Άλλες χρονιές το ξεκίνημα του Ιουλίου έβλεπες τις πρώτες μεγάλες ουρές να σχηματίζονται στο λιμάνι της Κυλλήνης. Οι πρώτοι αδειούχοι του καλοκαιριού είχαν κάνει την εμφάνισή τους, αναζητώντας χαλάρωση στη Ζάκυνθο και την Κεφαλονιά που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση στην τουριστική κίνηση και αποτελούν κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στη χώρα. Μετά την πανδημία του κορωνοϊού τα σημάδια που άφησε πίσω αυτή η κατάσταση είναι εμφανή. Η κίνηση παραμένει υποτονική, η πληρότητα στα ήδη μειωμένης χωριτικότητας - λόγω μέτρων - πλοία, παραμένει χαμηλά, τα δρομολόγια είναι περιορισμένα. Εκτιμάται πως η περίοδος που τα κορυφωθεί η κίνηση προς τα δύο νησιά από το λιμάνι της Κυλλήνης θα συρρικνωθεί…
Ο Γιάννης Μπαλάσης της Levante Ferries στις δηλώσεις του αποτύπωσε την εικόνα που υπάρχει έως τώρα στις γραμμές προς Ζάκυνθο και Κεφαλονιά και εναπόθεσε τις ελπίδες του στο άνοιγμα του τουρισμού με συγκρατημένη αισιοδοξία. “Οι τελευταίοι μήνες είναι πολύ δύσκολοι, δεν έχει υπάρξει αύξηση στον τουρισμό, τώρα περιμένουμε με το άνοιγμα των αεροδρομίων και των συνόρων γενικότερα από κάποιες χώρες μήπως δούμε κάποια αυξητική τάση στα εισιτήρια. Η εταιρεία έχει βάλει από τα δύο δρομολόγια που είχαμε ένα επιπλέον δρομολόγιο έτσι ώστε να εξυπηρετήσει τον κόσμο, δεν είναι και τόσο ευχάριστο ότι μπορούν και εξυπηρετούνται με ένα καράβι σε κάθε νησί και περισσεύουν ακόμα εισιτήρια. Δεν έχουμε καταφέρει να πιάσουμε πληρότητα…” εξήγησε.
Σε ότι αφορά τα μέτρα ασφάλειας σημείωσε ότι “… στο πλοίο τηρούνται όλα τα μέτρα ασφαλείας, έχουν γίνει οι απαραίτητες απολυμάνσεις, όλο το προσωπικό κυκλοφορεί με μάσκα, οι επιβάτες με μάσκα, όλοι κανονικά με το έντυπο υγείας για τον κορονοϊό. Λειτουργεί το καράβι με τα μισά καθίσματα και η πληρότητα είναι στο 60%. Να σας δώσω ένα παράδειγμα για το καράβι της Ζακύνθου για το προηγούμενο Σάββατο, το οποίο πέρυσι στο πήγαινε – έλα της Ζακύνθου είχε γύρω στα 5000 άτομα και αυτή την εβδομάδα ήτανε 2000 άτομα. Πάνω κάτω κινούμαστε σε αυτά τα νούμερα. Πιστεύουμε ότι το επόμενο δεκαπενθήμερο θα είναι καλύτερα τα πράγματα και η εταιρεία ίσως προσθέσει κάποιο δρομολόγιο, προσθέσει κάποιο πλοίο έτσι ώστε να μπορέσει να εξυπηρετήσει καλύτερα τα νησιά. Από ότι ακούμε από τους ξενοδόχους και αυτοί δουλεύουν με χαμηλές πληρότητες. Από τη στιγμή που ανοίγουν τα σύνορα και τα αεροδρόμια πιστεύουμε ότι θα δείξει το επόμενο δεκαήμερο”.
Ο υπολιμενάρχης Κυλλήνης κ. Καρβουνιάρης αναφερόμενος στο θέμα τόνισε ότι “η κίνησή μας είναι ένα πλοίο παραπάνω, από εκεί που είχαμε ένα δρομολόγιο για τους δύο προορισμούς και για Ζάκυνθο και για Πόρο στη διάρκεια του κορονοϊού, τώρα έχει βάλει η εταιρεία δύο δρομολόγια. Κίνηση σημαντική δεν υπάρχει, δεν μπορώ να πω ότι έχουμε τα νούμερα που περιμέναμε, γιατί δεν υπάρχει και η ζήτηση από τις ξενοδοχειακές μονάδες τουλάχιστον της Ζακύνθου που έχει την περισσότερη κίνηση και της Κεφαλλονιάς. Πάμε ακόμα σε ήρεμους ρυθμούς με μειωμένη σύνθεση, με το 60% που ισχύει για τα πλοία, ήταν στο 50% αμέσως μετά τη λήξη των μέτρων, έχουμε πάει στο 60% και βλέποντας και κάνοντας ανάλογα με τα μέτρα της πολιτικής προστασίας”.
Ο δήμαρχος Ανδραβίδας - Κυλλήνης και πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας σημείωσε πως η κίνηση στο λιμάνι της Κυλλήνης σε σχέση με τον Μάιο έχει αυξηθεί, ωστόσο δεν συγκρίνεται με το παρελθόν και είναι συγκρατημένα αισιόδοξος για το φετινό καλοκαίρι. “Από ότι μας έχουν ενημερώσει η Levante Ferries, ήδη από τον Ιούλιο θα γίνει αύξηση των δρομολογίων που αφορούν την Ζάκυνθο και την Κεφαλλονιά 6 καθημερινά για την Ζάκυνθο, 3 για την Κεφαλλονιά. Ευελπιστούμε ότι όσο δύσκολη και αν είναι η φετινή χρονιά λόγω του κορονοϊού, θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε σε αυτές τις απαιτήσεις, να αυξηθεί η επιβατική κίνηση, έτσι ώστε να μπορέσουμε να παρέχουμε και υπηρεσίες στο λιμάνι ανάλογες που αντιστοιχούν σε ένα τέτοιο λιμάνι που είναι το τρίτο σε εμπορικό. Τα υγιειονομικά μέτρα ισχύουν, υπάρχει και επίβλεψη των υγιειονομικών μέτρων έτσι ώστε να μπορούμε να υπάρχει και πρόληψη και προαγωγή της υγείας. Όλα τα μέτρα που έχουν επιβληθεί από τον ΕΟΔΥ ισχύουν και είναι σε συνεργασία με την ναυτιλιακή εταιρεία για την τήρηση αυτών των μέτρων” κατέληξε ο κ. Λέντζας.