Κυριακή, 26 Μαρτίου 2023 08:30

Κενά ασφαλείας και φόβος για τις σήραγγες του Προαστιακού: Πού εντοπίζονται τα σοβαρότερα προβλήματα - Τι είχαν δείξει αυτοψίες πριν 4 χρόνια

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Τεράστια κενά ασφαλείας και παντελή έλλειψη μέτρων πυροπροστασίας, αερισμού και φωτισμού είχαν διαπιστωθεί ήδη σε τρεις σήραγγες του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη διαδρομή προς Κιάτο. Οι σήραγγες Ευταξία, Κακιάς Σκάλας και Αγίων Θεοδώρων βάσει των παρατηρήσεων αυτοψιών δεν παρείχαν εδώ και χρόνια καμία ασφάλεια σε περίπτωση οποιουδήποτε συμβάντος. Τα ζητήματα αυτά ήταν γνωστά στον ΟΣΕ καθώς αναφέρονταν στη σχετική τεχνική έκθεση, η οποία είχε παραγγελθεί τον Φεβρουάριο του 2019 και είχε υποβληθεί κάποιους μήνες αργότερα από μελετητή, στο πλαίσιο της εκπόνησης των σχεδίων εκτάκτου ανάγκης για πέντε από τις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ηδη από εκείνη την περίοδο είχε διαπιστωθεί η απόλυτη λεηλασία των σηράγγων και ουσιαστικά η ακύρωση κάθε προστατευτικής δικλείδας σε περίπτωση συμβάντος σε αυτές.

Το «Εθνος» ήρθε σε επαφή με επαγγελματίες που γνωρίζουν καλά την κατάσταση των σηράγγων καθώς είναι αυτοί που είχαν πραγματοποιήσει τις αυτοψίες προκειμένου να συντάξουν τα σχέδια έκτακτης ανάγκης. Τα λεγόμενά τους προκαλούν τρόμο: «Τότε και πιθανότατα και τώρα δεν υπάρχει απολύτως τίποτα σε αυτές τις σήραγγες. Το πρόβλημα στις σιδηροδρομικές σήραγγες της Νότιας Ελλάδας είναι τεράστιο και Θεός να φυλάει αν γίνει κάποιο ατύχημα σ΄αυτές», εξηγεί ένας από τους μηχανολόγους – μηχανικούς.

Ο ίδιος προσθέτει ότι «έχουν στο σύνολό τους σκυλευθεί από συμμορίες που μπήκαν μέσα, έκλεψαν καλώδια, κατέστρεψαν υποσταθμούς, μπήκαν στους μετασχηματιστές και πήραν όλο το υλικό, δηλαδή τις περιελίξεις των μετασχηματιστών, οι οποίες είναι από χαλκό για να τον πουλήσουν. Κάποιους έπιασαν όπως μάθαμε, αλλά το ζήτημα είναι πως όλα αυτά δεν έχουν επισκευαστεί. Στη Νότια Ελλάδα δεν έχει τίποτα, δεν έχει ούτε αερισμό, ούτε φωτισμό, τίποτα, ούτε πυρόσβεση, ούτε πυρανίχνευση, ούτε πυρασφάλεια. Οταν είχαμε πάει, δεν είχαν ούτε οι δεξαμενές νερό. Για μένα το μεγάλο πρόβλημα αυτή τη στιγμή βρίσκεται εκεί. Η κατάσταση των σηράγγων στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα αν και με προβλήματα, είναι σαφώς καλύτερη». Για το λόγο αυτό είχε προταθεί τότε η φύλαξη των συγκεκριμένων σηράγγων σε 24ωρη βάση ωστε σε περίπτωση ατυχήματος να μπορούσαν να συνδράμουν τους επιβάτες και τους εργαζομένους.

Για το έργο της ανάταξης ετοιμάζονταν από τον ΟΣΕ τεύχη δημοπράτησης καθώς και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είχε απαιτήσει την ανάταξη των βλαβών. Ωστόσο μέχρι σήμερα - τέσσερα χρόνια αργότερα - το έργο δεν έχει δημοπρατηθεί. Αλλωστε είναι γνωστό ότι πλέον ο ΟΣΕ διαθέτει ελάχιστους μηχανικούς και αυτό είναι κάτι που επισημαίνουν και οι εξωτερικοί μελετητές.

Οι ίδιοι μελετητές είχαν εκπονήσει το 2019 τα σχέδια έκτακτης ανάγκης και για άλλες πέντε σήραγγες: των Τεμπών, του Πλαταμώνα, της σήραγγα Ευταξία, της Κακιάς Σκάλας και των Αγίων Θεοδώρων.

Τα σχέδια έκτακτης αναγκης παραδόθηκαν στον ΟΣΕ περίπου στα μέσα του 2019. Ο προγραμματισμός προέβλεπε να ακολουθήσει ενημέρωση στην αστυνομία, την πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ και να ενσωματωθούν οι παρατηρήσεις που θα έκαναν ώστε να επικαιροποιηθούν. Στη συνέχεια θα έπρεπε να γίνει μια κοινή άσκηση. Ωστόσο για τίποτα απ΄όλα αυτά δεν ενόχλησε κανείς την εταιρία στη συνέχεια. Αυτό που είναι γνωστό από σιδηροδρομικές πηγές είναι ότι ανά διαστήματα διεξάγονται κάποιες κοινές ασκήσεις με την ευθύνη της Πολιτικής Προστασίας, οι οποίες είναι απορίας άξιο πως προχωρούν δεδομένων των μεγάλων προβλημάτων στις σήραγγες.

Να σημειωθεί ότι, όπως επισημαίνουν επαγγελματιες που γνωριζουν καλά τον σιδηρόδρομο, τα σχέδια έκτακτης ανάγκης πρέπει να εκπονούνται σύμφωνα με τους κανόνες της λεγόμενης διαλειτουργικότητας της Ευρωπαικής Ενωσης ώστε τα μέτρα ασφαλείας να είναι ενιαία. Συμπληρώνουν μάλιστα ότι η πυροσβεστική πιθανότατα αγνοεί τη διαλειτουργικότητα και αναφέρεται σε μέτρα παθητικής και ενεργητικής πυροπροστασίας αντιμετωπίζοντας ουσιαστικά τις σιδηροδρομικές σήραγγες ως απλά κτίρια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα για κανένα από τα σιδηροδρομικά έργα δεν έχει ληφθεί πιστοποιητικό διαλειτουργικότητας. Βάσει του ελληνικού παραδόξου, ο ΟΣΕ συνήθως δεν προχωρούσε στην οριστικη παραλαβή τους και προκειμένου να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν και να αποδοθούν στην κυκλοφορία είχε επινοηθεί η λεγόμενη Διοικητική Παραλαβή προς Χρήση. Ωστόσο βάσει της ευρωπαικής νομοθεσίας τα έργα θα πρέπει μετά την οριστική παραλαβη τους να έχουν φάκελο διαλειτουργικότητας, κάτι που ακόμα εκκρεμεί.

Ο ΟΣΕ, πάντως είχε εκπονήσει σχέδια έκτακτης ανάγκης για τις σήραγγες στο πλαίσιο των οποίων έχουν αναπτυχθεί διαφορετικά σενάρια, συμπεριλαμβανομένου αυτού στο οποίο μηχανοδηγοί και προσωπικό της αμαξοστοιχίας πεθαίνουν, όπως ακριβώς συνέβη στην περίπτωση των Τεμπών. Περιγράφεται ακριβώς η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί προκειμένου να κοπούν τα κυκλώματα και να μπορέσουν να πλησιάσουν τα σωστικά συνεργεία γνωρίζοντας όλες τις οδεύσεις. Ωστόσο άγνωστο παραμένει αν ποτέ τα συγκεκριμένα σχέδια δοκιμάστηκαν στο πεδίο μέσω της απαραίτητης άσκησης με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων.

Η εκπόνηση αυτών των σχεδίων καταδεικνύει ότι ο ΟΣΕ γνώριζε με λεπτομέρειες την κατάσταση ειδικά για τις τρεις προβληματικές σήραγγες του Προαστιακού από το 2019. Ωστόσο χρειάστηκε να περάσουν 3 χρόνια για να προκηρύξει ένα πολύ μικρό έργο με προυπολογισμό λίγο υψηλότερο των 300.000 για την παροχή υπηρεσιών για την αποκατάσταση Υφιστάμενων Βλαβών-Ζημιών και πλήρους Προληπτικής συντήρησης με άρση βλαβών στο σύνολο του εγκατεστημένου εξοπλισμού Μέτρων και Μέσων Πυροπροστασίας του άξονα της σιδηροδρομικής γραμμής Αεροδρόμιο-Α.Λιόσια-Κιάτο, του τμήματος γραμμής Αγ.Ανάργυροι-Σ.Κ.Α., καθώς και των κτιρίων των Υποσταθμών Έλξης. Με αυτόν τον προυπολογισμό, σημειώνουν πηγές του τεχνικού κλάδου μιλάμε πιθανότατα απλά για αναγομώσεις πυροσβεστήρων και αντικατάσταση στις πυροσβεστικές φωλιες.

Η εν λόγω εταιρία είχε αναλάβει το 2013 και την εκπόνηση των σχεδίων έκτακτης ανάγκης για τις σήραγγες των Αγίων Αναργύρων και του Περάματος. Στα χρόνια που πέρασαν εκείνοι τουλάχιστον δεν ενημερώθηκαν για τη διεξαγωγή κάποιας άσκησης ούτε πάνω σε αυτά τα σχέδια.

Πολλές οι ελλείψεις και στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα

Το 2022 ο ΟΣΕ παραγγέλνει αυτοψία σε επτά σήραγγες του δικτύου προκειμένου να αποσαφηνιστεί η κατάστασή τους και να γίνει μια πρώτη εκτίμηση του κόστους της ανάταξής τους.

Πρόκειται για τις σήραγγες των Τεμπών, του Πλαταμώνα, του Περάματος, του Δαφνίου, των Αγίων Αναργύρων, της Σφίγγας και των Ορφανών.

Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις που είχαν συμπεριληφθεί στην τεχνική έκθεση του 2019, ήταν ήδη αρκετά τα προβλήματα και στις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα, τα οποία αναφέρονται και στην αυτοψία του 2022.

Οπως μεταδίδουν οι ειδικοί που διενήργησαν τους ελέγχους, στα Τέμπη οι έξοδοι διαφυγής λειτουργούσαν, το ίδιο και τα συστήματα αερισμού, αλλά χειροκίνητα και όχι μέσω του τοπικού συστήματος ελέγχου.

Στη σήραγγα των Τεμπών είχε καταγραφεί εξοπλισμός που προτεινόταν ήδη να αντικατασταθεί καθώς υπήρχαν εξαρτήματα που δεν διατίθενται πλέον στην αγορά ώστε να συντηρηθεί.

Τόσο στα Τέμπη όσο και στον Πλαταμώνα οι φορητοί πυροσβεστήρες που υπήρχαν ήταν ουσιαστικά εκτός λειτουργίας λόγω παλαιότητας, ενώ το σύστημα εξαερισμού σηράγγων δεν είχε το απαραίτητο λογισμικό προκειμένου να πραγματοποιείται απομακρυσμένη λειτουργία μέσω κέντρου ελέγχου.

Και στις δύο σήραγγες τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης που υπήρχαν δεν ήταν λειτουργικά. Υπήρχαν τηλέφωνα που έδιναν σήμα και άλλα όχι, ενώ εντοπίστηκαν εσοχές όπου το τηλέφωνο δεν υπήρχε ενώ το καλώδιο επικοινωνίας του υπήρχε. Υπήρχαν πινακίδες για τα τηλέφωνα, αλλά δεν ήταν φωτιζόμενες, όπως ήταν οι πινακίδες οδεύσεων διαφυγής.

Επιπλέον διαπιστώθηκαν προβλήματα γενικότερου φωτισμού, ενώ δεν υπήρχε φωτισμός στομίων εξόδου σηράγγων και κάμερες παρακολούθησης.

Στις παρατηρήσεις αναφέρεται επίσης η ανυπαρξία κομβίου ανάσχεσης καπνού, η κακή κατάσταση των θερμικών ανιχνευτων και των πινάκων πυρανίχνευσης. Στις πυροσβεστικές φωλιές διαπιστώθηκε ότι οι σωλήνες είχαν ξεραθεί λόγω παλαιότητας, ενώ το σύνολο των τηλεφώνων ήταν χρονικά παρωχημένα και εν πολλοίς άχρηστα.

Παρά τις σημειακές παρατηρήσεις, πάντως, οι μελετητές εκτίμησαν ότι στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα τα συστήματα ασφαλείας ήταν λειτουργικά σε μεγάλο βαθμό κατι που σήμερα, ένα χρόνο μετά, πιθανότατα να μην ισχύει καθώς οι βανδαλισμοί και οι κλοπές δε σταμάτησαν ποτέ.

Στις σήραγγες της Σφίγγας και των Ορφανών από την άλλη, διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρχε τίποτα απολύτως από ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό και κατά συνέπεια ο εκτιμώμενος προυπολογισμός τις άφησε εκτός. Μια πρώτη εκτίμηση του κόστους ανάταξης για τις υπόλοιπες πέντε σήραγγες της μελέτης ήταν γύρω στα 12 εκ. ευρώ, ποσό που για τον ΟΣΕ ο οποίος έως τότε λάμβανε επιχορήγηση 45 εκ. ευρώ ήταν μάλλον απαγορευτικό.

Αλληλογραφία με τις εταιρίες που είχαν τοποθετήσει συστήματα ασφαλείας

Στο μεταξύ ο ΟΣΕ είχε «καμπανάκια» και ενοχλήσεις και από τις εταιρίες, οι οποίες είχαν εγκαταστήσει συστήματα ασφαλείας στις σήραγγες καθώς διαπίστωναν ότι ορισμένα έχουν υπερβεί το χρόνο ζωής τους. Στο πλαίσιο αυτό εταιρία, η οποία είχε εγκαταστήσει συσκευές μετρήσεων σε αρκετά από τα υποσυστήματα ασφαλείας σε 15 σήραγγες του ΟΣΕ συμπεριλαμβανομένων αυτών της Οθρυος και του Καλλιδρόμου, είχε αποστείλει επιστολή στον ΟΣΕ από το 2020 εκφράζοντας ενδιαφέρον για την ανάληψη έργου καταγραφής της τρέχουσας κατάστασης των υφιστάμενων συστημάτων μετρήσεων, ασφαλείας και ελέγχου των σηράγγων του ΟΣΕ που βρίσκονται σε λειτουργία, και αξιολόγησής τους προκειμένου, να συνταχθούν προτάσεις για την τυχόν ανάταξη, επιδιόρθωση, ή/και αναβάθμισή τους.

Τα συστήματα που πρότειναν να ελεγχθούν περιλάμβαναν:

  • Συστήματα Πυρανίχνευσης

  • Συστήματα Μέτρησης Ρύπων (αποτελούν συστήματα ασφαλείας τόσο για το προσωπικό συντήρησης, όσο και για τους επιβάτες). Συνήθως τα συστήματα αυτά ακολουθούνται από συσκευές μέτρησης της ταχύτητας ανέμου εντός των σηράγγων, ώστε να ελέγχεται κατάλληλα το εξαερισμός με αξονικούς ανεμιστήρες.

  • Συστήματα PLC / SCADA και τα συστήματα ασφαλείας έγκαιρης Προειδοποίησης Συνεργείων για Έλευση Συρμού, Εκκαπνισμού Σήραγγας, τόσο για την απομάκρυνση ρύπων, όσο και για την αντιμετώπιση πυρκαγιάς. Η εργασία θα αφορούσε 14 ή 15 σήραγγες και τα αντίστοιχα Κέντρα Ελέγχου SCADA, τοπικά στις αντίστοιχες σήραγγες, αλλά και τα απομακρυσμένα σε Κόρινθο, ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών), Λιανοκλάδι και Τέμπη.

Τον Μάιο του 2021 φτάνει άλλη επιστολή στον ΟΣΕ από τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας, με την οποία ο Οργανισμός ενημερώνεται ότι ορισμένα εξαρτηματα του εξοπλισμού των συστημάτων ασφαλείας «έχουν υπερβεί τον προτεινόμενο χρόνο ζωής τους κατά 5 έτη και γι΄αυτό πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή για προληπτική συντήρηση ώστε να καταγράφουν τις σωστές μετρήσεις και να διασφαλίζουν ότι διατηρείται η μέγιστη απόδοση».

ΟΣΕ: Φτωχός συγγενής, αλλά κάτοχος τεράστιας ακίνητης που απαγορεύεται να διαχειριστεί

Ο Οργανισμός αν και κάτοχος της δεύτερης μεγαλύτερης ακίνητης περιουσίας στην Ελλάδα μετά την Εκκλησία, είναι πλέον γνωστό ότι είχε έναν προυπολογισμό που δεν άφηνε περιθώρια καμίας προληπτικής συντήρησης του δικτύου κι ας σχετιζόταν αυτό με την ασφάλεια εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών και εργαζομένων στον σιδηρόδρομο. Και αυτό ήταν κάτι που δεν έκρυβε και ο τ. διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Σπύρος Πατέρας σε δηλώσεις του.

Στον ΟΣΕ είχε μείνει όλη η ευθύνη της διαχείρισης και συντήρησης του δικτύου, αλλά το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του, την οποία διαχειριζόταν η θυγατρική του ΓΑΙΑΟΣΕ πήγε στο Υπερταμείο με την υπαγωγή της ΓΑΙΑΟΣΕ σε αυτό. Ετσι ο ΟΣΕ απώλεσε κάθε δικαίωμα και ευκαιρία να διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του βελτιώνοντας τις σιδηροδρομικές υποδομές, κάτι που όπως σημειώνουν γνώστες του σιδηροδρόμου δε συμβαίνει σε καμία ανεπτυγμένη χώρα.

Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι σήμερα η ΓΑΙΑΟΣΕ εκμισθώνει 500 ακίνητα σε όλη την Ελλάδα, ενώ σο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται πάνω από 4.500 κτίρια επιφάνειας 540.000 τ.μ. και γεωτεμάχια έκτασης 100.000 στρεμμάτων. Διαχειρίζεται επίσης το σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό, το οποίο αποτελείται από 3.752 μοναδες, τις οποίες μισθώνει στη Hellenic Τrain, αλλά και στη Rail Cargo Logistics Goldair.

Μικρή η πρόοδος και για τους αισθητήρες στις σιδηροδρομικές γέφυρες 4 χρόνια μετά

Στο μεταξύ καθυστερήσεις, αλλά κυρίως «εκπτώσεις» ως προς την αρχική φιλοσοφία του έργου παρατηρούνται και στο πολλά υποσχόμενο έργο της ενόργανης παρακολούθησης 14 Σιδηροδρομικών Γεφυρών, που κατασκευάστηκαν στην Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων στο τμήμα Λειανοκλάδι – Δομοκός.

Η σχετική σύμβαση είχε υπογραφεί τον Απρίλιο του 2019, αλλά έκτοτε η πρόοδος είναι μικρή. Το έργο αφορούσε την προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία ενός προηγμένου συστήματος ενόργανης παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο 14 μεγάλων γεφυρών. Οι γέφυρες αυτές αποτελούν πρωτοποριακά σιδηροδρομικά έργα που μελετήθηκαν και κατασκευάστηκαν στο πλέον δύσκολο και ορεινό τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου της ελληνικής επικράτειας. Επιπλέον, το τμήμα αυτό εμφανίζει αυξημένα επίπεδα σεισμικής δραστηριότητας.

Το σύστημα RTSMS επρόκειτο να εγκατασταθεί στο Κέντρο Δομικής και Γεωδαιτικής Παρακολούθησης Έργων της ΕΡΓΟΣΕ με στόχο να καταγράφει σε πραγματικό χρόνο την συμπεριφορά των γεφυρών σε συνθήκες λειτουργίας (σιδηροδρομική κυκλοφορία) αλλά και υπό σεισμικές και άλλες δυσμενείς φορτίσεις. Για παράδειγμα θα μπορούσε να παρακολουθεί την κατάσταση της υποδομής μετά την παρέλευση μιας υπερφορτωμένης αμαξοστοιχίας, ή την αντίδραση της γέφυρας στα σεισμικά κύματα στην περίπτωση σεισμού.

Το εν λόγω έργο αναμενόταν από πολλά Πανεπιστήμια εντός και εκτός Ελλάδας καθώς είχε θεωρηθεί πρωτοποριακό σε διεθνές επίπεδο αφού για πρώτη φορά, θα παρακολουθούνταν με μόνιμα εγκαταστημένο εξοπλισμό τελευταίου τύπου μεγάλες, σεισμικά μονωμένες σιδηροδρομικές γέφυρες σε μήκος 52 χιλιομέτρων, αποτελώντας το πρώτο πραγματικό εργαστήριο μεγάλης κλίμακας στο οποίο θα μελετάται η μετάδοση των σεισμικών κυμάτων και η επίπτωσή τους στο δομημένο σιδηροδρομικό περιβάλλον.

Από τον Απρίλιο του 2019 και μετά τίποτα δεν ξανακούστηκε δημοσίως για το έργο, το οποίο έλαβε πρόσφατα νέα παράταση αν και θα έπρεπε να λειτουργεί σε περίοδο 3 ετών από την υπογραφή της σύμβασης. Σύμφωνα με πληροφορίες, το control room στην ΕΡΓΟΣΕ δεν προχώρησε ποτέ ούτε και επιφορτίστηκαν κάποια στελέχη με τέτοια καθήκοντα. Το σύστημα δεν είναι έτοιμο παρόλο που θα έπρεπε έως τώρα να είχαν γίνει και οι πρότυπες διελεύσεις συρμών. Οπως μεταδίδουν σιδηροδρομικοί κύκλοι, ακόμα και αν τοποθετηθούν οι αισθητήρες, αυτό από μόνο του δεν υπηρετεί τη φιλοσοφία του έργου δεδομένου ότι η συλλογή στοιχείων χωρίς να είναι σε θέση κάποιος να τα «διαβάζει» και να τα αναλύει δεν προσφέρει την απαραίτητη πληροφορία. Ο όγκος των πληροφοριών που θα συλλέγεται θα πρέπει να αποτελεί αντικείμενο επεξεργασίας από τους ειδικούς επιστήμονες της ΕΡΓΟΣΕ και του Αναδόχου μέσω κατάλληλων προσομοιωμάτων των γεφυρών, προκειμένου να εξάγονται τα σχετικά επιστημονικά συμπεράσματα, προεργασία, η οποία όπως προκύπτει δεν έχει προχωρήσει εδώ και τέσσερα χρόνια.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι οι σιδηροδρομικές γέφυρες αποτελούν στιβαρά έργα και ειδικά οι πιο καινούριες σχεδιάζονται για έναν κύκλο ζωης περίπου 100 ετών. Κατά συνέπεια θεωρούνται έργα ασφαλή. Ωστόσο, όπως όλα τα έργα, απαιτούν επιτήρηση και συντήρηση προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις προδιαγραφές τους και το έργο της ενόργανης παρατήρησης θα υπηρετούσε και αυτόν το σκοπό.

Πηγή: ethnos.gr - Φωτογραφία: Eurokinissi

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 26 Μαρτίου 2023 09:56

Σχετικά Άρθρα

  • Προαστιακός: Στα «πράσα» ελεγκτής που έπαιρνε χρήματα από μετανάστες επιβάτες
    Προαστιακός: Στα «πράσα» ελεγκτής που έπαιρνε χρήματα από μετανάστες επιβάτες

    Ελεγκτής της Hellenic Train καταγράφηκε σε βίντεο να λαμβάνει απευθείας μετρητά από μετανάστες επιβάτες αμαξοστοιχίας του προαστιακού, χωρίς να τους κόβει εισιτήριο.

    Ο ελεγκτής, στο υλικό που παρουσιάστηκε στον ΣΚΑΪ, φαίνεται να παίρνει χρήματα από τους επιβάτες που κάθονται στις θέσεις τους, να τα βάζει στην τσέπη του και να τους δίνει ρέστα. Μάλιστα, το μέσο επικαλέστηκε μαρτυρία επιβάτη ο οποίος υποστήριξε πως, ο εν λόγω ελεγκτής, ενώ έλαβε «τοις μετρητοίς» αντίτιμο δεν του απέδωσε το αναμενόμενο εισιτήριό του.

    «Βεβαρυμμένο» το παρελθόν του ελεγκτή

    Τα στιγμιότυπα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, σημειώθηκαν στη διαδρομή του προαστιακού, από την Αθήνα στη Χαλκίδα. Το άτομο που βιντεοσκόπησε τις σκηνές ισχυρίζεται ότι, ο εν λόγω ελεγκτής της Hellenic Train επανειλημμένα έχει προβεί σε αυτή την συμπεριφορά – και για αυτόν ακριβώς τον λόγο αποφάσισε να τον καταγράψει σε βίντεο.

    Παρότι ο λόγος για τον οποίο ο ελεγκτής προβαίνει σε αυτού του είδους τις «ανταλλαγές» δεν είναι γνωστός, ο Νίκος Κιουτσούκης, πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train, τοποθετήθηκε για το συμβάν.

    Όπως ανέφερε ο ίδιος, «θεωρώ ότι η εταιρεία θα κάνει αυτά που πρέπει, όταν υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι πλήττουν την ίδια την εταιρεία...Κάθε τέτοιος εργαζόμενος πρέπει να τίθεται εκτός εταιρείας. Το παρελθόν του είναι βεβαρυμμένο». Ο κ. Κιουτσούκης πρόσθεσε πως, «δεν μπορεί το κράτος να επιβάλλει τις καλές πρακτικές, αλλά να μην υπάρχουν καλές πρακτικές για τις εταιρείες του ιδιωτικού τομέα. Σε κάθε ευρωπαϊκή πόλη το μόνο πράγμα που γίνεται από τους ανθρώπους της εταιρείας, είναι ο έλεγχος του εισιτηρίου».

    Η ανακοίνωση της Hellenic Train
    Σχετικά με το υλικό βίντεο στο οποίο καταγράφεται συνοδός του Προαστιακού σιδηρόδρομου, να λαμβάνει από τουλάχιστον έναν επιβάτη χρηματικό ποσό, εν αγνοία της εταιρείας μας, επιθυμούμε να διευκρινίσουμε τα ακόλουθα.

    Τέτοιου είδους ανάρμοστα περιστατικά είναι ανεπίτρεπτα και αδικαιολόγητα και σε καμία περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τις αξίες και τον επαγγελματισμό των εργαζομένων της Hellenic Train και δεν αντανακλά τη δέσμευση των ανθρώπων μας να προσφέρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

    Θέλουμε να ζητήσουμε συγγνώμη από τους επιβάτες μας για τη δυσάρεστη αυτή εμπειρία.

    Ταυτόχρονα, από τη δική μας πλευρά, διερευνούμε τα αίτια του περιστατικού, έχουμε θέσει τον συνοδό σε διαθεσιμότητα, ενώ έχουμε ενεργοποιήσει εντατικούς εσωτερικούς μηχανισμούς ελέγχου.

    Σε ό,τι αφορά στις αναφορές, που κάνουν λόγο για προηγούμενους πειθαρχικούς ελέγχους του συγκεκριμένου εργαζομένου, η εταιρεία διευκρινίζει ότι οι έλεγχοι αυτοί πραγματοποιήθηκαν σε προγενέστερο χρόνο, υπό το προηγούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

    Αυτό ωστόσο δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση το γεγονός. Στόχος μας παραμένει η διαφύλαξη της αξιοπιστίας και της ακεραιότητας της εταιρείας μας, έχοντας πάντα τον επιβάτη στο επίκεντρο των ενεργειών μας.
    Πηγή: Ethnos.gr
  • Προαστιακός: Απολύθηκε ο ελεγκτής διάβασης που έπαιζε με το κινητό του ενώ περνούσε συρμός
    Προαστιακός: Απολύθηκε ο ελεγκτής διάβασης που έπαιζε με το κινητό του ενώ περνούσε συρμός

    Σάλο είχε προκαλέσει το περιστατικό που σημειώθηκε σε διάβαση τρένου στη συμβολή της Ιεράς Οδού με την Κωνσταντινουπόλεως, όταν μηχανοδηγός σταμάτησε το συρμό του Προαστιακούγια να επιπλήξει ελεγκτή διάβασης που ασχολούνταν με το κινητό του ενώ ένα παιδάκι ετοιμάζονταν να περάσει τις γραμμές.

    Απολύθηκε ο ελεγκτής

    Το βίντεο που είχε αναρτηθεί στα social media προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων, ενώ όπως έγινε σήμερα γνωστό, ο ελεγκτής που εργαζόταν σε εταιρεία security, τελικά απολύθηκε, σύμφωνα με το MEGA. Αξίζει να σημειωθοεί πως ο έλεγχος των σιδηροδρομικών γραμμών βρίσκεται στα χέρια προσωπικού security που περνά δίμηνη εκπαίδευση.

    Ο μηχανοδηγός απευθύνθηκε στη Hellenic Train και κατέγραψε το περιστατικό.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ
  • 24ωρη απεργία σήμερα σε Προαστιακό και τρένα: Πώς θα γίνουν τα δρομολόγια προς αεροδρόμιο
    24ωρη απεργία σήμερα σε Προαστιακό και τρένα: Πώς θα γίνουν τα δρομολόγια προς αεροδρόμιο

    Χωρίς τρένα και Προαστιακό σήμερα, Πέμπτη 26/09 εξαιτίας της 24ωρης απεργίας που έχει προκηρυχθεί.

    Η 24ωρη απεργία που κηρύχθηκε για σήμερα, Πέμπτη 26/09 σε τρένα και Προαστιακό φέρνει αναστολές και τροποποιήσεις δρομολογίων.

    Με ανακοίνωσή της η Hellenic Train ενημερώνει το κοινό ότι λόγω της 24ωρης απεργίας που εξήγγειλαν τα σωματεία εργαζομένων ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλάζουν τα δρομολόγια σε σιδηρόδρομο και προαστιακό.

    • Προσοσχή! Τα δρομολόγιατης Γραμμής 3 του Μετρό θα εκτελούνται κανονικά προς Αεροδρόμιο.

    Επισημαίνεται ότι, το μεσημέρι της Τετάρτης (25/9), η εν λόγω απεργία κρίθηκε νόμιμη από τη Δικαιοσύνη. Μάλιστα, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα σωματεία εργαζομένων αναφέρουν πως μετά την αυριανή [σ.σ. Πέμπτη 26/9] νόμιμη 24ωρη απεργία θα ζητήσουν συνάντηση με τη διοίκηση και σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της απόφασης της Δικαιοσύνης.

    Η ανακοίνωση της Hellenic Train για τα δρομολόγια

    «Η Hellenic Train ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι, λόγω της 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης που εξήγγειλαν τα σωματεία εργαζομένων, την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2024, θα υπάρξουν αναστολές και τροποποιήσεις στα δρομολόγια σε όλο το δίκτυο, συμπεριλαμβανομένων και των προαστιακών γραμμών».

    Ωστόσο, για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η Hellenic Train με τη συνδρομή και των σωματείων εργαζομένων, θα πραγματοποιήσει τα παρακάτω δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας:

    Για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η Hellenic Train με τη συνδρομή και των σωματείων εργαζομένων, θα πραγματοποιήσει τα παρακάτω δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας:

    • Αθήνα - Θεσσαλονίκη 52, 56
    • Θεσσαλονίκη - Αθήνα 53, 57
    • Κιάτο - Πάτρα C14, C24E
    • Πάτρα - Κιάτο C15E, C23E
    • Πειραιάς - Αεροδρόμιο 1206, 1222, 1230
    • Αεροδρόμιο - Πειραιάς 1207, 1223, 1231
    • Πειραιάς - Κιάτο 1300, 1318, 1326
    • Κιάτο - Πειραιάς 1305, 1323, 2301
    • Αθήνα - Χαλκίδα 1532, 1550, 2530
    • Χαλκίδα - Αθήνα 1535, 1553, 2533
    • Θεσσαλονίκη - Λάρισα 1591, 1597, 2593
    • Λάρισα - Θεσσαλονίκη 1592, 1598, 2594
    • Λάρισα - Βόλος c1572,c1574,c1576,c1578,c2570,c2572,c2574
    • Βόλος - Λάρισα c1571,c1573,c1575,c1577,c1579,c2571,c2573

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Νέα Αριστερά: Εκτός ελέγχου η διάλυση του σιδηροδρομικού δικτύου
    Νέα Αριστερά: Εκτός ελέγχου η διάλυση του σιδηροδρομικού δικτύου

    «Δεν είναι μόνο επικίνδυνοι στην κυβέρνηση, αλλά μας δουλεύουν κι από πάνω κανονικά», σχολιάζει η Νέα Αριστερά

    «Το σιδηροδρομικό δίκτυο πλέον στη χώρα βρίσκεται εκτός ελέγχου σε κάθε επίπεδο», υποστηρίζει η Νέα Αριστερά σε ανακοίνωσή της με αφορμή το περιστατικό σε συρμό στη Νερατζιώτισσα.

    «Είχαμε πρώτα τα Τέμπη με τους δεκάδες νεκρούς και ακολούθησαν σειρά άλλων ατυχημάτων μέχρι το παρ’ ολίγο ατύχημα στον προαστιακό στους Αγίους Αναργύρους πριν από μόλις δέκα ημέρες. Ο εφιάλτης των τρένων όμως δεν σταμάτησε εκεί. Σήμερα φάνηκε ότι ο έλεγχος έχει πλήρως χαθεί, καθώς πήρε φωτιά ακόμα και συρμός του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Εκατοντάδες επιβάτες κινδύνεψαν πλησίον του σταθμού της Νερατζιώτισσας και για να γλιτώσουν έφτασαν στο σημείο να πηδάνε από τα παράθυρα του τρένου», αναφέρει.

    Η Νέα Αριστερά προσθέτει ότι «την ίδια ώρα η επιλογή Μητσοτάκη, ο κ. Τζιτζικώστας, αναλαμβάνει επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκαλώντας ερωτήματα και αγανάκτηση», σχολιάζοντας ότι «δεν είναι μόνο επικίνδυνοι στην κυβέρνηση, αλλά μας δουλεύουν κι από πάνω κανονικά».

    Σημειώνει ότι «είναι επιτακτική ανάγκη να συγκληθεί η επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα την ακρόαση του κ. Τζιτζικώστα όπως ζήτησαν τη Δευτέρα με επιστολή τους στον πρόεδρο της Βουλής ο Αλέξης Χαρίτσης, η Έφη Αχτσιόγλου και η Πέτη Πέρκα από τη Νέα Αριστερά».

    Καταληκτικά σχολιάζει ότι «η κυβέρνηση μπορεί να παίζει με τις ζωές των πολιτών, όμως η Βουλή δεν μπορεί να κάνει τα στραβά μάτια και να μην καλεί τον επόμενο αρμόδιο Επίτροπο προκειμένου να εξετάσει την καταλληλόλητα και τις προθέσεις του».

    Πηγή: In.gr
  • Σιδηρόδρομος: Με μπαράζ κινητοποιήσεων απαντούν οι μηχανοδηγοί στα απανωτά συμβάντα ασφαλείας - Έρχεται 24ωρη απεργία - Τι ζητούν
    Σιδηρόδρομος: Με μπαράζ κινητοποιήσεων απαντούν οι μηχανοδηγοί στα απανωτά συμβάντα ασφαλείας - Έρχεται 24ωρη απεργία - Τι ζητούν

    Σε σειρά κινητοποιήσεων θα προχωρήσει το Σωματείο Μηχανοδηγών τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο στον απόηχο των δύο απανωτών περιστατικών στον σιδηρόδρομο, το τελευταίο διήμερο: της παρ΄ολίγον μετωπικής σύγκρουσης δυο συρμών του Προαστιακού την περασμένη Παρασκευή, αλλά και τη σύγκρουση αμαξοστοιχίας με κορμούς καμμένων δέντρων το πρωί του Σαββάτου, ένας εκ των οποίων μάλιστα «καρφώθηκε» στο τρένο και βρέθηκε μέσα στην καμπίνα μηχανοδήγησης.

    Το Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) κατά τη συνεδρίαση που πραγματοποίησε το Σάββατο αποφάσισε το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων, το οποίο έχει ως εξής:

    • 24 Σεπτεμβρίου 2024: Στάση εργασίας από τις 6 το απόγευμα εως την λήξη της βάρδιας.

    • 10 Οκτωβρίου 2024: 24ωρη απεργία

    • Νέα 24ωρη απεργία σε ημερομηνία που η ΠΕΠΕ θα προτείνει να αποφασίσουν απο κοινού τα Σωματεία Εργαζομένων στην Hellenic Train.

    Κυρίαρχο αίτημα των μηχανοδηγών είναι η διασφάλιση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, η λειτουργία βασικών συστημάτων ασφαλείας, κλπ. Ενα από τα σοβαρά προβλήματα, τα οποία οι μηχανοδηγοί είχαν καταγγείλει επανειλημμένως συμπεριλαμβάνοντάς το και στο τελευταίο εξώδικο που είχαν αποστείλει στη διοίκηση του ΟΣΕ και της Hellenic Train μέσα στο καλοκαίρι ήταν αυτός της έντονης βλάστησης στο δίκτυο.

    Μέτρα από τον ΟΣΕ μετά τις εξελίξεις

    Στο μεταξύ μετά και το τελευταίο πολύ σοβαρό περιστατικό στη Σφενδάλη, το οποίο λίγο έλειψε να οδηγήσει στον τραυματισμό του μηχανοδηγού με αντίστοιχα περιστατικά να έχουν συμβεί αρκετές φορές στο παρελθόν, ο ΟΣΕ υπό το βάρος των εξελίξεων, αναγκάστηκε να «τρέξει» διαδικασίες ενίσχυσης της ασφάλειας συστήνοντας ειδική διεύθυνση στον Οργανισμό.

    Οπως ανακοινώθηκε το απόγευμα της Κυριακής, επισπεύδει «τη λήψη άμεσων μέτρων πού έχει ήδη σχεδιάσει με σκοπό τόσο την αποτροπή ανάλογων περιστατικών στο μέλλον όσο και την εν γένει ενίσχυση της ασφάλειας επιβατών και μέσων». Για το σκοπό αυτό συστήνει μια νέα Διεύθυνση Πρασίνου & Περιβάλλοντος στον Οργανισμό με αντικείμενο τον σχεδιασμό, τίς διαδικασίες και την υλοποίηση των έργων καθαρισμού της αυτοφυούς βλάστησης και της κοπής των δένδρων κατά μήκος όλου του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

    Οπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, «με αφορμή αφενός μεν την πρόσκρουση, προχθές στην Σφενδάλη, αμαξοστοιχίας με δένδρο πού είχε γείρει επί των σιδηροδρομικών γραμμών και επί των καλωδίων ηλεκτροδότησης, με αποτέλεσμα την πρόκληση ζημιών στην καμπίνα τού μηχανοδηγού και την διακοπή της κυκλοφορίας, αφετέρου δε τη δημόσια συζήτηση που ακολούθησε δημιουργώντας - εύλογα - ανησυχία στην κοινή γνώμη, ο ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να επισπεύσει τη λήψη άμεσων μέτρων πού έχει ήδη σχεδιάσει με σκοπό τόσο την αποτροπή ανάλογων περιστατικών στο μέλλον όσο και την εν γένει ενίσχυση της ασφάλειας επιβατών και μέσων».

    Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος τού ΟΣΕ κ. Γιάννος Γραμματίδης σε δήλωσή του ανέφερε πως σε συνεργασία με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Τερεζάκη, επισπεύδεται η σύσταση μιας νέας Διεύθυνσης Πρασίνου & Περιβάλλοντος στον Οργανισμό η οποία θα έχει ως αποστολή τον σχεδιασμό, τίς διαδικασίες και την υλοποίηση των έργων καθαρισμού της αυτοφυούς βλάστησης και της κοπής των δένδρων κατά μήκος όλου του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

    Επιπρόσθετα, η νέα Διεύθυνση θα είναι αρμόδια και για την συνολική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος τού Οργανισμού.

    Ο κ. Γραμματίδης τόνισε ότι «μέχρι σήμερα το έργο των καθαρισμών και της κοπής δένδρων ανήκε στην αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Γραμμής. Κατά συνέπεια, με αυτή την απόφαση πετυχαίνουμε την αυτονόμηση με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και την αύξηση της ταχύτητας ανταπόκρισης.

    Η νέα Διεύθυνση, πού θα αναφέρεται απευθείας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο, θα αποτελείται από δύο Υπηρεσίες, την Υπηρεσία Πρασίνου και την Υπηρεσία Περιβάλλοντος, τη διεύθυνση των οποίων θα αναλάβουν ένας γεωπόνος κι ένας περιβαλλοντολόγος αντίστοιχα. Σχετική πρόταση θα κατατεθεί προς έγκριση στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ, την ερχόμενη Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024».

    Ο κ. Γραμματίδης πρόσθεσε επίσης ότι «ο Οργανισμός έχει σχεδιάσει και ήδη θα προτείνει τη θεσμοθέτηση ανεξάρτητου και υπερισχύοντoς δικαιώματος του ΟΣΕ για κοπή δένδρων τόσον εντός των απαλλοτριωμένων σιδηροδρομικών διαδρόμων εκατέρωθεν των γραμμών όσο και εκτός αυτών, δηλαδή και σέ εκτάσεις ανεξαρτήτως δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης ή δασικών περιορισμών και πάντα κατά μήκος του ενεργού, υπό αναστολή και καταργημένου δικτύου του για λόγους μη παρακώλησης των δημοσίων συγκοινωνιών, ασφάλειας τού επιβατικού κοινού, αποφυγής πυρκαγιών και μόλυνσης τού περιβάλλοντος».

    «Με τον τρόπο αυτό, ο Οργανισμός επισπεύδει τη λήψη των μέτρων αυτών για την ορθολογικότερη διαχείριση αντίστοιχων θεμάτων, παράκαμπτοντας δαιδαλώδεις συναρμοδιότητες που μόνο καθυστερήσεις προκαλούν και, τέλος, για την προστασία τού δημόσιου συμφέροντος», κατέληξε ο κ. Γραμματίδης.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Σιδηρόδρομος: Διαρκής κίνδυνος οι κομμένοι κορμοί για το δίκτυο - Από θαύμα δεν υπήρξε τραυματισμός σήμερα - Το εξώδικο που προειδοποιούσε
    Σιδηρόδρομος: Διαρκής κίνδυνος οι κομμένοι κορμοί για το δίκτυο - Από θαύμα δεν υπήρξε τραυματισμός σήμερα - Το εξώδικο που προειδοποιούσε

    Ύστερα από την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού, η οποία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή το πρωί της Παρασκευής, σήμερα το πρωί από καθαρή τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός των μηχανοδηγών και των επιβατών

    Καθημερινά είναι πλέον τα επικίνδυνα συμβάντα στον σιδηρόδρομο, καθώς ύστερα από την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού, η οποία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή το πρωί της Παρασκευής, σήμερα το πρωί από καθαρή τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός των μηχανοδηγών και των επιβατών άλλου συρμού τον οποίο εμβόλισε στην κυριολεξία κορμός δέντρου που για άλλη μια φορά ήταν πεσμένος στη γραμμή.

    Η αμαξοστοιχία 1531 (Χαλκίδα - Αθήνα) με ώρα αναχώρησης στις 5:03 π.μ., στην οποία επέβαιναν 35 επιβάτες, προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών. Όπως ξεκάθαρα φαίνεται από τις φωτογραφίες που έχει αναρτήσει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, ο κορμός τρύπησε το τζάμι και βρέθηκε μέσα στο θάλαμο μηχανοδήγησης.

    Διαβάστε περισσότερα στο ethnos.gr

  • Προαστιακός: Με τηλεγραφήματα η κυκλοφορία στο σημείο της παρ' ολίγον σύγκρουσης - Τι καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί
    Προαστιακός: Με τηλεγραφήματα η κυκλοφορία στο σημείο της παρ' ολίγον σύγκρουσης - Τι καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί

    Την απόλυτη εξάρτηση μεγάλου μέρους της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αποκλειστικά από την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, καθώς συνεχίζουν να λείπουν από το σύστημα κρίσιμα συστήματα ασφαλείας, έφερε ξανά στο προσκήνιο η παρολίγο μετωπική σύγκρουση των δύο συρμών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου το πρωί της Παρασκευής, 1,5 χρόνο μετά το δυστύχημα των Τεμπών με τα 57 θύματα.

    Η νέα παρολίγον τραγωδία αποφεύχθηκε χάρις στην τήρηση του κανονισμού από τους μχανοδηγούς και τον σταθμάρχη της Αθήνας, καθώς η κυκλοφορία στο σημείο εξακολουθεί να γίνεται με ...τηλεγραφήματα.

    Δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση

    Οπως κατήγγειλε η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) σε ανακοίνωσή της μετά το περιστατικό, στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα.

    Με ανάρτησή τους μάλιστα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπενθυμίζουν ότι στο ίδιο σημείο το 2007 «είχε συμβεί μετωπική σύγκρουση συρμού του Προαστιακού με εμπορική αμαξοστοιχία με δεκάδες τραυματίες. Και τότε όπως και σήμερα δεν λειτουργούσε κανένα σύστημα ασφαλείας. Φαίνεται πως κάποιοι δεν θέλουν και δεν μαθαίνουν τι σημαίνει πραγματική ασφάλεια στον σιδηρόδρομο. Οι μηχανοδηγοί δεν ξεχνούν»

    Ο απολογισμός της σύγκρουσης του 2007 στις Τρεις Γέφυρες κατά την οποία δεν είχε ακολουθήσει εκτροχιασμός, ήταν 53 ελαφρά τραυματίες και σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ «η τοπική εμπορική αμαξοστοιχία 54304 που εκτελούσε τη διαδρομή Αγ. Ι. Ρέντη - Διυλιστήρια, συγκρούσθηκε μετωπικά με τρένο του Προαστιακού (αμαξοστοιχία 4003) που εκτελούσε το δρομολόγιο Νεραντζιώτισσα – Αθήνα – Πειραιά», με τα αίτια της σύγκρουσης να ανακοινώνεται και τότε ότι θα διερευνηθούν από ομάδα εμπειρογνωμόνων.
    Σήμερα, 17 χρόνια μετά, οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν ότι τα συστήματα ασφαλείας στο συγκεκριμένο σημείο εξακολουθούν να μη λειτουργούν.

    «Οι μηχανοδηγοί έκαναν το καθήκον τους, που είναι ο μόνος τρόπος που αποφύγουμε ατυχήματα»

    Η ΠΕΠΕ μάλιστα αντέδρασε έντονα και στην ανακοίνωση της Hellenic Train, στην οποία ανέφερε ότι «οι μηχανοδηγοί της, έκαναν το καθήκον τους, τηρώντας τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων». Κι αυτό γιατί – όπως επισημαίνουν – η εταιρία δε βρήκε να πει μια λέξη για τα συστήματα που δε λειτουργούν.

    Η ΗΤ στην ίδια ανακοίνωση επεσήμανε ότι βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους φορείς για την πλήρη διαλεύκανση όλων των πτυχών του συμβάντος.

    Υπενθυμίζεται ότι για τα αίτια της παρ’ ολίγον σύγκρουσης συρμών του Προαστιακού την Παρασκευή υπήρξε παρέμβαση εισαγγελέα. Η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας ζήτησε διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για να αποσαφηνιστούν τα αίτια και έδωσε εντολή να διερευνηθεί εάν έχει τελεστεί το ποινικό αδίκημα επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς. Κατά την προκαταρκτική έρευνα, που θα διενεργήσει η ΓΑΔΑ υπό την εποπτεία της Εισαγγελίας, θα ζητηθούν τα ηχητικά ντοκουμέντα των συνομιλιών και θα ληφθούν καταθέσεις.

    Μηχανοδηγοί: Η νέα διοίκηση επιβάλλει ομερτά για τα κενά ασφαλείας

    «Με απορία διαβάσαμε την σημερινή ανακοίνωση της Hellenic Train», ανέφεραν αμέσως μετά την έκδοση της ανακοίνωσης της ΗΤ οι μηχανοδηγοί. Και εξήγησαν: «Η Διοίκηση της Hellenic Train δεν αναφέρεται στην απόλυτη αναγκαιότητα για την λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας στην περιοχή της παραλίγο μετωπικής σύγκρουσης σήμερα, αλλά αναφέρεται στην τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης και Κυκλοφορίας ως μοναδικού τρόπου αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων.

    Θέλει να πείσει με λίγα λόγια την Ελληνική Κοινωνία ότι στην Ιταλία για παράδειγμα η κυκλοφορία των τρένων σε μεγάλα αστικά κέντρα δεν γίνεται με σύγχρονα μέσα προστασίας της κυκλοφορίας αλλά με γραπτές εντολές σταθμαρχών για υπερβάσεις ερυθρών φωτοσημάτων», τονίζει η ΠΕΠΕ σε ανάρτησή της.

    Βάλλει μάλιστα κατά της νέας διοίκησης της εταιρίας σημειώνοντας ότι έχει επιβάλλει ομερτά για τα κενά ασφαλείας: «Η σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας αποτελεί συνέχεια της προσπάθειας της νέας Διοίκησης της, για επιβολή ομερτά στα Σωματεία Εργαζομένων για τα κενά ασφαλείας και την έλλειψη επενδύσεων στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και την καλλιέργεια κλίματος τρόμου στους χώρους εργασίας με την επιστροφή 72χρονων συνταξιούχων ως Συμβούλων της νέας Διοίκησης για «ζητήματα ασφαλείας».

    Εντελώς τυχαία πρόκειται για πρόσωπα που περιύβρισαν τους νεκρούς συναδέλφους μας στα Τέμπη, στοχοποίησαν το Σωματείο μας και κατέχουν και υψηλές κυβερνητικές θέσεις (ο κ. Ζηλιασκόπουλος είναι και Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ!)», τονίζουν.

    Οι μηχανοδηγοί κλείνουν την τοποθέτησή τους υπενθυμίζοντας ότι «όπως αναφέρουν όλα τα πορίσματα για το έγκλημα των Τεμπών, έτσι και η σημερινή παραλίγο μετωπική σύγκρουση στο κέντρο της Αθήνας, θα είχε μετά βεβαιότητας αποφευχθεί αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας».

    ΕΔΑΠΟ: Κρίσιμη η ραδιοκάλυψη

    Παρέμβαση στο θέμα έκανε και η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών για τα Τέμπη. Σε ανακοίνωσή της η ΕΔΑΠΟ επισημαίνει ότι το σημερινό σοβαρό συμβάν με δύο συρμούς του Προαστιακού που βρέθηκαν να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, έρχεται να επιβεβαιώσει την επιμονή της από την πρώτη στιγμή της διερεύνησης ως προς την καίρια σημασία που έπαιξε η κακή ραδιοκάλυψη του συστήματος επικοινωνιών (αναλογικό VHF χωρίς αναμεταδότη) στο σιδηροδρομικό ατύχημα των Τεμπών.

    «Η σημερινή μετωπική σύγκρουση αποφεύχθηκε ακριβώς επειδή η καλή ραδιοκάλυψη του σημείου επέτρεψε στους δύο αντιθέτως κινούμενους μηχανοδηγούς να αντιληφθούν ο ένας την ύπαρξη του άλλου και να ακινητοποιήσουν εγκαίρως τους συρμούς τους. Εάν υπήρχε σε λειτουργία τη βραδιά των Τεμπών το σύστημα επικοινωνίας GSM-R ή έστω ένα δίκτυο αναμεταδοτών του αναλογικού VHF κατά μήκος της διαδρομής, ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας που αναχωρούσε από τον ΣΣ Λάρισας θα είχε ακούσει στον ασύρματο την σχεδόν ταυτόχρονη επικοινωνία της εμπορικής αμαξοστοιχίας με τον ΣΣ Νέων Πόρων και θα είχε αντιληφθεί ότι υπάρχει αντιθέτως κινούμενος συρμός στην γραμμή του, με το προφανές αποτέλεσμα να ακινητοποιήσει άμεσα τον συρμό του, όπως συνέβη σήμερα στην ακριβώς αντίστοιχη περίπτωση», υπογραμμίζει.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Νέα Αριστερά: «Η πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τους σιδηροδρόμους παραμένει στο "πάμε και όπου βγει"»
    Νέα Αριστερά: «Η πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τους σιδηροδρόμους παραμένει στο

    «Κανείς στην κυβέρνηση δεν πήρε το παραμικρό μάθημα από το έγκλημα των Τεμπών», επισημαίνει σε ανακοίνωση της Νέα Αριστερά, με αφορμή τη σύγκρουση συρμών στον Προαστιακό, που αποφεύχθηκε χάρη στα αντανακλαστικά που επέδειξαν οι μηχανοδηγοί.

    «Υπό διάλυση βρίσκεται το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα ενάμιση χρόνο μετά το έγκλημα των Τεμπών.Κανείς στην κυβέρνηση δεν πήρε το παραμικρό μάθημα και τα πάντα επαφίενται ακόμα στον επαγγελματισμό των εργαζομένων»,σημειώνει η Νέα Αριστερά.

    «Δεν λειτουργούσαν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα»

    «Σήμερα όπως έγινε γνωστό παραλίγο να έχουμε μια ακόμα σιδηροδρομική τραγωδία στους Αγίους Αναργύρους. Μάλιστα σύμφωνα με την Ένωση των Μηχανοδηγών στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα. Τελικά η σύγκρουση αποφεύχθηκε λόγω της εμπειρίας των μηχανοδηγών», συμπληρώνει.

    Μετά και από αυτό το περιστατικό καταλήγει η Νέα Αριστερά πως «μπορεί ο καθένας πια να συμπεράνει πως η πολιτική της κυβέρνησης για τους σιδηροδρόμους παραμένει η ίδια, πριν και μετά τα Τέμπη: πάμε κι όπου βγει…»

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο