Καμπανάκι κινδύνου για τον υπερτουρισμό της Σαντορίνης έκρουσε το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων σε εκτενές αφιέρωμά του.
«Μια από τις πιο ανθεκτικές εικόνες του καλοκαιρινού ταξιδιωτικού brand της Ελλάδας είναι το παγκοσμίως γνωστό ηλιοβασίλεμα στο νησί της Σαντορίνης, πλαισιωμένο από θαλασσίους θόλους εκκλησιών σε έναν οδοντωτό βράχο ψηλά πάνω από μια ηφαιστειακή καλντέρα. Αυτή η σκηνή έχει εμπνεύσει εκατομμύρια μαγνητάκια ψυγείου, αφίσες και αναμνηστικά – και τώρα η ουρά για να φτάσει κανείς στο σημείο από το οποίο μπορεί να το δει στο χωριό Οία στην κορυφή του βράχου μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 20 λεπτά», αναφέρει το AFP.
Από το ρεκόρ των 32,7 εκατομμυρίων ανθρώπων που επισκέφθηκαν την Ελλάδα πέρυσι, περίπου 3,4 εκατομμύρια, δηλαδή 1 στους 10, πήγαν στο νησί των μόλις 15.500 κατοίκων.
Greece's 'Instagram island' Santorini nears saturation point.
— AFP News Agency (@AFP) July 26, 2024
Around 3.4 million visitors went to the island of just 15,500 residents last year. "We need to set limits if we don't want to sink under overtourism," Santorini's mayor sayshttps://t.co/OJW3UG0Wgo pic.twitter.com/cO6buLHCsk
«Θα βουλιάξουμε κάτω από τον υπερτουρισμό»
«Πρέπει να θέσουμε όρια αν δεν θέλουμε να βουλιάξουμε κάτω από τον υπερτουρισμό», δήλωσε στο AFP ο δήμαρχος Σαντορίνης Νίκος Ζώρζος, προσθέτοντας ότι πλέον δεν υπάρχει ούτε ένα επιπλέον κρεβάτι, είτε σε μεγάλα ξενοδοχεία, είτε σε ενοικιαζόμενα δωμάτια Airbnb.
Ο δήμαρχος του νησιού επισημαίνει ότι το τοπίο είναι μοναδικό και δεν πρέπει να πληγεί από νέες υποδομές. Περίπου το 1/5 του νησιού καταλαμβάνεται σήμερα από κτίρια.
Το περίφημο ηλιοβασίλεμα αποτελεί την «κότα με τα χρυσά αβγά»
Τα στοιχεία από την Ένωση Λιμένων Ελλάδος δείχνουν ότι το 2023, 800 κρουαζιερόπλοια έφεραν περίπου 1,3 εκατομμύρια επιβάτες. Η Σαντάλ Μετακίδη, Βελγίδα κάτοικος της Σαντορίνης εδώ και 26 χρόνια αναφέρει ότι τα κρουαζιερόπλοια κάνουν πολύ κακό στο νησί, ενώ όταν υπάρχουν 8 με 9 πλοία που βγάζουν καπνό, μπορεί κανείς να δει το στρώμα ρύπανσης στην καλντέρα.
Για τους έξυπνους επιχειρηματίες, το περίφημο ηλιοβασίλεμα του κυκλαδίτικου νησιού μπορεί να αποτελέσει την «κότα με τα χρυσά αβγά». «Μια εταιρεία διαφήμισε περισσότερα από 50 “ιπτάμενα φορέματα”, τα οποία έχουν μακριές ρέουσες γραμμές, προς 370 ευρώ, σε αφίσες γύρω από την Οία για όποια επιθυμεί να “νιώσει σαν Ελληνίδα θεά» ή για να βγάλει selfies», γράφει το ρεπορτάζ.
Πηγή: Ethnos.gr