Δευτέρα, 03 Απριλίου 2023 08:44

Στις ράγες πάλι το Intercity από σήμερα: Στο πρώτο δρομολόγιο ο Γεραπετρίτης

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Στις ράγες μπαίνουν σήμερα, Δευτέρα 3 Απριλίου, τα επιβατικά τρένα στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, έναν και πλέον μήνα μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, στο πλαίσιο επανεκκίνησης του σιδηρόδρομου.

Στο πρώτο δρομολόγιο με αναχώρηση από τον σταθμό Λαρίσης για Καλαμπάκα θα ταξιδέψουν ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γ. Γεραπετρίτης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και στελέχη της Hellenic Τrain, θέλοντας να δώσουν το μήνυμα ότι οι μετακινήσεις είναι ασφαλείς.

Το πρώτο δρομολόγιο της Ηellenic Train είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει στις 08:28 από το σταθμό Λαρίσης προς Καλαμπάκα και το δεύτερο δρομολόγιο αναμένεται να ξεκινήσει στις 10:28 και θα πραγματοποιήσει τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Τα μέτρα ασφαλείας θα είναι αυξημένα, μέχρι την πλήρη επαναλειτουργία του δικτύου με όλα τα απαιτούμενα πρωτόκολλα. Μειωμένα δρομολόγια, χαμηλές ταχύτητες/μεγαλύτερη διάρκεια διαδρομής, δύο σταθμάρχες ανά σταθμό, δύο μηχανοδηγοί και ένας συνοδός και παρουσία ενός μόνο τρένου στα τούνελ.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό αρχικά στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα θα εκτελείται ένα ζεύγος δρομολογίων, ενώ από τις 7 Απριλίου θα εκτελούνται 2 ζεύγη δρομολογίων και 3 ζεύγη δρομολογίων από τις 11 Απριλίου.

Ειδικότερα, σήμερα τα δρομολόγια έχουν ως εξής:

Στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα:

Από Αθήνα η αμαξοστοιχία IC52, με ώρα αναχώρησης 10:28

Από Θεσσαλονίκη η αμαξοστοιχία IC55, με ώρα αναχώρησης 10:08

Στη διαδρομή Αθήνα - Καλαμπάκα - Αθήνα:

Από Αθήνα η αμαξοστοιχία 882, με ώρα αναχώρησης 08:28

Από Καλαμπάκα η αμαξοστοιχία 887, με ώρα αναχώρησης 16:45

Υπενθυμίζεται ότι παραμένουν σε κυκλοφορία οι λεωφορειακές γραμμές της Helllenic Train σε επιλεγμένες διαδρομές, έως την πλήρη αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, για την Παρασκευή 7 Απριλίου 2023 είναι προγραμματισμένα τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας στο τμήμα Πειραιάς-Μαγούλα-Πειραιάς, καθώς και το δρομολόγιο Αθήνα-Λειανοκλάδι-Αθήνα, ενώ αναμένεται να ανακοινωθούν και τα δρομολόγια στις γραμμές Λάρισα-Βόλος, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη-Λάρισα.

Τα δρομολόγια που ήδη εκτελούνται είναι:

Πειραιάς - Αθήνα - Αεροδρόμιο

'Ανω Λιόσια - Αεροδρόμιο

'Ανω Λιόσια - Κάντζα

Αθήνα - Χαλκίδα

Προαστιακός Πάτρας

Ολυμπία - Πύργος - Κατάκολο

Διακοφτό - Καλάβρυτα

Ικόνιο- Θριάσιο - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη (εμπορευματικό) και Θεσσαλονίκη - Στρυμόνας -Προμαχώνας και Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο (εμπορευματικό).

Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 03 Απριλίου 2023 10:00

Σχετικά Άρθρα

  • Προαστιακός: Στα «πράσα» ελεγκτής που έπαιρνε χρήματα από μετανάστες επιβάτες
    Προαστιακός: Στα «πράσα» ελεγκτής που έπαιρνε χρήματα από μετανάστες επιβάτες

    Ελεγκτής της Hellenic Train καταγράφηκε σε βίντεο να λαμβάνει απευθείας μετρητά από μετανάστες επιβάτες αμαξοστοιχίας του προαστιακού, χωρίς να τους κόβει εισιτήριο.

    Ο ελεγκτής, στο υλικό που παρουσιάστηκε στον ΣΚΑΪ, φαίνεται να παίρνει χρήματα από τους επιβάτες που κάθονται στις θέσεις τους, να τα βάζει στην τσέπη του και να τους δίνει ρέστα. Μάλιστα, το μέσο επικαλέστηκε μαρτυρία επιβάτη ο οποίος υποστήριξε πως, ο εν λόγω ελεγκτής, ενώ έλαβε «τοις μετρητοίς» αντίτιμο δεν του απέδωσε το αναμενόμενο εισιτήριό του.

    «Βεβαρυμμένο» το παρελθόν του ελεγκτή

    Τα στιγμιότυπα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, σημειώθηκαν στη διαδρομή του προαστιακού, από την Αθήνα στη Χαλκίδα. Το άτομο που βιντεοσκόπησε τις σκηνές ισχυρίζεται ότι, ο εν λόγω ελεγκτής της Hellenic Train επανειλημμένα έχει προβεί σε αυτή την συμπεριφορά – και για αυτόν ακριβώς τον λόγο αποφάσισε να τον καταγράψει σε βίντεο.

    Παρότι ο λόγος για τον οποίο ο ελεγκτής προβαίνει σε αυτού του είδους τις «ανταλλαγές» δεν είναι γνωστός, ο Νίκος Κιουτσούκης, πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train, τοποθετήθηκε για το συμβάν.

    Όπως ανέφερε ο ίδιος, «θεωρώ ότι η εταιρεία θα κάνει αυτά που πρέπει, όταν υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι πλήττουν την ίδια την εταιρεία...Κάθε τέτοιος εργαζόμενος πρέπει να τίθεται εκτός εταιρείας. Το παρελθόν του είναι βεβαρυμμένο». Ο κ. Κιουτσούκης πρόσθεσε πως, «δεν μπορεί το κράτος να επιβάλλει τις καλές πρακτικές, αλλά να μην υπάρχουν καλές πρακτικές για τις εταιρείες του ιδιωτικού τομέα. Σε κάθε ευρωπαϊκή πόλη το μόνο πράγμα που γίνεται από τους ανθρώπους της εταιρείας, είναι ο έλεγχος του εισιτηρίου».

    Η ανακοίνωση της Hellenic Train
    Σχετικά με το υλικό βίντεο στο οποίο καταγράφεται συνοδός του Προαστιακού σιδηρόδρομου, να λαμβάνει από τουλάχιστον έναν επιβάτη χρηματικό ποσό, εν αγνοία της εταιρείας μας, επιθυμούμε να διευκρινίσουμε τα ακόλουθα.

    Τέτοιου είδους ανάρμοστα περιστατικά είναι ανεπίτρεπτα και αδικαιολόγητα και σε καμία περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τις αξίες και τον επαγγελματισμό των εργαζομένων της Hellenic Train και δεν αντανακλά τη δέσμευση των ανθρώπων μας να προσφέρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

    Θέλουμε να ζητήσουμε συγγνώμη από τους επιβάτες μας για τη δυσάρεστη αυτή εμπειρία.

    Ταυτόχρονα, από τη δική μας πλευρά, διερευνούμε τα αίτια του περιστατικού, έχουμε θέσει τον συνοδό σε διαθεσιμότητα, ενώ έχουμε ενεργοποιήσει εντατικούς εσωτερικούς μηχανισμούς ελέγχου.

    Σε ό,τι αφορά στις αναφορές, που κάνουν λόγο για προηγούμενους πειθαρχικούς ελέγχους του συγκεκριμένου εργαζομένου, η εταιρεία διευκρινίζει ότι οι έλεγχοι αυτοί πραγματοποιήθηκαν σε προγενέστερο χρόνο, υπό το προηγούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

    Αυτό ωστόσο δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση το γεγονός. Στόχος μας παραμένει η διαφύλαξη της αξιοπιστίας και της ακεραιότητας της εταιρείας μας, έχοντας πάντα τον επιβάτη στο επίκεντρο των ενεργειών μας.
    Πηγή: Ethnos.gr
  • Νέα Αριστερά: Εκτός ελέγχου η διάλυση του σιδηροδρομικού δικτύου
    Νέα Αριστερά: Εκτός ελέγχου η διάλυση του σιδηροδρομικού δικτύου

    «Δεν είναι μόνο επικίνδυνοι στην κυβέρνηση, αλλά μας δουλεύουν κι από πάνω κανονικά», σχολιάζει η Νέα Αριστερά

    «Το σιδηροδρομικό δίκτυο πλέον στη χώρα βρίσκεται εκτός ελέγχου σε κάθε επίπεδο», υποστηρίζει η Νέα Αριστερά σε ανακοίνωσή της με αφορμή το περιστατικό σε συρμό στη Νερατζιώτισσα.

    «Είχαμε πρώτα τα Τέμπη με τους δεκάδες νεκρούς και ακολούθησαν σειρά άλλων ατυχημάτων μέχρι το παρ’ ολίγο ατύχημα στον προαστιακό στους Αγίους Αναργύρους πριν από μόλις δέκα ημέρες. Ο εφιάλτης των τρένων όμως δεν σταμάτησε εκεί. Σήμερα φάνηκε ότι ο έλεγχος έχει πλήρως χαθεί, καθώς πήρε φωτιά ακόμα και συρμός του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Εκατοντάδες επιβάτες κινδύνεψαν πλησίον του σταθμού της Νερατζιώτισσας και για να γλιτώσουν έφτασαν στο σημείο να πηδάνε από τα παράθυρα του τρένου», αναφέρει.

    Η Νέα Αριστερά προσθέτει ότι «την ίδια ώρα η επιλογή Μητσοτάκη, ο κ. Τζιτζικώστας, αναλαμβάνει επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκαλώντας ερωτήματα και αγανάκτηση», σχολιάζοντας ότι «δεν είναι μόνο επικίνδυνοι στην κυβέρνηση, αλλά μας δουλεύουν κι από πάνω κανονικά».

    Σημειώνει ότι «είναι επιτακτική ανάγκη να συγκληθεί η επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα την ακρόαση του κ. Τζιτζικώστα όπως ζήτησαν τη Δευτέρα με επιστολή τους στον πρόεδρο της Βουλής ο Αλέξης Χαρίτσης, η Έφη Αχτσιόγλου και η Πέτη Πέρκα από τη Νέα Αριστερά».

    Καταληκτικά σχολιάζει ότι «η κυβέρνηση μπορεί να παίζει με τις ζωές των πολιτών, όμως η Βουλή δεν μπορεί να κάνει τα στραβά μάτια και να μην καλεί τον επόμενο αρμόδιο Επίτροπο προκειμένου να εξετάσει την καταλληλόλητα και τις προθέσεις του».

    Πηγή: In.gr
  • Σιδηρόδρομος: Διαρκής κίνδυνος οι κομμένοι κορμοί για το δίκτυο - Από θαύμα δεν υπήρξε τραυματισμός σήμερα - Το εξώδικο που προειδοποιούσε
    Σιδηρόδρομος: Διαρκής κίνδυνος οι κομμένοι κορμοί για το δίκτυο - Από θαύμα δεν υπήρξε τραυματισμός σήμερα - Το εξώδικο που προειδοποιούσε

    Ύστερα από την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού, η οποία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή το πρωί της Παρασκευής, σήμερα το πρωί από καθαρή τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός των μηχανοδηγών και των επιβατών

    Καθημερινά είναι πλέον τα επικίνδυνα συμβάντα στον σιδηρόδρομο, καθώς ύστερα από την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού, η οποία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή το πρωί της Παρασκευής, σήμερα το πρωί από καθαρή τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός των μηχανοδηγών και των επιβατών άλλου συρμού τον οποίο εμβόλισε στην κυριολεξία κορμός δέντρου που για άλλη μια φορά ήταν πεσμένος στη γραμμή.

    Η αμαξοστοιχία 1531 (Χαλκίδα - Αθήνα) με ώρα αναχώρησης στις 5:03 π.μ., στην οποία επέβαιναν 35 επιβάτες, προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών. Όπως ξεκάθαρα φαίνεται από τις φωτογραφίες που έχει αναρτήσει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, ο κορμός τρύπησε το τζάμι και βρέθηκε μέσα στο θάλαμο μηχανοδήγησης.

    Διαβάστε περισσότερα στο ethnos.gr

  • Aμαξοστοιχία προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα κοντά στις Αφίδνες - Διεκόπη η κυκλοφορία
    Aμαξοστοιχία προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα κοντά στις Αφίδνες - Διεκόπη η κυκλοφορία

    Αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Χαλκίδα - Αθήνα προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών με αποτέλεσμα να προκληθούν υλικές ζημιές και να ακινητοποιηθεί.

    Σύμφωνα με την Hellenic Train δεν υπήρξε τραυματισμός επιβατών ή προσωπικού.

    Οι 35 επιβάτες της αμαξοστοιχίας 1531 μεταφέρθηκαν με την αμαξοστοιχία 1532 στον σταθμό των Αφιδνών. Λόγω των πεσμένων δέντρων στη γραμμή υπάρχει διακοπή κυκλοφορίας. Αναμένονται σημαντικές καθυστερήσεις και πιθανές ακυρώσεις δρομολογίων.

    Πηγή: cnn.gr

  • Προαστιακός: Με τηλεγραφήματα η κυκλοφορία στο σημείο της παρ' ολίγον σύγκρουσης - Τι καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί
    Προαστιακός: Με τηλεγραφήματα η κυκλοφορία στο σημείο της παρ' ολίγον σύγκρουσης - Τι καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί

    Την απόλυτη εξάρτηση μεγάλου μέρους της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αποκλειστικά από την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, καθώς συνεχίζουν να λείπουν από το σύστημα κρίσιμα συστήματα ασφαλείας, έφερε ξανά στο προσκήνιο η παρολίγο μετωπική σύγκρουση των δύο συρμών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου το πρωί της Παρασκευής, 1,5 χρόνο μετά το δυστύχημα των Τεμπών με τα 57 θύματα.

    Η νέα παρολίγον τραγωδία αποφεύχθηκε χάρις στην τήρηση του κανονισμού από τους μχανοδηγούς και τον σταθμάρχη της Αθήνας, καθώς η κυκλοφορία στο σημείο εξακολουθεί να γίνεται με ...τηλεγραφήματα.

    Δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση

    Οπως κατήγγειλε η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) σε ανακοίνωσή της μετά το περιστατικό, στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα.

    Με ανάρτησή τους μάλιστα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπενθυμίζουν ότι στο ίδιο σημείο το 2007 «είχε συμβεί μετωπική σύγκρουση συρμού του Προαστιακού με εμπορική αμαξοστοιχία με δεκάδες τραυματίες. Και τότε όπως και σήμερα δεν λειτουργούσε κανένα σύστημα ασφαλείας. Φαίνεται πως κάποιοι δεν θέλουν και δεν μαθαίνουν τι σημαίνει πραγματική ασφάλεια στον σιδηρόδρομο. Οι μηχανοδηγοί δεν ξεχνούν»

    Ο απολογισμός της σύγκρουσης του 2007 στις Τρεις Γέφυρες κατά την οποία δεν είχε ακολουθήσει εκτροχιασμός, ήταν 53 ελαφρά τραυματίες και σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ «η τοπική εμπορική αμαξοστοιχία 54304 που εκτελούσε τη διαδρομή Αγ. Ι. Ρέντη - Διυλιστήρια, συγκρούσθηκε μετωπικά με τρένο του Προαστιακού (αμαξοστοιχία 4003) που εκτελούσε το δρομολόγιο Νεραντζιώτισσα – Αθήνα – Πειραιά», με τα αίτια της σύγκρουσης να ανακοινώνεται και τότε ότι θα διερευνηθούν από ομάδα εμπειρογνωμόνων.
    Σήμερα, 17 χρόνια μετά, οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν ότι τα συστήματα ασφαλείας στο συγκεκριμένο σημείο εξακολουθούν να μη λειτουργούν.

    «Οι μηχανοδηγοί έκαναν το καθήκον τους, που είναι ο μόνος τρόπος που αποφύγουμε ατυχήματα»

    Η ΠΕΠΕ μάλιστα αντέδρασε έντονα και στην ανακοίνωση της Hellenic Train, στην οποία ανέφερε ότι «οι μηχανοδηγοί της, έκαναν το καθήκον τους, τηρώντας τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων». Κι αυτό γιατί – όπως επισημαίνουν – η εταιρία δε βρήκε να πει μια λέξη για τα συστήματα που δε λειτουργούν.

    Η ΗΤ στην ίδια ανακοίνωση επεσήμανε ότι βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους φορείς για την πλήρη διαλεύκανση όλων των πτυχών του συμβάντος.

    Υπενθυμίζεται ότι για τα αίτια της παρ’ ολίγον σύγκρουσης συρμών του Προαστιακού την Παρασκευή υπήρξε παρέμβαση εισαγγελέα. Η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας ζήτησε διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για να αποσαφηνιστούν τα αίτια και έδωσε εντολή να διερευνηθεί εάν έχει τελεστεί το ποινικό αδίκημα επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς. Κατά την προκαταρκτική έρευνα, που θα διενεργήσει η ΓΑΔΑ υπό την εποπτεία της Εισαγγελίας, θα ζητηθούν τα ηχητικά ντοκουμέντα των συνομιλιών και θα ληφθούν καταθέσεις.

    Μηχανοδηγοί: Η νέα διοίκηση επιβάλλει ομερτά για τα κενά ασφαλείας

    «Με απορία διαβάσαμε την σημερινή ανακοίνωση της Hellenic Train», ανέφεραν αμέσως μετά την έκδοση της ανακοίνωσης της ΗΤ οι μηχανοδηγοί. Και εξήγησαν: «Η Διοίκηση της Hellenic Train δεν αναφέρεται στην απόλυτη αναγκαιότητα για την λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας στην περιοχή της παραλίγο μετωπικής σύγκρουσης σήμερα, αλλά αναφέρεται στην τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης και Κυκλοφορίας ως μοναδικού τρόπου αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων.

    Θέλει να πείσει με λίγα λόγια την Ελληνική Κοινωνία ότι στην Ιταλία για παράδειγμα η κυκλοφορία των τρένων σε μεγάλα αστικά κέντρα δεν γίνεται με σύγχρονα μέσα προστασίας της κυκλοφορίας αλλά με γραπτές εντολές σταθμαρχών για υπερβάσεις ερυθρών φωτοσημάτων», τονίζει η ΠΕΠΕ σε ανάρτησή της.

    Βάλλει μάλιστα κατά της νέας διοίκησης της εταιρίας σημειώνοντας ότι έχει επιβάλλει ομερτά για τα κενά ασφαλείας: «Η σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας αποτελεί συνέχεια της προσπάθειας της νέας Διοίκησης της, για επιβολή ομερτά στα Σωματεία Εργαζομένων για τα κενά ασφαλείας και την έλλειψη επενδύσεων στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και την καλλιέργεια κλίματος τρόμου στους χώρους εργασίας με την επιστροφή 72χρονων συνταξιούχων ως Συμβούλων της νέας Διοίκησης για «ζητήματα ασφαλείας».

    Εντελώς τυχαία πρόκειται για πρόσωπα που περιύβρισαν τους νεκρούς συναδέλφους μας στα Τέμπη, στοχοποίησαν το Σωματείο μας και κατέχουν και υψηλές κυβερνητικές θέσεις (ο κ. Ζηλιασκόπουλος είναι και Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ!)», τονίζουν.

    Οι μηχανοδηγοί κλείνουν την τοποθέτησή τους υπενθυμίζοντας ότι «όπως αναφέρουν όλα τα πορίσματα για το έγκλημα των Τεμπών, έτσι και η σημερινή παραλίγο μετωπική σύγκρουση στο κέντρο της Αθήνας, θα είχε μετά βεβαιότητας αποφευχθεί αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας».

    ΕΔΑΠΟ: Κρίσιμη η ραδιοκάλυψη

    Παρέμβαση στο θέμα έκανε και η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών για τα Τέμπη. Σε ανακοίνωσή της η ΕΔΑΠΟ επισημαίνει ότι το σημερινό σοβαρό συμβάν με δύο συρμούς του Προαστιακού που βρέθηκαν να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, έρχεται να επιβεβαιώσει την επιμονή της από την πρώτη στιγμή της διερεύνησης ως προς την καίρια σημασία που έπαιξε η κακή ραδιοκάλυψη του συστήματος επικοινωνιών (αναλογικό VHF χωρίς αναμεταδότη) στο σιδηροδρομικό ατύχημα των Τεμπών.

    «Η σημερινή μετωπική σύγκρουση αποφεύχθηκε ακριβώς επειδή η καλή ραδιοκάλυψη του σημείου επέτρεψε στους δύο αντιθέτως κινούμενους μηχανοδηγούς να αντιληφθούν ο ένας την ύπαρξη του άλλου και να ακινητοποιήσουν εγκαίρως τους συρμούς τους. Εάν υπήρχε σε λειτουργία τη βραδιά των Τεμπών το σύστημα επικοινωνίας GSM-R ή έστω ένα δίκτυο αναμεταδοτών του αναλογικού VHF κατά μήκος της διαδρομής, ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας που αναχωρούσε από τον ΣΣ Λάρισας θα είχε ακούσει στον ασύρματο την σχεδόν ταυτόχρονη επικοινωνία της εμπορικής αμαξοστοιχίας με τον ΣΣ Νέων Πόρων και θα είχε αντιληφθεί ότι υπάρχει αντιθέτως κινούμενος συρμός στην γραμμή του, με το προφανές αποτέλεσμα να ακινητοποιήσει άμεσα τον συρμό του, όπως συνέβη σήμερα στην ακριβώς αντίστοιχη περίπτωση», υπογραμμίζει.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Κατώτατος μισθός: Η θέση της Ελλάδας στην ΕΕ - Η σύγκριση με την Βουλγαρία
    Κατώτατος μισθός: Η θέση της Ελλάδας στην ΕΕ - Η σύγκριση με την Βουλγαρία

    Απάντηση σε όσα λέγονται περί του κατώτατου μισθού στη χώρα μας, σε σύγκριση, μάλιστα, με εκείνο στη Βουλγαρία, έδωσε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος σε ανάρτησή του.

    «Κάποιοι δυστυχώς εξακολουθούν να υποτιμούν τόσο πολύ τη νοημοσύνη των πολιτών και προσπαθούν να κάνουν πολιτική με ψέμματα κάνοντας το άσπρο-μαύρο με fake news ότι δήθεν οι μισθοί στην Ελλάδα είναι χαμηλότεροι ακόμη και από τη Βουλγαρία.

    Από τη χώρα δηλαδή που αποτελεί με βάση την Eurostat το κράτος μέλος της ΕΕ με τον χαμηλότερο κατώτατο μισθό», αναφέρει εισαγωγικώς και προσθέτει:

    «Αντί για στατιστικές παραδοξολογίες, όσοι ενδιαφέρονται ας ρίξουν μια ματιά στον πίνακα με τους κατώτατους μισθούς που επικαιροποιείται τακτικά από την Eurostat, με τελευταία ενημέρωση τον φετινό Ιούλιο (2024).

    1724667196146-489179892-1.jpg

    Εκεί θα διαπιστώσουν δυο πράγματα:

    • Πρώτον ότι ο κατώτατος μισθός στη Βουλγαρία είναι 477 ευρώ/μήνα (σε δωδεκάμηνη βάση) ενώ στην Ελλάδα είναι 968 ευρώ/μήνα (σε 12μηνη βάση) ή 830 ευρώ/μήνα (σε 14μηνη βάση). Η Βουλγαρία έχει τον χαμηλότερο θεσμοθετημένο κατώτατο μισθό στην ΕΕ.
    • Το δεύτερο που θα διαπιστώσουν είναι ότι η Ελλάδα χάρη στην καλύτερη πορεία της οικονομίας και των αυξήσεων που δόθηκαν στον κατώτατο μισθό από 650 σε 830 ευρώ/μήνα, βρίσκεται στην 11η θέση μεταξύ των 22 ευρωπαϊκών χωρών που έχουν θεσμοθετημένο κατώτατο μισθό. Δηλαδή ακριβώς στη μέση».

    Στη συνέχεια, ο Άκης Σκέρτσος συμπεραίνει:

    «Προφανώς δεν είμαστε ικανοποιημένοι ακόμη από το επίπεδο των μισθών και των εισοδημάτων στη χώρα μας. Και αυτός είναι ο στόχος της εφαρμοζόμενης οικονομικής πολιτικής που μειώνει φόρους και αυξάνει τις επενδύσεις, τα εισοδήματα να συγκλίνουν περισσότερο με τα ευρωπαϊκά επίπεδα έως το τέλος της τρέχουσας θητείας.

    Και κάτι ακόμη: αντί η αντιπολίτευση να διασπείρει fake news που δεν στέκουν στην πραγματικότητα, ας μας πει το δικό της σχέδιο για το πώς θα αυξήσει τους μισθούς», καταλήγει η ανάρτηση του υπουργού Επικρατείας.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Γαλλία: Ζήτησαν τη βοήθεια του FBI στην έρευνα για το σαμποτάζ στον σιδηρόδρομο - Το μυστήριο e-mail που εστάλη σε μέσα ενημέρωσης
    Γαλλία: Ζήτησαν τη βοήθεια του FBI στην έρευνα για το σαμποτάζ στον σιδηρόδρομο - Το μυστήριο e-mail που εστάλη σε μέσα ενημέρωσης

    H αστυνομία πιστεύει ότι το έστειλαν οι δράστες - Γάλλοι αξιωματούχοι υποπτεύονται τις εγχώριες ακροαριστερές ομάδες αλλά δεν έχουν αποκλείσει την ξένη επέμβαση

    Η γαλλική αστυνομία που ερευνά τη δολιοφθορά που έγινε στις σιδηροδρομικές γραμμές τρένων υψηλής ταχύτητας πριν από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων ζήτησε τη βοήθεια του αμερικανικού FBI δήλωσαν δύο πηγές που έχουν άμεση γνώση της έρευνας που διεξάγει η Γαλλία.
    Οι ερευνητές απευθύνθηκαν στο FBI αφότου οργανισμοί μέσων μαζικής ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου του Reuters, έλαβαν ένα e-mail, το οποίο η αστυνομία πιστεύει ότι το έστειλαν οι δράστες. Το εν λόγω e-mail περιείχε έναν αφηρημένο κατάλογο καταγγελιών, αλλά δεν υπήρχε ρητή ανάληψη ευθύνης.
    Το e-mail, που έφερε την υπογραφή «μιας απρόσμενης αντιπροσωπείας» εστάλη από μια διεύθυνση riseup.net, μια συλλογικότητα με έδρα το Σιάτλ που λέει ότι παρέχει «πόρους επικοινωνίας και υπολογιστών σε συμμάχους που συμμετέχουν σε αγώνες κατά του καπιταλισμού και άλλων μορφών καταπίεσης».
    Οι δολιοφθορείς στοχοποίησαν με εμπρηστικούς μηχανισμούς τέσσερις γραμμές τρένων υψηλής ταχύτητας της εταιρείας TGV που οδηγούν στο Παρίσι προκαλώντας ταξιδιωτικό χάος, λίγες ώρες πριν από την έναρξη της παρέλασης των αθλητών της Ολυμπιάδας κατά μήκος του ποταμού Σηκουάνα στις 26 Ιουλίου.

    Δεν υπήρξαν συλλήψεις. Γάλλοι αξιωματούχοι υποπτεύονται τις εγχώριες ακροαριστερές ομάδες, αλλά δεν έχουν αποκλείσει την ξένη επέμβαση. Καθώς η riseup.net εδρεύει στις ΗΠΑ, η γαλλική αστυνομία ζήτησε από το FBI να πιέσει αυτόν τον οργανισμό να εντοπίσει τον κάτοχο του λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, δήλωσαν οι δύο πηγές στο Reuters.

    Το FBI αρνήθηκε να σχολιάσει. Η Riseup δεν απάντησε σε αίτημα σχολιασμού που εστάλη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το FBI θα πρέπει να κλητεύσει τη Riseup για να δώσει λεπτομέρειες, αλλά η Riseup είναι απίθανο να συμμορφωθεί.
    «Θα καταπολεμήσουμε ενεργά κάθε απόπειρα κλήτευσης ή άλλης μορφής απόκτησης οποιασδήποτε πληροφορίας χρήστη», αναφέρει στον ιστότοπό της. «Δεν μοιραζόμαστε τα δεδομένα των χρηστών μας με κανέναν».

    Σε μια συνέντευξη που έδωσε το 2020 στην αναρχική ομάδα Pramen της Λευκορωσίας, η Riseup δήλωσε ότι δεν είχε ποτέ συμμορφωθεί με ξένο νομικό αίτημα. «Λαμβάνουμε τακτικά νομικά αιτήματα από όλο τον κόσμο. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε και έτσι η πολιτική μας είναι να μην το κάνουμε».

    Ωστόσο, το FBI έχει επιδώσει στο παρελθόν εντάλματα για τον Riseup. Το 2012 πράκτορες του FBI κατάσχεσαν έναν σέρβερ που χρησιμοποιούσε η Riseup ως μέρος μιας έρευνας για βομβιστικές απειλές. Το 2017 η Riseup συμμορφώθηκε απρόθυμα με δύο εντάλματα του FBI που ζητούσαν την ταυτότητα λογαριασμών που εμπλέκονται σε εκβιασμούς.

    Ο συντάκτης του μηνύματος καταφέρθηκε εναντίον των γαλλικών εξοπλισμών, του ενεργειακού και πυρηνικού τομέα και επέκρινε το σιδηροδρομικό δίκτυο TGV ότι ωφελεί μόνο «λίγους προνομιούχους». Είπαν ότι ο αντίκτυπος των επιθέσεων -«να χαλάσουν τα ταξίδια των τουριστών ή να διαταράξουν την αναχώρηση των διακοπών» - ήταν ελάχιστος σε σύγκριση με την κληρονομιά ενός συστήματος μεταφορών που «ήταν πάντα ένα μέσο για τον αποικισμό νέων εδαφών».

    Ξένα δακτυλικά αποτυπώματα;

    Οι δύο πηγές ανέφεραν ότι οι Γάλλοι ερευνητές δεν έχουν βρει ακόμη αξιόπιστα αποδεικτικά στοιχεία για ξένη επέμβαση.

    Η μία πηγή ανέφερε ότι η αστυνομία εξετάζει μια πιθανή διασύνδεση με το χακάρισμα το 2023 του ηλεκτορνικού συστήματος των σιδηροδρόμων της Πολωνίας, το οποίο οι πολωνικές μυστικές υπ0ηρεσίες είχαν θεωρήσει αρχικά ότι έγινε από τη Ρωσία.
    Τον Δεκέμβριο, ένα πολωνικό δικαστήριο καταδίκασε 15 πολίτες από την Ουκρανία, Λευκορωσία και Ρωσία με την κατηγορία της διενέργειας κατασκοπείας για λογαριασμό της Ρωσίας. Οι συλληφθέντες παρακολουθούσαν τις σιδηροδρομικές μεταφορές όπλων που προορίζονταν για την Ουκρανία μέσω Πολωνίας και σχεδίαζαν να τις αποσυντονίσουν.

    Η Γαλλία κατηγόρησε τη Ρωσία ότι διεξάγει μια συντονισμένη εκστρατεία παραπληροφόρησης για να σπείρει το χάος ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων, που διανύουν τώρα τη δεύτερη εβδομάδα τους. Η γαλλική αστυνομία συνέλαβε τον Ιούλιο έναν Ρώσο που ήταν ύποπτος για σχεδιασμό αποσταθεροποίησης των Ολυμπιακών Αγώνων.

    Το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών δεν απάντησε σε αίτημα σχολιασμού που υποβλήθηκε μετά το περιστατικό σαμποτάζ.

    Η αστυνομία δεν έχει ακόμη προσδιορίσει μια διασύνδεση με μια παρόμοια δολιοφθορά του τηλεπικοινωνιακού δικτύου της Γαλλίας που έγινε δύο μέρες μετά τις επιθέσεις στο δίκτυο του TGV, ανέφεραν οι πηγές. Αν και στις δύο χρησιμοποιήθηκαν εμπρηστικοί μηχανισμοί, μια πηγή ανέφερε ότι οι εκρηκτικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν διαφορετικές.

    Η μία γραμμή της έρευνας σχετίζεται με την εκρηκτική ύλη που βρέθηκε στην γραμμή του TGV κοντά στην Μασσαλία στις 8 Μαΐου, την ίδια ημέρα που αφίχθη η ολυμπιακή φλόγα στην πόλη. Η εκρηκτική ύλη ήταν σχεδόν πανομοιότυπη με αυτή που χρησιμοποιήθηκε στις επιθέσεις της 26ης Ιουλίου, ανέφερε η πηγή.

    Το εισαγγελικό γραφείο στην επαρχία Εξ-ον-Προβάνς επιβεβαίωσε ότι διεξάγει έρευνα αλλά αρνήθηκε να προβεί σε περαιτέρω σχόλια.

    Η γαλλική αστυνομία ερευνά πρώην υπαλλήλους της κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCF, καθώς και τρίτους εργολάβους, αλλά μία από τις πηγές δήλωσε ότι πολλές από τις γνώσεις που απαιτούνται για την πραγματοποίηση σαμποτάζ στο σιδηροδρομικό δίκτυο TGV μπορούν εύκολα να βρεθούν στο διαδίκτυο.

    Η γαλλική αστυνομία διεξάγει επίσης συνομιλίες με τις αντίστοιχες της Ιταλίας, της Γερμανίας και της Ισπανίας, καθώς οι επιθέσεις μπορεί να ήταν συντονισμένες με αναρχικές ομάδες από το εξωτερικό, πρόσθεσε η πηγή.

    Οι ακροαριστεροί και αναρχικοί πυρήνες συνήθως αντιτίθενται στο κράτος και τον καπιταλισμό και ενσωματώνουν όλο και περισσότερο τις περιβαλλοντικές ανησυχίες στην ιδεολογία τους, λένε Γάλλοι αξιωματούχοι. Η διείσδυσή τους έχει αποδειχθεί δύσκολη, δήλωσαν οι δύο πηγές.

    Τα μέλη τους ζουν συχνά εκτός δικτύου και είναι παρανοϊκά απέναντι στους ξένους. Αποφεύγουν τα κυρίαρχα κανάλια επικοινωνίας και εφαρμόζουν άψογη ψηφιακή υγιεινή. Καθώς οι επιθέσεις τους είναι γενικά μη θανατηφόρες, αποτελούν μικρότερη προτεραιότητα για τις υπηρεσίες ασφαλείας που επικεντρώνονται κυρίως στους φονικούς ισλαμιστές μαχητές.
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ MAST IRHAM
  • Κασσελάκης: Ο Γεραπετρίτης συζήτησε με τον Φιντάν για να δοθεί και τουρκική άδεια έρευνας στο ιταλικό πλοίο;
    Κασσελάκης: Ο Γεραπετρίτης συζήτησε με τον Φιντάν για να δοθεί και τουρκική άδεια έρευνας στο ιταλικό πλοίο;

    «Για ποιο λόγο η Τουρκία ευχαρίστησε την Ελλάδα - και την Ιταλία - για την συνεργασία;» ρωτά ο Στέφανος Κασσελάκης, απευθυνόμενος προς τον Γιώργο Γεραπετρίτη.

    Απαντήσεις από τον Γιώργο Γεραπετρίτη ζητά, με ανάρτησή του, ο Στέφανος Κασσελάκης σχετικά με την παρουσία του ιταλικού ερευνητικού πλοίου «Ievoli Relume» που έκανε έρευνες στα διεθνή ύδατα, ανοιχτά της Κάσου και της Καρπάθου.

    «Ο ελληνικός λαός δικαιούται μια ξεκάθαρη απάντηση από την κυβέρνησή

    Είχε συζήτηση ο ΥΠΕΞ Γεραπετρίτης με τον Τούρκο ομόλογό του για να δοθεί και από μεριάς τους άδεια έρευνας στο ιταλικό πλοίο;», αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει: «Για ποιο λόγο η Τουρκία ευχαρίστησε την Ελλάδα - και την Ιταλία - για την συνεργασία;

    Ισχύει ότι δεν έχει ακυρωθεί η NAVTEX της Τουρκίας, που ισχυρίζεται ότι η ΑΟΖ της Ελλάδας στην συγκεκριμένη περιοχή ανήκει στην αρμοδιότητα της Τουρκίας;»

    Πηγή: iEidiseis.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο