Το Δημοτικό Σχολείο Αρχαίας Ολυμπίας πραγματοποίησε την πρώτη φάση του νέου προγράμματος Erasmus+ ΚΑ101 –Κινητικότητα προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης- στη Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας με θέμα «What provokes conflict and how can we manage it» («Τι προκαλεί τις συγκρούσεις και πώς μπορούμε να τις διαχειριστούμε»).
Συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί κ.κ. Βικτωρία Βασιλοπούλου και Ευδοκία Δαγκλή, ΠΕ70 και ΠΕ 05 αντίστοιχα.
Η κινητικότητα, που υλοποιήθηκε από 17 έως και 23 Νοεμβρίου 2019, περιελάμβανε:
- Διδασκαλία στο χώρο του φορέα υποδοχής
- Ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της Λιουμπλιάνα
- Επίσκεψη και ξενάγηση στο νησί και στα περίχωρα της λίμνης Bled
- Workshop/Παρουσιάσεις/Αξιολόγηση
Οι εκπαιδευόμενοι παρέλαβαν εκπαιδευτικό υλικό σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή το οποίο στη συνέχεια θα παρουσιαστεί και θα διαχυθεί.
Ήδη, στο πλαίσιο του νέου αυτού προγράμματος, το σχολείο είχε μια συνεργασία με το Κολλέγιο Αθηνών, στις 5/10/2019 και 12/10/2019, και μέσα από τη συμμετοχή στο προαναφερθέν course, όχι μόνο επιβεβαιώθηκαν οι πρακτικές του σχολείου μας αλλά επιπροσθέτως έγινε σαφές πόσο σημαντική είναι η αντίληψη των ατόμων για τις διαπροσωπικές σχέσεις και τη διαχείριση συγκρούσεων ώστε να βελτιστοποιούν τις συνεργασίες τους και να έχουν τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα από αυτές, σε όλα τα επίπεδα που επιχειρούνται.
Επίσης, δεδομένου ότι το σχολείο μας βραβεύτηκε για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών και μαθητών του στη δράση της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας με την υποστήριξη του ΠΕΚΕΣ ΔΕ «How Erasmus+ change my school» στο πλαίσιο των Erasmus Days 2019, σημειώνεται ότι η συμμετοχή στο συγκεκριμένο course ενδυνάμωσε την πρόθεσή μας για περαιτέρω συνεργασίες, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο με σχολεία και φορείς, αφού αυτές όχι μόνο βελτιστοποιούν τους συμμετέχοντες σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο αλλά επιπροσθέτως διαμορφώνουν ένα πλαίσιο όπου οι πιθανές συγκρούσεις (conflicts) δύναται να μετατρέπονται σε δυναμικό θετικό πεδίο αναδιαμόρφωσης των δεδομένων των διαπροσωπικών σχέσεων είτε και να αποφεύγονται μέσω της ενσυναίσθησης και με γνώση των αιτίων των συγκρούσεων. Στην ουσία, δε μιλούμε για τίποτε άλλο παρά για το γεγονός ότι η συμμετοχή μας στη συγκεκριμένη κινητικότητα αποτελεί για μας «Πρόκληση» (‘challenge’) για να «Ανοίξουμε» το σχολειό μας και να «τολμήσουμε» θεμιτές αλλαγές εντός των ορίων και του πλαισίου του εκπαιδευτικού μας συστήματος με βάση την Παιδεία και άλλους θεσμούς μας.
Η εμπειρία από το πρόγραμμα συνηγορεί στην πρόταση συμμετοχής και άλλων συναδέλφων σε ανάλογα προγράμματα στο πλαίσιο τους Erasmus+ όχι μόνο λόγω των ταξιδιών, αλλά κυρίως για τις εκπαιδευτικές, πολιτιστικές, κοινωνικές «ανταλλαγές» εμπειριών σε θέματα και ζητήματα που αφορούν στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια κοινότητα.
Τέλος, η φιλοξενία από το φορέα Υποδοχής στη Λιουμπλιάνα ήταν άψογη. Άνθρωποι ζεστοί, φιλικοί, συνεργάσιμοι αλλά και με υψηλό επίπεδο γνώσεων και επαγγελματισμού.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια και εποπτεύεται από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών(Ι.Κ.Υ).