Κυριακή, 04 Φεβρουαρίου 2024 12:34

Τουρισμός: Ξεκινούν οι «ξεναγήσεις της φέτας» - Ποια τυροκομεία θεωρούνται «επισκέψιμα»

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Έρχονται τα επισκέψιμα τυροκομεία, μετά τα οινοποιεία, τα ελαιοτριβεία και τα ζυθοποιεία

Mετά τα οινοποιεία, τα ελαιοτριβεία και τα ζυθοποιεία έρχονται πλέον και τα επισκέψιμα τυροκομεία. Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση από τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τουρισμού καθορίστηκαν οι προδιαγραφές για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, των τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών των εγκαταστάσεων που θα μπορούν να φέρουν το νέο τουριστικό σήμα «επισκέψιμου τυροκομείου».

Το νέο σήμα «επισκέψιμου τυροκομείου» προέκυψε μετά από συνεργασία του Υπουργείου Τουρισμού με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, υλοποιώντας μια από τις βασικές κοινές πολιτικές τους που σχετίζονται με την προώθηση των ειδικών μορφών τουρισμού και της διασύνδεσης του αγροδιατροφικού τομέα και της ελληνικής παραγωγής με τις υπηρεσίες του τουρισμού.

Πλέον όλο και περισσότερες επιχειρήσεις του αγροτικού τομέα επενδύουν στον Τουρισμό, κάτι που γίνεται με μεγάλη επιτυχία και σε όλες τις χώρες του ευρωπαϊκού νότου όπως είναι για παράδειγμα η Ιταλία και η Ισπανία.

Ποια τυροκομεία θεωρούνται «επισκέψιμα»

Για να θεωρείται «επισκέψιμο» ένα τυροκομείο, θα πρέπει να διαθέτει, μεμονωμένα ή συνδυαστικά, χώρο υποδοχής και αναμονής επισκεπτών, αίθουσα κατάλληλα διαμορφωμένη και εξοπλισμένη για γευστική δοκιμή διαφόρων τύπων τυριών και λοιπών προϊόντων, χώρος τοποθέτησης, παρουσίασης και -εάν η επιχείρηση επιθυμεί- πώλησης προϊόντων ή και υπηρεσίες φιλοξενίας και εστίασης. Το Σήμα «Επισκέψιμου Τυροκομείου» (ΣΕΤ) εκδίδεται από την Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού (ΠΥΤ) του υπουργείου Τουρισμού, στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκεται η εγκατάσταση για την οποία υποβάλλεται η αίτηση.

Προβλέπεται η δυνατότητα για γευσιγνωσία, πραγματοποίηση επιμορφωτικών επιδείξεων, δράσεων και άλλων εκδηλώσεων καθώς και η παραγωγή έντυπου ή και ψηφιακού πολύγλωσσου ενημερωτικού υλικού για την προώθηση της κατανάλωσης ελληνικών τυροκομικών προϊόντων, στο πλαίσιο ενίσχυσης της γαστρονομικής ταυτότητας της Ελλάδας, με έμφαση στα προϊόντα με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (Π.Ο.Π.) και Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη (Π.Γ.Ε). Σημειώνεται ότι το με το νέο θεσμικό πλαίσιο επιτρέπεται στις επιχειρήσεις που θα λαμβάνουν το σήμα επισκέψιμων τυροκομείων, η κατά παρέκκλιση παράλληλη λειτουργία χώρων εστίασης και μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων, όπως ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες κ.α., όπως ήδη προβλέπεται και επιτρέπεται για τα επισκέψιμα οινοποιεία, ζυθοποιεία και ελαιοτριβεία. Σημειώνεται, μάλιστα ότι στην χώρα μας λειτουργούν περίπου 90 επισκέψιμα οινοποιεία, κάποια από τα οποία διαθέτουν και ενοικιαζόμενα δωμάτια ή τουριστικές κατοικίες.

«Στροφή» στον Αγροτουρισμό

Ο αγροτουρισμός αποτελεί ένα δυναμικό πεδίο ανάπτυξης για την ελληνική οικονομίας και μια από τις προτεραιότητες των ειδικών μορφών τουρισμού του υπουργείου Τουρισμού. Η διασύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα, της ελληνικής παραγωγής, με τον τουρισμό και τις παρεχόμενες τουριστικές υπηρεσίες, αναδεικνύεται σε πολιτική αιχμής για τις ειδικές μορφές που σχεδιάζει και διαχειρίζεται το υπουργείο Τουρισμού. Σκοπός των πολιτικών αυτών είναι η αύξηση του εισοδήματος των επιχειρήσεων στον τομέα των επισκέψιμων εγκαταστάσεων που λαμβάνουν σήμα του υπουργείου Τουρισμού, όπως επισκέψιμα οινοποιεία, ζυθοποιεία, ελαιοτριβεία και τυροκομεία, αλλά και η ανάδειξη των ελληνικών προϊόντων με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (Π.Ο.Π.) και Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη (Π.Γ.Ε.). καθώς και της τουριστικής επισκεψιμότητας και ανάδειξης των περιοχών όπου αυτά παράγεται ανά την Ελλάδα.

Πηγή: imerisia.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 04 Φεβρουαρίου 2024 10:01

Σχετικά Άρθρα

  • Τουρισμός: Ποιους προορισμούς «ψήφισαν» για το τριήμερο οι Έλληνες
    Τουρισμός: Ποιους προορισμούς «ψήφισαν» για το τριήμερο οι Έλληνες

    Δημοφιλείς ορεινοί προορισμοί, νησιά όπως η Ρόδος, η Κρήτη και η Κέρκυρα αλλά και προορισμοί του εξωτερικού, βρέθηκαν ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου.

    Πληρότητες ακόμη και 90% εμφάνιζαν ήδη από τις αρχές του μήνα τα διαμερίσματα βραχυχρόνιας μίσθωσης σε περιοχές οι οποίες παραδοσιακά «πρωταγωνιστούν» στις επιλογές των εγχώριων ταξιδιωτών τον χειμώνα, όπως τα χωριά της Αρκαδίας, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, η Καστοριά, η Καλαμπάκα και τα Καλάβρυτα. Παράλληλα σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates, έντονη κινητικότητα παρουσιάζουν οι προορισμοί που αποτελούν σταθερές επιλογές των Ελλήνων για το Σαββατοκύριακο ή τα τριήμερα, σε όλη τη διάρκεια του έτους, όπως το Καρπενήσι, το Ναύπλιο και η Ναύπακτος.

    Σε ό,τι αφορά τα οργανωμένα ταξίδια, τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, μπορεί να δείχνουν συνολικά μείωση 8% στις κρατήσεις σε σχέση με πέρσι, ωστόσο αρκετοί ελληνικοί προορισμοί παρουσιάζουν ιδιαίτερα ικανοποιητική εικόνα. Συγκεκριμένα, μεγάλη ζήτηση εμφανίζουν Καστοριά, Ζαγοροχώρια, Πίνδος, Τζουμέρκα, Καλαμπάκα αλλά και Θράκη, ψηλά στις προτιμήσεις βρίσκονται επίσης οι Δελφοί και το Πήλιο ενώ δημοφιλή για το τριήμερο είναι και τα ταξίδια σε Αχαΐα, ορεινή Αρκαδία και Μάνη. Παράλληλα, Ρόδος, Κρήτη και Κέρκυρα, πέραν των αφίξεων των ξένων επισκεπτών που συνεχίζονται και τους φθινοπωρινούς μήνες, προσελκύουν για το τριήμερο και τους Έλληνες ταξιδιώτες.

    Aυξημένες κατά 10% σε σχέση με πέρσι, από και προς τη βάση της Αθήνας και άνω του 20% από και προς της Θεσσαλονίκη, εμφανίζονταν οι πληρότητες στις πτήσεις της Aegean στο δίκτυο του εσωτερικού. Παραδοσιακά προορισμοί, όπως το Ηράκλειο, τα Χανιά, η Ρόδος και η Αλεξανδρούπολη παραμένουν σε υψηλά επίπεδα ενώ λόγω της μεγάλης διαθεσιμότητας και συχνότητας των πτήσεων υπάρχου και πολλές κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Με βάση τα ίδια στοιχεία οι κορυφαίοι προορισμοί για το τριήμερο από την Αθήνα είναι τα Χανιά, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Μυτιλήνη και η Zάκυνθος ενώ αντίστοιχα από τη Θεσσαλονίκη η Χίος, το Ηράκλειο, η Ρόδος, η Μυτιλήνη και η Κως.

    Αυξημένη η ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό

    Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται η αυξημένη, τα τελευταία χρόνια, τάση των Ελλήνων για αποδράσεις στο εξωτερικό. Οι πτήσεις της Aegean από και προς τη βάση της Αθήνας εμφάνιζαν πληρότητες τουλάχιστον κατά 5% αυξημένες σε σχέση με πέρσι ενώ από και προς τη βάση της Θεσσαλονίκης πάνω από 10%, με την εταιρεία να έχει αυξήσει τις προσφερόμενες θέσεις σε σχέση με την περσινή χρονιά.

    Μαδρίτη, Βενετία, Νίκαια, Παρίσι και Βαρκελώνη αποτελούν, τους πέντε κορυφαίους προορισμούς εξωτερικού για τους ταξιδιώτες από την Αθήνα ενώ οι αντίστοιχοι από τη Θεσσαλονίκη επέλεξαν κατά κύριο λόγο τη Ρώμη, τη Φρανκφούρτη, το Ντίσελντορφ, το Βερολίνο και το Αννόβερο καθώς και το νέο απευθείας δρομολόγιο της εταιρείας για Άμστερνταμ. Ψηλά στις προτιμήσεις βρίσκεται επίσης η Κωνσταντινούπολη. Για όσους επιλέγουν να ταξιδέψουν με γκρουπ, η Λισαβόνα, η Ρώμη, το Μαρόκο, αλλά και το Παρίσι «πρωταγωνιστούν» στις προτιμήσεις τους ενώ υψηλή ζήτηση εμφανίζουν και τα πιο μακρινά ταξίδια, εκτός Ευρώπης.

    Από τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, στις οργανωμένες εκδρομές με αεροπλάνο, προηγούνται οι Δαλματικές ακτές, η Ιταλία, η Πολωνία, η Μάλτα, η Αλσατία, η Ελβετία και στις οδικές εκδρομές η Σόφια, η Οχρίδα, το Ντουμπρόβνικ, το Βελιγράδι και το Βουκουρέστι. Υψηλή επίσης ήταν η ζήτηση για ταξίδια στην Τουρκία, την Κωνσταντινούπολη, τα Παράλια, τη Σμύρνη και την Καππαδοκία. Τέλος, όσοι έχουν τη δυνατότητα και για πιο μακρινές αποδράσεις προτίμησαν προορισμούς όπως η Κούβα, Βιετνάμ, η Κίνα αλλά και αραβικές χώρες.

    Πηγή: cnn.gr

  • Η Σαντορίνη κορυφαία επιλογή στον τουρισμό πολυτελείας
    Η Σαντορίνη κορυφαία επιλογή στον τουρισμό πολυτελείας

    Η Σαντορίνη είναι ένα από τα νησιά, που διαθέτει παγκόσμια φήμη και ό,τι ακούγεται για αυτήν φέρει ισχυρό αντίκτυπο. Πολλά ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια της σεζόν για την τουριστική κίνηση, όμως το νησί μέχρι και τον Οκτώβριο συνεχίζει να δέχεται τουρίστες και να αποτελεί πόλο έλξης.

    Ωστόσο, οι εικόνες συνωστισμού, κατά την υψηλή τουριστική περίοδο, από τις μαζικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, προβλημάτισαν και γέννησαν ανησυχία για φαινόμενα υπερτουρισμού. Αυτό όμως, όπως ανέφερε ο δήμαρχος Θήρας Νίκος Ζώρζος, μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, είναι ένα πρόβλημα που θα λυθεί με τη ρύθμιση της κρουαζιέρας.

    «Η ρύθμιση της κρουαζιέρας πρέπει να υπάρχει»

    «Το νησί παραμένει ένας από τους πιο ιδιαίτερους προορισμούς, χάρη στο γεωπεριβάλλον του και έλκει μεγάλη μερίδα “ποιοτικών” τουριστών. Εκείνο που χρειάζεται είναι να συνεχίσει να αναπτύσσεται με βιώσιμο τρόπο.

    Σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα, το 2012 είχα χρησιμοποιήσει τη λέξη κορεσμός. Η ρύθμιση της κρουαζιέρας πρέπει να υπάρχει. Η προηγούμενη δημοτική αρχή το εγκατέλειψε, για αυτό από φέτος θα ρυθμιστεί εκ νέου», σημείωσε ο δήμαρχος Θήρας.

    «Χρειαζόμαστε σπίτια για τους γιατρούς

    Για τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης, Αντώνη Παγώνη, η Σαντορίνη δεν αντιμετώπισε πρόβλημα υπερτουρισμού αλλά «υπήρξε συνωστισμός και κακή οργάνωση, όπως συμβαίνει παντού, όπου πηγαίνουν μαζικά λεωφορεία. Αυτό μπορεί να συμβεί για παράδειγμα και στην Ακρόπολη. Δεν αφορά στο σύνολο της την τουριστική κίνηση», επεσήμανε ο κ.Παγώνης.

    Ένα από τα σημαντικά ζητήματα που επεσήμανε ο δήμαρχος Θήρας, είναι να σταματήσει η δόμηση και κυρίως να περιοριστεί η βραχυχρόνια μίσθωση. «Θέλουμε σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία να περιοριστεί η βραχυχρόνια μίσθωση και να αξιοποιηθεί το οικιστικό απόθεμα. Χρειαζόμαστε σπίτια για τους γιατρούς, τους δασκάλους κτλ.

    Είναι υποχρέωση του κράτους να το ρυθμίσει, είτε δίνοντας κίνητρα, είτε τους πόρους να αναλάβει δράση τη τοπική αυτοδιοίκηση», σημείωσε ο κ.Ζώρζος. Όπως είπε, «δεν μπορεί να υπάρχει σαφής εικόνα για τον αριθμό των κλινών, τα μέχρι τώρα στοιχεία κάνουν λόγο για 17.000 κλίνες ξενοδοχείων και άλλες 40.000 σε ενοικιαζόμενα και βραχυχρόνια μίσθωση αλλά αυτό, το λέω με επιφύλαξη».

    «Σε ό,τι αφορά την τουριστική κίνηση είχαμε αύξηση των επισκεπτών, όπως φαίνεται και από τον αριθμό των αφίξεων στο αεροδρόμιο αλλά και αύξηση των κλινών που έριξε τη ζήτηση και τις τιμές», τόνισε ο δήμαρχος.

    «Το νησί δεν θα έχει πρόβλημα στο μέλλον»

    Από την πλευρά του ο κ.Παγώνης, εκτιμά ότι το νησί φέτος δεν είχε την ίδια κίνηση σε σχέση με προηγούμενες χρονιές και ότι οι παράγοντες που επηρέασαν αρνητικά την τουριστική κίνηση ήταν το γενικότερο οικονομικό πρόβλημα, τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα του καλοκαιριού (όπως οι Ολυμπιακοί αγώνες) και ορισμένα ζητήματα υποδομών αλλά όπως, τόνισε «με σωστό προγραμματισμό το νησί δεν θα έχει πρόβλημα στο μέλλον».

    «Εκείνο που έχει επηρεάσει στο χρόνο, και όχι σε σχέση με πέρυσι, είναι σίγουρα η βραχυχρόνια μίσθωση. Το 2014 ήταν μηδέν και τώρα η δηλωμένη βραχυχρόνια μίσθωση είναι 14.000. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο την ξενοδοχία και τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα αλλά επηρεάζει πραγματικά και την οικιστική χρήση στη Σαντορίνη και τη μεταμόρφωση των ίδιων μας των οικισμών», επεσήμανε ο κ.Παγώνης.

    «Αναμένουμε το νέο χωροταξικό»

    Σχετικά με τη δόμηση είπε ότι από το 2020 έχει σταματήσει η δυνατότητα κατασκευής ξενοδοχείου εκτός σχεδίου μέχρι την ολοκλήρωση του χωροταξικού. «Εμείς αναμένουμε το νέο χωροταξικό, γιατί έτσι θα έχουμε εικόνα για το τι μέλλει γενέσθαι τα επόμενα 20-30 χρόνια.

    Τονίζουμε όμως, ότι δεν μπορεί να απαγορεύεται να κατασκευαστεί μια μικρή ξενοδοχειακή μονάδα, της τάξεως των 20 και 30 δωματίων, και την ίδια στιγμή να δίνεται άδεια για ένα σπίτι 200-300 τμ το οποίο θα αλλάξει χρήση και θα γίνει βραχυχρόνια μίσθωση. Άλλωστε, η Σαντορίνη έχει πολλές μικρές ξενοδοχειακές μονάδες, που είναι κυρίως οικογενειακές επιχειρήσεις», υπογράμμισε.

    Τι ανέφερε ο Αντώνης Παγώνης

    Αναφορικά με τον luxury τουρισμό, ο κ. Παγώνης, μιλώντας στο περιθώριο του 2ου Συνεδρίου Τουρισμού Πολυτελείας “The luxury side of Greece” τόνισε ότι η Σαντορίνη, μαζί με τη Μύκονο, αποτελούν τις ναυαρχίδες του τουρισμού Πολυτελείας.

    «Είναι ένα νησί μοναδικό και μπορεί κάποιος να ζήσει την πολυτέλεια σε όλες τις εκφάνσεις της, όχι μόνο στη διαμονή και τις υπηρεσίες αλλά και στον πολιτισμό, τον οινοτουρισμό, τη γαστρονομία».

    Πηγή: cnn.gr

  • Συμμετοχή της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο Greek Tourism Workshop στην Ουτρέχτη
    Συμμετοχή της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο Greek Tourism Workshop στην Ουτρέχτη

    Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο πλαίσιο αύξησης και ενδυνάμωσης των κύριων τουριστικών αγορών της από το εξωτερικό συμμετείχε στο Greek Tourism Workshop, στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας, την Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024 ως τιμώμενος προορισμός.

    Στη διοργάνωση συμμετείχαν 73 εκ των κορυφαίων Ολλανδών τουριστικών πρακτόρων, δημοσιογράφων, influencers και tour operators. Η αποστολή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, με επικεφαλής τον Αντιπεριφερειάρχη Τουριστικής Ανάπτυξης, Παναγιώτη Σακελλαρόπουλο συμμετείχε σε περισσότερες από 30 Β2Β συναντήσεις. Επιπρόσθετα, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Τουρισμού και Απασχόλησης ΠΔΕ, Δρ. Λαυρέντιος Βασιλειάδης μιλώντας για τον τιμώμενο προορισμό παρουσίασε στο Ολλανδικό κοινό, τον τουριστικό προορισμό Δυτική Ελλάδα, αλλά και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει για τους ξένους επαγγελματίες.

    Ως επικεφαλής της αποστολής ο κ. Σακελλαρόπουλος δήλωσε ότι «η απήχηση της Ολυμπιακής Γης στο εξωτερικό αυξάνεται συνεχώς και απόδειξη σε αυτό είναι το γεγονός ότι η Περιφέρεια μας επιλέχθηκε από τους διοργανωτές να είναι ο τιμώμενος προορισμός σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε μία από τις πιο σημαντικές αγορές για τον Ελληνικό τουρισμό. Στη διάρκεια των επαφών με Ολλανδούς επαγγελματίες του τουρισμού ήταν σαφής η επιθυμία τους να γνωρίσουν περισσότερο τον τόπο μας ο οποίος ταιριάζει απόλυτα στο δικό τους τουριστικό προφίλ και να αυξήσουν τις τουριστικές ροές των Ολλανδών επισκεπτών προς τα ξενοδοχεία μας».

    Την διοργάνωση τίμησε με την παρουσία του, απευθύνοντας χαιρετισμό, ο Επικεφαλής του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Χάγη, Απόστολος Μιχαλόπουλος, ενώ συμμετείχαν ακόμα οι Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Κρήτης, Στερεάς Ελλάδας, Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

    Να σημειωθεί πως η εκδήλωση τελέστηκε υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Χάγη. Κύριος Χορηγός ήταν ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ).

    Τον Αντιπεριφερειάρχη Τουριστικής Ανάπτυξης συνόδευσαν εκτός από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τουρισμού και το στέλεχος του Τμήματος Σχεδιασμού Τουριστικής Στρατηγικής ΠΔΕ, Βασιλική Καραπάνου.

    pde toyrism outrexti 2

    pde toyrism outrexti 3

    pde toyrism outrexti 4

    pde toyrism outrexti 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τουρισμός: Αύξηση στα ταξίδια των Ευρωπαίων το 2023 – Τι δείχνει ανάλυση της Eurostat
    Τουρισμός: Αύξηση στα ταξίδια των Ευρωπαίων το 2023 – Τι δείχνει ανάλυση της Eurostat

    Το 90% από τα ταξίδια έγιναν για προσωπικούς λόγους, ενώ η Ελλάδα μαζί με την Πολωνία και την Τσεχία ξόδεψε τα λιγότερα ανά διανυκτέρευση

    Περισσότερα ταξίδια για τουρισμό πραγματοποίησαν οι Ευρωπαίοι το 2023, σε σύγκριση με το 2022. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων που εκπόνησε η Eurostat, οι κάτοικοι της ΕΕ πραγματοποίησαν 1,14 δισεκατομμύρια τουριστικά ταξίδια με τουλάχιστον μία διανυκτέρευση ήτοι 5,7% (+61,6 εκατομμύρια) περισσότερα σε ετήσια βάση.

    Προσωπικά και επαγγελματικά ταξίδια

    Από το σύνολο, τα περισσότερα από τα ταξίδια το 2023 – 1.029 εκατομμύρια ή 90% του συνόλου – έγιναν για προσωπικούς λόγους και τα υπόλοιπα 110 εκατομμύρια για επαγγελματικούς. Και οι δύο κατηγορίες αυξήθηκαν από το προηγούμενο έτος: για προσωπικούς λόγους αυξήθηκαν κατά 5,4% (+52 εκατομμύρια) και τα επαγγελματικά κατέγραψαν αύξηση 9,3% (+9 εκατομμύρια).

    Σε επίπεδο 10ετίας, σε σύγκριση με το 2013, ο αριθμός των ταξιδιών για προσωπικούς λόγους αυξήθηκε κατά 11,7% (+108 εκατομμύρια), ενώ ο αριθμός τους για επαγγελματικούς λόγους μειώθηκε κατά 6,3% (-7 εκατομμύρια).

    Προτιμώμενοι προορισμοί

    Εξετάζοντας τον προτιμώμενο προορισμό για τουρισμό, οι Ευρωπαίοι τείνουν να επιλέγουν κυρίως προορισμούς στη χώρα διαμονής τους.

    Το 2023, περισσότερα από 7 στα 10 ταξίδια ή το 73% των 1,14 δισεκατομμυρίων τουριστικών ταξιδιών ήταν εσωτερικού.

    Όσον αφορά τη διάρκεια, πάνω από τα μισά τουριστικά ταξίδια (56,5%) αφορούν σύντομα ταξίδια με 1 έως 3 διανυκτερεύσεις.

    Πόσα ξόδεψαν

    Οι κάτοικοι της ΕΕ ξόδεψαν κατά μέσο όρο 97,6 € ανά διανυκτέρευση.

    Οι Ευρωπαίοι ξόδεψαν σχετικά περισσότερα σε τουριστικά ταξίδια το 2023 (μεταφορές, διαμονή, άλλα αγαθά ή υπηρεσίες), με τις τουριστικές δαπάνες να ανέρχονται σε περίπου 553 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένες κατά 16,5% σε σύγκριση με το 2022.

    Αυτό αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε 97,6 € ανά διανυκτέρευση με τουλάχιστον μία διανυκτέρευση το 2023, σημειώνοντας αύξηση 11,8% σε σύγκριση με το 2022, όταν ξόδεψαν κατά μέσο όρο 87,3€.

    Οι Ελληνες ξόδεψαν τα λιγότερα

    Εξετάζοντας τις δαπάνες ανά διανυκτέρευση, οι τουρίστες από το Λουξεμβούργο ξόδεψαν τα περισσότερα (183 €), ακολουθούμενοι από Αυστριακοί τουρίστες (161 €) και Ιρλανδοί τουρίστες (143 €), ενώ οι κάτοικοι της Ελλάδας (48 €), της Πολωνίας (52 €) και της Τσεχίας (57 €) ξόδεψε το λιγότερο ανά διανυκτέρευση.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • ΠΔΕ: Εναρκτήριο Συνέδριο & Ενημερωτική Ημερίδα του Έργου HeritAdapt, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος InterregEuro-Med
    ΠΔΕ: Εναρκτήριο Συνέδριο & Ενημερωτική Ημερίδα του Έργου HeritAdapt, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος InterregEuro-Med

    Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ως επικεφαλής του Ευρωπαϊκού έργου "HERIT ADAPT - HERItage and territory resilience through sustainableTourism, climate change ADAPtation and ciTizenengagement", του Προγράμματος InterregEuro-MED, στο πλαίσιο της επιχειρησιακής αποστολής που αφορά τον Αειφόρο Τουρισμό,φιλοξενεί στην Πάτρα τη διήμερη συνάντηση του έργου.

    Ειδικότερα, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 09:30 π.μ, στην αίθουσα του αμφιθεάτρου του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών, θα διεξαχθεί το συνέδριο με τίτλο " Πολιτιστική Κληρονομιά και Βιώσιμος Τουρισμός απέναντι στις απειλές της κλιματικής αλλαγής" και στις 18 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 10:00 π.μ, η ενημερωτική ημερίδα Info Day του έργου HERIT ADAPT, όπου πρόκειται να παρουσιαστούν η SWOT Analysis του έργου καθώς και επιτυχή ευρωπαϊκά έργα που άφησαν το αποτύπωμα τους, όπως τα SPARC, ΑDRION INNOXENIA PLUS & DIALOFUE4TOURISM.

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της ΠΔΕ,Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος, σημειώνει τη σημασία του Έργου για την ΠΔΕ αλλά και την ικανοποίηση του για τις αποτελεσματικές συνέργειες που αναπτύσσονται μεταξύ τόσων διαφορετικών εταίρων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Το HERIT ADAPT είναι ένα έργο χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος InterregEuro MED και στοχεύει στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των βασικών ενδιαφερομένων μερών (stakeholders) μέσα από τη συγκρότηση διεπιστημονικών τοπικών ομάδων εργασίας (TWGs – Territorial Working Groups). Κατά τη διάρκεια του έργου, θα αξιοποιηθούν δεδομένα του Βιώσιμου Μοντέλου Τουρισμού (STM- Sustainable Tourism Model), το οποίο θα εφαρμοστεί σε 8 επιλεγμένες πιλοτικές περιοχές Euro-MED, συμπεριλαμβανομένων των τοποθεσιών UNESCO καθώς και λιγότερο γνωστών μνημείων, παράκτιων και ορεινών περιοχών.

    Το Μοντέλο Βιώσιμου Τουρισμού (STM- Sustainable Tourism Model), εφαρμόζεται λαμβάνοντας υπόψη τις εδαφικές ανάγκες και τα οράματα, καθώς και τα υπάρχοντα πλαίσια και σχέδια, μέσα από τη χρήση καινοτόμων τεχνολογικών εργαλείων και λύσεων, καθώς και μέσα από την αξιοποίηση της διακρατικής γνώσης που έχει ήδη αποκτηθεί από άλλα ευρωπαϊκά έργα.

    Το Συνεργατικό σχήμα του έργου αποτελείται από 11 εταίρους - 8 χώρες που είναι:

    Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Επικεφαλής Εταίρος, Ελλάδα

    Αθηνά-Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των επικοινωνιών και Γνώσης, Ελλάδα.

    • Dubrovnik Development Agency Dura, Κροατία
    • Universidad De Granada, Ισπανία
    • Prijestonica Cetinje - Old Royal Capital Cetinje, Μαυροβούνιο
    • Comit? R?gional Du Tourisme Et Des Loisirs Occitanie, Γαλλία
    • Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Περιφέρειας Λεμεσού, Κύπρος
    • SapienzaUniversity of Rome, Ιταλία
    • Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου, Ελλάδα
    • Municipality of Genoa, Ιταλία
    • Ministry of Tourism of the Republic of Bulgaria, Βουλγαρία

    (Δελτίο Τύπου)

  • Επιτροπή Ανταγωνισμού: Χαρτογράφηση των συνθηκών ανταγωνισμού στο τυρί Φέτα – Ο ΑΓΣ Καλαβρύτων στην πρώτη θέση των πωλήσεων
    Επιτροπή Ανταγωνισμού: Χαρτογράφηση των συνθηκών ανταγωνισμού στο τυρί Φέτα – Ο ΑΓΣ Καλαβρύτων στην πρώτη θέση των πωλήσεων

    Η Επιτροπή Ανταγωνισμού προέβη σε χαρτογράφηση των συνθηκών ανταγωνισμού στο τυρί φέτα, που αποτελεί το 2% των συνολικών πωλήσεων των 11 Σούπερ Μάρκετ, που παρέδωσαν στοιχεία. Από αυτήν προέκυψε πως ο Αγροτικός Γαλακτοκομικός Συνεταιρισμός Καλαβρύτων είναι ο σημαντικότερος προμηθευτής Φέτας (εύρος μεριδίου 15-20% περίπου ως προς την αξία και ως την προς ποσότητα).

    Σύμφωνα με όσα μεταφέρει και το newmoney.gr η επιτυχία του Αγροτικού Συνεταιρισμού Καλαβρύτων και μέλους της ΕΘΕΑΣ στηρίζεται στο μεγάλο και αποτελεσματικό δίκτυο καταστημάτων της «Σκλαβενίτης», αφού τα προϊόντα του τα διαθέτει κατ’ αποκλειστικότητα στις «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη»!

    Σύμφωνα με την έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, στόχοι της χαρτογράφησης είναι:

    • Η εξέλιξη των μεριδίων αγοράς των 11 μεγαλύτερων Σουπερμάρκετ (εφεξής και «ΣΜ»)
    • Η εξέλιξη των μεριδίων των προμηθευτών (ιδιωτικής ετικέτας και επωνύμων προϊόντων) στις πωλήσεις των 11 ΣΜ
    • Η επίδραση του μηχανισμού του Καλαθιού του Νοικοκυριού (εφεξής και «ΚΝ») στις τιμές επώνυμων προϊόντων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας
    • Η επίδραση του μηχανισμού του ΚΝ στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών κατόπιν σύγκρισης μεταξύ επώνυμων προϊόντων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, εντός και εκτός του ΚΝ.

    Στο πλαίσιο της εν λόγω Χαρτογράφησης εστάλησαν ερωτηματολόγια από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού σε 11 ΣΜ, τα οποία συγκεντρώνουν μερίδιο άνω του 95% του κλάδου λιανικού εμπορίου τροφίμων. Η περίοδος για την οποία ελήφθησαν στοιχεία αφορά την περίοδο μεταξύ 1/2/2023 και 30/6/2024. («Περίοδος Αναφοράς»).

    Τα κύρια αποτελέσματα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι τα εξής:

    • Το σύνολο των πωλήσεων φέτας από τα ΣΜ το 2023 ανήλθε σε 244,1 εκατ. € παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση κατά 13,8%. Το Α΄ εξάμηνο του 2024 η αύξηση των πωλήσεων μειώθηκε στο 3% σε ετήσια βάση.
    • Στο σύνολο των δεδομένων υπάρχουν ~150 προμηθευτές Φέτας. Οι 13 μεγαλύτεροι προμηθευτές, συνολικά, αντιπροσωπεύουν το 70% του συνόλου των πωλήσεων Φέτας. Από τον αριθμό των προμηθευτών και τη διάταξη των μεριδίων τους διαπιστώνεται ότι η αγορά προμήθειας των ΣΜ στη Φέτα χαρακτηρίζεται από χαμηλή συγκέντρωση με το CR3 στο 39% και τον δείκτη ΗΗΙ στο 652.
    • Το 2023, τα επώνυμα προϊόντα Φέτας αποτελούν το 80% των συνολικών πωλήσεων στην αγορά και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελούν το 20% (εντός ή/και εκτός ΚΝ). Οι 12 μεγαλύτεροι προμηθευτές αντιπροσωπεύουν το 73% του συνόλου των πωλήσεων Φέτας σε αξία, ενώ στη Φέτα ιδιωτικής ετικέτας οι 13 μεγαλύτεροι το 93%.
    • Το 10% περίπου των συνολικών πωλήσεων Φέτας των 11 ΣΜ προέρχεται από πωλήσεις φέτας εντός του ΚΝ.

    Οι χαμηλότερες τιμές στη Φέτα, παρατηρούνται στην κατηγορία ιδιωτικής ετικέτας, ζυγιζόμενη, εντός ΚΝ, με τιμή περίπου 7,2 έως 9,4 ευρώ χωρίς ΦΠΑ ή 8,1 και 10,6 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

    Οι ακριβότερες τιμές στη φέτα παρατηρούνται στα επώνυμα συσκευασμένα προϊόντα, εκτός ΚΝ, με μέση τιμή περί τα 13 ευρώ χωρίς ΦΠΑ ή στα 14,7 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

    Οι διαφορές των τιμών ανά κατηγορία απεικονίζονται στα γραφήματα κατωτέρω:

    • Ως προς τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Οι καταναλωτές προτιμούν κατά κύριο λόγο την επώνυμη Φέτα (περίπου 82%). Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της περιόδου αναφοράς 2/2023-6/2024 παρατηρήθηκε μεταστροφή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η τάση αυτή που ξεκίνησε το 2022 και συνεχίστηκε το 2023 και το Α΄ εξάμηνο του 2024.
    • Το ΚΝ δεν φαίνεται να επηρέασε τις προτιμήσεις των καταναλωτών, παρά μόνο περιστασιακά σε περιόδους εορτών και καλοκαιριού.
    • Εξετάζοντας τη δυνατότητα αγοράς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ή/και επώνυμων και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων εντός ΚΝ, το καταναλωτικό κοινό μπορεί να πετύχει τις χαμηλότερες δυνατές τιμές.
    • Σημειώνεται ότι η Ελλάδα είναι από τις τελευταίες χώρες στην κατάταξη ως προς την προτίμηση των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως φαίνεται στο γράφημα κατωτέρω.

    Αξία Πωλήσεων Ταχυκίνητων Καταναλωτικών Αγαθών Ιδιωτικής Ετικέτας, 2023

    Σημειώσεις:

    • Το Καλάθι του Νοικοκυριού ήταν σε ισχύ καθ’ όλη την περίοδο αναφοράς.
    • Τα μερίδια των προμηθευτών υπολογίστηκαν με βάση τις πωλήσεις των 11 ΣΜ. Η ανάλυση δεν περιλαμβάνει άλλα κανάλια διανομής.
    • Οι υπολογισμοί έχουν πραγματοποιηθεί με κανονικοποιημένες (τιμή κιλού) και σταθμισμένες τιμές.
    • Η ανάλυση αφορά σε τιμές και ποσότητες πωλήσεων προϊόντων Φέτας, χωρίς ταυτόχρονη ανάλυση για τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά.
    • Τα τρίματα Φέτας εξαιρέθηκαν από το δείγμα, τόσο ως υπολειπόμενο προϊόν, όσο και γιατί δεν προέρχονται από έναν συγκεκριμένο προμηθευτή.
    • Ο συντελεστής ΦΠΑ που έχει εφαρμοστεί στις τιμές αφορά σε ποσοστό 13%. Δεν ήταν δυνατό από τα συλλεγχθέντα στοιχεία να γίνει διαφοροποίηση στην τελική τιμή για τα νησιά Λέρο, Λέσβο, Κω, Σάμο, Χίο όπου εφαρμόζεται μειωμένος ο συντελεστής κατά 30%, ήτοι ΦΠΑ 9%.

    Το πλήρες κείμενο της Χαρτογράφησης είναι διαθέσιμο εδώ.

    Πηγή: Etheas.gr

  • Ακρίβεια: Οι Έλληνες κάνουν τη δίαιτα του τυριού – Πώς οι ξένοι «σώζουν» την τιμή φέτας και χαλουμιού
    Ακρίβεια: Οι Έλληνες κάνουν τη δίαιτα του τυριού – Πώς οι ξένοι «σώζουν» την τιμή φέτας και χαλουμιού

    Οι Έλληνες μείωσαν πάνω από 70% την κατανάλωση φέτας ΠΟΠ, ενώ οι Κύπριοι αντί για χαλούμι τρώνε φθηνό εισαγόμενο grill cheese – Στο +6% οι εξαγωγές φέτας το 2024

    Φθηνότερο λευκό τυρί που παράγεται από φθηνό –σε πολλές περιπτώσεις εισαγόμενο- γάλα και φθηνά εισαγόμενα τυριά, όπως η gouda, επιλέγουν τα νοικοκυριά στην Ελλάδα, έχοντας ρίξει «άκυρο» στην ακριβότερη φέτα ΠΟΠ με πρόβειο και γίδινο γάλα ελληνικής προέλευσης, ένα από τα εμβληματικά συστατικά της διατροφής στη χώρα μας.

    Ούτε και οι προσφορές που κάνουν κατά καιρούς τα σούπερ μάρκετ, με τιμές στα 9-10 ευρώ το κιλό για τη φέτα ΠΟΠ, φαίνεται ότι μπορούν να συγκινήσουν τους καταναλωτές που συνεχίζουν να βλέπουν τα εισοδήματά τους να γίνονται βορά της ακρίβειας.

    Μια ανάλογη εικόνα, ίσως και χειρότερη, εμφανίζει και η αγορά της Κύπρου σε ό,τι αφορά την κατανάλωση χαλουμιού, που είναι το κορυφαίο τυροκομικό προϊόν της μεγαλονήσου. Είναι χαρακτηριστικό πως οι Κύπριοι αντί για χαλούμι ΠΟΠ τρώνε φθηνό εισαγόμενο grill cheese!

    Οι Έλληνες μείωσαν πάνω από 70% την κατανάλωση φέτας

    «Η κατανάλωση φέτας υποχωρεί κατά 70%» αναφέρει ο Στέλιος Σαράντης, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος, Τυράς), κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα συμπεράσματα της πρόσφατης χαρτογράφησης που πραγματοποίησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά της φέτας.

    Όπως αναφέρεται από την ανεξάρτητη Αρχή, σε διάστημα σχεδόν ενάμιση έτους (1/2/23-31/6/2024), ο όγκος των πωλήσεων επώνυμων προϊόντων φέτας μειώθηκε από περίπου 85% στην αρχή της υπό εξέταση περιόδου, στο 79% στο τέλος της.

    «Στην Ελλάδα καταναλώνονταν περίπου 80 χιλιάδες τόνοι φέτας και περίπου 40 χιλιάδες τόνοι εξάγονταν, τώρα είναι ανάποδα. Ογδόντα, σχεδόν 90 χιλιάδες τόνοι εξάγονται και 30 χιλιάδες τόνοι καταναλώνονται στην εσωτερική αγορά», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κος Σαράντης.

    «Πετάνε» οι εξαγωγές φέτας

    Οι εξαγωγές της φέτας συνεχίζουν να αυξάνονται και εφέτος υπολογίζεται ότι θα καταγράψουν άνοδο της τάξης του 6%.

    Ήδη από την αρχή του 2024 μέχρι και το τέλος Ιουλίου οι εξαγωγές του «λευκού χρυσού» όπως χαρακτηρίζεται το εθνικό μας τυρί κινήθηκαν ανοδικά κατά 7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

    Ας σημειωθεί δε ότι στο ισοζύγιο των τρεχουσών συναλλαγών στον αγροδιατροφικό τομέα, η φέτα συνεισέφερε στη χώρα μας 1 δισεκατομμύριο ευρώ με βάση τους αριθμούς του 2023 όταν ακριβώς δέκα χρόνια πριν, το 2014, η φέτα έκανε εξαγωγές μόλις 142 εκατ. ευρώ. Δηλαδή την περίοδο 2013-2024 οι εξαγωγικές πωλήσεις στη φέτα σημείωσαν μια αύξηση 700%!

    Το 97% του χαλουμιού εξάγεται

    Την ίδια ώρα, το χαλούμι έχει εξελιχθεί στο δεύτερο σημαντικότερο εξαγώγιμο προϊόν της Κύπορου, με την αγορά στην εν λόγω κατηγορία να αθροίζει συνολική αξία 300 εκατ. ευρώ.

    Αυτό το ποσό αφορά σχεδόν αποκλειστικά εξαγωγές, καθώς το 97% του χαλουμιού που παράγεται στη μεγαλόνησο κατευθύνεται στις αγορές του εξωτερικού.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι η συνολική παραγωγή χαλουμιού στην Κύπρο το 2023 έφτασε τους 43.000 τόνους.

    Καλπάζει η ακρίβεια

    Πέραν των αλλαγών που προέρχονται από τις παγκόσμιες τάσεις στη διατροφή, οι οποίες έχουν επηρεάσει αναμφίβολα και τους Έλληνες καταναλωτές, οι λόγοι της δραματικής υποχώρησης στην κατανάλωση φέτας εστιάζονται κυρίως στην τιμή του προϊόντος, που πλέον έχει γίνει είδος πολυτελείας για μεγάλο μέρος των νοικοκυριών στη χώρα μας.

    Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι ανατιμήσεις στα τυριά, εκ των οποίων η φέτα είναι το πλέον δημοφιλές, άγγιξαν την περίοδο 2021 – 2023 το 39,3%.

    Το 2024 –από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο- υπήρξε μια μικρή διόρθωση στις τιμές των τυριών, της τάξης του -2,14%. Ακόμα κι έτσι όμως η φέτα παραμένει τουλάχιστον 30% ακριβότερη από ότι στις αρχές του 2022.

    Πηγή: ΟΤ

  • Toυρισμός στην Ελλάδα: Οι αγορές που έριξαν τα έσοδα στην «καρδιά» του καλοκαιριού – Καμπανάκι από Γερμανία
    Toυρισμός στην Ελλάδα: Οι αγορές που έριξαν τα έσοδα στην «καρδιά» του καλοκαιριού – Καμπανάκι από Γερμανία

    Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου μειώθηκε κατά 5,7% - Αντιδράσεις από τους Γερμανούς για την επικείμενη αύξηση στο κόστος του τουριστικού «πακέτου»

    Γερμανοί, Γάλλοι, Ιταλοί αλλά και Αμερικανοί ήταν, ανάμεσα στις μεγάλες αγορές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, αυτοί που ξόδεψαν λιγότερα φέτος στους ελληνικούς προορισμούς στην «καρδιά» του καλοκαιριού επηρεάζοντας τελικά τις τουριστικές εισπράξεις και αίροντας για πρώτη φορά μετά την πανδημία το σερί ανόδου και μάλιστα στον έναν από τους δύο θερμότερους μήνες της υψηλής σεζόν.
    Κι αν τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώθηκαν χθες από την Τράπεζα της Ελλάδος έδειξαν άνοδο στο επτάμηνο κατά 577,5 εκατ. ευρώ, ή 5,6%, έναντι του αντίστοιχου 7μήνου του 2023, αγγίζοντας τα 11 δισ. ευρώ (10,95 δισ. ευρώ για την ακρίβεια) η πορεία του μηνός Ιουλίου με την πτώση κατά 4,2%, στα 4,03 δισ. ευρώ είναι δεδομένο ότι δημιουργεί προβληματισμό. Πρόσθετη παράμετρος, το γεγονός ότι η πτώση αφορά μεγάλες ξένες αγορές για τη χώρα, πλην της βρετανικής αγοράς η οποία συνέχισε ανοδικά.
    Πτώση καταγράφεται και στη Μέση Δαπάνη ανά Ταξίδι τόσο σε επίπεδο επταμήνου όσο και για το μήνα Ιούλιο: Ειδικότερα, η Μέση Δαπάνη ανά Ταξίδι την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουλίου μειώθηκε κατά 5,7% στα 584 ευρώ φέτος από τα 619 ευρώ το επτάμηνο του 2023 και 632 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Μόνο για το μήνα Ιούλιο η μείωση ήταν μεγαλύτερη, κατά 9,1%, φτάνοντας τα 608 ευρώ από τα 669 ευρώ του πολύ καλύτερου Ιουλίου του 2023 και 671 ευρώ του Ιουλίου του 2022.

    Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο