Κυριακή, 04 Σεπτεμβρίου 2022 18:10

Έδεσσα: Γάϊδαρος έγινε άγαλμα και στη «Γαϊδουροχώρα» ως μάθημα συμπεριφοράς σε μαθητές

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Στην Έδεσσα υπάρχει, εδώ και χρόνια, άγαλμα αφιερωμένο στην προσφορά του γαϊδάρου κατά τις τις περασμένες δεκαετίες ενώ δυο φίλοι στο Κορωπί μεγαλώνουν σήμερα 19 γαϊδούρια

Έχει μεγάλα αυτιά, πηγαίνει συχνά στον οδοντίατρο, φροντίζει τα άκρα του κάνοντας ...πεντικιούρ, είναι πιστός φίλος, πολύ υπομονετικός χαρακτήρας και συχνά πρωταγωνιστεί σε κινούμενα σχέδια.

Ποιος θα μπορούσε να πειράξει αυτό το αξιαγάπητο άκακο πλάσμα; Κι όμως, συνέβη. Μετά το περιστατικό στο Γραμμένο των Ιωαννίνων, που ιδιοκτήτης βασάνισε το γάιδαρό του και στη συνέχεια το άτυχο ζωντανό υπεβλήθη σε ευθανασία, πολλές καταγγελίες που αφορούν σε παρόμοια μεταχείριση των συντροφικών αυτών ζώων ήρθαν στο φως της δημοσιότητας. Μαζί μ αυτές όμως έρχονται και οι πράξεις αγάπης για τα συμπαθή τετράποδα που μόνο από προσφορά στον άνθρωπο ξέρουν.

Γιατί ευτυχώς είναι πολλοί οι άνθρωποι που έζησαν και ζουν με τα συμπαθή υπομονετικά τετράποδα, τα οποία -όπως λένε- αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους. Στην Έδεσσα υπάρχει, εδώ και χρόνια, άγαλμα αφιερωμένο στην προσφορά του γαϊδάρου κατά τις τις περασμένες δεκαετίες ενώ δυο φίλοι στο Κορωπί μεγαλώνουν σήμερα 19 γαϊδούρια, που σύντομα θα “συναντούν” διαδικτυακά τους μαθητές που δεν έχουν τη δυνατότητα να βρεθούν στο χώρο τους.

Στο παρελθόν: Ο «Μένιος» και ο «Ντίνος» της Εδεσσας

Αρχές δεκαετίας του εξήντα, ο «Μένιος» και ο «Ντίνος», δυο από τα δεκάδες γαϊδούρια στην Έδεσσα, έκαναν καθημερινά δρομολόγια για να μεταφέρουν κοφίνια με κεράσια ή ξύλα για τις μεγάλες σόμπες των πετρόχτιστων σπιτιών. Ήταν οι αχώριστοι φίλοι των ιδιοκτητών τους. Συνοδοιπόροι και βοηθοί των αγροτών και κτηνοτρόφων που εργάζονταν στην περιοχή της Πέλλας και από τα χαράματα ξεκινούσαν παρέα τις δουλειές τους.

Οι άνθρωποι του μόχθου σέβονταν τα ζώα τους, τα είχαν στην αυλή τους και ήταν αυτά στα οποία έλεγαν την πρώτη καλημέρα βγαίνοντας από το σπίτι. Ένα χάδι στο κεφάλι, μια φιλική κουβέντα και μαζί ανηφόριζαν για τις δουλειές, μαζί έβγαζαν το μεροκάματο. Για την προσφορά τους αυτή, έχει στηθεί ένα άγαλμα με το γάιδαρο με τον αναβάτη του και μάλιστα έχει γίνει ατραξιόν, τραβώντας τα βλέμματα μικρών και μεγάλων, Ελλήνων και ξένων τουριστών.

γαιδουρι_2

«Ίσως είναι ένα από τα πιο επισκέψιμα σημεία της πόλης αυτή τη στιγμή το άγαλμα του γαϊδάρου» λέει ο δήμαρχος Έδεσσας Δημήτρης Γιάννου μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, εγηξώντας τους λόγους που στήθηκε αλλά και τη σημειολογία του. «Ο μπρούτζινος γάιδαρος βρίσκεται στην αρχή του Βαροσίου και όλοι οι τουρίστες σπεύδουν να φωτογραφηθούν τόσο για την γραφικότητά του, αλλά και γιατί έχουν μάθει πως αποτελούσε για τους κατοίκους το μέσο μετακίνησης και ήταν ο βοηθός τους σχεδόν σε όλες τις καθημερινές εργασίες», εξηγεί.

Η απόσταση που έπρεπε να διανύσουν όσοι εργάτες πήγαιναν να δουλέψουν στο Καναβουργείο, στο εργοστάσιο επεξεργασίας καπνού, ήταν μακρινή και δύσκολη και όπως σημειώνουν οι παππούδες που ξεδιπλώνουν τις αναμνήσεις τους, είχαν σχεδόν όλοι το γαϊδουράκι που τους μετέφερε με υπομονή και δοτικότητα.

Ο δήμαρχος σημειώνει πως η λέξη «κακοποίηση» δεν είχε καμία σχέση με τη συμπεριφορά των ανθρώπων της εποχής εκείνης, που αγαπούσαν τα γαϊδουράκια τους, τα φρόντιζαν και στηρίζονταν στη βοήθειά τους για να βγάλουν το μεροκάματό τους. Όλα τους είχαν ονόματα, συνήθως αγαπημένων προσώπων.

Τις δύσκολες εκείνες εποχές που δεν υπήρχε άλλο μεταφορικό μέσο, ο γάιδαρος αναλάμβανε όλες τις ευθύνες. Καθιερώθηκε από την πλειοψηφία των Εδεσσαίων ως ζώο συντροφιάς. Όχι μόνο μετέφερε την πραγματεία τους για να πουλούν τα φρούτα τους στην πόλη και στα σοκάκια των γειτονιών, αλλά ήταν φίλος, σημειώνει ο δήμαρχος

γαιδουρι_3

Οι κάτοικοι έλεγαν “περνάει ο κυρ Μπάμπης με τον «Ντίνο» και ο γάιδαρος ...έκλεβε πολλά χάδια στη διαδρομή του, όπως θυμούνται τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας ή έχουν μάθει οι νεότεροι που έχουν φωτογραφίες των προγόνων τους «αγκαλιά» με τα γαϊδουράκια τους.

Στο παρόν: Μαθήματα αγάπης και συντροφικότητας από τα γαϊδούρια στο Κορωπί ... Σύντομα και μέσω διαδικτύου

Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 19 γαϊδουράκια έχει ο Δημήτρης Στουπάκης, φωτογράφος, συνιδρυτής και διαχειριστής της Αστικής, μη κερδοσκοπικής εταιρείας “Γαιδουροχώρα”. Όπως λέει, περιστατικά σαν αυτό που είδε το φως της δημοσιότητας με τη βάναυση κακοποίηση του γαϊδάρου συμβαίνουν και αλλού στον ελλαδικό χώρο, γεγονός που χαρακτηρίζει λυπηρό και καταδικαστέο.

Η δική του ενασχόληση με τα γαϊδουράκια, ξεκίνησε όταν του χάρισαν δυο μικρά το 2014. Το μεγάλωμα της «Μανούς» και της «Λιλής» που ήταν μόλις ενός έτους, ήταν αυτό που έκανε τον ίδιο και την παρέα του στο κτήμα, να μυηθούν στον κόσμο τους και σήμερα 19 γλυκύτατα γαϊδουράκια «συστήνονται» σε όσους τα επισκέπτονται για χάδια και φιλιά.

Ο ίδιος ξέρει τα πάντα για τη συμπεριφορά των γαϊδουριών και τα χαρακτηριστικά τους. Όπως λέει ο γάιδαρος είναι ο καλύτερος πρεσβευτής για να μυηθεί κάποιος στον κόσμο των ζώων. «Τα παιδιά που έρχονται εδώ έχουν μια βιωματική εμπειρία όντας δίπλα στα συγκεκριμένα ζώα. Τα φροντίζουν, τα χτενίζουν, τα αγαπούν, μαθαίνουν τα στοιχεία του σχεδόν ακέραιου χαρακτήρα τους. Οι επισκέπτες μέσα από αυτήν την εμπειρία μαθαίνουν από πού ήρθε ο γάιδαρος στη χώρα μας και εξηγούνται τα χαρακτηριστικά του. Τα μεγάλα αυτιά για παράδειγμα, είναι εργαλείο για να κρατάει σε χαμηλά επίπεδα τη θερμοκρασία του. Μαθαίνουν επίσης πόσα δάχτυλα έχει, τι φροντίδα χρειάζεται, όπως για παράδειγμα ο υπίατρος του , ο εξονυχιστής - πεταλωτής και και εννιά στους δέκα δεν γνωρίζουν οτι χρειάζεται οδοντίατρο περισσότερο από κάθε άλλον.»

Ο φωτογράφος έχει στόχο να συναντήσουν όσο περισσότεροι γίνεται τα ζώα του και για όσους δεν υπάρχει η δυνατότητα και δεν βρίσκονται κοντά στην «Γαϊδουροχώρα», σε σύντομο χρονικό διάστημα η τεχνολογία θα κάνει το θαύμα της.

γαιδουρι_4_εδεσσα

« Λόγω της άσχημης επικαιρότητας έχει γίνει ακόμη πιο έντονη η προσπάθεια μας να κάνουμε όσο πιο γνωστό γίνεται το μάθημα της αγάπης που προσφέρουν αυτά τα ζώα. Σκοπεύουμε να προσεγγίσουμε σχολικές μονάδες ώστε να γίνεται και διαδικτυακά ενημέρωση των παιδιών και να συναντήσουν έστω και εξ αποστάσεως τα γαϊδουράκια μας ώστε να αναπτυχθεί μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση τους για όλα τα τα ζώα» σημειώνει.

Ο κ. Στουπάκης εξηγεί πως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα ζώα αυτά ήρθαν στη χώρα μας από την έρημο, στην οποία προκειμένου να επιβιώσουν ανέπτυξαν κάποια χαρακτηριστικά όπως αντοχή σε δύσκολες συνθήκες αλλά και μια συμπεριφορά τόσο κοινωνική και φροντιστική μεταξύ τους αλλά και για τον άνθρωπο . Περιγράφει μάλιστα μια δική του εμπειρία που αποδεικνύει την αγάπη που δίνουν απλόχερα τα γεμάτα συναισθήματα τετράποδα.

« Ένα απόγευμα που ξαπλώσαμε για χαλάρωση με τους φίλους στο κτήμα, τα γαϊδουράκια ήρθαν γύρω μας και ακουμπούσαν τις πατούσες μας για να μας προφυλάξουν από ενδεχόμενο κίνδυνο...Είχαν συνηθίσει να μας βλέπουν όρθιους, οπότε όταν μας είδαν στο έδαφος ένιωσαν οτι κινδυνεύουμε και ότι χρειάζεται να είναι εκεί για να μας προστατεύσουν.»

Πηγή: protothema.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 04 Σεπτεμβρίου 2022 16:17

Σχετικά Άρθρα

  • Ιταλία: Η στιγμή που άγαλμα χτύπησε στο κεφάλι και σκότωσε 30χρονη τουρίστρια - Ερευνάται αν το έριξαν παιδιά
    Ιταλία: Η στιγμή που άγαλμα χτύπησε στο κεφάλι και σκότωσε 30χρονη τουρίστρια - Ερευνάται αν το έριξαν παιδιά

    Οι αρχές απήγγειλαν κατηγορίες ανθρωποκτονίας σε βάρος των γονιών των δύο παιδιών

    Ανατριχίλα προκαλεί το βίντεο που καταγράφει τη στιγμή που ένα άγαλμα πέφτει και χτυπάει στο κεφάλι την 30χρονη Κιάρα Τζακόνις, προκαλώντας τον θανάσιμο τραυματισμό της, ενώ περπατούσε σε σοκάκι στη Νάπολη της Ιταλίας.
    Στο βίντεο ακούγεται ο ανατριχιαστικός ήχος που έκανε το άγαλμα όταν χτύπησε στο κεφάλι την ανυποψίαστη τουρίστρια, ενώ αυτή περπατούσε μαζί με τον σύντροφό της.
    Σύμφωνα με ιταλικά μέσα ενημέρωσης, ως πιθανότερο σενάριο εξετάζεται το άγαλμα να έριξαν δύο παιδιά από το μπαλκόνι του σπιτιού τους.
    Ήδη οι ιταλικές αρχές συνέλαβαν τους γονείς των δύο παιδιών και τους απήγγειλαν κατηγορίες για ανθρωποκτονία.
    Η Τζακόνις, η οποία είχε ταξιδέψει στην Ιταλία για να γιορτάσει τα γενέθλιά της, μεταφέρθηκε τραυματισμένη στο νοσοκομείο, στο οποίο κατέληξε δύο ημέρες αργότερα λόγω των βαρύτατων κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων, που είχε υποστεί.
    Η άτυχη 30χρονη με καταγωγή απο την Πάδοβα εργαζόταν ως μάνατζερ για την Prada και σύμφωνα με το προφίλ της στο LinkedIn διαχειριζόταν 15 καταστήματα της διάσημης φίρμας στη Γαλλία, το Μονακό και το Βέλγιο.
  • Ρόδος: Αυτοκίνητο συγκρούστηκε με γάιδαρο - Νεκρή 24χρονη
    Ρόδος: Αυτοκίνητο συγκρούστηκε με γάιδαρο - Νεκρή 24χρονη

    Τροχαίο δυστύχημα, με θύμα μια 24χρονη, σημειώθηκε στη Ρόδο τα ξημερώματα της Κυριακής (10/03).

    Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΡΤ, αυτοκίνητο που οδηγούσε νεαρός, λίγο πριν την είσοδο στο χωριό Κάλαθος, συγκρούστηκε με γάιδαρο που για άγνωστους λόγους βρέθηκε στο δρόμο.

    Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της η άτυχη κοπέλα που ήταν συνοδηγός και να τραυματιστεί σοβαρά ο οδηγός του οχήματος, που μεταφέρθηκε και νοσηλεύεται στο Νοσοκομείο Ρόδου.

    Έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος διενεργεί η Τροχαία Ρόδου.

    Πηγή: cnn.gr

  • Οι Λέικερς αποκάλυψαν το πρώτο από τα τρία αγάλματα του Κόμπι Μπράιαντ (photos & video)
    Οι Λέικερς αποκάλυψαν το πρώτο από τα τρία αγάλματα του Κόμπι Μπράιαντ (photos & video)

    Στην τελετή ήταν παρούσα η χήρα του Βανέσα και μύθοι των Λέικερς - Με μπαστούνι εμφανίστηκε ο Φιλ Τζάκσον - Το άγαλμα έχει ύψος 6 μέτρα και ζυγίζει 2 τόνους

    Τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατό του οι Λος Άντζελες Λέικερς, η ομάδα που υπηρέτησε για χρόνια και με την οποία κέρδισε 5 πρωταθλήματα NBA, παρουσίασαν πριν από λίγες ώρες στην πόλη των Αγγέλων το άγαλμα του Κόμπι Μπράιαντ.
    Η τελετή φιλοξενήθηκε έξω από το γήπεδο των Λέικερς παρουσία της χήρας του Κόμπι, Βανέσα Μπράιαντ και των τριών παιδιών του. Εκεί ήταν μύθοι της ομάδας όπως ο Τζέρι Γουέστ, ο Μάτζικ Τζόνσον, ο Καρίμ Αμπντούλ Τζαμπάρ αλλά και ο θρυλικός προπονητής Φιλ Τζάκσον, ο οποίος εμφανίστηκε με μπαστούνι στην εκδήλωση.
    Το πρώτο αυτό άγαλμα που αποκαλύφθηκε δείχνει τον Κόμπι να φοράει την φανέλα των Λέικερς με το Νο8 και να δείχνει με υψωμένο το δάχτυλο τον ουρανό. Είναι η διάσημη φωτογραφία του καθώς αποχωρεί από το παρκέ μετά τους 81 πόντους που πέτυχε το 2006 εναντίον των Ράπτορς!

    Θα αποκαλυφθούν άλλα δύο αγάλματα. Το ένα με τη φανέλα με το Νο24 και το άλλο θα έχει τον Κόμπι μαζί με την κόρη του Τζίτζι, η οποία έχασε και εκείνη τη ζωή της στην πρώτη του μοιραίου ελικοπτέρου.
    Το άγαλμα που παρουσιάστηκε έχει ύψος έξι μέτρα και ζυγίζει περίπου 2 τόνους! Στην βάση του αγάλματος υπάρχουν πέντε ρέπλικες των αντίστοιχων τροπαίων που κατέκτησε ο Κόμπι με τους Λέικερς και στέκεται πάνω σε μία τριγωνική βάση, θυμίζοντας έτσι την τριγωνική επίθεση του Φιλ Τζάκσον και του Τεξ Ουίντερ.

    «Ο Κόμπι διάλεξε μόνος του την πόζα που πρόκειται να δείτε. Ππότε όποιος έχει αντίρρηση δεν μου καίγεται… καρφί» είπε η χήρα του πριν γίνει η αποκάλυψη του αγάλματος.

    Εν συνεχεία τόνισε: «Άφησε το παιχνίδι καλύτερο από ό,τι το βρήκες. Κι όταν έρθει η ώρα να αποχωρήσεις, άφησε πίσω σου ένα θρύλο».
    Πηγή: Protothema.gr
  • Σακίρα: Έγινε άγαλμα 6 μέτρων στην πατρίδα της, Κολομβία
    Σακίρα: Έγινε άγαλμα 6 μέτρων στην πατρίδα της, Κολομβία

    Οι φωτογραφίες με τους γονείς της και τον δήμαρχο, μπροστά από το άγαλμά της

    Η γενέτειρα της Σακίρα, Μπαρρανκίγια, την τίμησε με ένα άγαλμα ύψους 6 μέτρων. Ο καλλιτέχνης Yino Márques το δημιούργησε έτσι ώστε να παραπέμπει στην πιο δημοφιλή χορευτική κίνησή της, μέσα από το βίντεο κλιπ του «Hips Don't Lie», του 2005.

    Η τραγουδίστρια δημοσίευσε φωτογραφίες με τους γονείς της αρχικά, να ποζάρουν χαμογελαστοί μπροστά από αυτό. «Με κάνει χαρούμενη να το μοιράζομαι αυτό με τους γονείς μου και ειδικά με τη μητέρα μου στα γενέθλιά της» έγραψε αρχικά.

    Η ανάρτησή της και οι φωτογραφίες

    Στην πορεία ανέβασε στιγμιότυπα της οικογένειάς της με τον δήμαρχο της περιοχής και για την αφιέρωση που της έκαναν, τόνισε: «Είναι πάρα πολύ για τη μικρή μου καρδιά».

    «Μια καρδιά που συνθέτει, γοφοί που δεν λένε ψέματα, ένα απαράμιλλο ταλέντο, μια φωνή που συγκινεί τις μάζες και ξυπόλητα πόδια που βαδίζουν για το καλό της παιδικής ηλικίας και της ανθρωπότητας», αναφέρει, μεταξύ άλλων, η αφιέρωση. Στη συνέχεια, η Σακίρα ανάρτησε και ένα σχετικό βίντεο.

    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ GUILLAUME HORCAJUELO

  • Κόμπι Μπράιαντ: Η ημερομηνία που οι Λέικερς θα αποκαλύψουν το άγαλμά του
    Κόμπι Μπράιαντ: Η ημερομηνία που οι Λέικερς θα αποκαλύψουν το άγαλμά του

    Το άγαλμα του Κόμπι Μπράιαντ θα στηθεί έξω από την Crypto Arena και η σύζυγός του, Βανέσσα αποκάλυψε τη συμβολική ημερομηνία που θα γίνουν τα αποκαλυπτήρια.

    Τα επιτεύγματα του Κόμπι Μπράιαντ είναι εκεί, γραμμένα, για να υπενθυμίζουν το μεγαλείο του Black Mamba που σκοτώθηκε μαζί με την κορη του, Τζιάνα και άλλους επτά επιβάτες ελικοπτέρου σε δυστύχημα, τον Φεβρουάριο του 2020.

    Οι Λέικερς, η ομάδα που ο Μπράιαντ πέρασε όλη την μπασκετική ζωή του, θα στήσουν άγαλμα για τον Κόμπι έξω από την Crypto Arena και η σύζυγός του, Βανέσσα, αποκάλυψε ότι τα αποκαλυπτήρια θα γίνουν στις 8/2/2024.

    Η ημερομηνία είναι συμβολική για να συνδέεται με τα δύο νούμερα που φόρεσε ο Κόμπι Μπράιαντ στους Λέικερς, το Νο.8 και το Νο.24 ενώ το Νο.2 ήταν εκείνο που φορούσε η Τζιάνα Μπράιαντ στη Mamba Academy.

    Πηγή: Gazzetta.gr

  • Γάιδαρος: Δημιουργήθηκε το πρώτο έμβρυο με τεχνητή γονιμοποίηση – Ελπίδα για τα επαπειλούμενα ζώα
    Γάιδαρος: Δημιουργήθηκε το πρώτο έμβρυο με τεχνητή γονιμοποίηση – Ελπίδα για τα επαπειλούμενα ζώα

    Ο γάιδαρος είναι ένα από τα ζώα που απειλείται με εξαφάνιση

    Μια διεθνής επιστημονική ομάδα ανακοίνωσε ότι δημιούργησε το πρώτο στον κόσμο επιτυχές έμβρυο γαϊδάρου με χρήση της μεθόδου της εξωσωματικής γονιμοποίησης (IVF). Το επίτευγμα μπορεί να σώσει δεκάδες επαπειλούμενα με εξαφάνιση είδη γαϊδάρων.

    Η δημιουργία ενός βιώσιμου εμβρύου γαϊδάρων υπήρξε μια πρόκληση, αλλά οι Αυστραλοί, Αργεντινοί και Ισπανοί ερευνητές, οι οποίοι έκαναν σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Theriogenology, το πέτυχαν με χρήση της διαδικασίας της τεχνικής της ενδοκυτταροπλασμικής έγχυσης ή μικρογονιμοποίησης (ICSI).

    Νέοι δρόμοι

    Το πρώτο αυτό έμβρυο, που προέρχεται από ένα υπό εξαφάνιση ευρωπαϊκό είδος γαϊδάρου, έχει καταψυχθεί σε υγρό άζωτο, έως ότου βρεθεί κατάλληλο θηλυκό για την εμφύτευσή του εντός του 2023.

    Ο επικεφαλής ερευνητής δρ Άντρες Γκαμπίνι του αυστραλιανού Πανεπιστημίου της Κουίνσλαντ, δήλωσε ότι ανοίγει ο δρόμος και για άλλα επαπειλούμενα είδη ζώων, προκειμένου να δημιουργηθεί τελικά ένας «κατεψυγμένος ζωολογικός κήπος» ή μια μεγάλη γενετική τράπεζα εμβρύων ζώων, που θα βοηθήσει μελλοντικά να αυξηθούν τα μέλη των υπό εξαφάνιση ειδών.

    Όπως είπε, «υπάρχουν πολλά προβλήματα σχετικά με τη διασταύρωση, όταν επιχειρείται η αύξηση του πληθυσμού ενός είδους. Όμως με την τεχνική της εξωσωματικής γονιμοποίησης μπορούμε να συνδυάσουμε σπερματοζωάρια και ωάρια από γάιδαρους με διαφορετικό γενετικό υπόβαθρο και έτσι να δημιουργήσουμε βιώσιμα έμβρυα».

    Επτά είδη γαϊδάρου βρίσκονται υπό εξαφάνιση

    Οι ερευνητές τόνισαν ότι οι γάιδαροι απειλούνται περισσότερο από ό,τι οι άνθρωποι έχουν συνειδητοποιήσει, καθώς επτά από τα 28 είδη ευρωπαϊκών γαϊδάρων βρίσκονται υπό εξαφάνιση, άλλα 20 θεωρούνται επαπειλούμενα, ενώ ακόμη και τα είδη των άγριων γαϊδάρων αντιμετωπίζουν προβλήματα.

    Οι αιτίες είναι ποικίλες, όπως η παράνομη σφαγή, η μείωση της διαθέσιμης γης για βόσκηση, η ολοένα μικρότερη χρήση των γαϊδάρων από τους ανθρώπους κ.α.

    Πηγή: In.gr

  • Ξαναζωντανεύει το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία στην Αρχ. Ολυμπία
    Ξαναζωντανεύει το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία στην Αρχ. Ολυμπία

    Για πρώτη φορά παγκοσμίως, με την εγκυρότητα του Μουσείου Κοτσανά Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας, ανακατασκευάστηκε με εξαιρετικές λεπτομέρειες το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία, που αποτελούσε ένα από τα 7 θαύματα της αρχαιότητας. Είχε κατασκευαστεί από τον Φειδία, το σπουδαιότερο γλύπτη της αρχαιότητας, το 430 π.Χ. ως το λατρευτικό άγαλμα του ομώνυμου ναού στην Αρχαία Ολυμπία. Μετά από 3 χρόνια έρευνας, μελέτης και κατασκευής, με απόλυτη τεκμηρίωση, βασισμένη στις υπάρχουσες βιβλιογραφικές και αρχαιολογικές πηγές, ανακατασκευάστηκε το περίφημο άγαλμα του Δία από τον ιδρυτή του Μουσείου.

    Το χρυσελεφάντινο άγαλμα παρουσιάζεται στην έκθεση «ΟΙ ΔΥΟ ΘΕΟΙ» που συμπεριλαμβάνει τον Κολοσσό της Ρόδου και αποτελεί τμήμα μιας ευρύτερης έκθεσης με θέμα «Τα 7 θαύματα της αρχαιότητας». Η έκθεση θα παρουσιάζεται για τρεις μήνες από 1/7 έως 30/9 σε εκθεσιακό χώρο επί της οδού Γ. Δούμα στο κέντρο της αρχαίας Ολυμπίας. Σημειώνεται ότι θα λειτουργήσει με ελεύθερη είσοδο για το κοινό από την 1 Ιουλίου έως τις 10 Ιουλίου 2022, οπότε και θα πραγματοποιηθούν και τα εγκαίνια της έκθεσης την ίδια ημέρα (Κυριακή 20.00).

    Ο ένθρονος θεός αναπαρίσταται σύμφωνα με τα αρχαία νομίσματα της Ήλιδας, που αποτυπώνουν πιστά τη μορφή του ενώ οι συνολικές και οι επιμέρους διαστάσεις του (υπό κλίμακα) αντιστοιχούν με αυτές που διασώζει ο Καλλίμαχος και συνάδουν με τα αρχαιολογικά ευρήματα της βάσης του. Το ανακατασκευασμένο άγαλμα περιλαμβάνει όλον το λεπτομερή διάκοσμο και τις παραστάσεις που περιγράφει με σαφήνεια ο περιηγητής Παυσανίας στα «Ηλειακά» του:

    «Ο θεός κάθεται σε θρόνο και είναι κατασκευασμένος με χρυσάφι και ελεφαντόδοντο. Στο κεφάλι του φέρει στεφάνι που αποτελεί απομίμηση κλωναριών ελιάς. Στο χέρι του κρατάει χρυσελεφάντινη Νίκη που κρατάει μια ταινία και έχει στεφάνι στο κεφάλι. Στο αριστερό χέρι του υπάρχει σκήπτρο στολισμένο με όλων των ειδών τα μέταλλα. Το πουλί που κάθεται επάνω στο σκήπτρο είναι αετός. Τα υποδήματα του είναι από χρυσάφι, όπως και το ιμάτιό του. Στο ιμάτιο παριστάνονται μορφές ζώων και άνθη κρίνων. Ο θρόνος είναι στολισμένος με χρυσάφι και πολύτιμες πέτρες, καθώς και με έβενο και ελεφαντόδοντο. Υπάρχουν επάνω του ζωγραφισμένες εικόνες και αγάλματα. Tέσσερις Νίκες απεικονίζονται σαν χορεύτριες σε κάθε πόδι του θρόνου και άλλες δύο χαμηλότερα στη βάση καθενός ποδιού. Σε καθένα από τα δύο μπροστινά πόδια του θρόνου παριστάνονται παιδιά των Θηβαίων αρπαγμένα από σφίγγες και κάτω από τις σφίγγες παριστάνονται ο Απόλλων και η Άρτεμη να σκοτώνουν με τα τόξα τους τα παιδιά της Νιόβης. Ανάμεσα στα πόδια του θρόνου υπάρχουν τέσσερις δοκοί, καθένας από τους οποίους εκτείνεται από το ένα πόδι ως το άλλο. Στη δοκό που βρίσκεται αντίκρυ από την είσοδο (του ναού) υπάρχουν οκτώ αγάλματα που παριστάνουν παλιά αγωνίσματα. Ο νέος που δένει μόνος του την ταινία του νικητή γύρω από το κεφάλι του λένε πως μοιάζει με τον Παντάρκη, έναν νεαρό από την Ήλιδα που κέρδισε στην πάλη μεταξύ παιδιών και τον είχε ερωτευθεί ο Φειδίας. Στις άλλες δοκούς εικονίζεται η ομάδα των ηρώων που μαζί με τον Ηρακλή πολέμησαν εναντίον των Αμαζόνων. Όλοι οι αντίπαλοι είναι εικοσιεννέα. Ανάμεσα στους συμπολεμιστές του Ηρακλή έχει τη θέση του και ο Θησέας. Τον θρόνο δεν τον υποβαστάζουν μόνο τα πόδια, αλλά και κίονες ισάριθμοι με τα πόδια, που υψώνονται ανάμεσά τους. Δεν είναι όμως δυνατόν να εισδύσει κανείς κάτω από τον θρόνο, υπάρχουν χωρίσματα σαν τοίχοι που το εμποδίζουν αυτό. Το φράγμα αντίκρυ στην είσοδο (του ναού) είναι βαμμένο απλώς με γαλάζιο χρώμα. Στα άλλα υπάρχουν ζωγραφιές του ζωγράφου Παναίνου: Ο Άτλας, ο οποίος παριστάνεται να βαστάζει τον ουρανό και τη γη, ενώ ο Ηρακλής στέκεται δίπλα, έτοιμος να δεχθεί το φορτίο του, ο Θησέας και ο Πειρίθους, η Ελλάδα και η Σαλαμίνα, η οποία κρατάει στο χέρι κοσμήματα που συνηθίζουν να βάζουν στα άκρα των πλοίων, το κατόρθωμα του Ηρακλή με το λιοντάρι της Νεμέας, το ανοσιούργημα του Αίαντα σε βάρος της Κασσάνδρας, η Ιπποδάμεια, η κόρη του Οινομάου, μαζί με τη μητέρα της, ο Προμηθέας που είναι ακόμη δέσμιος στον Καύκασο, ενώ ο Ηρακλής ετοιμάζεται να τον βοηθήσει, γιατί σύμφωνα με την παράδοση σκότωσε τον αετό που τον βασάνιζε και τον απάλλαξε από τα δεσμά, η Πενθεσίλεια που πεθαίνει και ο Αχιλλέας που την υποβαστάζει και τέλος δύο Εσπερίδες που φέρνουν τα μήλα, των οποίων η φρούρηση τους είχε ανατεθεί κατά την παράδοση. Στα ψηλότερα σημεία του θρόνου, φιλοτέχνησε ο Φειδίας από τη μια μεριά τρεις Χάριτες και από την άλλη τρεις Ώρες, που αναφέρονται ως κόρες του Δία. Το υποπόδιο, έχει σκαλισμένα χρυσά λιοντάρια, καθώς και παράσταση της μάχης του Θησέα κατά των Αμαζόνων, που είναι το πρώτο ανδραγάθημα των Αθηναίων εναντίον αλλοφύλλων. Πάνω στο βάθρο, όπου στηρίζεται ο θρόνος και ό,τι άλλο κοσμεί τον Δία, υπάρχουν χρυσές παραστάσεις: o Ήλιος ανεβασμένος στο άρμα του, ο Δίας και η Ήρα, ο Ήφαιστος και η Χάρις, ο Ερμής, η Εστία, ο Έρωτας που δέχεται την Αφροδίτη καθώς βγαίνει από τη θάλασσα και η Πειθώ που τη στεφανώνει, ο Απόλλωνας με την Άρτεμη, η Αθηνά και ο Ηρακλής, η Αμφιτρίτη και ο Ποσειδώνας και η Σελήνη….».

    Οι εκατόν εβδομήντα τρεις συνολικά μορφές που στολίζουν τη βάση, το υποπόδιο και τον θρόνο του Δία, φέρουν τα "Φειδιακά" χαρακτηριστικά και είναι βασισμένες άλλοτε σε ρωμαϊκά αντίγραφα μορφών του αγάλματος και άλλοτε σε αντίστοιχα γλυπτά της εποχής κατασκευής του αγάλματος.

    agalma dias 2

    (Δελτίο Τύπου)

  • Λίνα Μενδώνη: Παρέδωσε το άγαλμα της Αθηνάς στο Μουσείο Antonino Salinas του Παλέρμο
    Λίνα Μενδώνη: Παρέδωσε το άγαλμα της Αθηνάς στο Μουσείο Antonino Salinas του Παλέρμο

    Σε κλίμα συγκίνησης πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου, η τελετή παράδοσης του αγάλματος της θεάς Αθηνάς από το Μουσείο της Ακρόπολης στο Μουσείο Antonino Salinas του Παλέρμο, για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

    Η τελετή πραγματοποιήθηκε παρουσία της υπουργού πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη. Το άγαλμα παραδόθηκε στο μουσείο ως ανατπόδοση της Ελλάδας Ελλάδας στη χειρονομία και την πολιτική βούληση της κυβέρνησης της Σικελίας, να επιστρέψει στην Ελλάδα και στο Μουσείο της Ακρόπολης το θραύσμα Fagan από την ανατολική ζωφόρο του Παρθενώνα για οκτώ χρόνια και να αιτηθεί από την κυβέρνηση της Ιταλίας την εσαεί παραμονή του στην Αθήνα.

    mendoni italia 2

    mendoni italia 3

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch