Σάββατο, 03 Ιουνίου 2023 12:46

Αγίου Πνεύματος 2023: Ανοιχτά μαγαζιά και σούπερ μάρκετ στην αργία - Το ωράριο

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Δεν είναι στις επίσημες αργίες η ημέρα του Αγίου Πνεύματος 2023. Πώς λειτουργούν μαγαζιά και σούπερ μάρκετ.

Διαφορετικά είναι τα δεδομένα για τους εργαζόμενους σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα στην αργία του Αγίου Πνεύματος 2023, καθώς και στο λιανεμπόριο και τα σούπερ μάρκετ. Η ημέρα δεν είναι στις επίσημες αργίες και η ΓΣΕΕ, με ανακοίνωσή της στα τέλη Μαΐου, διευκρίνισε τι ισχύει και τι όχι για την αμοιβή όσων εργαστούν αλλά και ποιες εταιρίες δουλεύουν κανονικά.

Κλειστές θα είναι οι τράπεζες και το Δημόσιο.

Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος είναι το πρώτο του καλοκαιριού, και όσοι δεν περιλαμβάνονται στην παρακάτω λίστα των κλάδων που δεν εργάζονται στις 5 Ιουνίου, θα πρέπει να πάρουν μία μέρα από την κανονική τους άδεια για να μπορέσουν να κάνουν την πρώτη απόδραση σε προορισμό της επιλογής τους.

Αγίου Πνεύματος 2023: Το ωράριο σε μαγαζιά και σούπερ μάρκετ

Ανοιχτά θα είναι τη Δευτέρα 5 Ιουνίου, μαγαζιά και σούπερ μάρκετ, αφού δεν είναι επίσημη αργία.

Το ωράριο των σούπερ μάρκετ συγκεκριμένα, διαμορφώνεται ως εξής:

  • ΑΒ Βασιλόπουλος: 08:00 - 21:00
  • Σκλαβενίτης: 08:00 - 21:00
  • Μασούτης: 08:00 - 21:00
  • Κρητικός: 08:00 - 21:00
  • My Market: 08:00 - 21:00
  • Γαλαξίας: 08:00 - 21:00

Το ίδιο ισχύει και για τα εμπορικά καταστήματα, τα οποία θα είναι ανοιχτά κανονικά, με ωράριο όπως κάθε Δευτέρα.

Αργία Αγίου Πνεύματος 2023: Η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ για τον ιδιωτικό τομέα

Η Δευτέρα, 5 Ιουνίου 2023 (Αγίου Πνεύματος), δεν περιλαμβάνεται στις επίσημες αργίες, που ορίζει ο νόμος για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, σύμφωνα με το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων & Ανέργων της Συνομοσπονδίας (ΚΕ.Π.Ε.Α./ΓΣΕΕ), www.kepea.gr.

Ωστόσο, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις στη χώρα μας αργούν στην περίπτωση που η ημέρα αυτή (Αγίου Πνεύματος) έχει χαρακτηριστεί αργία από διάταξη Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ), από τον κανονισμό εργασίας της επιχείρησης, από επιχειρησιακή συνήθεια και έθιμο, κατά το οποίο η επιχείρηση παραμένει κλειστή την ημέρα αυτή.

Εξίσου, κατά τον ίδιο τρόπο, μπορεί να ισχύουν ευνοϊκότεροι όροι ως προς την προσαύξηση της αμοιβής για την εργασία που παρέχεται νόμιμα κατά την ημέρα του Αγίου Πνεύματος.

Στην περίπτωση που οι εργαζόμενοι μισθωτοί δεν εργαστούν, σύμφωνα με τα παραπάνω, θα λάβουν κανονικά τον μισθό τους, ενώ, όσοι αμείβονται με ημερομίσθιο, δικαιούνται να λάβουν το ημερομίσθιό τους.

Αν παρότι έχει χαρακτηριστεί η ημέρα του Αγίου Πνεύματος πρόσθετη εορτή αργία για μία επιχείρηση, αυτή λειτουργήσει εφέτος κατ’ εξαίρεση, τότε οι εργαζόμενοι, που απασχολούνται, δικαιούνται προσαύξηση 75%, που υπολογίζεται στο ημερομίσθιό τους, εφόσον αμείβονται με ημερομίσθιο ή στο 1/25 του μηνιαίου μισθού τους, εφόσον αμείβονται με μηνιαίο μισθό.

Αργία Αγίου Πνεύματος 2023: Ποιοι ΔΕΝ εργάζονται στις 5 Ιουνίου

Η θεωρείται αργία, σύμφωνα με ειδικές διατάξεις των οικείων συλλογικών συμβάσεων ή άλλων αποφάσεων, για τις εξής κατηγορίες μισθωτών:

  • Βιβλιοπωλείων
  • Διαγνωστικών Κέντρων
  • Δημοσιογράφους Περιοδικών
  • Εργοδηγούς Σχεδιαστές
  • Οίκων Ευγηρίας
  • Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλίας κ.λπ.
  • Ηλεκτροτεχνίτες Βιομηχανίας και Καταστημάτων
  • Θυρωρούς
  • Καπνοβιομηχανιών
  • Κλινικών
  • Ξυλεμπορικών Καταστημάτων (Αθηνών – Πειραιώς – Περιχώρων)
  • Περιοδικών
  • Πετρελαιοειδών επιχειρήσεων
  • Πρακτορείων Ναυτιλιακών κλπ.
  • Ραδιοηλεκτρολόγους – Ραδιοτεχνίτες βιομηχανίας
  • Ραδιοφωνικών Σταθμών
  • Ραδιοφώνου Τεχνικούς
  • Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών Γραφείων
  • Τηλεοπτικών Σταθμών
  • Τηλεοράσεως τεχνικούς Β. Ελλάδος
  • Τυπογράφους Επαρχιακών Εφημερίδων
  • Φορτοεκφορτωτές Ημερήσιων Εφημερίδων
  • Φροντιστηρίων Μέσης, Ανώτερης, Ανώτατης Εκπαίδευσης, και Ξένων Γλωσσών
  • Φωτοστοιχειοθέτες
  • Χειριστές βιομηχανικών κ.λπ. επιχειρήσεων, Λατομείων Πέτρας-Μαρμάρου και Τεχνικών Έργων.
  • Για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ η εορτή του Αγίου Πνεύματος είναι αργία.

Στην περίπτωση που οι εργαζόμενοι μισθωτοί δεν εργασθούν σύμφωνα με τα παραπάνω δεν θα έχουν καμία μείωση του μισθού τους, ενώ όσοι αμείβονται με ημερομίσθιο, δικαιούνται να λάβουν το ημερομίσθιό τους.

Τι γιορτάζουμε του Αγίου Πνεύματος

Την επομένη της Πεντηκοστής, ημέρα Δευτέρα, η Εκκλησία τιμά το Άγιο Πνεύμα, το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας και την Αγία Τριάδα εν γένει.

Το Άγιο Πνεύμα αποτελεί με τον Πατέρα και τον Υιό τον Τριαδικό Θεό του Χριστιανισμού. Είναι ομοούσιο και ομότιμο προς τα δύο άλλα πρόσωπα και διακρίνεται από αυτά κατά την υπόσταση. Το Σύμβολο της Πίστεως Νικαίας - Κωνσταντινουπόλεως (381), γνωστότερο ως «Πιστεύω», ορίζει ότι το Άγιο Πνεύμα είναι κύριο και ζωοποιό, συνδοξάζεται και συμπροσκυνείται με τον Πατέρα και τον Υιό και εκπορεύεται από τον Πατέρα.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία επιτρέπει την απεικόνιση του Αγίου Πνεύματος μόνο σε δύο περιπτώσεις: Ως περιστερά στην απεικόνιση των Θεοφανείων και ως πύρινη γλώσσα στην απεικόνιση της Πεντηκοστής.

Πηγή: iEidiseis.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 03 Ιουνίου 2023 12:40

Σχετικά Άρθρα

  • Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες
    Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες

    Οι ξένοι τουρίστες που επισκέφθηκαν το φετινό καλοκαίρι τη χώρα μας ξόδεψαν λιγότερα σε σχέση με πέρσι στις διακοπές τους, την ίδια στιγμή που ιδιαίτερα σημαντική αποδείχθηκε η «συνεισφορά» τους στην ενίσχυση της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ.

    Η τάση, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και των ξένων τουριστών για μείωση των δαπανών ακόμη και στις διακοπές τους, αποτυπώθηκε στα στοιχεία της ΤτΕ, καθώς όσον αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι στο 8μηνο του έτους ήταν μειωμένη κατά 7% σε σύγκριση με πέρσι. Τον Αύγουστο, τον μήνα δηλαδή κατά τον οποίο κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, εμφάνισε επίσης πτώση κατά 8,8%. Έτσι, στην «καρδιά» της τουριστικής σεζόν, οι ξένοι επισκέπτες, ξόδεψαν 594 ευρώ μεσοσταθμικά στο ταξίδι τους, έναντι 652 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και 693 ευρώ το 2022.

    Οι τουρίστες που έκαναν διακοπές στην Ελλάδα φέτος, ήταν πιο συγκρατημένοι στα συνολικά έξοδα τους. Σε ό,τι αφορά όμως τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ, φαίνεται πως ήταν λιγότερο... φειδωλοί, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της κατανάλωσης. Βεβαίως και η «στροφή» αυτή προς τα σούπερ μάρκετ, αποδίδεται στην προσπάθεια για μείωση των συνολικών τους δαπανών κατά το ταξίδι. Κάτι που διαπίστωναν άλλωστε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και οι επαγγελματίες της εστίασης, ακόμη και στα δημοφιλή, τουριστικά, νησιά της χώρας. Βλέποντας, μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια την κίνηση και την κατανάλωση στα καταστήματά τους, με τους επισκέπτες να ψωνίζουν από το σούπερ μάρκετ για τις καθημερινές τους ανάγκες και να μαγειρεύουν συχνότερα στο κατάλυμα αντί να τρώνε έξω.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για τις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2024 αποτυπώνουν αυτή την εικόνα. Οι πωλήσεις σε όγκο, όλους τους μήνες τους έτους – με εξαίρεση τον Φεβρουάριο κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με πέρσι. Τον Αύγουστο ωστόσο, καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση (+6,1%) συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες. Τον Ιούνιο, αντίστοιχα, αυξήθηκαν κατά 4,7% ενώ τον Ιούλιο κατά 3,2%. Σε αξία, οι πωλήσεις επίσης ενισχύθηκαν το τρίμηνο του καλοκαιριού κατά 4,2%, 2,5% και 5,3% (Ιούνιος- Ιούλιος - Αύγουστος).

    Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, περιοχές που έχουν έντονη τουριστική κίνηση παρουσίασαν και τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο σύνολο της χώρας την περίοδο του 8μήνου. Έτσι, η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρήθηκε στην Κρήτη (5,6%), ακολούθησε η Βόρεια Ελλάδα με 5,1% και η Πελοπόννησος με 3,6%. Την ίδια στιγμή, η μικρότερη άνοδος (2,3%) μεταξύ των περιοχών της χώρας, καταγράφηκε στην Αττική.

    Πηγή: cnn.gr

  • Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών

    Συνολικά 123 προϊόντα, τα οποία εμφανίζουν μειώσεις από 6% έως 15% έχουν ενταχθεί, σύμφωνα με το υπουργείου Ανάπτυξης, στη νέα πρωτοβουλία που ξεκίνησε πριν από λίγες μέρες στα σούπερ μάρκετ, με στόχο την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για μία πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχουν οικειωθελώς οι επιχειρήσεις μετά το κάλεσμα από πλευράς του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου σε επιχειρήσεις- προμηθευτές και λιανεμπόριο προκειμένου να συμβάλλουν στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι. Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές.

    Ο κ. Θεοδωρικάκος απαντώντας το πρωί της Τρίτης σχετικά με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ σημείωσε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ότι «πέρσι τέτοιον καιρό ο πληθωρισμός στα τρόφιμα ήταν 10,4%, ενώ αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο 3% και αν δεν είχαμε το λάδι 60% πάνω από πέρσι, θα βρισκόταν στο 1%».

    Η λίστα με τα προϊόντα

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης σε πρώτη φάση έχουν συμμετάσχει συνολικά 12 εταιρείες με κωδικούς που αφορούν προϊόντα από τρόφιμα, έως προϊόντα προσωπικής υγιεινής αλλά και για τη φροντίδα του σπιτιού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών

    Οι υψηλές τιμές που έχουν διαμορφωθεί σε βασικά αγαθά, λόγω των διαρκών ανατιμήσεων στη διάρκεια της τελευταίας τριετίας, παραμένουν μεγάλος «βραχνάς» για τους καταναλωτές, παρότι, σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, τους τελευταίους μήνες παρατηρείται αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για το 8μηνο του έτους στα σούπερ μάρκετ, δείχνουν, στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών οριακή μείωση της τιμής ανά τεμάχιο μεσοσταθμικά κατά 0,1%, σε σχέση με πέρσι. Τα τρόφιμα αποτελούν τη μοναδική κατηγορία όπου συνεχίζονται οι αυξήσεις (+0,7%), ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφανίζουν μείωση κατά -3,5% και -2% αντίστοιχα. Οριακή αύξηση των τιμών στο οργανωμένο λιανεμπόριο, κατά μέσο όρο +0,24% στο 9μηνο του έτους και άνοδο +0,91% τον Σεπτέμβριο, δείχνουν τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ.

    Με την ακρίβεια, ωστόσο, γενικότερα σε προϊόντα και υπηρεσίες, να παραμένει το μείζον πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά, το ζητούμενο πλέον για τους καταναλωτές είναι όχι μόνο η σταθεροποίηση των τιμών, οι οποίες έχουν φτάσει σε κάθε περίπτωση σε υψηλά επίπεδα, αλλά και οι μειώσεις τους, σε βαθμό που θα ελαφρύνουν ουσιαστικά, τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

    Συμμετέχουν οικειοθελώς οι επιχειρήσεις

    Από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης, ο κ. Τάκης Θεοδωρικάκος με την ανάληψη των καθηκόντων του το καλοκαίρι, στην προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ακρίβειας είχε καλέσει την αγορά να «βάλει πλάτη» ενώ κατά τη διάρκεια των συναντήσεών του, στη συνέχεια, με τη βιομηχανία – προμηθευτές και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τους ζήτησε να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να αποκλιμακώσουν τις τιμές.

    Στο πλαίσιο αυτό, η νέα πρωτοβουλία που έχει ξεκινήσει τις τελευταίες μέρες να εφαρμόζεται στο οργανωμένο λιανεμπόριο, δεν έχει τη μορφή υποχρεωτικού μέτρου (όπως ήταν για παράδειγμα το ''Καλάθι του Νοικοκυριού'') αλλά συμμετέχουν σε αυτή οικειοθελώς οι επιχειρήσεις, με στόχο την περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού σε βασικά αγαθά.

    Όπως γνωστοποίησε η Ένωση Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας, σε πρώτη φάση, με βάση τους προμηθευτές και τις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου που έχουν ανταποκριθεί έως τώρα στην πρόσκληση του υπουργείου Ανάπτυξης, οι καταναλωτές αναμένεται μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να δουν στα ράφια, περίπου 120 κωδικούς προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.

    Οι μειώσεις, σύμφωνα με την ΕΣΑ, θα κυμαίνονται από 6% έως 15% και ήδη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ενημερώσει τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου για τις σχετικές λίστες των προϊόντων ενώ σταδιακά περισσότεροι από 600 κωδικοί διαφόρων προμηθευτών μελών του ΣΕΒΤ, του ΕΣΒΕΠ κτλ. αναμένεται να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία.

    Μειώσεις τουλάχιστον 5%

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι.

    Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν, πως με τη συμμετοχή, σταδιακά, όλο και περισσότερων επιχειρήσεων, ενισχύεται ο ανταγωνισμός στην αγορά, κάτι που εκτιμούν πως θα λειτουργήσει θετικά στην προσπάθεια για την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Για ποιους δεν είναι αργία η 28η Οκτωβρίου 2024 - Τι λέει η νομοθεσία
    Για ποιους δεν είναι αργία η 28η Οκτωβρίου 2024 - Τι λέει η νομοθεσία

    Έρχεται η 28η Οκτωβρίου και πέφτει σε τριήμερο. Τι ισχύει με αργία.

    Η 28η Οκτωβρίου, που φέτος πέφτει ημέρα Δευτέρα, συγκαταλέγεται στις υποχρεωτικές αργίες, κατά τις οποίες απαγορεύεται η απασχόληση των μισθωτών, όπως και η λειτουργία των επιχειρήσεων, με εξαίρεση όσες επιτρέπεται να λειτουργούν τις Κυριακές και τις αργίες.

    Δεν είναι αργία δηλαδή για εργαζομένους σε εστίαση, τουρισμό, security, κλινικές (νοσοκομεία), όπως και σε επιχειρήσεις - εργοστάσια που λειτουργούν όλο το 24ωρο, πχ διυλιστήρια.

    Η αμοιβή των εργαζομένων για την 28η Οκτωβρίου 2024 διαμορφώνεται ως εξής:

    • Για επιχειρήσεις που δεν λειτουργούν: Οι εργαζόμενοι αμειβόμενοι με ημερομίσθιο λαμβάνουν το σύνηθες ημερομίσθιό τους, χωρίς προσαύξηση, ενώ όσοι αμείβονται με μισθό δικαιούνται τον μηνιαίο μισθό τους, χωρίς περαιτέρω αλλαγές.
    Για επιχειρήσεις που λειτουργούν κανονικά

    Οι εργαζόμενοι που θα απασχοληθούν δικαιούνται τα εξής:

    • Αν αμείβονται με ημερομίσθιο, λαμβάνουν το συνηθισμένο ημερομίσθιο και επιπλέον προσαύξηση 75%, η οποία υπολογίζεται στο νόμιμο ωρομίσθιο για τις ώρες εργασίας.

    Αν αμείβονται με μηνιαίο μισθό:

    • α. Στις επιχειρήσεις που συνήθως αργούν τις Κυριακές και τις αργίες, αλλά θα λειτουργήσουν εκτάκτως την 28η Οκτωβρίου, οφείλεται το 1/25 του μηνιαίου μισθού, καθώς και προσαύξηση 75% επί του νόμιμου ημερομισθίου για τις ώρες απασχόλησης.
    • β. Στις επιχειρήσεις που λειτουργούν κανονικά τις Κυριακές και τις αργίες, οι εργαζόμενοι δικαιούνται μόνο προσαύξηση 75%, υπολογισμένη στο 1/25 του νομίμου ημερομισθίου για τις ώρες εργασίας τους.

    Επιπλέον, οι εργαζόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:

    • Δεν είναι νόμιμο να συμψηφιστεί ημέρα ανάπαυσης (ρεπό) με υποχρεωτική αργία.
    • Οι μισθωτοί που βρίσκονται σε άδεια δικαιούνται την αμοιβή της αργίας χωρίς να προσμετρηθεί η ημέρα αυτή στις εργάσιμες της άδειάς τους.
    • Εάν υπάρχουν ευνοϊκότεροι όροι μέσω Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, Κανονισμών Εργασίας, ή επιχειρησιακών συνηθειών, αυτοί υπερισχύουν και εφαρμόζονται για τις προσαυξήσεις της αμοιβής.
    28η Οκτωβρίου: Τι ισχύει με τράπεζες και σούπερ μάρκετ

    Καθώς η 28η Οκτωβρίου είναι υποχρεωτική αργία, αυτό σημαίνει ότι σούπερ μάρκετ, τράπεζες, μαγαζιά για εκείνη τη μέρα μένουν κλειστά.

    Ανοιχτά είναι μίνι μάρκετ, περίπτερα και τουριστικά μαγαζιά. Επιπλέον από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ λειτουργούν τα OK MARKET, και τα AB Shop&Go.

    Οι τράπεζες θα παραμείνουν κλειστές για τρεις ημέρες λόγω της εθνικής αργίας της 28ης Οκτωβρίου, η οποία φέτος συμπίπτει με Δευτέρα, δημιουργώντας έτσι ένα τριήμερο «διάλειμμα» στη λειτουργία τους.

    Οι τραπεζικές συναλλαγές, τόσο για το κοινό όσο και για τις επιχειρήσεις, θα συνεχιστούν κανονικά από την Τρίτη 29 Οκτωβρίου.

    Όσον αφορά τις συντάξεις Νοεμβρίου, οι καταβολές θα διαφοροποιηθούν εξαιτίας της αργίας.

    Συγκεκριμένα, οι συντάξεις των ασφαλιστικών ταμείων ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, και ΕΤΑΑ θα πιστωθούν στους λογαριασμούς των δικαιούχων την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου, το απόγευμα.

    Από την άλλη, οι συντάξεις του ΙΚΑ, του Δημοσίου, των τραπεζών, του ΟΤΕ, του ΝΑΤ, της ΔΕΗ, του ΕΤΑΤ, του ΕΤΑΠ–ΜΜΕ, θα κατατεθούν την Τρίτη 29 Οκτωβρίου, επίσης το απόγευμα.

    Το τριήμερο κλείσιμο ενδέχεται να δημιουργήσει προσωρινές καθυστερήσεις στις συναλλαγές, ωστόσο η εξυπηρέτηση μέσω ATM και ηλεκτρονικών τραπεζικών υπηρεσιών θα παραμείνει απρόσκοπτη κατά τη διάρκεια της αργίας.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Τράπεζες: Κλειστές για τρεις μέρες – Τι θα συμβεί με μισθοδοσίες και συντάξεις
    Τράπεζες: Κλειστές για τρεις μέρες – Τι θα συμβεί με μισθοδοσίες και συντάξεις

    Κλειστές για τρεις ημέρες θα είναι οι τράπεζες λόγω της αργίας της 28ης Οκτωβρίου.

    Φέτος η αργία «πέφτει» Δευτέρα, κάτι που σημαίνει πως είναι τριήμερο για τους εργαζόμενους και φυσικά για το τραπεζικό σύστημα. Έτσι οι τράπεζες θα ανοίξουν ρολά στις 29 Οκτωβρίου, ημέρα Τρίτη.

    Πότε θα καταβληθούν οι συντάξεις Νοεμβρίου

    Λόγω της αργίας οι κύριες συντάξεις των ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΕΤΑΑ θα κατατεθούν το απόγευμα της Πέμπτης 24 Οκτωβρίου, ενώ των ΙΚΑ, Δημοσίου, τραπεζών, ΟΤΕ, ΝΑΤ, ΔΕΗ, ΕΤΑΤ, ΕΤΑΠ–ΜΜΕ, το απόγευμα της Τρίτης 29 Οκτωβρίου.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Εμπορικός Σύλλογος Πύργου: Κινήσεις στρατηγικής για την διάσωση της αγοράς της πόλης – “Είμαστε αποφασισμένοι να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα”
    Εμπορικός Σύλλογος Πύργου: Κινήσεις στρατηγικής για την διάσωση της αγοράς της πόλης – “Είμαστε αποφασισμένοι να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα”

    Ευρεία έρευνα για τους καταναλωτές – “Θέλουμε να φτάσει η σκέψη του καταναλωτή σε μας με κάθε τρόπο” τονίζει ο Ηλίας Ξανθούλης

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Με την επικείμενη ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, και την πρόσβαση σε άλλες μεγαλύτερες αγορές να γίνεται ταυτόχρονα ευκολότερη, ο Εμπορικός Σύλλογος Πύργου και ο πρόεδρος Ηλίας Ξανθούλης, προσπαθούν όσο ακόμα είναι καιρός όχι απλώς να διορθώσουν τα "κακώς κείμενα" της αγοράς του Πύργου, προκειμένου να κρατήσουν τους καταναλωτές εντός των ορίων τις πόλης αλλά και γιατί όχι να προσελκύσουν και νέους, από άλλες περιοχές.

    Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, θα δημοσιευτεί ένα ερωτηματολόγιο για τους καταναλωτές, το οποίο θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες. Στόχος της έρευνας είναι να δώσει στο αγοραστικό κοινό την ευκαιρία να εκφράσει ελεύθερα τις απόψεις του για την αγορά του Πύργου, να προτείνει βελτιώσεις αλλά και να εξηγήσει τους λόγους που το ωθούν να ψωνίζει εκτός πόλης.

    Οι καταναλωτές που το επιθυμούν, θα μπορούν μέσω ενός link να έχουν πρόσβαση σε ένα ερωτηματολόγιο με καίριες ερωτήσεις για την αγορά και τον εμπορικό κόσμο και απαντώντας, να δίνουν το δικό τους στίγμα για όλα αυτά που επιθυμούν και δεν βρίσκουν στην αγορά του Πύργου, για τους λόγους που τους οδηγούν στην αναζήτηση άλλων καταστημάτων αλλά να κάνουν επιπλέον τις δικές τους προτάσεις ή σχόλια.

    Παράλληλα, η έρευνα θα επιτρέψει στους εμπόρους. να κατανοήσουν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, καθώς και να λάβουν αποφάσεις για τις μελλοντικές τους δράσεις.

    Ο κ. Ξανθούλης από την πλευρά του, μιλώντας στο ilialive.gr απηύθυνε ανοιχτό κάλεσμα σε όλους τους καταναλωτές να συμμετάσχουν στην έρευνα, μόλις αυτή ανακοινωθεί, τονίζοντας τη σημασία της για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.

    Xanthoulis

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο, τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν σε μεταγενέστερη συνάντηση των επαγγελματιών, ώστε να αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις και να διορθωθούν τα όποια λάθη και αστοχίες. Στόχος, είναι αυτή η διαδικασία να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, εξασφαλίζοντας έτσι ότι η τοπική αγορά θα παραμένει ανταγωνιστική και ελκυστική.

    «… Εμείς θέλουμε να δούμε τις τάσεις της αγοράς, τι σκέφτεται ο καταναλωτής για την πόλη μας, τι θέλει, τι τον προβληματίζει και γενικότερα τι ακριβώς συμβαίνει. Καλώ όλους τους καταναλωτές να συμμετάσχουν στην έρευνα αυτή, η οποία μόνο καλό θα επιφέρει στον τόπο και την οικονομία του. Θέλουμε να φτάσει η σκέψη του καταναλωτή σε μας με κάθε τρόπο» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ξανθούλης ο οποίος παράλληλα έκανε γνωστό ότι ήδη “τρέχει” μία ακόμα έρευνα που αφορά τους επαγγελματίες, προκειμένου να συγκεντρωθούν στοιχεία για να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα σε ό,τι αφορά την αποτίμηση της αγοραστικής κίνησης το καλοκαίρι που μόλις τελείωσε, το αποτύπωμα της Λευκής Νύχτας αλλά και να εκφράσουν οι επαγγελματίες την σύμφωνη ή μη γνώμη τους για τις δράσεις που έλαβαν χώρα το προηγούμενο διάστημα.

    Επιπλέον στην συνάντηση αυτή θα αποφασιστεί και το πλάνο των δράσεων για τη νέα χρονιά.

  • Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ
    Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ

    Η Κρήτη, λόγω της διαχρονικά υψηλής τουριστικής κίνησης, βρίσκεται σταθερά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που στοχεύουν στην ενίσχυση της παρουσίας τους νησί, προσβλέποντας στον αυξημένο τουριστικό τζίρο.

    Τα νησιά και οι τουριστικές περιοχές της χώρας, γενικότερα, βρίσκονται στο επενδυτικό «ραντάρ» των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, ειδικά τα τελευταία χρόνια, εν μέσω της συνεχούς ανοδικής πορείας του ελληνικού τουρισμού, Είτε μέσω εξαγορών τοπικών αλυσίδων, είτε με οργανική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων καταστημάτων, οι «μεγάλοι» παίκτες του κλάδου στρέφονται στις περιοχές όπου η παρουσία των τουριστών συμβάλλει στην ενίσχυση των πωλήσεών τους.

    Στην Κρήτη, εξαιτίας του μεγέθους του νησιού αλλά και των αυξημένων τουριστικών αφίξεων σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του έτους, η «μάχη» του κλάδου εντείνεται ακόμη περισσότερο. Ενδεικτικό, εξάλλου, της δυναμικής που παρουσιάζει η κρητική αγορά είναι το γεγονός πως στο 7μηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, εμφανίζει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των περιοχών της χώρας που εξετάζει η εταιρεία (δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις της υπόλοιπης νησιωτικής χώρας). Αντίστοιχα και τον προηγούμενο χρόνο, με βάση τα στοιχεία της Νielsen το 2023, ενώ ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,3%, στην Κρήτη η άνοδος ήταν της τάξεως του 12,9%.

    Παράλληλα, ανάμεσα στα «πλεονεκτήματα» του νησιού, είναι η ισχυρή παρουσία τοπικών παραγωγών και προμηθευτών, σε μεγάλο μάλιστα εύρος προϊόντων, όπως ελαιόλαδο, τυρί, παξιμάδι, κρασί, ρακή κ.α. τα οποία ταυτόχρονα είναι δημοφιλή και εκτός συνόρων. Το γεγονός αυτό, δίνει επιπλέον τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου για ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών, με οφέλη και για τις δύο πλευρές.
    Η παρουσία των «μεγάλων» του κλάδου στη Κρήτη

    Σε αυτή τη δυναμική αλλά και τις νέες προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζει ο κλάδος στην Κρήτη, «ποντάρουν» με τις κινήσεις που υλοποιούν τα τελευταία χρόνια ή και σχεδιάζουν για το προσεχές διάστημα, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μαρκετ της χώρας.

    Ισχυρή θέση στην αγορά του νησιού έχει ήδη «χτίσει» μέσω της εξαγοράς του 60% της Χαλκιαδάκης πριν από μία δεκαετία, ο leader του κλάδου, η αλυσίδα Σκλαβενίτης. Από την πλευρά της η ΑΒ Βασιλόπουλος, πέραν των νέων καταστημάτων που δημιουργεί, έχει αναπτύξει, παράλληλα, συνεργασίες με 64 τοπικούς παραγωγούς, στοχεύοντας να τις αυξήσει στις 80, μέσα στο 2025. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πιο πρόσφατο κατάστημα που άνοιξε στην Κρήτη τον Απρίλιο, στη Χερσόνησο Ηρακλείου, τα τοπικά προϊόντα αποτελούν το 10-15%, με τους καταναλωτές να βρίσκουν στα ράφια συνολικά 355 κωδικούς. Η εταιρεία μετρά 15 καταστήματα στο νησί, εκ των οποίων 12 εταιρικά, επιδιώκοντας να τα αυξήσει περαιτέρω μέσω του μοντέλου franchise. Σημαντικές συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς της Κρήτης για προϊόντα όπως ελαιόλαδο, παξιμάδια αλλά και αγροτικά προϊόντα αναπτύσσει και η Lidl Ελλάδας, η οποία επίσης διαθέτει αντίστοιχο δίκτυο καταστημάτων στο νησί. Δυναμική παρουσία στην αγορά της Κρήτης απέκτησε από το 2022 και η Μασούτης μετά το deal της με την αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η οποία διέθετε ήδη μερίδιο στο νησί που υπολογιζόταν πως έφτανε το 20%.

    Τέλος, την «κάθοδο» τους στην Κρήτη δρομολογούν μέσα στο 2025 και τα Μy market, με το πρώτο κατάστημα λιανικής το οποίο θα δημιουργηθεί στο Ηράκλειο κι ενώ ο Όμιλος ΜΕΤΡΟ έχει έως τώρα παρουσία στο νησί, μόνο στον τομέα της χονδρικής με τα Metro Cash & Carry.

    Πηγή: cnn.gr

  • Σαγκάη: Επίθεση με μαχαίρι σε σούπερ μάρκετ – Τρεις οι νεκροί, σοκαριστικό βίντεο
    Σαγκάη: Επίθεση με μαχαίρι σε σούπερ μάρκετ – Τρεις οι νεκροί, σοκαριστικό βίντεο

    Άνδρας σκότωσε τρεις ανθρώπους και τραυμάτισε άλλους δεκαπέντε το βράδυ της Δευτέρας σε επίθεση με μαχαίρι μέσα σε σούπερ μάρκετ στη Σανγκάη.

    Ποιο ήταν το κίνητρο της επίθεσης

    Ο δράστης, 37 ετών, συνελήφθη μέσα στο κατάστημα λίγη ώρα αφού διέπραξε το φονικό, σύμφωνα με ανακοίνωση της αστυνομίας της κινεζικής μεγαλούπολης, που διευκρίνισε πως το κίνητρο ήταν «προσωπική οικονομική διαφορά». Σε νοσοκομείο διακομίστηκαν δεκαοκτώ τραυματίες. Οι τρεις υπέκυψαν. Δεν απειλείται η ζωή των υπολοίπων δεκαπέντε.

    Οι επιθέσεις με τη χρήση πυροβόλων όπλων είναι εξαιρετικά σπάνιες στην Κίνα, καθώς η οπλοκατοχή απαγορεύεται αυστηρά στον ασιατικό γίγαντα.Όμως, τα τελευταία χρόνια, καταγράφεται κύμα επιθέσεων με μαχαίρια.Τον Σεπτέμβριο, μαθητής από την Ιαπωνία υπέκυψε στα τραύματα που υπέστη σε επίθεση με μαχαίρι στη Σεντζέν. Η τραγωδία προκάλεσε αγανάκτηση στο Τόκιο. Τον Μάιο, άνδρας μαχαίρωσε εννιά ανθρώπους —οι οκτώ υπέκυψαν— στην πόλη Σιαογκάν, στην κεντρική επαρχία Χουμπέι.

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο