Παρασκευή, 31 Ιουλίου 2020 21:07

Επίσκεψη αρχηγού ΓΕΑ στην 116 πτέρυγα Μάχης στον Άραξο (photos)

Γράφτηκε από
Ad Slot

Την 335 Μοίρα της 116 Πτέρυγας Μάχης (116ΠΜ), στην αεροπορική βάση Αράξου επισκέφθηκε ο αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος, Γεώργιος Μπλιούμης.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο αρχηγός ΓΕΑ συνομίλησε με το προσωπικό της μοίρας και συμμετείχε σε πτήση σχηματισμού δύο αεροσκαφών F-16 Block 52+ Advanced σε αποστολή εναέριας μάχης.

Τον αρχηγό ΓΕΑ υποδέχθηκαν ο διοικητής της μονάδας, ταξίαρχος Παναγιώτης Γεωργακόπουλος και ο διοικητής της μοίρας, αντισμήναρχος Παναγιώτης Κατσικάρης.

araxos askisi1

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Φωτoγραφία από haf.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 31 Ιουλίου 2020 20:09

Σχετικά Άρθρα

  • Καλαματιανός: Σύνδεση του "Πάτρα-Πύργος" με το αεροδρόμιο του Αράξου
    Καλαματιανός: Σύνδεση του

    Την ανάγκη σύγχρονης οδικής σύνδεσης της Ηλείας με το αεροδρόμιο του Αράξου, αναδεικνύει ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Διονύσης Καλαματιανός. Όπως επισημαίνεται σε ερώτηση που συνυποβάλλει με Βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, η οδική σύνδεση του αεροδρομίου του Αράξου με την Ηλεία, θα συμβάλλει καθοριστικά στην τουριστική και εν γένει οικονομική πρόοδο της περιοχής μας. Είναι βέβαιο ότι θα προσδώσει περαιτέρω αναπτυξιακή δυναμική στον νομό, αυξάνοντας και διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο την επισκεψιμότητα, σε συνδυασμό με τα λιμάνια του Κατακόλου και της Κυλλήνης.

    Σε δήλωσή του, ο Διονύσης Καλαματιανός αναφέρει τα εξής:

    «Οι παλινωδίες της κυβέρνησης μετέθεσαν τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής του "Πάτρα-Πύργος" αρκετά προς τα πίσω. Όπως όλοι γνωρίζουμε, το έργο απεντάχθηκε το 2013 από την κατασκευή του συνολικού αυτοκινητόδρομου "Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα", με απόφαση της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

    Το 2018, ύστερα από μεγάλες προσπάθειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το έργο εγκρίθηκε και έλαβε χρηματοδότηση από την Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Το 2019 ξεκίνησε να κατασκευάζεται και σύμφωνα με τις υπογεγραμμένες συμβάσεις που εκτελούνταν πριν τις ακυρώσει η κυβέρνηση της ΝΔ, θα ολοκληρωνόταν το 2023, δίχως διόδια. Δυστυχώς, οι επιλογές αυτής της κυβέρνησης φόρτωσαν το έργο με επιπλέον χρόνια καθυστέρησης και κόστος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Χρήματα, δηλαδή, που θα χρεωθούν οι πολίτες για πληρωμή διοδίων και αποζημιώσεις σε εργολάβους.

    Βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το "Πύργος-Τσακώνα", το οποίο παραμένει στον αέρα, δίχως να υπάρχει καμία πρόοδος και κανένα χρονοδιάγραμμα.

    Ελπίζουμε, λοιπόν, η κυβέρνηση να επιδείξει επιτέλους συνέπεια και πραγματικό ενδιαφέρον για τους πολίτες της Ηλείας, που εδώ και 5 χρόνια βλέπουν κρίσιμα έργα υποδομών όπως τα προαναφερόμενα "Πάτρα-Πύργος" και "Πύργος-Τσακώνα", η υπογειοποίηση του ΤΟΕΒ Γαστούνης και συνολικά του αρδευτικού δικτύου του νομού, η αναβάθμιση των φραγμάτων Πηνειού και Αλφειού, να βαλτώνουν και να καθυστερούν. Για το "Πάτρα-Πύργος", θα περιμένουμε τις ακριβείς ημερομηνίες παράδοσης του έργου. Παράλληλα, εκτιμούμε ότι θα πρέπει να προβλεφθεί και η άμεση σύνδεσή του με το αεροδρόμιο του Αράξου, γεγονός που θα προσφέρει στους επιβάτες γρήγορη, άνετη και ασφαλή πρόσβαση σε τουριστικούς προορισμούς της Ηλείας. Αυτό ζητάμε και με κατάθεση σχετικής ερώτησης προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, καλώντας τον να απαντήσει αν προτίθεται να χρηματοδοτήσει -και με βάση ποιο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης- αυτή την κρίσιμη αναπτυξιακή παρέμβαση προς όφελος του νομού μας.»

    (Δελτίο Τύπου)

  • «Γηρασμένο» το αεροδρόμιο Αράξου: Προβλήματα σε πάρκινγκ, γεννήτριες, πόρτες
    «Γηρασμένο» το αεροδρόμιο Αράξου: Προβλήματα σε πάρκινγκ, γεννήτριες, πόρτες
    Πολλές φορές έχει καταγραφεί η ανοδική κίνηση στο Αεροδρομίου Αράξου, το οποίο φέτος το καλοκαίρι – στο γενικότερο ανοδικό ρεύμα του Ελληνικού Τουρισμού – αναμένεται να ξεπεράσει τα περυσινά δεδομένα, σε ποσοστό άνω του 13%.
    Από την άλλη, πολλοί αναρωτούνται για το ποιες θα ήταν οι επιδόσεις του μοναδικού Διενθούς Αερολιμένα της Αχαΐας αν δεν είχε προβλήματα υποδομών, που θα τον καθιστούσαν σύγχρονο και όχι μια «γερασμένη» εγκατάσταση η οποία περιμένει να ιδιωτικοποιηθεί μήπως και κοιτάξει ψηλότερα!

    Ποια είναι, όμως, τα προβλήματα υποδομών;

    Το ρεπορτάζ της «Πελοποννήσου» αναφέρει ότι υπάρχουν πολλά ζητήματα σε υποδομές. με βασικότερα τα εξής:

    – Πρόβλημα με τις αυτόματες πόρτες (access control), οι οποίες κανονικά θα πρέπει να δουλεύουν ηλεκτρονικά, αλλά λόγω βλάβης είναι εκτός λειτουργίας.

    – Δεν λειτουργούν, λόγω βλάβης οι γεννήτριες που είναι απαραίτητές σε περίπτωση διακοπής του ρεύματος. Σε ένα τέτοιο σενάριο, το αεροδρόμιο θα βγει off.

    Τα φώτα στον περιβάλλοντα χώρο είναι εκτός λειτουργίας και κατά τις βραδινές ώρες, ένας επισκέπτης δεν μπορεί να δει ούτε στα δύο μέτρα.

    – Πρόβλημα καθίζησης στο πάρκινγκ του αεροδρομίου με αποτέλεσμα τα λεωφορεία να μην μπορούν να παρκάρουν. Εχει βγει διαγωνισμός από την ΥΠΑ μαζί με άλλα περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά ακόμα δεν έχει βρεθεί ανάδοχος και κανείς δεν ξέρει πότε θα γίνουν εργασίες.

    – Ελλειψη προσωπικού. Από τους 12 υπάλληλους που διαθέτει το αεροδρόμιο, βάσει οργανογράμματος, δουλεύουν μόνο τα εφτά, καθώς τα πέντε έχουν αποσπαστεί σε άλλες υπηρεσίες, με αποτέλεσμα οι βάρδιες του σαββατοκύριακου να βγαίνουν με μεγάλη δυσκολία.

    – Πρόβλημα σε ένα κομμάτι ψευδοροφής στην κεντρική αίθουσα που πέρα από την έλλειψη καλαισθησίας, δημιουργεί κινδύνους για εργαζόμενους και τουρίστες.

    Στις αρχές Ιουνίου η Πολιτεία έδωσε, μεν, χρήματα και αποκαταστάθηκαν οι βλάβες στους 3 από τους 4 Πυλώνες Φωτισμού , με αποτέλεσμα να υπάρχει πλέον επαρκής φωτισμός για να υποδέχεται τις βραδινές πτήσεις του αεροδρομίου.

    Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, τα προβλήματα είναι αρκετά και χρειάζεται κρατική παρέμβαση για να αναβαθμιστεί το Αεροδρόμιο και να αποκτήσει αξιόλογες υποδομές ώστε να μπορέσει να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο από την «πίτα» των πτήσεων, κυρίως από το εξωτερικό.

    Πηγή: Pelop.gr

  • Άραξος: Προς ρεκόρ διεθνών αφίξεων - Τα δεδομένα προ πανδημίας αναμένεται να ξεπεράσουν πολλά περιφερειακά αεροδρόμια
    Άραξος: Προς ρεκόρ διεθνών αφίξεων - Τα δεδομένα προ πανδημίας αναμένεται να ξεπεράσουν πολλά περιφερειακά αεροδρόμια

    Σε μια δύσκολη περίοδο για τον εσωτερικό τουρισμό λόγω της ακρίβειας, του κόστους των μετακινήσεων και την εκτόξευση των τιμών στα καταλύματα περιζήτητων τουριστικών προορισμών όπως οι Κυκλάδες, οι διεθνείς αφίξεις και τα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια, τονώνουν μέρα με τη μέρα πλέον την τουριστική κίνηση στη Δυτική Ελλάδα.

    Τα στοιχεία από το αεροδρόμιο του Αράξου επιβεβαιώνουν ότι φέτος θα πλησιάσουμε τις 165.000 αφίξεις, στοιχείο που παραπέμπει σε αύξηση ρεκόρ 20% σε σχέση με το 2023 και στοιχεία που παραπέμπουν στα προ της κρίσης της πανδημίας δεδομένα. Όπως ήδη έχει γραφεί από τη «Γ» το άνοιγμα της τουριστικής περιόδου τον Μάιο στον Άραξο έγινε με 54 πτήσεις τσάρτερ από το εξωτερικό, ενώ ο Ιούνιος έκλεισε με 92.

    Ήδη οι πτήσεις του Ιουλίου έχουν ξεπεράσει τις αντίστοιχες του Αύγουστο του 2023, που είχε 100, καθώς το αεροδρόμιο εξυπηρέτησε μέχρι τώρα 114 αεροπλάνα. Για τον Αύγουστο αναμένονται περισσότερες από 120 πτήσεις, ενώ ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί κατακόρυφα και οι ιδιωτικές πτήσεις.

    Το καλοκαίρι του 2023 το αεροδρόμιο του Αράξου είχε εξυπηρετήσει περίπου 142.000 τουρίστες, ενώ φέτος, αναμένεται ο αριθμός αυτός να ξεπεράσει τις 163.000. Αυτός μάλιστα, θα είναι και ο μεγαλύτερος αριθμός επιβατών που έχουν καταγραφεί από το 2020 μέχρι σήμερα.

    Στο μεταξύ και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece σημείωσαν αξιοσημείωτη αύξηση 5,9% στην επιβατική κίνηση, τον Ιούνιο, φτάνοντας τα 5,27 εκατομμύρια ταξιδιώτες, εκ των οποίων 4,5 εκατ. είναι από διεθνείς πτήσεις. Οι πτήσεις εσωτερικού συνέβαλαν επίσης σημαντικά, με αύξηση της κίνησης κατά 6%.

    Η Ρόδος και τα Χανιά της Κρήτης παρουσίασαν τις πιο δυνατές επιδόσεις, με τη Ρόδο να έχει 93.252 περισσότερους επιβάτες σε σύγκριση με το 2023 και τα Χανιά να έχουν 59.134 επιβάτες. Διψήφια αύξηση παρουσίασαν και τα αεροδρόμια της Μυτιλήνης και της Σάμου στα αντίστοιχα νησιά του Αιγαίου, με τη Μυτιλήνη να σημειώνει άνοδο 23,4% και τη Σάμο κατά 11,5%, που μεταφράζεται σε 13.492 και 8.052 επιπλέον τουρίστες, αντίστοιχα.

    Σημαντική αύξηση επιβατικής κίνησης σημειώθηκε στη Σκιάθο (7,8%), στο Άκτιο (7,4%) και στην Κω (7,3%). Η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά (Κεφαλονιά), η Θεσσαλονίκη και η Σαντορίνη σημείωσαν επίσης μικρότερα αλλά αξιοσημείωτα κέρδη.

    Αντίθετα, η Καβάλα και η Μύκονος ήταν οι μόνοι προορισμοί που παρουσίασαν μείωση στον αριθμό των επιβατών. Η Μύκονος είχε 2.160 λιγότερους επισκέπτες τον Ιούνιο, ενώ η Καβάλα σημείωσε μείωση 3.957 επιβατών σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

    Συνολικά, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, τα αεροδρόμια της Fraport Greece σημείωσαν αξιοσημείωτα αποτελέσματα, διακινώντας περισσότερους από 12,7 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 7,8% σε σύγκριση με το 2023.

    Η κίνηση εσωτερικού ήταν εξαιρετικά καλή, σημειώνοντας άνοδο 7,9% σε σύγκριση με το 2023, ενώ οι διεθνείς αφίξεις αυξήθηκαν κατά 7,8%. Η τρέχουσα τάση στην Ελλάδα δείχνει ότι φέτος θα ξεπεράσει το 2023.

    Πηγή: Gnomip.gr
  • Θετικά μηνύματα για τον αερολιμένα Αράξου, αύξηση 15% στις αφίξεις επισκεπτών από τη Ρουμανία
    Θετικά μηνύματα για τον αερολιμένα Αράξου, αύξηση 15% στις αφίξεις επισκεπτών από τη Ρουμανία

    Θετικά είναι τα μηνύματα για την εξέλιξη της θερινής τουριστικής κίνησης στον αερολιμένα Αράξου, καθώς αναμένεται αύξηση 15% στις αφίξεις επισκεπτών από τη Ρουμανία, με τις περισσότερες κρατήσεις να αφορούν τις Π.Ε. Αχαΐας και Ηλείας.

    Επιπλέον, αύξηση κατά 5% αναμένεται στις αφίξεις επισκεπτών από την Τσεχία, ενώ παράλληλα αυξητική ροή τουριστών καταγράφεται από τη Λιθουανία και τη Λετονία.

    Τα παραπάνω συνάδουν με τα στοιχεία της αυξημένης επιβατικής κίνησης, κατά 130% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τις καταχωρημένες κρατήσεις του αερολιμένα του Αράξου.

    Σχετικά με την αύξηση των αφίξεων στο αεροδρόμιο του Αράξου, αλλά και ειδικότερα σε σχέση με την αυξημένη επισκεψιμότητα από τη Ρουμανία, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης, Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος, ανέφερε τα εξής:

    «Η αύξηση των αφίξεων, ειδικά από τη Ρουμανία, αποτελεί το επιστέγασμα των συντονισμένων ενεργειών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας τα τελευταία χρόνια. Η ανελλιπής δυναμική μας παρουσία στη διεθνή έκθεση τουρισμού TTRROMEXPO μέσω συμμετοχής στο περίπτερο του Ε.Ο.Τ και οι εξειδικευμένες δράσεις που έχουμε πραγματοποιήσει, όπως αυτή των ταξιδιών εξοικείωσης με Ρουμάνους δημοσιογράφους και influencers, έχουν αποφέρει καρπούς που είναι πλέον ορατοί. Στο παραπάνω πλαίσιο, οι συνέργειες που έχουν διαμορφωθεί με τον Ε.Ο.Τ., τον αερολιμένα του Αράξου και τις Μητροπόλεις της Περιφέρεια, φέρουν πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα. Συνεχίζουμε την προσπάθεια για την ανάδειξη της ταυτότητας της Ολυμπιακής Γης, ως προορισμός που είναι προσιτός και συνδυάζει ποικίλες μορφές τουριστικών προϊόντων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους».

    (Δελτίο Τύπου)

  • Σακελλαρόπουλος: Διαρκείς οι προσπάθειες για την αναβάθμιση του αεροδρομίου του Αράξου
    Σακελλαρόπουλος: Διαρκείς οι προσπάθειες για την αναβάθμιση του αεροδρομίου του Αράξου

    Τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η Περιφερειακή Αρχή, καθώς και τις προσπάθειες για την περαιτέρω ενίσχυση του αεροδρομίου του Αράξου, παρότι δεν ανήκει στον πυρήνα των αρμοδιοτήτων της, ανέλυσε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τετάρτη 24 Απριλίου, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Πάνος Σακελλαρόπουλος.

    Απαντώντας σε σχετική επερώτηση του περιφερειακού συμβούλου Κων/νου Διαμαντόπουλου, ο Αντιπεριφερειάρχης εξήγησε ότι η Περιφερειακή Αρχή από την πρώτη στιγμή έχει αναγνωρίσει τη σημασία του αεροδρομίου στην τουριστική ανάπτυξη της Αχαΐας και της Ηλείας, γι’ αυτό βρίσκεται σε τακτική επικοινωνία με τον Αερολιμενάρχη, τους επαγγελματίες του τουρισμού αλλά και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο οποίο υπάγεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

    «Στο πλαίσιο αυτών των επαφών έχουμε πολύ συχνά κληθεί να λύσουμε, παρά το γεγονός ότι δεν είναι στην αρμοδιότητα μας όπως αντιλαμβάνεστε, διάφορα λειτουργικά μικροπροβλήματα, κυρίως αισθητικής φύσεως και πρόσβασης» εξήγησε ο κ. Σακελλαρόπουλος και σχολίασε ότι «το Αεροδρόμιο Αράξου αναβαθμίζεται, αλλά όχι με το ρυθμό και τον τρόπο που θα επιθυμούσαμε ώστε να καταστεί ανταγωνιστικό σε γειτονικά αεροδρόμια, κυρίως αυτό της Καλαμάτας».

    sakel aerodr araksos 2

    Συνεχίζοντας έκανε εκτενή αναφορά στις πρωτοβουλίες έχει αναλάβει η Περιφερειακή Αρχή για την προσέλκυση περισσότερων πτήσεων, κάτι που έπραξε μέσω του διαφημιστικού rebranding της Περιφέρειας με τη δημιουργία του νέου, ισχυρού σήματος – Olympian Land, αλλά και με στοχευμένες ειδικές δράσεις προβολής του ίδιου του αεροδρομίου. Μία από αυτές είναι η εκπόνηση «Μελέτης στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης αεροπορικών συνδέσεων στο αεροδρόμιο Αράξου» με τον καθηγητή Ιωάννη Μιχαηλίδη, ειδικού σε θέματα destination branding management. Στα αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν τον περασμένο Ιούνιο, αναλύθηκαν τρόποι τόνωσης του εισερχόμενου τουρισμού στη Δυτική Ελλάδα μέσω της ανάπτυξης αεροπορικών συνδέσεων με το αεροδρόμιο του Αράξου.

    Επίσης, ο κ. Σακελλαρόπουλος αναφέρθηκε και στις προσπάθειες για την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών μέσω άμεσης και έμμεσης διαφήμισης του Αεροδρομίου Αράξου. «Κατά την περίοδο 2022- 2023 σχεδιάσαμε πλάνο επαφών με μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία του εξωτερικού, αλλά και Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες με τις οποίες εξετάσαμε τις δυνατότητες νέων πτήσεων. Επιστέγασμα αυτών των προσπαθειών μας ήταν η σημαντική συμφωνία του Αερολιμένα Αράξου με το δημοφιλές ταξιδιωτικό πρακτορείο tez.tour, ενός από τα μεγαλύτερα και πιο καταξιωμένα ταξιδιωτικά γραφεία στην Ευρώπη με το οποίο συμφωνήθηκε ότι από τον Μάιο του 2023 και για 2 έτη θα πραγματοποιεί πτήσεις charter από τις Βαλτικές χώρες, κάτι που αναμένεται να μετριάσει τις απώλειες της περιοχής μας από τον πόλεμο Ρωσίας- Ουκρανίας. Επιπρόσθετα, κάθε θερινή περίοδο συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε την διοίκηση του αεροδρομίου ως προς την βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρει στους ταξιδιώτες μέσω της λειτουργίας του γραφείου μας τουριστικής πληροφόρησης» συμπλήρωσε ο Αντιπεριφερειάρχης.

    Κατέληξε επισημαίνοντας ότι η Περιφερειακή Αρχή, μέσω της τουριστικής προβολής, επιχειρεί να προβάλει μία νέα εικόνα της Δυτικής Ελλάδας τόσο στο εσωτερικό όσο και το εξωτερικό, κάτι για το οποίο βρίσκεται σε στενή επαφή με τα συναρμόδια Υπουργεία, αλλά και με τους επαγγελματίες της Δυτικής Ελλάδας.

    (Δελτίο τύπου)

  • Ανδραβίδα και Άραξος θα φιλοξενήσουν την μεγαλύτερη αεροπορική Άσκηση του ΝΑΤΟ για το 2024
    Ανδραβίδα και Άραξος θα φιλοξενήσουν την μεγαλύτερη αεροπορική Άσκηση του ΝΑΤΟ για το 2024

    Η Ελλάδα το 2024 πρόκειται να φιλοξενήσει τη νατοϊκή Άσκηση «Ramstein Flag», τη μεγαλύτερη αεροπορική άσκηση της Συμμαχίας.

    Η 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα και η 116 Πτέρυγα Μάχης στον Άραξο θα είναι οι δύο βάσεις που θα φιλοξενήσουν αεροσκάφη και προσωπικό από όλες σχεδόν τις χώρες μέλη της Συμμαχίας. Συνδρομή στην Άσκηση ενδέχεται να έχουν κι άλλες ελληνικές βάσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις που θα προκύψουν.

    Στην Άσκηση η οποία θα διεξαχθεί το Φθινόπωρο του 2024, εντός του Σεπτεμβρίου, αναμένεται να συμμετέχει σχεδόν το σύνολο των Πολεμικών Αεροποριών της Συμμαχίας. Με το νέο έτος αναμένεται να ξεκινήσουν οι πρώτες συσκέψεις στο Αεροπορικό Επιτελείο για την οργάνωση της Άσκησης και τον καθορισμό των σεναρίων.

    Τα πιο σύγχρονα μαχητικά που διαθέτει η Δύση 4,5 και 5ης γενιάς με κορυφαίο το «αόρατο» αεροσκάφος F-35 αλλά και τα πανίσχυρα Rafale και F-16 Viper τα οποία βρίσκονται ήδη στη «φαρέτρα» της ελληνικής αεροπορίας θα συμμετέχουν στην Άσκηση.

    Πώς και γιατί επιλέχθηκε η Ελλάδα για τη μεγάλη νατοϊκή άσκηση

    Ένα απο τα ισχυρότερα επιχειρήματα της ελληνικής αεροπορίας για να διεκδικήσει την Άσκηση ήταν η δυνατότητα δέσμευσης πολύ μεγάλων περιοχών τόσο πάνω από την ηπειρωτική χώρα όσο πάνω απ' τη θάλασσα, για να γίνουν σύνθετα σενάρια που προβλέπουν μεγάλα Comao, πολυάριθμων δηλαδή σχηματισμών σύμφωνα με το δόγμα του ΝΑΤΟ για τις αεροπορικές επιχειρήσεις.

    Καθοριστικό ρόλο έπαιξε ακόμη το γεωγραφικό ανάγλυφο της Ελλάδας, όπως και η θέση της στα ανατολικά σύνορα της Συμμαχίας. Η Ελλάδα βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από περιοχές ενδιαφέροντος του ΝΑΤΟ, όπως η Μέση Ανατολή και η Μαύρη Θάλασσα.

    «Η Άσκηση είναι μια ευκαιρία για την Ελλάδα να επιβεβαιώσει τη θέση της ως παράγοντας ασφάλειας και σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο και να αναδείξει τη γεωπολιτική της σημασία», αναφέρουν αεροπορικές πηγές.

    Η Άσκηση έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει την ετοιμότητα και την ικανότητα των δυνάμεων του ΝΑΤΟ στην αεροπορική και αντιπυραυλική άμυνα, την αντιμετώπιση των ηλεκτρονικών παρεμβολών κ.α. επιχειρήσεων. Οι αεροπορίες που θα συμμετάσχουν θα εμπλακούν τόσο σε επιθετικές όσο και σε αμυντικές επιχειρήσεις, ενσωματώνοντας διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών για την προσομοίωση σε ρεαλιστικές συνθήκες μάχης.

    Τα ελληνικά συστήματα αεράμυνας που θα ενεργοποιηθούν σε όλη τη χώρα θα διαδραματίσουν επίσης κρίσιμο ρόλο, παράλληλα με τη συμμετοχή του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και των Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων σε αποστολές αναγνώριση και κατάδειξης στόχων.

    Με συμμετοχή και της Τουρκίας

    Η Τουρκία ήταν από τις πρώτες χώρες που δήλωσαν ενδιαφέρον να συμμετέχουν στην Άσκηση μετά και την επαναπρόσεγγιση των δύο χωρών. Ωστόσο, δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί εάν τουρκικά μαχητικά θα επιχειρούν από ελληνικές βάσεις ή από τοποθεσίες κατά μήκος των μικρασιατικών ακτών.

    Δεν είναι η πρώτη φορά που ελληνικά μαχητικά θα συνεργαστούν σε νατοϊκες ασκήσεις, σε κοινούς σχηματισμούς με αμερικανικά και βρετανικά μαχητικά. Δεν μπορεί να λησμονηθεί το γεγονός ότι αυτές οι ασκήσεις έχουν κατά καιρούς επισκιαστεί από προκλητικές ενέργειες της Τουρκίας, όπως οι παραβιάσεις εθνικού εναέριου χώρου και οι υπερπτήσεις σε ελληνικά νησιά, οι οποίες οδήγησαν στον αποκλεισμό της Τουρκίας από την νατοϊκή Άσκηση Tiger Meet 22, η οποία έλαβε χώρα στον Άραξο. Θυμίζουμε ότι η τουρκική αεροπορία είχε κάνει νυχτερινές μαζικές παραβιάσεις αλλά και υπερπτήσεις σε ελληνικά νησιά του Νοτιο-ανατολικού Αιγαίου.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ο Αερολιμενάρχης Αράξου υποδέχθηκε την Αντζελίνα Τζολί
    Ο Αερολιμενάρχης Αράξου υποδέχθηκε την Αντζελίνα Τζολί

    Το να συναντήσεις από κοντά την Αντζελίνα Τζολί δεν είναι κάτι που συμβαίνει κάθε μέρα στον καθένα.

    Κι ούτε φυσικά θα έχουμε όλοι στην ζωή μας αυτή την ευκαιρία. Μιλάμε για την μεγαλύτερη σύγχρονη σταρ του Χόλυγουντ και μια από τις ομορφότερες γυναίκες που έβγαλε η αμερικάνικη βιομηχανία κινηματογράφου.

    Η γυναίκα αυτή είναι στα μέρη μας αυτές τις μέρες για τα γυρίσματα της ταινίας «Μαρία» που είναι αφιερωμένη στη ζωή της Μαρίας Κάλλας και ένας από τους ανθρώπους που είχε την ευκαιρία να την δει από κοντά ήταν ο αερολιμενάρχης του πολιτικού αεροδρομίου του Αράξου, Γιώργος Γκουβίτσας.

    Ο κ. Γκουβίτσας την υποδέχτηκε όταν έφτασε στην Δυτική Ελλάδα μέσω του αεροδρομίου του Αράξου και το αποκάλυψε αυτό σε ανάρτηση του στο facebook, γράφοντας τα εξής: «Είχα την χαρά πριν λίγες ημέρες να υποδεχτώ την Αντζελίνα Τζολί, στο αεροδρόμιο του Αράξου.

    Η Οσκαρική ηθοποιός θα ενσαρκώσει την Μαρία Κάλλας στην ταινία " Μαρία". Τα γυρίσματα έγιναν στο θέατρο Απόλλων στον Πύργο και στην θαλαμηγό " Χριστίνα Ο" στο Κατάκολο. Σήμερα (σσ Τετάρτη) το μεσημέρι αναχώρησαν όλοι οι ηθοποιοί, εκτός από την Αντζελίνα Τζολί και το συνεργείο από το αεροδρόμιο του Αράξου !!!».

    arxaxos tzoli aerol 2
    Πηγή: Patrasevents.gr
  • Μέχρι τέλη Οκτωβρίου οι αφίξεις στο αεροδρόμιο του Αράξου
    Μέχρι τέλη Οκτωβρίου οι αφίξεις στο αεροδρόμιο του Αράξου

    Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα συνεχιστούν οι πτήσεις στο αεροδρόμιο του Αράξου, σύμφωνα με τον αερολιμενάρχη Γιώργο Γκουβίτσα, με την κίνηση να έχει πάει αρκετά καλά τον Σεπτέμβριο.

    Οι αφίξεις προς το αεροδρόμιο του Αράξου είναι κυρίως από την Γερμανία που αποτελεί και τη μοναδική αγορά που συνεχίζει και τον Οκτώβριο να έχει επαφή με την Δυτική Ελλάδα, στέλνοντας τουρίστες σε συγκεκριμένα μέρη της Ηλείας και σε ξενοδοχεία που παραμένουν ανοικτά.

    Από εκεί και πέρα η αγορά που έφερε αρκετούς επισκέπτες στην Δυτική Ελλάδα το φετινό καλοκαίρι ήταν οι Πολωνοί και ακολούθησαν χώρες από την Κεντρική Ευρώπη, όπως η Τσεχία, η Σλοβακία και η Αυστρία.

    Επίσης κίνηση υπήρξε από τις χώρες των Βαλκανίων, κυρίως από την Ρουμανία και την Σλοβενία, αλλά και από τις χώρες της Βαλτικής από την Λιθουανία και την Εσθονία. Πάντως και φέτος το μεγαλύτερο ποσοστό των τουριστών που πέρασαν την πύλη του Αράξου, κατευθύνθηκαν κυρίως στην Ηλεία.

    Πηγή: Gnomip.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch