Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2024 09:46

Τροχαία: Βαρύς ο φόρος αίματος ενώ ακόμα αναμένεται ο νέος ΚΟΚ - Οι αριθμοί που τρομάζουν και τι πρέπει να αλλάξει άμεσα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Στο «κόκκινο» εξακολουθεί να βρίσκεται η Ελλάδα σε ό,τι αφορά τα θύματα τροχαίων δυστυχημάτων, καθώς παρά τη μείωση που επιτεύχθηκε τα τελευταία έτη, κάθε χρόνο εξακολουθούν να χάνονται εκατοντάδες ζωές στην άσφαλτο.

Η χώρα μας μάλιστα σημειώνει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά νεκρών σε οδικά δυστυχήματα εντός κατοικημένης περιοχής με 54% όταν ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι στο 39%, γεγονός το οποίο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα ατυχήματα με δίκυκλα.

Θλιβερές επιδόσεις στην Ελλάδα και ο νέος ΚΟΚ στο συρτάρι

Την ίδια στιγμή και παρά τις θλιβερές επιδόσεις της Ελλάδας, δεν έχει καταφέρει να γίνει ακόμα νόμος του κράτους το Στρατηγικό Σχέδιο για την οδική ασφάλεια, το οποίο εκπόνησε το ΕΜΠ για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το σχέδιο αν και είναι έτοιμο εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια, δεν έχει ακόμα κυρωθεί από τη Βουλή, παρά το γεγονός ότι καταρτίστηκε για την περίοδο 2021 – 2030 και έχουμε σχεδόν φτάσει στο 2025.

Παράλληλα και η παρουσίαση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος βρίσκεται υπό αναθεώρηση από το ...2019 και από την πρώτη θητεία της κυβέρνησης, παίρνει παράταση από μήνα σε μήνα. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι ο ισχύων ΚΟΚ είναι νομοθετημένος από το μακρινό 2007 και ο αναθεωρημένος, όπως έχει πολλάκις επισημάνει η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, θα περιλαμβάνει και τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις πόλεις στα 30 χλμ την ώρα, κάτι που σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους θα συντελέσει στη μείωση των θανατηφόρων συνεπειών ενός τροχαίου. Το τελευταίο χρονοδιάγραμμα για την ανάρτησή του σε διαβούλευση έως τα τέλη Σεπτεμβρίου παρήλθε κι αυτό με τις πληροφορίες να το μεταθέτουν πλέον για τα τέλη αυτού του μήνα, καθώς όπως επισημαίνεται, το τελικό κείμενο έχει αποσταλεί προς έγκριση στα συναρμόδια υπουργεία.

Ενα από τα βασικά ζητήματα που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί, όπως συνομολογούν όλοι οι εμπλεκόμενοι στα ζητήματα οδικής ασφάλειας, είναι η γραφειοκρατία, η αλληλεπικάλυψη και η πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων που έχει ως αποτέλεσμα ακόμα και κρίσιμα έργα για την οδική ασφάλεια να καθίστανται ανεπίκαιρα μέχρι να εγκριθούν από τους συναρμόδιους φορείς ή ακόμα και να ακυρώνεται στην πράξη η αποτελεσματικότητά τους.

Οπως διαπιστώνει και η έκθεση της Ειδικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, στην οποία κατέληξαν οι βουλευτές - μέλη της από όλα τα κόμματα ύστερα από την ενημέρωση που τους παρείχαν φορείς αλλά και επιζήσαντες από τροχαία, είναι επιβεβλημένη η αρμονική και αποτελεσματική συνεργασία των εμπλεκομένων φορέων, των υπουργείων, της Βουλής, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Ελληνικής Αστυνομίας, ιδιωτών και ευρύτερα της Κοινωνίας των Πολιτών, για την επίτευξη του κοινού στόχου.

Στο πλαίσιο των αμεσων προτεραιοτήτων η διακομματική επιτροπή εντάσσει την άμεση νομοθέτηση και εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030, το οποίο αφορά μία ολοκληρωμένη πολιτική που σχετίζεται με τη βελτίωση όλων των επιδόσεων οδικής ασφάλειας και βασίστηκε στις νέες διεθνείς τάσεις, στη λεπτομερή ανάλυση των δυνατοτήτων της ελληνικής πραγματικότητας καθώς και στη συστηματική ευρεία διαβούλευση.

Στις βασικές του προβλέψεις συγκαταλέγεται η θεσμοθέτηση Εθνικού Παρατηρητηρίου για την Οδική Ασφάλεια. Τη λειτουργία του θα αναλάβει το ΕΜΠ και θα είναι αρμόδιο για τη συλλογή, επεξεργασία και την τήρηση εθνικής βάσης δεδομένων για την οδική ασφάλεια, δεδομένου ότι τα στατιστικά των ατυχημάτων στα οποία επίσης «πάσχει» η χώρα, είναι κρίσιμα για την επιλογή των κατάλληλων μέτρων και την προώθηση συγκεκριμένων έργων. Το Παρατηρητήριο προβλέπεται ότι σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία θα δημοσιεύει σε ετήσια βάση ενημερωτικό δελτίο στατιστικών στοιχείων για την οδική ασφάλεια, η εγκυρότητα των οποίων θα επικυρώνεται από την ΕΛΣΤΑΤ.

Moto pass για εξοπλισμό καιι αυξημένο youth pass για μαθήματα οδήγησης ζητούν οι βουλευτές

Την επανεξέταση της επιβολής ηλικιακού ορίου για την ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης των ηλικιωμένων οδηγών, τη θέσπιση ενός moto safe pass για την αγορά εξοπλισμού από τους δικυκλιστές, αλλά και τη σύνδεση του YOUTH PASS µε μαθήματα σε σχολές οδηγών με αύξησή του ποσού των δικαιούχων από 200 έως 300 ευρώ, προτείνουν στην κυβέρνηση οι βουλευτές στο πλαίσιο της επεξεργασίας από την Επιτροπή του σχεδίου «Vision Zero» για την εξάλειψη των νεκρών σε οδικά ατυχήματα έως το 2050, μέσω της βελτίωσης των δεικτών επίδοσης της οδικής ασφάλειας.

Το σχέδιο, το οποίο όπως αναφέρεται στην έκθεση της Επιτροπής, θα έχει ορίζοντα 10 ετών, κατατέθηκε στην κυβέρνηση και παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και τη συμμετοχή του Προέδρου της Ε.Μ.Ε. Οδικής Ασφάλειας Μακάριου Λαζαρίδη.

Δίνει μάλιστα ιδιαίτερη σημασία στα μέτρα προστασίας των αναβατών δικύκλων, οι οποίοι είναι από τους πλέον ευάλωτους χρήστες των οδών προτείνοντας να είναι υποχρεωτική η πώληση της μηχανής µε κράνος κατ΄αντιστοιχία της πώλησης αυτοκινήτων με τη ζώνη ασφαλείας µε μερική κρατική επιδότηση για τη δράση.

Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι η μοτοσικλέτα θα πρέπει να βγαίνει από το κατάστημα μαζί µε την πινακίδα, όπως ακριβώς γίνεται µε το αυτοκίνητο, καθώς σύμφωνα µε τους ειδικούς, η αντίθετη πρακτική δημιουργεί άμεσα την αίσθηση της παραβατικότητας.

Ειδική αναφορά κάνει η Επιτροπή στην έκθεσή της και στους διανομείς εκτιμώντας ότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργείων Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, που αφορά την προστασία των εργαζομένων στον κλάδο του delivery είναι στη σωστή κατεύθυνση, αλλά απαιτεί δύο σημαντικές προσθήκες. Συγκεκριμένα, προτείνεται εκτός από τις προδιαγραφές που θα πρέπει να φέρουν τα κράνη και ρητώς αναφέρονται στην ΚΥΑ, η αναφορά των ελάχιστων προδιαγραφών του λοιπού εξοπλισμού του αναβάτη, όπως ο ρουχισμός, τα γάντια και τα υποδήματα.

Προσθέτουν επίσης ότι θα πρέπει να προβλεφθεί η ατομική χρήση του εξοπλισμού προστασίας του εργαζόμενου προκειμένου να αποφευχθεί η μείωση της αποτελεσματικότητάς του.

Επιπροσθέτως, προτείνουν τη θεσμοθέτηση και παροχή ενός «moto safe pass» για τους μοτοσικλετιστές, που θα τους δίνει τη δυνατότητα να αγοράσουν εξοπλισμό ασφαλείας, µε προδιαγραφές, από εγκεκριμένα καταστήματα.

Σε ό,τι αφορά τα διπλώματα οδήγησης, οι βουλευτές θίγουν ένα ακόμα ευαίσθητο θέμα, το οποίο είχε επιχειρηθεί να λυθεί στο παρελθόν με τις σχετικές ρυθμίσεις τελικά να ακυρώνονται. Αφορά την εξέταση επιβολής ηλικιακού ορίου στους οδηγούς για ανανέωση του διπλώματος σε συνάρτηση µε τη σωματική και πνευματική τους υγεία.

Οσο για τους νέους που επιθυμούν να βγάλουν δίπλωμα, οι βουλευτές προτείνουν τη σύνδεση του YOUTH PASS µε μαθήματα σε σχολές οδηγών ζητώντας να διερευνηθεί και η δυνατότητα αύξησης του ποσού από 200 έως 300 ευρώ. Παράλληλα προτείνουν την εκ βάθρων αλλαγή του συστήματος εκπαίδευσης των οδηγών και κατά συνέπεια του τρόπου χορήγησης των διπλωμάτων.

Ως προς τον σχεδιασμό στρατηγικής για την οδική ασφάλεια, κρίσιμη κρίνεται η ανάπτυξη συστήματος καταγραφής χωρικών στοιχείων των τροχαίων ατυχημάτων µέσω της δημιουργίας σχετικού app, ενώ προτείνουν την ύπαρξη ειδικού κωδικού στους προϋπολογισμούς των δήμων, έτσι ώστε τα χρήματα που εισπράττονται από τις κλήσεις εντός των ορίων τους να επιστρέφουν στις τοπικές κοινωνίες μέσα από έργα οδικής ασφάλειας (βελτίωση οδών, σήμανση, διαγράμμιση, κλπ).

Στα υπόλοιπα μέτρα που προτείνει η Επιτροπή στο πλαίσιο του Vision Zero συγκαταλέγονται:

  • Η ένταξη του μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, η οποία άλλωστε περιλαμβάνεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 που περιμένει να κυρωθεί.
  • Επιβράβευση των συνεπών οδηγών.
  • Δημιουργία ενός ενιαίου Οργανισμού για την οδική ασφάλεια.
  • Δια βίου εκπαίδευση και μάθηση των οδηγών.
  • Υλοποίηση του Μητρώου έργων στους δρόμους ώστε να μπορεί οποιοσδήποτε να γνωρίζει πού γίνονται εργασίες, από ποιους, το χρονικό πλαίσιο, ποιος είναι ο υπεύθυνος ασφαλείας (µέσω app).
  • Δυνατότητα απόκτησης διπλώματος κατά περίπτωση από ΑµεΑ, όπως συμβαίνει στη Γαλλία, στην Αγγλία και στη Γερμανία.
  • Εξειδίκευση σαφών ορίων χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών ως προς το πώς χρησιμοποιούνται, από ποιους αλλά και πώς έχουν έρθει στη διάθεση του καθενός.
  • Σύνδεση του point system µε το δίπλωμα στο gov.gr wallet.
  • Ψηφιακές κλήσεις και ψηφιακές πληρωμές,
  • Σύστημα «112» για τους ελληνικούς δρόμους, µε σκοπό τη διαχείριση οδικών ατυχημάτων και τη διασύνδεση µε το ΕΚΑΒ.
  • Σύνδεση Τεχνητής Νοημοσύνης (Α.Ι.) µε την οδική ασφάλεια.
  • Τρόποι περιορισμού της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης μέσα στα όρια που επιτάσσει η κοινή λογική και ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα και στα προσωπικά δεδομένα.

Βαρύς ο φόρος αίματος στην άσφαλτο

Σύμφωνα με την έκθεση της Επιτροπής, στην Ελλάδα μόνο το 2023, 621 άνθρωποι σκοτώθηκαν στην άσφαλτο, ενώ ανάμεσα σε 32 αναφερόμενες χώρες, η Ελλάδα μοιράζεται με την Πορτογαλία την 26η θέση με 60 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, αριθμός που υπερβαίνει κατά πολύ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ο οποίος είναι 46 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Η Ελλάδα, μαζί με λίγες ακόμα - βαλκανικές κυρίως - χώρες, παρόλο που έχει βελτιώσει τις επιδόσεις της, παραμένει σταθερά στο κόκκινο. Όταν το 2002 ο «μέσος όρος» νεκρών από τροχαία στην Ε.Ε. των 27 έφτανε τους 109 ανά εκατομμύριο κατοίκων, στην Ελλάδα είχαμε 149. Δέκα χρόνια αργότερα, το 2012, στην Ε.Ε. είχαμε 54 νεκρούς και στην Ελλάδα φτάναμε τους 91, ενώ το 2022 με 46 νεκρούς στην Ε.Ε., εμείς είχαμε 61.

Η σύγκριση των στατιστικών στοιχείων οδικών ατυχημάτων με τα αντίστοιχα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναδεικνύει τα σημαντικότερα προβλήματα οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα. Ένα από αυτά είναι το ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό νεκρών (36%) οδικών δυστυχημάτων με μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα, διπλάσιο από εκείνο της Ε.Ε. (μέση τιμή Ε.Ε.: 18%).

Σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία, το 41% των νεκρών οδηγών και επιβατών σε οδικά δυστυχήματα είναι με ένα εμπλεκόμενο όχημα (μέση τιμή Ε.Ε.: 31%), κυρίως λόγω της ακατάλληλα υψηλής ταχύτητας των οχημάτων. Το 64% των νεκρών οδηγών σε οδικά δυστυχήματα είναι άνδρες (μέση τιμή Ε.Ε.: 55%), κυρίως λόγω της υψηλότερης κυκλοφορίας των ανδρών, αλλά και της πιο επικίνδυνης συμπεριφοράς τους. Το 79% (438 από 557) των νεκρών οδηγών σε επιβατικά οχήματα δεν φορούσε ή δεν καταγράφηκε ζώνη ασφαλείας, ενώ το 69% (460 από 662) των νεκρών οδηγών σε μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα δεν φορούσε ή δεν καταγράφηκε κράνος.

Πηγή: ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2024 09:54

Σχετικά Άρθρα

  • Νέος ΚΟΚ: Έως το τέλος Σεπτεμβρίου κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή - Τι προβλέπει
    Νέος ΚΟΚ: Έως το τέλος Σεπτεμβρίου κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή - Τι προβλέπει

    Κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή, έως το τέλος Σεπτεμβρίου, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

    Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει υψηλές ποινές για όσους παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη, οδηγούν υπό την επήρεια αλκοολ, μιλούν στο κινητό ή δεν φορούν ζώνη ή κράνος, κ.α.

    Η βασική φιλοσοφία του νέου Κ.Ο.Κ σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είναι:

    Στηρίζουμε τη μοτοσικλέτα, προστατεύουμε τους αναβάτες της και επιδιώκουμε την μεγαλύτερη ασφάλεια των αναβατών με την καθολική χρήση του κράνους. Το κράνος αποτελεί βασικό μέσο προστασίας και η χρήση του για εμάς είναι αδιαπραγμάτευτη. Η ασφάλεια του μοτοσικλετιστή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη χρήση κράνους. Δεν πρόκειται απλώς για έναν νομικό κανόνα, αλλά για έναν κανόνα ζωής.

    Τα 6 κύρια σημεία που τονίζουμε με τον νεο Κ.Ο.Κ είναι:

    1. Η υποχρεωτική χρήση του κράνους, τόσο για τις μεγάλες όσο και για τις μικρότερες μοτοσικλέτες.Αυστηρές ποινές στους υπότροπους παραβάτες

    2. Η μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό. Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι η ταχύτητα πρέπει να μειωθεί, καθώς τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στις πόλεις, με το 74% αυτών να προκαλούν νεκρούς ή τραυματίες. Η μείωση της ταχύτητας είναι ένα κρίσιμο μέτρο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

    (Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το περιστατικό που συνέβη πρόσφατα, με δύο ανθρώπους να νοσηλεύονται διασωληνωμένοι και ένα παιδί να γλιτώνει από ένα ατύχημα, επειδή κάποιος έπεσε πάνω τους μέσα στον αστικό ιστό. Αυτό υπογραμμίζει πόσο επίκαιρη και αναγκαία είναι η παρέμβασή μας για την προστασία της ανθρώπινης ζωής.)

    3. Η διαμόρφωση των οδών με στόχο τη μείωση της ταχύτητας και την προώθηση της μικροκινητικότητας. Η δημιουργία ασφαλών δρόμων θα συμβάλει στη μείωση της ταχύτητας και θα προωθήσει τη χρήση ποδηλάτων και πατινιών, πάντα με όρους ασφάλειας. Μιλάμε για ταχύτητες των έως 25 km/h σε τέτοιου είδους οχήματα, με κράνος και όλους τους κανόνες ασφαλείας.

    Επιπλέον, δίνουμε έμφαση στη διήθηση της κυκλοφορίας των μοτοσικλετιστών. Με τη νέα προσέγγιση, οι μοτοσικλετιστές θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια χωρίς να παρεμποδίζονται από τη συμφόρηση των αυτοκινήτων. Η μικροκινητικότητα, λοιπόν, είναι ένα κρίσιμο σημείο, και προωθούμε τη χρήση ποδηλάτων και ηλεκτρικών πατινιών, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή τους χρήση.

    4. Αντικοινωνική συμπεριφορά – υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά.

    5. Απενοχοποίηση οχημάτων και υπευθυνότητα οδηγών

    6. Υψηλή τιμωρία: α) κόκκινο, β) κράνος, γ) αλκοόλ, δ) ζώνη,ε) το κινητό.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Αυξάνονται τα δυστυχήματα με «γουρούνες»: Κατακλύζονται τα νησιά από τα επικίνδυνα οχήματα - Πώς έγινε το δυστύχημα στην Άνδρο
    Αυξάνονται τα δυστυχήματα με «γουρούνες»: Κατακλύζονται τα νησιά από τα επικίνδυνα οχήματα - Πώς έγινε το δυστύχημα στην Άνδρο

    Τη ζωή του έχασε ένας 22χρονος στην Άνδρο όταν η «γουρούνα» εξετράπη της πορείας της κι έπεσε σε γκρεμό. Μια εβδομάδα νωρίτερα μία 20χρονη τουρίστρια από την Ιταλία έχασε τη ζωή της στην Ρόδο, όταν η τετράτροχη μοτοσικλέτα την οποία οδηγούσε ο σύντροφος της συγκρούστηκε μετωπικά με τουριστικό λεωφορείο.

    Παρά την αλλαγή της νομοθεσίας που επιβάλει οι οδηγοί να έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου τα επικίνδυνα αυτά οχήματα, σύμφωνα με την ΕΡΤ, εξακολουθούν να νοικιάζονται αφειδώς σε άτομα που μικρή εμπειρία οδήγησης.

    Πώς έγινε το δυστύχημα στην Άνδρο

    «Ανηφορίζαμε σε ένα δρομάκι στις Στενιές στην Άνδρο και έκανα λίγο δεξιά για να μπορέσουν να περάσουν κάποια αυτοκίνητα από πίσω, πήγαινα με 20 χιλιόμετρα, όχι παραπάνω. Και εκείνη τη στιγμή η γουρούνα γυρίζει προς τα δεξιά και πέφτουμε από κάτω, σε έναν τσιμεντένιο δρόμο που ήταν σε ύψος 5 μέτρων» λέει ο πατέρας του 22χρονου. «Πιστεύω ότι κάτι συνέβη στη γουρούνα και έστριψε δεξιά απότομα. Δεν πρόλαβα να δω τίποτα. Ήταν 2 μέτρα από τον γκρεμό και δεν πρόλαβα να κάνω τίποτα δυστυχώς».

    Ο 22χρονος δεν φορούσε κράνος με συνέπεια να τραυματιστεί θανάσιμα στο κεφάλι, ενώ ο πατέρας του ο οποίος τραυματίστηκε στα άκρα, νοσηλεύεται και αναμένεται να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση.

    Όταν απαγορεύτηκαν οι γουρούνες και η ανάκληση έπειτα της απόφασης

    Πριν από μερικά χρόνια, οι «γουρούνες» είχαν απαγορευτεί προσωρινά. «Μετά από πολλά τροχαία συμβάντα με γουρούνες το 2019 βάσει του ΚΟΚ απαγορεύτηκε η κυκλοφορία για τις γουρούνες στην άσφαλτο. Ακολούθησαν όμως πολλές διαμαρτυρίες κυρίως από επιχειρήσεις στα νησιά και έτσι ακολούθησε τροπολογία η οποία προέβλεπε πλέον να είναι ενισχυμένες οι προδιαγραφές ασφάλειας αλλά μετέφερε και τις αρμοδιότητες στους δήμους. (…) Βασική προϋπόθεση για αυτόν που νοικιάζει γουρούνα μικρού κυβισμού κάτω από 50 κυβικά είναι να έχει δίπλωμα μοτοσυκλέτας και για μεγαλύτερου κυβισμού έως 125 κυβικά είναι να έχει δίπλωμα αυτοκινήτου» εξηγεί η Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά, πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Αασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».

    Ο Γιώργος Μπαμιεδάκης, πρόεδρος Συλλόγου Ενοικίασης αυτοκινήτων – μοτοσυκλετών Κρήτης αναφέρει: «Τα καινούργια οχήματα που έρχονται και εισάγονται στην Ελλάδα είναι το λεγόμενο Euro 5, που αυτό σημαίνει τι, ότι είναι πολύ καλύτερο όχημα, έχει καλύτερες προδιαγραφές και δεν αναπτύσσει ταχύτητα πάνω από τα 50-55 χιλιόμετρα. Αυτό το καθιστά ασφαλές».

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πύργος: Βιωματική και θεωρητική εκπαίδευση από την ΕΛΑΣ στους νέους για την ασφαλή οδήγηση
    Πύργος: Βιωματική και θεωρητική εκπαίδευση από την ΕΛΑΣ στους νέους για την ασφαλή οδήγηση

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Με στόχο την ευαισθητοποίηση κυρίως των νέων για την ασφαλή οδήγηση, η αγωνιστική ομάδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και το αγωνιστικό όχημα της Ελληνικής Αστυνομίας, βρέθηκε χθες στον Πύργο, στο πλαίσιο του προγράμματος «SafetyFist».

    Με την υποστήριξη του Ηλείου Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη, Ανδρέα Νικολακόπουλου μέσα από βιωματικές δράσεις και ημερίδες το πρόγραμμα επιχειρεί να ευαισθητοποιηθεί η νέα γενιά έτσι ώστε όταν φτάσει η στιγμή που θα καθίσουν στη θέση του οδηγού να το κάνουν με σύνεση και ωριμότητα.

    Η πίστα καρτ της περιοχής του Πύργου, γέμισε από μαθητές σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν από κοντά την επίδειξη ικανοτήτων του αγωνιστικού οχήματος αλλά και να διδαχθούν από τους πλέον κατάλληλους ανθρώπους τα μυστικά της οδικής συμπεριφοράς.

    Η Υπεύθυνη του project Ναταλία Συγγελίδη, αναφερόμενη σε αυτή την προσπάθεια, μιλώντας στο ilialive.gr επεσήμανε ότι «... είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που μου δίνεται η ευκαιρία να συμμετάσχω στην προσπάθεια που πραγματοποιείται από την πλευρά του σώματος της αστυνομίας και των οδηγών του μηχανοκίνητου αθλητισμού για την ασφαλή οδήγηση. Μία οδήγηση που επιφέρει επιδόσεις και οδηγεί στην απόλαυση όταν οδηγεί κάνεις με συνέπεια και έχοντας αναπτύξει ένα συνεργάσιμο και ευέλικτο χαρακτήρα. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους παράγοντες οι οποίοι προσφέρουν απλόχερα τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους για να επιτευχθεί αυτό το πρόγραμμα το οποίο είναι συνώνυμο της ασφάλειας. Είμαι σίγουρη ότι η τοπική κοινωνία, η αρωγή των φορέων και του κόσμου θα ενδυναμώσει αυτό το επιχείρημα».

    Rally Police 3

    Από την πλευρά της η αστυνομικός Χριστίνα Μαρασίδη ως εκπρόσωπος επικοινωνιακά της αγωνιστικής ομάδας της Ελληνικής Αστυνομίας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό συμπλήρωσε ότι "... σήμερα (σ.σ. χθες) ξεκινάμε στον Πύργο Ηλείας με την υποστήριξη του υφυπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Ανδρέα Νικολακόπουλου, μία καινοτόμα δράση που στόχο έχει την δημιουργία ενός πλαισίου εμπιστοσύνης ανάμεσα στους νέους και στον θεσμό της ελληνικής αστυνομίας μέσα από την αγάπη για τους τέσσερις τροχούς.

    Θέλω να ευχαριστήσω την κυρία Ναταλία Συγγελίδη για την υποστήριξη στην ομάδα μας, να εκφράσουμε την επιθυμία μας να ενημερώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά γίνεται, ξεκινώντας από τον Πύργο για τις συνθήκες της γρήγορης και ασφαλούς οδήγησης. Μίας οδήγησης που χρειάζεται να έχουν εικόνα τα παιδιά μας για τα θέματα της ενεργητικής οδικής ασφάλειας για την προστασία και την πρόληψη από τα ωδικά τροχαία ατυχήματα που όπως γνωρίζετε η ΕΛΣΤΑΤ μας δίνει ετησίως πάνω από 600 θύματα στους ελληνικούς δρόμους. Εμείς λοιπόν στοχεύουμε στα παιδιά στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση σε ένα πολύ σωστό πλαίσιο ενημέρωσης για να έχουμε αυριανός συνετούς οδηγούς στο οδόστρωμα».

    Rally Police 6

    Τέλος, ο ιδιοκτήτης της πίστας kart, Αργύριος Τσούλος, στην οποία έλαβε χώρα η δράση επεσήμανε ότι «... η δράση έχει να κάνει με το αγωνιστικό κομμάτι όπως και εγώ είμαι αγωνιζόμενος και διατηρώ αυτή την επιχείρηση από το 2018.

    Προσπαθούμε να διδάξουμε στα παιδιά την ασφαλή οδήγηση διότι δυστυχώς στις μέρες μας συμβαίνουν πολλά τροχαία και για το λόγο αυτό προσπαθούμε να τους φέρουμε εδώ στην πίστα και να μάθουν τι είναι αυτό που καθημερινά το χρησιμοποιούμε, μιλάω για το τιμόνι το οποίο μπορεί να μετατραπεί είσαι ένα κινητό όπλο και απαιτεί σεβασμό.

    Θέλουμε να φέρουμε κοντά μας και να διδάξουμε αυτά που έχουμε μάθει εμείς τόσα χρόνια στα παιδιά, κάτι το οποίο στην γενιά τη δική μου δεν υπήρχε. Η πίστα go kart είναι ανοιχτή τα σαββατοκύριακα κι από τον Ιούλιο κάθε απόγευμα έτσι ώστε να μπορούν οι μικροί φίλοι μας να έρχονται να επισκέπτονται το χώρο μας να οδηγήσουν και να μάθουν να οδηγούν. Εμείς θα είμαστε εκεί και θα τους διδάξουμε πως μπορούν να το κάνουν. Μέσα σε όλο αυτό θεωρώ όπως βάζουμε κι εμείς ένα λιθαράκι στην αντιμετώπιση των ατυχημάτων που γίνονται καθημερινά στον τόπο μας».

    Rally Police 2

    Rally Police 4

    Rally Police 5

    Rally Police 7

    Rally Police 8

    Rally Police 9

  • Ηλεία: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την επικίνδυνη διασταύρωση της Ροβιάτας – “Φανάρια και καθαρισμός του σημείου πριν θρηνήσουμε και άλλα θύματα”
    Ηλεία: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την επικίνδυνη διασταύρωση της Ροβιάτας – “Φανάρια και καθαρισμός του σημείου πριν θρηνήσουμε και άλλα θύματα”

    Με το τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε πριν από μερικές ημέρες να αποτελεί την σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, το πρωί της Κυριακής οι κάτοικοι της Ροβιάτας και των Σαβαλίων, πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Εθνική Οδό Πατρών - Πύργου και ειδικότερα στην επικίνδυνη διασταύρωση της Ροβιάτας.

    Με μια φωνή οι κάτοικοι των περιοχών αυτών απαίτησαν από τους αρμοδίους να προβούν σε άμεσες κινήσεις προκειμένου να μην θρηνήσουμε και άλλα θύματα.

    Συγκεκριμένα αυτό που επεσήμαναν είναι να καθαρίσει ο Δήμος το σημείο από την πυκνή βλάστηση η οποία μειώνει την ορατότητα και ενισχύει τον κίνδυνο ατυχημάτων αλλά κυρίως να τοποθετηθούν άμεσα φωτεινοί σηματοδότες καθώς η κίνηση στο συγκεκριμένο σημείο είναι αυξημένη και τους καλοκαιρινούς μήνες αναμένεται περεταίρω αύξησης εξαιτίας και ενός νέου ξενοδοχείου που υπάρχει πλέον στην περιοχή.

    Ο πρόεδρος Τοπικής Κοινότητας Ροβιάτας, Στάθης Κόλλιας, έκανε λόγο για 4 νεκρούς στο σημείο αυτό, που αποτελεί τον φόβο και τον τρόμο των διερχόμενων οδηγών, ζητώντας άμεσες λύσεις πριν ο κατάλογος των θυμάτων αυξηθεί.

    Roviata diamart 2

    «Σε συνεργασία με το Τοπικό Συμβούλιο των Σαβαλίων, τον πολιτιστικό Σύλλογο της Ροβιάτας, τον Σύλλογο Γυναικών των Σαβαλίων, την Ομάδα Ολυμπιακού Σαβαλίων και την ομάδα Παραγωγών., συνδιοργανώνουμε μια εκδήλωση διαμαρτυρίας διότι ο κόμβος εδώ της Ροβιάτας, αποτελεί παγίδα για πολλούς οδηγούς. Ένα ζήτημα είναι η έλλειψη ορατότητας. Διότι είναι ένα δύσκολο σημείο. Εδώ και δεκαετίες έχουμε και νεκρούς και τραυματίες. Οι νεκροί είναι συνολικά 4 έως σήμερα και πριν μερικές ημέρες παρά λίγο να είχαμε και τον πέμπτο. Ο δήμος πρέπει να καθαρίσει τα πρανή του δρόμου, για να υπάρχει ορατότητα και να μειώσουμε τον κίνδυνο και να δρομολογηθεί άμεσα η τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών. Αυτά είναι τα αιτήματά μας, γι αυτό καλέσαμε τον κόσμο, θα αναδείξουμε το ζήτημα, γιατί είναι κρίμα να θυσιαστούν και άλλοι άνθρωποι για μια κακοτεχνία που υπάρχει εδώ και δεκαετίες και δεν λύνει κανείς αυτό το ζήτημα» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κόλλιας.

    Από την πλευρά του ο Πρόεδρος Τοπικής Κοινότητας Σαβαλίων , Αναστάσιος Παπαδημητρόπουλος επεσήμανε πως: «Μαζευτήκαμε εδώ μαζί με τους κατοίκους της Ροβιάτας διότι το θέμα αφορά και τα δυο χωριά.

    Roviata diamart 3

    Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα στην συγκεκριμένη διασταύρωση, έχουν γίνει άπειρα ατυχήματα και μάλιστα τρία ήταν και θανατηφόρα. Πριν από περίπου μια εβδομάδα έγινε πάλι τροχαίο στη συγκεκριμένη διασταύρωση. Είναι άκρως επικίνδυνη και ζητάμε επιτακτικά για την ασφάλεια όλων μας να μπουν φανάρια. Δεν υπάρχει ορατότητα, ούτε από το ρεύμα όσων έρχονται από τον Πύργο, ούτε από την αντίθετη πλευρά. Στην συγκεκριμένη διασταύρωση επειδή περνούν, φορτηγά, τρακτέρ γεμάτα εμπόρευμα, ενώ επιπλέον υπάρχει και ένα καινούργιο ξενοδοχείο στην παραλία των Σαβαλίων δεν είναι σωστή η διασταύρωση για την ασφάλεια των πολιτών. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητα τα φανάρια».

    Roviata diamart 4

    Roviata diamart 5

    Roviata diamart 6

    Roviata diamart 7

    Roviata diamart 8

    Roviata diamart 9

  • Τα τροχαία δυστυχήματα που συγκλόνισαν το πανελλήνιο: Η κοινή μοίρα τριών διασημοτήτων
    Τα τροχαία δυστυχήματα που συγκλόνισαν το πανελλήνιο: Η κοινή μοίρα τριών διασημοτήτων

    Αμέτρητα είναι τα θύματα που μετράει η χώρα μας στην άσφαλτο και πολλά τα τροχαία δυστυχήματα που συγκλόνισαν την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

    Η εκπομπή «Ανοιχτές Υποθέσεις» του OPEN, με παρουσιαστή τον Πέτρο Κουσουλό άνοιξε τον φάκελο «τροχαία» και ασχολήθηκε αναλυτικά με τρία τραγικά συμβάντα που κόστισαν τη ζωή σε τρεις πολύ γνωστές διασημότητες της χώρας.

    Παντελής Παντελίδης, Mad Clip και Τζώρτζης Μονογυιός έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία τα οποία συγκλόνισαν το πανελλήνιο και η εκπομπή αναφέρεται στο χρονικό των υποθέσεων που συζητήθηκαν πολύ.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Θλιβερή πρωτιά για την Ελλάδα: Θρηνεί 52 νεκρούς τον μήνα από τροχαία
    Θλιβερή πρωτιά για την Ελλάδα: Θρηνεί 52 νεκρούς τον μήνα από τροχαία

    Πενήντα δύο άνθρωποι το μήνα εξακολουθούν να χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο στην Ελλάδα, η οποία παρά τη μείωση των τροχαίων και του αριθμού των θυμάτων τα προηγούμενα χρόνια, συνεχίζει να βρίσκεται σχεδόν στον πάτο της ευρωπαϊκής κατάταξης αδυνατώντας να περιορίσει δραστικά αυτό το διαρκές έγκλημα στους δρόμους.

    Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία, το 2023 οι νεκροί από τροχαία στην Ελλάδα ανήλθαν σε 621 με τη χώρα μας να καταλαμβάνει την 23η θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσής, χάνοντας 60 ανθρώπους ανά εκατομμύριο κατοίκων έναντι 46 του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Χειρότερες επιδόσεις έχουν μόνο η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Λετονία και η Κροατία, ενώ οι ασφαλέστεροι δρόμοι εξακολουθούν να βρίσκονται και φέτος στη Σουηδία και στη Δανία (22 και 27 θάνατοι αντίστοιχα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους).

    Τα στοιχεία αυτά δίνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος με αφορμή την 17η Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, προσθέτοντας πως ο μόνιμος κάτοικος στην Ελλάδα παρουσιάζει 0,5% πιθανότητα να χάσει την ζωή του ή να τραυματιστεί σοβαρά από τροχαίο.

    Και ενώ με την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων, τα ατυχήματα έχουν μειωθεί δραστικά στο συγκεκριμένο τμήμα του οδικού δικτύου, τα πράγματα χειροτερεύουν μέσα στις πόλεις. Η χώρα μας κατέχει μία ακόμα θλιβερή πρωτιά με ένα από υψηλότερα ποσοστά νεκρών (50%) σε τροχαία δυστυχήματα που συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που είναι στο 38%.

    Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα ακόμα δεν έχει υιοθετηθεί το όριο ταχύτητας των 30 χλμ την ώρα στις κατοικημένες περιοχές σε αντίθεση με πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης, παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο μέτρο αποδεικνύεται σωτήριο για την ανθρώπινη ζωή.

    Το όριο αυτό εκτιμάται ότι θα ενσωματωθεί στον υπό διαμόρφωση νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), οποίος, πάντως, έχει καθυστερήσει πολύ να ολοκληρωθεί παρόλο που η τελευταία τροποποίησή του είχε γίνει το μακρινό 2007.

    «Η συστηματική αστυνόμευση μπορεί να φέρει άμεσα και σημαντικά αποτελέσματα στην μείωση των νεκρών και σοβαρά τραυματιών», επισημαίνει στο «Εθνος» ο κ. Τσιάνος, ο οποίος προσθέτει ότι η μείωση της ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές στα 30 χλμ/ώρα δεν είναι επιλογή αλλά ανάγκη: «Όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 30 χλμ/ώρα, η πιθανότητα θανάσιμου ή σοβαρού τραυματισμού του ευάλωτου χρήστη, δηλαδή του πεζού, του χρήστη μοτοσυκλέτας, ποδηλάτου ή ηλεκτρικού πατινιού σε περίπτωση ατυχήματος είναι 20%, ενώ εάν το αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ/ώρα, η πιθανότητα θανάσιμου ή σοβαρού τραυματισμού ξεπερνά το 80%».

    Το ζήτημα της ευαλωτότητας των μοτοσικλετιστών είναι ένα από τα θέματα που απασχολούν ιδιαίτερα την επιστημονική κοινότητα δεδομένης της ευρείας χρήσης των δικύκλων στη χώρα μας, αλλά και του ιδιαιτέρως υψηλού ποσοστού νεκρών αναβατών, το οποίο φτάνει το 38%, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 18%. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μάλιστα, το ποσοστό των νεκρών μοτοσικλετιστών στις κατοικημένες περιοχές είναι ακόμα μεγαλύτερο και φτάνει το 45% έναντι 20% της ΕΕ με την πιθανότητα για έναν οδηγό μοτοσυκλέτας, ηλικίας 18 – 24 ετών, να χάσει την ζωή του να είναι πάνω από 10 φορές μεγαλύτερη από τον αντίστοιχης ηλικίας οδηγό επιβατικού οχήματος.

    Κι όμως παρά τον τραγικό απολογισμό, οι δικυκλιστές στην Ελλάδα φαίνεται ότι δεν έχουν πειστεί στο σύνολό τους για τη σημασία του κράνους. Βάσει των στοιχείων του ΕΜΠ, το ποσοστό των οδηγών μοτοσυκλέτας που φοράνε κράνος είναι 80% στην Ελλάδα, όταν στην Ευρώπη είναι 97%. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τους επιβάτες είναι 65% στη χώρα μας και 95% στην Ε.Ε. Επιπλέον το 69% των νεκρών οδηγών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων δεν φορούσε ή δεν καταγράφηκε να φοράει κράνος.

    Απογοητευτικά είναι όμως και τα στοιχεία για τη χρήση ζώνης ασφαλείας από τους επιβάτες των πίσω θέσεων των Ι.Χ. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα του ΕΜΠ, ζώνη ασφαλείας φορά μόνο το 55,8% των επιβατών των πίσω θέσεων όταν το αντίστοιχο ευρωπαϊκό ποσοστό φτάνει το 71%, ενώ το 79% των νεκρών οδηγών σε επιβατικά οχήματα δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας ή δεν καταγράφηκε χρήση της.

    Απαραίτητη η αστυνόμευση

    Παρά τον βαρύ φόρο αίματος που εξακολουθεί να πληρώνει η Ελλάδα στην άσφαλτο, τόσο για την πολιτεία όσο και για τους πολίτες, η οδική ασφάλεια δε βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας σε σχέση με άλλα ζητήματα που αφορούν την κυκλοφορία: «Σε δημοσκοπήσεις που γίνονται για τα προβλήματα που απασχολούν τους πολίτες στις πρώτες θέσεις βρίσκεται συνήθως το κυκλοφοριακό και η στάθμευση. Η οδική ασφάλεια δεν υπάρχει ως απάντηση. Και εφόσον η κοινωνία δεν πιέζει και δεν ενδιαφέρεται, η πολιτεία αδρανεί», τονίζει ο κ. Τσιάνος.

    Σε πρόσφατη δημοσίευσή του μάλιστα σημειώνει πως «παρότι, όλοι οι πολιτικοί δείχνουν ενδιαφέρον για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, ποτέ δεν υπήρξε συνεχής και διαρκής πολιτική βούληση τέτοια που να θέτει την οδική ασφάλεια ως πρώτη προτεραιότητα (όπως π.χ. αντίστοιχα αντιμετωπίστηκε η πανδημία covid). Πολλές φορές τα μέτρα είναι «δυσάρεστα» και επιβαρύνουν την εκάστοτε τρέχουσα πολιτική ηγεσία, ενώ τα οφέλη έρχονται με καθυστέρηση και συνήθως μετά τη λήξη της θητείας της».

    Αλλά και η βεβαίωση των παραβάσεων δείχνει να μην ακολουθεί τους ρυθμούς της Ευρώπης. Βάσει των στοιχείων του Ευρωπαικού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Μεταφορών (ETSC), το 2020 καταγράφηκαν 19,3 βεβαιωμένες παραβάσεις για ταχύτητα ανά 1.000 κατοίκους στην Ελλάδα σε σχέση με 139,7 βεβαιωμένες παραβάσεις για ταχύτητα ανά 1.000 κατοίκους στην Ευρώπη. Ο αντίστοιχος αριθμός βεβαιωμένων παραβάσεων για την χρήση κινητού τηλεφώνου ήταν 1,8 ανά 1.000 κατοίκους στην Ελλάδα και 4.4 ανά 1.000 κατοίκους στην Ευρώπη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι Ελληνες οδηγοί παραβιάζουν σπανιότερα τον ΚΟΚ.

    «Η αστυνόμευση είναι ένα από τα βασικά μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την οδική ασφάλεια σε συνδυασμό με τα πολλά και σχετικά χαμηλά πρόστιμα, τα οποία όμως θα επιβάλλονται συχνά», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΕΣ.

    «Το κυρίαρχο που λείπει όμως στο θέμα της οδικής ασφάλειας είναι ένας φορέας - «ηγέτης», ο οποίος θα συντονίζει όλες τις δράσεις, θα ασχολείται αποκλειστικά με αυτό το θέμα και θα λογοδοτεί γι΄αυτό. Γι΄αυτό και αναμένουμε τη λειτουργία του κεντρικού φορέα οδικής ασφάλειας, ο οποίος εξαγγέλθηκε από το υπουργείο».

    Εν αναμονή βρίσκεται όμως και το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο αποτελεί μέτρο προτεραιότητας για τους συγκοινωνιολόγους, αλλά δεν έχει θεσμοθετηθεί ακόμα παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση είχε ανακοινώσε την πρόθεση δημιουργίας του από το 2021. Το Ταμείο αυτό αναμένεται να συμβάλλει στην καλύτερη αστυνόμευση και κατανομή των χρηματικών πόρων κυρίως όσων προέρχονται από την είσπραξη προστίμων του ΚΟΚ, οι οποίοι στη συνέχεια θα κατευθύνονται σε δράσεις και μέτρα οδικής ασφάλειας και βιώσιμης κινητικότητας.

    Ο κ. Τσιάνος σημειώνει επίσης και την ανάγκη εφαρμογής του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας έως το 2030, το οποίο έχει εκπονηθεί από το Ε.Μ.Π. για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και προτείνει 200 ιεραρχημένα μέτρα Οδικής Ασφάλειας, ενώ ορίζει συγκεκριμένους δείκτες επίδοσης χωρίς όμως ακόμα να έχει θεσμοθετηθεί: «Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων πιστεύει πολύ στην εφαρμογή του. Πρέπει να το εφαρμόσουμε όσο καλύτερα και όσο πιο γρήγορα γίνεται. Ολοκληρωμένα και όχι αποσπασματικά», καταλήγει.

    Ανησυχία και από το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο

    Η ανακοπή του ρυθμού μείωσης των ανθρώπινων απωλειών από τροχαία συνολικά στην Ευρώπη οδήγησε το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΕΣ) στη διερεύνηση του ζητήματος. Σύμφωνα με τη μελέτη του, η οποία δημοσιεύτηκε πριν λίγες ημέρες, η Ευρώπη απέχει πολύ από την επίτευξη του στόχου της για μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2030 σε σύγκριση με το 2019.

    Το ΕΕΣ μάλιστα τονίζει ότι με τους ρυθμούς αυτούς «και χωρίς επιπλέον προσπάθειες, η ΕΕ και τα κράτη μέλη είναι απίθανο να επιτύχουν τον ενδιάμεσο στόχο του 2030, κάτι που θέτει εν αμφιβόλω την επίτευξη του στόχου που έχει οριστεί για το 2050. Ο αριθμός των θανάτων αναμένεται να μειωθεί μόνο κατά το ένα τέταρτο, έναντι του ημίσεος που προβλεπόταν, μέχρι το 2030. Για την επίτευξη του ενδιάμεσου στόχου, η μέση ετήσια μείωση των θανάτων στην ΕΕ θα έπρεπε να είναι 4,6%. Παρόλα αυτά, η μέση ετήσια μείωση που καταγράφηκε την τελευταία πενταετία ήταν μόλις 2,5%», σημειώνει στην έκθεσή του.

    Όπως αναφέρει το ΕΕΣ, η απόφαση για τη διενέργεια του συγκεκριμένου ελέγχου ελήφθη εξαιτίας της διαπίστωσης ότι, τα τελευταία χρόνια, δεν υπάρχει πρόοδος ως προς τη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ.

    Ενα από τα κρίσιμα ζητήματα που θέτει η έκθεση είναι αυτό της συγκρισιμότητας των στοιχείων όσον αφορά τους σοβαρά τραυματίες: «Κάθε κράτος μέλος ορίζει τα δικά του εθνικά κριτήρια όσον αφορά τον καθορισμό του βαθμού σοβαρότητας. Τα περισσότερα κράτη μέλη ζητούν από τους αστυνομικούς που επεμβαίνουν σε περίπτωση ατυχήματος να χαρακτηρίσουν έναν τραυματισμό ως «σοβαρό», ενώ σε άλλα ο χαρακτηρισμός αυτός γίνεται από τα νοσοκομεία».

    Πηγή: ethnos.gr - Φωτογραφία αρχείου

  • Πύργος: Τέσσερα τροχαία σε 15 ημέρες στο “τρίγωνο του διαβόλου”…
    Πύργος: Τέσσερα τροχαία σε 15 ημέρες στο “τρίγωνο του διαβόλου”…

    Του Γιάννη Σπυρούνη

    Ανάστατοι είναι οι κάτοικοι στην περιοχή του παλιού νοσοκομείου και του κόμβου Καταραχίου στην οδό Κατακόλου στον Πύργο, καθώς τις τελευταίες ημέρες βλέπουν να συμβαίνουν αρκετά και σοβαρά τροχαία ατυχήματα, στην γειτονιά τους.

    Τα αίτια φαίνεται πως είναι η απροσεξία των εμπλεκόμενων οδηγών, αλλά και έλλειψη επαρκούς σηματοδότησης στην περιοχή, όπου υπήρχαν και φωτεινοί σηματοδότες αλλά δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια, όπως και σε άλλα σημεία της πόλης του Πύργου.

    Στη διάρκεια του χθεσινού σοβαρού τροχαίου ατυχήματος όπου ένας 54χρονος αλλοδαπός δικυκλιστής τραυματίστηκε, αρκετοί από τους κατοίκους μας επισήμαναν την αυξανόμενη επικινδυνότητα στο σημείο, ζητώντας παρεμβάσεις από το Δήμο και την Τροχαία Πύργου, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κατάσταση.

    Μάλιστα κάποιοι ήταν ιδιαίτερα οργισμένοι ζητώντας άμεσες κινήσεις καθώς κινδυνεύουν τόσο ως πεζοί για να διασχίσουν το δρόμο αλλά και ως οδηγοί.

    Και ίσως το γεγονός μη λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών στο σημείο να είναι ένα ζήτημα που επηρεάζει την οδηγική συμπεριφορά των διερχόμενων από το σημείο, που σε πολλές περιπτώσεις δεν ελατώνουν ταχύτητα.

    Στις 27 Φεβρουαρίου, το βράδυ, σημειώθηκε τροχαίο με εκτροπή αυτοκινήτου που δεν ακολούθησε την πορεία της οδού και ουσιαστικά μπήκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας καταλήγοντας πάνω στο παρτέρι προσκρούοντας και σε κολώνα φωτισμού.

    Την επόμενη ημέρα οδηγός δικύκλου έχασε τον έλεγχο και ανετράπη καταλήγοντας στο οδόστρωμα.

    Την Τσικνοπέμτη ένα αστικό λεωφορείο του ΚΤΕΛ και ένα ΟΧ επιβατηγό, “στριμώχτηκαν στο ύψος της νησίδας στην διασταύρωση Κατακόλου ευτυχώς να υπάρξει κάποιος τραυματισμός.

    Χθες ο δικυκλιστής φέρεται να εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ερχόμενος από το Κατάκολο και συγκρούστηκε μετωπικά με ταξί.

  • Δυτ. Ελλάδα: Μείωση σε θανατηφόρα και τροχαία το Δεκέμβριο
    Δυτ. Ελλάδα: Μείωση σε θανατηφόρα και τροχαία το Δεκέμβριο

    Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μήνα Δεκεμβρίου του έτους 2023, στην εδαφική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

    Α. Τροχαία ατυχήματα

    Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, σημειώθηκαν 29 τροχαία ατυχήματα έναντι 41 τον Δεκέμβριο του έτους 2022. Ειδικότερα σημειώθηκαν :

    • 3 θανατηφόρα δυστυχήματα έναντι 5 τον Δεκέμβριο του έτους 2022.
    • 1 τροχαίο ατύχημα με σοβαρό τραυματισμό έναντι 3 τον Δεκέμβριο του έτους 2022.
    • 25 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων έναντι 33 τον Δεκέμβριο του έτους 2022.

    Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν στην Περιφέρειά μας καταγράφηκαν συνολικά 36 παθόντες έναντι 52 τον Δεκέμβριο του έτους 2022:

    Ειδικότερα καταγράφηκαν :

    • 3 νεκροί έναντι 5 τον Δεκέμβριο του έτους 2022.
    • 1 σοβαρά τραυματίας έναντι 5 τον Δεκέμβριο του έτους 2022.
    • 32 ελαφρά τραυματίες έναντι 42 τον Δεκέμβριο του έτους 2022.

    Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων - δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν :

    • Παραβίαση προτεραιότητας
    • Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
    • Αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς

    Β. Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης

    Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο.

    Ενδεικτικά, το μήνα Δεκέμβριο του έτους 2023 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας 308 συνεργεία αλκοολομέτρησης, ενεργήθηκαν 5.279 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 146 παραβάσεις.

    Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και 2.357 επικίνδυνες παραβάσεις.

    Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :

    • 961

    για υπερβολική ταχύτητα

    • 188

    για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση

    • 324

    για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση

    • 94

    για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

    • 39

    για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

    • 36

    για παραβίαση προτεραιότητας

    • 110

    για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

    • 15

    για αντικανονικό προσπέρασμα

    • 60

    για μη χρήση παιδικών καθισμάτων

    • 293

    για Κ.Τ.Ε.Ο.

    • 125

    για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά

    • 112

    για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

    Γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

    Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

    Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

    Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :

    • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
    • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.
    • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
    • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
    • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
    • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
    • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
    • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
    • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
    • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
    • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
    • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
    • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο