Επίκαιρα

Αμαλιάδα: Ασυδοσία της τράπεζας - Δέσμευσε για οφειλή το ακατάσχετο επίδομα ειδικού σκοπού

Αμαλιάδα: Ασυδοσία της τράπεζας - Δέσμευσε για οφειλή το ακατάσχετο επίδομα ειδικού σκοπού

Ο τραπεζικός κλάδος μπορεί να δηλώνει πολλές φορές ευαίσθητος απέναντι στους πελάτες του και να προσφέρει “ευκαιρίες” στήριξης ιδιωτών και επαγγελματιών, όμως όπως φαίνεται δεν χάνει την ευκαιρία να πράτει το ακριβώς αντίθετο, ακόμα και στις περιπτώσεις που ο πελάτης φέρεται να είναι νομικά κατοχυρωμένος.

Το επίδομα ειδικού σκοπού που δόθηκε ως βοήθημα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορωνοϊού στις επιχειρήσεις, από την αρχή δηλώθηκε από την Κυβέρνηση πως είναι ακατάσχετο και αφορολόγητο… Κάποιοι όμως στον τραπεζικό κλάδο, έκαναν μάλλον πως δεν άκουσαν ή με δικαιολογίες του τύπου “το σύστημα δεν αναγνωρίζει το επίδομα ειδικού σκοπού” προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα…

Στην περίπτωση μιας επαγγελματία στην περιοχή της Αμαλιάδας, η τράπεζα στην οποία είναι πελάτης, επέλεξε να τραβήξει από το λογαριασμό της ποσό για μια αναγνωρισμένη οφειλή.

Η επαγγελματίας που διατήρησε την επιχείρησή της κλειστή επί μεγάλο διάστημα βάσει των αποφάσεων της Κυβέρνησης για το lockdown, περίμενε αυτές τις ημέρες να λάβει το ποσό των 300 ευρώ που δόθηκε στις επιχειρήσεις αυτές που παρέμειναν κλειστές και το Μάιο και δεν άνηκαν στην ομάδα εκείνη που άνοιξε πρώτη.

Με μηδενικό εισόδημα όλο αυτό το διάστημα περίμενε να ζήσει από το επίδομα ειδικού σκοπού, όπως χιλιάδες άλλοι επαγγελματίες - κυρίως μικρομεσαίοι - σε όλη την Ελλάδα.

Η γυναίκα είχε μια οφειλή της τάξης των 280 ευρώ στην τράπεζα από την αγορά POS που έχουν υποχρεωθεί όλοι οι κλάδοι της επαγγελματικής δραστηριότητας.

Και όταν κατατέθηκε στο λογαριασμό της το απόλυτα ακατάσχετο ποσό των 300 ευρώ, η τράπεζα “τράβηξε” για την κάλυψη της οφειλής το ποσό των 280 ευρώ.

Η επαγγελματίας που διαπίστωσε τι είχε συμβεί απευθύνθηκε στο τοπικό υποκατάστημα και ζήτησε εξηγήσεις, χωρίς να λάβει πειστικές απαντήσεις. Πλέον ακολούθησε την διαδικασία της υποβολής αίτησης επιστροφής του ποσού και είναι αναγκασμένη πέραν των μέτρων που ισχύουν και στην δική της επιχείρηση για την προστασία για τον κορωνοϊό, να χάνει χρόνο στην ουρά της τράπεζας που επίσης ισχύουν τα ίδια μέτρα προστασίας, για ένα ποσό που εκ του νόμου δεν έπρεπε να το αγγίξει κανείς όντας ακατάσχετο…

Και τώρα θα περιμένει τις διαδικασίες της τράπεζας που θα πρέπει να αναγνωρίσει το "λάθος" της και να επιστρέψει τα χρήματα στο λογαριασμό της επαγγελματία.

Και όπως καταλαβαίνεται η αλληλεγγύη που πρέπει να υπάρχει για την αντιμετώπιση αυτής της πρωτόγνωρης κατάστασης που προκάλεσε η πανδημία, εξαφανίζεται ανάμεσα στον μεγάλο που είναι η τράπεζα και τον μικρό που είναι ο μικρομεσαίος επαγγελματίας…

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup