Κυριακή, 20 Ιουνίου 2021 11:18

Ημέρα του πατέρα: Η Google τιμά τους μπαμπάδες - Πώς, πού και πότε καθιερώθηκε ο εορτασμός

Γράφτηκε από τον

Ο πρώτος καταγεγραμμένος εορτασμός της Γιορτής του Πατέρα έγινε στις 5 Ιουλίου 1908, στο Φέαρμοντ στις ΗΠΑ

Μπορεί η Γιορτή της Μητέρας να κατέχει την πρώτη θέση στις καρδιές όλων, ωστόσο η κάθε τρίτη Κυριακή του Ιουνίου είναι αφιερωμένη στη Γιορτή του Πατέρα ή Ημέρα του Πατέρα που δεν είναι άλλη από την ετήσια κινητή εορτή προς τιμήν του πατέρα, των πατρικών δεσμών και γενικά της επιρροής των πατέρων στην κοινωνία.

Ημέρα του Πατέρα είναι η 20η Ιουνίου για την πλειοψηφία των χωρών του κόσμου και η Google τιμά την ημέρα αυτή με το doodle της.
Στην Ελλάδα, καθιέρωσαν τη γιορτή οι διαζευγμένοι πατεράδες μέσω του Συλλόγου για την Ανδρική και Πατρική Αξιοπρέπεια (ΣΥ.Γ.Α.Π.Α.) από τον ιδρυτή Νίκο Σπιτάλα, εξαιτίας της απαξίωσης του πατέρα από τη δικαιοσύνη, στα διαζύγια. Έτσι, μαζί με όλους τους Ευρωπαίους, γιορτάζουν κάθε δεύτερη Κυριακή του Ιουνίου όταν μάλιστα τα σχολεία είναι ακόμα ανοικτά για να διδάξουν οι δάσκαλοι τον ρόλο και τις αξίες του πατέρα στην οικογένεια. Ειδική σειρά γραμματοσήμων έχει επίσης εκτυπωθεί από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία.

Η καθιέρωση της γιορτής

Η πρώτη γνωστή ιστορικά περίπτωση οργανωμένου εορτασμού της ημέρας του πατέρα έλαβε χώρα στο Φέαρμοντ της Δυτικής Βιρτζίνια των Ηνωμένων Πολιτειών στις 5 Ιουλίου 1908. Διοργανώθηκε από την Γκρέις Γκόλντεν Κλέιτον, η οποία ήθελε να γιορτάσει προς τιμήν των 210 νεκρών πατέρων που έχασαν τη ζωή τους σε ορυχείο στην αποκαλούμενη Τραγωδία του Μόνονγκα μερικούς μήνες πριν στο Μόνονγκα της Δυτικής Βιρτζίνιας, τον Δεκέμβριο του 1907.

Η Κλέιτον διάλεξε την πιο κοντινή Κυριακή στα γενέθλια του προσφάτως εκλιπόντα πατέρα της για να διεξαχθεί η εορτή. Δυστυχώς, η συγκεκριμένη μέρα δεν έλαβε την απαραίτητη προσοχή, καθώς επισκιάστηκε από άλλα γεγονότα που συνέβησαν εκείνη την ημέρα στην πόλη, με αποτέλεσμα ούτε η Δυτική Βιρτζίνια να αναγνωρίσει τη συγκεκριμένη μέρα ως επίσημη εορτή, ούτε να εορταστεί ξανά. Όλη η αναγνώριση για την ημέρα του πατέρα πήγε στη Σονόρα Ντοντ από το Σποκέιν της πολιτείας Ουάσιγκτον. Η Ντοντ μη γνωρίζοντας τίποτα για την προηγούμενη διοργάνωση στη Βιρτζίνια και επηρεασμένη επίσης από την ημέρα της μητέρας διοργάνωσε από μόνη της τη γιορτή του πατέρα, δύο μόλις χρόνια αργότερα από αυτήν της Κλέιτον. Ήθελε να τιμήσει τον πατέρα της, ο οποίος υπήρξε βετεράνος του Αμερικανικού Εμφυλίου Πολέμου (1861-1865) καθώς και όλους τους υπόλοιπους βετεράνους πατέρες του συγκεκριμένου πολέμου.

Το πρώτο νομοσχέδιο που πήγε στο αμερικανικό Κογκρέσο και αφορούσε στην επισημοποίηση της γιορτής του πατέρα το 1913 καταψηφίστηκε λόγω φόβων περί εμπορευματοποίησης της εορτής. Το 1916 ο πρόεδρος Γούντροου Ουίλσον επισκέφτηκε το Σπόουκεν όπου έκανε ομιλία για την ημέρα του πατέρα, καθώς και μία αποτυχημένη απόπειρα για την επισημοποίηση της γιορτής από το Κογκρέσο. Το 1924, ο πρόεδρος Κάλβιν Κούλιτζ πρότεινε επίσημα την καθιέρωση μιας ιδιαίτερης ημερομηνίας για τον εορτασμό του πατέρα στις Ηνωμένες Πολιτείες, χωρίς όμως να προβεί σε κάποια σχετική ενέργεια. Ύστερα από μερικές ακόμα αποτυχημένες προσπάθειες ανάδειξης της εορτής, το 1966 ο πρόεδρος Λίντον Τζόνσον εξέδωσε το πρώτο προεδρικό διάταγμα που τιμούσε επισήμως τους πατέρες, και καθιέρωνε την τρίτη Κυριακή του Ιουνίου ως ημέρα του πατέρα. Έξι χρόνια αργότερα, το 1972, ο πρόεδρος Ρίτσαρντ Νίξον οριστικοποίησε τη γιορτή ως μόνιμη εθνική εορτή των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.
Μετά την τελική επισημοποίηση του γιορτής από τον Νίξον, και ενώ υπήρχε η εντύπωση πως η πρώτη γιορτή του πατέρα είχε διοργανωθεί το 1910 από την Ντοντ, κάποιος παρευρισκόμενος στην εκδήλωση της Κλέιτον του 1908 κατόρθωσε να αποδείξει πως η γιορτή είχε ξαναγίνει δύο χρόνια νωρίτερα.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 20 Ιουνίου 2021 11:39

Σχετικά Άρθρα

  • Αντίο (;) στο Google Translator
    Αντίο (;) στο Google Translator

    Μια νέα εφαρμογή της Google με ενσωματωμένη την ΑΙ και τη μηχανική μάθηση καλύπτοντας εξειδικευμένα πεδία όπως τεχνική ή επιστημονική ορολογία έρχεται για να αλλάξει τα δεδομένα στη μετάφραση.

    Γνώριμο και αγαπημένο εργαλείο, το Google Translator αποκτά ανταγωνιστή και μάλιστα πολύ δυνατό.

    Ο νέος online μεταφραστής με τεχνητή νοημοσύνη ενσωματώνει προηγμένες δυνατότητες που επιτρέπουν πιο ακριβείς, ταχύτερες και πιο σωστές μεταφράσεις.

    Η συγκεκριμένη τεχνολογία στοχεύει να υπερβεί τα παραδοσιακά εργαλεία μετάφρασης, βελτιώνοντας την επικοινωνία σε παγκόσμια κλίμακα και ανοίγοντας νέες δυνατότητες για πολυγλωσσικές επιχειρηματικές δραστηριότητες.

    Το κλειδί και η κύρια διαφορά μεταξύ του Marco MT και των υπολοίπων μεταφραστών, που υπερασπίζονται οι δημιουργοί του, είναι η ικανότητά τους να κατανοούν το πλαίσιο. Επειδή η μετάφραση δεν αφορά μόνο τη μετάφραση λέξεων, αλλά την αποτύπωση των πολιτισμικών αποχρώσεων και των συγκεκριμένων όρων κάθε κλάδου.

    Αυτή η καινοτομία επικεντρώνεται στην ενσωμάτωση μηχανικής μάθησης για τη συνεχή βελτίωση των αποτελεσμάτων, προσαρμοζόμενη στις ανάγκες των χρηστών και καλύπτοντας εξειδικευμένα πεδία όπως τεχνική ή επιστημονική ορολογία.

    Πλέον, η Google τρέχει να προλάβει τις εξελίξεις. Ο ανταγωνισμός στον χώρο της μηχανικής μετάφρασης δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά η εμφάνιση της πλατφόρμας Marco MT φέρνει μια νέα δυναμική στο πεδίο, με στόχο την βελτίωση και την επανάσταση της εμπειρίας της μετάφρασης. Αυτή η νέα πρόκληση που τίθεται απέναντι σε έναν κολοσσό όπως η Google είναι μεγάλη.

    Η παραδοσιακή μετάφραση, όπως αυτή παρέχεται από εργαλεία όπως το Google Translator, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην απλή αντιστοίχηση λέξεων και φράσεων από τη μία γλώσσα στην άλλη. Αυτό το μοντέλο, ωστόσο, συχνά παραβλέπει σημαντικά πολιτισμικά και γλωσσικά χαρακτηριστικά που καθιστούν τη μετάφραση πιο ακριβή και κατανοητή.

    Ο νέος online μεταφραστής Marco MT στοχεύει να ξεπεράσει αυτή τη θεμελιώδη αδυναμία των παλαιότερων συστημάτων, ενσωματώνοντας την κατανόηση του πλαισίου (context) στην αυτόματη μετάφραση.

    Η κατανόηση του πλαισίου αναφέρεται στην ικανότητα της μηχανής να «καταλαβαίνει» όχι μόνο τις λέξεις και την γραμματική τους αλλά και το γενικότερο νόημα, το ύφος, και τις πολιτισμικές ή τεχνικές αποχρώσεις του κειμένου. Για παράδειγμα, όταν η μετάφραση αφορά ένα επιστημονικό άρθρο, το σύστημα Marco MT μπορεί να προσαρμόσει την ορολογία ανάλογα με τον επιστημονικό κλάδο στον οποίο αναφέρεται, αποδίδοντας πιο σωστά τους εξειδικευμένους όρους που πιθανόν να έχουν διαφορετική σημασία από έναν τομέα σε άλλον.

    Αυτό το χαρακτηριστικό τονίζει την αυξανόμενη σημασία της κατανόησης των διαφορετικών πολιτισμικών αποχρώσεων στη γλώσσα. Ένα παράδειγμα μπορεί να είναι η μετάφραση ενός πολιτικού άρθρου ή ενός επιχειρηματικού εγγράφου, όπου κάθε φράση μπορεί να έχει συγκεκριμένο συμβολισμό που διαφέρει από χώρα σε χώρα. Ο Marco MT, με τη χρήση προηγμένων αλγορίθμων μηχανικής μάθησης (machine learning), στοχεύει να καλύψει αυτή την ανάγκη, προσφέροντας μια πιο ακριβή, ευαίσθητη και αξιόπιστη μετάφραση.

    Η μηχανική μάθηση και η τεχνητή νοημοσύνη αποτελούν τη βάση του Marco MT, με σκοπό τη συνεχή βελτίωση των μεταφραστικών αποτελεσμάτων. Η Google επίσης έχει ήδη εισαγάγει την τεχνητή νοημοσύνη στον μεταφραστή της μέσω των νευρωνικών δικτύων (neural networks), όμως φαίνεται ότι το Marco MT ανεβάζει τον πήχη, ενσωματώνοντας πιο δυναμικά στοιχεία μάθησης από το πλαίσιο χρήσης.

    Ο μηχανισμός αυτός λειτουργεί με τη συλλογή μεγάλου όγκου δεδομένων από πραγματικές μεταφράσεις που χρησιμοποιούνται καθημερινά σε διάφορα πεδία, όπως η νομική, η ιατρική και η τεχνολογία, και την προσαρμογή του συστήματος ανάλογα με τις ανάγκες των χρηστών. Σταδιακά, η πλατφόρμα γίνεται πιο έξυπνη, κατανοώντας καλύτερα τις ανάγκες και τις προκλήσεις της πολυγλωσσικής επικοινωνίας, κάτι που βελτιώνει την εμπειρία χρήστη σε πραγματικό χρόνο.

    Οι προκλήσεις για την Google και η ανταγωνιστικότητα

    Η είσοδος του Marco MT στην αγορά δεν αφήνει αδιάφορη τη Google. Αν και ο Google Translator παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή εργαλεία στον κόσμο, χρησιμοποιούμενο από εκατομμύρια χρήστες καθημερινά, δεν είναι τέλειο.

    Οι μεταφράσεις του Google Translator, αν και έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, εξακολουθούν να υπολείπονται σε ειδικούς τομείς και εξειδικευμένες εφαρμογές. Επιπλέον, συχνά υπολείπεται στην κατανόηση της πολιτισμικής ή επαγγελματικής ιδιαιτερότητας των κειμένων.

    Η Google αναμένεται να αντιδράσει σε αυτήν την νέα πρόκληση, επιταχύνοντας την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που θα της επιτρέψουν να ανταγωνιστεί το Marco MT. Επενδύοντας στη βελτίωση των αλγορίθμων μηχανικής μάθησης και στην ενίσχυση των νευρωνικών δικτύων, η Google επιδιώκει να διατηρήσει το προβάδισμα της στην αγορά της μετάφρασης, βελτιώνοντας την ακρίβεια και την ταχύτητα του Google Translator.

    Eπίδραση στην παγκόσμια επικοινωνία

    Η παγκοσμιοποίηση έχει αυξήσει τις ανάγκες για γρήγορη και ακριβή μετάφραση. Η επικοινωνία μεταξύ εταιρειών, επιστημονικών κοινοτήτων και κυβερνητικών φορέων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα εργαλεία μετάφρασης, και κάθε πρόοδος στον τομέα αυτό είναι ζωτικής σημασίας. Ο Marco MT υπόσχεται να ανοίξει νέους ορίζοντες στις πολυγλωσσικές επιχειρηματικές δραστηριότητες, προσφέροντας εξειδικευμένες λύσεις που θα βελτιώσουν την επικοινωνία σε παγκόσμια κλίμακα.

    Οι νέες τεχνολογίες μηχανικής μάθησης και η συνεχής προσαρμογή του Marco MT στις ανάγκες των χρηστών θα επιτρέψουν στις εταιρείες να διαχειρίζονται ευκολότερα τα διεθνή τους projects, μειώνοντας τα λάθη και τις παρεξηγήσεις που προκύπτουν συχνά από τις γλωσσικές διαφορές. Αυτό θα μπορούσε να έχει θετικό αντίκτυπο σε πολλούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των εξαγωγών, της τεχνολογίας, της επιστήμης και των νομικών υπηρεσιών.

    Tο Google Translator δεν είναι το μόνο εργαλείο που αντιμετωπίζει προκλήσεις στον τομέα της αυτόματης μετάφρασης. Όλα τα σύγχρονα εργαλεία μετάφρασης, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή την προηγμένη τεχνολογία τους, έχουν περιορισμούς και ζητήματα που αφορούν κυρίως την κατανόηση του πλαισίου και τη σωστή μετάφραση εξειδικευμένων κειμένων.

    Μερικές από τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα μεταφραστικά εργαλεία περιλαμβάνουν:

    1. Κατανόηση του πλαισίου

    Η αυτόματη μετάφραση δυσκολεύεται να κατανοήσει το πλαίσιο στο οποίο χρησιμοποιείται μια λέξη ή φράση. Η ίδια λέξη μπορεί να έχει διαφορετική σημασία ανάλογα με το πλαίσιο, και τα παραδοσιακά συστήματα συχνά δεν μπορούν να κατανοήσουν αυτές τις λεπτομέρειες. Αυτό το πρόβλημα επηρεάζει όλα τα μεγάλα εργαλεία, όπως το Bing Translator, το DeepL, και άλλους.

    2. Πολιτισμικές διαφορές

    Τα περισσότερα εργαλεία μετάφρασης δεν λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές αποχρώσεις μιας γλώσσας. Η ίδια φράση μπορεί να έχει διαφορετική σημασία ή να μην είναι κατάλληλη σε ορισμένα πολιτισμικά πλαίσια, και τα εργαλεία συχνά αποτυγχάνουν να το αντιληφθούν αυτό.

    3. Εξειδικευμένη ορολογία

    Ειδικά σε τεχνικά, επιστημονικά ή νομικά κείμενα, οι λέξεις ή φράσεις μπορεί να έχουν πολύ συγκεκριμένη σημασία που δεν μπορεί να μεταφραστεί επαρκώς από τα περισσότερα αυτόματα συστήματα. Πολλά εργαλεία μετάφρασης δεν έχουν πρόσβαση στις ειδικές βάσεις δεδομένων ή δεν μπορούν να αναγνωρίσουν εξειδικευμένη ορολογία με ακρίβεια.

    4. Προσαρμογή στις ανάγκες των χρηστών

    Τα περισσότερα εργαλεία μετάφρασης δεν προσαρμόζονται δυναμικά στις ανάγκες των χρηστών. Η δυνατότητα να μαθαίνουν από το περιεχόμενο που μεταφράζουν και να γίνονται πιο έξυπνα με την πάροδο του χρόνου είναι περιορισμένη στα υπάρχοντα εργαλεία, με το Marco MT να παρουσιάζει βελτίωση σε αυτόν τον τομέα.

    5. Ποιότητα μεταφράσεων σε «μικρές» γλώσσες

    Αν και τα μεγάλα εργαλεία είναι πιο αποτελεσματικά σε γλώσσες όπως τα αγγλικά ή τα ισπανικά, δυσκολεύονται να παρέχουν υψηλής ποιότητας μεταφράσεις σε «μικρότερες» ή λιγότερο διαδεδομένες γλώσσες. Αυτό είναι πρόβλημα που αφορά τόσο την Google όσο και άλλα εργαλεία, καθώς οι γλώσσες με λιγότερα δεδομένα είναι πιο δύσκολο να μεταφραστούν με ακρίβεια.

    Συνολικά, ενώ το Google Translator είναι ένα από τα πιο γνωστά και χρησιμοποιούμενα εργαλεία, δεν είναι το μόνο που αντιμετωπίζει προκλήσεις. Η τεχνολογία μετάφρασης γενικά είναι σε μια φάση ταχείας εξέλιξης, και οι περιορισμοί αυτοί οδηγούν στην ανάπτυξη νέων λύσεων όπως το Marco MT, το οποίο εστιάζει στην κατανόηση του πλαισίου και τη συνεχή βελτίωση μέσω μηχανικής μάθησης.

    Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο νέος ανταγωνιστής Marco MT έρχεται να ταράξει τα νερά στον κόσμο της μηχανικής μετάφρασης, προσφέροντας καινοτόμες δυνατότητες που φαίνεται ότι μπορούν να υπερβούν τα παραδοσιακά εργαλεία όπως το Google Translator.

    Η κατανόηση του πλαισίου και η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης για τη συνεχή βελτίωση των μεταφραστικών αποτελεσμάτων προσφέρουν μια πιο ακριβή, γρήγορη και προσαρμοσμένη εμπειρία στους χρήστες. Η Google, φυσικά, δεν θα μείνει πίσω, και θα πρέπει να ανταποκριθεί γρήγορα προκειμένου να διατηρήσει τη θέση της σε μια ταχέως εξελισσόμενη αγορά. Η μετάφραση, ως αναπόσπαστο κομμάτι της παγκόσμιας επικοινωνίας, μπαίνει σε μια νέα εποχή, όπου η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση καθορίζουν το μέλλον.

    Πηγή: In.gr
  • Τι θα μας συμβεί εάν το Στέιτ Ντιπάρτμεντ διαλύσει τη Google;
    Τι θα μας συμβεί εάν το Στέιτ Ντιπάρτμεντ διαλύσει τη Google;

    Ειδικός από το Πανεπιστήμο του Λάνκαστερ (Ηνωμένο Βασίλειο) εξηγεί τι σημείναι στην πράξη η διάλυση της Google σε κομμάτια

    Υπό την άμεση απειλή διάλυσής της βρίσκεται αντιμέτωπος η Google καθώς το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ θέλει να τιθασεύσει τον τεχνολογικό γίγαντα που έχει εξελιχθεί σε πανίσχυρο πόλο εξουσίας.

    Αν και αυτό είναι ακόμα μια μακρινή προοπτική, εξετάζεται μετά από μια σειρά αποφάσεων στις ΗΠΑ και την ΕΕ που υποδηλώνουν ότι οι ρυθμιστικές αρχές ανησυχούν όλο και περισσότερο από την ισχύ που συγκεντρώνουν οι εταιρείες αιχμής στην τεχνολογία.

    Σύμφωνα με τον Λέκτορα Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Λάνκαστερ, Ρενό Φουκάρ, εάν η αμερικανική κυβέρνηση προχωρήσει και περάσει αυτό και από τα δικαστήρια, θα μπορούσε να σημαίνει ότι η εταιρεία θα χωριστεί σε ξεχωριστές οντότητες -μηχανή αναζήτησης, διαφημιστική εταιρεία, ιστότοπος βίντεο, εφαρμογή χαρτογράφησης (google map)- που δεν θα επιτρέπεται να μοιράζονται δεδομένα μεταξύ τους

    Τι θα πετύχαινε όμως η διάλυση αυτών των τεχνολογικών κολοσσών για τους καταναλωτές; Ο Φουκάρ υποστηρίζει με άρθρο στο The Conversation πως όσοι τάσσονται υπέρ του «σεισμού» στη Silicon Valley, με αυτόν τον τρόπο υποστηρίζουν ότι θα οδηγούσε σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό και περισσότερες επιλογές.

    Το καλύτερο σενάριο θα μπορούσε υπάρχει διαλειτουργικότητα ανάμεσα σε διαφορετικά συστήματα και εφαρμογές πχ. WhatsApp. Εξάλλου, η αποστολή και λήψη μηνυμάτων από διαφορετικές εφαρμογές είναι πλέον τόσο συνηθισμένη που μόλις και μετά βίας το παρατηρείτε.

    Με τον ίδιο τρόπο που θα μπορούσατε να στείλετε ένα email από το Gmail στο Hotmail το 2024, μπορείτε πλέον να επιλέξετε από μια σειρά εφαρμογών κοινωνικών μέσων -μαζί με το Instagram, το TikTok και το Snapchat- με κείμενο, φωτογραφίες και βίντεο που δημοσιεύονται σε ένα δίκτυο εύκολα προσβάσιμα μέσω άλλου.

    Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η ύπαρξη ανταγωνιστικών εφαρμογών κάνει τους καταναλωτές λιγότερο «τεμπέληδες»…

    «Επιλέγετε μια εφαρμογή επειδή σας αρέσει η εμφάνισή της ή ο τρόπος που φιλτράρει και παρουσιάζει περιεχόμενο – όχι μόνο επειδή όλοι οι άλλοι συμμετέχουν σε αυτήν.

    Επίσης, η επιλογή ενός εστιατορίου θα μπορεί να διευκολύνεται από τις κριτικές που έχουν κάνει άλλα άτομα ανεξαρτήτως της εφαρμογής που χρησιμουποιούνε.

    Η διαφήμιση προϊόντων και το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη δεν υπάρχε πρακτικά, καθώς η εφαρμογή χαρτογράφησης δεν θέλει να διακινδυνεύσει να δώσει συμβουλές που δεν θέλει ο χρήστη. «Εάν το έκανε, απλώς θα μεταβείτε σε έναν ανταγωνιστή που παρέχει ανώτερη υπηρεσία».

    «Αυτό το αυξημένο επίπεδο ανταγωνισμού είναι κεντρικό για όσους υποστηρίζουν τη διάλυση της μεγάλης τεχνολογίας» συνεχίζει ο Φουκάρ. «Αντί οι προγραμματιστές εφαρμογών να πρέπει να πληρώνουν το 30% των πωλήσεών τους στην Google ή την Apple, θα υπάρχουν πολλά διαθέσιμα καταστήματα εφαρμογών, όλα ανταγωνίζονται για να προσφέρουν τις καλύτερες εφαρμογές μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους τους. Η θεωρία είναι ότι η αγορά εφαρμογών -και η τεχνολογική καινοτομία- θα ευδοκιμήσουν ως αποτέλεσμα».

    Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η ύπαρξη ανταγωνιστικών εφαρμογών κάνει τους καταναλωτές λιγότερο τεμπέληδες και αναγκάζει τις επιχειρήσεις να προσφέρουν καλύτερα προϊόντα και καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής.

    Καλά νέα για την ιδιωτικότητα

    Σήμερα η Google κατέχει τα δεδομένα των χρηστών της τα οποία μπορεί να πουλάει σε επιχειρήσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Φουάρ, μεγάλη επιπλέον αλλαγή που θα μπορούσε να προέλθει από τη διάλυση μεγάλων τεχνολογιών είναι ότι μπορεί τελικά να γίνουμε οι μοναδικοί κάτοχοι των δεδομένων.

    «Δυνητικά, θα είστε ο μόνος με πλήρη πρόσβαση στο ιστορικό περιήγησής σας – τα προϊόντα που αναζητήσατε, αυτά που αγοράσατε και αυτά που σχεδόν αγοράσατε. Θα σας ανήκουν οι πληροφορίες σχετικά με το πού πήγατε για μεσημεριανό γεύμα, τι παραγγείλατε και πόσα ξοδέψατε» λέει ο λέκτορας.

    Σε αυτές τις πληροφορίες εντάσσονται βίντεο που μας κάνουν να γελάμε, τη βιβλία που αφήσαμε στη μέση, ή ο δρόμος που παίρνουμε για τη δουλειά μας, ή αν γνωρίζαμε την/τον σύντροφό μας από το διαδίκτυο από το τραπέζι προσθέτοντας και πληροφορίες όπως ο τρόπος μετακίνησής μας, .

    Σε έναν τέτοιο φανταστικό σενάριο ο Φουκάρ αναφέρει ότι «θα διατηρούσατε αυτά τα δεδομένα σε έναν κρυπτογραφημένο διακομιστή και διαφορετικές εταιρείες θα πρόσφεραν εφαρμογές για να σας βοηθήσουν να οργανώσετε και να διαχειριστείτε τις πληροφορίες σας. Όποτε το θέλατε, μπορείτε να αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα σας για δικούς σας σκοπούς».

    Ο χωρισμός είναι δύσκολο να γίνει

    Ωστόσο, ο ίδιος σημειώνει ότι η διάσπαση μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας δεν είναι χωρίς κινδύνους. Μια προφανής συνέπεια είναι ότι αυτές οι μεγάλες εταιρείες θα ήταν λιγότερο κερδοφόρες.

    Αυτήν τη στιγμή, η Google και η Meta κερδίζουν (πολλά) χρήματα από τη διαφήμιση και αυτό είναι δυνατό μόνο επειδή κατέχουν τόσες πολλές πληροφορίες για εμάς. Εάν δεν το έκαναν, μπορεί να καταλήξουν να χρεώνουν τους χρήστες για τις υπηρεσίες που παρέχουν.

    Η διαλειτουργικότητα και ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός μπορεί επίσης να παρέχουν περισσότερο χώρο στους χειριστές εφαρμογών που είναι όμως απάτη, αναφέρει ο ειδικός. «Και ενώ περισσότερες επιλογές σχετικά με τις εφαρμογές μπορεί να είναι καλές για μερικούς, μπορεί να είναι προβληματικό για όσους βρίσκουν ήδη τη σύγχρονη τεχνολογία αρκετά προκλητική» λέει.

    Ωστόσο, προειδοποιεί ότι για τις ρυθμιστικές αρχές, η πρόκληση της σύγχρονης τεχνολογίας φαίνεται να είναι η αίσθηση της αδυναμίας. «Και αν αποφασίσουν να κάνουν τη ριζοσπαστική επιλογή και να διαλύσουν κυρίαρχες εταιρείες, θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά στον διαδικτυακό κόσμο για όλους μας» καταλήγει.

    Πηγή: In.gr
  • Πυρηνική ενέργεια πρόκειται να αγοράσει η Google – Στόχος η ενδυνάμωση της τεχνητής νοημοσύνης
    Πυρηνική ενέργεια πρόκειται να αγοράσει η Google – Στόχος η ενδυνάμωση της τεχνητής νοημοσύνης

    Μία πρωτόγνωρη συμφωνία έκανε η Google, κατά την οποία πρόκειται να αγοράσει πυρηνική ενέργεια με στόχο να τροφοδοτήσει τα συστήματά της

    Σε μία πρωτόγνωρη συμφωνία προχώρησε η Google, κατά την οποία θα αγοράσει ενέργεια από ένα σύνολο μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων.

    Η συγκεκριμένη κίνηση γίνεται με στόχο να παραχθεί ενέργεια για την ανάπτυξη στην χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

    Η συμφωνία που έκανε η Google

    Η εταιρεία έχει παραγγείλει την αξιοποίηση έξι ή επτά μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων από την Kairos Power της Καλιφόρνια. Το πρώτο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 και τα υπόλοιπα μέχρι το 2035.

    Με την απόφαση αυτή η Google πιστεύει ότι θα παρέχει μία λύση χαμηλής παραγωγής άνθρακα στα κέντρα δεδομένων τους, τα οποία για την ορθή και αποτελεσματική τους λειτουργία απαιτούν μεγάλο όγκο ηλεκτρισμού, σύμφωνα με τον Guardian. Η εκρηκτική ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης έχει αυξήσει τις ανάγκες ηλεκτρικής ενέργειας της εταιρείας.

    Αντίστοιχες συμφωνίες έχουν κάνει η Microsoft και η Amazon, ενώ περισσότερες λεπτομέρειες για την τοποθεσία και την οικονομική συμφωνία της Google δεν έγιναν γνωστές.

    Τι αναφέρει η Google

    Ο Michael Terrell, ο ανώτερος υπεύθυνος για την ενέργεια και το κλίμα της Google, υποστήριξε ότι «το δίκτυο χρειάζεται νέες πηγές ηλεκτροδότησης για να υποστηρίξει τις τεχνολογίες της τεχνητής νοημοσύνης που δίνουν ενέργεια στην επιστημονική πρόοδο, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες για τις επιχειρήσεις και τους πελάτες και οδηγώντας τον εθνικό ανταγωνισμό και την οικονομική ανάπτυξη».

    Ο υπεύθυνος συνέχισε λέγοντας πως, «η συγκεκριμένη τεχνολογία βοηθάει να επιταχυνθεί μία νέα τεχνολογία που θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ενεργειακές ανάγκες καθαρά και αξιόπιστα και να ξεκλειδώσει τις πλήρεις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης για όλους».

    Πηγή: In.gr
  • Google: Χάνει το προβάδισμα στο… googlάρισμα
    Google: Χάνει το προβάδισμα στο… googlάρισμα

    Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, το μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50%

    Η λαβή της Google στις business διαφημιστικής αναζήτησης, ύψους σχεδόν 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έχει αρχίσει να χαλαρώνει.

    Εδώ και χρόνια, ο τεχνολογικός γίγαντας φαινόταν ανίκητος σε αυτόν τον τομέα που αποτελεί και το θεμέλιο της επιχείρησής του. Τώρα, οι αντίπαλοί του αρχίζουν να περιορίζουν το προβάδισμα αυτό και νέες προσφορές —που τροφοδοτούνται από την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης και τα κοινωνικά βίντεο— απειλούν να αναδιαμορφώσουν το τοπίο.

    Το TikTok, η εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα σύντομων βίντεο, άρχισε πρόσφατα να επιτρέπει σε brands να έχουν στοχευμένες διαφημίσεις με βάση τα ερωτήματα αναζήτησης των χρηστών, «προκαλώντας» ευθέως τη βασική δραστηριότητα της Google.

    Αλλά και η Perplexity, μια startup αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης που υποστηρίζεται από τον Jeff Bezos , σχεδιάζει να παρουσιάσει διαφημίσεις αργότερα αυτόν τον μήνα κάτω από τις απαντήσεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη. Μέχρι τώρα, είχε έσοδα κυρίως από μια προσφορά συνδρομής 20 $ το μήνα που παρέχει πρόσβαση σε πιο ισχυρή τεχνολογία AI.

    Tο μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% το επόμενο έτος για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία.

    Όπως επισημαίνει η Wall Street Journal, οι νέες πρωτοβουλίες αυξάνουν την πίεση που ασκεί η Google από την άνοδο του Amazon.com , η οποία έχει πάρει ένα μέρος των δαπανών για διαφημίσεις αναζήτησης . Πολλοί καταναλωτές ξεκινούν αναζητήσεις προϊόντων στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

    Χάνει έδαφος η Google

    Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, το μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% το επόμενο έτος για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία.

    Η Amazon αναμένεται να έχει το 22,3% της αγοράς φέτος, με ανάπτυξη 17,6%, σε σύγκριση με το μερίδιο 50,5% της Google και την ανάπτυξή της κατά 7,6%.

    «Αυτός ο χώρος ήταν ώριμος για αναταράξεις εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο Brendan Alberts, επικεφαλής αναζήτησης και εμπορίου στην εταιρεία αγοράς διαφημίσεων Dentsu.

    Η Google παραμένει σε μια αξιοζήλευτη θέση: πολύ μπροστά από το πακέτο στην αγορά αναζήτησης, με πολλούς πόρους για να αντιμετωπίσει τις κινήσεις των αντιπάλων της. Ωστόσο, οι διαφημιστές είναι πρόθυμοι για περισσότερο ανταγωνισμό.

    «Για πρώτη φορά σε πιθανώς 15 χρόνια, θα έχουμε βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις αντί της Google», δήλωσε ο Nii Ahene, βετεράνος στέλεχος ψηφιακής διαφήμισης.

    Απαντήσεις και διαφημίσεις

    Σύμφωνα με την WSJ η έκρηξη της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης μεταμορφώνει τα προϊόντα αναζήτησης, τα οποία θα προσφέρουν όλο και περισσότερο ολοκληρωμένες απαντήσεις σε ερωτήματα των χρηστών ή περιλήψεις των αποτελεσμάτων. Η Google την περασμένη εβδομάδα κυκλοφόρησε διαφημίσεις στις περιλήψεις που δημιουργήθηκαν από AI που άρχισε να τοποθετεί στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται αρχικά μόνο σε αναζητήσεις για κινητά στις ΗΠΑ, είπε η Google.

    Σε ένα παράδειγμα του τρόπου εμφάνισης των νέων διαφημίσεων αναζήτησης, η Google έδειξε μια λίστα για ένα στυλό Tide που είναι διαθέσιμο στον ιστότοπο Albertsons σε μια επισκόπηση τεχνητής νοημοσύνης που απαντά στο ερώτημα “Πώς μπορώ να βγάλω ένα λεκέ από γρασίδι από τα τζιν;”

    «Είμαστε σίγουροι για αυτήν την προσέγγιση για τη δημιουργία εσόδων από τις εμπειρίες μας που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε ο Brendon Kraham, αντιπρόεδρος της Google που επιβλέπει την επιχείρηση διαφημίσεων αναζήτησης. «Ήμασταν εδώ πριν πλοηγηθούμε σε τέτοιου είδους αλλαγές».

    Λέξεις-κλειδιά TikTok

    Η στόχευση είναι ένα λογικό βήμα για το TikTok. Μέχρι τώρα, η εταιρεία πρόσφερε στις επωνυμίες τη δυνατότητα εμφάνισης διαφημίσεων κοντά στα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά οι διαφημιστές δεν μπορούσαν να στοχεύσουν τις διαφημίσεις τους με βάση τις λέξεις-κλειδιά στις αναζητήσεις των χρηστών.

    Οι διαφημιστές εξακολουθούν να έλκονται από το TikTok λόγω της έντονης απήχησης της πλατφόρμας στους νεότερους ενήλικες – ενδιαφέρον που δεν έχει μειωθεί παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης των ΗΠΑ να αναγκάσει την εφαρμογή να διακόψει τους δεσμούς της με τον Κινέζο ιδιοκτήτη της ή να αντιμετωπίσει πιθανή απαγόρευση. Ενώ τα έσοδα του TikTok από τις διαφημίσεις στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν κατά 38,1% φέτος, έχει μόνο μερίδιο 3,4% στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων των ΗΠΑ, σύμφωνα με το eMarketer.

    Πολλοί διαφημιστές δοκίμασαν το νέο διαφημιστικό προϊόν του TikTok νωρίτερα φέτος. Ορισμένες επωνυμίες έπρεπε να δεσμεύουν τουλάχιστον 10.000 $ το μήνα και να συμμετέχουν για τουλάχιστον δύο μήνες, σύμφωνα με τους αγοραστές διαφημίσεων.

    Πηγή ΟΤ - In.gr

  • Theft Detection Lock: «Μπλόκο» στους κλέφτες κινητών από την Google
    Theft Detection Lock: «Μπλόκο» στους κλέφτες κινητών από την Google

    Η Google αναπτύσσει ένα νέο σύνολο χαρακτηριστικών με στόχο να καταστήσει λιγότερο εύκολο για τους κλέφτες να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα σας.

    Η Google ξεκινά σταδιακά να διαθέτει μια τριάδα νέων χαρακτηριστικών προστασίας από κλοπή για συσκευές Android 10+ ενισχύοντας την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών και αποθαρρύνοντας τις επίδοξους κλέφτες.

    Ο Αμερικανικός κολοσσός επεκτείνει τη διάθεση των λειτουργιών Theft Detection Lock, Offline Device Lock και Remote Lock σε χρήστες Android σε όλο τον κόσμο.

    Τον Μάιο του 2024 η Google προανήγγειλε ένα νέο εργαλείο για τηλέφωνα που «τρέχουν» λογισμικό Android και πλέον ήρθε η ώρες της εφαρμογής στην πράξη.

    Οι τρεις νέες προσθήκες

    Αρχικά το Theft Detection Lock, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, αναγνωρίζει πότε ένα τηλέφωνο αρπάζεται από το χέρι του χρήστη με ανιχνευτή κίνησης και κλειδώνει αυτόματα και άμεσα την οθόνη αποτρέποντας την πρόσβαση σε εφαρμογές και δεδομένα.

    Το Offline Device Lock είναι ένα άλλο εργαλείο που κλειδώνει αυτόματα την οθόνη εάν ο κλέφτης αποσυνδέσει το τηλέφωνο από το διαδίκτυο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό βοηθά στην αποτροπή της πρόσβασης στα δεδομένα ακόμα και όταν η συσκευή είναι εκτός σύνδεσης.

    Η τρίτη λειτουργία, το Remote Lock, επιτρέπει στους χρήστες να κλειδώνουν απομακρυσμένα το τηλέφωνό τους χρησιμοποιώντας τον αριθμό τηλεφώνου τους. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιπτώσεις όπου οι χρήστες δεν μπορούν να συνδεθούν στο Find My Device χρησιμοποιώντας τον κωδικό πρόσβασης του λογαριασμού τους Google.

    Ξεκίνησαν η διάθεση

    Σύμφωνα με μια δημοσίευση στο Reddit από τον δημοσιογράφο Mishaal Rahman, το Theft Detection Lock κυκλοφορεί επιτέλους σε ευρύτερη κλίμακα. «Μόλις έλεγξα το Xiaomi 14T Pro μου και παρατήρησα ότι έχω το Theft Detection Lock και το Offline Device Lock αλλά όχι το Remote Lock», έγραψε. «Κάποιοι χρήστες του Pixel στις ΗΠΑ μου λένε ότι έχουν Remote Lock αλλά όχι τα άλλα δύο». Πολλοί χρήστες απάντησαν ότι είχαν κάποιες ή όλες τις λειτουργίες.

    Η Google επιβεβαίωσε ότι οι τελικές εκδόσεις αυτών των λειτουργιών θα είναι διαθέσιμες σε περισσότερους χρήστες φέτος.

    Τι κάνει καθεμία από αυτές τις λειτουργίες:

    • Το Theft Detection Lock χρησιμοποιεί ένα μοντέλο μηχανικής εκμάθησης (AI) για να ανιχνεύσει σενάρια κλοπής.
    • Το Offline Device Lock κλειδώνει αυτόματα την οθόνη εάν το τηλέφωνο παραμένει αποσυνδεδεμένο από το διαδίκτυο για μεγάλο χρονικό διάστημα.
    • Το Remote Lock επιτρέπει στους χρήστες να κλειδώνουν το τηλέφωνό τους από απόσταση χρησιμοποιώντας τον αριθμό τηλεφώνου τους.

    Η Google εξηγεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιεί το γυροσκόπιο και το επιταχυνσιόμετρο του τηλεφώνου σας για να παρακολουθεί τις «συνηθισμένες κινήσεις που σχετίζονται με την κλοπή». Το ποιες ακριβώς είναι αυτές οι κινήσεις δεν περιγράφονται λεπτομερώς αλλά πιθανότατα πρόκειται για ένα γρήγορο τράνταγμα ή τράνταγμα που ακολουθείται από ταχεία επιτάχυνση. Εάν το εργαλείο ανιχνεύσει αυτές τις κινήσεις, κλειδώνει αμέσως την οθόνη του τηλεφώνου σας.

    Πηγή: In.gr
  • To Google Maps σε πάει πίσω στο… χρόνο
    To Google Maps σε πάει πίσω στο… χρόνο

    Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας σε μία περιοχή για δεύτερη φορά αναρωτιέστε αν κάτι έχει αλλάξει στο τοπίο σε σχέση με το παρελθόν, τότε το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να μπείτε στο Google Maps!

    Η Google ανακοίνωσε πριν από μερικές ημέρες ότι επεκτείνει τη διαθεσιμότητα μίας δυνατότητας του Street View να προσφέρει τη δυνατότητα να δει κανείς πως ήταν ένα σημείο σε 80 χώρες -που υποστηρίζει η υπηρεσία- και στο παρελθόν.

    Η συγκεκριμένη δυνατότητα υπάρχει πλέον και για την Ελλάδα και ουσιαστικά σου επιτρέπει να κάνεις ένα μικρό ταξίδι πίσω στο χρόνο.

    Πως λειτουργεί η υπηρεσία

    Για όσους δεν γνωρίζουν το Street View είναι η έκδοση του Google Maps όπου περιηγείσαι σε μία περιοχή μέσα από 3D φωτογραφίες που έχουν τραβήξει τα περίφημα «οχήματα» με τις ειδικές κάμερες της Google. Αυτά τα οχήματα περνούν από την ίδια περιοχή κατά καιρούς οπότε οι φωτογραφίες είναι ούτως ή άλλως διαθέσιμες. Οπότε αν κάποιος/α επισκεφθεί στο Google Maps τηγέφυρα του Μόρνου κοντά στη Ναύπακτο και επιλέξει το Street View θα δει το σημείο όπως ήταν τον Νοέμβριο του 2022, όπως αναφέρεται στη σχετική σημείωση, καθώς τότε πέρασε από το σημείο το αυτοκίνητο της Google.

    Όμως, επιπλέον, μπορεί να επιλέξει το «δείτε περισσότερες ημερομηνίες» και να δει τις αντίστοιχες φωτογραφίες από τον Απρίλιο του 2019 και τον Νοέμβριο του 2011.

    Ταξίδια στο χρόνο

    Η Google διαθέτει περί τα 280 δισ. φωτογραφίες από τις περιηγήσεις των οχημάτων της, οπότε τώρα προσπαθεί να αξιοποιήσει όλο αυτόν τον πλούτου των πληροφοριών που υπάρχει. Με τη συγκεκριμένη υπηρεσία, πάντως, να αποτελεί και ένα πολύ ενδιαφέρον δείγμα για το τι μπορεί να αξιοποιηθεί από αυτό τον τεράστιο όγκο δεδομένων που υπάρχει εκεί έξω.

    H Google πάντως αρέσκεται στα ταξίδια στο χρόνο καθώς μία άλλη υπηρεσία στο Google Earth είναι το αποκαλούμενο Timelapse, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να δουν πως αλλάζει η μορφή μίας πόλης κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, αξιοποιώντας φωτογραφίες αρχείου που έχουν ψηφιοποιηθεί. Το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει διαθέσιμο για κάποια ελληνική πόλη.

    Προφανώς για το Timelapse έχουν αξιοποιηθεί οι πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης της Google, οι οποίες χρησιμοποιούνται και σε άλλα πράγματα. Όπως, για παράδειγμα, προκειμένου να αφαιρούνται τα σύννεφα από τις δορυφορικές φωτογραφίες που έχει το Google Maps και το Google Earth. Στην προκειμένη περίπτωση χρησιμοποιείται το Cloud Score+ AI μοντέλο που έχει αναπτύξει η Google, για την οποία οι εφαρμογές που σχετίζονται με τους χάρτες και τις τοποθεσίες εξελίσσονται σε μία εξαιρετικά σημαντική πηγή εσόδων. Ιδίως από τη στιγμή που το Google Maps έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την αναζήτηση ξενοδοχείων, εστιατορίων, καφέ και γενικότερα αποτελεί μία εναλλακτική μορφή αναζήτησης πληροφοριών.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Google: Οι ηλικίες που σταματούν να χρησιμοποιούν την αναζήτησή της
    Google: Οι ηλικίες που σταματούν να χρησιμοποιούν την αναζήτησή της

    Πώς η δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης (Google) χάνει το «στοίχημα» στις νεότερες γενιές και γιατί συμβαίνει αυτό.

    H Google LLC είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαδικτυακών υπηρεσιών. Ιδρύθηκε από τον Λάρρυ Πέιτζ και τον Σεργκέι Μπριν το 1996 και έγινε πασίγνωστη από τη μηχανή αναζήτησής της.

    Η φράση «γκουγκλαρέ το» που ακούγεται εδώ και αρκετά χρόνια όταν δεν γνωρίζουμε ή δεν θυμόμαστε την απάντηση μιας ερώτησης και έγινε η αγαπημένη των millennials. Μέσα σε δύο δεκαετίες η Google εκτοξεύτηκε και έγινε – κατά κοινή ομολογία – η εταιρεία που συνέβαλε να αλλάξει ο… ψηφιακός κόσμος.

    Η Google μέσα σε 20 χρόνια εκτινάχθηκε στην κορυφή αλλά κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά πως θα παραμείνει εκεί

    Οι νέες γενιές όμως σταδιακά εγκαταλείπουν την Google και την αξιόπιστη μηχανή αναζήτησης που λάνσαρε, υπέρ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2024, σε 2.000 Αμερικανούς, από το Forbes Advisor και την Talker Research έδειξε… ανατροπή.

    Δεν «γκουγκλάρουν» πλέον

    Το 45% των χρηστών της γενιάς Z έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να χρησιμοποιούν λειτουργίες αναζήτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αντί της Google, ενώ το 35% των millennials, το 20% της γενιάς X και λιγότερο από 10% των Boomers έκαναν το ίδιο.

    Οι νεότεροι χρήστες του διαδικτύου δεν «γκουγκλάρουν» πλέον απλώς «ψάχνουν» ανέφερε ο Mark Shmulik, αναλυτής της Bernstein Research. «Κατευθύνονται ολοένα και περισσότερο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok, την Amazon ή ακόμα και τα εργαλεία που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη όπως το ChatGPT για να βρουν αυτό που ψάχνουν» πρόσθεσε ο Shmulik.

    Σε πλατφόρμες όπως το TikTok, μια αναζήτηση για μια συνταγή ή κριτικές εστιατορίων δίνει εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες βίντεο. Οι νέοι, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Google, Prabhakar Raghavan, σε ένα συνέδριο το 2022, αναζητούν «ένα μέρος για μεσημεριανό γεύμα στα κοινωνικά δίκτυα» και «δεν πηγαίνουν στους χάρτες της Google ή στην αναζήτηση».

    Το 2016, μόνο το 40% περίπου της γενιάς Z δήλωνε ότι χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κύρια μέθοδο αναζήτησης, αλλά το 2023, ο αριθμός αυτός ανέβηκε στο 53%, ανέφερε το Fortune, επικαλούμενο στοιχεία από την GWI Core.

    Ένα νέο «ταξίδι» στον χώρο του διαδικτύου

    Η νέα γενιά βασίζεται ήδη στις κοινωνικές εφαρμογές όπως το TikTok ως πρωταρχική πηγή ενημέρωσης και ακολουθεί τους αγαπημένους της influencers, σηματοδοτώντας μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες «καταναλώνουν» την πληροφορία.

    Η Google, που τρομάζει στην ιδέα να έχει την τύχη της Yahoo, είναι πανέτοιμη να προσφέρει ένα νέο «ταξίδι» στους χρήστες της. Σύμφωνα με το Fortune, επένδυσε σε τεχνολογία, όπως τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας της εταιρείας ή τη λειτουργία «Ask Photos» που επιτρέπει στους χρήστες να ρωτούν για πληροφορίες σε εικόνες που βλέπει ο χρήστης υποσχόμενη ένα συναρπαστικό μέλλον.

    Πηγή: In.gr
  • Τη Google βάζει στο στόχαστρο ο Τραμπ - Υποστηρίζει ότι μεροληπτεί υπέρ της Χάρις
    Τη Google βάζει στο στόχαστρο ο Τραμπ - Υποστηρίζει ότι μεροληπτεί υπέρ της Χάρις

    Έτοιμος να κινήσει νομικές διαδικασίες κατά της Google, μέσω του υπουργείου Δικαιοσύνης, στην περίπτωση που επανεκλεγεί είναι ο Ντόναλντ Τραμπ.

    Η εξήγηση που έδωσε είναι ότι η εταιρεία λανθασμένα αναπαράγει αρνητικά άρθρα για τον ίδιο, αλλά όχι για την Δημοκρατική αντίπαλό του στην κούρσα για το Λευκό Οίκο Κάμαλα Χάρις.

    Η καταγγελία ήρθε με μια ανάρτηση στο Truth Social, όπως αναφέρει ο Guardian.

    «Διαπιστώθηκε ότι η Google χρησιμοποίησε παράνομα ένα σύστημα που αποκαλύπτει και εμφανίζει μόνο κακές ιστορίες για τον Ντόναλντ Τζ. Τραμπ, μερικές από τις οποίες επινοήθηκαν για τον σκοπό αυτό, ενώ, ταυτόχρονα, αποκαλύπτει μόνο καλές ιστορίες για τη συντρόφισσα Καμάλα Χάρις», ανέφερε ο Τραμπ στην ανάρτηση.

    «Πρόκειται για ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ και ελπίζω ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα τους ασκήσει ποινική δίωξη για αυτή την κατάφωρη παρέμβαση στις εκλογές. Αν όχι, και με την επιφύλαξη των νόμων της χώρας μας, θα ζητήσω τη δίωξή τους, όταν κερδίσω τις εκλογές και γίνω Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών», προστίθεται.

    Η Google έχει δηλώσει ότι δεν χειραγωγεί τα αποτελέσματα αναζήτησης προς όφελος ενός συγκεκριμένου κόμματος. «Και οι δύο ιστότοποι της προεκλογικής εκστρατείας εμφανίζονται σταθερά στην κορυφή της αναζήτησης για σχετικά και κοινά ερωτήματα αναζήτησης», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

    Ωστόσο το συντηρητικό στρατόπεδο παραπονιέται εδώ και καιρό ότι τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google ευνοούν άδικα τους Δημοκρατικούς. Το δεξιό Media Research Center, το οποίο αυτοχαρακτηρίζεται ως παρατηρητήριο των μέσων ενημέρωσης για το στρατόπεδο των συντηρητικών, έχει εκδώσει στο παρελθόν εκθέσεις που ισχυρίζονται ότι η Google βοήθησε τους Δημοκρατικούς.

    Η προεκλογική εκστρατεία του Trump παραπονέθηκε επίσης πικρά για την εκστρατεία της Χάρις που χρησιμοποιούσε τη λειτουργία «sponsored» στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google για την προώθηση θετικής ειδησεογραφικής κάλυψης από μέσα, συμπεριλαμβανομένου του Guardian, αλλά με τίτλους γραμμένους από την εκστρατεία υπέρ της Χάρις.

    Η ανάρτηση του Τραμπ σχετικά με τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google ήταν η πιο πρόσφατη περίπτωση που ορκίστηκε να διώξει υποτιθέμενους αντιπάλους του.

    Αυτόν τον μήνα, ο Τραμπ απείλησε σε μια άλλη ανάρτηση του Truth Social ότι θα ασκήσει ποινικές διώξεις εναντίον οποιουδήποτε δικηγόρου, δωρητή, πολιτικών στελεχών και μιας σειράς άλλων ατόμων που πιστεύει ότι συμμετείχαν σε υποτιθέμενη εκλογική απάτη εναντίον του, αν κερδίσει τις προεδρικές εκλογές τον Νοέμβριο.

    Σε συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη (26/9), ο Τραμπ δήλωσε ότι η πρώην πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων Νάνσι Πελόζι θα πρέπει να αντιμετωπίσει ποινική δίωξη επειδή δεν απέτρεψε την επίθεση της 6ης Ιανουαρίου στο Καπιτώλιο, η οποία προκλήθηκε από τους δικούς του υποστηρικτές που εξεγέρθηκαν για να σταματήσουν την ειρηνική μεταβίβαση της εξουσίας μετά τις εκλογές του 2020.

    Επίσης σε προεκλογική συγκέντρωση στο Μίσιγκαν την Παρασκευή (27/9), ο Τραμπ ζήτησε από έναν γενικό εισαγγελέα «σε ρεπουμπλικανικό έδαφος» να ερευνήσει την Πελόζι και τον σύζυγό της για τις αναφορές ότι είχαν πουλήσει μετοχές της Visa πριν το υπουργείο Δικαιοσύνης ασκήσει αντιμονοπωλιακή αγωγή κατά της εταιρείας πιστωτικών καρτών.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ Michael Reynolds

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ