Μια εξαιρετική δουλειά, ένα ιδιαίτερο παραμύθι, το οποίο είναι γραμμένο σε τέσσερις διαφορετικές γλώσσες, τα Ελληνικά, τα Αγγλικά, αλλά και την ελληνική και αγγλική γραφή Braille, έρχεται να κάνει υπερήφανη την εκπαιδευτική κοινότητα του νομού και όχι μόνο. Χθες το πρωί, οι μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Πύργου παρουσίασαν «Το κοχύλι της Αιγιάλης» μαζί με τον εμπνευστή εκπαιδευτικό Δημήτρη Καραντώνη.
Πρόκειται για ένα παραμύθι που αναφέρεται στην ιστορία ενός 15χρονου μαθητή που ζει στην Αμοργό και στα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει στην καθημερινότητα και στο σχολείο του, αφού δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες υποδομές για αυτόν. Η ιστορία εξελίσσεται στη συνέχεια στην Αθήνα, όπου ο 15χρονος, καταφέρνει να ξεχωρίσει αλλά και να αγαπηθεί από τους συμμαθητές του.
Το συγκεκριμένο παραμύθι, που είναι αποτέλεσμα της εξαιρετικής συνεργασίας των μαθητών του 1ου και του 3ου ΓΕΛ Πύργου και των εκπαιδευτικών τους, πρόκειται μέσω του υπουργείου Παιδείας να παρουσιαστεί σε όλα τα σχολεία της χώρας.
Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βασίλης Δημητρέλλος ο οποίος ήταν παρόν στην παρουσίαση ανέφερε ότι: «Είναι μία αξιέπαινη προσπάθεια των μαθητών του 1ου και του 3ου ΓΕΛ Πύργου και των εκπαιδευτικών. Είναι ένα αποτέλεσμα του «θέλω και μπορώ» μαθητών και εκπαιδευτικών ειδικά για την δύσκολη εποχή την οποία διανύουμε τόσο για την ελληνική κοινωνία αλλά και στην εκπαιδευτική κοινότητα. Θέλω να συγχαρώ τους μαθητές οι οποίοι αξιοποιώντας τις δημιουργικές τους ικανότητες, τη φαντασία τους και την ευαισθησία τους, λειτουργώντας με μεράκι και ζήλο και δημιουργώντας το συγκεκριμένο πόνημα, προάγουν την ιδέα της συνεργασίας και της αγάπης και του σεβασμού στην διαφορετικότητα. Συγχαρητήρια στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς».
Ο διευθυντής του 1ου ΓΕΛ Πύργου Γιώργος Φωτεινόπουλος αναφέρθηκε στις δυνατότητες που έχουν τα παιδιά, όταν τους δίνονται οι κατάλληλες ευκαιρίες, τονίζοντας ότι: «Είναι μία προσπάθεια συνεργασίας του 1ου και του 3ου Γενικού Λυκείου Πύργου. Ήταν μία ιδέα του Δημήτρη Καραντώνη, εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής σε ένα τμήμα παράλληλης στήριξης. Όλο το τμήμα σκέφτηκε να γράψει ένα παραμύθι. Είναι ένα καλό παράδειγμα για το τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά μας όταν τους δίνουμε τις ευκαιρίες. Ούτε ο κορωνοϊός στάθηκε εμπόδιο και με πολλές προφυλάξεις, όταν άνοιξαν τα σχολεία προσπάθησαν τα παιδιά και το ολοκλήρωσαν το παραμύθι αυτό και σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση να το παρουσιάσουμε. Είναι ένα παραμύθι το οποίο έγραψαν τα ίδια τα παιδιά, σε δύο γλώσσες Ελληνικά και Αγγλικά αλλά και σε ελληνική και αγγλική γραφή Braille. Είναι πολύ σημαντικό το αποτέλεσμα και το βιβλίο αυτό θα σταλεί με πρωτοβουλία του υπουργείου και σε μαθητές όλης της Ελλάδας με προβλήματα όρασης. Η αλήθεια είναι ότι το αποτέλεσμα ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Όταν ο Δημήτρης Καραντώνης ήρθε στο γραφείο και μου είπε ότι σκέφτονται να γράψουν ένα παραμύθι και σε μορφή Braille μου φάνηκε πολύ δύσκολο και θεώρησα ότι δεν θα το βγάλουν στο τέλος. Όμως οι μαθητές είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι και έχουν και μαθητές με ειδικές δεξιότητες στην τάξη τους, τα κατάφεραν και αξίζουν συγχαρητήρια».
Από την πλευρά του ο διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Πύργου Γιάννης Μπουλογεώργος συμπλήρωσε: «Ο κ. Καραντώνης εργάζεται στο σχολείο μας και στο 1ο ΓΕΛ και έχει μαθητές και από το 1ο και από το 3ο ΓΕΛ. Έχει δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα αξιόλογο και ξεχωριστό βιβλίο, ενώ κάτι αντίστοιχο δεν έχει ξαναγίνει στα πλαίσια του Πύργου. Τιμά τα δύο σχολεία αλλά και τον καθηγητή, που επέδειξαν κάποιες από τις δυνατότητες των παιδιών και μάλιστα παιδιά που έχουν δεξιότητες σε κάτι ξεχωριστό. Τα σχολεία δεν έχουν διαφορές. Θα πρέπει να μας ενώνουν πράγματα και όχι να μας χωρίζουν και αυτό κάνουμε και εμείς. Η συνεργασία μας θα συνεχιστεί και θα πρέπει να μετέχουν ακόμα περισσότερα σχολεία».
Ο Δημήτρης Καραντώνης μίλησε για την προσπάθεια που έκαναν οι μαθητές, να αναδείξουν τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, εξηγώντας τον τρόπο που λειτούργησαν έτσι ώστε να ολοκληρωθεί αυτό το εξαιρετικό παραμύθι. «Δημιουργήσαμε ένα πρωτοποριακό παραμύθι που περιλαμβάνει ελληνική και αγγλική γραφή βλεπόντων, ελληνική και αγγλική γραφή Braille. Ήταν πραγματικά ένα ταξίδι και καθ όλη τη διάρκεια της χρονιά ο προσανατολισμός μας ήταν να στραφούμε και να σκεφτούμε τα Άτομα με Αναπηρία και να προσπαθήσουμε κι εμείς να βοηθήσουμε, βάζοντας ένα λιθαράκι για να αλλάξουμε κάποια πράγματα. Η συμμετοχή των μαθητών και ο ζήλος τους ήταν συγκλονιστικός καθώς θέλησαν και αυτοί να προσφέρουν κάτι.
Έτσι κάναμε παράλληλες δράσεις όπως οι επισκέψεις στο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο Πύργου στο Αγ. Ιωάννη όπου οι μαθητές έπαιξαν με τα παιδιά, γνώρισαν τον τρόπο ζωής τους, ενθουσιάστηκαν και πήραν δύναμη να προχωρήσουν παραπέρα το σκοπό που είχαν. Αποφασίσαμε, να γράψουμε και σε γραφή Braille καθώς τα παιδιά θέλησαν να απευθυνθούν και σε μαθητές που δεν βλέπουν αφού στα βιβλιοπωλεία δεν υπάρχουν βιβλία που να απευθύνονται σε μαθητές με προβλήματα όρασης, και στο Νομό μας υπάρχουν μαθητές που δεν βλέπουν και η πρόσβαση τους στην ανάγνωση είναι ελάχιστη. Έτσι προγραμματίσαμε μία εκδρομή στη σχολή τυφλών στην Καλαμάτα και φιλοξενηθήκαμε στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Οι μαθητές είχαν εκεί την ευκαιρία, από τους καθηγητές της γραφής Braille να μάθουν και να γνωρίσουν τη γραφή. Εκτός από αυτό, τους μίλησαν για τον τρόπο ζωής τους και όπως οι ίδιοι χαρακτηρίζουν ήταν μία μοναδική εμπειρία, καθώς είχαν την δυνατότητα να μπουν για λίγο στον τρόπο ζωής αυτών των ανθρώπων, να κάνουν βιωματικό παιχνίδι άσκησης με το λευκό μπαστούνι, να περπατήσουν στα αμφιθέατρα του Πανεπιστημίου και να δουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αυτοί οι άνθρωποι. Μετά παρ όλο που ξεκίνησε η καραντίνα και ήρθε η αναστολή λειτουργίας των σχολείων, για εμάς ήταν μία πρόκληση να μπορέσουμε να βγάλουμε εις πέρας όλο αυτό…».
Αρωγοί στη προσπάθεια των μαθητών ήταν επίσης και οι εκπαιδευτικοί Αγγελική Παπαγεωργίου, Μαρία Νάρου και Βασιλική Σίψα.