Δευτέρα, 02 Μαρτίου 2020 22:49

Μεγάλη κίνηση στην επιστροφή των εκδρομέων του τριημέρου

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Η εικόνα που μας έστειλε αναγνώστης από τα διόδια της Ελευσίνας στην Ολυμπία Οδό στο ρεύμα εισόδου προς Αθήνα, είναι χαρακτηριστκή της κατάστασης που επικρατεί από την επίστροφή των εκδρομέων του τριημέρου.

Η κίνηση είναι πολύ μεγάλη και οι ουρές στο σταθμό διοδίων, ανάλογες.

Έως αργά το βράδυ η κατάσταση δεν έχει αλλάξει.

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 02 Μαρτίου 2020 23:55

Σχετικά Άρθρα

  • Αττική Οδός: Τι αλλάζει από τις 6 Οκτωβρίου - Οι χρεώσεις στα διόδια, τι θα γίνεται με τους «δεν πληρώνω» και το «θολό» κομμάτι
    Αττική Οδός: Τι αλλάζει από τις 6 Οκτωβρίου - Οι χρεώσεις στα διόδια, τι θα γίνεται με τους «δεν πληρώνω» και το «θολό» κομμάτι

    Μείωση των διοδίων στα 2,50 από 2,80 ευρώ που κοστίζουν σήμερα για τα επιβατικά (Ι.Χ.), ελαφρά εμπορικά οχήματα και αυτοκίνητα με τροχόσπιτα, αναπροσαρμογή του αντιτίμου ανάλογα με τον πληθωρισμό κάθε έτους και δυνατότητα κλιμακωτής αύξησης ανάλογα με την ώρα, την ημέρα, αλλά ακόμα και με το σταθμό διοδίων σε πέντε χρόνια από τώρα, προβλέπει η νέα 25ετής παραχωρηση της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία κατατέθηκε το Σάββατο στη Βουλή προς κύρωση.

    Με τη σύμβαση τίθεται στη διακριτική ευχέρεια του νέου λειτουργού του αυτοκινητόδρομου το αν θα διατηρήσει στελεχωμένους με υπαλλήλους τους σταθμούς διοδίων ή θα εφαρμόσει πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα υποβολής πρότασης εκ μέρους του παραχωρησιούχου για επιπλέον θέσεις ανάπτυξης σταθμών διοδίων. Επιπλέον καθορίζεται ο τρόπος αποζημίωσής του στις περιπτώσεις που κάποιο όχημα περάσει τα διόδια χωρίς την καταβολή του αντιτίμου των διοδίων.

    Οι αλλαγές αυτές θα τεθούν σε εφαρμογή από τις 6 Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία, όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα αλλάξει χέρια η Αττική Οδός περνώντας από το Δημόσιο στην ευθύνη του νέου παραχωρησιούχου.

    Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση προβλέπει ότι ο Παραχωρησιούχος (ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.), θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού έναντι εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, ύψους 3,27 δισ. ευρώ. Επιπλέον, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ κατά τη διάρκεια της παραχώρησης θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ.

    Μένει, πάντως, να αποσαφηνιστεί τί ακριβώς θα ισχύσει για τους κατόχους πομποδεκτών και τυχόν υπολοίπου προπληρωμένων διελεύσεων που αυτοί έχουν ως προς το σκέλος της τιμής, στην οποία αυτά θα χρεωθούν μετά την 6η Οκτωβρίου. Οι χρήστες διατηρούν, πάντως, το δικαίωμα «να καταγγείλουν αζημίως και οποτεδήποτε τις συμβάσεις αυτές, τηρουμένων κατά τα λοιπά των ειδικότερων συμβατικών όρων. Στην περίπτωση αυτή, αναλαμβάνουν τυχόν μη αναλωμένο υπόλοιπο της συνδρομής τους».

    Κλιμακωτές χρεώσεις σε πέντε χρόνια

    Όπως αναλυτικά αναφέρεται στη σύμβαση, προς αντιμετώπιση τυχόν εκτεταμένων φαινομένων κυκλοφοριακής συμφόρησης, παρέχεται στον Παραχωρησιούχο, μετά την πέμπτη επέτειο της Ημερομηνίας Έναρξης Παραχώρησης, η δυνατότητα να προτείνει σύστημα διαφοροποιημένου διοδίου τέλους για διαφορετικές χρονικές περιόδους (π.χ. ώρες αιχμής και ώρες εκτός αιχμής), διαφορετικούς τύπους ημερών (π.χ. καθημερινές, Σαββατοκύριακα και αργίες) ή/και διαφορετικούς Σταθμούς Διοδίων.

    Προϋπόθεση είναι η παρατηρούμενη μέση ωριαία ταχύτητα της διαμπερούς κυκλοφορίας στην κατεύθυνση αιχμής και στις δύο περιόδους αιχμής να είναι χαμηλότερη από 45 km/h για δύο ώρες και για 30 ημέρες εντός περιόδου έξι συνεχόμενων μηνών, της θερινής περιόδου (15/6-31/8) μη συμπεριλαμβανομένης, σε τουλάχιστον τρία από τα τέσσερα κατωτέρω τμήματα του Αυτοκινητοδρόμου:

    • Τμήμα Α: Α/Κ Λ. Δ. Πλακεντίας (13) - Α/Κ Αθηνών - Λαμίας (8)
    • Τμήμα Β: Α/Κ Παπάγου (Υ2)-Α/Κ Αγ. Παρασκευής (Υ4)
    • Τμήμα Γ: Α/Κ Λ. Φυλής (6) - Α/Κ Αθηνών- Λαμίας (8)
    • Τμήμα Δ: Α/Κ Λεονταρίου (16) - Α/Κ Λ. Δ. Πλακεντίας (13).

    Ακολούθως, η πρόταση θα πρέπει να εγκριθεί από το δημόσιο, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του ανεξάρτητου μηχανικού, καθώς και να ενημερωθεί σχετικά η DGMove και εφόσον κριθεί απαραίτητο να ληφθεί σύμφωνη γνώμη της. Το προτεινόμενο σύστημα ξεκαθαρίζεται πως θα εφαρμοστεί με ευθύνη, επιμέλεια και έξοδα του παραχωρησιούχου.

    Βάσει των προβλέψεων, ο παραχωρησιούχος δικαιούται να θεσπίσει σύστημα εκπτώσεων στα Διόδια Τέλη ή ειδικών μειωμένων τελών διοδίων για συχνή ή καθημερινή χρήση ή για οποιαδήποτε άλλη ειδική κατηγορία χρηστών, να μειώνει τα Διόδια Τέλη για κατηγορίες οχημάτων για μια συγκεκριμένη περίοδο (εντός ημέρας, εβδομάδας, μήνα κ.λπ.), να χρεώνει διαφορετικά Διόδια Τέλη στους διαφορετικούς Σταθμούς Διοδίων. Σε καμία περίπτωση όμως τα διόδια δεν θα μπορούν να υπερβούν, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, τα Βασικό Τέλος Διοδίου ανά κατηγορία οχήματος.

    Βάσει των όρων της σύμβασης, ο αριθμός των πυλών σε οποιονδήποτε Σταθμό διοδίων που θα βρίσκονται σε συνεχή λειτουργία πρέπει καθόλη τη διάρκεια του 24ώρου να διασφαλίζει ότι δε θα δημιουργούνται ουρές αναμονής στις πύλες των Σταθμών διοδίων μεγαλύτερες των 6 οχημάτων ανά πύλη για περισσότερα από 15 λεπτά ανά ημέρα, και για περισσότερες από 90 ώρες ανά έτος.

    Υποχρεωτικό το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων - Αποζημίωση για όσους δεν πληρώνουν

    Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου συγκαταλέγεται η λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων με την υποχρέωση λειτουργίας και τουλάχιστον μιας χειροκίνητης πύλης καταβολής διοδίων ανά κατεύθυνση σε κάθε Σταθμό Διοδίων. Η πύλη αυτή μπορεί να λειτουργεί είτε με εισπράκτορα διοδίων είτε με μηχανήματα είσπραξης που δέχονται πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες και μετρητά και θα πρέπει να είναι εξοπλισμένη με μικροφωνική εγκατάσταση που θα επιτρέπει στον χρήστη να επικοινωνεί εξ αποστάσεως με το προσωπικό του παραχωρησιούχου.

    Στην περίπτωση που ο Παραχωρησιούχος επιλέξει να εγκαταστήσει πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης διελεύσεων και είσπραξης διοδίων με ελεύθερη ροή οχημάτων (χωρις δρύφακτο - Free Flow system), υποχρεούται να προβλέψει και την εγκατάσταση των αναγκαίων διαδρόμων χειροκίνητης είσπραξης διοδίων ώστε να εξυπηρετούνται οι χρήστες που δεν έχουν προμηθευτεί κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

    Ανεξαρτήτως, πάντως, της εγκατάστασης αυτοματοποιημένου συστήματος διαχείρισης διελεύσεων και είσπραξης διοδίων, η σύμβαση - μέσω της χρήσης τεχνολογικών μέσων και της φωτογραφίας του αριθμού κυκλοφορίας - διασφαλίζει τον παραχωρησιούχο στις περιπτώσεις διελεύσεων χωρίς την πληρωμή διοδίου, ορίζοντας μάλιστα και υψηλή ποινή.

    Συγκεκριμένα ορίζεται ότι βεβαίωση της μη καταβολής του διοδίου συνοδευόμενη από ευκρινή φωτογραφία του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος με επισημείωση του χρόνου διέλευσης και βεβαίωση Αρμόδιας Αρχής για τα στοιχεία του υπόχρεου που θα εκδίδεται εντός 5 ημερών από τη σχετική αίτηση, θα αποτελεί πλήρη απόδειξη για τη διέλευση του οχήματος χωρίς την καταβολή του αντιτίμου και για την υποχρέωση του ιδιοκτήτη του να καταβάλει το οφειλόμενο τέλος και το 20πλάσιο ποσό απ΄αυτό, ως αστική ποινή.

    Ο Παραχωρησιούχος, μετά από παρέλευση 15 ημερών από την ημερομηνία βεβαίωσης της μη καταβολής, εντός των οποίων ο υπόχρεος θα δικαιούται να καταβάλει το οφειλόμενο τέλος με τον τρόπο που θα υποδείξει ο Παραχωρησιούχος, απαλλασσόμενος από κάθε άλλη επιβάρυνση, θα δικαιούται να ζητήσει και έκδοση διαταγής πληρωμής και για τα δύο αυτά ποσά με βάση την παραπάνω βεβαίωση.

    Το Δημόσιο δεν φέρει την ευθύνη της βεβαίωσης της μη καταβολής και της είσπραξης των ανωτέρω, αλλά μπορεί να επιβάλει επιπροσθέτως οποιαδήποτε επιπλέον πρόστιμα ορίζει ο ΚΟΚ.

    Οι εν λόγω προβλέψεις ισχύουν και για συναλλαγές σε χειροκίνητες πύλες, ηλεκτρονικές πύλες, και πύλες με ειδική συσκευή αποδοχής νομισμάτων ή/και πιστωτικών και χρεωστικών καρτών και ανεξάρτητα από την επιλογή του Παραχωρησιούχου να εγκαταστήσει ή όχι πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης διελεύσεων και είσπραξης διοδίων με ελεύθερη ροή οχημάτων.

    Οι εργαζόμενοι

    Θολό παραμένει το ζήτημα των σημερινών εργαζομένων στην παραχώρηση, ο αριθμός των οποίων υπολογίζεται σε περίπου 800 άτομα. Οπως απορρέει από τη σύμβαση, ο νέος παραχωρησιουχος δεν υποχρεώνεται να διατηρήσει παλαιές συμβάσεις. Ωστόσο πρόκειται για ανθρώπους που γνωρίζουν άριστα το αντικείμενο και μπορούν να εγγυηθούν τη «βελούδινη» μετάβαση, η οποία είναι και το ζητούμενο για το υπουργείο.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το ζήτημα των εργαζομένων δεν είχε ξεκαθαρίσει έως αργά το βράδυ της Παρασκευής. Αυτό το οποίο ξεκαθαρίζεται ωστόσο στη σύμβαση των 238 σελίδων, είναι ότι ο παραχωρησιούχος δεν ευθύνεται για απαιτήσεις και αξιώσεις που απορρέουν από οποιαδήποτε εργασιακή σύμβαση ή σχέση που συνδέεται με την υλοποίηση της παλιάς σύμβασης παραχώρησης του 1996.

    Επισημαίνεται επίσης ότι ο νέος παραχωρησιούχος εντός μίας ημέρας από την παράδοση σε αυτόν των συμβάσεων που έχουν συνάψει οι «Αττική Οδός Α.Ε.» και «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» για τη λειτουργία και εκμετάλλευση του δρόμου, θα προσδιορίσει ποιες από αυτές θέλει να διατηρήσει ως μεταβιβαζόμενες.

    Οι μεταβιβαζόμενες συμβάσεις, οι οποίες λήγουν την ημερομηνία έναρξης Παραχώρησης ή την προηγουμένη, «παρατείνονται αυτοδικαίως για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης, δυνάμενου του Παραχωρησιούχου να προβεί οποτεδήποτε εντός της ανωτέρω περιόδου σε καταγγελία οποιασδήποτε εκ των συμβάσεων αυτών αζημίως».

    Σε κάθε περίπτωση ορίζεται σαφώς ότι ο νέος παραχωρησιούχος δεν καθίσταται διάδοχος του προηγούμενου και των υπεργολάβων της εταιρίας και δε μεταβιβάζονται σε αυτόν δικαιώματα και υποχρεώσεις της «Αττική Οδός Α.Ε», ενώ - όπως αναφέρεται- δεν ευθύνεται έναντι οιουδήποτε δανειστή ή τρίτου και για οιαδήποτε χρέη ή οφειλές της Αττική Οδός ΑΕ.

    Τι άλλο προβλέπει η σύμβαση

    Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου συγκαταλέγονται και έργα διευκόλυνσης της κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, ορίζεται ότι στο πλαίσιο των Κατασκευών για την εύρυθμη λειτουργία του Έργου Παραχώρησης προβλέπονται, εφόσον ζητηθεί από το Δημόσιο, εντός πέντε ετών η κατασκευή

    - αναστροφών στον Α/Κ Λεονταρίου προς περιορισμό του κυκλοφοριακού προβλήματος στην απόληξη του κλάδου της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού στον Α/Κ Λ. Δ. Πλακεντίας και εξασφάλιση της δυνατότητας σύνδεσης του κλάδου Ραφήνας προς τον Αερολιμένα των Σπάτων.

    - εξόδου διαφυγής πεζών στη σήραγγα Βριλησσίων μήκους σήραγγας μεγαλύτερου των 500 μέτρων, καθώς και οι σuνοδές Η/Μ εγκαταστάσεις εντός ενός έτους από την έκδοση των απαιτούμενων αδειών για την έναρξη των εργασιών κατασκευής.

    Οι υπόλοιπες προβλέψεις της σύμβασης:

    • εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος αδιάλειπτής μέτρησης του κυκλοφοριακού φόρτου σε συνεχή βάση στους Σταθμούς Διοδίων ανά κατηγορία οχημάτων.
    • Αντικατάσταση των μεταλλικών στηθαίων του Αυτοκινητοδρόμου, πλευρικά ή στην κεντρική νησίδα, σε όλα τα οδικά τμήματα που οι μελέτες του έργου το προβλέπουν (ή πρόκειται να το προβλέψουν κατά την διάρκεια της Παραχώρησης). Εντός τριών ετών από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης, ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να προβεί στη πλήρη αντικατάσταση όλων των μεταλλικών στηθαίων. Επιπλέον θα πρέπει να προβεί σε κατάλληλο προγραμματισμό ώστε κατά την επιστροφή του Έργου στο Δημόσιο να ικανοποιείται η απαίτηση του παραμένοντος χρόνου ζωής τους που είναι 10 έτη. Σε περίπτωση που ο Παραχωρησιούχος δεν επιτύχει την τοποθέτηση του απαιτούμενου μήκους εντός της χρονικής περιόδου, για κάθε ημερολογιακή ημέρα υπαίτιας εκ μέρους του καθυστέρησης θα καταβάλλει ποινική ρήτρα στο Δημόσιο ίση με 500.000 ευρώ.
    • Ορίζεται το πλαίσιο αποζημιώσεων του παραχωρησιούχου, αλλά και του δημοσίου σε περιπτώσεις εκτάκτων γεγονότων, ανωτέρας βίας, αλλά και γεγονότων ευθύνης των δύο μερών.
    • Προβλέπεται η υποχρέωση σύνταξης εγχειριδίου λειτουργίας από τον παραχωρησιούχο εντός 4 μηνών. Το Εγχειρίδιο Λειτουργίας πρέπει να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων λεπτομερείς διαδικασίες για τη διαχείριση, ρύθμιση και περιορισμούς της κυκλοφορίας, αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών περιλαμβανομένων, σε περίπτωση ατυχήματος, των διαδικασιών κλεισίματος λωρίδων κυκλοφορίας, με εξειδίκευση στις περιοχές σηράγγων, κλπ.
    • Ορίζεται ρητά ότι ο Παραχωρησιούχος είναι υποχρεωμένος σε περίπτωση έκτακτων καταστάσεων, στις οποίες συγκαταλέγονται και τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα «να λαμβάνει κάθε μέτρο που είναι αναγκαίο και να παρέχει κάθε διευκόλυνση στις Αρμόδιες Αρχές να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους, ακόμη και αν τούτο έχει επιπτώσεις στα Έσοδα, προκειμένου να διασφαλιστούν συνθήκες ασφάλειας για τους Χρήστες, το Έργο Παραχώρησης και τους τρίτους».
    • Προβλέπεται ο ορισμός αρμοδίου για την ασφάλεια των σηράγγων και η διενέργεια ασκήσεων ετοιμότητας.
    • Εντός τριάντα ημερών από το τέλος κάθε ημερολογιακού έτους, ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να συντάσσει και να υποβάλλει στον Ανεξάρτητο Μηχανικό και στο Δημόσιο έκθεση με όλες τις εργασίες επιθεώρησης, συντήρησης, επιδιόρθωσης καιιτεχνικής βελτίωσης οι οποίες πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του παρελθόντος έτους. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις προθεσμίες αυτές, ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να καταβάλει στο Δημόσιο αποζημίωση.
    • Ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται εντός 12 μηνών να εκπονήσει μελέτη προστασίας των υδατικών οικοσυστημάτων στην περιοχή των ρεμάτων Ραφήνας και Βραυρώνας που τελούν υπό καθεστώς προστασίας, από ατυχηματική ρύπανση.
    • Επίσης υποχρεούται στην υποβολή σχεδίου Κλιματικής ανθεκτικότητας εντός 12 μηνών προτείνοντας μέτρα προσαρμογής ώστε να βελτιωθεί η ανθεκτικότητα της υποδομής σε ακραία κλιματικά φαινόμενα και προβλέψεις κλιματικής αλλαγής.
    • Εχει την υποχρεωση να εκπαιδεύσει κατά τους τελευταίους τρεις μήνες της Περιόδου Παραχώρησης το προσωπικό που θα οριστεί από το Δημόσιο σε όλες τις δραστηριότητες της λειτουργίας και συντήρησης.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Μείωση διοδίων: Σε ποιους σταθμούς και από πότε θα ισχύσουν οι εκπτώσεις
    Μείωση διοδίων: Σε ποιους σταθμούς και από πότε θα ισχύσουν οι εκπτώσεις

    Μειώσεις στο αντίτιμο των διοδίων που φτάνουν, συνολικά, έως και τα 3 ευρώ για τους χρήστες ΙΧ, προβλέπεται να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Οκτωβρίου 2024 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2025, ως αποτέλεσμα της αξιοποίησης του ποσού των 15,8 εκατ. ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο όφελος του Δημοσίου από την αναχρηματοδότηση του έργου Αυτοκινητόδρομος Μαλιακός – Κλειδί, που πραγματοποιήθηκε στις 31 Ιουλίου 2024. Έργο που εντάσσεται στο σχέδιο ανασυγκρότησης της Θεσσαλίας, το οποίο και παρουσίασε το απόγευμα της Δευτέρας (2/9) από το Κιλελέρ ο πρωθυπουργός.

    «Όπως είχαμε δεσμευτεί δημόσια στο ελληνικό Κοινοβούλιο, για πρώτη φορά, το όφελος που εξασφαλίσαμε για το Δημόσιο εγκρίνοντας την αναχρηματοδότηση του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, επιστρέφει στην ελληνική κοινωνία μέσω σημαντικής και οριζόντιας μείωσης του κόστους διοδίων στους σταθμούς του αυτοκινητόδρομου, τόσο για τους χρήστες ΙΧ όσο και για τους επαγγελματίες», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.

    Ειδικότερα, η έκπτωση αφορά όλες τις κατηγορίες οχημάτων με διαφοροποίηση μεταξύ ελαφρών (ΕΟ) και βαρέων οχημάτων (ΒΟ) και συγκεκριμένα:

    • Έκπτωση ύψους 17% για τα ελαφρά οχήματα σε όλες τις διελεύσεις, είτε με χρήση πομποδέκτη (οποιασδήποτε Παραχώρησης), είτε με πληρωμή σε λωρίδες με εισπράκτορα (ή αυτόματα μηχανήματα πληρωμής).
    • Έκπτωση ύψους 5% για τα βαρέα οχήματα, αποκλειστικά για τις διελεύσεις με χρήση πομποδέκτη (οποιασδήποτε Παραχώρησης).

    Το χρονικό διάστημα εφαρμογής του προγράμματος είναι από 1 Οκτωβρίου 2024 έως και 31 Δεκεμβρίου 2025 (περίοδος 15 μηνών) και αφορά στους σταθμούς διοδίων:

    • Πελασγίας
    • Μοσχοχωρίου
    • Μακρυχωρίου
    • Λεπτοκαρυάς
    • Κλειδιού
    • καθώς και τα 17 πλευρικά διόδια της περιοχής

    Οι αλλαγές έγιναν με βάση τις εκτιμήσεις των διελεύσεων από τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, όπου έχει συνυπολογιστεί και το ενδεχόμενο αποκλίσεων.

    Συγκεκριμένα, το όφελος για τους χρήστες ΙΧ από την εφαρμογή του προγράμματος είναι:

    • 2,8 ευρώ για το 2024, καθώς η επιβάρυνση της διέλευσης από τους πέντε σταθμούς μειώνεται από 16,5 (σήμερα) σε 13,7 ευρώ, και
    • 3 ευρώ για το 2025, από 17,4 σε 14,4 ευρώ.

    Όσον αφορά στα βαρέα οχήματα, σημειώνεται πως η έκπτωση ύψους 5% στους χρήστες που διαθέτουν πομποδέκτη προστίθεται στην έκπτωση ύψους 7%, η οποία υφίσταται ήδη από τον παραχωρησιούχο.

    Με τη συμφωνία που επετεύχθη ανάμεσα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στον παραχωρησιούχο, η ωφέλεια επιστρέφει με άμεσο τρόπο στην ελληνική κοινωνία, με μείωση του κόστους των μετακινήσεων για τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου.

    1725299105475-467281289-Capture.jpg

    Πηγή: Cnn.grCnn.gr

  • Σε ποιες ευρωπαϊκές χώρες δεν πληρώνεις διόδια στους αυτοκινητόδρομους
    Σε ποιες ευρωπαϊκές χώρες δεν πληρώνεις διόδια στους αυτοκινητόδρομους

    Στην Ελλάδα πληρώνουμε τσουχτερά την άνεση και την ασφάλεια, που προσφέρουν οι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι, ωστόσο υπάρχουν χώρες, όπου η χρήση τους είναι δωρεάν.

    Τυχεροί πρέπει να νιώθουν οι πολίτες οκτώ ευρωπαϊκών χωρών, στις οποίες δεν προβλέπονται διόδια για τη χρήση των αυτοκινητοδρόμων από τα Ι.Χ. Μάλιστα οι έξι από αυτές ανήκουν στις πλουσιότερες χώρες της Ευρώπης με υψηλά μέσα εισοδήματα για τους κατοίκους τους, αφού πρόκειται για τις Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Φινλανδία και Δανία, ενώ την οκτάδα συμπληρώνουν η Κύπρος και η Εσθονία.

    Σε αυτές τις οκτώ χώρες θα πρέπει να προσθέσουμε άλλες δύο και πιο συγκεκριμένα τη Λετονία και τη Μεγάλη Βρετανία, στις οποίες πληρώνεις διόδια μόνο σε ένα μικρό μέρος των αυτοκινητοδρόμων τους, ενώ στο μεγαλύτερο τμήμα του οδικού δικτύου μετακινείσαι δωρεάν. Για παράδειγμα στην Αγγλία προβλέπονται διόδια μόνο στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Μ6 περιφερειακά του Μπέρμιγχαμ, στο τούνελ Μ25 του Ντάρτφορντ και στη γέφυρα Μ25 Queen Elizabeth II, ενώ εισπράττονται διόδια για την είσοδο με το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της ημέρας στο κέντρο του Λονδίνου.

    Σε αρκετά ευρωπαϊκά κράτη αγοράζουν οι κάτοχοι μηχανοκίνητων οχημάτων αυτοκόλλητα σήματα ή ψηφιακές βινιέτες για τη χρήση των αυτοκινητοδρόμων σε ετήσια βάση ή για μικρότερα χρονικά διαστήματα. Στην Αυστρία κοστίζει η ετήσια βινιέτα για τα Ι.Χ. και τα οχήματα έως 3,5 τόνων 96,40 ευρώ και για τις μοτοσικλέτες 38,50 ευρώ, ενώ αν χρειάζεται να διασχίσεις τη χώρα ως τουρίστας απαιτούνται 8,60 ευρώ για το ημερήσιο πάσο και 11,50 ευρώ για το αντίστοιχο δεκαήμερης ισχύος. Παρόμοιας λογικής βινιέτες προβλέπονται και στα περισσότερα ανατολικοευρωπαϊκά κράτη, όπως π.χ. σε Τσεχία, Σλοβενία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Ρουμανία, κλπ.

    Και εδώ όμως υπάρχουν αρκετές διαφοροποιήσεις. Στην Ουγγαρία για παράδειγμα είναι υποχρεωτική η βινιέτα μόνο για το 70% του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων, στη Βουλγαρία είναι απαραίτητη για κάθε είδος δρόμου, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις χρεώνονται εξτρά κάποια τμήματα του οδικού δικτύου, κυρίως γέφυρες και μεγάλες σήραγγες. Κάτι ανάλογο ισχύει και στην πατρίδα μας, όταν περνάμε τη γέφυρα του Ρίου - Αντιρρίου ή διασχίσουμε την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου έξω από την Πρέβεζα.

    Εννοείται, ότι τη μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση έχουν οι κάτοικοι των χωρών με σταθμούς διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους τους, εφόσον φυσικά τους χρησιμοποιούν σχετικά συχνά. Ανάμεσά τους περιλαμβάνεται η Ελλάδα, όπου η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη κοστίζει για ένα Ι.Χ. 33,5 ευρώ, ενώ από την Αθήνα έως την Πάτρα πληρώνουμε 12,60 ευρώ διόδια, όταν την ίδια στιγμή έχουμε πολύ χαμηλότερους μισθούς και εισοδήματα από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Είστε κολλημένος στην κίνηση; – Αυτά είναι τα 6 προβλήματα που προκαλούνται στην υγεία σας
    Είστε κολλημένος στην κίνηση; – Αυτά είναι τα 6 προβλήματα που προκαλούνται στην υγεία σας

    Ανάμεσα σε αυτά και οι καρδιαγγειακές παθήσεις

    Αποτελεί εφιάλτης για κάθε οδηγό και παράλληλα μέρος της καθημερινότητάς του.

    Το μποτιλιάρισμα στους δρόμους μεγάλων πόλεων είναι πλέον δεδομένο με αποκορύφωμα τις ώρες αιχμής οι οποίες αποτελούν μαρτύριο για οποιονδήποτε βρίσκεται εντός ενός οχήματος.

    Στην περίπτωση που πιστεύεται πως το να βρεθείτε κολλημένοι στην κίνηση σάς προκαλεί μόνο νεύρα και σύγχυση, δυστυχώς σας έχουμε άσχημα νέα.

    Το μποτιλιάρισμα έχει αποδειχθεί ότι προκαλεί υψηλότερη αρτηριακή πίεση και φλεγμονή των αρτηριών

    Σύμφωνα με νέα μελέτη του πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον στο Saint Louis υπάρχουν ορισμένες σοβαρές επιπτώσεις και στην υγεία μας.

    Στρες

    Η καθημερινή οδήγηση σε οδικά δίκτυα με έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση μπορεί να σας οδηγήσει σε χρόνιο στρες και κόπωση. Οι εκδηλώσεις του στρες συχνά περιλαμβάνουν προβλήματα τόσο της σωματικής όσο και ψυχικής υγείας.

    Αυξημένο βάρος

    Η κίνηση μπορεί επίσης να επιβραδύνει τον μεταβολικό ρυθμό ενός ατόμου. Η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας ως αποτέλεσμα της οδήγησης ή των μετακινήσεων μπορεί να θέσει ένα άτομο σε μεγαλύτερο κίνδυνο για παχυσαρκία.

    Αναπνευστικά προβλήματα

    Η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να επιφέρει επιπτώσεις που ξεκινούν από πόνο στο στήθος και δυσκολία στην αναπνοή μέχρι διάφορες αναπνευστικές παθήσεις. Μπορεί επίσης να επιδεινώσει προϋπάρχουσες παθήσεις όπως το άσθμα και η πνευμονία.

    Υψηλότερος κίνδυνος για καρδιαγγειακές παθήσεις

    Το μποτιλιάρισμα έχει αποδειχθεί ότι προκαλεί υψηλότερη αρτηριακή πίεση και φλεγμονή των αρτηριών. Η μακροχρόνια έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση έχει επίσης συνδεθεί με πιο σοβαρές καταστάσεις όπως καρδιακές προσβολές και ακόμη και εγκεφαλικά επεισόδια.

    Στέρηση ύπνου

    Ο ύπνος είναι απαραίτητος για τη βέλτιστη λειτουργία του εγκεφάλου. Η χρόνια στέρηση ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια παραγωγικότητας, αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος.

    Υψηλότερος κίνδυνος εμφάνισης διαβήτη

    Ο χαμηλότερος μεταβολικός ρυθμός λόγω της αδράνειας στην κυκλοφορία μπορεί επίσης να θέσει ένα άτομο σε κίνδυνο για διαβήτη.

    Πηγή: in.gr

  • Τα τρία είδη κίνησης που το σώμα μας πρέπει να κάνει κάθε εβδομάδα
    Τα τρία είδη κίνησης που το σώμα μας πρέπει να κάνει κάθε εβδομάδα

    Το περπάτημα έχει αποκτήσει τη φήμη μιας εξαιρετικής μορφής άσκησης που είναι εύκολη και προσιτή σε πολλούς ανθρώπους, ενώ πλήθος μελετών δείχνουν ότι η δημοφιλής αυτή δραστηριότητα έχει επίσης πολλά οφέλη για την υγεία.

    Ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί στους τομείς της υγείας και της φυσικής κατάστασης υποστηρίζουν ότι, ενώ το περπάτημα είναι σίγουρα καλό, δεν αποτελεί από μόνο του υψηλής ποιότητας άσκηση. «Όπως έχουν γίνει οι ζωές μας, πιστεύουμε ότι το να καταφέρουμε να χωρέσουμε λίγο περπάτημα είναι μια σημαντική άσκηση. Αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για μια βασική κίνηση που απαιτεί το σώμα μας για να λειτουργήσει καλά, που βοηθάει στην κυκλοφορία του αίματος και την πέψη, καθώς και στην αποσυμπίεσή μας», λέει στο CNNi η personal trainer, Melissa Boyd, με έδρα το Σαν Φρανσίσκο.

    Για την καλή υγεία και φυσική κατάσταση, προτείνει τρία είδη κίνησης που πρέπει να γίνονται κάθε εβδομάδα.

    • Το πρώτο είναι η κίνηση που οφείλετε στο σώμα σας καθημερινά, όπως το περπάτημα, το τέντωμα και το λύγισμα.
    • Το δεύτερο είναι η αθλητική κίνηση, την οποία μπορείτε να κάνετε μερικές φορές την εβδομάδα για να βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση ή για να προπονηθείτε για κάποιο άθλημα.
    • Το τρίτο είναι η κοινωνική κίνηση που κάνετε για διασκέδαση ή για να συνδεθείτε με άλλους, όπως ο χορός ή το βόλεϊ.
    Πέρα από το περπάτημα

    Το περπάτημα είναι υπέροχο, αλλά είναι μόνο μία, μονόδρομη μορφή κίνησης και το σώμα μας χρειάζεται περισσότερα για να είναι σε φόρμα, λέει στο CNNi ο Dr. Carl Cirino, χειρουργός αθλητιατρικής με έδρα το Κονέκτικατ.

    Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τους μύες και τους τένοντες στο σώμα τους για όλες τις κινήσεις που χρειάζεται να κάνουν στην καθημερινή τους ζωή, οπότε πρέπει να τους δουλεύουν και να τους τεντώνουν προς πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις. Η γιόγκα και το πιλάτες είναι δύο δραστηριότητες που είναι πολύ αποτελεσματικές και υγιεινές από αυτή την άποψη, σύμφωνα με τον Cirino.

    «Το τέντωμα είναι επίσης απίστευτα εύκολο, και κάτι που μπορείτε να κάνετε όταν ξυπνάτε και πριν πάτε για ύπνο», συμπληρώνει.

    Το να έχετε χαλαρούς, εύκαμπτους μύες σημαίνει επίσης ότι θα έχετε περισσότερη ισορροπία και σταθερότητα, γεγονός που βοηθά στην πρόληψη των πτώσεων και των τραυματισμών σε όλες τις σωματικές δραστηριότητες, λέει. Είναι επίσης καλό να ανεβάζετε τους καρδιακούς σας παλμούς αρκετές φορές την εβδομάδα για την καρδιαγγειακή υγεία.

    Δοκιμάστε τα «σνακ άσκησης»

    Ιδανικά, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα σχέδιο που να περιλαμβάνει καθημερινές «βασικές» κινήσεις όπως το περπάτημα και οι διατάσεις, με λίγη καρδιαγγειακή άσκηση, προπόνηση δύναμης και κοινωνική δραστηριότητα σκορπισμένα μέσα στην εβδομάδα, συμφωνούν η Boyd και ο Cirino. Αυτό όμως μπορεί να φαίνεται υπερβολικό για πολλούς.

    Το μοίρασμα όλων αυτών των διαφορετικών κινήσεων σε μικρά «σνακ άσκησης» είναι ένας τρόπος να εξασφαλίσετε την κίνηση που χρειάζεται το σώμα σας, συμβουλεύει η Boyd.

    «Μπορείτε, για παράδειγμα, κάθε φορά που πηγαίνετε στην τουαλέτα να κάνετε 10 βαθιά καθίσματα, ή κάθε φορά που σηκώνεστε για να πιείτε νερό να κάνετε 10 κάμψεις στον τοίχο. Αν συνδέσετε αυτά τα “σνακ άσκησης” με τέτοιες καθημερινές δραστηριότητες, μπορούν να σας γίνουν συνήθεια», λέει η Boyd.

    Είναι χρήσιμο να έχετε κατά νου ότι η δημιουργία ενός σχεδίου άσκησης δεν απαιτεί μια άμεση, μαζική αλλαγή στον τρόπο ζωής σας. Στην πραγματικότητα, είναι καλύτερα να ξεκινήσετε σιγά-σιγά με νέα, μικρά κομμάτια κίνησης.

    «Αυτό που βλέπω συνήθως είναι ότι οι άνθρωποι λατρεύουν τον τρόπο που αυτό αρχίζει να τους κάνει να αισθάνονται», λέει η Boyd. «Στη συνέχεια, όσο πιο δυνατοί γίνονται, τόσο περισσότερο θέλουν να κινούνται».

    Με πληροφορίες από: Your body needs these three forms of movement every week by Melanie Radzicki McManus, CNN

    Πηγή: Cnn.gr

  • Αυτοκίνητο "καρφώθηκε" στα διόδια Ρίου - Η 6η ΕΜΑΚ στο σημείο
    Αυτοκίνητο

    Τον οδηγό απεγκλώβησε η ΕΜΑΚ

    Τροχαίο ατύχημα με απεγκλωβισμό οδηγού σημειώθηκε στη 1.30 τα ξημερώματα στα διόδια του Ρίου.

    Αυτοκίνητο κάτω από αγνωστες συνθήκες έπεσε πάνω στο σταθμό των διοδίων.

    Σύμφωνα με πληροφορίες η σύγκρουση ήταν σφοδρή και ο οδηγός εγκλωβίστηκε, χρειάστηκε η παρέμβαση ανδρών της 6ης ΕΜΑΚ για να απεγκλωβιστεί.

    Πηγή: TheBest.gr
  • Διόδια: Αναλυτικά οι τιμές ανά διαδρομή
    Διόδια: Αναλυτικά οι τιμές ανά διαδρομή

    Βαθύτερα το χέρι στην τσέπη βάζουν οι οδηγοί, λόγω των νέων τιμών διοδίων που ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2024 στους αυτοκινητόδρομους Πατρών - Αθηνών, Αντιρρίου - Ιωαννίνων και Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας και κλάδου Λεύκτρου - Σπάρτης, καθώς και στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου.

    Συγκεκριμένα, στον αυτοκινητόδρομο Πατρών - Αθηνών, με βάση τις νέες τιμές, όπως ανακοινώθηκαν από την «Ολυμπία Οδό», το ταξίδι Πάτρα - Αθήνα για ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώνεται στα 12,60 ευρώ (από τα 11,80 ευρώ).

    Αναλυτικά, οι τιμές όλων των διοδίων ανά μετωπικό και πλευρικό σταθμό διοδίων και κατηγορία οχήματος διαμορφώνονται ως εξής:

    Στον μετωπικό σταθμό του Ρίου:
    • Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,70 ευρώ.
    • Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 2,40 ευρώ.
    • Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ. 6,20 ευρώ.
    • Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος 2,20μ., 8,70 ευρώ.
    Στον μετωπικό σταθμό του Ελαιώνα:
    • Δίκυκλα και τρίκυκλα 2,40 ευρώ.
    • Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 3,50 ευρώ.
    • Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 8,90 ευρώ.
    • Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 12,40 ευρώ.
    Στον μετωπικό σταθμό του Κιάτου:
    • Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,70 ευρώ.
    • Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 2,50 ευρώ.
    • Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 6,20 ευρώ.
    • Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 8,80 ευρώ.
    Στον μετωπικό σταθμό του Ισθμού:
    • Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,30 ευρώ.
    • Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 1,90 ευρώ.
    • Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 4,90 ευρώ.
    • Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 6,90 ευρώ.

    Στον μετωπικό σταθμό της Ελευσίνας:

    • Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,60 ευρώ.
    • Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 2,30 ευρώ.
    • Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 5,80 ευρώ.
    • Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 8,10 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό του Δρεπάνου:

    • Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,30 ευρώ.
    • Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 1,80 ευρώ.
    • Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 4,70 ευρώ.
    • Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 6,60 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό των Καλαβρύτων:*Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,80 ευρώ.*Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 2,60 ευρώ.

    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 6,50 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 9,10 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό της Ακράτας:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,30 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 1,90 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 4,70 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ 6,70 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό του Δερβενίου:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,00 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 1,40 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 3,60 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 5,10 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό του Κιάτου:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 0,60 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 0,90 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 2,40 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 3,30 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό του Ζευγολατιού:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 0,50 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 0,80 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 2,00 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 2,90 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό των Αγίων Θεοδώρων:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 0,40 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 0,60 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 1,50 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 2,10 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό της Πάχης:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 0,70 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 1,00 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 2,50 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 3,50 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό της Νέας Περάμου:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,10 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 1,50 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 3,90 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 5,50 ευρώ.

    Αυτοκινητόδρομος Αντιρρίου-Ιωαννίνων

    Στον αυτοκινητόδρομο Αντιρρίου - Ιωαννίνων, με βάση τις νέες τιμές, που ανακοινώθηκαν από την «Νέα Οδό», το ταξίδι Αντίρριο - Ιωάννινα για ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώνεται στα 13,70 ευρώ (από τα 12,75 ευρώ).

    Ειδικότερα, οι τιμές ανά σταθμό διοδίων και ανά κατηγορία οχήματος είναι οι ακόλουθες:

    Στον μετωπικό σταθμό της Κλόκοβας:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 2,25 ευρώ.
    • *ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα 3,25 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 8,20 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες 11,45 ευρώ.

    Στον μετωπικό σταθμό του Αγγελοκάστρου:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 2,70 ευρώ.
    • * ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα 3,85 ευρώ.
    • * Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 9,60 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες 13,50 ευρώ.

    Στον μετωπικό σταθμό του Μενιδίου:

    • * Δίκυκλα και τρίκυκλα 2,30 ευρώ.
    • *ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα 3,25 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 8,20 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες 11,50 ευρώ.

    Στον μετωπικό σταθμό του Τερόβου:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 2,35 ευρώ.
    • *ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα 3,35 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 8,45 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες 11,85 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό της Γαβρολίμνης:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,60 ευρώ.
    • *ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα 2,30 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 5,80 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες 8,10 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό του Μεσολογγίου:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 0,95 ευρώ.
    • *ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα 1,35 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 3,45 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες 4,80 ευρώ.
    • Στον πλευρικό σταθμό του Κουβαρά:
    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,25 ευρώ.
    • *ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα 1,75 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 4,45 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες 6,25 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό της Άρτας:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 0,55 ευρώ.
    • *ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα 0,80 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 2,10 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες 2,90 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό του Γοργόμυλου:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 0,75 ευρώ.
    • *ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα 1,10 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 2,75 ευρώ.
    • * Φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες 3,90 ευρώ.

    Αυτοκινητόδρομος Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας και Κλάδος Λεύκτρου - Σπάρτης

    Στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας και κλάδου Λεύκτρου - Σπάρτης, με βάση τις νέες τιμές, όπως ανακοινώθηκαν από την εταιρία «Μορέας Α.Ε.», το ταξίδι Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα για ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώνεται στα 10,80 ευρώ (από τα 10,05 ευρώ), ενώ το ταξίδι Κόρινθος - Τρίπολη και κλάδος Λεύκτρου - Σπάρτης διαμορφώνεται στα 11,90 ευρώ (από τα 11,05 ευρώ).

    Αναλυτικά, οι τιμές όλων των διοδίων ανά σταθμό διοδίων και ανά κατηγορία οχήματος είναι ως εξής:

    Στον μετωπικό σταθμό του Σπαθοβουνίου:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,90 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 2,70 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ. 6,85 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος 2,20μ., 9,60 ευρώ.

    Στον μετωπικό σταθμό της Νεστάνης:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,80 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 2,60 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 6,50 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 9,10 ευρώ.

    Στον μετωπικό σταθμό της Γέφυρας Μάναρη:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,40 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 2,10 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 5,25 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 7,40 ευρώ.

    Στον μετωπικό σταθμό της Βελιγοστής:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 0,90 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 1,35 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 3,40 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 4,80 ευρώ.

    Στον μετωπικό σταθμό της Καλαμάτας:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,40 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 2,05 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 5,15 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 7,25 ευρώ.

    Στον μετωπικό σταθμό της Πετρίνας:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 2,20 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 3,15 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 7,90 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 11,10 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό των Παραδεισίων:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 0,50 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 0,80 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 2,05 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 2,90 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό των Αρφαρών:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 0,50 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 0,80 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 2,05 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ 2,85 ευρώ.

    Στον πλευρικό σταθμό της Θουρίας:

    • *Δίκυκλα και τρίκυκλα 0,30 ευρώ.
    • *Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα 0,50 ευρώ.
    • *Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., 1,30 ευρώ.
    • *Φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., 1,85 ευρώ.

    Στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου

    Οι νέες τιμές για απλή διέλευση από την γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, όπως ανακοινώθηκαν από την «Γέφυρα ΑΕ», είναι οι παρακάτω:

    • *Μοτοσικλέτες 2,00 ευρώ
    • *Επιβατηγά Ι.Χ. 14,70 ευρώ
    • *Επιβατηγά Ι.Χ. με επίδειξη κάρτας ΑμεΑ 5,00 ευρώ
    • *Φορτηγά με 2 άξονες 22,60 ευρώ
    • *Φορτηγά με 3 άξονες 36,60 ευρώ
    • *Φορτηγά με 4 άξονες 46,50 ευρώ
    • *Φορτηγά με 5+ άξονες 46,50 ευρώ
    • *Λεωφορεία έως 20 θέσεις 34,50ευρώ
    • *Λεωφορεία από 21 έως και 40 θέσεις 48,50 ευρώ
    • *Λεωφορεία άνω των 41 θέσεων 74,50 ευρώ
    Νέες τιμές στα διόδια από την εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου

    Νέες τιμές στα διόδια ανακοίνωσε η Εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε για το νέο έτος. Οι νέες τιμές, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, θα ισχύουν από αύριο, Δευτέρα 1η Ιανουαρίου 2024 και ώρα 00:01 το βράδυ.

    Σημειώνεται, πως στον πίνακα των τιμών οι κατηγορίες που αναγράφονται αφορούν τα οχήματα ως εξής:

    H κατηγορία 1 αφορά τα δίκυκλα και τα τρίκυκλα. Η κατηγορία 2 αφορά τα ελαφρά οχήματα (οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος μέχρι 2,20μ.). Η κατηγορία 3, αφορά τα φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από 4 άξονες και η κατηγορία 4 αφορά τα φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 και παραπάνω άξονες.

    Τιμές σε ευρώ
    (Κατηγορία 1 - 2 - 3 - 4)

    • Μετωπικός Πελασγίας 2,60 3,70 9,40 13,10
    • Μετωπικός Μοσχοχωρίου 3,0 4,30 10,80 15,10
    • Μετωπικός Μακρυχωρίου 1,90 2,70 6,80 9,60
    • Μετωπικός Λεπτοκαρυάς 2,40 3,40 8,60 12,00
    • Μετωπικός Κλειδιού (Αιγίνιο) 1,70 2,40 5,90 8,30
    • Πλευρικοί Γλύφας 1,90 2,80 6,90 9,60
    • Πλευρικοί Βελεστίνου 0,90 1,30 3,30 4,60
    • Πλευρικοί Μ. Μοναστηρίου 1,40 2,00 5,00 7,00
    • Πλευρικοί Κιλελέρ 1,80 2,60 6,40 9,00
    • Πλευρικοί Γυρτώνης 0,50 0,80 1,90 2,70
    • Πλευρικός Μακρυχωρίου 0,80 1,20 3,00 4,20
    • Πλευρικοί Ευαγγελισμού 0,90 1,30 3,20 4,50
    • Πλευρικός Πυργετού 1,30 1,80 4,50 6,30
    • Πλευρικός Πλαταμώνα 0,50 0,70 1,80 2,50
    • Πλευρικοί Λεπτοκαρυάς 1,40 1,90 4,90 6,80
    Πηγή: Cnn.gr
  • Τέλος τα διόδια στην Ελλάδα
    Τέλος τα διόδια στην Ελλάδα

    Το πιλοτικό πρόγραμμα της Ολυμπίας Οδού στέφεται με απόλυτη επιτυχία και θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα…

    Το τοπίο μετακίνησης στην Ελλάδα αλλάζει δραστικά, καθώς οι παραδοσιακοί σταθμοί διοδίων παραδίδουν τη θέση τους σε πιο σύγχρονες και δίκαιες μεθόδους χρέωσης.

    Το κόστος των ταξιδιών δεν θα υπολογίζεται με βάση ένα σταθερό τέλος. Το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης, που εφαρμόζεται ήδη σε πιλοτικό στάδιο στην Ολυμπία Οδό, αναμένεται να φέρει δικαιοσύνη στην τιμολόγηση των διοδίων, επιβαρύνοντας τους χρήστες ανάλογα με την πραγματική χρήση του δρόμου.

    Ο πομποδέκτης που τοποθετείται στα οχήματα αποτελεί το κλειδί του νέου συστήματος. Εξοπλισμένος με τεχνολογία αναγνώρισης, επιτρέπει στα οχήματα να περνούν απρόσκοπτα από τις πύλες, χωρίς στάσεις και καθυστερήσεις, ενώ παράλληλα υπολογίζει τη χρέωση με βάση τη διανυθείσα απόσταση. Με αυτόν τον τρόπο, αναμένεται να μειωθεί ο χρόνος των ταξιδιών και να εξαλειφθούν οι ουρές που σχηματίζονταν στους παλιούς σταθμούς διοδίων.

    Η εισαγωγή του νέου συστήματος σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής στην οδική κυκλοφορία της χώρας. Με την εξάλειψη των σταθερών σταθμών διοδίων και την υιοθέτηση μιας πιο ευέλικτης προσέγγισης, οι οδηγοί πλέον θα πληρώνουν μόνο για το μέρος του δρόμου που χρησιμοποιούν.

    Στην Ολυμπία Οδό τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρέωση των οδηγών με το σύστημα της χιλιομετρικής χρέωσης -χρησιμοποιώντας τον πομποδέκτη του αυτοκινητόδρομου- είναι έως και 76% χαμηλότερη.

    Πηγή: newsauto.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς