Κυριακή, 13 Οκτωβρίου 2024 09:17

Ενα - ένα βάζουν λουκέτο τα δημόσια ΚΤΕΟ: Το χρονικό των μεγάλων προβλημάτων και η δέσμευση του υπουργείου

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Σε αργό θάνατο μέχρι σημείου ...εξαφάνισης φαίνεται ότι έχει καταδικάσει τα δημόσια ΚΤΕΟ η Πολιτεία κάνοντας δώρο στις αντίστοιχες ιδιωτικές επιχειρήσεις που λειτουργούν ανά την Ελλάδα το συγκεκριμένο μερίδιο αγοράς, αλλά κυρίως εκχωρώντας τους την ευθύνη ενός κρίσιμου αντικειμένου, του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, στον οποίο άλλωστε η χώρα δεν εμφανίζει και σπουδαίες επιδόσεις.

Τα δημόσια ΚΤΕΟ έχοντας περάσει από ...σαράντα κύματα τα τελευταία χρόνια με αποκορύφωμα το αναγκαστικό κλείσιμό τους το 2013 με σκοπό να λάβουν πιστοποιήσεις που κανείς δεν είχε φροντίσει να αποκτήσουν, άρχισαν να επαναλειτουργούν περίπου δύο χρόνια αργότερα. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια οι εν λόγω υπηρεσίες τεχνικού ελέγχου οχημάτων που υπάγονται στις Περιφέρειες βάζουν λουκέτο η μία μετά την άλλη ακολουθώντας συχνά τον ...εργασιακό βίο των υπαλλήλων που τις στελέχωναν. Προσλήψεις δε γίνονται με αποτέλεσμα ουσιαστικά πολλά δημόσια ΚΤΕΟ να σβήνονται από το χάρτη όταν συνταξιοδοτούνται και οι τελευταίοι υπάλληλοί τους, με ορισμένους να μετατίθενται σε άλλες υπηρεσίες.

Βασικό επιχείρημα εκ μέρους των Περιφερειών είναι η υποστελέχωση, αλλά και το γεγονός ότι ο αριθμός των οχημάτων που φτάνουν στις ράμπες τους είναι ελάχιστος συγκριτικά με τους ιδιοκτήτες οχημάτων που επιλέγουν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, κάτι το οποίο είναι βέβαια και αποτέλεσμα της πολύχρονης εγκατάλειψής τους. Άλλωστε στα δημόσια ΚΤΕΟ δε φτάνει πλέον ούτε η πλειονότητα των οχημάτων του Δημοσίου.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι περιφερειακές αρχές, όπως πολλές φορές έχουν επισημάνει, καλούνται να λειτουργήσουν τα ΚΤΕΟ, τα έσοδα των οποίων όμως δεν καταλήγουν στα ταμεία τους, αλλά στον κρατικό προϋπολογισμό.

Την ίδια στιγμή το εποπτεύον υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αν και καταρτίζει νέο νομοθετικό πλαίσιο για τους τεχνικούς ελέγχους οχημάτων, εμφανίζεται να μη διαθέτει καν επικαιροποιημένη λίστα με τα δημόσια ΚΤΕΟ εν λειτουργία παρουσιάζοντας στον αναρτημένο του κατάλογο και εγκαταστάσεις των οποίων η λειτουργία έχει ανασταλεί εδώ και καιρό. Οπως εξηγούν εργαζόμενοι στα ΚΤΕΟ, συχνά αυτά δεν έχουν καταργηθεί ως οργανωτικές μονάδες, αλλά δε λειτουργούν εξαιτίας της έλλειψης εργαζομένων.

Και όλα αυτά σε μία χώρα, στην οποία υπολογίζεται ότι ο αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων φτάνει τα 2,8 εκατομμύρια παρόλο που ο μέσος όρος ηλικίας στην Ελλάδα είναι από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη, ενώ τα ποσοστά απόρριψης από τα ΚΤΕΟ είναι κάτω του 5%. Ο τεχνικός έλεγχος όμως θεωρείται κρίσιμος παράγοντας και για την οδική ασφάλεια, κάτι στο οποίο οι επιδόσεις της χώρας παραμένουν ανησυχητικές και πολύ μακριά από τον στόχο του μηδενισμού των νεκρών από τροχαία έως το 2050. Μόνο το 2023, 621 άνθρωποι σκοτώθηκαν στην άσφαλτο, ενώ ανάμεσα σε 32 αναφερόμενες χώρες, η Ελλάδα μοιράζεται με την Πορτογαλία την 26η θέση με 60 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, αριθμός που υπερβαίνει κατά πολύ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ο οποίος είναι 46 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Την ίδια ώρα λοιπόν που το κεντρικό κράτος αναγνωρίζει τη σημασία του τεχνικού ελέγχου στα οχήματα ανακοινώνοντας ηλεκτρονικές διασταυρώσεις και για τα ΚΤΕΟ, αφήνει να περιέλθουν σε μαρασμό οι δημόσιες δομές τους στις οποίες μάλιστα το αντίτιμο είναι σημαντικά φτηνότερο από αυτό στις ιδιωτικές. Το παράβολο στα δημόσια ΚΤΕΟ έχει οριστεί στα 40 ευρώ, ενώ έχει θεσπιστεί και ειδική έκπτωση για τους ανέργους.

Σήμερα ολόκληρες διοικητικές Περιφέρειες, όπως η Πελοπόννησος και η Κρήτη δε διαθέτουν πλέον κανένα δημόσιο ΚΤΕΟ, η Στερεά Ελλάδα εμφανίζεται να έχει μόνο ένα στην Ευρυτανία. Στην Αττική λειτουργεί μόνο αυτό του Χολαργού, ενώ χωρίς ΚΤΕΟ ενδέχεται να μείνει σύντομα και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Συνολικά στον κατάλογο του υπουργείου εμφανίζεται να λειτουργούν 25 από τα 57 που υπήρχαν παλαιότερα, με πολλά εξ αυτών να υπολειτουργούν.

Το θέμα ανέδειξε ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, ο οποίος όταν έλαβε το προτεινόμενο από την Περιφέρεια οργανόγραμμα το περασμένο καλοκαίρι, είδε ότι είχαν ...εξαφανιστεί και τα 4 ΚΤΕΟ που λειτουργούν εντός των ορίων της Περιφέρειας.

Ο Σύλλογος σε ανακοίνωσή του έκανε λόγο για «ξαφνικό θάνατο»: «Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα είναι η πρώτη Περιφέρεια που θα κλείνει ΚΤΕΟ εν λειτουργία με την τακτική του ξαφνικού θανάτου», επεσήμαναν οι εργαζόμενοι σε ανακοίνωσή τους. Και συνεχίζουν: «Η Περιφερειακή Αρχή εάν υλοποιήσει την πρόθεσή της αυτή, θα κάνει ένα τεράστιο δώρο προς τις εταιρείες των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, αφού εν μια νυκτί θα καρπωθούν αυτόματα περίπου 5.000 περισσότερους πελάτες κάθε έτος. Αυτό από μόνο του δημιουργεί ερωτήματα για το ποια είναι τα κίνητρα αυτής της πρόθεσης. Επίσης ερωτήματα δημιουργεί και το γεγονός της συστηματικής απαξίωσης και αποδυνάμωσης των ΚΤΕΟ».

Οι εργαζόμενοι θέτουν και ζήτημα επερχόμενων αυξήσεων σημειώνοντας ότι με το κλείσιμο των Δημοσίων ΚΤΕΟ θα εξαφανιστεί ένας σημαντικός ρυθμιστής της τιμολογιακής πολιτικής των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ καθώς αυτά καθορίζουν την χαμηλότερη τιμή: «Στην περίπτωση που η Περιφερειακή Αρχή εξαφανίσει τα Δημόσια ΚΤΕΟ από την χωρική αρμοδιότητα της επί του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων αναπτύσσονται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία οι συνθήκες δημιουργίας καρτέλ».

Το ζήτημα έφτασε με ερώτημα της αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο και έκτοτε φαίνεται να έχει «παγώσει». Ωστόσο σε παλαιότερες δηλώσεις του ο αναπληρωτής Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Χαράλαμπος Μπονάνος ανέφερε ότι το 2023 τα δημόσια ΚΤΕΟ επισκέφτηκε μόνο το 2,4% των οχημάτων.

Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), στην οποία επισημαίνει ότι «ενδεχόμενη κατάργηση των δημοσίων ΚΤΕΟ Αχαΐας, Ηλίας και Αιτωλοακαρνανίας υπέρ των ιδιωτικών ΚΤΕΟ θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθούν τα παράβολα (σήμερα για το ΙΧ είναι 40 ευρώ) και να πάνε σχεδόν στα 65 ευρώ. Τα έσοδα των δημοσίων ΚΤΕΟ πάνε στον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ τα κέρδη από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ πάνε στις τσέπες των ιδιωτών. Θέλουμε τα ΚΤΕΟ όχι στη λογική του κέρδους αλλά στην υπηρεσία του Έλληνα πολίτη καταναλωτή. Αρκετά πληρώνουμε την ακρίβεια παντού στην Ελλάδα. Φτάνει πια με την κοροϊδία αισχροκέρδεια, κερδοσκοπία στην αγορά».

Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης μιλώντας στο «Εθνος», επεσήμανε ότι έχει ζητήσει συνάντηση για το θέμα με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών χωρίς να έχει λάβει καμία απάντηση έως τώρα.

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Έρχονται αυστηρότερα μέτρα και κυρώσεις όπου απαιτείται

Από την πλευρά του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο οποίο απευθύνθηκε το «Εθνος» για το ζήτημα, προαναγγέλλει μέσω του αρμόδιου υφυπουργού Μεταφορων, Βασίλη Οικονόμου, μέτρα βελτίωσης και διαφάνειας της λειτουργίας των ΚΤΕΟ:

«Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχει πλήρη γνώση των ζητημάτων που έχουν αναδειχθεί όσον αφορά τη λειτουργία των ιδιωτικών και δημοσίων ΚΤΕΟ της χώρας. Η ασφάλεια και η αξιοπιστία των ελέγχων είναι ζήτημα ύψιστης σημασίας για εμάς, και γι' αυτό αναλαμβάνουμε άμεσα πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση του συστήματος.

Στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε ότι τα ΚΤΕΟ θα λειτουργούν με απόλυτη διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και ενιαία πρότυπα, ώστε οι πολίτες να λαμβάνουν τις υπηρεσίες που δικαιούνται, με έμφαση στην ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος.

Έχουμε ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς για τη βελτίωση των διαδικασιών ελέγχου, την ενίσχυση της εποπτείας και τη θέσπιση αυστηρότερων κυρώσεων όπου απαιτείται. Παράλληλα, εξετάζουμε την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών για τον εκσυγχρονισμό του ελέγχου των οχημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, είμαστε ανοιχτοί σε κάθε πρόταση που θα ενισχύσει τη λειτουργία του συστήματος και θα διασφαλίσει την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Δεσμευθήκαμε να προβούμε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε τα ΚΤΕΟ της χώρας και το συνολικό καθεστώς λειτουργίας τους, να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις», επισημαίνει ο κ. Οικονόμου.

Πηγή: ethnos.gr- Φωτογραφία: (EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 13 Οκτωβρίου 2024 10:06

Σχετικά Άρθρα

  • «Ραβασάκια» έρχονται για χιλιάδες οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα
    «Ραβασάκια» έρχονται για χιλιάδες οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα

    Η πρώτη ηλεκτρονική διασταύρωση για πιστοποιητικά ΚΤΕΟ ή ασφάλιστρα θα γίνει στο τέλος Οκτωβρίου - Στα 1.000 ευρώ θα φτάνουν τα πρόστιμα

    Στο τέλος Οκτωβρίου θα λάβουν το «ραβασάκι» με πρόστιμα από 250 έως 1.000 ευρώ οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν «ξεχάσει» να τα ασφαλίσουν ή να τα περάσουν από τεχνικό έλεγχο.

    Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι έτοιμη να προχωρήσει στην πρώτη διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων και με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

    Υπολογίζεται ότι περίπου 500.000 οχήματα κυκλοφορούν σήμερα ανασφάλιστα ενώ άγνωστος – μέχρι την ώρα της διασταύρωσης – είναι ο αριθμός των οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, σύμφωνα με το EΡΤnews.

    Τα πρόστιμα

    Οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις θα διενεργούνται ανά ημερολογιακό εξάμηνο ενώ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι παραβάτες αντιμετωπίζουν πρόστιμα:

    1. Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο. Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
    2. Ισόποσα των τελών κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
    3. 400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
    4. Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.
    Επανέλεγχος

    Τρεις μήνες μετά την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου, ο νόμος ορίζει ότι όταν από τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστώνεται παράβαση, διενεργείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός διασταυρωτικός έλεγχος. Αν, κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος), η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.

    Η πράξη επιβολής των διοικητικών κυρώσεων στον κάτοχο της άδειας κυκλοφορίας και αποστέλλεται αμελλητί στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου διαμονής του, προκειμένου να προβεί στην αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος και την παράδοσή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε τη σχετική πράξη.

    Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου κατά περίπτωση.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • ΣΥΡΙΖΑ για τη νέα παρ’ ολίγον τραγωδία στο μετρό: Η κυβερνητική ενέργεια καταναλώνεται στη συγκάλυψη των Τεμπών
    ΣΥΡΙΖΑ για τη νέα παρ’ ολίγον τραγωδία στο μετρό: Η κυβερνητική ενέργεια καταναλώνεται στη συγκάλυψη των Τεμπών

    Ο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ καλεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην παραμένει εγκληματικά άπραγο στις εκκλήσεις των εργαζομένων για δραστική παρέμβαση»

    Τα επικίνδυνα συμβάντα στον σιδηρόδρομο δεν έχουν τέλος, επισημαίνει ο βουλευτής Α΄ Ανατολικής Αττικής και τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Γιώργος Καραμέρος, με αφορμή τη νέα παρ’ ολίγον τραγωδία που σημειώθηκε στο μετρό, λίγο διάστημα μετά το περιστατικό στους Αγίους Αναργύρους όπου είχαν μπει δύο τρένα σε μονή γραμμή.

    Όπως σημειώνει ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, «είναι ευτύχημα που ο μηχανοδηγός αντελήφθη από τη φωτοσήμανση ότι πήγαινε προς λανθασμένη κατεύθυνση και ακινητοποίησε εγκαίρως το συρμό που κινούνταν στο ρεύμα προς Πειραιά».

    «Οι πολίτες ζητούν τεκμηριωμένες απαντήσεις και ρεαλιστικές λύσεις»

    Προσθέτει ότι η κυβέρνηση της ΝΔ «στον χώρο των μεταφορών καταναλώνει όλη την ενέργειά της προκειμένου να συγκαλύψει τις πολιτικές ευθύνες και ποινικές ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών».

    Τέλος, ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ καλεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην παραμένει εγκληματικά άπραγο στις εκκλήσεις των εργαζομένων για δραστική παρέμβαση».

    Αναλυτικά η δήλωση του Γιώργου Καραμέρου:

    «Τα επικίνδυνα συμβάντα στον σιδηρόδρομο δεν έχουν τέλος. Η ανασφάλεια στην καθημερινή μετακίνηση των πολιτών και στις συνθήκες για τους εργαζόμενους εντείνεται, ενώ η κυβέρνηση απλά απεύχεται νέο μοιραίο.

    Πιο πρόσφατο παράδειγμα, την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου όταν όπως αποκαλύπτει η Εφημερίδα των Συντακτών ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία στην γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε οδηγία της τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών να εισέλθει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας.

    Είναι ευτύχημα που ο μηχανοδηγός αντελήφθη από τη φωτοσήμανση ότι πήγαινε προς λανθασμένη κατεύθυνση και ακινητοποίησε εγκαίρως το συρμό που κινούνταν στο ρεύμα προς Πειραιά. Υπενθυμίζεται πως είχε αποφευχθεί την τελευταία στιγμή πριν ένα μήνα περίπου και πάλι, παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού προς το Αεροδρόμιο.

    Τα δύο αυτά σοβαρότατα περιστατικά δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι τα άλυτα και χρονίζοντα προβλήματα στο σιδηρόδρομο όχι απλώς αφήνουν αδιάφορη την κυβέρνηση της ΝΔ αλλά είναι μία ανεξήγητη πολιτική επιλογή της. Στον χώρο των μεταφορών καταναλώνει όλη την ενέργειά της προκειμένου να συγκαλύψει τις πολιτικές ευθύνες και ποινικές ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών.

    Ρωτάμε επισήμως, ποια θα είναι η τύχη της καταγγελίας άμεσης διερεύνησης του συμβάντος στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) που κατέθεσε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, αλλά και ποια ήταν η τύχη της έρευνας -αν κι εφόσον έγινε- του συμβάντος που προηγήθηκε αυτού της 9ης Οκτωβρίου, όταν η Hellenic Train συστηματικά αρνείται να κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα και ταυτόχρονα μεταθέτει συστηματικά τις ευθύνες της με σκοπό τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης και των αρμόδιων αρχών;

    Οι πολίτες ζητούν τεκμηριωμένες απαντήσεις και ρεαλιστικές λύσεις που δεν θα αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα και δεν θα υπονομεύουν άλλο στην κοινωνική συνείδηση την ασφάλεια του σιδηρόδρομου.

    Είναι αδιανόητο οι μηχανοδηγοί να λαμβάνουν οδηγίες για βραδυπορίες και χαμηλές ταχύτητες ακόμα και με 6 χλμ/ώρα εξαιτίας της κατάστασης του δικτύου, ο ΟΣΕ και η Hellenic Train να μην προσαρμόζει τους δρομολογιακούς χρόνους. Οι πολίτες δικαίως να διαμαρτύρονται για μεγάλες καθυστερήσεις στη μετακίνησή τους, καθώς τα πραγματικά δρομολόγια και οι ώρες άφιξης και αναχώρησης των τρένων δεν αντιστοιχούν με εκείνες που αναγγέλλονται.

    Καλούμε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην παραμένει εγκληματικά άπραγο στις εκκλήσεις των εργαζομένων για δραστική παρέμβαση. Είναι χρέος της Πολιτείας να πράξει αυτό που της αναλογεί στο δικαίωμα των πολιτών για ασφαλείς μετακινήσεις. Είναι θλιβερό, όταν η χώρα μας ετοιμάζεται να αναλάβει τα ηνία των ευρωπαϊκών Μεταφορών από τη θέση του αρμόδιου Επιτρόπου της ΕΕ, αντί να συζητούμε για αντίστοιχα βιώσιμες πολιτικές και σχέδια να αγωνιούμε για το αν θα φτάσει σώο και αβλαβές ένα τρένο και οι επιβάτες του, στον προορισμό τους».

    Πηγή: In.gr
  • Ποιοι ιδιοκτήτες οχημάτων κινδυνεύουν με πρόστιμα έως 1.000 ευρώ
    Ποιοι ιδιοκτήτες οχημάτων κινδυνεύουν με πρόστιμα έως 1.000 ευρώ

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων

    Ένα «ραβασάκι» με πρόστιμα από 250 έως 1.000 ευρώ θα λάβουν στα τέλη Οκτωβρίου οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν «ξεχάσει» να τα ασφαλίσουν ή να τα περάσουν από τεχνικό έλεγχο. Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι έτοιμη να προχωρήσει στην πρώτη διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων και με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

    Οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις θα διενεργούνται ανά ημερολογιακό εξάμηνο ενώ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι παραβάτες αντιμετωπίζουν πρόστιμα:

    1. Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο . Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
    2. Ισόποσα των τελών κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
    3. 400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
    4. Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

    Επανέλεγχος

    Τρεις μήνες μετά την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου, ο νόμος ορίζει ότι όταν από τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστώνεται παράβαση, διενεργείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός διασταυρωτικός έλεγχος. Αν, κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος), η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.

    Η πράξη επιβολής των διοικητικών κυρώσεων στον κάτοχο της άδειας κυκλοφορίας και αποστέλλεται αμελλητί στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου διαμονής του, προκειμένου να προβεί στην αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος και την παράδοσή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε τη σχετική πράξη.

    Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου κατά περίπτωση.

    Πηγή: OT - Ιn.gr

  • Νέες πληρωμές για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» - Επιδοτούνται 828 οχήματα
    Νέες πληρωμές για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» - Επιδοτούνται 828 οχήματα

    Το ποσό των 2.967.090,02 ευρώ καταβλήθηκε την Δευτέρα (30/9) σε 771 δικαιούχους του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙI» από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

    Από αυτά, το ποσό των 1.657.785,89 ευρώ, αφορά 619 φυσικά πρόσωπα. Συνολικά, θα επιδοτηθούν 828 ηλεκτρικά οχήματα.

    Από τον Νοέμβριο του 2023, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει επιδοτήσεις συνολικού ποσού 38.180.863,79 ευρώ σε 10.582 δικαιούχους για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος.

    Συνολικά, από την έναρξη του προγράμματος, τον Ιούλιο 2022, έχουν καταβληθεί 43.554.486,99 ευρώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Καρυστιανού σε Οικονόμου: «Τα Τέμπη δεν είναι μια ιστορία που πάλιωσε, δεν θα κλείσουμε τα μάτια μας»
    Καρυστιανού σε Οικονόμου: «Τα Τέμπη δεν είναι μια ιστορία που πάλιωσε, δεν θα κλείσουμε τα μάτια μας»

    Τη δική της απάντηση στους χαρακτηρισμούς, που χρησιμοποίησε ο υφυπουργός υποδομών και μεταφορών Βασίλης Οικονόμου κατά των εργαζόμενων στον σιδηρόδρομο έδωσε η Μαρία Καρυστιανού, πρόεδρος του συλλόγου συγγενών θυμάτων Τεμπών και μητέρα της Μάρθης, που σκοτώθηκε στο σιδηροδρομικό δυστύχημά.

    «Όταν ένα αεροπλάνο πέφτει , όταν ένα πλοίο βυθίζεται ή όταν ένα τρένο συγκρούεται …η ζωή συνεχίζεται για κάποιους με απίστευτη δυσκολία και πόνο .Το ίδιο δύσκολα συνεχίζεται όμως η ζωή και για τους εμπλεκόμενους της τραγωδίας εφόσον αυτή συμβεί σε ένα κράτος όπου οι Θεσμοί λειτουργούν με αξιοπρέπεια.Στη δίκη μας περίπτωση, ενοχλεί πολύ, ακόμα και η αναφορά στη λέξη Τέμπη. Στη λέξη τρένο...», σημειώνει η Μαρία Καρυστιανού.

    «Στην δίκη μας περίπτωση, μετά την σύγκρουση που οφείλεται στις εγκληματικές παραλήψεις και αδιαφορία του υπολόγου συναδέλφου σας -που καταχειροκροτήθηκε από όλους σας- και ο οποίος εμπλέκεται ΚΑΙ σε οικονομικό έγκλημα σύμφωνα με την Ευρωπαία εισαγγελέα, έχουμε και την απίστευτη προσπάθεια / εμπλοκή της ηγεσίας του κόμματος που τόσο ένθερμα στηρίζετε , στην συγκάλυψη σχετικά με το παράνομο φορτίο της εμπορικής που έκαψε 30 ανθρώπους. Μακάρι να δείχνατε την ίδια θερμή στην αποκάλυψη της αλήθειας και την προάσπιση των αξιών της κοινωνίας», τονίζει.

    Η Μαρία Καρυστιανού, διαμηνύει ότι οι συγγενείς των θυμάτων δεν σκοπεύουν να κλείσουν τα μάτια τους. «Η ζωή που συνεχίζεται από πλευράς των εμπλεκόμενων, σαν να μην έχει συμβεί ΤΙΠΟΤΑ , είναι ύβρις για τους νεκρούς, για μας , για όλους. Ο θάνατος αυτών των ανθρώπων συνέβη. Δεν είναι μια ιστορία που πάλιωσε …. Είναι ένα έγκλημα που παραμένει ντροπιαστικά ατιμώρητο. Αν πιστεύετε ότι θα κλείσουμε μάτια και αυτιά ΚΑΙ σε αυτό το κρατικό έγκλημα, στέκεστε γελασμένος».

    Κλείνοντας κατηγορεί τον Βασίλη Οικονόμου για νοσηρή κομματική ιδεολογία. «Είτε διαβάζετε έτοιμες δηλώσεις είτε εκφράζεστε ελεύθερα, είναι ολοφάνερη σε όλους η έλλειψη ηθικής και η νοσηρή κομματική ιδεολογία στην οποία ανήκετε. Σίγουρα πάντως δεν κινδυνεύετε με διαγραφή. Μάλλον καταχειροκροτήθηκατε και εσείς.

    Οι δηλώσεις του Βασίλη Οικονόμου

    Ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών μιλώντας χθες στο Kontra, επιτέθηκε στους μηχανοδηγούς, που πραγματοποιούν απεργιακές κινητοποιήσεις από χθες με αίτημα να ληφθούν μέτρα ασφαλείας για τον σιδηρόδρομο.

    «Γιατί μιλάτε συνέχεια για τα Τέμπη; Δεν μπορεί ένα τραγικό περιστατικό να είναι άλλοθι για να μην γίνεται τίποτα ή δικαιολογία για κάποιους να ακυρώνουν το μέσο αυτό. Ακυρώνουν το μέσο ενώ τρώνε ψωμί από τον σιδηρόδρομο», είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος στα Τέμπη.

    Ο ίδιος αρνήθηκε ότι τρένα λίγο έλειψαν να συγκρουστούν μετωπικά στους Αγίους Αναργύρους, εγκαλώντας τους μηχανοδηγούς για ψέματα.«Λένε μεγάλα ψέματα. Δεν συνέβη ποτέ το περιστατικό στους Αγίους Αναργύρους», ισχυρίστηκε ο Βασίλης Οικονόμου αναφέροντας ότι λειτούργησαν όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας.

    Στη συνέχεια ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών επιτέθηκε και πάλι κατά των μηχανοδηγών λοιδορώντας το αίτημα για τηλεδιοίκηση.«Οι μηχανοδηγοί που λένε βάλτε τηλεδιοίκηση εκεί που γίνονται τα έργα είναι σαν να σας λέω εγώ πετάχτε με ελικόπτερο τώρα. Λένε κάτι που εις γνώση τους ξέρουν ότι δεν γίνεται».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Συνάντηση Γιάννη Λέντζα με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών
    Συνάντηση Γιάννη Λέντζα με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών

    Με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου συναντήθηκαν ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Πολεοδομίας Διονύσης Κεκάτος, μαζί με την Βουλευτή Ηλείας Διονυσία Αυγερινοπούλου.

    Η συνάντηση έγινε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε ιδιαίτερα φιλικό κλίμα, με την συζήτηση να επικεντρώνεται σε σημαντικά θέματα των συγκοινωνιών.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Έλεγχοι ανά εξάμηνο και τσουχτερά πρόστιμα για ανασφάλιστα ΙΧ από την εφορία
    Έλεγχοι ανά εξάμηνο και τσουχτερά πρόστιμα για ανασφάλιστα ΙΧ από την εφορία

    Διασταυρώσεις και ελέγχους ξεκινούν από τις αρχές του φθινοπώρου για τον εντοπισμό των περίπου 500.000 ανασφάλιστων οχημάτων, των απλήρωτων τελών κυκλοφορίας αλλά και των ΙΧ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

    Τα πρόστιμα θα είναι ιδιαίτερα τσουχτερά για τους παραβάτες και θα φθάνουν ακόμα και τα 10.000 ευρώ σε περιπτώσεις υποτροπής.

    Η πλατφόρμα μέσω της οποίας θα γίνονται οι διασταυρώσεις στα οχήματα αναμένεται να ενεργοποιηθεί το Σεπτέμβριο οπότε και θα «τρέξουν» οι πρώτες διασταυρώσεις.

    Το νέο σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων αξιοποιώντας διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου θα εντοπίζει:

    • ανασφάλιστα οχήματα,
    • οχήματα που δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο ΚΤΕΟ,
    • οχήματα των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας ή τις οφειλές που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση μεταβίβασης.

    Οι έλεγχοι θα γίνονται μια φορά το εξάμηνο ενώ τα πρόστιμα να είναι τσουχτερά για τους παραβάτες. Ξεκινούν από 250 ευρώ και μπορεί να φτάσουν ανάλογα με την παράβαση, σε περίπτωση υποτροπής, ακόμα και τα 30.000 ευρώ.

    Η εγκύκλιος της ΑΑΔΕ

    Όπως αναφέρει σε εγκύκλιό της η ΑΑΔΕ, οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι θα γίνονται μια φορά στους έξι μήνες και οι παραβάτες θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμα, όπως τα εξής:

    • Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα είναι ανασφάλιστο. Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
    • Ισόποσα των τελών κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
    • 400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
    • Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

    Πηγή: Cnn.gr

  • «Σαφάρι» της εφορίας για τα ανασφάλιστα ΙΧ - Έλεγχοι ανά εξάμηνο και τσουχτερά πρόστιμα
    «Σαφάρι» της εφορίας για τα ανασφάλιστα ΙΧ - Έλεγχοι ανά εξάμηνο και τσουχτερά πρόστιμα

    Διασταυρώσεις και ελέγχους ξεκινούν από τις αρχές του φθινοπώρου για τον εντοπισμό των περίπου 500.000 ανασφάλιστων οχημάτων, των απλήρωτων τελών κυκλοφορίας αλλά και των ΙΧ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

    Τα πρόστιμα θα είναι ιδιαίτερα τσουχτερά για τους παραβάτες και θα φθάνουν ακόμα και τα 10.000 ευρώ σε περιπτώσεις υποτροπής.

    Η πλατφόρμα μέσω της οποίας θα γίνονται οι διασταυρώσεις στα οχήματα αναμένεται να ενεργοποιηθεί το Σεπτέμβριο οπότε και θα «τρέξουν» οι πρώτες διασταυρώσεις.

    Το νέο σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων αξιοποιώντας διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου θα εντοπίζει:

    • ανασφάλιστα οχήματα,
    • οχήματα που δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο ΚΤΕΟ,
    • οχήματα των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας ή τις οφειλές που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση μεταβίβασης.

    Οι έλεγχοι θα γίνονται μια φορά το εξάμηνο ενώ τα πρόστιμα να είναι τσουχτερά για τους παραβάτες. Ξεκινούν από 250 ευρώ και μπορεί να φτάσουν ανάλογα με την παράβαση, σε περίπτωση υποτροπής, ακόμα και τα 30.000 ευρώ.

    Η εγκύκλιος της ΑΑΔΕ

    Όπως αναφέρει σε εγκύκλιό της η ΑΑΔΕ, οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι θα γίνονται μια φορά στους έξι μήνες και οι παραβάτες θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμα, όπως τα εξής:

    • Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα είναι ανασφάλιστο. Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
    • Ισόποσα των τελών κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
    • 400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
    • Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο