα. Γι’ αυτό, παρότι αμείφθηκε πλουσιοπάροχα, είδε και τους κόπους μιας ζωής να εξανεμίζονται. Αλλά αυτός είναι ο ρομαντικός, ο ψυχοπονιάρης, ο αμνησίκακος, ο ανοιχτοχέρης και ενίοτε αφελής, ο αενάως ευαίσθητος, θεοσεβούμενος και πάντα μπεσαλής Τόλης. Ενα στροβιλιστικό ζεϊμπέκικο σε έξι δεκαετίες καριέρας.
Από την αφάνεια στα φώτα
Δωδέκατο παιδί και πρώτο αγόρι μιας οικογένειας Μικρασιατών προσφύγων του ’22 στην Κοκκινιά με 11 κόρες, πρωτοαντίκρισε τον κόσμο στις 26 Ιουλίου 1940. Και έμελλε, ως ο χαϊδεμένος μοναχογιός του μανάβη Χαράλαμπου Βοσκόπουλου στα Λεμονάδικα του Πειραιά και της νοικοκυράς Αικατερίνης Σαράφογλου, να γίνει πραγματικός σταρ του ελληνικού πενταγράμμου, του σινεμά και του θεάτρου. Ο τραγουδιστής που είχε το μεγαλύτερο επί δεκαετίες κασέ στη νύχτα με ποσά που ούτε ο Χούλιο Ιγκλέσιας στα πολύ πάνω του δεν μπορούσε να φανταστεί. Σωστό sex symbol και είδωλο, ο Τόλης εξέπεμπε ουρανομήκη γοητεία στην προ ιδιωτικής τηλεόρασης εποχή. Πρώτη φίρμα στη δεκαετία του 1970. Οι γυναίκες μαγνητίζονταν από το βλέμμα του, ξεσηκώνονταν υστερικά στις ερμηνείες του, λιποθυμούσαν στα πόδια του. Ταυτόχρονα κάποιοι νεαροί τρόχιζαν τους μπροστινούς κόπτες των δοντιών προκειμένου να μοιάζουν με αυτούς στη χαρακτηριστικά «ελκυστική» οδοντοστοιχία του τραγουδιστή.
Τα περιοδικά παραληρούσαν καθώς έσπαγε συνεχώς τα κοντέρ των πωλήσεων σε δίσκους και εισιτήρια. Οι ουρές θαυμαστών κύκλωναν τα τετράγωνα γύρω από τις κινηματογραφικές και θεατρικές αίθουσες όπου εμφανιζόταν, η Αστυνομία συνόδευε την πράσινη Jaguar του την οποία οδηγούσε μεταμφιεσμένος με περούκα και μουστάκι. Ενα απόγευμα στη Θεσσαλονίκη, όταν πήγε να παίξει μπιλιάρδο με τον Στράτο Διονυσίου, περισσότεροι από 17.000 άνθρωποι συγκεντρώθηκαν αυθόρμητα έξω από το στέκι για να τον αποθεώσουν, για να τον απεγκλωβίσει εντέλει από τον ασφυκτικό κλοιό η Αστυνομία. Στα κέντρα της παραλιακής όπου τραγουδούσε γινόταν το αδιαχώρητο από την αφρόκρεμα των θαμώνων των μπουζουκιών που σκοτώνονταν για ένα τραπέζι.
Ο Τόλης δεν έπεσε ουρανοκατέβατος στο αφράτο πάπλωμα της φήμης και της διασημότητας. Το πάλεψε. Παιδί μεγαλωμένο στην Κατοχή, που δεν τα έπαιρνε τα γράμματα αλλά είχε καλλιτεχνικές ανησυχίες, τέλειωσε το Γυμνάσιο στην Αίγυπτο, όπου είχε μετακομίσει μία από τις 11 αδερφές του. Δεκαπέντε χρονών γράφεται στη Δραματική Σχολή, γίνεται μέλος του μπαλέτου του Γιάννη Φλερύ, ερμηνεύει ρολάκια χωρίς επιτυχία, μαθαίνει μόνος του μπουζούκι, στα 20 παντρεύεται την ηθοποιό Στέλλα Στρατηγού. Επιβιώνουν με χίλια ζόρια και τη σύνταξη της μητέρας της Στέλλας.
Μέσα σε τραυματικές συνθήκες στρες, αϋπνίας, κακής διατροφής και καταστροφικής επιχειρηματικής ακροβασίας τον χτυπάει και η φυματίωση. Στα όριά του να εγκαταλείψει κάθε όνειρο επαγγελματικής αποκατάστασης, έρχεται αρωγός στο αδιέξοδο του λαβωμένου από τις αιμοπτύσεις παλικαριού, σαν σε δακρύβρεχτο μελό του ελληνικού σινεμά, η τραγουδίστρια Δούκισσα (Φωταρά). Ερωτας μαζί της δημιουργικός που του ανοίγει βήμα σε περιφερειακές πίστες, στούντιο ηχογράφησης και κινηματογραφικά πλατό όπου συμπρωταγωνιστούν ως ντουέτο.
Η εύθραυστη και ελαφρά ένρινη φωνή του εργατικού και πολυσύνθετου Τόλη δεν είχε το βάθος ενός βάρδου σαν τον Καζαντζίδη, το βελούδινο ηχόχρωμα ενός Γαβαλά ή την κρυστάλλινη διαύγεια ενός Μπιθικώτση. Καθώς όμως διέθετε σκηνική ισορροπία μεταξύ πρόζας και ερμηνείας, είχε δημιουργήσει ένα μικρό κοινό. Επιπλέον έγραφε δικά του τραγούδια. Η ευκαιρία ήρθε το 1967 στο θέατρο «Φλόριντα» της λεωφόρου Αλέξανδρας, όπου σήμερα βρίσκεται το ξενοδοχείο «Ρark».
Ο Γιώργος Ζαμπέτας, που έχει γράψει τη μουσική για την παράσταση «Πέντε πρόσωπα ζητούν μεροκάματο», προορίζει τη σύνθεση «Μανούλα μου, μανίτσα μου, θα πάρω τη βαλίτσα μου» για τον Γιάννη Πουλόπουλο. Ο τελευταίος δεν τα βρίσκει με τον θίασο και το τραγούδι δίνεται στον 27χρονο Τόλη. Η «Βαλίτσα» γίνεται τρελό σουξέ ταξιδεύοντάς τον από τα μισοσκότεινα σοκάκια της Κοκκινιάς στη λουσμένη από προβολείς λεωφόρο της επιτυχίας. Ο εντυπωσιασμένος Ζαμπέτας τού εμπιστεύεται τον επόμενο χρόνο την αξεπέραστη σε πωλήσεις «Αγωνία», η οποία εκτοξεύει τον Βοσκόπουλο στον έναστρο ουρανό της καλλιτεχνικής καθιέρωσης. Ενας τροβαδούρος της αγάπης γεννιέται. Κάτι που επιβεβαιώνεται με το τραγούδι «Εκείνη».
Το κεφάλαιο «Ζωή»
Μετά τον πάταγο με το δικό του «Αδέλφια μου, αλήτες, πουλιά» κερδίζει ως συνθέτης το 1970 το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Με πρωταγωνιστή τον ίδιο, η ομότιτλη ταινία σκίζει κόβοντας 300.000 εισιτήρια. Τραγουδάει και στην ταινία «Μαριχουάνα Στοπ» του 1971 «Το φεγγάρι πάνωθέ μου», ενώ η Ζωή Λάσκαρη λικνίζεται μπροστά του. Στα γυρίσματα γεννιέται το παθιασμένο τους ειδύλλιο, κανονική καψούρα, που επισφραγίζεται πανηγυρικά σε πανελλήνια θέα από την ασπρόμαυρη τηλεοπτική μετάδοση του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 1972.
Εκεί ο διαγωνιζόμενος Τόλης τραγουδώντας τη σύνθεσή του «Ξανθή αγαπημένη Παναγιά» με τους προβολείς στραμμένους πάνω του, υποκλίνεται ιπποτικά, γονατίζει σχεδόν μπροστά στη Ζωή που βρίσκεται ανάμεσα στο κοινό. Ουάου! Αν και κάποιοι τον αποδοκιμάζουν για υπερβολική και επιτηδευμένη ερμηνεία και ενώ το τραγούδι πάει άπατο διαγωνιστικά, ο κόσμος έχει ήδη αγκαλιάσει τρυφερά το ταιριαστό ζευγάρι.
Συμπρωταγωνιστούν την ίδια χρονιά στο μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη «Εραστές του ονείρου» με μουσική και τραγούδια του Μίμη Πλέσσα στο «Βέμπο». Οι ουρές ξεκινούν από την πλατεία Βάθη και από την άλλη πλευρά φτάνουν μέχρι την πλατεία Μεταξουργείου. Τα περιοδικά τροφοδοτούν το κοινό με νέα και «συνταρακτικές» εξελίξεις που αφορούν τις διακυμάνσεις στον έρωτα των δυο καλλιτεχνών. Είναι η εποχή όπου ο Τόλης τραγουδάει το ζεϊμπέκικο «Ας είχα κι άλλη μια ζωή» και οι θαυμαστές του κυλιούνται μερακλωμένοι στα πατώματα.
Η θυελλώδης σχέση τους κράτησε τρία χρόνια. Χώρισαν τηλεφωνικά. Εκείνος τα μάζεψε από το σπίτι που συγκατοικούσαν στη Γλυφάδα, άφησε τα κλειδιά στο χαλάκι της εξώπορτας και κατέληξε απαρηγόρητος χωρίς δεύτερο πουκάμισο φιλοξενούμενος της φίλης του Ματούλας στο Κολωνάκι. Οι μετέπειτα επιτυχίες του «Πριν χαθεί το όνειρό μας», «Του χωρισμού η ώρα», η δική του σύνθεση «Αποκοιμήθηκα», που τραγούδησε ο Στράτος Διονυσίου, θεωρούνται ότι παραπέμπουν στους καημούς εκείνου του αξεπέραστου έρωτα. Μόνο που τότε ο Τόλης ήταν, «ας είμαστε ρεαλισταί», παντρεμένος με τη Μαρινέλλα.
Η Μαρινέλλα, η Τζούλια και το πρώτο ριάλιτι
Στη ζωή του Τόλη κανένας έρωτας δεν πέρασε ξώφαλτσα. Τον συνδαύλισαν λατρείες, τον τυράννησαν ζήλιες, τον βασάνισαν υποψίες, τον αποδιοργάνωσαν ανασφάλειες, τον συνεπήραν φλερτ και τον πυρπόλησαν πάθη, αλλά καμία μα καμία γυναίκα δεν πέρασε από πλάι του χλωμά και αναιμικά. Τους συμπεριφέρθηκε αρχοντικά σαν να ήταν βασίλισσες.
Με την παλιά του γνώριμη, την 39χρονη τότε Μαρινέλλα, η οποία μόλις έχει χωρίσει από τον Φρέντυ Σερπιέρη, παντρεύτηκαν τον Δεκέμβριο του 1975 στην τραπεζαρία του διαμερίσματος της νύφης στην οδό Αστυδάμαντος στο Παγκράτι! Καλεσμένοι στο «κεκλεισμένων των θυρών» μυστήριο, το ζεύγος Κατσαρού, που έγιναν κουμπάροι, ο Φρέντυ Γερμανός και η αδελφή της Μαρινέλλας με τον σύζυγό της. Το ζευγάρι σύντομα μαζί με την εκτός γάμου κόρη της Μαρινέλλας, Τζωρτζίνα, μετακόμισε στη βίλα της Νέας Κηφισιάς, την οποία ο Τόλης αγόρασε από τη Ρένα Βλαχοπούλου.
Οι δύο τραγουδιστές έγιναν ντουέτο στη ζωή και την τέχνη. Ηχογράφησαν μαζί το αξέχαστο «Εγώ κι εσύ» το 1974, το οποίο έκανε ρεκόρ πωλήσεων. Εμφανίστηκαν παρέα στη «Νεράιδα», αλλά την παράσταση την έκλεβε εκείνη, ξεδιπλώνοντας όλο το φωνητικό και χορευτικό της ταλέντο. Είχε ήδη αφοσιωθεί στην επιτυχημένη καριέρα της μετά από μια αποτυχημένη εγκυμοσύνη που απογοήτευσε και τους δύο. Μετά από 8 χρόνια κοινής ζωής χώρισαν. Ο Τόλης, σωστός κύριος και κιμπάρης, φεύγοντας πήρε μαζί του μόνο δύο χιλιάρικα για βενζίνη και μια γαστρορραγία από τη στενοχώρια. Είναι η εποχή που εγκαθίσταται στην καμπάνα 304 του «Αστέρα», που θα γίνει το σπίτι του για τα επόμενα 10 χρόνια. Δώρα, σπίτια, εξοχικά και κότερο τα άφησε στη Μαρινέλλα και την κόρη της. Αρχοντας.
Ενα βράδυ στο κέντρο «Ακρωτήρι» γνωρίζεται με την 26χρονη Τζούλια Παπαδημητρίου και γίνονται ζευγάρι. Λίγους μήνες αργότερα, τον Ιανουάριο του 1985, αρραβωνιάζονται στο σπίτι του Γιώργου Κατσιφάρα στη Φιλοθέη, όπου παραστάθηκε συμβολικά ως κουμπάρος ο τότε πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου - εποχή που ο τραγουδιστής τού αφιέρωνε το «Ανεπανάληπτος». Ωστόσο, η πρωθυπουργική αίγλη και οι ευχές για μακροημέρευση του ζευγαριού δεν απέτρεψαν την καταβύθιση του αοιδού σε ένα οικογενειακό δράμα, όπως ο ίδιος το βίωνε.
Παντρεύτηκαν τον Νοέμβριο του 1990 μετά από μακροχρόνια συμβίωση και όταν ήδη η κόρη τους -την οποία είχε αναγνωρίσει ως παιδί του και βάφτισε Χαραλαμπία από το όνομα του πατέρα του- ήταν σχεδόν 5 χρονών. Κουμπάροι στο μυστήριο στο εκκλησάκι των Ταξιαρχών της Στησιχόρου ο Θόδωρος και η Σάσα Βαρδινογιάννη και παρανυφάκι η μικρή τους Χαρά. Χρόνια αργότερα ο τραγουδιστής αμφισβήτησε την πατρότητά της και ζήτησε τεστ DNA. Λέγεται πως τελικά το Εφετείο Αθηνών απεφάνθη πως η 31χρονη σήμερα Χαρά δεν μπορεί να φέρει το επίθετο του τραγουδιστή του κάνοντας δεκτό τον ισχυρισμό του πως παραπλανήθηκε.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 το ζευγάρι εγκαταλείπει τον «Αστέρα» και μετακομίζει σε διαμέρισμα της Στησιχόρου, πίσω από το Προεδρικό Μέγαρο. Η μεταξύ τους σχέση πάει από το κακό στο χειρότερο. Οι διαφωνίες, οι αλλεπάλληλοι καβγάδες είναι καθημερινοί, με τον Τόλη να υποστηρίζει ότι η σύζυγός του και η οικογένειά της με επικεφαλής την πεθερά του Ναυσικά τον εκμεταλλεύονται. Η έναρξη του πολύκροτου διαζυγίου με τις εκατέρωθεν αγωγές, τις μηνύσεις για υπεξαιρέσεις, απάτες και πλαστογραφίες, τα ασφαλιστικά μέτρα και τα απολογητικά υπομνήματα αποτέλεσε την αρχική ύλη για το πρώτο ενδοοικογενειακό τηλεοπτικό ριάλιτι σόου που δημιούργησε αφόρητες ψυχολογικές πιέσεις στον καταβεβλημένο τραγουδιστή. Αντί για κραυγαλέες αντιπαραθέσεις ο ίδιος προτίμησε να σιωπήσει έχοντας υιοθετήσει ως στάση τον στίχο του τραγουδιού του «Οι άντρες δεν μιλούν πολύ».
Οταν ο Τόλης γνώρισε την Αντζελα
Οταν πια στα μέσα του 1995 επανέρχεται από τη βασανιστική ανάβαση του Γολγοθά του, όπως χαρακτήριζε τη βαριά σκιά της αμέσως προηγούμενης σχέσης του, είναι πάλι όρθιος. Στα 55 του είναι ανανεωμένος και, κυρίως, ήρεμος. Πίνει μόνο εμφιαλωμένο νερό και μπίρες δίχως αλκοόλ, γυμνάζεται και περιποιείται με εφηβική σχεδόν αυταρέσκεια τον εαυτό του. Στέκεται και πάλι στο καλλιτεχνικό ύψος που συντηρεί τον επικοινωνιακό μύθο του. Το μόνο κομμάτι που απομένει για να συμπληρωθεί πλήρως το παζλ της επανασυναρμολόγησης είναι ο έρωτας. Δεν αργεί να καταφτάσει εκτυφλωτικός μέσα στα σμαραγδένια μάτια της καλλονής ηθοποιού και μετέπειτα βουλευτή Αντζελας Γκερέκου.
Συναντήθηκαν απρόοπτα στο «On the Rocks» της Βουλιαγμένης. Ο έρωτάς τους ήταν τόσο κεραυνοβόλος που φάνταζε ως έναρξη της ολοκλήρωσης του άσματος «Εγώ αγαπώ μία». Ο Τόλης εκείνα τα φεγγάρια έψαχνε ένα σταθερό θεμέλιο για να οικοδομήσει μια καινούρια ζωή. Τον μπούσουλα και τη σιγουριά της συναισθηματικής άγκυρας του τα πρόσφερε με μοναδική γενναιοδωρία η 36χρονη Αντζελα. Αυτή που έγινε το «Αυτοκολλητάκι» και το «χτυποκαρδάκι» του. Αντάλλαξαν στέφανα και όρκους αιώνιας πίστης το απομεσήμερο της 2ας Αυγούστου του 1996 στο δημαρχείο της γενέτειρας της νύφης, της Κέρκυρας. Κουμπάροι, ο δημοσιογράφος Τέρενς Κουίκ και ο επιχειρηματίας Στέργιος Βρούσγος.
Πέντε χρόνια αργότερα, με το ξημέρωμα του νέου αιώνα, ο ερχομός της κόρης τους Μαρίας μεγάλωσε την ευτυχία μαζί με την οικογένειά τους.
Έφυγε από ανακοπή καρδιάς, λίγες ημέρες πριν από τα γενέθλιά του - Ήταν 81 ετών - Ποιος είναι ο πρίγκιπας του λαϊκού πενταγράμμου που λατρεύτηκε σαν... θεός - Η πολυτάραχη ζωή του, η πλούσια καριέρα του και τα σοβαρά προβλήματα που είχε τους τελευταίους μήνες με την υγεία του
Φτωχότερο είναι από σήμερα το ελληνικό τραγούδι καθώς έφυγε από τη ζωή ο ένας και μοναδικός Τόλης Βοσκόπουλος. Ο πρίγκιπας του ελληνικού λαϊκού πενταγράμμου έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 81 ετών.
Ο ερμηνευτής των μεγάλων επιτυχιών νοσηλευόταν στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.
Ο Τόλης Βοσκόπουλος βύθισε στο πένθος τη σύζυγό του Άντζελα Γκερέκου και την κόρη του Μαρία λίγες μόλις μέρες πριν από τα γενέθλια του, που είναι στις 26 Ιουλίου.
Ο Τόλης Βοσκόπουλος λατρεύτηκε και επιτυχίες του όπως το «Αναμνήσεις», «Περασμένες μου αγάπες», «Να κάνουμε έναν έρωτα όλο τρέλα», «Ανεπανάληπτος», «Μια αγάπη», «Στοιχηματίζω», «Αγωνία» και «Αδέλφια μου, αλήτες, πουλιά» έρχονται στα χείλη όλων και τραγουδιούνται από πολλές γενιές Ελλήνων και Ελληνίδων.
Το πρόβλημα της υγείας του Τον περασμένο Μάιο ο Τόλης Βοσκόπουλος είχε αισθανθεί μια δύσπνοια, καθώς έχει ένα χρόνιο αναπνευστικό πρόβλημα, το οποίο τον ταλαιπωρεί. Μάλιστα όλο το διάστημα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού έμενε σπίτι του.
Με το που κατάλαβε πως κάτι δεν πήγαινε καλά πήγε στο νοσοκομείο και έκανε μοριακό τεστ, το οποίο βγήκε αρνητικό. Ο Τόλης Βοσκόπουλος είχε μείνει για λίγες ημέρες στο νοσοκομείο κάνοντας τις απαραίτητες εξετάσεις και στη συνέχεια είχε πάρει εξιτήριο.
Ποιος ήταν ο Τόλης Βοσκόπουλος: Οι τέσσερις γάμοι, η πλούσια δισκογραφία και οι μεγάλες συναργασίες Ο Τόλης Βοσκόπουλος γεννήθηκε στις 26 Ιουλίου του 1940 στον Πειραιά (Κοκκινιά) από Μικρασιάτες γονείς. Είναι το δωδέκατο παιδί της οικογένειας Βοσκόπουλου (έχει 11 αδελφές). Πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο το 1958, σε ηλικία 18 ετών σε σκηνοθεσία Θάνου Τράγκα, και πέντε χρόνια αργότερα, το 1963, έκανε το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο. Μπήκε στη δισκογραφία με το τραγούδι Βήμα-βήμα του αξέχαστου μουσικοσυνθέτη Λυκούργου Μαρκέα. Η καθιέρωσή του στο πεντάγραμμο ήρθε με την Άγωνία τη σημαδιακή χρονιά του 1968 (σύνθεση Γιώργου Ζαμπέτα) που μέσα σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα ξεπέρασε τις 300.000 πωλήσεις, ένα άπιαστο νούμερο για εκείνη την εποχή.
Έχει ένα εντυπωσιακό φάσμα συνεργασιών, ερμηνεύοντας τραγούδια του Γιώργου Ζαμπέτα, του Μίμη Πλέσσα, του Άκη Πάνου, του Θανάση Πολυκανδριώτη, του Μάριου Τόκα, του Γιάννη Πάριου, του Γιώργου Κατσαρού, του Κώστα Βίρβου, του Φοίβου και πολλών άλλων.
Στην ιστορία έχει μείνει η συνεργασία του με τον Στράτο Διονυσίου. Μάλιστα όταν οι 2 καλλιτέχνες τραγουδούσαν στη Θεσσαλονίκη ένα απόγευμα αποφάσισαν να πάνε να παίξουν μπιλιάρδο. Η αγάπη του κόσμου για τα λαϊκά είδωλα ήταν τόσο μεγάλη που μέσα σε λίγη ώρα έξω από τη καφετέρια είχαν μαζευτεί χιλιάδες θαυμαστές με αποτέλεσμα να χρειαστεί η συνδρομή της αστυνομίας προκειμένου να μπορέσουν να βγούν από το μαγαζί.
35 χρόνια με εμφανίσεις sold out - Λατρεύτηκε σαν... θεός Για παραπάνω από 35 χρόνια όλες του οι εμφανίσεις ήταν sold-out με τον πρίγκιπα να αποθεώνεται από τους φανατικούς θαυμαστές. Τραγούδια-επιτυχίες όπως «Δυο καρδιές», «Το φεγγάρι πάνωθέ μου», «Μα εγώ αγαπώ μία», «Και εσύ θα φύγεις», «Γλυκά πονούσε το μαχαίρι», «Οι άντρες δε μιλούν πολύ», «Άιντε στην υγειά της», «Αδέλφια μου, αλήτες, πουλιά», «Ανεπανάληπτος», «Πριν χαθεί το όνειρο μας», «Της Χελιδονούς το ρέμα», «Τσιγγάνα για χατίρι σου», «Ψύλλοι στα αφτιά μου», «Μου χρωστάει μια αγάπη η ζωή» και πόσα άλλα, όλα αγαπημένα, ακόμα και από κείνους που δεν λάτρεψαν το Βοσκόπουλο. Γιατί ο Βοσκόπουλος αμφισβητήθηκε πολύ. Όμως, τι είδωλο θα 'ταν αν δεν είχε παράφορες και ακραίες τόσο αγάπες, όσο και αντιπάθειες;
Τη δεκαετία του 1980 ο Τόλης Βοσκόπουλος θα καθιερωθεί ως Πρίγκιπας του ελληνικού τραγουδιού με φανατικούς θαυμαστές που κάνουν κάθε δίσκο του χρυσό και πλατινένιο ενώ παράλληλα κάνουν κράτηση στα κέντρα που εμφανίζεται με το μήνα προκειμένου να εξασφαλίσουν προνομιακή θέση, κοντά στο είδωλο τους.
Βραβεία και διακρίσεις Το 2000 βραβεύτηκε από τα βραβεία ΠΟΠ ΚΟΡΝ (μετέπειτα Αρίων) για την συνολική προσφορά του στο ελληνικό τραγούδι.
Το 2005 τραγούδησε σε 5000 άτομα στο φρούριο της Κέρκυρας και τα έσοδα από τη συναυλία πήγαν για φιλανθρωπικό σκοπό.
Το 2011 έπειτα από τριετή απουσία από την αθηναϊκή νύχτα δέχτηκε την πρόταση του Αντώνη Ρέμου και εμφανίστηκε μαζί του στη μουσική σκηνή Διογένης στην Αθήνα, ένα σχήμα που αποτέλεσε το talk of the town της χρονιάς.
Το καλοκαίρι του 2013 ο Τόλης Βοσκόπουλος επέστρεψε στον Πειραιά, στην πόλη που γεννήθηκε και μεγάλωσε. Σε μια συγκινητική συναυλία στο Βεάκειο Δημοτικό Θέατρο τραγούδησε στον κόσμο που είχε συγκεντρωθεί εκεί από νωρίς για να καταφέρει να εισέλθει μιας και τα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί. Κατά τη διάρκεια της βραδιάς ο καλλιτέχνης βραβεύτηκε από τον δήμαρχο Πειραιά Βασίλη Μιχαλολιάκο για τη προσφορά του στο ελληνικό τραγούδι: «τον τόπο που γεννιέσαι και μεγαλώνεις τον κουβαλάς πάντα μέσα στην ψυχή σου, όπου κι αν βρεθείς. Μόνο συγκίνηση και βαθιά χαρά νοιώθω που επιστρέφω στον Πειραιά, που αγαπώ και έχω τόσες αναμνήσεις» δηλώνει ο Τόλης Βοσκόπουλος. Μια βραδιά γεμάτη συγκινήσεις. Μια ιδιαίτερη στιγμή ήταν όταν ανέβηκε στη σκηνή μαζί του ο Μίμης Πλέσσας ο οποίος δήλωσε: «δεν έκανα τίποτε άλλο από το να χειροκροτώ ένα συγκλονιστικό καλλιτέχνη».
Η συνάντηση αυτή των 2 καλλιτεχνών στη σκηνή μετά από 40 χρόνια ήταν μόνο η αρχή αφού τον χειμώνα του ιδίου έτους ένωσαν τις δυνάμεις τους παρουσιάζοντας τη μουσική παράσταση «και να που ξανασυναντιόμαστε» σε γνωστό νυχτερινό κέντρο των Αθηνών.
Ως συνθέτης Πλούσιο είναι και το έργο του ως συνθέτης. Μερικοί καλλιτέχνες που ΄χουν ερμηνεύσει τραγούδια του είναι: Δούκισσα, Μαρινέλλα, Στράτος Διονυσίου, Αντώνης Ρέμος, Νότης Σφακιανάκης. Το 1971 έγραψε τη σύνθεση του τραγουδιού Αδέλφια μου αλήτες πουλιά το οποίο ερμήνευσε ο Γιάννης Βογιατζής και κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης, ενώ μετείχε στο ίδιο φεστιβάλ την επόμενη χρονιά ο ίδιος, τραγουδώντας το Ξανθή αγαπημένη Παναγιά, τραγούδι που όπως είχε ειπωθεί τότε το έγραψε για τη Ζωή Λάσκαρη, η οποία ήταν παρούσα στο ακροατήριο της εκδήλωσης. Το 1976 όταν ο Στράτος Διονυσίου κρίθηκε αθώος από τις δικαστικές αρχές του έγραψε το πολύ γνωστό τραγούδι με τίτλο Αποκοιμήθηκα το οποίο έγινε μεγάλη επιτυχία κι το τραγούδησε κι ο ίδιος ο Βοσκόπουλος σε δίσκο του το 1985.
Θέατρο Έχει πρωταγωνιστήσει αλλά και συμμετάσχει σε πάρα πολλές θεατρικές παραστάσεις δίπλα σε ιερά τέρατα της ηθοποιίας όπως ο Βασίλης Αυλωνίτης, η Βλαχοπούλου, η Βασιλειάδου, ο Κώστας Χατζηχρήστος κ.ά. Από τις πιο μεγάλες επιτυχίες του ήταν τα μιούζικαλ: Οι εραστές του ονείρου (1972 μαζί με τη Ζωή Λάσκαρη), Τραγούδα θεατρίνε (1978 μαζί με τη Μαρία Αλιφέρη), Ήρθες σαν όνειρο (1998 μαζί με την Άντζελα Γκερέκου), όπου το θεατρικό σενάριο είναι στηριγμένο στον τρόπο γνωριμίας τους.
Προσωπική ζωή Στην ιστορία έχει μείνει το ειδύλλιο του με την τραγουδίστρια Δούκισσα της οποίας ήταν μουσικός και παρτενέρ της αλλά και με την γνωστή ηθοποιό Ζωή Λάσκαρη με την οποία έπαιξαν μαζί στο θρυλικό μιούζικαλ Εραστές του ονείρου.
Ο Τόλης έχει κάνει τέσσερις γάμους. Παντρεύτηκε πρώτα τη Στέλλα Στρατηγού (1960 - 1965), ύστερα την Μαρινέλλα (1973 - 1981), μετά την Τζούλια Παπαδημητρίου, με την οποία έχει μία κόρη, τη Χαρά (1986) (η οποία το 2021 αναγνωρίστηκε επισήμως από το δικαστήριο ότι δεν είναι η κόρη του) (1990 - 1996) και την πρώην ηθοποιό και πρ. Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ και Στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας Άντζελα Γκερέκου (παντρεύτηκαν στις 2 Αυγούστου 1996 στην Κέρκυρα με κουμπάρο τον δημοσιογράφο Τέρενς Κουίκ). Με τη Γκερέκου έχουν μία κόρη, τη Μαρία, που γεννήθηκε το 2001.
Πλούσιο δισκογραφικό έργο 1967 – Αναμνήσεις
1968 – Αγωνία
1970 - Αδέλφια μου αλήτες πουλιά
1970 - Σε ικετεύω
1971 - Μια αγάπη
1972 - Στιγμές αγάπης
1972 - Στοιχηματίζω
1972 - Τόλης Βοσκόπουλος
1973 - Αγόρι μου (Συνθέτης 4 τραγουδιών)
1973 - Ας είμαστε ρεαλιστές
1974 - Μαρινέλλα Βοσκόπουλος
1974 - Εγώ κι εσύ
1975 - Εγώ τι έχω και τι θάχω
1976 - Άλλη μια φορά (Συνθέτης 3 τραγουδιών)
1976 - Όταν τραγουδώ
1976 - Σμυρνέϊκα και Λαϊκά
1977 - Είναι το κάτι που μένει
1977 - Οι αναμνήσεις ξαναγυρίζουν
1978 - Τραγούδα θεατρίνε
1979 - Μέρα νύχτα παντού
1980 - Τόλης Βοσκόπουλος 80
1981 - Για όλους (Συνθέτης 9 τραγουδιών)
1981 - Καρδιά μου μόνη
1982 - Δε θέλω να θυμάμαι
1983 - Είσαι δικιά μου
1984 - Περασμένες μου αγάπες
1985 - Αυτά που τραγουδήσαμε (Συμμετοχή 3 τραγούδια)
1985 - Τότε Ο ΔΙΣΚΟΣ ΜΕ ΟΝΟΜΑΣΙΑ [ΤΟΤΕ] ΕΙΧΕ ΗΧΟΓΡΑΦΗΘΕΙ ΤΟ 1960
1985 - Τώρα
1985 - Τα Λαϊκά της νύχτας (Συμμετοχή 5 τραγούδια)
1986 - Αμέτρητα γιατί
1987 - 16 από τα ωραιότερα τραγούδια μου
1987 - Ατέλειωτο ερωτικό ταξίδι
1988 - Οι Μεγαλύτερες Επιτυχίες του
1989 - Μεγάλες Ερμηνείες
1989 - Οι Μεγαλύτερες Επιτυχίες του Νο 2
1990 - Για πάντα
1990 - Να κάνουμε έναν έρωτα όλο τρέλα
1990 - Όλη η αλήθεια
1990 - Επιτυχίες Α΄προβολής
1991 - Στάζεις έρωτα
1992 - Εγώ κι εσύ
1993 - Εγώ κι εσύ Όλες οι Μεγάλες Επιτυχίες
1993 - Κοντά σου εγώ
1994 - Τα κλασικά του Τόλη
1995 - Ανεπανάληπτος
1995 - Τα Ερωτικά
1995 - Τα πρώτα μου τραγούδια 1966 - 1971
1996 - 16 Ζεϊμπέκικα
1996 - Μάτια φεγγάρια
1996 - Τότε Τα πρώτα μου τραγούδια
1997 - Εγώ αγαπώ μόνο μία
1998 - Ήρθες σαν όνειρο
1999 - Η νύχτα γέμισε με φως
2000 - Οι Μεγαλύτερες επιτυχίες του
2000 - Τα Ερωτικά
2001 - Live 2000 - 2001
2002 - Η σωστή απάντηση
2000 - Οι Μεγαλύτερες επιτυχίες του Νο 2
2002 - Τραγουδά Βοσκόπουλο
2003 - Καλή σου τύχη
2003 - 30 Χρόνια τραγούδι Μια αγάπη μια ζωή (1970-2000)
2005 - Αντίθετο ρεύμα
2006 - Αναμνήσεις (Συλλογή 4 Cd)
2006 - 14 Μεγάλα τραγούδια
2006 - Ανθολογία 1970-2001 (Συλλογή 4 Cd)
2006 - Στης ζωής μου τις στράτες (2 Cd Live & Studio)
2007 - Να με κοιτάς στα μάτια
2007 - Χρυσή δισκοθήκη
2008 - Στο πέρασμα του χρόνου
2008 - Χρυσή δισκοθήκη Νο 2
2009 - 60 Μεγάλες Επιτυχίες (4 Cd)
2009 - Το λαϊκό τραγούδι Νο 7
2009 - Τόλης Βοσκόπουλος
2009 - Οι Μεγάλες Επιτυχίες (3 Cd)
Συμμετοχές Αναμνήσεις (Δούκισσα) Αγόρι μου (Δούκισσα) Εγώ κι Εσύ (Μαρινέλλα) Μαρινέλλα-Βοσκόπουλος (Μαρινέλλα) Σ' αγαπώ (Μαρινέλλα) Η Αγάπη είναι Ελέφαντας (Αντώνης Ρέμος) Η Αγάπη Βλάπτει Σοβαρά Την Υγεία (Γιώργος Λεμπέσης) Μια γυναίκα φταίει (Βασίλης Καρράς) Ελλάδα γειά σου (Βασίλης Σαλέας) Της ψυχής μου τα κρυμμένα (Μανώλης Καραντίνης) Φιλμογραφία Η αγάπη είναι ελέφαντας (1999) O άγνωστος εκείνης της νύχτας (1972) ..... Κυριάκος Λιάπης - Άρης Καίσαρης Αδέλφια μου αλήτες πουλιά (1971) .... Βαντάρ Μαριχουάνα στοπ (1971) .... Τόλης Βοσκόπουλος Μια γυναίκα, μια αγάπη, μια ζωή (1971) .... Στέφανος Aναστενάζουν οι πενιές (1970) .... Νίκος Τερζής Το όνειρο της Κυριακής (1970) .... Άγγελος Κομνηνός Σε ικετεύω αγάπη μου (1970) .... Μάνος Φωτίου Αγωνία (1969) .... Αλέξης Καρνέζης Eλπίδες που ναυάγησαν (1968) .... Γιώργος Πατέλης Kαταραμένη ώρα - Τραγούδησέ μου μανούλα (1968) .... τραγουδιστής Mείνε κοντά μου, αγαπημένε (1968) .... Αλέξης Βαλίδης Θα κάνω πέτρα την καρδιά μου (1968) .... Δημήτρης Συντρίμμια τα όνειρά μας (1967) .... Tάκης Ρώτας (και συνθέτης, τραγουδιστής) Τ' αδέλφια μου (1966) .... Μανώλης Καρδάσης (και συνθέτης) Ο Αριστείδης και τα κορίτσια του (1964) .... Γιώργος Αναγνώστου και Ρωξάνη Αργυροπούλου Ο θαλασσόλυκος (1964) Ήταν όλοι τους κορόιδα (1964) Ένας ζόρικος δεκανέας (1964) Ο Γιάννης τα' κανε θάλασσα (1964) .... Λάκης Kάτι να καίει (1963) .... Πέτρος (τραγούδι) Mεσάνυχτα στη βίλλα Νέλλη (1963) Tρεις κούκλες κι εγώ (1960) .... κομφερανσιέ σε νυχτερινό κέντρο
Ο πρίγκιπας του λαϊκού τραγουδιού Ο Τόλης Βοσκόπουλος ήταν ένας από τους σημαντικότερους τραγουδιστές στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού, και μακράν ο πιο εμπορικός. Όταν πρωτοξεκίνησε στο τραγούδι λόγω του στυλ, του στησίματος του στο πάλκο, και του τρόπου ερμηνείας και ντυσίματος, οι φανατικοί θαυμαστές του τον αποκαλούσαν πρίγκιπα. Ένας καλλιτέχνης που έχει φανατικούς θαυμαστές, και όπως λένε χαρακτηριστικά «τον Βοσκόπουλο ή θα τον λατρεύεις ή δεν θα τον ακούς καθόλου».
Ο Τόλης Βοσκόπουλος βρισκόταν στην κορυφή του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού για δεκαετίες, γεγονός που οδήγησε τον εξίσου μεγάλο καλλιτέχνη και στιχουργό σε πολλές επιτυχίες του Γιάννη Πάριο να δηλώσει: «ο μόνος σταρ που έχει η Ελλάδα είναι ο Τόλης». Μάλιστα όπως έχει δηλώσει ο Γιώργος Γερολυμάτος τη δεκαετία του 1970 οι νέοι τραγουδιστές έσπαγαν το δόντι τους προκειμένου να μοιάσουν στον Βοσκόπουλο (λόγω της χαρακτηριστικής οδοντοστοιχίας του καλλιτέχνη).
Ο Γιώργος Ζαμπέτας στην αυτοβιογραφία του σημειώνει: «Ο Τόλης είναι γεννημένος θεατρίνος. Ανεβαίνει στην πίστα και την καταπίνει όλη. Γιατί η πίστα όταν ανεβαίνεις σου λέει: φάε με για θα σε φάω. Να ξηγιόμαστε. Μεγάλος εργάτης ο Βοσκόπουλος, ο μεγαλύτερος».
Όπως είχε δηλώσει ο ίδιος ο Βοσκόπουλος κάποτε σε συνέντευξη του στη δημοσιογράφο Σεμίνα Διγενή, «ξεκινώντας το τραγούδι, πήρα μαζί μου και τον ηθοποιό Βοσκόπουλο».
Κατά περιόδους έχει γράψει τραγούδια τόσο σε στίχο όσο και μουσική που έχει συμπεριλάβει σε προσωπικούς του δίσκους ή τα έχουν ερμηνεύσει άλλοι καλλιτέχνες, με πιο γνωστό το ντουέτο του με τη Μαρινέλλα Εγώ κι εσύ το 1974 το οποίο έκανε ρεκόρ πωλήσεων και τραγουδιέται μέχρι και σήμερα.
Ανάμεσα στους θαυμαστές του υπήρχαν και υπάρχουν άνθρωποι από όλες τις κοινωνικές τάξεις, από τον λαϊκό κόσμο των εργατικών συνοικιών, μέχρι την οικονομική ελίτ των εφοπλιστών, και τον Ανδρέα Παπανδρέου.