Ελλάδα

Βασίλης Κικίλιας στο ethnos.gr: «Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν πουλήσει όλα τα πακέτα και για τον Οκτώβριο»

Βασίλης Κικίλιας στο ethnos.gr: «Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν πουλήσει όλα τα πακέτα και για τον Οκτώβριο»

«Οδεύουμε για ρεκόρ εσόδων από τον τουρισμό» υπογραμμίζει σε συνέντευξη του στο ethnos.gr o υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, σημειώνοντας πως αδιαμφισβήτητα μιλάμε ήδη για μια εξαιρετική σεζόν. Χαρακτηριστικά τονίζει πως «οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν πουλήσει όλα τα πακέτα τους με προορισμό την Ελλάδα για τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο και αυτό δίνει δυναμική και για τους επόμενους μήνες». O υπουργός Τουρισμού αναφέρεται σε μια σειρά κινήσεων που γίνονται με στόχο την προσέλκυση βορειοευρωπαίων συνταξιούχων και digital nomads. Παράλληλα υπογραμμίζει πως: συνεχίζουμε την εντατική προσπάθεια για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και για να «φωτιστούν» επιπλέον προορισμοί.

Όσον αφορά στις βραχυχρόνιες μισθώσεις ο Β. Κικίλιας επισημαίνει πως ενισχύουν σημαντικά το εισόδημα πολλών νοικοκυριών στη χώρα μας αλλά παράλληλα είναι μια αγορά που, όπως όλες, πρέπει να είναι ρυθμισμένη. «Είναι απαραίτητο να υπάρχει πλαίσιο διαφορετικά δημιουργείται ένα ντόμινο δυσλειτουργιών που έχει πολλές εκφάνσεις» σημειώνει και προσθέτει πως τα συναρμόδια υπουργεία εδώ και πολύ καιρό εργάζονται συστηματικά πάνω σε αυτό το θέμα και θα γίνει το καλύτερο δυνατό ώστε να βρεθεί η «χρυσή τομή».

Τέλος ο υπουργός Τουρισμού αναφέρεται στις επόμενες εκλογές επισημαίνοντας πως «η πολιτική σταθερότητα, αλλά και η εγγύηση της προόδου και της ευημερίας» θα είναι το μεγαλύτερο δίλημμα. Προσθέτει δε «εμείς θα ζητήσουμε εκ νέου την αυτοδυναμία και αυτό θα διεκδικήσουμε μέχρι τέλους».

Ο τουρισμός έκανε μια δυναμική επαναφορά στα προ πανδημίας επίπεδα, δείχνοντας πως διαθέτει ισχυρά «αντισώματα». Εκτιμάτε πως στο τέλος του χρόνου θα ξεπεράσουμε το 2019 σε έσοδα;

Ο τουρισμός, κυρία Κοκκαλιάρη, είναι ένα εξαιρετικά ευμετάβλητο προϊόν, επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από εξωγενείς παράγοντες, και είναι γεγονός ότι από τις αρχές του έτους όλη η Ευρώπη δοκιμάζεται σκληρά από οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές κρίσεις. Σε μια τόσο ρευστή κατάσταση δεν μπορούμε να κάνουμε ακριβή εκτίμηση για το τέλος του 2022, ωστόσο δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ και της ΕΛΣΤΑΤ, τα ταξιδιωτικά έσοδα Ιουνίου και Ιουλίου ξεπέρασαν τα αντίστοιχα του 2019 και δεν έχουμε δει ακόμα τον Αύγουστο. Άρα φαίνεται ότι, πράγματι, οδεύουμε για ρεκόρ εσόδων από τον τουρισμό και αδιαμφισβήτητα, μιλάμε ήδη για μια εξαιρετική τουριστική σεζόν που συνέβαλε καθοριστικά στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας, στη στήριξη της μικρής και μεσαίας επιχείρησης και στην οικονομική ενδυνάμωση των τοπικών κοινωνιών.

Θα ήθελα, όμως, να επισημάνω το εξής: Όταν ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία, λίγοι πίστευαν ότι η χώρα μας θα καταφέρει να έχει μια επιτυχημένη σεζόν. Επίσης η κλειστή αγορά της Κίνας, μάς στέρησε φέτος ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ταξιδιωτών που επισκέπτεται διαχρονικά κάθε καλοκαίρι τη χώρα μας. Και όμως, δεν το βάλαμε κάτω, δεν απογοητευτήκαμε, δεν χαμηλώσαμε τον πήχη. Επιδεικνύοντας γρήγορα αντανακλαστικά, αναπροσαρμόσαμε το σχεδιασμό μας και με στρατηγικές κινήσεις καταφέραμε να ξεπεράσουμε τους σκοπέλους που δημιούργησαν οι πολλαπλές κρίσεις του 2022. Αναφέρω ως χαρακτηριστικά παραδείγματα τη συμφωνία που πετύχαμε με τις αμερικανικές αερογραμμές για 63 απευθείας πτήσεις/ εβδομάδα από τις ΗΠΑ στο «Ελ. Βενιζέλος» με αποτέλεσμα να έχουμε για φέτος 500.000 Αμερικανούς high spenders ταξιδιώτες στη χώρα μας. Τη door to door πολιτική που εφαρμόσαμε στις χώρες των Βαλκανίων με την οποία καταφέραμε να γίνουμε νούμερο 1 προορισμός στη Σερβία και στη Ρουμανία και να ισοσκελίσουμε με αυτούς τους ταξιδιώτες τις απώλειες που είχαμε από τη Ρωσία και την Ουκρανία, κυρίως στη Β. Ελλάδα. Για τους Γάλλους η Ελλάδα είναι φέτος ο 2ος πιο δημοφιλής προορισμός, με τις αεροπορικές αφίξεις από τη Γαλλία να είναι κατά 23% περισσότερες σε σχέση με το 2019. Όλα αυτά δεν έγιναν ούτε αυτόματα, ούτε τυχαία. Είναι αποτέλεσμα σκληρής και ομαδικής δουλειάς, και συγκριμένης στρατηγικής που απέδωσε και συνεχίζει να δίνει καρπούς και μετά το καλοκαίρι.

Η Ευρώπη ετοιμάζεται για έναν ενεργειακά δύσκολο χειμώνα και αυτό μπορεί να έχει αντίκτυπο και στον τουρισμό. Ποιοι στόχοι μπαίνουν για την επόμενη χρονιά;

Γνωρίζουμε ότι ο χειμώνας που έρχεται θα δοκιμάσει σκληρά τις αντοχές όλων των ευρωπαϊκών κρατών και, αναπόφευκτα, και της χώρας μας. Ωστόσο, τα τρία τελευταία χρόνια η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει αποδείξει στην πράξη ότι έχει την ικανότητα να αντιμετωπίζει με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικά τις όποιες αντιξοότητες, εκεί που άλλες χώρες, πιο ισχυρές, δεν τα καταφέρνουν. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της πανδημίας. Μην ξεχνάμε ότι διαχειριστήκαμε την μεγαλύτερη υγειονομική κρίση των τελευταίων 100 ετών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τη στιγμή που άλλα κραταιά υγειονομικά συστήματα στην Ευρώπη κατέρρεαν. Προσωπικά, κυρία Κοκκαλιάρη, ως χαρακτήρας, έχω μάθει να παλεύω, δεν παραδίνομαι στις δυσκολίες. Αυτό έκανα ως Υπουργός Υγείας και βλέπετε τώρα ότι η χώρα μας έχει καταφέρει ένα ισχυρό rebranding στο εξωτερικό ως ασφαλής προορισμός λόγω της επιτυχημένης διαχείρισης της πανδημίας. Αυτό έκανα ως Υπουργός Τουρισμού, αντιμετωπίζοντας τις φετινές αντιξοότητες, που μόνο λίγες δεν ήταν. Αυτό θα εξακολουθήσω να κάνω και τους επόμενους δύσκολους μήνες που έρχονται.

Συνεχίζουμε τις επαφές μας με ισχυρούς παίκτες της ευρωπαϊκής και διεθνούς αγοράς για το 2023, υλοποιούμε ένα πλέγμα στρατηγικών κινήσεων που πιστεύουμε ότι θα φέρουν στη χώρα μας ταξιδιώτες το φθινόπωρο και τον χειμώνα και ταυτόχρονα προχωράμε το σχεδιασμό μας για βιώσιμο τουρισμό, ο οποίος αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την περαιτέρω αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος και τη διατήρηση της Ελλάδας στους κορυφαίους προορισμούς του κόσμου.

Σε ένα μεγάλο μέρος των τουριστών η χώρα είναι συνδεδεμένη με τις καλοκαιρινές διακοπές, κυρίως σε νησιωτικούς προορισμούς. Ποιες κινήσεις γίνονται για την επέκταση της σεζόν αλλά και για την περαιτέρω ενίσχυση μη παραδοσιακών τουριστικών προορισμών;

Η ανάδειξη προορισμών που είναι λιγότερο δημοφιλείς και η επέκταση της τουριστικής σεζόν αποτέλεσαν πρωταρχικούς μας στόχους από πέρυσι το φθινόπωρο. Ο προσεκτικά μελετημένος σχεδιασμός και οι στοχευμένες παρεμβάσεις μας, έφεραν αποτελέσματα τα όποια ήδη βλέπουμε, είναι μετρήσιμα. Σε Ναύπακτο, Αίγινα, Λήμνο και άλλες περιοχές, που δεν αποτελούσαν, μέχρι πρότινος, επιλογές «πρώτης γραμμής» για τους ταξιδιώτες, οι πληρότητες άγγιξαν ακόμα και το 100%. Στην Πελοπόννησο, στη Στερεά Ελλάδα, στη Μακεδονία, είχαμε φέτος το καλοκαίρι για πρώτη φορά τόσο μεγάλες ροές τουριστών. Και την άνοιξη, όμως, θα θυμάστε ότι το Πάσχα, την Πρωτομαγιά και το τριήμερο της 25ης Μαρτίου, τα καταλύματα ήταν γεμάτα, ενώ ήδη από τις αρχές του Μάρτη είχαν ξεκινήσει οι απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ, με την Αθήνα να γεμίζει με Αμερικανούς τουρίστες. Βεβαίως αυτό δεν σημαίνει ότι επαναπαυόμαστε. Συνεχίζουμε την εντατική προσπάθεια και για την επιμήκυνση αλλά και για να «φωτίσουμε» επιπλέον προορισμούς. Εντάσσουμε συνεχώς στο στρατηγικό μας χάρτη και άλλες περιοχές που με την απαράμιλλη ομορφιά τους, τη μοναδική γαστρονομία και φυσικά την ελληνική φιλοξενία, που δεν υπάρχει σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου, προσφέρουν στον επισκέπτη μια αξέχαστη εμπειρία που τον κάνει να επισκέπτεται τη χώρα μας ξανά και ξανά. Η Ελλάδα είναι ένας ευλογημένος τόπος, έχει πολλές τέτοιες περιοχές και αποτελεί χρέος μας να τις αναδείξουμε και να ενισχύσουμε τις οικονομίες τους.

Ένα κοινό στο οποίο ενδιαφέρεται να ανοιχτεί ακόμα περισσότερο η Ελλάδα το επόμενο διάστημα είναι αυτό των βορειοευρωπαίων συνταξιούχων. Ποιες κινήσεις γίνονται σε αυτή την κατεύθυνση;

Η ιδέα να αξιοποιήσουμε το ζεστό κλίμα της χώρας μας και το χαμηλό κόστος ζωής που μπορεί να προσφέρει η Ελλάδα στους Βορειοευρωπαίους- συγκριτικά πάντα με τις δικές τους χώρες- γεννήθηκε στις αρχές του καλοκαιριού. Ξεκινήσαμε άμεσα επαφές με πρεσβείες, αεροπορικές εταιρείες και tour operators και είδαμε ότι υπάρχει ανταπόκριση, τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα από τους ξενοδόχους μας και όλους τους επαγγελματίες του κλάδου (καφέ, εστιατόρια κλπ). Η προσέλκυση βορειοευρωπαίων συνταξιούχων και digital nomads αποτελεί μια συλλογική, ομαδική προσπάθεια και αυτός είναι ο στόχος των ταξιδιών που πραγματοποιώ αυτό το διάστημα σε χώρες της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης. Επισκέφθηκα ήδη τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Αυστρία και τη Σουηδία και υπάρχει ενδιαφέρον το οποίο ήδη αποτυπώνεται. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν πουλήσει όλα τα πακέτα τους με προορισμό την Ελλάδα για τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο και αυτό, όπως αντιλαμβάνεστε, δίνει δυναμική και για τους επόμενους μήνες. Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε από το βήμα της ΔΕΘ την παροχή κινήτρων προς τις αεροπορικές εταιρείες στις οποίες έχει ήδη αποσταλεί από τον ΕΟΤ πρόσκληση ενδιαφέροντος για πρόγραμμα συνδιαφήμισης με στόχο την προσέλκυση ταξιδιωτών την περίοδο Νοέμβριος 2022- Μάρτιος 2023. Εργαζόμαστε μεθοδικά και πηγαίνουμε βήμα- βήμα. Και μια ημέρα παραπάνω επέκτασης της σεζόν αποτελεί σημαντικό κέρδος για την οικονομία μας, τις επιχειρήσεις που στηρίζονται στον τουρισμό και τη μέση ελληνική οικογένεια.

Οι τιμές των ενοικίων έχουν πάρει την ανηφόρα και η κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσφατα ένα στεγαστικό πλέγμα μέτρων, με έμφαση στους νέους. Θα υπάρξει αυστηρότερο πλαίσιο όσον αφορά στις βραχυχρόνιες μισθώσεις για να αυξηθούν τα διαθέσιμα ακίνητα;

Από τη μια πλευρά, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις ενισχύουν σημαντικά το εισόδημα πολλών νοικοκυριών στη χώρα μας, ειδικά φέτος που ο τουρισμός σημείωσε τόσο ισχυρή ανάκαμψη. Σύμφωνα με έρευνα της AirDNA, η ζήτηση για AirBnb τον Ιούλιο, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο κατέγραψε 26,5% αύξηση σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2019. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι η οικονομική ανάσα που παίρνουν εκατοντάδες οικογένειες είναι σημαντική, και μάλιστα αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Από την άλλη πλευρά, όμως, οι βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι μια αγορά που, όπως όλες, πρέπει να είναι ρυθμισμένη. Είναι απαραίτητο να υπάρχει πλαίσιο διαφορετικά δημιουργείται ένα ντόμινο δυσλειτουργιών που έχει πολλές εκφάνσεις. Το ζήτημα αυτό, όπως γνωρίζετε, είναι πανευρωπαϊκό- αφορά πολλές χώρες της Ευρώπης- και γίνονται συντονισμένες προσπάθειες και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η Ελληνική Κυβέρνηση και τα συναρμόδια υπουργεία εδώ και πολύ καιρό εργάζονται συστηματικά πάνω σε αυτό το θέμα και θα γίνει το καλύτερο δυνατό ώστε να βρεθεί η «χρυσή τομή».

Το τελευταίο διάστημα έχουν ανέβει οι τόνοι της πολιτικής αντιπαράθεσης, με την υπόθεση της παρακολούθησης του τηλεφώνου του Νίκου Ανδρουλάκη να προκαλεί σφοδρές κόντρες μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης. Με αυτά τα δεδομένα ποια στρατηγική θα ακολουθήσει η Νέα Δημοκρατία στις κάλπες της απλής αναλογικής και σε περίπτωση μη σχηματισμού κυβέρνησης πως θα πορευτεί στις δεύτερες εκλογές;

Κυρία Κοκκαλιάρη, στα τρία αυτά χρόνια η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη απέδειξε με πράξεις -όχι με λόγια- ότι είναι η μόνη πολιτική δύναμη που εγγυάται τη συνέχεια και τη σταθερότητα. Με αυτό ακριβώς το μήνυμα, θα απευθυνθούμε, στο τέλος της τετραετίας, στους συμπολίτες μας, ζητώντας από την ελληνική κοινωνία την ανανέωση της ισχυρής εντολής που μας έδωσαν οι Ελληνίδες και οι Έλληνες, στις εθνικές εκλογές του 2019. Νομίζω ότι η πολιτική σταθερότητα, αλλά και η εγγύηση της προόδου και της ευημερίας, είναι το μεγαλύτερο δίλημμα για αυτές τις εκλογές. Και αυτό που έχει σημασία είναι η εμπιστοσύνη των πολιτών προς τον Πρωθυπουργό, η οποία είναι δεδομένη, όπως δείχνουν όλες οι μετρήσεις. Οι πολίτες κρίνουν και συγκρίνουν. Η Ελλάδα χρειάζεται μία Κυβέρνηση αξιόπιστη, μακριά από ακραίους λαϊκισμούς που όλοι θυμόμαστε σε τι περιπέτειες μας ενέπλεξαν. Εμείς θα ζητήσουμε εκ νέου την αυτοδυναμία και αυτό θα διεκδικήσουμε μέχρι τέλους. Γιατί, όπως είπε εξάλλου και ο Πρωθυπουργός, «η σταθερή και ισχυρή Κυβέρνηση είναι προϋπόθεση εθνικών επιτυχιών».

Πηγή: ethnos.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup