Σάββατο, 17 Απριλίου 2021 09:54

Καταργείται από τη Δευτέρα η υποχρεωτική καραντίνα επισκεπτών – Ποιες χώρες αφορά

Γράφτηκε από την

Επιβεβαίωση του ρεπορτάζ του Reuters από τον Αλέξη Πατέλη, επικεφαλής στο οικονομικό γραφείο του πρωθυπουργού

Από την Δευτέρα 19 Απριλίου, οι επιβάτες από χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από πέντε ακόμα χώρες δεν θα υπόκεινται σε υποχρεωτική καραντίνα κατά την άφιξή τους στη χώρα, γνωστοποίησε με ανάρτηση στην προσωπική του σελίδα στο twitter ο επικεφαλής στο οικονομικό γραφείο του πρωθυπουργού, Αλέξης Πατέλης.

Την άρση των περιορισμών για υποχρεωτική καραντίνα σε ταξιδιώτες από την Ευρωπαϊκή Ενωση και τις άλλες πέντε χώρες που έχουν κάνει το εμβόλιο κατά του κορονοϊού ή έχουν αρνητικό τεστ, είχε προαναγγείλει με άρθρο του, το Reuters.

Ετσι σύμφωνα με τον κ. Πατέλη, επισκέπτες από την ΕΕ, τη Μεγάλη Βρετανία, τις ΗΠΑ τη Σερβία, το Ισραήλ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, κατά την άφιξή τους στη χώρα από τις 19 Απριλίου και ύστερα, δεν θα είναι υπόχρεοι υποβολής σε 7ημερη καραντίνα.

Ωστόσο, οι επισκέπτες θα πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους πιστοποιητικό εμβολιασμού ή αρνητικό τεστ για κορονοϊό εντός 72 ωρών από την άφιξή τους.

Greece to lift a seven-day compulsory quarantine for visitors from the European Union, the U.S., U.K., Serbia, Israel and United Arab Emirates as of April 19.
Visitors will still need to provide proof of vaccination or a negative Covid test from within 72 hours before arrival.

— Alex Patelis (@PatelisAlex) April 16, 2021

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 17 Απριλίου 2021 09:40

Σχετικά Άρθρα

  • Eλληνικός τουρισμός: Ρεκόρ για το 2024 αλλά με σημάδια κόπωσης Eλληνικός τουρισμός: Ρεκόρ για το 2024 αλλά με σημάδια κόπωσης

    Παρά τις προκλήσεις, διαφαίνονται ευκαιρίες ανάπτυξης μέσω στρατηγικών επενδύσεων και ποιοτικών βελτιώσεων στον τομέα

    Ο σκεπτικισμός έδωσε τη θέση του στην υπέρμετρη αισιοδοξία που επικρατούσε στην τουριστική βιομηχανία στην αρχή της περιόδου. Τα δύο αλλεπάλληλα χτυπήματα από τις μειώσεις εισπράξεων, τόσο τον Ιούλιο όσο και τον Αύγουστο, τους καλύτερους κατά τεκμήριο μήνες του χρόνου, είχαν ως αποτέλεσμα η συζήτηση πλέον να περιστρέφεται περισσότερο γύρω από το αν κινδυνεύει το ρεκόρ παρά γύρω από το πόσο μεγάλη θα είναι η αύξηση των εσόδων το 2024 σε σχέση με πέρυσι. Αυτή η αλλαγή στην ψυχολογία της αγοράς αντανακλά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες, οι οποίοι καλούνται να προσαρμοστούν στις διακυμάνσεις της τουριστικής κίνησης.

    Αναλυτές και παράγοντες της αγοράς, συνεκτιμώντας τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, αναφέρουν ότι το πιθανότερο σενάριο είναι να επιτευχθεί το ρεκόρ, με τις εισπράξεις να φτάνουν την περιοχή των 21 δισ. ευρώ, αρκετά μακριά από τα 22 δισ. που κάποιοι πίστευαν ότι θα διαμορφωνόταν το τελικό ποσό των ταξιδιωτικών εισπράξεων μερικούς μήνες πριν. Τα στοιχεία αυτά δημιουργούν αμφιβολίες σχετικά με τις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου και επισημαίνουν την ανάγκη για μεγαλύτερη ευελιξία και στρατηγική προσαρμογή.

    Ο τουρισμός ανταγωνίζεται τον εαυτό του

    Αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος, η μάλλον απαισιόδοξη, αφού υπάρχει και η άλλη την οποία ασπάζονται αρκετοί, σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα παραμένει στην κορυφή για μία ακόμη χρονιά. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο πρώην πρόεδρος του ΣΕΤΕ και νυν του ΙΟΒΕ, Γιάννης Ρέτσος, «ο μοναδικός τομέας που ανταγωνίζεται τόσο έντονα τον εαυτό του είναι ο τουρισμός», θέλοντας με τον τρόπο αυτό να καταδείξει την κρίσιμη καμπή στην οποία βρίσκεται ο τουριστικός κλάδος. Αυτή η δήλωση υπογραμμίζει τις μεγάλες δυνατότητες, αλλά και τις προκλήσεις που έχει μπροστά της η τουριστική βιομηχανία, μετά τα συνεχή ρεκόρ και φτάνοντας πλέον σε ένα κομβικό σημείο.

    Παράλληλα, σημείωσε ότι «είναι αυταπόδεικτο ότι έχουμε περάσει την κρίση. Πέρυσι ήμασταν η ένατη χώρα σε επισκεψιμότητα και η πέμπτη παγκοσμίως σε αναγνωρισιμότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γ. Ρέτσος, επισημαίνοντας ότι «θα πρέπει να σταματήσουμε να κοιτάμε αν περάσαμε τον πήχη της προηγούμενης χρονιάς» και να «επικεντρωθούμε στο τι μπορούμε να κάνουμε από εδώ και πέρα για να διατηρήσουμε ή και να ενισχύσουμε τις επιδόσεις του κλάδου». Είναι σαφές ότι η ελληνική τουριστική αγορά έχει ανάγκη από μια νέα στρατηγική που θα εστιάζει στην ποιότητα των υπηρεσιών, την καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, παράλληλα με τη διατήρηση υψηλών επιδόσεων.

    Εφικτός στόχος πλέον τα 21 δισ. 

    Εν κατακλείδι, όλα συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι τα έσοδα του 2024 θα ανέλθουν σε περίπου 21 δισ., έναντι 20,5 δισ. ευρώ πέρυσι. Όλα συγκλίνουν στην άποψη ότι μάλλον η αγορά έχει φτάσει στα όριά της, και πλέον για να αλλάξει προς τα πάνω θα πρέπει να υπάρξει μία συγκροτημένη παρέμβαση τόσο από την Πολιτεία όσο και από τις επιχειρήσεις, χαράσσοντας μία πολιτική για τα επόμενα έτη. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την πορεία θα παίξει η προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού, που θα ενισχύσει την αξία της ελληνικής τουριστικής εμπειρίας.

    Να υπενθυμίσουμε ότι οι τουριστικές εισπράξεις παρουσίασαν νέα μείωση 1,8% τον Αύγουστο και διαμορφώθηκαν στα 4,249 δισ. ευρώ, έναντι 4,328 δισ. ευρώ τον Αύγουστο του 2023. Η πτώση του Ιουλίου ήταν της τάξεως του 4,2%. Συνολικά, το καλύτερο δίμηνο του έτους για τον ελληνικό τουρισμό σημείωσε απώλειες συνολικών εσόδων ύψους 256 εκατ. ευρώ, με σωρευτικό ποσοστό 3%. Συγκεκριμένα, το δίμηνο Ιούλιος-Αύγουστος οι συνολικές ταξιδιωτικές εισπράξεις ανήλθαν φέτος στα 8,281 δισ. ευρώ, έναντι 8,537 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Αυτή η μείωση έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία σε επιχειρηματίες του κλάδου, καθώς ο τουρισμός παραμένει μία από τις βασικότερες πηγές εισοδήματος για την ελληνική οικονομία.

    Πηγή: imerisia.gr - Ethnos.gr

  • Τουρισμός: «Άνοιξε» τo Voucher των 1250 ευρώ - Δικαιούχοι και προθεσμίες
    Τουρισμός: «Άνοιξε» τo Voucher των 1250 ευρώ - Δικαιούχοι και προθεσμίες

    Το πρόγραμμα voucher αφορά 20.000 απασχολούμενους στον τομέα του τουρισμού και η προθεσμία για αιτήσεις είναι μέχρι και την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου.

    Ξεκίνησαν ήδη από χθες, Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024, οι αιτήσεις συμμετοχής στο νέο voucher τουρισμού που υλοποιείται από το υπουργείου Τουρισμού και χορηγεί στους εκπαιδευόμενους επίδομα ύψους 1.250 ευρώ.

    Πώς θα το λάβετε

    Εάν είστε άνεργος ή εργαζόμενος στον τομέα του τουρισμού μπορείτε από σήμερα να κάνετε αίτηση στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.voucher.gov.gr προκειμένου να ενταχθείτε στον μητρώο ωφελουμένων. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν προθεσμία για να κάνουν αίτηση εγγραφής μέχρι και την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024.

    Αφού κάνετε την αίτηση σας, θα λάβετε τον μοναδικό «Κωδικό Αριθμό Υποβολής Αίτησης Συμμετοχής» (ΚΑΥΑΣ) τον οποίο πρέπει και να διαφυλάξετε.

    Στη συνέχεια κάνετε την αίτηση σας για να προλάβετε μία θέση στα προγράμματα κατάρτισης που προσφέρει άμεσα ο φορέας goLearn (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ)

    Το πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας απευθύνεται σε 20.000 απασχολούμενους στον τομέα του τουρισμού.

    Δικαιούχοι

    Στο πρόγραμμα μπορούν να συμμετέχουν άνεργοι και εργαζόμενοι οι οποίοι διαθέτουν την τελευταία δεκαετία τουλάχιστον διακόσια ημερομίσθια συνολικά στον τομέα του τουρισμού (δηλαδή 8 μήνες εργασία κατά την τελευταία δεκαετία) ή σε ειδικότητα συναφή με την ειδικότητα κατάρτισης και ανήκουν σε μια από τις κατηγορίες:

    (α) εποχικά εργαζόμενοι τουριστικών επιχειρήσεων,

    (β) πρόσκαιρα άνεργοι και μακροχρόνια άνεργοι του τομέα του τουρισμού και

    (γ) εργαζόμενοι τουριστικών επιχειρήσεων, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τέθηκαν, κατά τα έτη 2020 ή/και 2021, σε αναστολή λόγω της προσωρινής διακοπής ή της αναστολής λειτουργίας των επιχειρήσεων στις οποίες εργάζονταν, στο πλαίσιο λήψης μέτρων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της διάδοσης του κορωνοϊού COVID – 19.

    Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κάνουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά στο www.voucher.gov.gr.

    Το πρόγραμμα είναι εξ ολοκλήρου ασύγχρονο και περιλαμβάνει:

    -Εκπαιδευτικό επίδομα 1.250 ευρώ (5 ευρώ/ώρα κατάρτισης, ακατάσχετο).
    -Δωρεάν online κατάρτιση 250 ώρες σε σεμινάριο επιλογής, διαθέσιμο όλο το 24ωρο σε πλατφόρμα.
    -Δωρεάν πιστοποίηση από αναγνωρισμένο φορέα.

    Το πρόγραμμα υλοποιείται από το υπουργείο Τουρισμού, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΑΑ) «Ελλάδα 2.0», Δράση 16921 «Επανειδίκευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων στον τομέα του Τουρισμού», Πυλώνας Ανάκαμψης «Ιδιωτικές Επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας», Άξονας «Εκσυγχρονισμός και βελτίωση της ανθεκτικότητας κύριων κλάδων οικονομίας».

    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες
    Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες

    Οι ξένοι τουρίστες που επισκέφθηκαν το φετινό καλοκαίρι τη χώρα μας ξόδεψαν λιγότερα σε σχέση με πέρσι στις διακοπές τους, την ίδια στιγμή που ιδιαίτερα σημαντική αποδείχθηκε η «συνεισφορά» τους στην ενίσχυση της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ.

    Η τάση, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και των ξένων τουριστών για μείωση των δαπανών ακόμη και στις διακοπές τους, αποτυπώθηκε στα στοιχεία της ΤτΕ, καθώς όσον αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι στο 8μηνο του έτους ήταν μειωμένη κατά 7% σε σύγκριση με πέρσι. Τον Αύγουστο, τον μήνα δηλαδή κατά τον οποίο κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, εμφάνισε επίσης πτώση κατά 8,8%. Έτσι, στην «καρδιά» της τουριστικής σεζόν, οι ξένοι επισκέπτες, ξόδεψαν 594 ευρώ μεσοσταθμικά στο ταξίδι τους, έναντι 652 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και 693 ευρώ το 2022.

    Οι τουρίστες που έκαναν διακοπές στην Ελλάδα φέτος, ήταν πιο συγκρατημένοι στα συνολικά έξοδα τους. Σε ό,τι αφορά όμως τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ, φαίνεται πως ήταν λιγότερο... φειδωλοί, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της κατανάλωσης. Βεβαίως και η «στροφή» αυτή προς τα σούπερ μάρκετ, αποδίδεται στην προσπάθεια για μείωση των συνολικών τους δαπανών κατά το ταξίδι. Κάτι που διαπίστωναν άλλωστε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και οι επαγγελματίες της εστίασης, ακόμη και στα δημοφιλή, τουριστικά, νησιά της χώρας. Βλέποντας, μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια την κίνηση και την κατανάλωση στα καταστήματά τους, με τους επισκέπτες να ψωνίζουν από το σούπερ μάρκετ για τις καθημερινές τους ανάγκες και να μαγειρεύουν συχνότερα στο κατάλυμα αντί να τρώνε έξω.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για τις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2024 αποτυπώνουν αυτή την εικόνα. Οι πωλήσεις σε όγκο, όλους τους μήνες τους έτους – με εξαίρεση τον Φεβρουάριο κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με πέρσι. Τον Αύγουστο ωστόσο, καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση (+6,1%) συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες. Τον Ιούνιο, αντίστοιχα, αυξήθηκαν κατά 4,7% ενώ τον Ιούλιο κατά 3,2%. Σε αξία, οι πωλήσεις επίσης ενισχύθηκαν το τρίμηνο του καλοκαιριού κατά 4,2%, 2,5% και 5,3% (Ιούνιος- Ιούλιος - Αύγουστος).

    Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, περιοχές που έχουν έντονη τουριστική κίνηση παρουσίασαν και τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο σύνολο της χώρας την περίοδο του 8μήνου. Έτσι, η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρήθηκε στην Κρήτη (5,6%), ακολούθησε η Βόρεια Ελλάδα με 5,1% και η Πελοπόννησος με 3,6%. Την ίδια στιγμή, η μικρότερη άνοδος (2,3%) μεταξύ των περιοχών της χώρας, καταγράφηκε στην Αττική.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τουρισμός: Ποιους προορισμούς «ψήφισαν» για το τριήμερο οι Έλληνες
    Τουρισμός: Ποιους προορισμούς «ψήφισαν» για το τριήμερο οι Έλληνες

    Δημοφιλείς ορεινοί προορισμοί, νησιά όπως η Ρόδος, η Κρήτη και η Κέρκυρα αλλά και προορισμοί του εξωτερικού, βρέθηκαν ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου.

    Πληρότητες ακόμη και 90% εμφάνιζαν ήδη από τις αρχές του μήνα τα διαμερίσματα βραχυχρόνιας μίσθωσης σε περιοχές οι οποίες παραδοσιακά «πρωταγωνιστούν» στις επιλογές των εγχώριων ταξιδιωτών τον χειμώνα, όπως τα χωριά της Αρκαδίας, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, η Καστοριά, η Καλαμπάκα και τα Καλάβρυτα. Παράλληλα σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates, έντονη κινητικότητα παρουσιάζουν οι προορισμοί που αποτελούν σταθερές επιλογές των Ελλήνων για το Σαββατοκύριακο ή τα τριήμερα, σε όλη τη διάρκεια του έτους, όπως το Καρπενήσι, το Ναύπλιο και η Ναύπακτος.

    Σε ό,τι αφορά τα οργανωμένα ταξίδια, τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, μπορεί να δείχνουν συνολικά μείωση 8% στις κρατήσεις σε σχέση με πέρσι, ωστόσο αρκετοί ελληνικοί προορισμοί παρουσιάζουν ιδιαίτερα ικανοποιητική εικόνα. Συγκεκριμένα, μεγάλη ζήτηση εμφανίζουν Καστοριά, Ζαγοροχώρια, Πίνδος, Τζουμέρκα, Καλαμπάκα αλλά και Θράκη, ψηλά στις προτιμήσεις βρίσκονται επίσης οι Δελφοί και το Πήλιο ενώ δημοφιλή για το τριήμερο είναι και τα ταξίδια σε Αχαΐα, ορεινή Αρκαδία και Μάνη. Παράλληλα, Ρόδος, Κρήτη και Κέρκυρα, πέραν των αφίξεων των ξένων επισκεπτών που συνεχίζονται και τους φθινοπωρινούς μήνες, προσελκύουν για το τριήμερο και τους Έλληνες ταξιδιώτες.

    Aυξημένες κατά 10% σε σχέση με πέρσι, από και προς τη βάση της Αθήνας και άνω του 20% από και προς της Θεσσαλονίκη, εμφανίζονταν οι πληρότητες στις πτήσεις της Aegean στο δίκτυο του εσωτερικού. Παραδοσιακά προορισμοί, όπως το Ηράκλειο, τα Χανιά, η Ρόδος και η Αλεξανδρούπολη παραμένουν σε υψηλά επίπεδα ενώ λόγω της μεγάλης διαθεσιμότητας και συχνότητας των πτήσεων υπάρχου και πολλές κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Με βάση τα ίδια στοιχεία οι κορυφαίοι προορισμοί για το τριήμερο από την Αθήνα είναι τα Χανιά, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Μυτιλήνη και η Zάκυνθος ενώ αντίστοιχα από τη Θεσσαλονίκη η Χίος, το Ηράκλειο, η Ρόδος, η Μυτιλήνη και η Κως.

    Αυξημένη η ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό

    Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται η αυξημένη, τα τελευταία χρόνια, τάση των Ελλήνων για αποδράσεις στο εξωτερικό. Οι πτήσεις της Aegean από και προς τη βάση της Αθήνας εμφάνιζαν πληρότητες τουλάχιστον κατά 5% αυξημένες σε σχέση με πέρσι ενώ από και προς τη βάση της Θεσσαλονίκης πάνω από 10%, με την εταιρεία να έχει αυξήσει τις προσφερόμενες θέσεις σε σχέση με την περσινή χρονιά.

    Μαδρίτη, Βενετία, Νίκαια, Παρίσι και Βαρκελώνη αποτελούν, τους πέντε κορυφαίους προορισμούς εξωτερικού για τους ταξιδιώτες από την Αθήνα ενώ οι αντίστοιχοι από τη Θεσσαλονίκη επέλεξαν κατά κύριο λόγο τη Ρώμη, τη Φρανκφούρτη, το Ντίσελντορφ, το Βερολίνο και το Αννόβερο καθώς και το νέο απευθείας δρομολόγιο της εταιρείας για Άμστερνταμ. Ψηλά στις προτιμήσεις βρίσκεται επίσης η Κωνσταντινούπολη. Για όσους επιλέγουν να ταξιδέψουν με γκρουπ, η Λισαβόνα, η Ρώμη, το Μαρόκο, αλλά και το Παρίσι «πρωταγωνιστούν» στις προτιμήσεις τους ενώ υψηλή ζήτηση εμφανίζουν και τα πιο μακρινά ταξίδια, εκτός Ευρώπης.

    Από τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, στις οργανωμένες εκδρομές με αεροπλάνο, προηγούνται οι Δαλματικές ακτές, η Ιταλία, η Πολωνία, η Μάλτα, η Αλσατία, η Ελβετία και στις οδικές εκδρομές η Σόφια, η Οχρίδα, το Ντουμπρόβνικ, το Βελιγράδι και το Βουκουρέστι. Υψηλή επίσης ήταν η ζήτηση για ταξίδια στην Τουρκία, την Κωνσταντινούπολη, τα Παράλια, τη Σμύρνη και την Καππαδοκία. Τέλος, όσοι έχουν τη δυνατότητα και για πιο μακρινές αποδράσεις προτίμησαν προορισμούς όπως η Κούβα, Βιετνάμ, η Κίνα αλλά και αραβικές χώρες.

    Πηγή: cnn.gr

  • Η Σαντορίνη κορυφαία επιλογή στον τουρισμό πολυτελείας
    Η Σαντορίνη κορυφαία επιλογή στον τουρισμό πολυτελείας

    Η Σαντορίνη είναι ένα από τα νησιά, που διαθέτει παγκόσμια φήμη και ό,τι ακούγεται για αυτήν φέρει ισχυρό αντίκτυπο. Πολλά ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια της σεζόν για την τουριστική κίνηση, όμως το νησί μέχρι και τον Οκτώβριο συνεχίζει να δέχεται τουρίστες και να αποτελεί πόλο έλξης.

    Ωστόσο, οι εικόνες συνωστισμού, κατά την υψηλή τουριστική περίοδο, από τις μαζικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, προβλημάτισαν και γέννησαν ανησυχία για φαινόμενα υπερτουρισμού. Αυτό όμως, όπως ανέφερε ο δήμαρχος Θήρας Νίκος Ζώρζος, μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, είναι ένα πρόβλημα που θα λυθεί με τη ρύθμιση της κρουαζιέρας.

    «Η ρύθμιση της κρουαζιέρας πρέπει να υπάρχει»

    «Το νησί παραμένει ένας από τους πιο ιδιαίτερους προορισμούς, χάρη στο γεωπεριβάλλον του και έλκει μεγάλη μερίδα “ποιοτικών” τουριστών. Εκείνο που χρειάζεται είναι να συνεχίσει να αναπτύσσεται με βιώσιμο τρόπο.

    Σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα, το 2012 είχα χρησιμοποιήσει τη λέξη κορεσμός. Η ρύθμιση της κρουαζιέρας πρέπει να υπάρχει. Η προηγούμενη δημοτική αρχή το εγκατέλειψε, για αυτό από φέτος θα ρυθμιστεί εκ νέου», σημείωσε ο δήμαρχος Θήρας.

    «Χρειαζόμαστε σπίτια για τους γιατρούς

    Για τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης, Αντώνη Παγώνη, η Σαντορίνη δεν αντιμετώπισε πρόβλημα υπερτουρισμού αλλά «υπήρξε συνωστισμός και κακή οργάνωση, όπως συμβαίνει παντού, όπου πηγαίνουν μαζικά λεωφορεία. Αυτό μπορεί να συμβεί για παράδειγμα και στην Ακρόπολη. Δεν αφορά στο σύνολο της την τουριστική κίνηση», επεσήμανε ο κ.Παγώνης.

    Ένα από τα σημαντικά ζητήματα που επεσήμανε ο δήμαρχος Θήρας, είναι να σταματήσει η δόμηση και κυρίως να περιοριστεί η βραχυχρόνια μίσθωση. «Θέλουμε σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία να περιοριστεί η βραχυχρόνια μίσθωση και να αξιοποιηθεί το οικιστικό απόθεμα. Χρειαζόμαστε σπίτια για τους γιατρούς, τους δασκάλους κτλ.

    Είναι υποχρέωση του κράτους να το ρυθμίσει, είτε δίνοντας κίνητρα, είτε τους πόρους να αναλάβει δράση τη τοπική αυτοδιοίκηση», σημείωσε ο κ.Ζώρζος. Όπως είπε, «δεν μπορεί να υπάρχει σαφής εικόνα για τον αριθμό των κλινών, τα μέχρι τώρα στοιχεία κάνουν λόγο για 17.000 κλίνες ξενοδοχείων και άλλες 40.000 σε ενοικιαζόμενα και βραχυχρόνια μίσθωση αλλά αυτό, το λέω με επιφύλαξη».

    «Σε ό,τι αφορά την τουριστική κίνηση είχαμε αύξηση των επισκεπτών, όπως φαίνεται και από τον αριθμό των αφίξεων στο αεροδρόμιο αλλά και αύξηση των κλινών που έριξε τη ζήτηση και τις τιμές», τόνισε ο δήμαρχος.

    «Το νησί δεν θα έχει πρόβλημα στο μέλλον»

    Από την πλευρά του ο κ.Παγώνης, εκτιμά ότι το νησί φέτος δεν είχε την ίδια κίνηση σε σχέση με προηγούμενες χρονιές και ότι οι παράγοντες που επηρέασαν αρνητικά την τουριστική κίνηση ήταν το γενικότερο οικονομικό πρόβλημα, τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα του καλοκαιριού (όπως οι Ολυμπιακοί αγώνες) και ορισμένα ζητήματα υποδομών αλλά όπως, τόνισε «με σωστό προγραμματισμό το νησί δεν θα έχει πρόβλημα στο μέλλον».

    «Εκείνο που έχει επηρεάσει στο χρόνο, και όχι σε σχέση με πέρυσι, είναι σίγουρα η βραχυχρόνια μίσθωση. Το 2014 ήταν μηδέν και τώρα η δηλωμένη βραχυχρόνια μίσθωση είναι 14.000. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο την ξενοδοχία και τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα αλλά επηρεάζει πραγματικά και την οικιστική χρήση στη Σαντορίνη και τη μεταμόρφωση των ίδιων μας των οικισμών», επεσήμανε ο κ.Παγώνης.

    «Αναμένουμε το νέο χωροταξικό»

    Σχετικά με τη δόμηση είπε ότι από το 2020 έχει σταματήσει η δυνατότητα κατασκευής ξενοδοχείου εκτός σχεδίου μέχρι την ολοκλήρωση του χωροταξικού. «Εμείς αναμένουμε το νέο χωροταξικό, γιατί έτσι θα έχουμε εικόνα για το τι μέλλει γενέσθαι τα επόμενα 20-30 χρόνια.

    Τονίζουμε όμως, ότι δεν μπορεί να απαγορεύεται να κατασκευαστεί μια μικρή ξενοδοχειακή μονάδα, της τάξεως των 20 και 30 δωματίων, και την ίδια στιγμή να δίνεται άδεια για ένα σπίτι 200-300 τμ το οποίο θα αλλάξει χρήση και θα γίνει βραχυχρόνια μίσθωση. Άλλωστε, η Σαντορίνη έχει πολλές μικρές ξενοδοχειακές μονάδες, που είναι κυρίως οικογενειακές επιχειρήσεις», υπογράμμισε.

    Τι ανέφερε ο Αντώνης Παγώνης

    Αναφορικά με τον luxury τουρισμό, ο κ. Παγώνης, μιλώντας στο περιθώριο του 2ου Συνεδρίου Τουρισμού Πολυτελείας “The luxury side of Greece” τόνισε ότι η Σαντορίνη, μαζί με τη Μύκονο, αποτελούν τις ναυαρχίδες του τουρισμού Πολυτελείας.

    «Είναι ένα νησί μοναδικό και μπορεί κάποιος να ζήσει την πολυτέλεια σε όλες τις εκφάνσεις της, όχι μόνο στη διαμονή και τις υπηρεσίες αλλά και στον πολιτισμό, τον οινοτουρισμό, τη γαστρονομία».

    Πηγή: cnn.gr

  • Συμμετοχή της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο Greek Tourism Workshop στην Ουτρέχτη
    Συμμετοχή της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο Greek Tourism Workshop στην Ουτρέχτη

    Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο πλαίσιο αύξησης και ενδυνάμωσης των κύριων τουριστικών αγορών της από το εξωτερικό συμμετείχε στο Greek Tourism Workshop, στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας, την Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024 ως τιμώμενος προορισμός.

    Στη διοργάνωση συμμετείχαν 73 εκ των κορυφαίων Ολλανδών τουριστικών πρακτόρων, δημοσιογράφων, influencers και tour operators. Η αποστολή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, με επικεφαλής τον Αντιπεριφερειάρχη Τουριστικής Ανάπτυξης, Παναγιώτη Σακελλαρόπουλο συμμετείχε σε περισσότερες από 30 Β2Β συναντήσεις. Επιπρόσθετα, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Τουρισμού και Απασχόλησης ΠΔΕ, Δρ. Λαυρέντιος Βασιλειάδης μιλώντας για τον τιμώμενο προορισμό παρουσίασε στο Ολλανδικό κοινό, τον τουριστικό προορισμό Δυτική Ελλάδα, αλλά και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει για τους ξένους επαγγελματίες.

    Ως επικεφαλής της αποστολής ο κ. Σακελλαρόπουλος δήλωσε ότι «η απήχηση της Ολυμπιακής Γης στο εξωτερικό αυξάνεται συνεχώς και απόδειξη σε αυτό είναι το γεγονός ότι η Περιφέρεια μας επιλέχθηκε από τους διοργανωτές να είναι ο τιμώμενος προορισμός σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε μία από τις πιο σημαντικές αγορές για τον Ελληνικό τουρισμό. Στη διάρκεια των επαφών με Ολλανδούς επαγγελματίες του τουρισμού ήταν σαφής η επιθυμία τους να γνωρίσουν περισσότερο τον τόπο μας ο οποίος ταιριάζει απόλυτα στο δικό τους τουριστικό προφίλ και να αυξήσουν τις τουριστικές ροές των Ολλανδών επισκεπτών προς τα ξενοδοχεία μας».

    Την διοργάνωση τίμησε με την παρουσία του, απευθύνοντας χαιρετισμό, ο Επικεφαλής του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Χάγη, Απόστολος Μιχαλόπουλος, ενώ συμμετείχαν ακόμα οι Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Κρήτης, Στερεάς Ελλάδας, Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

    Να σημειωθεί πως η εκδήλωση τελέστηκε υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Χάγη. Κύριος Χορηγός ήταν ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ).

    Τον Αντιπεριφερειάρχη Τουριστικής Ανάπτυξης συνόδευσαν εκτός από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τουρισμού και το στέλεχος του Τμήματος Σχεδιασμού Τουριστικής Στρατηγικής ΠΔΕ, Βασιλική Καραπάνου.

    pde toyrism outrexti 2

    pde toyrism outrexti 3

    pde toyrism outrexti 4

    pde toyrism outrexti 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τουρισμός: Αύξηση στα ταξίδια των Ευρωπαίων το 2023 – Τι δείχνει ανάλυση της Eurostat
    Τουρισμός: Αύξηση στα ταξίδια των Ευρωπαίων το 2023 – Τι δείχνει ανάλυση της Eurostat

    Το 90% από τα ταξίδια έγιναν για προσωπικούς λόγους, ενώ η Ελλάδα μαζί με την Πολωνία και την Τσεχία ξόδεψε τα λιγότερα ανά διανυκτέρευση

    Περισσότερα ταξίδια για τουρισμό πραγματοποίησαν οι Ευρωπαίοι το 2023, σε σύγκριση με το 2022. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων που εκπόνησε η Eurostat, οι κάτοικοι της ΕΕ πραγματοποίησαν 1,14 δισεκατομμύρια τουριστικά ταξίδια με τουλάχιστον μία διανυκτέρευση ήτοι 5,7% (+61,6 εκατομμύρια) περισσότερα σε ετήσια βάση.

    Προσωπικά και επαγγελματικά ταξίδια

    Από το σύνολο, τα περισσότερα από τα ταξίδια το 2023 – 1.029 εκατομμύρια ή 90% του συνόλου – έγιναν για προσωπικούς λόγους και τα υπόλοιπα 110 εκατομμύρια για επαγγελματικούς. Και οι δύο κατηγορίες αυξήθηκαν από το προηγούμενο έτος: για προσωπικούς λόγους αυξήθηκαν κατά 5,4% (+52 εκατομμύρια) και τα επαγγελματικά κατέγραψαν αύξηση 9,3% (+9 εκατομμύρια).

    Σε επίπεδο 10ετίας, σε σύγκριση με το 2013, ο αριθμός των ταξιδιών για προσωπικούς λόγους αυξήθηκε κατά 11,7% (+108 εκατομμύρια), ενώ ο αριθμός τους για επαγγελματικούς λόγους μειώθηκε κατά 6,3% (-7 εκατομμύρια).

    Προτιμώμενοι προορισμοί

    Εξετάζοντας τον προτιμώμενο προορισμό για τουρισμό, οι Ευρωπαίοι τείνουν να επιλέγουν κυρίως προορισμούς στη χώρα διαμονής τους.

    Το 2023, περισσότερα από 7 στα 10 ταξίδια ή το 73% των 1,14 δισεκατομμυρίων τουριστικών ταξιδιών ήταν εσωτερικού.

    Όσον αφορά τη διάρκεια, πάνω από τα μισά τουριστικά ταξίδια (56,5%) αφορούν σύντομα ταξίδια με 1 έως 3 διανυκτερεύσεις.

    Πόσα ξόδεψαν

    Οι κάτοικοι της ΕΕ ξόδεψαν κατά μέσο όρο 97,6 € ανά διανυκτέρευση.

    Οι Ευρωπαίοι ξόδεψαν σχετικά περισσότερα σε τουριστικά ταξίδια το 2023 (μεταφορές, διαμονή, άλλα αγαθά ή υπηρεσίες), με τις τουριστικές δαπάνες να ανέρχονται σε περίπου 553 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένες κατά 16,5% σε σύγκριση με το 2022.

    Αυτό αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε 97,6 € ανά διανυκτέρευση με τουλάχιστον μία διανυκτέρευση το 2023, σημειώνοντας αύξηση 11,8% σε σύγκριση με το 2022, όταν ξόδεψαν κατά μέσο όρο 87,3€.

    Οι Ελληνες ξόδεψαν τα λιγότερα

    Εξετάζοντας τις δαπάνες ανά διανυκτέρευση, οι τουρίστες από το Λουξεμβούργο ξόδεψαν τα περισσότερα (183 €), ακολουθούμενοι από Αυστριακοί τουρίστες (161 €) και Ιρλανδοί τουρίστες (143 €), ενώ οι κάτοικοι της Ελλάδας (48 €), της Πολωνίας (52 €) και της Τσεχίας (57 €) ξόδεψε το λιγότερο ανά διανυκτέρευση.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • ΠΔΕ: Εναρκτήριο Συνέδριο & Ενημερωτική Ημερίδα του Έργου HeritAdapt, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος InterregEuro-Med
    ΠΔΕ: Εναρκτήριο Συνέδριο & Ενημερωτική Ημερίδα του Έργου HeritAdapt, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος InterregEuro-Med

    Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ως επικεφαλής του Ευρωπαϊκού έργου "HERIT ADAPT - HERItage and territory resilience through sustainableTourism, climate change ADAPtation and ciTizenengagement", του Προγράμματος InterregEuro-MED, στο πλαίσιο της επιχειρησιακής αποστολής που αφορά τον Αειφόρο Τουρισμό,φιλοξενεί στην Πάτρα τη διήμερη συνάντηση του έργου.

    Ειδικότερα, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 09:30 π.μ, στην αίθουσα του αμφιθεάτρου του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών, θα διεξαχθεί το συνέδριο με τίτλο " Πολιτιστική Κληρονομιά και Βιώσιμος Τουρισμός απέναντι στις απειλές της κλιματικής αλλαγής" και στις 18 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 10:00 π.μ, η ενημερωτική ημερίδα Info Day του έργου HERIT ADAPT, όπου πρόκειται να παρουσιαστούν η SWOT Analysis του έργου καθώς και επιτυχή ευρωπαϊκά έργα που άφησαν το αποτύπωμα τους, όπως τα SPARC, ΑDRION INNOXENIA PLUS & DIALOFUE4TOURISM.

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της ΠΔΕ,Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος, σημειώνει τη σημασία του Έργου για την ΠΔΕ αλλά και την ικανοποίηση του για τις αποτελεσματικές συνέργειες που αναπτύσσονται μεταξύ τόσων διαφορετικών εταίρων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Το HERIT ADAPT είναι ένα έργο χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος InterregEuro MED και στοχεύει στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των βασικών ενδιαφερομένων μερών (stakeholders) μέσα από τη συγκρότηση διεπιστημονικών τοπικών ομάδων εργασίας (TWGs – Territorial Working Groups). Κατά τη διάρκεια του έργου, θα αξιοποιηθούν δεδομένα του Βιώσιμου Μοντέλου Τουρισμού (STM- Sustainable Tourism Model), το οποίο θα εφαρμοστεί σε 8 επιλεγμένες πιλοτικές περιοχές Euro-MED, συμπεριλαμβανομένων των τοποθεσιών UNESCO καθώς και λιγότερο γνωστών μνημείων, παράκτιων και ορεινών περιοχών.

    Το Μοντέλο Βιώσιμου Τουρισμού (STM- Sustainable Tourism Model), εφαρμόζεται λαμβάνοντας υπόψη τις εδαφικές ανάγκες και τα οράματα, καθώς και τα υπάρχοντα πλαίσια και σχέδια, μέσα από τη χρήση καινοτόμων τεχνολογικών εργαλείων και λύσεων, καθώς και μέσα από την αξιοποίηση της διακρατικής γνώσης που έχει ήδη αποκτηθεί από άλλα ευρωπαϊκά έργα.

    Το Συνεργατικό σχήμα του έργου αποτελείται από 11 εταίρους - 8 χώρες που είναι:

    Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Επικεφαλής Εταίρος, Ελλάδα

    Αθηνά-Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των επικοινωνιών και Γνώσης, Ελλάδα.

    • Dubrovnik Development Agency Dura, Κροατία
    • Universidad De Granada, Ισπανία
    • Prijestonica Cetinje - Old Royal Capital Cetinje, Μαυροβούνιο
    • Comit? R?gional Du Tourisme Et Des Loisirs Occitanie, Γαλλία
    • Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Περιφέρειας Λεμεσού, Κύπρος
    • SapienzaUniversity of Rome, Ιταλία
    • Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου, Ελλάδα
    • Municipality of Genoa, Ιταλία
    • Ministry of Tourism of the Republic of Bulgaria, Βουλγαρία

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ