Δευτέρα, 26 Απριλίου 2021 17:07

Τουρισμός: Ανοίγει στις 15 Μαΐου - «Πράσινο διαβατήριο» για τους εμβολιασμένους πολίτες

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Ολο το σχέδιο για το άνοιγμα του τουρισμού από τις 15 Μαΐου - Πότε αναμένεται να επαναλειτουργήσουν όλα τα ξενοδοχεία

Το μεγάλο στοίχημα για τη «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας, τον τουρισμό, ξεκινά το Σάββατο 15 Μαΐου, οπότε και θα ανοίξει ο κλάδος με προδιαγραφές για επισκέπτες που έχουν εμβολιαστεί για τον κορονοϊο, όσο και για εκείνους που θα πρέπει να ταξιδεύουν με τεστ. Στις 15 Μαΐου, επίσης, απελευθερώνονται οι υπερτοπικές μετακινήσεις για όλους τους πολίτες.

Ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης στοχεύει στην ενεργοποίηση ισχυρών πόλων άντλησης ταξιδιωτών για την Ελλάδα, η οποία επιδιώκει να αντεπιτεθεί, ώστε να καλύψει μέρος των απωλειών που υπήρξαν εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης. Ο υπουργός μέχρι τη Μεγάλη Πέμπτη θα βρίσκεται στις ΗΠΑ -μία από τις 5 χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις οποίες έχει γίνει άρση της υποχρεωτικής καραντίνας-, και στη συνέχεια θα ταξιδέψει στη Γερμανία, στη Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Πολωνία και στην Ισπανία, επιδιώκοντας να ενισχύσει την τουριστική ζήτηση.

Η επίσκεψη του υπουργού Τουρισμού σε αυτές τις χώρες είναι υψηλής στρατηγικής σημασίας, με δεδομένο ότι η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία είναι οι μεγαλύτερες πηγές εισερχόμενων ταξιδιωτών για την Ελλάδα, ενώ η Πολωνία τα τελευταία χρόνια αναδεικνύεται σε μια πολλά υποσχόμενη για τον ελληνικό τουρισμό αγορά. Σημειώνεται ότι το 2019, έτος-ρεκόρ για τα μεγέθη του ελληνικού τουρισμού, οι 4 χώρες τροφοδότησαν την Ελλάδα με περισσότερους από 10 εκατ. ταξιδιώτες, οι οποίοι δαπάνησαν πάνω από 8 δισ. ευρώ.

Οι επιχειρηματίες του κλάδου προετοιμάζονται πυρετωδώς για την επανεκκίνηση του τουρισμού, με τα περισσότερα ξενοδοχεία να εκτιμάται ότι θα επαναλειτουργήσουν το δεύτερο 15νθήμερο του Ιουνίου, σε συνάρτηση με τη ζήτηση που θα υπάρχει. Την ίδια στιγμή, με στόχο τη στήριξη ενός από τους πλέον νευραλγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, η κυβέρνηση δρομολογεί μια δέσμη μέτρων, ικανών να ενισχύσουν τις τουριστικές επιχειρήσεις που έχουν δεχθεί ισχυρό πλήγμα εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης και έχουν το υπόβαθρο να επανέλθουν σε τροχιά ανάπτυξης την επόμενη ημέρα.

Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, παρά το γεγονός ότι ο τουρισμός ανοίγει επίσημα στις 14 Μαΐου, ήδη στα τέλη Μαρτίου προσγειώθηκαν τα πρώτα αεροσκάφη με τουρίστες στην Κρήτη. Στο μεταξύ η ελληνική κυβέρνηση έχει εμβολιάσει με μια ειδική εκστρατεία εμβολιασμού όλους του κατοίκους 70 περίπου μικρότερων και μεγαλύτερων νησιών, όπως πχ. η Σάμος, η Νάξος, η Ρόδος, η Σκόπελος, η Κως και η Κέρκυρα. Στόχος για τα νησιά αυτά είναι να είναι Covid free μέχρι τα μέσα Μαΐου. Οι περισσότεροι κάτοικοι πάντως εμβολιάζονται προφανώς επειδή τα νησιά τους ζουν από το τουρισμό.

Πάντως, σημαντική για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων στην Ευρώπη είναι η δημιουργία Πράσινου Ψηφιακού Πιστοποιητικού ως αποδεικτικού ότι ένα άτομο έχει εμβολιαστεί κατά της νόσου, έχει υποβληθεί σε εξέταση με αρνητικό αποτέλεσμα ή έχει αναρρώσει, με κωδικό QR ώστε να διασφαλίζεται η γνησιότητά του, για το οποίο την περασμένη εβδομάδα οι εκπρόσωποι των κρατών-μελών της Ε.Ε. συμφώνησαν επί κατευθυντήριων γραμμών. Ο στόχος που έχει θέσει η Κομισιόν είναι να εξασφαλιστεί η διαθεσιμότητα των ψηφιακών «πράσινων» πιστοποιητικών σε όλη την Ε.Ε. έως τα τέλη Ιουνίου ώστε να «ξεκλειδώσουν» αξιόπιστα οι μετακινήσεις.

Το θέμα των μοριακών τεστ PCR πριν από την άφιξη/αναχώρηση φαίνεται ότι απασχολεί ολοένα και περισσότερο την ταξιδιωτική βιομηχανία και κάθε άλλο παρά τυχαία είναι η σύσταση της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η οποία εκπροσωπεί 290 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο (82% της διεθνούς αεροπορικής κοινότητας). Η ΙΑΤΑ ζητεί τώρα από τις κυβερνήσεις να φροντίσουν ώστε να μειώσουν την οικονομική επιβάρυνση των διεθνών ταξιδιών λόγω των μέτρων που απαιτούν σε σχέση με το επωμιζόμενο κόστος απομόνωσης/καραντίνας, το κόστος των τεστ κ.ά. «Με το κόστος των PCR στα 100 δολάρια -τουλάχιστον- και την ανάγκη για πολλαπλά τεστ στη διάρκεια μιας μετακίνησης το κόστος ανεβαίνει υπέρμετρα, πολύ περισσότερο για τις οικογένειες, γυρίζοντας δεκαετίες πίσω τα ταξίδια, όταν αυτά ήταν λιγότερο προσιτά οικονομικά για τον μέσο ταξιδιώτη», αναφέρει η ΙΑΤΑ, με την τουριστική βιομηχανία να προκρίνει ως έτερη λύση τα rapid tests.

Ζαχαράκη: Όποιοι περιορισμοί υπάρχουν για τους Έλληνες πολίτες, ισχύουν και για τους ταξιδιώτες

Η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη μίλησε στο MEGA το πρωί της Μεγάλης Δευτέρας, και ανέφερε ότι στις 15 Μαΐου ανοίγει ο τουρισμός, αλλά «μέχρι τότε έχουμε μερική χαλάρωση σε μέτρα σε συγκεκριμένες περιοχές. Από χθες έχουν προστεθεί στις χώρες που έρχονται στην Ελλάδα χωρίς καραντίνα οι κάτοικοι της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας, της Νότιας Κορέας, της Ταϊλάνδης, της Ρουάντα, της Ρωσίας και της Σιγκαπούρης».

Συνέχισε, μάλιστα, λέγοντας πως «ήδη χωρίς καραντίνα εισέρχονται στην επικράτεια οι επιβάτες (μόνιμοι κάτοικοι) των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Συνθήκης Σένγκεν, του Ηνωμένου Βασιλείου, των ΗΠΑ, των ΗΑΕ, της Σερβίας και του Ισραήλ. Αν έχουν εμβολιαστεί 14 ημέρες πριν ή αν έχουν κάνει το PCR 72 ώρες πριν, μπορούν να έρθουν στην Ελλάδα, με την πιθανότητα βέβαια να έχουν δειγματοληπτικό έλεγχο στις πύλες εισόδου της χώρας».

Όπως είπε: «Είμαι στην Ιθάκη και έχω έρθει στο δημαρχείο να μιλήσουμε για τον εμβολιασμό και για τα προβλήματα που έχουν μείνει από τον Ιανό. Στις 25 Μαΐου οι κάτοικοι εδώ θα έχουν κάνει και τη δεύτερη δόση του εμβολίου. Για τον Ιανό, και στην Κεφαλλονιά που ήμουν εχθές αλλά και εδώ στην Ιθάκη, ήθελα να επιτηρήσω την πορεία των έργων. Η κυβέρνηση έχει δώσει τα περισσότερα λεφτά που έχουν δοθεί ποτέ σε περιοχή. Τα Επτάνησα έχουν κάνει τις περισσότερες εργασίες, σε ό,τι έχει μείνει, κάποια έργα οδοποιίας, γίνεται προσπάθεια να ετοιμαστούν όλα και να έρθουν με ασφάλεια οι πολίτες».

«Ο τουρισμός δεν συνάδει με καραντίνα, εκτός βέβαια αν έχουμε θετικό κρούσμα. Με τον δειγματοληπτικό έλεγχο ή με συμπτώματα, κάποιος θα πηγαίνει αμέσως στο ξενοδοχείο καραντίνας. Έχουν ήδη επιλεγεί ποια θα είναι. Στα μεγάλα νησιά υπάρχουν τα ξενοδοχεία καραντίνας. Μαζί με τον εμβολιασμό, τα πολλά τεστ, τα επικαιροποιημένα πρωτόκολλα, φέτος έχουμε περισσότερα εργαλεία στα χέρια μας. Πέρυσι όλοι εφάρμοσαν τα πρωτόκολλα με απόλυτη προσήλωση», συνέχισε η ίδια.

«Όποιοι περιορισμοί υπάρχουν για τους Έλληνες πολίτες, δηλαδή η απαγόρευση για τις διαπεριφερειακές μετακινήσεις, ισχύουν και για τους ταξιδιώτες. Οι υπόλοιποι κανόνες το ίδιο. Οι αποστάσεις, οι μάσκες, ακόμα και τα sms όσο συνεχιστούν ισχύουν και για τους ταξιδιώτες», διευκρίνισε η κυρία Ζαχαράκη.

Ανθεκτικός ο τουρισμός στο πλήγμα της πανδημίας

Την εκτίμηση ότι ο ελληνικός τουρισμός θα αποδειχθεί αρκετά ανθεκτικός απέναντι στο πλήγμα της πανδημίας, με προοπτική να προσεγγίσει τις επιδόσεις - ρεκόρ του 2019 από το τέλος του 2023 και σταδιακά προς το 2024, διατύπωσε ο διευθύνων σύμβουλος της «AQ Strategy», Γιάννης Τσάκαλος, μιλώντας στη διαδικτυακή ημερίδα «Tourism of Tomorrow 2021» του American College of Thessaloniki (ΑCT). Εν αναμονή των εξελίξεων, για το δύσκολο 2021 η πρόβλεψη είναι, όπως είπε, ότι τα μεγέθη του τουρισμού θα κινηθούν στο 40%-50% των αντίστοιχων του 2019.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, που διοργάνωσε το ακαδημαϊκό πρόγραμμα Τουρισμού και Φιλοξενίας του ACT, ο κ.Τσάκαλος παρουσίασε συνοπτικά και το πλαίσιο στρατηγικής της παγκόσμιας καμπάνιας, που δημιούργησε ο ΕΟΤ με την Ogilvy και την AQ Strategy, με κεντρικό μήνυμα «All you want is Greece». Η καμπάνια «χτίζεται» πάνω σε τριετές στρατηγικό πλάνο, που έχει ως στόχο να δημιουργήσει ένα νέο αφήγημα και περιλαμβάνει - όπως είπε - τέσσερα στάδια: της επιβίωσης (2020-μέσα 2021), της πρώιμης ανάκαμψης (μέσα 2021- μέσα 2022), της ύστερης ανάκαμψης (από τα μέσα του 2022 προς το 2023) και της απογείωσης (2023 προς το 2024).

all-you-want-is-greece-.jpeg

Ό,τι μας έλειψε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, υπάρχει στην Ελλάδα

Στη νέα καμπάνια, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται, κατά τον κ. Τσάκαλο, στο συναίσθημα. «Για πρώτη φορά όλοι οι άνθρωποι στον κόσμο βίωσαν το ίδιο συναίσθημα: του περιορισμού στο σπίτι, της μονοτονίας, της ρουτίνας. Τι θέλουμε λοιπόν; Να δούμε τον ήλιο, να έχουμε ησυχία, να βγούμε έξω. Τι μας έλειψε; Όλα. Να πιούμε ένα ποτήρι κρασί με τους φίλους μας, η επαφή με τους ανθρώπους, η ελευθερία, οι νέες γεύσεις, η τέχνη, η επαφή με τη φύση, η θάλασσα. Όλα όσα μας έχουν λείψει και όλα όσα αναζητούμε βρίσκονται στην Ελλάδα. "All you want is Greece". Αυτό είναι το σκεπτικό της καμπάνιας» εξήγησε. «Πρέπει να αναπτύξουμε ένα νέο αφήγημα πέρα από το "Ήλιος και Θάλασσα" και να δώσουμε τη θέση του στην "Εμπειρία". Να επαναπροσδιορίσουμε τον τουρισμό και τη σχέση του με την κοινωνία, τη φύση. Να θέσουμε τον άνθρωπο στο επίκεντρο αυτού του αφηγήματος - αυτή είναι η πρώτη πρόκληση. Η γαστρονομία και το κρασί, η τέχνη και η ιστορία, οι υπαίθριες δραστηριότητες και η ευεξία μπορούν να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στον επισκέπτη. Το δεύτερο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε είναι η βιωσιμότητα, να αναπτύξουμε, δηλαδή, ένα βιώσιμο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης - κι αυτή είναι η δεύτερη πρόκληση» επισήμανε.

Πηγή: Εthnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 26 Απριλίου 2021 17:53

Σχετικά Άρθρα

  • Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες
    Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες

    Οι ξένοι τουρίστες που επισκέφθηκαν το φετινό καλοκαίρι τη χώρα μας ξόδεψαν λιγότερα σε σχέση με πέρσι στις διακοπές τους, την ίδια στιγμή που ιδιαίτερα σημαντική αποδείχθηκε η «συνεισφορά» τους στην ενίσχυση της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ.

    Η τάση, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και των ξένων τουριστών για μείωση των δαπανών ακόμη και στις διακοπές τους, αποτυπώθηκε στα στοιχεία της ΤτΕ, καθώς όσον αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι στο 8μηνο του έτους ήταν μειωμένη κατά 7% σε σύγκριση με πέρσι. Τον Αύγουστο, τον μήνα δηλαδή κατά τον οποίο κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, εμφάνισε επίσης πτώση κατά 8,8%. Έτσι, στην «καρδιά» της τουριστικής σεζόν, οι ξένοι επισκέπτες, ξόδεψαν 594 ευρώ μεσοσταθμικά στο ταξίδι τους, έναντι 652 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και 693 ευρώ το 2022.

    Οι τουρίστες που έκαναν διακοπές στην Ελλάδα φέτος, ήταν πιο συγκρατημένοι στα συνολικά έξοδα τους. Σε ό,τι αφορά όμως τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ, φαίνεται πως ήταν λιγότερο... φειδωλοί, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της κατανάλωσης. Βεβαίως και η «στροφή» αυτή προς τα σούπερ μάρκετ, αποδίδεται στην προσπάθεια για μείωση των συνολικών τους δαπανών κατά το ταξίδι. Κάτι που διαπίστωναν άλλωστε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και οι επαγγελματίες της εστίασης, ακόμη και στα δημοφιλή, τουριστικά, νησιά της χώρας. Βλέποντας, μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια την κίνηση και την κατανάλωση στα καταστήματά τους, με τους επισκέπτες να ψωνίζουν από το σούπερ μάρκετ για τις καθημερινές τους ανάγκες και να μαγειρεύουν συχνότερα στο κατάλυμα αντί να τρώνε έξω.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για τις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2024 αποτυπώνουν αυτή την εικόνα. Οι πωλήσεις σε όγκο, όλους τους μήνες τους έτους – με εξαίρεση τον Φεβρουάριο κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με πέρσι. Τον Αύγουστο ωστόσο, καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση (+6,1%) συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες. Τον Ιούνιο, αντίστοιχα, αυξήθηκαν κατά 4,7% ενώ τον Ιούλιο κατά 3,2%. Σε αξία, οι πωλήσεις επίσης ενισχύθηκαν το τρίμηνο του καλοκαιριού κατά 4,2%, 2,5% και 5,3% (Ιούνιος- Ιούλιος - Αύγουστος).

    Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, περιοχές που έχουν έντονη τουριστική κίνηση παρουσίασαν και τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο σύνολο της χώρας την περίοδο του 8μήνου. Έτσι, η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρήθηκε στην Κρήτη (5,6%), ακολούθησε η Βόρεια Ελλάδα με 5,1% και η Πελοπόννησος με 3,6%. Την ίδια στιγμή, η μικρότερη άνοδος (2,3%) μεταξύ των περιοχών της χώρας, καταγράφηκε στην Αττική.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τουρισμός: Ποιους προορισμούς «ψήφισαν» για το τριήμερο οι Έλληνες
    Τουρισμός: Ποιους προορισμούς «ψήφισαν» για το τριήμερο οι Έλληνες

    Δημοφιλείς ορεινοί προορισμοί, νησιά όπως η Ρόδος, η Κρήτη και η Κέρκυρα αλλά και προορισμοί του εξωτερικού, βρέθηκαν ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου.

    Πληρότητες ακόμη και 90% εμφάνιζαν ήδη από τις αρχές του μήνα τα διαμερίσματα βραχυχρόνιας μίσθωσης σε περιοχές οι οποίες παραδοσιακά «πρωταγωνιστούν» στις επιλογές των εγχώριων ταξιδιωτών τον χειμώνα, όπως τα χωριά της Αρκαδίας, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, η Καστοριά, η Καλαμπάκα και τα Καλάβρυτα. Παράλληλα σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates, έντονη κινητικότητα παρουσιάζουν οι προορισμοί που αποτελούν σταθερές επιλογές των Ελλήνων για το Σαββατοκύριακο ή τα τριήμερα, σε όλη τη διάρκεια του έτους, όπως το Καρπενήσι, το Ναύπλιο και η Ναύπακτος.

    Σε ό,τι αφορά τα οργανωμένα ταξίδια, τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, μπορεί να δείχνουν συνολικά μείωση 8% στις κρατήσεις σε σχέση με πέρσι, ωστόσο αρκετοί ελληνικοί προορισμοί παρουσιάζουν ιδιαίτερα ικανοποιητική εικόνα. Συγκεκριμένα, μεγάλη ζήτηση εμφανίζουν Καστοριά, Ζαγοροχώρια, Πίνδος, Τζουμέρκα, Καλαμπάκα αλλά και Θράκη, ψηλά στις προτιμήσεις βρίσκονται επίσης οι Δελφοί και το Πήλιο ενώ δημοφιλή για το τριήμερο είναι και τα ταξίδια σε Αχαΐα, ορεινή Αρκαδία και Μάνη. Παράλληλα, Ρόδος, Κρήτη και Κέρκυρα, πέραν των αφίξεων των ξένων επισκεπτών που συνεχίζονται και τους φθινοπωρινούς μήνες, προσελκύουν για το τριήμερο και τους Έλληνες ταξιδιώτες.

    Aυξημένες κατά 10% σε σχέση με πέρσι, από και προς τη βάση της Αθήνας και άνω του 20% από και προς της Θεσσαλονίκη, εμφανίζονταν οι πληρότητες στις πτήσεις της Aegean στο δίκτυο του εσωτερικού. Παραδοσιακά προορισμοί, όπως το Ηράκλειο, τα Χανιά, η Ρόδος και η Αλεξανδρούπολη παραμένουν σε υψηλά επίπεδα ενώ λόγω της μεγάλης διαθεσιμότητας και συχνότητας των πτήσεων υπάρχου και πολλές κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Με βάση τα ίδια στοιχεία οι κορυφαίοι προορισμοί για το τριήμερο από την Αθήνα είναι τα Χανιά, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Μυτιλήνη και η Zάκυνθος ενώ αντίστοιχα από τη Θεσσαλονίκη η Χίος, το Ηράκλειο, η Ρόδος, η Μυτιλήνη και η Κως.

    Αυξημένη η ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό

    Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται η αυξημένη, τα τελευταία χρόνια, τάση των Ελλήνων για αποδράσεις στο εξωτερικό. Οι πτήσεις της Aegean από και προς τη βάση της Αθήνας εμφάνιζαν πληρότητες τουλάχιστον κατά 5% αυξημένες σε σχέση με πέρσι ενώ από και προς τη βάση της Θεσσαλονίκης πάνω από 10%, με την εταιρεία να έχει αυξήσει τις προσφερόμενες θέσεις σε σχέση με την περσινή χρονιά.

    Μαδρίτη, Βενετία, Νίκαια, Παρίσι και Βαρκελώνη αποτελούν, τους πέντε κορυφαίους προορισμούς εξωτερικού για τους ταξιδιώτες από την Αθήνα ενώ οι αντίστοιχοι από τη Θεσσαλονίκη επέλεξαν κατά κύριο λόγο τη Ρώμη, τη Φρανκφούρτη, το Ντίσελντορφ, το Βερολίνο και το Αννόβερο καθώς και το νέο απευθείας δρομολόγιο της εταιρείας για Άμστερνταμ. Ψηλά στις προτιμήσεις βρίσκεται επίσης η Κωνσταντινούπολη. Για όσους επιλέγουν να ταξιδέψουν με γκρουπ, η Λισαβόνα, η Ρώμη, το Μαρόκο, αλλά και το Παρίσι «πρωταγωνιστούν» στις προτιμήσεις τους ενώ υψηλή ζήτηση εμφανίζουν και τα πιο μακρινά ταξίδια, εκτός Ευρώπης.

    Από τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, στις οργανωμένες εκδρομές με αεροπλάνο, προηγούνται οι Δαλματικές ακτές, η Ιταλία, η Πολωνία, η Μάλτα, η Αλσατία, η Ελβετία και στις οδικές εκδρομές η Σόφια, η Οχρίδα, το Ντουμπρόβνικ, το Βελιγράδι και το Βουκουρέστι. Υψηλή επίσης ήταν η ζήτηση για ταξίδια στην Τουρκία, την Κωνσταντινούπολη, τα Παράλια, τη Σμύρνη και την Καππαδοκία. Τέλος, όσοι έχουν τη δυνατότητα και για πιο μακρινές αποδράσεις προτίμησαν προορισμούς όπως η Κούβα, Βιετνάμ, η Κίνα αλλά και αραβικές χώρες.

    Πηγή: cnn.gr

  • Η Σαντορίνη κορυφαία επιλογή στον τουρισμό πολυτελείας
    Η Σαντορίνη κορυφαία επιλογή στον τουρισμό πολυτελείας

    Η Σαντορίνη είναι ένα από τα νησιά, που διαθέτει παγκόσμια φήμη και ό,τι ακούγεται για αυτήν φέρει ισχυρό αντίκτυπο. Πολλά ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια της σεζόν για την τουριστική κίνηση, όμως το νησί μέχρι και τον Οκτώβριο συνεχίζει να δέχεται τουρίστες και να αποτελεί πόλο έλξης.

    Ωστόσο, οι εικόνες συνωστισμού, κατά την υψηλή τουριστική περίοδο, από τις μαζικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, προβλημάτισαν και γέννησαν ανησυχία για φαινόμενα υπερτουρισμού. Αυτό όμως, όπως ανέφερε ο δήμαρχος Θήρας Νίκος Ζώρζος, μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, είναι ένα πρόβλημα που θα λυθεί με τη ρύθμιση της κρουαζιέρας.

    «Η ρύθμιση της κρουαζιέρας πρέπει να υπάρχει»

    «Το νησί παραμένει ένας από τους πιο ιδιαίτερους προορισμούς, χάρη στο γεωπεριβάλλον του και έλκει μεγάλη μερίδα “ποιοτικών” τουριστών. Εκείνο που χρειάζεται είναι να συνεχίσει να αναπτύσσεται με βιώσιμο τρόπο.

    Σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα, το 2012 είχα χρησιμοποιήσει τη λέξη κορεσμός. Η ρύθμιση της κρουαζιέρας πρέπει να υπάρχει. Η προηγούμενη δημοτική αρχή το εγκατέλειψε, για αυτό από φέτος θα ρυθμιστεί εκ νέου», σημείωσε ο δήμαρχος Θήρας.

    «Χρειαζόμαστε σπίτια για τους γιατρούς

    Για τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης, Αντώνη Παγώνη, η Σαντορίνη δεν αντιμετώπισε πρόβλημα υπερτουρισμού αλλά «υπήρξε συνωστισμός και κακή οργάνωση, όπως συμβαίνει παντού, όπου πηγαίνουν μαζικά λεωφορεία. Αυτό μπορεί να συμβεί για παράδειγμα και στην Ακρόπολη. Δεν αφορά στο σύνολο της την τουριστική κίνηση», επεσήμανε ο κ.Παγώνης.

    Ένα από τα σημαντικά ζητήματα που επεσήμανε ο δήμαρχος Θήρας, είναι να σταματήσει η δόμηση και κυρίως να περιοριστεί η βραχυχρόνια μίσθωση. «Θέλουμε σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία να περιοριστεί η βραχυχρόνια μίσθωση και να αξιοποιηθεί το οικιστικό απόθεμα. Χρειαζόμαστε σπίτια για τους γιατρούς, τους δασκάλους κτλ.

    Είναι υποχρέωση του κράτους να το ρυθμίσει, είτε δίνοντας κίνητρα, είτε τους πόρους να αναλάβει δράση τη τοπική αυτοδιοίκηση», σημείωσε ο κ.Ζώρζος. Όπως είπε, «δεν μπορεί να υπάρχει σαφής εικόνα για τον αριθμό των κλινών, τα μέχρι τώρα στοιχεία κάνουν λόγο για 17.000 κλίνες ξενοδοχείων και άλλες 40.000 σε ενοικιαζόμενα και βραχυχρόνια μίσθωση αλλά αυτό, το λέω με επιφύλαξη».

    «Σε ό,τι αφορά την τουριστική κίνηση είχαμε αύξηση των επισκεπτών, όπως φαίνεται και από τον αριθμό των αφίξεων στο αεροδρόμιο αλλά και αύξηση των κλινών που έριξε τη ζήτηση και τις τιμές», τόνισε ο δήμαρχος.

    «Το νησί δεν θα έχει πρόβλημα στο μέλλον»

    Από την πλευρά του ο κ.Παγώνης, εκτιμά ότι το νησί φέτος δεν είχε την ίδια κίνηση σε σχέση με προηγούμενες χρονιές και ότι οι παράγοντες που επηρέασαν αρνητικά την τουριστική κίνηση ήταν το γενικότερο οικονομικό πρόβλημα, τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα του καλοκαιριού (όπως οι Ολυμπιακοί αγώνες) και ορισμένα ζητήματα υποδομών αλλά όπως, τόνισε «με σωστό προγραμματισμό το νησί δεν θα έχει πρόβλημα στο μέλλον».

    «Εκείνο που έχει επηρεάσει στο χρόνο, και όχι σε σχέση με πέρυσι, είναι σίγουρα η βραχυχρόνια μίσθωση. Το 2014 ήταν μηδέν και τώρα η δηλωμένη βραχυχρόνια μίσθωση είναι 14.000. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο την ξενοδοχία και τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα αλλά επηρεάζει πραγματικά και την οικιστική χρήση στη Σαντορίνη και τη μεταμόρφωση των ίδιων μας των οικισμών», επεσήμανε ο κ.Παγώνης.

    «Αναμένουμε το νέο χωροταξικό»

    Σχετικά με τη δόμηση είπε ότι από το 2020 έχει σταματήσει η δυνατότητα κατασκευής ξενοδοχείου εκτός σχεδίου μέχρι την ολοκλήρωση του χωροταξικού. «Εμείς αναμένουμε το νέο χωροταξικό, γιατί έτσι θα έχουμε εικόνα για το τι μέλλει γενέσθαι τα επόμενα 20-30 χρόνια.

    Τονίζουμε όμως, ότι δεν μπορεί να απαγορεύεται να κατασκευαστεί μια μικρή ξενοδοχειακή μονάδα, της τάξεως των 20 και 30 δωματίων, και την ίδια στιγμή να δίνεται άδεια για ένα σπίτι 200-300 τμ το οποίο θα αλλάξει χρήση και θα γίνει βραχυχρόνια μίσθωση. Άλλωστε, η Σαντορίνη έχει πολλές μικρές ξενοδοχειακές μονάδες, που είναι κυρίως οικογενειακές επιχειρήσεις», υπογράμμισε.

    Τι ανέφερε ο Αντώνης Παγώνης

    Αναφορικά με τον luxury τουρισμό, ο κ. Παγώνης, μιλώντας στο περιθώριο του 2ου Συνεδρίου Τουρισμού Πολυτελείας “The luxury side of Greece” τόνισε ότι η Σαντορίνη, μαζί με τη Μύκονο, αποτελούν τις ναυαρχίδες του τουρισμού Πολυτελείας.

    «Είναι ένα νησί μοναδικό και μπορεί κάποιος να ζήσει την πολυτέλεια σε όλες τις εκφάνσεις της, όχι μόνο στη διαμονή και τις υπηρεσίες αλλά και στον πολιτισμό, τον οινοτουρισμό, τη γαστρονομία».

    Πηγή: cnn.gr

  • Συμμετοχή της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο Greek Tourism Workshop στην Ουτρέχτη
    Συμμετοχή της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο Greek Tourism Workshop στην Ουτρέχτη

    Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο πλαίσιο αύξησης και ενδυνάμωσης των κύριων τουριστικών αγορών της από το εξωτερικό συμμετείχε στο Greek Tourism Workshop, στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας, την Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024 ως τιμώμενος προορισμός.

    Στη διοργάνωση συμμετείχαν 73 εκ των κορυφαίων Ολλανδών τουριστικών πρακτόρων, δημοσιογράφων, influencers και tour operators. Η αποστολή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, με επικεφαλής τον Αντιπεριφερειάρχη Τουριστικής Ανάπτυξης, Παναγιώτη Σακελλαρόπουλο συμμετείχε σε περισσότερες από 30 Β2Β συναντήσεις. Επιπρόσθετα, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Τουρισμού και Απασχόλησης ΠΔΕ, Δρ. Λαυρέντιος Βασιλειάδης μιλώντας για τον τιμώμενο προορισμό παρουσίασε στο Ολλανδικό κοινό, τον τουριστικό προορισμό Δυτική Ελλάδα, αλλά και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει για τους ξένους επαγγελματίες.

    Ως επικεφαλής της αποστολής ο κ. Σακελλαρόπουλος δήλωσε ότι «η απήχηση της Ολυμπιακής Γης στο εξωτερικό αυξάνεται συνεχώς και απόδειξη σε αυτό είναι το γεγονός ότι η Περιφέρεια μας επιλέχθηκε από τους διοργανωτές να είναι ο τιμώμενος προορισμός σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε μία από τις πιο σημαντικές αγορές για τον Ελληνικό τουρισμό. Στη διάρκεια των επαφών με Ολλανδούς επαγγελματίες του τουρισμού ήταν σαφής η επιθυμία τους να γνωρίσουν περισσότερο τον τόπο μας ο οποίος ταιριάζει απόλυτα στο δικό τους τουριστικό προφίλ και να αυξήσουν τις τουριστικές ροές των Ολλανδών επισκεπτών προς τα ξενοδοχεία μας».

    Την διοργάνωση τίμησε με την παρουσία του, απευθύνοντας χαιρετισμό, ο Επικεφαλής του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Χάγη, Απόστολος Μιχαλόπουλος, ενώ συμμετείχαν ακόμα οι Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Κρήτης, Στερεάς Ελλάδας, Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

    Να σημειωθεί πως η εκδήλωση τελέστηκε υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Χάγη. Κύριος Χορηγός ήταν ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ).

    Τον Αντιπεριφερειάρχη Τουριστικής Ανάπτυξης συνόδευσαν εκτός από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τουρισμού και το στέλεχος του Τμήματος Σχεδιασμού Τουριστικής Στρατηγικής ΠΔΕ, Βασιλική Καραπάνου.

    pde toyrism outrexti 2

    pde toyrism outrexti 3

    pde toyrism outrexti 4

    pde toyrism outrexti 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τουρισμός: Αύξηση στα ταξίδια των Ευρωπαίων το 2023 – Τι δείχνει ανάλυση της Eurostat
    Τουρισμός: Αύξηση στα ταξίδια των Ευρωπαίων το 2023 – Τι δείχνει ανάλυση της Eurostat

    Το 90% από τα ταξίδια έγιναν για προσωπικούς λόγους, ενώ η Ελλάδα μαζί με την Πολωνία και την Τσεχία ξόδεψε τα λιγότερα ανά διανυκτέρευση

    Περισσότερα ταξίδια για τουρισμό πραγματοποίησαν οι Ευρωπαίοι το 2023, σε σύγκριση με το 2022. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων που εκπόνησε η Eurostat, οι κάτοικοι της ΕΕ πραγματοποίησαν 1,14 δισεκατομμύρια τουριστικά ταξίδια με τουλάχιστον μία διανυκτέρευση ήτοι 5,7% (+61,6 εκατομμύρια) περισσότερα σε ετήσια βάση.

    Προσωπικά και επαγγελματικά ταξίδια

    Από το σύνολο, τα περισσότερα από τα ταξίδια το 2023 – 1.029 εκατομμύρια ή 90% του συνόλου – έγιναν για προσωπικούς λόγους και τα υπόλοιπα 110 εκατομμύρια για επαγγελματικούς. Και οι δύο κατηγορίες αυξήθηκαν από το προηγούμενο έτος: για προσωπικούς λόγους αυξήθηκαν κατά 5,4% (+52 εκατομμύρια) και τα επαγγελματικά κατέγραψαν αύξηση 9,3% (+9 εκατομμύρια).

    Σε επίπεδο 10ετίας, σε σύγκριση με το 2013, ο αριθμός των ταξιδιών για προσωπικούς λόγους αυξήθηκε κατά 11,7% (+108 εκατομμύρια), ενώ ο αριθμός τους για επαγγελματικούς λόγους μειώθηκε κατά 6,3% (-7 εκατομμύρια).

    Προτιμώμενοι προορισμοί

    Εξετάζοντας τον προτιμώμενο προορισμό για τουρισμό, οι Ευρωπαίοι τείνουν να επιλέγουν κυρίως προορισμούς στη χώρα διαμονής τους.

    Το 2023, περισσότερα από 7 στα 10 ταξίδια ή το 73% των 1,14 δισεκατομμυρίων τουριστικών ταξιδιών ήταν εσωτερικού.

    Όσον αφορά τη διάρκεια, πάνω από τα μισά τουριστικά ταξίδια (56,5%) αφορούν σύντομα ταξίδια με 1 έως 3 διανυκτερεύσεις.

    Πόσα ξόδεψαν

    Οι κάτοικοι της ΕΕ ξόδεψαν κατά μέσο όρο 97,6 € ανά διανυκτέρευση.

    Οι Ευρωπαίοι ξόδεψαν σχετικά περισσότερα σε τουριστικά ταξίδια το 2023 (μεταφορές, διαμονή, άλλα αγαθά ή υπηρεσίες), με τις τουριστικές δαπάνες να ανέρχονται σε περίπου 553 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένες κατά 16,5% σε σύγκριση με το 2022.

    Αυτό αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε 97,6 € ανά διανυκτέρευση με τουλάχιστον μία διανυκτέρευση το 2023, σημειώνοντας αύξηση 11,8% σε σύγκριση με το 2022, όταν ξόδεψαν κατά μέσο όρο 87,3€.

    Οι Ελληνες ξόδεψαν τα λιγότερα

    Εξετάζοντας τις δαπάνες ανά διανυκτέρευση, οι τουρίστες από το Λουξεμβούργο ξόδεψαν τα περισσότερα (183 €), ακολουθούμενοι από Αυστριακοί τουρίστες (161 €) και Ιρλανδοί τουρίστες (143 €), ενώ οι κάτοικοι της Ελλάδας (48 €), της Πολωνίας (52 €) και της Τσεχίας (57 €) ξόδεψε το λιγότερο ανά διανυκτέρευση.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • ΠΔΕ: Εναρκτήριο Συνέδριο & Ενημερωτική Ημερίδα του Έργου HeritAdapt, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος InterregEuro-Med
    ΠΔΕ: Εναρκτήριο Συνέδριο & Ενημερωτική Ημερίδα του Έργου HeritAdapt, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος InterregEuro-Med

    Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ως επικεφαλής του Ευρωπαϊκού έργου "HERIT ADAPT - HERItage and territory resilience through sustainableTourism, climate change ADAPtation and ciTizenengagement", του Προγράμματος InterregEuro-MED, στο πλαίσιο της επιχειρησιακής αποστολής που αφορά τον Αειφόρο Τουρισμό,φιλοξενεί στην Πάτρα τη διήμερη συνάντηση του έργου.

    Ειδικότερα, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 09:30 π.μ, στην αίθουσα του αμφιθεάτρου του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών, θα διεξαχθεί το συνέδριο με τίτλο " Πολιτιστική Κληρονομιά και Βιώσιμος Τουρισμός απέναντι στις απειλές της κλιματικής αλλαγής" και στις 18 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 10:00 π.μ, η ενημερωτική ημερίδα Info Day του έργου HERIT ADAPT, όπου πρόκειται να παρουσιαστούν η SWOT Analysis του έργου καθώς και επιτυχή ευρωπαϊκά έργα που άφησαν το αποτύπωμα τους, όπως τα SPARC, ΑDRION INNOXENIA PLUS & DIALOFUE4TOURISM.

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της ΠΔΕ,Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος, σημειώνει τη σημασία του Έργου για την ΠΔΕ αλλά και την ικανοποίηση του για τις αποτελεσματικές συνέργειες που αναπτύσσονται μεταξύ τόσων διαφορετικών εταίρων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Το HERIT ADAPT είναι ένα έργο χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος InterregEuro MED και στοχεύει στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των βασικών ενδιαφερομένων μερών (stakeholders) μέσα από τη συγκρότηση διεπιστημονικών τοπικών ομάδων εργασίας (TWGs – Territorial Working Groups). Κατά τη διάρκεια του έργου, θα αξιοποιηθούν δεδομένα του Βιώσιμου Μοντέλου Τουρισμού (STM- Sustainable Tourism Model), το οποίο θα εφαρμοστεί σε 8 επιλεγμένες πιλοτικές περιοχές Euro-MED, συμπεριλαμβανομένων των τοποθεσιών UNESCO καθώς και λιγότερο γνωστών μνημείων, παράκτιων και ορεινών περιοχών.

    Το Μοντέλο Βιώσιμου Τουρισμού (STM- Sustainable Tourism Model), εφαρμόζεται λαμβάνοντας υπόψη τις εδαφικές ανάγκες και τα οράματα, καθώς και τα υπάρχοντα πλαίσια και σχέδια, μέσα από τη χρήση καινοτόμων τεχνολογικών εργαλείων και λύσεων, καθώς και μέσα από την αξιοποίηση της διακρατικής γνώσης που έχει ήδη αποκτηθεί από άλλα ευρωπαϊκά έργα.

    Το Συνεργατικό σχήμα του έργου αποτελείται από 11 εταίρους - 8 χώρες που είναι:

    Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Επικεφαλής Εταίρος, Ελλάδα

    Αθηνά-Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των επικοινωνιών και Γνώσης, Ελλάδα.

    • Dubrovnik Development Agency Dura, Κροατία
    • Universidad De Granada, Ισπανία
    • Prijestonica Cetinje - Old Royal Capital Cetinje, Μαυροβούνιο
    • Comit? R?gional Du Tourisme Et Des Loisirs Occitanie, Γαλλία
    • Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Περιφέρειας Λεμεσού, Κύπρος
    • SapienzaUniversity of Rome, Ιταλία
    • Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου, Ελλάδα
    • Municipality of Genoa, Ιταλία
    • Ministry of Tourism of the Republic of Bulgaria, Βουλγαρία

    (Δελτίο Τύπου)

  • Δρομολόγιο εφιάλτης στη Σαντορίνη: Λεωφορείο κόλλησε σε στροφή πάνω από γκρεμό - Κατέβασε τους τουρίστες για να σωθούν
    Δρομολόγιο εφιάλτης στη Σαντορίνη: Λεωφορείο κόλλησε σε στροφή πάνω από γκρεμό - Κατέβασε τους τουρίστες για να σωθούν

    Τον τρόμο έζησαν τουρίστες στην Σαντορίνη που επέβαιναν σε πούλμαν, όταν αυτό κόλλησε σε μια στροφή πάνω από γκρεμό.

    Το πούλμαν ανέβαινε από το λιμάνι του νησιού με προορισμό τα Φηρά και μετέφερε τουρίστες που μόλις είχαν αποβιβαστεί από πλοίο.

    Την ώρα που εκτελούσε το δρομολόγιο, σε μια μία από τις στροφές «κόλλησε» καθ’ ότι ο δρόμος αυτός μέχρι την Χώρα του νησιού είναι στενός, απότομος και ανηφορικός.

    Ο οδηγός κατέβασε τους επιβάτες προκειμένου να μην κινδυνεύσουν, αφού η συγκεκριμένη διαδρομή είναι ανηφορική με γκρεμούς. Οδηγοί των οχημάτων που ακολουθούσαν το πούλμαν αλλά και επιβάτες από άλλα λεωφορεία κατέβηκαν και προσπάθησαν να βοηθήσουν να «ξεκολλήσει» το λεωφορείο, πράγμα το οποίο κατέστη αδύνατο.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Ισπανία: Αριθμός ρεκόρ τουριστών επισκέφθηκε τη χώρα το καλοκαίρι
    Ισπανία: Αριθμός ρεκόρ τουριστών επισκέφθηκε τη χώρα το καλοκαίρι

    Η Ισπανία υποδέχτηκε 21,8 εκατομμύρια ξένους τουρίστες στις ακτές της αυτό το καλοκαίρι, αριθμό ρεκόρ, όπως προκύπτει από επίσημα στοιχεία που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

    Η μεγάλη αυτή τουριστική ροή πυροδότησε διαδηλώσεις διαμαρτυρίας στη χώρα.

    Ο αριθμός αυτό συνιστά αύξηση 7,3% σε σχέση με το καλοκαίρι του 2023, όπως ανέφερε η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία.

    Η Ισπανία, ο δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός στον κόσμο, υποδέχτηκε 10,9 εκατομμύρια επισκέπτες τον Ιούλιο και άλλους τόσους τον Αύγουστο, σύμφωνα με την Υπηρεσία.

    Η ''πλημμύρα'' τουριστών δεν έχει χαροποιήσει ωστόσο τους Ισπανούς κάποιοι από τους οποίους διαδήλωσαν τους τελευταίους μήνες, κυρίως στη Βαρκελώνη, στη Μάλαγα της Ανδαλουσίας, τις Βαλεαρίδες Νήσους και τις Κανάριες Νήσους.

    Οι διαδηλωτές διαμαρτύρονταν για την επιβάρυνση στις υποδομές, την ηχορύπανση και τη ρύπανση.

    Ηταν επίσης οργισμένοι από την αύξηση στις τιμές των ενοικίων καθώς πολλά ακίνητα διατίθενται για βραχυχρόνια μίσθωση στους τουρίστες σε υψηλές τιμές.

    Πολλές περιοχές της χώρας αντέδρασαν και η Βαρκελώνη δεσμεύτηκε ότι μέχρι το 2029 θα καταργηθούν οι βραχυχρόνιες μισθώσεις για τους τουρίστες.

    Η χώρα που εκπροσωπήθηκε περισσότερο τουριστικά αυτό το καλοκαίρι στην Ισπανία ήταν η Βρετανία με 4,17 εκατομμύρια Βρετανούς επισκέπτες. Ακολουθεί η Γαλλία (3,75 εκατ), η Γερμανία (2,49) και η Ιταλία (1,35).

    Επίσης σημειώθηκε 13% αύξηση στους Αμερικανούς τουρίστες που ανήλθαν σε 850.000.

    Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του χρόνου η Ισπανία φιλοξένησε συνολικά 64,8 εκατομμύρια τουρίστες, γεγονός που επίσης αποτελεί ρεκόρ.

    Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί στη χώρα ήταν η Καταλονία, η περιφέρεια όπου ανήκουν η Βαρκελώνη, οι Βαλεαρίδες Νήσοι και τα Κανάρια Νησιά.

    Οι περισσότεροι τουρίστες άφησαν και περισσότερα έσοδα-- 17,6% αύξηση στη διάρκεια αυτού του οκταμήνου--τα οποία συνολικά ανήλθαν σε 86,7 δισ ευρώ.

    Αυτό αναλογεί σε 187 ευρώ τουριστικές δαπάνες ημερησίως ανά τουρίστα.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Φωτογραφία: ΑΠΕ-EPA/CHEMA MOYA

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch