Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου 2020 11:45

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας: Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής W.R.O™ 2020

Γράφτηκε από
Ad Slot

Ανακοινώθηκαν τα θέματα για την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO η οποία διοργανώνεται για 12η συνεχή χρονιά από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE.

Αυτή τη χρονιά το θέμα της Ολυμπιάδας είναι «Ομάδα δράσης για το κλίμα: CLIMATE SQUAD»! και η σεζόν ξεκινάει...

Να θυμίσουμε ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας έχει θέσει υπό την αιγίδα της τον Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Δυτικής Ελλάδας για μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων, ο οποίος θα διεξαχθεί στην Πάτρα, την Κυριακή 22 Μαρτίου 2020 με ώρα προσέλευσης 09:00 π.μ. στο κτήριο Β1 Οργανισμού Λιμένος Πατρών (Νέο Λιμάνι).Η θεματική του Πανελλήνιου διαγωνισμού για νήπια είναι «Μια βόλτα στην πόλη μου (μη διαγωνιστική κατηγορία)», για μαθητές/τριες Δημοτικού είναι «Από τον Αρχιμήδη στον Da Vinci» και «Ποδόσφαιρο 2Χ2», για μαθητές/τριες Γυμνασίου είναι «Τα ποτάμια ενώνουν την Ευρώπη» (βασική κατηγορία) και «Πρωτέας» (παράλληλη κατηγορία για αρχάριες ομάδες) και για μαθητές/τριες Λυκείου είναι «Τρίλιζα». Η ανοικτή κατηγορία για μαθητές/τριες Γυμνασίου και Λυκείου, συμβαδίζει με τη θεματική της Ολυμπιάδας WRO 2020 με θέμα την «Κλιματική Αλλαγή».

Μπορεί να έχετε παρατηρήσει ότι βιώνουμε ήδη τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Αντιμετωπίζουμε περισσότερες πυρκαγιές δασών, πιο ακραίες θερμοκρασίες, μεγαλύτερα κύματα καύσωνα, απουσία ή υπερχείλιση βροχοπτώσεων και αύξηση των επιπέδων της θάλασσας. Η φύση και οι ωκεανοί λειτουργούν κανονικά ως ρυθμιστές του κλίματος απορροφώντας διοξείδιο του άνθρακα από τον αέρα. Αλλά η ποσότητα των αερίων θερμοκηπίου που εκπέμπουμε από τα ορυκτά καύσιμα είναι τόσο υψηλή που υπερβαίνει την ικανότητα της φύσης να τα απορροφήσει.

Χρειαζόμαστε την ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ σας να δράσει!
Οι ομάδες στη Regular κατηγορία θα αναπτύξουν ρομπότ που θα μας επιτρέψουν να προσαρμοστούμε και θα μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε τους ολοένα συχνότερους κλιματολογικούς κινδύνους.

Οι ομάδες της Open κατηγορίας θα δημιουργήσουν ρομποτικές λύσεις ώστε να αποφευχθεί η εκπομπή αερίων θερμοκηπίου από ορυκτά καύσιμα ή αυτά να απορροφηθούν. Ψάχνουμε για καινοτόμες λύσεις. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικές τεχνολογίες και υλικά που μπορείτε να βρείτε στον τόπο σας.

Οι επίσημοι κανόνες όλων των κατηγοριών ανακοινώνονται κάθε 15 του Γενάρη ετησίως στον ιστότοπο της διεθνούς διοργάνωσης ταυτόχρονα για όλο τον κόσμο. Στη συνέχεια οι κανόνες αναρτώνται και στα ελληνικά στον επίσημο ιστότοπο WRO Hellas:

https://wrohellas.gr/world-robot-olympiad-2020/

Μείνετε συντονισμένοι!

Παρακαλούμε για τη σχετική δημοσίευση-ανάρτηση της ανακοίνωσης

και της συνημμένης εικόνας.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων

Άρης Λούβρης

2610362425

Γραφείο Τύπου

Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας

Τηλ: 2610362402

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου 2020 18:47

Σχετικά Άρθρα

  • Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας: Erasmus Days2024 "I (AI) SING ERASMUS+, I HAIKU ERASMUS+”
    Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας: Erasmus Days2024

    Mε ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε και φέτος ο εορτασμός των Erasmus Days 2024 που πραγματοποιήθηκε στις 14-19 Οκτωβρίου 2024 με τη διοργάνωση 10111 εκδηλώσεων σε όλο τον κόσμο. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών - Εθνικής Μονάδας Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ και διοργάνωσε την εκδήλωση “Ι (ΑΙ) Sing Erasmus+, I Haiku Erasmus” σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δια της Περιφερειακής Επόπτριας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και της Προωθήτριας Εrasmus+ Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024.

    Τριάντα τέσσερις (34) εξαιρετικές δημιουργίες μαθητών και εκπαιδευτικών παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής εκδήλωσης. Οι συμμετέχοντες δημιούργησαν το δικό τους τραγούδι ή Haiku ποίημα για την Erasmus+ εμπειρία τους με ή χωρίς τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης.

    Μέσα από την εκδήλωση αναδείχθηκαν οι εμπειρίες και οι ευκαιρίες που προσφέρει στη Σχολική Κοινότητα το Erasmus+ σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ, Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ) με συμμετοχές και από τις 3 Περιφερειακές Ενότητες Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας. Παράλληλα αναδείχθηκε η αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω κυρίως της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης δηλαδή της χρήσης της ως εργαλείο, σε ένα μέρος μίας ολοκληρωμένης μαθησιακής εμπειρίας και όχι ως υποκατάστατο της ανθρώπινης νοημοσύνης.

    Οι δημιουργίες των μαθητών υπάρχουν διαθέσιμες στον ακόλουθο ψηφιακό τοίχο:

    https://padlet.com/pdedeerasmusdays2021/erasmusdays-2024-o54oofrhma7jtht6

    Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε σε όλους τους συμμετέχοντες η δημιουργικότητα , η φαντασία αλλά και τα συναισθήματα χαράς για τις νέες εμπειρίες και γνώσεις, που καθρεφτίζονταν μέσα στις δημιουργίες των μαθητών. Τα παιδιά μίλησαν για την αξία της ειρήνης καταδικάζοντας τη φρίκη του πολέμου, τις αρχές της ισότητας και της δικαιοσύνης, τη σημασία της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, την αξία της συμπερίληψης, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και αειφορία, τη σημασία της ευζωίας και την προσδοκία για ένα σχολείο ανοιχτό σε όλους. Αναφέρθηκαν στη λαχτάρα και την προσμονή που ένοιωθαν πριν την υλοποίηση του προγράμματος αλλά εξέφρασαν και την ικανοποίηση τους για όλες τις μοναδικές στιγμές που βίωσαν συμμετέχοντας στο πρόγραμμα. Αξίζει να αναφερθεί πως στην εκδήλωση συμμετείχε και το 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πάτρας, του οποίου πρόσφατα αναγνωρίσθηκε το έργο πανευρωπαϊκά αφού ήταν ένα εκ των 96 σχολείων σε όλη την Ευρώπη που απέσπασε το Ευρωπαϊκό Βραβείο Καινοτόμου Διδασκαλίας 2024, μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναγνώριση του έργου και των επιτευγμάτων εκπαιδευτικών που εφαρμόζουν εξαίρετες πρακτικές αλλά και της ταυτόχρονης προβολής της αξίας του Erasmus+.

    Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους και απηύθυναν χαιρετισμό, η Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Μπαλωμένου Αθανασία ως εκπρόσωπος της Περ/κης Δ/νσης Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας, ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας ΠΔΕ Παπαδόπουλος Τάκης, η, Επικεφαλής Europe Direct Δυτικής Ελλάδας Βουτσινά Μαρία, η εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ελλήνων Δημοσιογράφων Ριζογιάννη Μαρίνα ενώ στήριξαν την πρωτοβουλία πλήθος Συμβούλων Εκπαίδευσης. Την εκδήλωση παρουσίασαν και συντόνισαν η Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Δρ. Μπαλωμένου Αθανασία και η Προωθήτρια Erasmus+ Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Δρ. Σαρλή Έλενα.

    Μπορείτε να ψηφίσετε σε Online ψηφοφορία τα αγαπημένα σας τραγούδια και Haiku ανταμείβοντας την προσπάθειά εκπαιδευτικών και μαθητών έως και τις 31 Οκτωβρίου 2024 στον ακόλουθο σύνδεσμο:

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeEI9b5oa7p3LmJ9YH0SHY3j8uE2B_KPIjsyHbS7vvIf5xBkQ/viewform

    Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές, «συνοδοιπόρους και συνταξιδιώτες», για τη συμμετοχή και τη συνεργασία σε αυτή την μοναδική εμπειρία.

    Οργανωτική-Τεχνική Υποστήριξη: Βλασσοπούλου Ευαγγελία (Αν. Προωθήτρια Εrasmus+ Δυτικής Ελλάδας), Προδρόμου Ελευθερία, Καραγιάννης Θεόδωρος.

    perif dieyth erasmus 2

    perif dieyth erasmus 3

    perif dieyth erasmus 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ομαδικά εργαστήρια πληροφόρησης και συμβουλευτικής στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος Μαθητείας ΕΠΑΛ 2023-24
    Ομαδικά εργαστήρια πληροφόρησης και συμβουλευτικής στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος Μαθητείας ΕΠΑΛ 2023-24

    Στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος Μαθητείας ΕΠΑΛ σχολικού έτους 2023-24 προσφέρονται ομαδικά εργαστήρια πληροφόρησης και συμβουλευτικής στους Μαθητευόμενους της Η’ Φάσης του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας από το Ινστιτούτο Εργασίας της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος με τη συνεργασία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας καθώς και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας.

    Το 1ο εργαστήριο με θέμα ¨Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Συναισθηματικής Νοημοσύνης¨ θα πραγματοποιηθεί ως ακολούθως:

    ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

    ΩΡΑ

    ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

    28-02-2024

    14:30-17:00

    Συνεδριακό Κέντρο Δήμου Ηλιδας (Οδός Πλαστήρα, Αμαλιάδα)

    28-02-2024

    17:30-20:00

    Συνεδριακό Κέντρο Δήμου Ηλιδας (Οδός Πλαστήρα, Αμαλιάδα)

    06-03-2024

    14:30-17:00

    Συνεδριακό Κέντρο Δήμου Ηλιδας (Οδός Πλαστήρα, Αμαλιάδα)

    06-03-2024

    17:30-20:00

    Συνεδριακό Κέντρο Δήμου Ηλιδας (Οδός Πλαστήρα, Αμαλιάδα)

    Οι ημερομηνίες των δύο επόμενων εργαστηρίων θα ανακοινωθούν προσεχώς. Τα θέματα των εργαστηρίων αυτών θα είναι

    1. Διαχείριση Συγκρούσεων στο Χώρο Εργασίας

    και

    1. Τεχνικές Αναζήτησης Εργασίας, Βιογραφικό, Συνέντευξη

    Στα εργαστήρια μπορούν επίσης να συμμετέχουν όσοι Διευθυντές και εκπαιδευτικοί των σχολείων που εμπλέκονται, το επιθυμούν.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού: Επιμορφωτική ημερίδα για τους εκπαιδευτικούς σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 
    Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού: Επιμορφωτική ημερίδα για τους εκπαιδευτικούς σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 

    Με πρωτοβουλία του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, επιμορφωτική ημερίδα για τους εκπαιδευτικούς σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, με θέματα:

    «Οδηγός Προγράμματος Erasmus+ 2023, Επισημάνσεις αλλαγών στην υποβολή αιτήσεων, Διαδικασία διαπίστευσης σχολικών μονάδων».

    Εισηγήτριες ήταν οι κυρίες:

    - Σαρλή Έλενα

    Προωθήτρια Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΠΔΕΔΕ,

    - Δαββέτα Έλενα

    αν. Προωθήτρια Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΠΔΕΔΕ

    (Απόφαση υπ’ αριθ. 11857/Η1/03-02-2022 του ΥΠΑΙΘ)

    Η παραπάνω ημερίδα έλαβε χώρα την Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023 στους χώρους του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού.

    Το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων της Ηλείας ήταν μεγάλο, κάτι που αποτυπώθηκε στις δηλώσεις συμμετοχής αλλά και στην ένθερμη και ενεργό συμμετοχή τους.

    Μετά το πέρας της ημερίδας, οι δύο εισηγήτριες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την επιτυχία της, αλλά κυρίως για τη συμμετοχή, το ενδιαφέρον, τις καίριες παρατηρήσεις, τα σχόλια και τις ερωτήσεις που τους υποβλήθηκαν. Δεσμεύτηκαν για την εισήγησή τους σε επόμενη ημερίδα που θα συνδιοργανώσουν η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού, με θέμα τις τεχνικές λεπτομέρειες των αιτήσεων για τη διαδικασία διαπίστευσης σχολικών μονάδων στο πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία αποτελεί μία νέα σχετικά πρωτοβουλία για απλοποίηση της συμμετοχής τους.

    Από τη μεριά τους, οι υπεύθυνοι των σχεδίων Erasmus+ του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού κ.κ. Χαντζή Καλλιόπη, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας και Κοντέλης Ευστράτιος, καθηγητής Μουσικής και Υποδιευθυντής της σχολικής μονάδας, δήλωσαν ευτυχείς που ικανοποιήθηκαν οι προσδοκίες των συναδέλφων τους για αυτήν τους την πρωτοβουλία κι ευχαρίστησαν τις δύο κυρίες που «έδωσαν τα φώτα τους» κι έλυσαν όλες τις απορίες που τέθηκαν από μέρους των εκπαιδευτικών σε ένα εξαιρετικά συνεργατικό κλίμα προς όφελος της εκπαίδευσης.

    Η υλοποίηση σχεδίων του προγράμματος Erasmus+ έχει σκοπό την επαφή εκπαιδευτικών με Ευρωπαίους συναδέλφους τους με κύριο στόχο την ανταλλαγή καλών πρακτικών. Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με συνομήλικούς τους από όλες τις χώρες της Ευρώπης, κάτι που συμβάλλει στη μη περιθωριοποίησή τους και τη γνωριμία με άλλες κουλτούρες, παραδόσεις, συνήθειες και πρακτικές, ώστε να αποκτήσουν εφόδια τέτοια, που θα τους διαμορφώσουν σε ενεργούς Ευρωπαίους πολίτες, εφόδια που πολλές φορές δε μπορεί να τους δώσει η τυπική εκπαίδευση.

    mousiko varthol imerifda ekpaid 5

    mousiko varthol imerifda ekpaid 2

    mousiko varthol imerifda ekpaid 3

    mousiko varthol imerifda ekpaid 4

    mousiko varthol imerifda ekpaid 6

    (Δελτίο Τύπου)

  • Εξέπληξαν και τους διαμορφωτές Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Ε.Ε. μαθητές και εκπαιδευτικοί της ΠΔΕΔΕ στις Βρυξέλλες!
    Εξέπληξαν και τους διαμορφωτές Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Ε.Ε. μαθητές και εκπαιδευτικοί της ΠΔΕΔΕ στις Βρυξέλλες!

    Εξέπληξαν θετικά ακόμη και τους διαμορφωτές Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Ε.Ε. τα μέλη της Ελληνικής Αποστολής CHOICE τα οποία βρέθηκαν στις Βρυξέλλες στις 29 Νοεμβρίου 2022. Υπενθυμίζεται πως το CHOICE-Ενίσχυση του κινήτρου των νέων για την επιλογή καριέρας STEM, είναι ένα Erasmus+ έργο ΚΑ3 το οποίο υποστηρίζει τη μεταρρύθμιση στην Εκπαιδευτική Πολιτική σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο και στο οποίο συμμετείχε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας ως εταίρος. Η ερευνητική του ομάδα υποστηρίχτηκε από στελέχη του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας και της ΠΔΕΔΕ ενώ συγκροτήθηκε Εθνική Ομάδα Εργασίας CHOICE (https://www.euchoice.eu/) στην οποία συμμετείχαν και συνεισέφεραν ουσιαστικά 37 εκπαιδευτικοί και 250 μαθητές ενώ μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας (MOOC) (https://mooc.euchoice.eu/user/auth/login) που δημιουργήθηκε περισσότεροι από 450 εκπαιδευτικοί και 6700 μαθητές σε εθνικό επίπεδο επωφελήθηκαν εφαρμόζοντας τις καινοτόμες εκπαιδευτικές προτάσεις STEM και STE(A)M τις οποίες περιέχει αποσκοπώντας στην απόκτηση δεξιοτήτων χρήσιμων στην μελλοντική αγορά εργασίας.

    To Διεθνές Συνέδριο CHOICE φιλοξενήθηκε στις κτιριακές εγκαταστάσεις της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (https://www.eesc.europa.eu/en) και συνδιοργανώθηκε από την Lifelong Learning Platform, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και άλλους εταίρους. Με την παρουσία τους τίμησαν το συνέδριο ως συμμετέχοντες η Αντιπρόεδρος της Lifelong Learning Platform κ. Monica Verzola, το μέλος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής κ. Michael Mcloughlin, ο πρώην Υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Ρουμανίας και μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Victor Negrescu, η εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και μέλος της ομάδας του Σχεδίου Δράσης για την Ψηφιακή Εκπαίδευση (2021-2027) κ. Leonie Bultynck και η Διευθύντρια του Τμήματος Εκπαίδευσης των Επιστημών του European Schoolnet κ. Εβίτα Τασιοπούλου. Η Υπεύθυνη Έργου CHOICE για την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ Έλενα Σαρλή και η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας CHOICE της ΠΔΕΔΕ κ. Αθανασία Μπαλωμένου εκπροσώπησαν την ΠΔΕΔΕ ως μέλη της ελληνικής αποστολής στη συζήτηση για την εκπαιδευτική πολιτική κάνοντας καίριες παρεμβάσεις.

    Ο Περιφερειακός Διευθυντής δήλωσε: «Ο κύκλος του Ευρωπαϊκού έργου CHOICE έκλεισε με μεγάλη επιτυχία επιβεβαιώνοντας την πίστη που είχαμε όλοι στην ΠΔΕΔΕ εξ’ αρχής ότι στελέχη, εκπαιδευτικοί και μαθητές, θα πετύχουμε.

    Τις εντυπώσεις έκλεψαν οι μαθητές, εκπαιδευτικοί και Στελέχη Εκπαίδευσης οι οποίοι συμμετείχαν στο συνέδριο κατόπιν δημόσιας κλήρωσης εκ των μελών των ομάδων οι οποίες συν-δημιούργησαν το εκπαιδευτικό υλικό. Συγκεκριμένα στο συνέδριο συμμετείχαν εκπροσωπώντας τις σχολικές τους μονάδες οι Νικόλαος Κουστουμπάρδης (μαθητής) και Πέτρος Σταυρόπουλος (εκπαιδευτικός) του Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Πατρών, η Παβλίνα Νάσι (μαθήτρια) του Λυκείου της Ανδρίτσαινας, οι Νεφέλη-Αποστολία Κάτρη (απόφοιτος) και Πέτρος Σουλίδης (εκπαιδευτικός) των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Παναγία Προυσιώτισσα Αγρινίου, η Άννα Γεωργακοπούλου (Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας και επικεφαλής της Δημιουργικής Ομάδας Εργασίας της Ηλείας) και ο κ. Απόστολος Βετσόπουλος (Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕΚΕΣ ΔΕ και επικεφαλής της Δημιουργικής Ομάδας Εργασίας της Αιτωλοακαρνανίας) έχοντας κατά κοινή ομολογία μία άκρως ουσιαστική και καρποφόρα συμμετοχή μέσα από ελκυστικές στο ευρωπαϊκό κοινό παρουσιάσεις και τοποθετήσεις.

    Σημειώνεται ότι προ του Συνεδρίου την Ελληνική Αποστολή υποδέχτηκαν ο Πρέσβης της Ελλάδος στις Βρυξέλλες Διονύσιος Καλαμβρέζος συγχαίροντας τα μέλη της για τις δράσεις και πρωτοβουλίες τους, ο Πρόξενος κ. Βασίλειος Ζαρμπάλης καθώς και η Επικεφαλής του Συντονιστικού Γραφείου Εκπαίδευσης Βρυξελλών κ. Φωτεινή Κολλάρα οι οποίοι αφιέρωσαν σημαντικό μέρος από το χρόνο τους συνομιλώντας με τα μέλη της ελληνικής αποστολής για την προσπάθειά τους αυτή μετατρέποντας αυτήν την συνάντηση σε μία αξέχαστη βιωματική εμπειρία. Την Πρεσβεία εκπροσώπησε στο Συνέδριο η κ Αντιγόνη Ντινάκη την οποία ευχαριστούμε θερμά για όλη την υποστήριξη.

    pdede choice vrikseles 2

    pdede choice vrikseles 3

    pdede choice vrikseles 4

    pdede choice vrikseles 5

    pdede choice vrikseles 6

    pdede choice vrikseles 7

    (Δελτίο Τύπου)

  • Η όπερα «Φιντέλιο» του Μπετόβεν, οι ErasmusDays 2021 στην ΠΔΕΔΕ και το Κάστρο της Ακροκορίνθου
    Η όπερα «Φιντέλιο» του Μπετόβεν, οι ErasmusDays 2021 στην ΠΔΕΔΕ και το Κάστρο της Ακροκορίνθου

    Στις 15 Οκτωβρίου 2021 με την ευκαιρία της ετήσιας Πανευρωπαϊκής Γιορτής των ErasmusDays κατά τη διάρκεια της οποίας διοργανώνονται εκδηλώσεις Erasmus+ από διαφορετικές χώρες σε όλο τον κόσμο, ακούσαμε τον τοίχο της ΠΔΕΔΕ να μιλάει…..έναν ψηφιακό τοίχο που σχεδιάστηκε για τη συγκεκριμένη εκδήλωση (https://padlet.com/pdedeerasmusdays2021/trrfs3a3krcb8ok)

    Πριν πάμε στον τοίχο λίγα λόγια για τη δράση…Το Erasmus+, το πιο επιτυχημένο πρόγραμμα της Ευρώπης, φέτος μας επιφύλαξε μία μεγάλη έκπληξη αφού οι επωφελούμενοι από αυτό ανά την υφήλιο τα κατάφεραν πάλι! Τίποτα δεν μπόρεσε να τους σταματήσει! Ούτε καν η πανδημία! Έσπασε ακόμη ένα νέο ρεκόρ αφού πραγματοποιήθηκαν 5.665 εκδηλώσεις σε περισσότερες από 65 χώρες σε όλο τον κόσμο με εκατομμύρια συμμετέχοντες. Αυτή η έκδοση του #ErasmusDays απέδειξε ότι το πρόγραμμα είναι πιο ζωντανό από ποτέ και φυσικά η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας με τους φορείς της και τα σχολεία της ήταν εκεί και συνέβαλαν σε αυτήν την επιτυχία!

    Πώς; Η ΠΔΕΔΕ σε συνεργασία με το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας διοργάνωσαν την διαδικτυακή εκδήλωση «Ο τοίχος μιλάει…και εμείς ακούμε!». Λένε πως…οι τοίχοι έχουν αυτιά…και γιατί το λένε; Γιατί…η άμυνα των πόλεων στα αρχαία χρόνια και έως τον μεσαίωνα ήταν κυρίως τα τείχη που την κύκλωναν. Στην Ακροκόρινθο ο Ναρσής, πασίγνωστος μηχανικός της εποχής έχτισε για λογαριασμό του βασιλιά ένα απόρθητο φρούριο που κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει την επιτυχία του. Η επιτυχία βρισκόταν σε μία εκπληκτική καινοτομία για την εποχή του…σε κάποιους μυστικούς σωλήνες από κεραμόχωμα που είχε κρύψει στο εσωτερικό των τειχών και έφταναν ως τα υπόγεια που χρησιμοποιούνταν ως φυλακές για τους αιχμαλώτους. Έτσι ακόμη και από το ψηλότερο σημείο του φρουρίου μπορούσε να ακούσει κανείς τις συζητήσεις των αιχμαλώτων…Έτσι και οι τοίχοι είχαν «ωτία» ή αλλιώς αυτιά…Στη δική μας περίπτωση…ο ψηφιακός μας τοίχος όχι μόνο είχε αυτιά, όχι μόνο γέμισε καινοτόμες διδακτικές και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις οι οποίες ήδη εφαρμόζονται σε σχολικές μας μονάδες και αναρτήθηκαν από φορείς και εκπαιδευτικούς της Περιφέρειάς μας, αλλά έδωσε και φωνή που ακούστηκε πολύ δυνατά σε μαθητές και εκπαιδευτικούς μας κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συζήτησης με θέμα τις αναρτήσεις του τοίχου.

    ddd

    Ο ήχος μπορεί να μην ήταν τόσο κρυστάλλινος λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων όπως αυτός που ακούστηκε όταν τραγούδησε την όπερα «Φιντέλιο» του Μπετόβεν η ανιψιά του Κωλέττη σε ένα από τα μουσικά απογευματινά δείπνα που έδινε η βασίλισσα Αμαλία, σύζυγος του Όθωνα. Στην όπερα «Φιντέλιο» υπάρχει το τραγούδι των φυλακισμένων που τελειώνει με τη φράση έχουν και οι τοίχοι αυτιά. Οι αντιοθωνικοί τελειώνοντας το τραγούδι με αυτή τη φράση βρήκαν την ευκαιρία να τη διαδώσουν σαν σύνθημα αλλά και να προφυλάσσονται από τους Βαυαρικούς κατασκόπους. Εκπαιδευτικοί και μαθητές μας βίωσαν την πλήρη ελευθερία από τον δικό μας τοίχο και φώναξαν δυνατά την εμπειρία Erasmus+ τους, μέσω της άμεσης ζωντανής συζήτησης με συναδέλφους τους με και χωρίς εμπειρία Erasmus+, με στελέχη της εκπαίδευσης, οι μαθητές συζήτησαν με συμμαθητές τους επίσης με ή χωρίς εμπειρία Erasmus+ ενώ όλοι τους είχαν τη δυνατότητα να αναρτήσουν εκπαιδευτικό υλικό έτσι ώστε όλη η εκπαιδευτική κοινότητα σε εθνικό επίπεδο να γνωρίσει νέα εκπαιδευτικά εργαλεία και διδακτικές προσεγγίσεις αλλά και σύντομα ηχητικά αρχεία στα οποία μιλούν για την εμπειρία τους, μοιράζονται τραγούδια που έχουν γράψει κ.α.

    5 commonvaluedays

    Κατά τη διάρκεια της εκδήλωση παρουσιάστηκε η δράση της ΠΔΕΔΕ στα ευρωπαϊκά προγράμματα (https://youtu.be/hjimWjQujHs), τα προγράμματα Erasmus+ της ΠΔΕΔΕ με πεδίο επηρεασμού ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής CHOICE, STEAMonEdu που πραγματεύονται κυρίως την εκπαιδευτική προσέγγιση STEAM καθώς και τη διασύνδεσή της με την αγορά εργασίας και την αναβάθμιση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού, GEM-IN που πραγματεύεται τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, την πολιτειότητα, τις θεμελιώδεις κοινές αξίες μέσα από παιχνίδι, το D.A.N.Sc.E for All- ακρωνύμιο για το θέμα του έργου Σχεδιάζοντας μία Νέα Σχολική Εκπαίδευση για Όλους (Designing a New School Education for All) ενώ συγκεντρώθηκαν πάνω από 80 αναρτήσεις σχολικών μας μονάδων που διαχειρίζονται τα δικά τους έργα Erasmus+. Στις πλούσιες αναρτήσεις θα βρει κανείς τρόπους πραγματικής εφαρμογής καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων εντός του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος και των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών και στις τρεις βαθμίδες σχολικής εκπαίδευσης, πολλαπλά παραδείγματα χρήσης καινοτόμων ψηφιακών και μη εργαλείων και διδακτικών μεθόδων, ενθουσιώδη ηχητικά αρχεία και βίντεο με τις εμπειρία Erasmus+, σημαντικές διακρίσεις μαθητών και εκπαιδευτικών σε επιστημονικά συνέδρια και μαθητικούς διαγωνισμούς σε εθνικό αλλά και πανευρωπαϊκό επίπεδο μέσα από την υλοποίηση του Erasmus+ σχεδίου τους, που τους γεμίζουν εφόδια για την μετέπειτα πορεία τους αλλά και εσωτερική ικανοποίηση.

    giannopoulos sarli

    Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος, ο Οργανωτικός Συντονιστής του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας κ Παπαδάκης Σπυρίδων και ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας κ Ζέρβας Ανδρέας. Οργανωτικά υπεύθυνες και υπεύθυνες συντονισμού ήταν η κ. Σαρλή Έλενα, Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της ΠΔΕΔΕ και η κ. Μπαλωμένου Αθανασία, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας, στη συζήτηση συμμετείχαν με παρεμβάσεις τους οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας ενώ τεχνική και οργανωτική υποστήριξη παρείχαν οι κκ Δαββέτα Ελένη, Πέττας Ανδρέας και. Γεροντίνης Ιωάννης.

    Το βίντεο youtube της εκδήλωσης θα βρίσκεται σύντομα αναρτημένο στην ιστοσελίδα της δράσης:

    http://pdede.sch.gr/2021/09/30/erasmusdays2021-o-toichos-milaei-kai-emeis-akoyme/

    Λόγω της υψηλού ενδιαφέροντος και του μειωμένου χρόνου που είχαμε στη διάθεσή μας ο τοίχος θα ξαναμιλήσει…μείνετε συντονισμένοι!

    Έκδοση Δελτίου Τύπου: Σαρλή Έλενα

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ο Περιφερειακος Διευθυντής Εκπαίδευσης Δύτ. Ελλάδας Κ. Γιαννόπουλος για τη νέα σχολική χρονιά
    Ο Περιφερειακος Διευθυντής Εκπαίδευσηςς Δύτ. Ελλάδας κΚ. Γιαννόπουλος για την νέα σχολική χρονιά

    Μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή προς τους γονείς και μαθητές για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

    «Ανέβα…Όλο μπρος, ‘Όλο ψηλά

    Ανέβα, Ανέβα, Πάντα Ανέβαινε..

    Ανέβα… Και πες “ευχαριστώ”. Όχι στα τριαντάφυλλα, όχι στα μαχαίρια.

    Πες ευχαριστώ στη δύναμη, που σ’ έκανε ν’ ανέβεις…» Μενέλαος Λουντέμης

    Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες, Αγαπητοί Μαθητές,

    Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς 2021-22, σας εύχομαι να έχετε Υγεία, Δύναμη και διαρκώς να ανεβαίνετε…

    Υγεία ως προϋπόθεση ευτυχίας και επιτυχίας και Δύναμη για να ανταποκριθείτε με έμπνευση και δημιουργία στο κάλεσμα της μάθησης που περιμένει να την κατακτήσετε. Τέλος να συνεχίσετε να ανεβαίνετε κοιτάζοντας κατάματα το στόχο σας παρά τις όποιες αντιξοότητες.

    Ειδικά και φέτος, όπου η πανδημία είναι ακόμα εδώ, χρειάζεται από όλους μας να δείξουμε αντοχές, προσοχή και ορθή τήρηση των κανόνων αντιμετώπισης της πανδημίας.

    Είμαι βέβαιος πως όλοι βρισκόμαστε συνοδοιπόροι σε μία κοινή προσπάθεια να νικήσει η εκπαίδευση αυτήν την πανδημία και να βγούμε όλοι, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί νικητές.

    Θα είμαστε εδώ για να ακούσουμε και να εργαστούμε σε κοινή κατεύθυνση προκειμένου να έχετε το καλύτερο μαθησιακό περιβάλλον.

    Θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις προκειμένου να εξασφαλιστεί για εσάς ένα περιβάλλον ασφάλειας και δημιουργίας.

    Σας εύχομαι ολόψυχα…να ανέβετε!!

    Καλή Σχολική Χρονιά με υγεία!

    Ο Περιφ/κος Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας

    Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος

    (Δελτίο Τύπου)

  • ΠΔΕ Δυτ. Ελλάδας: Εντυπωσίασαν εκπαιδευτικοί και μαθητές/ μαθήτριες Erasmus+!
    ΠΔΕ Δυτ. Ελλάδας: Εντυπωσίασαν εκπαιδευτικοί και μαθητές/ μαθήτριες Erasmus+!

    Μαθητές/ μαθήτριες και εκπαιδευτικοί «έκλεψαν» την παράσταση στη διαδικτυακή εκδήλωση με τίτλο «Ευρωπαϊκά Προγράμματα Σπουδών: Πρόκληση και Καινοτομία στην εκπαίδευση» η οποία συνδιοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ).

    Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας πέραν του ενεργού της ρόλου ως φορέα υλοποίησης έργων Erasmus+ με σαφή εκπαιδευτικό προσανατολισμό στα οποία έχουν ευκαιρίες συμμετοχής σχολικές της μονάδες, υποστηρίζει ουσιαστικά και σε συνεργασία με τα εκπαιδευτικά στελέχη όλων των δομών της, πολλαπλές ενημερωτικές δράσεις αλλά και εκδηλώσεις διάχυσης αποτελεσμάτων σχεδίων Erasmus+, διευκολύνοντας με αυτόν τρόπο όλο και περισσότερες σχολικές μονάδες, εκπαιδευτικούς και μαθητές/ μαθήτριες να υλοποιήσουν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα Erasmus+ και να επωφεληθούν από τα πολλαπλά οφέλη του. Επίσης διατηρεί μία χρόνια και άρτια συνεργασία με το ΕΑΠ καθώς και άλλους ακαδημαϊκούς φορείς με απώτερο σκοπό την περαιτέρω ωφέλεια από εκπαιδευτικά ευρωπαϊκά προγράμματα σχολικής εκπαίδευσης και την επουσιώδη , άρρηκτη συνεργασία και διασύνδεση ανάμεσα στις διαφορετικές βαθμίδες της εκπαίδευσης σε πολλαπλά επίπεδα με κοινό όραμα ένα καλύτερο μέλλον της εκπαίδευσης στην Ευρώπη αλλά και Διεθνώς.

    pde dut elladas erasmus4

    Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, ο Οργανωτικός Συντονιστής του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας κ. Σπυρίδων Παπαδάκης και ο Καθηγητής ΣΘΕΤ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και Διευθυντής της Ερευνητικής Ομάδας DAISSy του ΕΑΠ, κ. Αχιλλέας Καμέας.

    Επικεφαλής της Οργανωτικής Επιτροπής ήταν για την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας η Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της ΠΔΕΔΕ κ. Σαρλή Έλενα και για το ΕΑΠ η Υπεύθυνη Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Έργων κ. Γεωργακάκου Ελένη.

    pde dut elladas erasmus1

    Μαθητές/ μαθήτριες και εκπαιδευτικοί μοιράστηκαν με περίσσιο ενθουσιασμό τις Erasmus+ εμπειρίες τους οι οποίες αν και δεν περιείχαν το ταξιδιωτικό στοιχείο λόγω των περιορισμών της πανδημίας, ήταν προς ευχάριστη έκπληξη όλων όσων τους παρακολουθήσουν, καθηλωτικές τόσο ως προς το περιεχόμενο αλλά και τη δημιουργικότητά τους! Παρουσιάστηκαν εμπνευσμένες εκπαιδευτικές δράσεις από τους τομείς της τέχνης, των μαθηματικών, της τεχνολογίας, των φυσικών επιστημών, της λογοτεχνίας, της ιστορίας, της φυσικής αγωγής, αειφορίας κ.α., καθώς και εργαστηριακές προσεγγίσεις και διακρατικές διαδικτυακές συναντήσεις σε ένα διαπολιτισμικό, πολυγλωσσικό περιβάλλον.

    Είδαμε εκπαιδευτικούς και μαθητές/ μαθήτριες να διακρίνονται σε Πανελλήνιους και Διεθνείς μαθητικούς και εκπαιδευτικούς διαγωνισμούς χρησιμοποιώντας τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που εφάρμοσαν εντός των προγραμμάτων Erasmus+ που υλοποιούσε το σχολείο τους. Ακόμη, είδαμε σχολικές μονάδες να έχουν αποκτήσει σύγχρονο εργαστηριακό εξοπλισμό μέσω του προγράμματος Erasmus+ όπως επαγγελματικούς 3D εκτυπωτές, σετ ρομποτικής, εργαστηριακό εξοπλισμό φυσικών επιστημών και τεχνολογίας αλλά και Βιβλιοθήκες, σύγχρονο εξοπλισμό άθλησης κα. Είδαμε μαθητές Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου να συμμετέχουν ισότιμα ως εισηγητές/ εισηγήτριες στην Ημερίδα με εμφανείς τις νεοαποκτηθείσες δεξιότητες από τη συμμετοχή τους στο Erasmus+ και αυτοπεποίθηση. Τέλος, είδαμε Ερευνητές/ Ερευνήτριες να παρουσιάζουν ενδιαφέρουσες εξελίξεις με έμφαση στην εκπαιδευτική καινοτομία μέσω έργων Erasmus+ τα οποία προσφέρουν πλούσιες επιμορφωτικές ευκαιρίες στους/ στις εκπαιδευτικούς.

    pde dut elladas erasmus2

    Το σύνολο της Ημερίδας ανά εισήγηση, σχολική μονάδα ή φορέα μπορείτε να το δείτε στην ιστοσελίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας στον ακόλουθο σύνδεσμο:

    http://pdede.sch.gr/2021/06/08/entyposiasan-ekpaideytikoi-kai-mathites-erasmus/

    pde dut elladas erasmus3

    Δράσεις και ενέργειες υποστήριξης των σχολικών μονάδων για εμπλοκή τους στο πρόγραμμα Erasmus+ ως φορείς είτε ως συνεργαζόμενα σχολεία στα Erasmus+ έργα της ΠΔΕΔΕ σε συνεργασία με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου μπορείτε να βρείτε και στα κοινωνικά δίκτυα ως εξής:

    https://rb.gy/jzczfm

    Θερμά συγχαρητήρια σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/ μαθήτριες για τις δράσεις τους. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και το σύνολο των στελεχών και των δομών της, όπως και το ΕΑΠ, θα εξακολουθούν να βρίσκονται δίπλα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/ μαθήτριες, με τις ευχές όλων πρωτίστως για υγεία σε αυτούς/ αυτές και τις οικογένειές τους.

    (Δελτίο Τύπου)

  • ΠΔΕ: Mε επιτυχία το διαδικτυακό συνέδριο «Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M - STE(A)M educators & education»
    ΠΔΕ: Mε επιτυχία έληξε το διαδικτυακό συνέδριο «Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M - STE(A)M educators & education»

    Με πολύ μεγάλη επιτυχία έληξε την Κυριακή 9 Μαΐου το διαδικτυακό Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο «Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M - STE(A)M educators & education».

    Το Συνέδριο τελέστηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.) (Αρ. Πρωτ. 37527/ΓΔ4/2-4-2021) και συνδιοργανώθηκε από το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Δυτικής Ελλάδας της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας, το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων "Διόφαντος" (Ι.Τ.Υ.Ε.) και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.). Την Επιστημονική ευθύνη του Συνεδρίου είχαν οι Δρ. Αχιλλέας Καμέας, Καθηγητής Ε.Α.Π. και Δρ. Σπυρίδων Παπαδάκης, Οργανωτικός Συντονιστής ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας.

    Το Συνέδριο υποστηρίχθηκε από την Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας, την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης eTwinning, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, την Ελληνική Εκπαιδευτική Ένωση S.T.E.M. (E3STEM), την ΕλληνοΓερμανική Αγωγή, καθώς και από άλλα 14 ΠΕ.Κ.Ε.Σ. από όλη την Ελλάδα (1ο Κεντρικής Μακεδονίας, 1ο Ιονίων Νήσων, 1ο Νοτίου Αιγαίου, 2ο Βορείου Αιγαίου, 2ο Κεντρικής Μακεδονίας, 2ο Νοτίου Αιγαίου, 3ο Αττικής, 4ο Αττικής, 5ο Αττικής, Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Θεσσαλίας, Κρήτης, Πελοποννήσου και Στερεάς Ελλάδας). Επιπλέον, το Συνέδριο υποστηρίχθηκε από τη Διεθνή Κοινότητα Εκπαιδευτικών Scientix, το έργο “STEAMonEdu: Competence development of STE(A)M educators through on line tools and communities” και τα έργα “STEAM-IT”, “CHOICE” & “GEMIN”. Επιστημονικά Υπεύθυνοι των Έργων οι κ.κ. Παπαδάκης Σπυρίδων, Μπαλωμένου Αθανασία και Γαριού Αγγελική (Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου) ενώ Υπεύθυνη Υλοποίησης των έργων της ΠΔΕΔΕ είναι η κ Σαρλή Έλενα (Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων).

    Τις εργασίες του Συνεδρίου χαιρέτησαν ο Αλέξανδρος Κόπτσης, Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Ειδικής Αγωγής εκπροσωπώντας την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων και εκ μέρους των διοργανωτών οι κκ. Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, Μιχάλης Παρασκευάς, Καθηγητής στο Παν. Πελοποννήσου και Αναπληρωτής Διευθυντής του Ι.Τ.Υ.Ε. «Διόφαντος» και Ευστάθιος Ευσταθόπουλος, Καθηγητής και Αντιπρόεδρος Ακαδημαϊκών Υποθέσεων του Ε.Α.Π. Μεταξύ άλλων, παρενέβησαν η Νικολέττα Γιαννούτσου από το Κοινό Ερευνητικό Κέντρο (JRC) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Agueda Gras-Velazquez από την Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Scientix, ο Σοφοκλής Σωτηρίου, Υπεύθυνος Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής, η Αλεξάνδρα Παπανικολάου, Υπεύθυνη Προγραμμάτων Κοινωνικής Προσφοράς της Vodafone Ελλάδος, ο Σαράντος Ψυχάρης, Καθηγητής στην ΑΣΠΑΙΤΕ και Πρόεδρος της Ε3ΣΤΕΜ, ο Τάσος Μικρόπουλος, Καθηγητής στο Παν. Ιωαννίνων και Προέδρος της ΕΤΠΕ και ο Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης, Διδάσκων στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και Συντονιστής της Επιστημονικής Επιτροπής STEAM του ΕΛ/ΛΑΚ.

    pekes steam2

    Η συμμετοχή όχι μόνο εκπαιδευτικών αλλά εκπαιδευτών όλων των βαθμίδων, επιστημόνων, ερευνητών και φοιτητών έφθασε πολύ κοντά στα 6.000 άτομα. Κατά μέσο όρο, περισσότερα από 500 άτομα παρακολούθησαν κάθε προσκεκλημένη ομιλία, ενώ περισσότερα από 3.100 άτομα συνολικά παρακολούθησαν το Συνέδριο καθεμία από τις τρεις ημέρες. Με χαρά τονίζουμε τη σημαντική συμμετοχή των γυναικών, στη διοργάνωση, το πρόγραμμα και το ακροατήριο. Στην έρευνα ικανοποίησης, τουλάχιστον το 96% των συνέδρων δήλωσαν ότι οι προσδοκίες τους από το Συνέδριο ικανοποιήθηκαν, καθώς απέκτησαν νέες και ουσιαστικές γνώσεις, οι οποίες θα συμβάλλουν στην επιστημονική και επαγγελματική τους ανέλιξη. Τα σχόλια όλων των συνέδρων ήταν περισσότερο από ενθαρρυντικά, δηλώνοντας (σε ποσοστό μεγαλύτερο από 99%) κυρίως την ανάγκη να υπάρξει συνέχεια ανάλογων εκπαιδευτικών – επιμορφωτικών – επιστημονικών δράσεων, που ανοίγουν τους ορίζοντες, ενισχύουν την εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων, γνώσεων και εμπειριών και προσφέρουν θετικά σε κάθε εκπαιδευτική διαδικασία.

    Κορυφαίοι διεθνώς ακαδημαϊκοί και ερευνητές από το χώρο της εκπαίδευσης STE(A)M μοιράστηκαν το βήμα με εκπαιδευτικούς και μαθητές οι οποίοι έλαβαν ενεργό ρόλο εισηγητών/τριων σε καλές πρακτικές που έχουν εφαρμοστεί στα σχολεία από άκρη σε άκρη της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού. Στις προσκεκλημένες ομιλίες, το κοινό άκουσε για την STE(A)M διάσταση της Πολυπλοκότητας και της Κβαντικής Υπολογιστικής και τις δυνατότητες που παρέχουν στην εκπαίδευση STE(A)M το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ) και η Εναέρια Ρομποτική (drones), ενημερώθηκε για τις διαφορετικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις, τη σημασία της Υπολογιστικής Σκέψης και της Ενοποιημένης Προσέγγισης αλλά και το ρόλο του Ανοικτού Σχολείου στην εκπαίδευση STE(A)M, είδε απτά παραδείγματα μετασχηματισμού της διδασκαλίας και πρακτικών με σύγχρονες τεχνολογίες και ενεπλάκη σε συζητήσεις αναφορικά με την Κοινωνική Δικαιοσύνη στην εκπαίδευση STE(A)M.

    Επιπλέον, οι συμμετέχοντες/ουσες είχαν την ευκαιρία να δουν εκπαιδευτικές πρακτικές STE(A)M για κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα, να εκπαιδευτούν σε νέες τεχνολογίες (Arduino, App Inventor κα) και πεδία εφαρμογής (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Ενέργεια, Τέχνη, αλλά και Ελληνική Επανάσταση, Origami κ.α.) της εκπαίδευσης STE(A)M, να προβληματιστούν σχετικά με την ανάπτυξη δεξιοτήτων και να γνωρίσουν διεθνή σχετικά έργα (STEAMonEdu, CHOICE κ.ά.), δίκτυα (eTwinning) και πλατφόρμες (Scientix).

    pekes steam3

    Την Παρασκευή 7 Μαΐου βραβεύτηκαν σε ειδική συνεδρία οι καλύτερες φωτογραφίες και πρακτικές εκπαίδευσης STE(A)M με τη χορηγία της Vodafone Ελλάδας και του προγράμματος Generation Next. Κατά το κλείσιμο του συνεδρίου την Κυριακή 9 Μαΐου, απονεμήθηκε με τη χορηγία του Ε.Α.Π. από τον Καθηγητή Οδυσσέα-Ιωάννη Ζώρα, Πρόεδρο του Ε.Α.Π., το Βραβείο Καλύτερης Επιστημονικής Εργασίας, στην εισήγηση των Σ. Κοτρέτσου, Ε. Κοντογούρη, Γ. Ρέππα και Π. Θεοχαρίδου, με τίτλο: «200 Years since the Greek Revolution-200 Years Paper: a STEAM Scenario». Στο Συνέδριο εντάχθηκαν μουσικές παρεμβάσεις από την Φιλαρμονική Γαστουρίου Κέρκυρας «Ομόνοια», με αρχιμουσικό τον κ. Σ. Ράλλη και μουσικά σύνολα σχολείων.

    Κατά τη διάρκεια του τριήμερου, σε επτά (7) παράλληλες συνεδρίες και δεκαπέντε (15) ζώνες, παρουσιάστηκαν 11 προσκεκλημένες ομιλίες, 54 εισηγήσεις, 52 διδακτικές πρακτικές και 30 ειδικές συνεδρίες. Η προβολή των συνεδριών γινόταν ταυτόχρονα και από κανάλια στο YouTube. Οι καταγραφές ορισμένων συνεδριών έχουν αναρτηθεί (προς το παρόν χωρίς επεξεργασία) στο κανάλι YouTube του Συνεδρίου (https://steamonedu.eu/el/steam2021conference/) και του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας (https://blogs.sch.gr/pekesde/archives/2216). Τα πρακτικά του Συνεδρίου θα εκδοθούν σύντομα από τον Εκδοτικό Οίκο του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π). Το πλήρες πρόγραμμα και ο τόμος των περιλήψεων είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου (https://steamonedu.eu/el/steam2021conference/).

    Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους/ες τους/τις εισηγητές, οι οποίοι/ες αποτέλεσαν πηγή έμπνευση στους/στις συναδέλφους, όπως καταγράφηκε στα σχόλια, αλλά και όλους/ες όσοι/ες παρακολούθησαν το Συνέδριο και έδωσαν αφορμή για περαιτέρω σκέψη με τις ερωτήσεις και τις παρατηρήσεις τους. Ιδιαίτερα ευχαριστούμε τους συνεργάτες μας από την ερευνητική ομάδα DAISSy του Ε.Α.Π., το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας και τα 14 ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της χώρας, η συνεργασία και η δύναμη των οποίων απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες της Ελληνικής εκπαίδευσης, όταν οι συμμετέχοντες/ουσες σε αυτή αισθάνονται ότι ανήκουν στο ίδιο «συνεχές» και επιδιώκουν κοινούς στόχους.

    Οι Συντονιστές της Οργανωτικής & Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου

    Δρ. Σπυρίδων Παπαδάκης

    Οργανωτικός Συντονιστής ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας

    Δρ. Αχιλλέας Καμέας

    Καθηγητής Σ.Θ.Ε.Τ. Ε.Α.Π.

    Εκ μέρους της ΠΔΕΔΕ

    Δρ. Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος

    Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch