Παρασκευή, 16 Απριλίου 2021 20:43

Ψηφιακά προσβάσιμα τα στοιχεία του Κτηματολογίου σε πολίτες και επαγγελματίες

Γράφτηκε από την

Την εφαρμογή παρουσίασε σήμερα στον Πρωθυπουργό η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Απευθείας πρόσβαση στα στοιχεία των ακινήτων τους θα μπορούν να έχουν πλέον οι πολίτες, ενώ και οι επαγγελματίες μηχανικοί, συμβολαιογράφοι και δικηγόροι αποκτούν ένα «ψηφιακό» κλειδί που θα ξεκλειδώνει κάθε στοιχείο ακινήτου, το οποίο κρίνεται απαραίτητο για την άσκηση της δραστηριότητάς τους. Οι δικαστικοί επιμελητές, για παράδειγμα, θα λαμβάνουν στοιχεία αποκλειστικά των ακινήτων της περιφέρειάς τους και μόνο εάν διενεργούν αναγκαστική εκτέλεση.

Σήμερα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης παρουσίασε σε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη την ψηφιοποίηση του Κτηματολογίου με την ουσιαστική ένταξή του στο gov.gr και τις νέες υπηρεσίες, δηλαδή τη δυνατότητα εξ αποστάσεως ελέγχου σε ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές όπου το Κτηματολόγιο λειτουργεί (ktimatologio.gov.gr) και την αναβάθμιση της πλατφόρμας «Θέαση» του Κτηματολογίου (maps.gov.gr).

«Μια ακόμα πάρα πολύ σημαντική καινοτομία, την ελεύθερη και γρήγορη πρόσβαση στο Kτηματολόγιο προσθέτει το gov.gr στις 1.138 εφαρμογές του, ένα χρόνο μετά τη λειτουργία του» επεσήμανε ο κ. Μητσοτάκης προσθέτοντας πως στο εξής όλα τα στοιχεία για τα ακίνητα της χώρας γίνονται προσιτά στους ιδιοκτήτες τους, αλλά και στους επαγγελματίες που ασχολούνται με τις συναλλαγές γύρω από αυτά, καταργώντας γραφειοκρατία και ταλαιπωρία και εξοικονομώντας χρόνο και πόρους.

«Με λίγα κλικ» συνέχισε ο πρωθυπουργός - «θα γίνεται γνωστή η νομική κατάσταση κάθε ακινήτου, ενόψει κάποιας μεταβίβασης, η φερεγγυότητά του για τη λήψη ενός δανείου. Ακόμα όλες οι πληροφορίες οι οποίες χρειάζονται για την έκδοση οικονομικών θα είναι προσβάσιμες αλλά θα καταχωρούνται και πράξεις όπως συμβόλαια και θα υποβάλλονται αιτήσεις για διορθώσεις στις κτηματογραφικές εγγραφές».

Η εφαρμογή αυτή αναμένεται να λύσει τα χέρια σε παραπάνω από 100.000 μηχανικούς, συμβολαιογράφους, δικηγόρους και επιμελητές, ενώ η χρήση της για το Δημόσιο μεταφράζεται σε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα αλλά και σε μία συνολική επιτάχυνση της κτηματογράφησης.

Το Κτηματολόγιο εξυπηρετεί σήμερα 43.000 δικηγόρους, 52.000 μηχανικούς, 2.800 συμβολαιογράφους και 2.000 δικαστικούς επιμελητές. Οι υπηρεσίες για τις οποίες οι πολίτες απευθύνονται στο Κτηματολόγιο, είναι έρευνα για στοιχεία ακινήτων (ΚΑΕΚ), πληροφορίες για διόρθωση μιας εγγραφής, αίτηση για μεταγραφή συμβολαίου, αίτηση για έκδοση πιστοποιητικών και παραλαβή, παραλαβή πράξης και διόρθωση σφάλματος (νομικού ή γεωχωρικού).

Ο φορέας εκδίδει 9 είδη πιστοποιητικών, 4 από τα οποία είναι ήδη ψηφιακά διαθέσιμα από τον Οκτώβριο του 2020, ενώ τα υπόλοιπα θα εκδίδονται ηλεκτρονικά μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2021 για το σύνολο της χώρας. Το 2020 εκδόθηκαν είτε ψηφιακά είτε σε φυσική μορφή 735.000 πιστοποιητικά και αντίγραφα για το 33% των δικαιωμάτων. Παράλληλα υπάρχουν 4 κατηγορίες εγγραπτέων πράξεων (μεταγραφές, υποθήκες, προσημειώσεις και δικαστικές αποφάσεις, από τις οποίες υποστηρίζονται ήδη ψηφιακά από τον Ιούλιο του 2020 εκείνες που αφορούν δικηγόρους και από τον Οκτώβριο του 2020 για τους συμβολαιογράφους. Το 2020 υπεβλήθησαν 148.000 εγγραπτέες πράξεις για το 33% των δικαιωμάτων.

Ο κ. Μητσοτάκης, μάλιστα σημείωσε πως «επί 23 ολόκληρα χρόνια, η ευθύνη αφηνόταν στη διακριτική ευχέρεια των υπαλλήλων του, κάτι που σήμαινε κόστος, συνεχείς μετακινήσεις, αλλά φυσικά και πολύ συχνές παρεξηγήσεις» και «σήμερα η μεταβίβαση ενός ακινήτου χωρίς ιδιάζον ιδιοκτησιακό καθεστώς χρειάζεται τουλάχιστον δύο μήνες για να ολοκληρωθεί».

Η εν λόγω εφαρμογή εντάσσεται σε μία συνολική πολιτική για την ακίνητη περιουσία στη χώρα μας, η οποία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και αφορά μεταξύ άλλων τον μετασχηματισμό των 390 παλιών υποθηκοφυλακείων σε 92 σύγχρονα νέα κτηματολογικά γραφεία.

«Είναι ένα πρώτο ισχυρό βήμα, προκειμένου να χτίσουμε ένα ψηφιακό οικοδόμημα πλέον, είναι η αντίληψη, το γνωρίζετε και εσείς, ότι το κτηματολόγιο βασικά είναι μία ψηφιακή υπηρεσία η οποία πρέπει να είναι προσβάσιμη σε όλους. Και βέβαια αυτό που κάνουμε -και με μία πρόσθετη συνθήκη- ανοίγουμε τα δεδομένα αυτά δωρεάν, όπως είναι και η φιλοσοφία συνολικά της κυβέρνησης για τα δεδομένα του Κράτους», υπογράμμισε κατά την παρουσίαση ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.

Τέσσερα είναι τα βασικά οφέλη της νέας εφαρμογής, όπως τα περιέγραψε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για Ειδικά Ψηφιακά Έργα και το Κτηματολόγιο, Γιώργος Στύλιος:

  • η απομακρυσμένη διαβαθμισμένη δωρεάν πρόσβαση 24 ώρες όλη την εβδομάδα

  • η λειτουργία σε πραγματικό χρόνο

  • η ασφάλεια των δεδομένων, τα οποία είναι ανοιχτά δεδομένα -open data και

  • η αξιοπιστία των δεδομένων.

Ποιες είναι και πως λειτουργούν οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες

Ο εξ αποστάσεως έλεγχος είναι από σήμερα διαθέσιμος στο ktimatologio.gov.gr και αφορά περίπου στο 1/3 των δικαιωμάτων επί ακινήτων στην επικράτεια. Η λειτουργία της υπηρεσίας ρυθμίζεται από τη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση που συνυπέγραψαν ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για το Κτηματολόγιο, Γιώργος Στύλιος.

Η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα διενέργειας ελέγχου οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, χωρίς να είναι αναγκαία η μετάβαση στο Κτηματολογικό Γραφείο του τόπου όπου βρίσκεται το ακίνητο. Η έρευνα γίνεται χωρίς την καταβολή αντιτίμου. Επιπλέον, εξασφαλίζεται η διαβαθμισμένη πρόσβαση στα στοιχεία του Κτηματολογίου σε συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες (οι οποίες θα ταυτοποιούνται με κωδικούς από τους επαγγελματικούς/επιστημονικούς τους συλλόγους και τα επιμελητήρια), ώστε να διασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών. Ειδικότερα:

· Οι δικηγόροι διατηρούν πλήρη πρόσβαση σε όλες τις εγγραφές του Κτηματολογίου, στο σύνολο της επικράτειας.

· Οι δικαστικοί επιμελητές έχουν πλήρη πρόσβαση σε όλες τις εγγραφές του Κτηματολογίου για τα ακίνητα εντός της περιφέρειας που ασκούν τα καθήκοντά τους και ενόψει αναγκαστικής εκτέλεσης.

· Οι συμβολαιογράφοι έχουν πρόσβαση στις εγγραφές και τα στοιχεία που σχετίζονται με δικαιώματα κυριότητας και δουλείας, καθώς και στην απεικόνιση του ακινήτου στα κτηματολογικά διαγράμματα.

· Οι μηχανικοί έχουν πρόσβαση, κατόπιν αναζήτησης του ακινήτου μέσω του Κωδικού Αριθμού Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) του, στις εγγραφές και τα στοιχεία που σχετίζονται με δικαιώματα κυριότητας και δουλείας, στη χωρική βάση και τα τοπογραφικά διαγράμματα καθώς και στην εισήγηση της Υπηρεσίας επί των αιτήσεων και των γεωμετρικών μεταβολών.

· Τέλος, κάθε πολίτης ή νομικό πρόσωπο έχει πρόσβαση στις εγγραφές που αφορούν στα ακίνητά του με χρήση κωδικών Taxisnet.

Η πλατφόρμα «Θέαση» που μέχρι στιγμής παρείχε δωρεάν περιήγηση σε χαρτογραφικό υλικό όλης της χώρας αναβαθμίζεται και μεταφέρεται στο maps.gov.gr. Η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν για όλους, χωρίς διαβαθμισμένη πρόσβαση, μέσω ενός πιο φιλικού περιβάλλοντος πλοήγησης, ενώ είναι πλέον προσβάσιμη και από κινητά. Η νέα πλατφόρμα έχει εμπλουτιστεί με τα δεδομένα των γεωτεμαχίων του Κτηματολογίου. Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης μπορεί να βλέπει στον χάρτη τόσο τα όρια κάθε οικοπέδου, όσο και τον ΚΑΕΚ που αυτό φέρει. Επιπλέον, μέσω της πλατφόρμας, θα διατίθενται ελεύθερα διάφορα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στην αγορά ακινήτων και την πορεία της κτηματογράφησης.

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 16 Απριλίου 2021 19:33

Σχετικά Άρθρα

  • Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τις δηλώσεις στο Κτηματολόγιο: Αλαλούμ με την προθεσμία - Γιατί αντιδρούν συγκεκριμένες περιοχές
    Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τις δηλώσεις στο Κτηματολόγιο: Αλαλούμ με την προθεσμία - Γιατί αντιδρούν συγκεκριμένες περιοχές

    Ανάποδα έχει γυρίσει η κλεψύδρα για την υποβολή δηλώσεων ιδιοκτησίας στο Κτηματολόγιο με την τελική ημερομηνία γι΄αυτό να παραμένει η 30ή Νοεμβρίου 2024, καθώς το αρμόδιο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει διαμηνύσει σε όλους τους τόνους ότι δεν πρόκειται να δοθεί νέα παράταση. Ωστόσο η ημερομηνία αυτή δεν είναι οριζόντια για το σύνολο των υπό κτηματογράφηση περιοχών καθώς σε πολλές απ΄αυτές η διαδικασία είχε ξεκινήσει νωρίτερα και κατά συνέπεια σε ορισμένες έχει ολοκληρωθεί και το στάδιο της ανάρτησης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι πλατφόρμες υποδοχής των δηλώσεων από τους αναδόχους έχουν κλείσει σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και σίγουρα νωρίτερα από την απώτατη καταληκτική προθεσμία.

    Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η Φθιώτιδα όπου η υποδοχή δηλώσεων σταμάτησε ύστερα από την τελευταία παράταση στις 30 Ιουνίου αιφνιδιάζοντας πολλούς από τους ιδιοκτήτες, όπως επισημαίνουν στο «Εθνος» φορείς της περιοχής, οι οποίοι δεν είχαν αντιληφθεί ότι η παράταση έως τις 30 Νοεμβρίου δεν αφορούσε το σύνολο των περιοχών.

    Ο Δικηγορικός Σύλλογος της Λαμίας μιλά για απόφαση που επιφέρει «ξαφνικό θάνατο», ενώ βουλευτές Φθιώτιδας τόσο από το κυβερνητικό στρατόπεδο όσο και από την αντιπολίτευση ζητούν παράταση της διαδικασίας ώστε να ευθυγραμμιστεί με την καταληκτική ημερομηνία της 30ής Νοεμβρίου. Το ίδιο ζητούν με ψήφισμά τους και οι έξι δήμαρχοι του νομού, οι οποίοι σημειώνουν πως ο τρόπος που επικοινωνήθηκε μέχρι και πρόσφατα η ημερομηνία της 30ής Νοεμβρίου προκάλεσε σύγχυση στους πολίτες: «Όλοι μας παρακολουθήσαμε, τις διαβεβαιώσεις - δηλώσεις στα ΜΜΕ εντός των μηνών Μαΐου & Ιουνίου 2024 του αρμοδίου Υφυπουργού κ. Κυρανάκη, για παράταση και οριστική λήξη της προθεσμίας την 30/11/2024, όπως άλλωστε ισχύει στις περισσότερες υπό κτηματογράφηση περιοχές της χώρας (Ν. Αττικής κλπ)», αναφέρουν οι δήμαρχοι. Και συνεχίζουν: «Παρά ταύτα και παρά το γεγονός ότι, υπάρχουν αδήλωτες ιδιοκτησίες σε ποσοστό 35-40%, με απόφαση του Δ.Σ. της «Ελληνικό Κτηματολόγιο» στις 30/6/2024, έκλεισε -χωρίς παράταση- για την περιοχή μας, η παραλαβή εκπροθέσμων δηλώσεων ακινήτων, με δυσμενέστατες συνέπειες για τους πολίτες του Νομού μας, που έχουν αδήλωτες ιδιοκτησίες, καθώς θα δημιουργηθεί μείζον κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα», τονίζουν.

    Από την πλευρά της η διοίκηση του Ελληνικού Κτηματολογίου και η ηγεσία του υπουργείου διαμηνύουν πως το ενδεχόμενο παράτασης είναι εκτός συζήτησης καθησυχάζοντας, πάντως, τους πολίτες ότι θα μπορέσουν να επιλύσουν και εξωδικαστικά το ζήτημα στο επόμενο στάδιο του λειτουργούντος Κτηματολογίου.

    Ωστόσο μέχρι τότε οι ιδιοκτήτες θα βρίσκονται σε απόλυτη αβεβαιότητα γνωρίζοντας ότι οι ιδιοκτησίες τους βρίσκονται σε μία «γκρίζα ζώνη». Με την οριστικοποίηση των αρχικών εγγραφών τα ακίνητά τους θα χαρακτηριστούν ως «αγνώστου ιδιοκτήτη» και όχι μόνο δε θα μπορούν να προβούν σε μεταβιβάσεις, κλπ αλλά θα αντιμετωπίζουν και τον δυνητικό κίνδυνο αυτά να περιέλθουν στην κυριότητα του Δημοσίου. Πολλά δε εξ αυτών είναι γεωτεμάχια για τα οποία θα πρέπει να υποβληθούν δηλώσεις καλλιέργειας, κάτι το οποίο δεν έχει αποσαφηνιστεί εάν θα μπορέσει να γίνει απρόσκοπτα για τα αδήλωτα.

    Παράλληλα ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος να απαιτηθούν αγωγές και δικαστήρια, τα οποία οι νομικοί προειδοποιούν ότι μπορούν να διαρκέσουν ακόμα και δέκα χρόνια συμπεριλαμβανομένων των εφέσεων και των αναιρέσεων βάζοντας τους ιδιοκτήτες όχι μόνο σε δικαστικές, αλλά και σε οικονομικές περιπέτειες.

    Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι δηλώσεις ιδιοκτησίας στην περιοχή εμφανίζουν σημαντικό βαθμό δυσκολίας και απαιτούν περισσότερο χρόνο και από τους επαγγελματίες που τις έχουν αναλάβει κυρίως σε ό,τι αφορά τις εκτός αναδασμού ιδιοκτησίες, ενώ η περιοχή αντιμετωπίζει ακόμα σημαντικά προβλήματα από τις συνέπειες της κακοκαιρίας Daniel.

    Τι λέει το υπουργείο

    Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στα οποία απευθύνθηκε το «Εθνος», δεν υπάρχει πρόθεση να ξανανοίξει το στάδιο των δηλώσεων, στις περιοχές στις οποίες έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία: «Οι πολίτες που δεν έχουν υποβάλει δήλωση έως τώρα στις προαναφερθείσες περιοχές, δεν μπορούν πλέον να υποβάλουν εφόσον έχει παρέλθει η προθεσμία υποβολής εκπρόθεσμων δηλώσεων. Ωστόσο, μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις διόρθωσης μετά την ένταξη των περιοχών στο λειτουργούν Κτηματολόγιο», αναφέρουν τονίζοντας ότι το κράτος δεν έχει καμία διάθεση να υφαρπάξει την περιουσία των πολιτών.

    Επισημαίνουν μάλιστα ότι με το νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο θα προβλέπεται η δυνατότητα επίλυσης υποθέσεων στα κτηματολογικά γραφεία και οι πολίτες θα γλιτώνουν την μακροχρόνια δικαστική ταλαιπωρία που υφίστανται σήμερα.

    Ηδη μέσα από το νέο εργαλείο του Κτηματολογίου, maps.ktimatologio.gr οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν τη φάση κτηματογράφησης που βρίσκονται όλες οι περιοχές της χώρας.

    Η κυβέρνηση έχει αναφέρει πολλάκις μέχρι σήμερα ότι το Κτηματολόγιο θα έχει ολοκληρωθεί το 2025. Παραμένει ωστόσο ανοιχτό το πόσο πλήρες και πόσο αξιόπιστο ως προς την ασφάλεια δικαίου θα είναι αυτό το Κτηματολόγιο εφόσον διορθώσεις, δικαστικές και εξωδικαστικές διαδικασίες θα συνεχίζονται. Ο αριθμός των αδήλωτων ακινήτων κρίνεται ήδη πολύ μεγαλύτερος του αναμενόμενου, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία τα αδήλωτα γεωτεμάχια φτάνουν ήδη τα 3.300.517 (22% του συνόλου), εκ των οποίων μάλιστα πάνω από 330.000 βρίσκονται σε περιοχές όπου το κτηματολόγιο έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί.

    Σε επίπεδο διηρημένων ιδιοκτησιών όπου εντάσσονται και τα διαμερίσματα προκύπτουν περί τα 150.000 αδήλωτα.

    Οι πολίτες κινδυνεύουν να βρεθούν ενώπιον πολύχρονων δικαστικών αγώνων

    Για τον κίνδυνο ένας μεγάλος αριθμός ιδιοκτητών ακινήτων της Φθιώτιδας και όχι μόνο να βρεθεί αντιμέτωπος με πολυετείς διαστικούς αγώνες, προειδοποιεί ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Λαμίας, Αθανάσιος Μακρυγιάννης.

    «Πολλές περιοχές, ακόμα και η Αθήνα συνεχίζουν την υποδοχή δηλώσεων μέχρι τον Νοέμβριο. Αλλες όπως η Φλώρινα και η Κοζάνη πήραν μόλις πριν λίγες ημέρες παράταση έως τα τέλη Σεπτεμβρίου. Για τη Φθιώτιδα επελέγη ο ξαφνικός θάνατος παρά το γεγονός ότι έως και πρόσφατα ο αρμόδιος υφυπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης μιλούσε για καταληκτική ημερομηνία την 30ή Νοεμβρίου και παρόλο που εκτός κτηματογράφησης έχει μείνει ποσοστό 35% - 40% των ιδιοκτησιών με το ποσοστό να είναι ακόμα υψηλότερο σε κάποιους δήμους, όπως στο Δομοκό», λέει στο «Εθνος».

    Σε ερώτημα του βουλευτή της ΝΔ, Γιώργου Κοτρωνιά προς το Κτηματολόγιο, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του φορεά, Στέλιος Σακαρέτσιος δεν άφησε κανένα περιθώριο παράτασης, επισημαίνοντας στη γραπτή απάντησή του ότι η κτηματογράφηση κάθε περιοχής διενεργείται στο πλαίσιο μιας δημόσιας σύμβασης, η οποία υπόκειται σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και προυπολογισμό. «Εκ νέου παράταση της ανωτέρω ημερομηνίας συνεπάγεται, σύμφωνα με τα ισχύοντα από τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου, καθυστέρηση της περαίωσης κτηματογράφησης και άνευ νομίμου ερείσματος παράταση εκτέλεσης από τον ανάδοχο των εργασιών της σύμβασης με συνακόλουθη επιβάρυνση του οικονομικού αντικειμένου αυτής, η οποία προφανώς αντιβαίνει στους κανόνες δημοσιονομικής πολιτικής, ενώ παράλληλα ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο τη υνολική χρηματοδότηση του έργου, αφού η σύμβαση χρηματοδοτείται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους».

    Ο βουλευτής επανήλθε στο θέμα την 1η Αυγούστου με ερώτησή του στον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, στην οποία αναφέρει πως το κλείσιμο της πλατφόρμας και η μη αποδοχή δηλώσεων θα έχει ως συνέπεια οι πολίτες να δουν τα ακίνητά τους να γκριζάρονται ως αγνώσου ιδιοκτήτη, ενώ πολλοί επαγγελματίες δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τους φακέλους που είχαν αναλάβει. Ο ίδιος σημειώνει πως εάν το Κτηματολόγιο κλείσει με αυτόν τον τρόπο «θα βρεθούμε στο σημείο να έχουμε Κτηματολόγιο στο τέλος του 2025 και στην ουσία να μην έχουμε Κτηματολόγιο, αφού θα βάλουμε τους πολίτες στη διαδικασία να τρεχουν στα δικαστήρια για να νομιμοοιήσουν την ιδιοκτησία τους».

    Είχε προηγηθεί σχετική ερώτηση και αίτημα παράτασης και από 17 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τον Γιάννη Σαρακιώτη.

    Οπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Λαμίας, «ο τρόπος, με τον οποίο κλείνει το Κτηματολόγιο είναι επικοινωνιακός. Κλείνει Κτηματολόγιο με ανοιχτό το θέμα των δασικών χαρτών, με εκατοντάδες χιλιάδες ενστάσεις που ακόμα δεν έχουν εξεταστεί; Θέλουν να εμφανίσουν ότι ολοκληρώθηκε η κτηματογραφηση αλλά 35% των ιδιοκτησιών στον νομό είναι αδήλωτες και κινδυνεύουν ως αγνώστου ιδιοκτήτη να περιέλθουν στην κατοχή του Δημοσίου εφόσον δε γίνουν αγωγές στις συγκεκριμένες προθεσμίες. Δεν έχουν αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος. Θα βρεθούμε με εκατοντάδες χιλιάδες αγωγές σε εκκρεμότητα με τις υποθέσεις να κλείνουν σε μια δεκαετία. Η απόφαση να κλείσει η διαδικασία είναι μια πολιτική απόφαση που μόνο με πολιτική απόφαση διορθώνεται», υπογραμμίζει ο κ. Μακρυγιάννης, ο οποίος δεν αποκλείει οι ιδιοκτήτες να βρεθούν αντιμέτωποι και με προβλήματα δηλώσεων καλλιέργειας στον ΟΣΔΕ εάν ζητηθεί κτηματολογικό φύλλο.

    Πηγή: ethnos.gr

  • «Σπίτι μου»: Μέσω Gov.gr οι αιτήσεις Κτηματολογίου για το πρόγραμμα της ΔΥΠΑ
    «Σπίτι μου»: Μέσω Gov.gr οι αιτήσεις Κτηματολογίου για το πρόγραμμα της ΔΥΠΑ

    Τη δυνατότητα να υποβάλλουν ηλεκτρονικά σε ειδική πλατφόρμα της ΔΥΠΑ τα στοιχεία των αιτήσεών τους που εκκρεμούν στο Ελληνικό Κτηματολόγιο έχουν οι δανειολήπτες του προγράμματος «Σπίτι μου».

    Με αυτόν τον τρόπο, οι δικαιούχοι εξυπηρετούνται πολύ πιο εύκολα και σύντομα, ώστε να τηρούνται οι προβλεπόμενοι χρόνοι εκταμίευσης του δανείου για το ακίνητο που επιθυμούν να αποκτήσουν.

    Η συγκεκριμένη πλατφόρμα υλοποιείται σε συνέχεια μνημονίου συνεργασίας που υπέγραψαν πρόσφατα η ΔΥΠΑ και το «Ελληνικό Κτηματολόγιο» για την ταχύτατη ολοκλήρωση κοινών ενεργειών για το «Σπίτι μου», με συνεργασία των Υπουργών Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφίας Ζαχαράκη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνου Κυρανάκη. Συγκεκριμένα, η πλατφόρμα επιτρέπει απευθείας στους δανειολήπτες την καταχώριση και παρακολούθηση των ανοικτών αιτήσεών τους στα κτηματολογικά γραφεία της χώρας.

    Η διαδικασία

    Όσοι υποψήφιοι δανειολήπτες έχουν υποβάλει αίτηση προς ένα κτηματολογικό γραφείο στο πλαίσιο του «Σπίτι μου», μπορούν να δηλώνουν στο «Ελληνικό Κτηματολόγιο» τα στοιχεία των αιτήσεων τους, ώστε να διεκπεραιωθούν στα χρονικά όρια προθεσμιών του προγράμματος.

    Στην πλατφόρμα οι δανειολήπτες ακολουθούν τα παρακάτω βήματα:

    • συμπληρώνουν τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet
    • επιλέγουν αν πρόκειται είτε για αίτηση καταχώρισης εγγραπτέας πράξης και μεταβίβαση κυριότητας, είτε για την εγγραφή βάρους και
    • συμπληρώνουν τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησής τους στο Κτηματολόγιο, το έτος υποβολής της καθώς και το κτηματολογικό γραφείο της χώρας στο οποίο την κατέθεσαν.

    Μέσα από την πλατφόρμα οι δανειολήπτες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την ολοκλήρωση των παραπάνω δηλώσεων - αιτήσεων.

    Η πλατφόρμα είναι προσβάσιμη στη διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/periousia-kai-phorologia/epidoteseis-politon/aiteseis-ktematologiou-gia-to-programma-to-spiti-mou

    Σε δήλωση της η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχή και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη επισημαίνει:

    «Απλοποιούμε και επιταχύνουμε ακόμη περισσότερο τις διαδικασίες του προγράμματος «Σπίτι μου». Μέχρι σήμερα 3.686 νέες και νέοι, έως 39 ετών βρήκαν το σπίτι που ήθελαν, και το δάνειο τους εκταμιεύθηκε σε χρόνο ρεκόρ. Άλλες 4.413 συμβάσεις δανείων είναι έτοιμες. Με την πλατφόρμα που τέθηκε σε εφαρμογή, χάρη στην άριστη συνεργασία μας με το Ελληνικό Κτηματολόγιο, δίνουμε τη δυνατότητα στους δικαιούχους μόνοι τους, με λίγα κλικ να ολοκληρώσουν τις ενέργειες που απαιτούνται για τον έλεγχο του ακινήτου. Χωρίς ταλαιπωρία και άγχος για τις προθεσμίες εκταμίευσης του δανείου τους»

    Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε:

    «Χαιρόμαστε ιδιαιτέρως για το γεγονός ότι οι δράσεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης βελτιώνουν άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών σε τόσο πολλούς τομείς. Για τους δικαιούχους του προγράμματος "Σπίτι μου" είναι εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας ο χρόνος, ώστε να αποκτήσουν στέγη το συντομότερο δυνατό και, πλέον, το Ελληνικό Κτηματολόγιο τους διευκολύνει σε αυτό».

    Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης δήλωσε:

    «Για εμάς, έχει ζωτική σημασία για τα νέα ζευγάρια το πρόγραμμα «Σπίτι μου» να πετύχει και γι' αυτό οι αιτήσεις μεταγραφών θα εξετάζονται κατά προτεραιότητα»

    Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ, Σπύρος Πρωτοψάλτης δήλωσε:

    «Χιλιάδες νέοι θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν ταχύτερα την αγορά της πρώτης κατοικίας τους. Με αποδοτικότερο και πιο σύγχρονο τρόπο θα εξυπηρετούνται πλέον οι πολίτες που αξιοποιούν το πρόγραμμα «Σπίτι μου» μέσω της νέας ειδικής πλατφόρμας που δημιουργήθηκε, μετά από τη γόνιμη συνεργασία μας με το Ελληνικό Κτηματολόγιο»

    Ο Προέδρος του Ελληνικού Κτηματολογίου, Στέλιος Σακαρέτσιος δήλωσε:

    «Μέσα από την πλατφόρμα αιτήσεων Κτηματολογίου που δημιουργήθηκε για το πρόγραμμα «Σπίτι μου» δίνουμε τη δυνατότητα στα νέα ζευγάρια να έχουν προτεραιότητα στη μεταγραφή του συμβολαίου τους, εξασφαλίζοντας την παρακολούθηση των διαδικασιών για την τήρηση των προθεσμιών του δανείου τους. Με τον τρόπο αυτό περισσότερα νέα ζευγάρια θα διευκολυνθούν στην απόκτηση της πρώτη κατοικία τους.»

    Πηγή: Cnn.gr

  • Κτηματολόγιο: Τελευταία ευκαιρία έως το τέλος του έτους για δηλώσεις χωρίς πρόστιμα - Πότε πρέπει να πληρώσουν όσοι τις αμέλησαν
    Κτηματολόγιο: Τελευταία ευκαιρία έως το τέλος του έτους για δηλώσεις χωρίς πρόστιμα - Πότε πρέπει να πληρώσουν όσοι τις αμέλησαν

    Στον «πάγο» για ακόμα πέντε μήνες θα παραμείνουν τα πρόστιμα για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις ακίνητης περιουσίας στο Κτηματολόγιο. Η προθεσμία για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις, η οποία έληγε στα τέλη Ιουλίου ύστερα από προηγούμενη παράταση που είχε δοθεί, επιμηκύνεται -όπως αναμενόταν- για ακόμα μία φορά έως το τέλος της χρονιάς με άρθρο σε τροπολογία του νόμου για την κύρωση των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου του υπουργείου Υγείας που έχει κατατεθεί στη Βουλή και μεταθέτει χρονικά την έκδοση της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης.

    Όπως έχει ήδη νομοθετηθεί, τα πρόστιμα για τους αμελείς, τα οποία πάντως η κυβέρνηση εμφανίζεται εξαιρετικά διστακτική να εφαρμόσει, θα είναι αναλογικά. Θα υπολογίζονται βάσει του εγγραπτέου δικαιώματος που δηλώνεται, της αξίας των ακινήτων βάσει του συστήματος αντικειμενικού προσδιορισμού τους, καθώς και του χρόνου της καθυστέρησης της υποβολής δήλωσης σε σχέση με την προθεσμία για κάθε περιοχή. Σε κάθε περίπτωση όμως το πρόστιμο δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 300 και μεγαλύτερο των 2.000 ευρώ. Το ποσό αυτό θα προσαυξάνεται ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης υποβολής της δήλωσης.

    Το πρόστιμο για δικαιώματα κυριότητας (ψιλής και πλήρους) και επικαρπίας υπολογίζεται για το σύνολο των ακινήτων που δεν έχουν δηλωθεί εμπρόθεσμα ακόμα και στις αγροτικές περιοχές.

    Υπενθυμίζεται ότι η δήλωση στο Κτηματολόγιο είναι υποχρεωτική καθώς σε διαφορετική περίπτωση απαγορεύεται η κατάρτιση οποιασδήποτε εμπράγματης δικαιοπραξίας για το δικαίωμα που δε δηλώθηκε, καθώς και η χορήγηση άδειας οικοδομής στο όνομα εκείνου που παρέλειψε να υποβάλει δήλωση.

    Με τη νέα παράταση που δίνεται και εφόσον δεν υπάρξει κάποια αναστολή της απόφασης για την επιβολή των προστίμων, όσοι αμέλησαν να δηλώσουν την ακίνητη περιουσία τους, θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμο από τον Φεβρουάριο του 2024 και μετά. Θα προηγηθεί η κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία θα δημοσιευτεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023 και θα ορίζει τον ειδικότερο τρόπο υπολογισμού του προστίμου ανά είδος δικαιώματος συμπεριλαμβανομένου του συντελεστή προσαύξησης λόγω καθυστέρησης. Όπως αναφέρεται στο κείμενο της τροπολογίας, η απόφαση θα αρχίσει να ισχύει ένα μήνα μετά τη δημοσίευσή της, ενώ σε περίπτωση παρέλευσης της προθεσμίας καταβολής του προστίμου, αυτό θα εισπράττεται μέσω της εφορίας.

    Στόχος της νέας παράτασης, όπως επισημαίνεται στην έκθεση συνεπειών της ρύθμισης, είναι να απαλλαγούν οι πολίτες από την οικονομική επιβάρυνση του προστίμου της μη εμπρόθεσμης δήλωσης των ακινήτων τους κατά τη διαδικασία κτηματογράφησης για άλλους πέντε μήνες ώστε να μπορέσουν να κατοχυρώσουν χωρίς κόστος τις ιδιοκτησίες τους λαμβάνοντας υπόψη τόσο τους χρονικούς όσο και τους οικονομικούς περιορισμούς που επέβαλε η πανδημία τα προηγούμενα δύο χρόνια.

    Όσον αφορά την πορεία κτηματογράφησης της χώρας, θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά μέσο όρο, η συλλογή των δηλώσεων κυμαίνεται στο 87%. Το συγκεκριμένο ποσοστό, πάντως, δεν είναι οριζόντιο, καθώς για παράδειγμα ορισμένες περιοχές της Κρήτης υπολείπονται αφού η συλλογή δηλώσεων ξεκίνησε τρία χρόνια αργότερα σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα. Κατά συνέπεια η σύμβαση για το μισό Ηράκλειο βρίσκεται στο 27%, για τα Χανιά στο 36% και για το Ρέθυμνο στο 32%, ενώ χαμηλά είναι τα ποσοστά και για τα νησιά του Αργοσαρωνικού.

    Παρατείνεται η εξαίρεση από την κινητικότητα για τους εργαζομένους στο Κτηματολόγιο

    Επίσης, με την ίδια τροπολογία ορίζεται ότι κατά παρέκκλιση οποιασδήποτε άλλης διάταξης, το προσωπικό του φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο» εξαιρείται από τη δυνατότητα απόσπασης, μετάταξης και μετακίνησης σε άλλο φορέα του Δημοσίου έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2025, που αποτελεί το χρονικό ορόσημο της κυβέρνησης για την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου. Θα μπορούν να μετακινηθούν μόνο οι υπάλληλοι των οποίων οι σχετικές αποφάσεις μετάταξης είχαν δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης έως και την 31η Αυγούστου 2021.

    Πηγή: ethnos.gr

  • «Στο ελληνικό κτηματολόγιο έχει εγγραφεί η νησίδα στον Έβρο» - Διευκρινίσεις για το καθεστώς κυριαρχίας ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ
    «Στο ελληνικό κτηματολόγιο έχει εγγραφεί η νησίδα στον Έβρο» - Διευκρινίσεις για το καθεστώς κυριαρχίας ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

    Διευκρινίσεις για το καθεστώς κυριαρχίας της νησίδας στον Έβρο, όπου δεκάδες πρόσφυγες και μετανάστες βίωσαν δράμα 24ωρων, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ από την κυβέρνηση, καθώς «η νησίδα αυτή φέρεται εγγεγραμμένη στο Εθνικό Κτηματολόγιο, ως ιδιοκτησία του ελληνικού δημοσίου».

    Ειδικότερα, με ερώτησή τους προς τους αρμόδιους υπουργούς, επτά βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης -με πρώτο υπογράφοντα τον πρώην υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Κατρούγκαλο- ζητούν διευκρινίσεις «για το καθεστώς κυριαρχίας της νησίδας όπου διαδραματίσθηκε το πρόσφατο δράμα με τους 39 πρόσφυγες».
    Τα ερωτήματα ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση για τη νησίδα.

    Συγκεκριμένα, οι τομεάρχες Εξωτερικών, Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη και Μεταναστευτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Γιώργος Κατρούγκαλος, Θάνος Δρίτσας, Χρήστος Σπίρτζης και Γιώργος Ψυχογιός, οι πρώην υπουργοί των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Βίτσας και Γιάννης Μουζάλας και η βουλευτής Έβρου Νατάσα Γκαρά κατέθεσαν ερώτηση προς τους υπουργούς Εξωτερικών, Εθνικής Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη, Μετανάστευσης και Ασύλου, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, «ζητώντας διευκρινίσεις για το καθεστώς κυριαρχίας της νησίδας όπου διαδραματίσθηκε το πρόσφατο δράμα με τους 39 πρόσφυγες».

    Όπως σημειώνουν οι ερωτώντες, «δεδομένου ότι η νησίδα αυτή φέρεται εγγεγραμμένη στο Εθνικό Κτηματολόγιο, ως ιδιοκτησία του ελληνικού δημοσίου», οι αρμόδιοι υπουργοί πρέπει να απαντήσουν στα εξής:

    Η εγγραφή της νησίδας στο Ελληνικό Κτηματολόγιο είναι σε αντίθεση με τα στοιχεία της Γεωγραφικής Υπηρεσίας του Στρατού; Εφόσον υπάρχει έγγραφο της Γεωγραφικής Υπηρεσίας, στο οποίο βεβαιώνεται ότι οι σχετικές συντεταγμένες ανήκουν σε τουρκικό έδαφος, βάσει του Πρωτοκόλλου του 1926, να προσκομισθεί στη Βουλή.
    Εν τέλει, θεωρεί η κυβέρνηση ότι είναι ελληνικό έδαφος, η εν λόγω νησίδα, στην έκταση που καταγράφεται στο Κτηματολόγιο και σκοπεύει να εξασφαλίσει την κυριαρχία μας σε αυτή, ή θα ζητήσει τροποποίηση του Κτηματολογίου;
    Στην πρώτη περίπτωση, ποιες είναι οι συνέπειες από τα αιτήματα που υπέβαλε προς τις τουρκικές αρχές, να επιχειρήσουν επί της νησίδας Τουρκικές υπηρεσίες, ως προς την κυριαρχία επ' αυτής;

    Πηγή: ethnos.gr

  • Έχασε την πρώτη μάχη με την ψηφιοποίηση το Κτηματολόγιο: Παραμένει η δυνατότητα υποβολής εγγράφων και με φυσική παρουσία, μετά τις αντιδράσεις
    Έχασε την πρώτη μάχη με την ψηφιοποίηση το Κτηματολόγιο: Παραμένει η δυνατότητα υποβολής εγγράφων και με φυσική παρουσία, μετά τις αντιδράσεις

    Εχασε προσωρινά τη μάχη με την πρώτη μάχη με την... ψηφιοποίηση το Ελληνικό Κτηματολόγιο, το οποίο προκειμένου να αποσοβήσει το κίνδυνο να «παγώσουν» εκ νέου συμβόλαια και μεταβιβάσεις, υπέκυψε στο αίτημα των συμβολαιογράφων η υποβολή όλων των εγγραπτέων πράξεων να γίνεται και με φυσική παρουσία.

    Τα αιτήματα συμβολαιογραφικών και δικηγορικών συλλόγων για επιστροφή στη φυσική παρουσία, αλλά κυρίως η απειλή της 20ήμερης αποχής των συμβολαιογράφων από τις 30 Μαίου έως τις 20 Ιουνίου ανάγκασαν τη διοίκηση του φορέα να κάνει βήματα πίσω δίνοντας 5μηνη αναστολή στην εφαρμογή της υποχρεωτικότητας της ηλεκτρονικής υποβολής εγγραπτέων πράξεων από επαγγελματίες.

    Να σημειωθεί ότι το εν λόγω μέτρο είχε προκριθεί προκειμένου να μετριαστούν τα φαινόμενα πολύωρων αναμονών που σχηματίζονταν στα κτηματολογικά γραφεία, σε πολλά εκ των οποίων πολίτες και επαγγελματίες έπρεπε να στήνονται στις ουρές από τα ξημερώματα προκειμένου να εξυπηρετηθούν.

    Οι συμβολαιογράφοι αντέδρασαν στο μέτρο επικαλούμενοι τεχνικά προβλήματα που δεν έχουν επιλυθεί, αλλά και θέματα ασφάλειας των συναλλαγών.

    Σε αυτό το τοπίο η διοίκηση του Ελληνικού Κτηματολογίου επισημαίνει σε ανακοίνωσή της ότι ύστερα από αίτημα των συμβολαιογραφικών και δικηγορικών συλλόγων για αναστολή της υποχρεωτικότητας της ηλεκτρονικής υποβολής εγγραπτέων πράξεων και καθώς μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης και χορήγησης των ψηφιακών υπογραφών για όλους τους επαγγελματίες έτσι ώστε να μπορούν να εκτελέσουν τις εργασίες τους, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κτηματολογίου, αποφάσισε την αναστολή της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής των εγγραπτέων πράξεων από Δικηγόρους και Συμβολαιογράφους μέχρι και την 30η Οκτωβρίου 2022.

    Ο φορέας σημειώνει ότι ο σκοπός της αναστολής είναι το διάστημα των επόμενων πέντε μηνών να βελτιωθεί η εξοικείωση των δικηγόρων και των συμβολαιογράφων με τη νέα διαδικασία και να ανταποκρίνονται απρόσκοπτα στις τεχνικές απαιτήσεις, καθώς και στις προθεσμίες για την υποβολή προς καταχώριση στα κτηματολογικά βιβλία των επιμέρους εγγραπτέων πράξεων.

    Να σημειωθεί, πάντως, ότι παρά το γεγονός ότι εδώ και ένα έτος παρέχεται εκπαίδευση προς τους επαγγελματίες ενώ λειτουργεί και ειδικό Help Desk, το ποσοστό των επαγγελματιών, οι οποίοι επέλεξαν την ψηφιακή οδό για την υποβολή συμβολαίων, κλπ στα κτηματολογικά γραφεία όπου υπάρχει αυτή η δυνατότητα μετά βίας έφτασε το 5%. Πενιχρά και τα αποτελέσματα για το 2022 καθώς από τις 67.806 πράξεις που έχουν κατατεθεί, μόνον οι 3.856 υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά.

    Πλέον και μέχρι την 30η Οκτωβρίου 2022 δικηγόροι και συμβολαιογράφοι θα μπορούν και επισήμως να υποβάλουν τις πράξεις τους είτε διά ζώσης, με επιτόπια μετάβαση στα Κτηματολογικά Γραφεία, είτε με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Το Κτηματολόγιο σημειώνει ότι η χρονική προτεραιότητα κάθε συναλλαγής κατοχυρώνεται από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για την καταχώριση της οικείας εγγραπτέας πράξης, ανεξάρτητα από τον τρόπο που αυτή υποβλήθηκε, δηλαδή επιτόπια ή ηλεκτρονικά.

    Μετά την παρέλευση του 5μήνου, πάντως, ο φορέας δηλώνει ότι θα επανέλθει η υποχρέωση της ηλεκτρονικής υποβολής.

    Το ζήτημα της απροθυμίας των επαγγελματιών να επιλέξουν την ηλεκτρονική κατάθεση εγγράφων έχουν επισημάνει αρκετές φορές στο παρελθόν και οι εργαζόμενοι στο Ελληνικό Κτηματολόγιο με πιο πρόσφατη στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής κατά τη διάρκεια συζήτησης του νομοσχεδίου για το Κτηματολόγιο Δωδεκανήσου πριν λίγες ημέρες.

    Για το θέμα των επαναλαμβανόμενων αναβολών της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής των εγγράφων για τους επαγγελματίες μάλιστα ο Σύλλογος Εργαζομένων στον φορέα έχει συγκαλέσει εκτάκτως ανοιχτή συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου την προσεχή εβδομάδα.

    «Δυο χρόνια τώρα, παρατηρούμε την πεισματική άρνηση των Συμβολαιογράφων και των Δικηγόρων να συνεργαστούν με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Κτηματολογίου (πλην ενός ποσοστού που εξυπηρετείται κανονικά σε τακτική βάση)» σημειώνουν οι εργαζόμενοι στο κάλεσμά τους προσθέτοντας ότι επρόκειτο για τους ίδιους ανθρώπους, οι οποίοι «επέμεναν να καταργηθούν τα ραντεβού εν μέσω πανδημικής κρίσης και να στοιβάζονται όλοι σε μια ουρά χιλιομέτρων, με τις ώρες».

    Αναφερόμενοι στις απεργιακές κινητοποιήσεις που είχαν εξαγγείλει οι συμβολαιογράφοι επισημαίνουν ότι προχώρησαν σε αυτές «εκβιαστικά αντιδρώντας στην περαιτέρω ψηφιοποίηση και την υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή, γεγονός που δεν αντίκειται μόνο στην φιλοσοφία των εργαζομένων που στηρίζουν την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου, αλλά και στο πνεύμα και τις αρχές των ευρωπαϊκών οδηγιών για τη "ψηφιακή μετάβαση των υπηρεσιών" και την "προσβασιμότητα" των πολιτών σε αυτές».

    Προειδοποιούν μάλιστα ότι με τις διαρκείς αναβολές θα αυξηθεί η ταλαιπωρία των πολιτών: «Οταν οι ουρές των γραφείων θα γίνουν και πάλι χιλιόμετρα, όταν θα ταλαιπωρούνται νέοι, ηλικιωμένοι, ΑΜΕΑ, επαγγελματίες και άλλοι, θα τους φταίει πάλι η αναποτελεσματικότητα των υπαλλήλων», καταλήγουν.

    Υπενθυμίζεται ότι στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Κτηματολογίου www.ktimatologio.gr υπάρχει βίντεο με το πληροφοριακό υλικό για την ηλεκτρονική υποβολή εγγραπτέων πράξεων στα Κτηματολογικά Γραφεία που υπάγονται στην αρμοδιότητα του φορέα.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Κτηματολόγιο: Τι αλλάζει στην υποβολή στοιχείων - Πώς θα «ξεπαγώσουν» οι μεταβιβάσεις
    Κτηματολόγιο: Τι αλλάζει στην υποβολή στοιχείων - Πώς θα «ξεπαγώσουν» οι μεταβιβάσεις

    Τέλος στην ανάγκη της φυσικής παρουσίας στα Κτηματολογικά Γραφεία πολιτών και επαγγελματιών (δικηγόρων, συμβολαιογράφων, κλπ), οι οποίοι περίμεναν έως και για διάστημα ενός έτους προκειμένου να ολοκληρώσουν μεταβιβάσεις, υπομένοντας μεγάλες καθυστερήσεις για να κλείσουν ραντεβού και να διεκπεραιώσουν διαδικασίες όπως η χορήγηση πιστοποιητικών και αντιγράφων, αλλά και να προβούν σε εξωδικαστική διόρθωση κτηματολογικών εγγραφών, βάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τροπολογία που κατέθεσε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τις πρότυπες προτάσεις.

    Με την ίδια ρύθμιση θεσπίζονται ενιαίοι κανόνες εξέτασης των εγγράφων από τους Προισταμένους των Κτηματολογικών Γραφείων με στόχο να μειωθούν οι καθυστερήσεις που προκαλούσαν «έμφραγμα» σε πολλά Κτηματολογικά Γραφεία. Σε αυτό συνέτεινε τόσο η υποστελέχωσή τους, όσο και η υποχρεωτικότητα φυσικής παρουσίας για ορισμένες διαδικασίες, γεγονός που με τη σειρά του είχε μετατρέψει σε Γολγοθά διαδικασίες όπως η ολοκλήρωση μιας μεταβίβασης, προκαλώντας έως και «πάγωμα» των συναλλαγών σε αρκετές περιπτώσεις.

    Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο οι συμβολαιογράφοι είχαν ζητήσει τη σαφή εξειδίκευση του ελέγχου που διενεργείται από τα Κτηματολογικά Γραφεία στις αιτήσεις και τα συνυποβαλλόμενα δικαιολογητικά, καθώς η έως τώρα ασαφής διατύπωση του νόμου άφηνε ορθάνοιχτο παράθυρο για αυθαιρεσίες στον έλεγχο νομιμότητας αλλά και σκοπιμότητας της πράξης από προϊσταμένους Κτηματολογικών Γραφείων, όπως είχαν καταγγείλει. Αποτέλεσμα ήταν ίδια ζητήματα να αντιμετωπίζονται με διαφορετικό τρόπο, ενώ δεν έλειψαν και ακραία περιστατικά άρνησης καταχώρισης πράξεων, ανάλογα με την προσωπική άποψη του εκάστοτε Προϊσταμένου.

    Η απουσία συγκεκριμένων ενιαιων κανόνων ελέγχου κατά την εξέταση των εγγραπτέων πράξεων οδηγούσε συχνά ακόμα σε «πάγωμα» συναλλαγών με αποτέλεσμα, όπως παραδέχεται και το υπουργείο στην ανάλυση συνεπειών της προτεινόμενης ρύθμισης «να προκαλούνται καθυστερήσεις που δυσχεραίνουν την έγκαιρη ολοκλήρωση μεταβιβάσεων εμπράγματων δικαιωμάτων». Αλλωστε για το ζήτημα υπάρχει ηδη σχετική νομολογία των ελληνικών δικαστηρίων, σύμφωνα με την οποία ο έλεγχος νομιμότητας που ενεργεί ο προιστάμενος του κτηματολογικού γραφείου περιρίζεται στις μεταγενέστερες εγγραφές και όσι στις αρχικές. Με τη νέα ρύθμιση θα είναι ξεκάθαρο πως ο έλεγχος από τον προιστάμενο του κτηματολογικού γραφείου δεν μπορεί να επεκτείνεται σε προηγούμενες εγγραφές στο Υποθηκοφυλακείο ή σε εξέταση και συσχετισμό μεταγεγραμμένων τίτλων, καθώς ο νόμος δεν του δίνει το σχετικό δικαίωμα.

    Τι προβλέπει η τροπολογία

    Πλέον με την τροπολογία, την οποία κατέθεσε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης:

    - Ρυθμίζονται όλα τα θέματα αναφορικά με την υποχρεωτική διεκπεραίωση μόνο με ηλεκτρονικά μέσα των διαδικασιών χορήγησης πιστοποιητικών, αντιγραφων και αποσπασμάτων καθώς και υποβολής αιτήσεων εξωδικαστικής διόρθωσης κτηματολογικών εγγραφών.

    Σε πρώτη φάση - βάσει της τροπολογίας - προστίθεται η δυνατότητα η αίτηση που απευθύνεται στα κτηματολογικά γραφεία καθώς και τα εκδιδόμενα πιστοποιητικά, αντίγραφα και αποσπάσματα από τα κτηματολογικά φύλλα, από τα διαγράμματα και γενικώς από κάθε τηρούμενο κτηματολογικό στοιχείο να υποβάλλονται και να διακινούνται με ηλεκτρονικά μέσα. Με όμοιο τρόπο είναι δυνατό να καταβάλλονται τα τέλη και τα δικαιώματα.

    Σε δεύτερο χρόνο και με απόφαση του φορέα θα καθοριστεί η ημερομηνία από την οποία η υποβολή των αιτήσεων γα την έκδοση πιστοποιητικών, αντιγράφων και αποσπασμάτων στα κτηματολογικά γραφεία και υποκαταστήματα του Ελληνικού Κτηματολογίου θα διενεργείται υποχρεωτικά μόνο ηλεκτρονικά.

    - Δίνεται η δυνατότητα οι αιτήσεις που υποβάλλονται για την εξωδικαστική διόρθωση των κτηματολογικών εγγραφών να υποβάλλονται και να διακινούνται με ηλεκτρονικό τρόπο. Οι λεπτομέρειες εφαρμογής της διάταξης θα καθοριστούν με απόφαση του κτηματολογίου, ενώ ο φορέας θα καθορίσει και την ημερομηνία από την οποία η διαδικασία αυτή θα διενεργείται αποκλειστικά ηλεκτρονικά.

    - Εξειδικεύεται το περιεχόμενο του διενεργούμενου από τα Κτηματολογικά Γραφεία ελέγχου επί των αιτήσεων και των συνυποβαλλομένων δικαιολογητικών για την καταχώριση πράξεων. Ετσι, αναφορικά με τα ζητήματα που ελέγχονται αντικαθίσταται στη διατύπωση του νόμου η λέξη «ιδίως» με τη λέξη «αποκλειστικώς» ώστε να μην αφήνεται περιθώριο διαφορετικής αντιμετώπισης παρόμοιων θεμάτων. Επίσης ορίζεται ξεκάθαρα ότι ο έλεγχος των εγγράφων «αφορά αποκλειστικά και μόνο στη νομιμότητα της πράξης, της οποίας ζητείται η καταχώριση, χωρίς να δύναται να επεκταθεί σε άλλες πράξεις, σε προγενέστερο τίτλο κτήσης, σε εξέταση και συσχετισμό μεταγεγραμμένων τίτλων ή στον έλεγχο της ορθότητας της πρώτης εγγραφής και περιορίζεται στο αν από το περιεχόμενο της πράξης προκύπτει ότι έχουν τηρηθεί εκείνες οι διατυπώσεις που αν δεν τηρηθούν, ο νόμος ρητώς απαγορεύει την καταχώριση».

    Η αποζημίωση των αναδόχων κτηματογράφησης από τις παρατάσεις λόγω κορονοιού

    Σχεδόν τα 7 εκατομμύρια ευρώ θα φτάσει το ποσό της αποζημίωσης από τον φορέα του «Ελληνικού Κτηματολογιου» των αναδόχων της κτηματογράφησης, οι οποίοι εξακολούθησαν ή εξακολουθούν ακόμα και τώρα και έως το τέλος Ιουλίου 2022 να παρέχουν υπηρεσίες και μετά τη λήξη των συμβάσεών τους.

    Η ίδια τροπολογία ορίζει ότι αποζημιώνονται από το Ελληνικό Κτηματολόγιο οι υπηρεσίες λειτουργίας των γραφείων κτηματογράφησης και τήρησης ενήμερης της κτηματολογικής βάσης που προβλέπονται στις συμβάσεις κτηματογραφησης ως υποχρεωτικά παρασχετέες. Πρόκειται για τις υπηρεσίες που παρασχέθηκαν μετά τις περιόδους των περιοριστικών μέτρων και συγκεκριμένα για το διάστημα από την 1η Απριλίου 2020 έως την 31η Ιουλίου 2022 είτε εχουν ήδη παρασχεθεί χωρίς να αποτελέσουν αντικείμενο συμπληρωματικής σύμβασης ή πρόκειται να παρασχεθούν χωρίς να έχει συναφθεί συμπληρωματική σύμβαση.

    Για το σκοπό αυτό καθορίζεται η διαδικασία καταβολής της αποζημίωσης και το ύψος της εφαρμοζόμενης τιμής (προκαθορισμένη ενιαία τιμή ανά μήνα και ανά περιοχή συνυπολογιζόμενης της έκπτωσης της οικονομικής προσφοράς του αναδόχου).

    Συγκεκριμένα, η αποζημίωση καταβάλλεται μετά από σύνταξη από τον φορέα του Κτηματολογίου ειδικών συγκριτικών πινάκων ανα διαστήματα λειτουργίας και με την τιμή που προβλέπεται από την υφιστάμενη νομοθεσία κατόπιν συνυπολογισμού της έκπτωσης της οικονομικής προσφοράς του αναδόχου.

    Στην περίπτωση λειτουργίας περισσότερων του ενός γραφείων κτηματογράφησης στην περιοχή μελέτης και της υποχρέωσης που απορρέει απο τα συμβατικά τεύχη για τη λειτουργία τους, υπολογίζεται κατ΄αποκοπή αποζημίωση ύψους 2.000 ευρώ ανά μήνα για κάθε γραφειο κτηματογράφησης επιπλέον του ενός, για την κάλυψη των γενικών λειτουργικών εξόδων και της μισθοδοσίας του γραφείου. Το σύνολο της αποζημίωσης που λαμβάνει ο ανάδοχος προστιθεται στη συμβατική αμοιβή του και δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της αρχικής αξίας της σύμβασης, ενώ οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις εφαρμόζονται και για της μη οριστικώς παραληφθείσες συμβάσεις τηματογραφησης.

    Το συνολικό ύψος της δαπάνης εκτιμάται από το υπουργείο στο ποσό των 6,9 εκατομμυρίων ευρω περίπου, εκ των οποίων τα 3,2 εκ. θα καλυφθούν από την επιχορήγηση του φορέα από τον κρατικό προυπολογισμό μέσω ΠΔΕ.

    Τα πέντε «αγκάθια» που ειχαν εντοπίσει οι συμβολαιογράφοι

    Πέντε ήταν τα βασικά προβλήματα στη λειτουργία των Κτηματολογικών Γραφείων, τα οποία είχε συμπεριλάβει η Συντονιστική των Συμβολαιογράφων στο υπόμνημά της προς το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και συγκεκριμένα:

    - Μεγάλες καθυστερήσεις στα περισσότερα Κτηματολογικά Γραφεία για τη χορήγηση των αντιγράφων κτηματολογικών φύλλων και αποσπασμάτων κτηματολογικών διαγραμμάτων που μπορεί να φτάσει μέχρι τη μία εβδομάδα. Η συγκεκριμένη καθυστέρηση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί διότι τα ανωτέρω έγγραφα εξάγονται άμεσα από το σύστημα και η χορήγησή τους δύναται να γίνει άμεσα.

    - Ελλειψη ενιαίων κανόνων στον έλεγχο νομιμότητας των Προϊσταμένων Κτηματολογικών Γραφείων.

    - Τεράστιες λίστες αναμονής σε πολλά κτηματολογικά γραφεία και χαμηλή ταχύτητα εξυπηρέτησης

    - Ανάγκη επέκτασης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών σε όλα τα Κτηματολογικά Γραφεία ανεξαρτήτως αν ανήκουν στο Φορέα ή όχι. Δυνατότητα διορθώσεων και συμπλήρωσης και ηλεκτρονικά.

    - Υποστελέχωση Κτηματολογικών Γραφείων: Σύμφωνα με το υπόμνημα των συμβολαιογράφων, το υπάρχον προσωπικό, προερχόμενο κατά πλειοψηφία από τα πρώην άμισθα Υποθηκοφυλακεία και έχοντας χάσει μεγάλο μέρος των αποδοχών τους λόγω ένταξής τους στο Φορέα ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ, λειτουργεί συχνά με αργούς, απόλυτα διεκπεραιωτικούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνονται οι συναλλαγές.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Ψηφιακά ραντεβού και στο Κτηματολόγιο – Σε λειτουργία το myKtimatologioLive
    Ψηφιακά ραντεβού και στο Κτηματολόγιο – Σε λειτουργία το myKtimatologioLive

    Σε παραγωγική λειτουργία τέθηκε τη Δευτέρα η πλατφόρμα myKtimatologioLive, μέσω της οποίας οι πολίτες και οι επαγγελματίες (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί) μπορούν να εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως μέσω βιντεοκλήσης για θέματα γενικής και εξειδικευμένης πληροφόρησης σχετικά με τις διαδικασίες και τις υπηρεσίες των ακινήτων τους που σχετίζονται με το Κτηματολόγιο. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται μείωση των φυσικών επισκέψεων αρχικά στα κεντρικά και σταδιακά στα περιφερειακά γραφεία του Κτηματολογίου, βελτιστοποίηση της αξιοποίησης του προσωπικού και εξοικονόμηση χρόνου και κόστους για τους συναλλασσόμενους.

    Με απόφαση του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Θοδωρή Λιβάνιου και με τη συνδρομή του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, η πλατφόρμα δημιουργήθηκε στα πρότυπα των ήδη υφιστάμενων ψηφιακών ραντεβού για εξυπηρέτηση από Οργανισμούς όπως τα ΚΕΠ, η ΑΑΔΕ, ο ΟΑΕΔ, το Υπουργείο Εξωτερικών και ο ΕΦΚΑ.

    Η λειτουργία της πλατφόρμας, την οποία σχεδίασε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, είναι πολύ απλή. Αρχικά ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στο myKtimatologio.Live.gov.gr και επιβεβαιώνει τα στοιχεία του μέσω των κωδικών Taxisnet. Στη συνέχεια, επιλέγει την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί να εξυπηρετηθεί από τη λίστα των διαθέσιμων ραντεβού. Για όσους δεν διαθέτουν κωδικούς Taxisnet δίνεται η δυνατότητα να κλείσουν ραντεβού μέσω άλλου προσώπου.

    Το ραντεβού επιλέγεται από τον ενδιαφερόμενο σε μέρα και ώρα από το χρονικό εύρος των 15 επόμενων ημερών, από την επόμενη εργάσιμη και μετά. Ο ενδιαφερόμενος θα λάβει δύο email επιβεβαίωσης, μία ημέρα πριν από το ραντεβού και ένα ακόμα δύο ώρες πριν από αυτό. Δίνεται, τέλος, η δυνατότητα μεταβολής της ώρας και της ημέρας ή και ακύρωσης του ραντεβού. Στην έναρξη της βιντεοκλήσης, η ταυτοπροσωπία ελέγχεται από τον υπάλληλο με επίδειξη του ταυτοποιητικού εγγράφου από πλευράς του πολίτη, και εν συνεχεία ο υπάλληλος εξυπηρετεί το αίτημα για το οποίο ορίστηκε το ραντεβού.

    Η πληροφόρηση δύναται να παρέχεται σε δύο επίπεδα. Σε πρώτο επίπεδο παρέχονται γενικές πληροφορίες και κατευθύνσεις από προσωπικό του φορέα με εμπειρία στον τομέα της διοικητικής πληροφόρησης. Στην περίπτωση που ο υπάλληλος διαγνώσει την ανάγκη διαβίβασης του αιτήματος σε εξειδικευμένο προσωπικό, όπως στις περιπτώσεις που ζητούνται πληροφορίες για ζητήματα νομικής ή/και τεχνικής φύσης, η πληροφόρηση δίνεται σε δεύτερο επίπεδο μέσω ελεγχόμενων ραντεβού που κλείνει ο υπάλληλος, εκ μέρους του συναλλασσόμενου, με το αντίστοιχα εξειδικευμένο στέλεχος του φορέα.

    Κατά την περίοδο της αρχικής λειτουργίας, η υπηρεσία παρέχεται από το προσωπικό των Κεντρικών Υπηρεσιών του Φορέα «Κτηματολόγιο» για πληροφόρηση που αφορά ακίνητα που βρίσκονται στο σύνολο της επικράτειας. Ακόμη, σε πιλοτικό επίπεδο παρέχεται η πληροφόρηση από το προσωπικό του Κτηματολογικού Γραφείου της Αττικής στο Κορωπί για πληροφόρηση σχετικά με ακίνητα που βρίσκονται στις περιοχές Ανθούσα, Αρτέμιδα (Λούτσα), Βάρη, Γέρακα, Γλυκά Νερά, Κρωπία, Μαρκόπουλο Μεσογαίας, Νέα Μάκρη, Παλλήνη, Πικέρμι, Παιανία, Ραφήνα, Σπάτα, τα οποία υπάγονται στην αρμοδιότητα του συγκεκριμένου Κτηματολογικού Γραφείου. Η πληροφόρηση του κοινού από τα Περιφερειακά Γραφεία του Κτηματολογίου θα διευρύνεται σταδιακά με την προσθήκη νέων περιοχών, επέκταση της πλατφόρμας που ήδη σχεδιάζεται.

    Η πλατφόρμα αποτελεί ένα νέο σύγχρονο εργαλείο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης, προέκταση των υφιστάμενων τρόπων πληροφόρησης (τηλέφωνα, email), που με τη χρήση των νέων τεχνολογιών θα διευκολύνει τον πολίτη, θα συμβάλλει στην αύξηση του κύρους του φορέα ενώ θα επιτρέψει τη συστηματικότερη καταγραφή της περιπτωσιολογίας ώστε να γίνει στόχευση στην επίλυση των πραγματικών και συχνών θεμάτων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κτηματολόγιο: Ηλεκτρονικά από τον Απρίλιο όλα τα πιστοποιητικά
    Κτηματολόγιο: Ηλεκτρονικά από τον Απρίλιο όλα τα πιστοποιητικά

    Από τον Απρίλιο το σύνολο των πιστοποιητικών εξετάζεται να παρέχονται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά απ’ όλα τα Κτηματολογικά Γραφεία του Κτηματολογίου.

    Το σίγουρο πάντως είναι, όπως λέει, πως από τον επόμενο μήνα, τα Κτηματολογικά Γραφεία του φορέα, θα έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν ηλεκτρονικά όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά που απαιτούνται για τις δικαιοπραξίες.

    Ο σχεδιασμός αυτός προωθείται, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με τις ουρές. Σήμερα, το πρόβλημα αυτό, είναι ιδιαίτερα έντονο, στο Κτηματολογικό Γραφείο Θεσσαλονίκης.

    Σύμφωνα με πηγές από το Κτηματολόγιο, πρόκειται για έμμισθο Υποθηκοφυλακείο, που λειτουργεί μεταβατικά ως Γραφείο Κτηματογράφησης, είναι υποστελεχωμένο, και αυτή τη στιγμή – και μέχρι να μετεξελιχθεί σε Κτηματολογικό Γραφείο – δεν έχει τη δυνατότητα να εκδίδει ηλεκτρονικά τα απαραίτητα πιστοποιητικά.

    Σε ό,τι αφορά το προαναφερόμενο Γραφείο, από την 1η Απριλίου περιέχεται στο Κτηματολόγιο, και θα έχει πλέον τη δυνατότητα να εκδίδει ψηφιακά όλα τα έγγραφα, ενώ μέσα στις επόμενες μέρες πιάνουν δουλειά και 40 δικηγόροι.

    Σημειώνεται πως μέσα στο επόμενο διάστημα, τα 390 υποθηκοφυλακεία της χώρας θα έχουν μετεξελιχθεί σε 17 σύγχρονα Κτηματολογικά Γραφεία και 75 υποκαταστήματα αυτών. Στο σημείο αυτό, θα πρέπει να διευκρινιστεί, πως μέχρι στιγμής λειτουργούν εννέα Κτηματολογικά Γραφεία και 40 υποκαταστήματα.

    Οι ψηφιακές υπηρεσίες των Κτηματολογικών Γραφείων βρίσκονται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου (gov.gr) και στο Κτηματολόγιο (ktimatologio.gov.gr). Περιλαμβάνουν: ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, ολοκληρωμένη ψηφιακή διαδικασία για αιτήσεις, πληρωμές και παραλαβή πιστοποιητικών, διαγραμμάτων και αντιγράφων από πολίτες (και αγωγών, δικογράφων κι άλλων πράξεων από δικηγόρους) ψηφιακή υποβολή συμβολαίων από τους συμβολαιογράφους, αυτόματος προδικαστικός έλεγχος, αυτόματος υπολογισμός τελών και ηλεκτρονικές συναλλαγές.

    Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά τους διαμεσολαβητές, φαίνεται πως αργούν ακόμη να πιάσουν δουλειά. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε, οι εξειδικευμένοι διαμεσολαβητές του Κτηματολογίου (δικηγόροι) να πιάνουν δουλειά από την 1η Απριλίου προκειμένου να επιλύουν κτηματολογικές διαφορές, με το κόστος των υπηρεσιών τους να ανέρχεται σε 25 ευρώ την ώρα.

    Το 2022 είναι χρονιά ορόσημο για το Κτηματολόγιο. Κι αυτό διότι είναι η τελευταία χρονιά που οι ιδιοκτήτες ακίνητων μπορούν να δηλώσουν την περιουσία τους – έστω και με καθυστέρηση – χωρίς να πληρώσουν πρόστιμο. Επιπλέον, είναι η τελευταία χρονιά που μπορούν να κάνουν διόρθωση των ανακριβών πρώτων εγγραφών ώστε να μη χαρακτηριστούν τα ακίνητά τους ως «αγνώστου ιδιοκτήτη» και να περιέλθουν στο Δημόσιο.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ