Ελλάδα

Αυξάνονται τα δυστυχήματα με «γουρούνες»: Κατακλύζονται τα νησιά από τα επικίνδυνα οχήματα - Πώς έγινε το δυστύχημα στην Άνδρο

Αυξάνονται τα δυστυχήματα με «γουρούνες»: Κατακλύζονται τα νησιά από τα επικίνδυνα οχήματα - Πώς έγινε το δυστύχημα στην Άνδρο

Τη ζωή του έχασε ένας 22χρονος στην Άνδρο όταν η «γουρούνα» εξετράπη της πορείας της κι έπεσε σε γκρεμό. Μια εβδομάδα νωρίτερα μία 20χρονη τουρίστρια από την Ιταλία έχασε τη ζωή της στην Ρόδο, όταν η τετράτροχη μοτοσικλέτα την οποία οδηγούσε ο σύντροφος της συγκρούστηκε μετωπικά με τουριστικό λεωφορείο.

Παρά την αλλαγή της νομοθεσίας που επιβάλει οι οδηγοί να έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου τα επικίνδυνα αυτά οχήματα, σύμφωνα με την ΕΡΤ, εξακολουθούν να νοικιάζονται αφειδώς σε άτομα που μικρή εμπειρία οδήγησης.

Πώς έγινε το δυστύχημα στην Άνδρο

«Ανηφορίζαμε σε ένα δρομάκι στις Στενιές στην Άνδρο και έκανα λίγο δεξιά για να μπορέσουν να περάσουν κάποια αυτοκίνητα από πίσω, πήγαινα με 20 χιλιόμετρα, όχι παραπάνω. Και εκείνη τη στιγμή η γουρούνα γυρίζει προς τα δεξιά και πέφτουμε από κάτω, σε έναν τσιμεντένιο δρόμο που ήταν σε ύψος 5 μέτρων» λέει ο πατέρας του 22χρονου. «Πιστεύω ότι κάτι συνέβη στη γουρούνα και έστριψε δεξιά απότομα. Δεν πρόλαβα να δω τίποτα. Ήταν 2 μέτρα από τον γκρεμό και δεν πρόλαβα να κάνω τίποτα δυστυχώς».

Ο 22χρονος δεν φορούσε κράνος με συνέπεια να τραυματιστεί θανάσιμα στο κεφάλι, ενώ ο πατέρας του ο οποίος τραυματίστηκε στα άκρα, νοσηλεύεται και αναμένεται να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση.

Όταν απαγορεύτηκαν οι γουρούνες και η ανάκληση έπειτα της απόφασης

Πριν από μερικά χρόνια, οι «γουρούνες» είχαν απαγορευτεί προσωρινά. «Μετά από πολλά τροχαία συμβάντα με γουρούνες το 2019 βάσει του ΚΟΚ απαγορεύτηκε η κυκλοφορία για τις γουρούνες στην άσφαλτο. Ακολούθησαν όμως πολλές διαμαρτυρίες κυρίως από επιχειρήσεις στα νησιά και έτσι ακολούθησε τροπολογία η οποία προέβλεπε πλέον να είναι ενισχυμένες οι προδιαγραφές ασφάλειας αλλά μετέφερε και τις αρμοδιότητες στους δήμους. (…) Βασική προϋπόθεση για αυτόν που νοικιάζει γουρούνα μικρού κυβισμού κάτω από 50 κυβικά είναι να έχει δίπλωμα μοτοσυκλέτας και για μεγαλύτερου κυβισμού έως 125 κυβικά είναι να έχει δίπλωμα αυτοκινήτου» εξηγεί η Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά, πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Αασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».

Ο Γιώργος Μπαμιεδάκης, πρόεδρος Συλλόγου Ενοικίασης αυτοκινήτων – μοτοσυκλετών Κρήτης αναφέρει: «Τα καινούργια οχήματα που έρχονται και εισάγονται στην Ελλάδα είναι το λεγόμενο Euro 5, που αυτό σημαίνει τι, ότι είναι πολύ καλύτερο όχημα, έχει καλύτερες προδιαγραφές και δεν αναπτύσσει ταχύτητα πάνω από τα 50-55 χιλιόμετρα. Αυτό το καθιστά ασφαλές».

Πηγή: ethnos.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup