Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου 2021 09:24

Πρόταση της Περιφέρειας Πελοποννήσου: Στο Ταμείο Ανάκαμψης το Λεύκτρο - Αρχαία Ολυμπία

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου πρότεινε να ενταθεί η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Λεύκτρο - Μεγαλόπολη - Αρχαία Ολυμπία στις χρηματοδοτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Η πρόταση αυτή αποτελεί ίσως την τελευταία ευκαιρία να κατασκευαστεί το νότιο τμήμα της Αδριατικής Οδού, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δύσκολα θα εγκρίνει (λόγω χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου) χρηματοδότηση για κατασκευή αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Καλό Νερό - Τσακώνα, ενώ το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει απαγορεύσει για περιβαλλοντικούς λόγους την κατασκευή αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Πύργος - Καλό Νερό.

Ο αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο - Μεγαλόπολη - Αρχαία Ολυμπία θα συνδέσει μέσω του αυτοκινητόδρομου Α7 τόσο τη Νότια Πελοπόννησο όσο και την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα και την Ήπειρο. Μέσω της Αδριατικής Οδού η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα συνδεθεί με Αλβανία, Μαυροβούνιο, Βοσνία - Ερζεγοβίνη, Κροατία, Σλοβενία και Ιταλία (Τεργέστη). Ταυτόχρονα οι αυτοκινητόδρομοι Λεύκτρο - Μεγαλόπολη - Αρχαία Ολυμπία και Α7 θα συνδέσουν τους τρεις μεγαλύτερους αρχαιολογικούς χώρους της Πελοποννήσου, την Αρχαία Ολυμπία, τον Μυστρά και τις Μυκήνες, ενώ θα αναδείξουν και το ναό του Επικούριου Απόλλωνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου αποφάσισε να ζητήσει την ένταξη του Λεύκτρο - Μεγαλόπολη - Αρχαία Ολυμπία στο Ταμείο Ανάπτυξης, όταν διαπίστωσε ότι είναι αδύνατη την τρέχουσα δεκαετία η χρηματοδότηση του Καλό Νερό - Τσακώνα και της παράκαμψης των Λαγκαδίων. Μπροστά στους κινδύνους να μείνει ασύνδετη η Πελοπόννησος και η Αδριατική Οδός να καταλήξει στον Πύργο, ο κ. Νίκας πήρε την απόφαση να προτείνει ένα έργο που εκτός όλων των άλλων θα συμβάλει στην ανάπτυξη της μεταλιγνιτικής Μεγαλόπολης. Άλλωστε η Περιφέρεια προτείνει να ενταχθούν στις χρηματοδοτήσεις του Ταμείου Ανάπτυξης το Αρχαιολογικό Μουσείο και το Αρχαίο Θέατρο Μεγαλόπολης, η ουσιαστική βελτίωση του δρόμου Μεγαλόπολη - Δημητσάνα - Βυτίνα, καθώς και το επιχειρηματικό πάρκο Μεγαλόπολης.

Πηγή: EleftheriaOnline.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου 2021 10:35

Σχετικά Άρθρα

  • ΜΟΡΕΑΣ: Οδηγίες για την επιδείνωση του καιρού
    ΜΟΡΕΑΣ: Οδηγίες για την επιδείνωση του καιρού

    Ανακοίνωση για την επερχόμενη επιδείνωση του καιρού εξέδωσε ο η ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε., η οποία ενημερώνει τους οδηγούς, ότι σύμφωνα με Έκτακτο Δελτίο Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας που εκδόθηκε τη Δευτέρα 28/2/2022 με πρόβλεψη μέχρι και την Τετάρτη 2/3/2022, κύμα έντονης κακοκαιρίας προβλέπεται να επηρεάσει την κεντρική και νότια Ελλάδα με κύρια χαρακτηριστικά τις ισχυρές βροχές και καταιγίδες και τις κατά τόπους πυκνές χιονοπτώσεις.

    Για το λόγο αυτό συνιστά στους οδηγούς που πρόκειται να ταξιδέψουν στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας/Σπάρτης να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μεριμνήσουν για τα ακόλουθα:

    • Να κινηθούν μόνο εφόσον είναι απολύτως απαραίτητο και αφού ενημερωθούν προηγουμένως για την κατάσταση του οδικού δικτύου, τον καιρό και την πρόγνωση του καιρού, ώστε να αποφύγουν την αιχμή των καιρικών φαινομένων.
    • Να έχουν στο όχημά τους αντιολισθητικές αλυσίδες και να έχουν ενημερωθεί για τον τρόπο τοποθέτησης και χρήσης τους.
    • Να έχουν επαρκή ποσότητα καυσίμου στο ρεζερβουάρ του οχήματός τους.
    • Να προσαρμόζουν τον τρόπο οδήγησης και την ταχύτητά τους σύμφωνα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες.
    • Να τηρούν αυστηρά απόσταση ασφαλείας από τα εκχιονιστικά μηχανήματα και μην τα προσπερνούν, παρακωλύοντας το έργο τους.
    • Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, τυχόν στάση του οχήματος να γίνεται μόνο δεξιά. Η αριστερή λωρίδα πρέπει να παραμένει πάντα ανοιχτή ώστε να διασφαλίζεται η συνεχής και ανεμπόδιστη διέλευση των εκχιονιστικών μηχανημάτων.
    • Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες της Τροχαίας, η οποία είναι αρμόδια για τη διαχείριση της κυκλοφορίας.
    • Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης να καλούν στο 1025 ή στο 2710-562.000.

    Παρακολουθείστε το βίντεο για την ασφαλή οδήγηση στο χιόνι:

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Βραζιλία: Καθίζηση σε αυτοκινητόδρομο λόγω κακοκαιρίας – Θάφτηκε εργοτάξιο μετρό
    Βραζιλία: Καθίζηση σε αυτοκινητόδρομο λόγω κακοκαιρίας – Θάφτηκε εργοτάξιο μετρό

    Η καθίζηση του οδοστρώματος συμπαρέσυρε τοιχώματα του εργοταξίου που βρίσκεται στο σημείο για τη νέα γραμμή του μετρό στο Σάο Πάολο – Πλημμύρες και κατολισθήσεις αφανίζουν σπίτια, ενώ τουλάχιστον εννέα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους

    Ένα ρήγμα τεράστιου βάθους άνοιξε στην άσφαλτο, στον αυτοκινητόδρομο Marginal Tiete στο Σάο Πάολο.

    Το περιστατικό έγινε στις 10:31 (τοπική ώρα Βραζιλίας) όταν κατέρρευσε ένα τμήμα του οδοστρώματος και συμπαρέσυρε τοιχώματα του εργοταξίου που βρίσκεται εκεί για τη νέα γραμμή 6 του μετρό, που διαχειρίζεται η ισπανική εταιρεία Acciona SA.

    Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αναφορές για θύματα. Όλο το υπόγειο εργοτάξιο έχει καλυφθεί από το νερό.

    Ο έξι λωρίδων άξονας βρίσκεται πολύ κοντά στις όχθες του ποταμο Juqueri ο οποίος προκαλεί ήδη πλημμύρες μετά τις καταρρακτώδεις βροχές.

    Η κακοκαιρία άφησε τουλάχιστον 9 νεκρούς στο Σάο Πάολο. Πλημμύρες και κατολισθήσεις που αφανίζουν σπίτια σημειώνονται στη Várzea Paulista, στο Embu das Artes και σε άλλες περιοχές, ενώ περίπου 500 οικογένειες εκτοπίστηκαν.

    Marginal Tiete em perigo!
    Acidente na obra do metro!@LuisSerraSP @DarthWehmann @Xavierislandia @roxmo @profpaulamarisa @camila_abdo @ValeriaBnews @VlogdoLisboa @WandyZanini @wilsonpilan @6Diabo @jjsouzas@Xavierislandiapic.twitter.com/wJz2EGmAqT

    — Kae Lopes (@lopes_kae) February 1, 2022

    O #HojeEmDia desta terça-feira (1º) começa com imagens impressionantes 😱 Parte de obra do metrô desmorona e interdita totalmente a Marginal Tietê em São Paulo pic.twitter.com/yZ8jYrizSG

    — Programa Hoje em Dia (@hojeemdia) February 1, 2022

    Πηγή: Protothema.gr

  • Πατρών Πύργου: Στα κάγκελα κάτοικοι και φορείς για το δρόμο «σκοτώστρα» μετά και το θάνατο της 17χρονης Ελένης
    Πατρών Πύργου: Στα κάγκελα κάτοικοι και φορείς για το δρόμο «σκοτώστρα» μετά και το θάνατο της 17χρονης Ελένης

    Στον Υπουργό Υποδομών ο δήμαρχος Δυτικής Αχαϊας, αποκλεισμό του δρόμου σκέφτονται οι κάτοικοι

    Συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή θα επιδιώξει ο Δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας, Σπύρος Μυλωνάς με αντικείμενο τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου.

    Σύμφωνα με δηλώσεις του Δημάρχου, στη συνάντηση με τον υπουργό θα παρουσιάσει και θα διεκδικήσει τα πέντε βασικά αιτήματα του Δήμου που είναι τα εξής: Η σύνδεση του αυτοκινητόδρομου με το αεροδρόμιο του Αράξου, ο κόμβος της Κάτω Αχαΐας, η έξοδος τους Αλισσού, ο σταθμός των διοδίων και οι συνδετήριες οδοί.

    Πρόκειται για ζητήματα που δεν έχουν αντιμετωπισθεί επαρκώς στις υφιστάμενες μελέτες και που σύμφωνα με την πάγια θέση του Δήμου, εφόσον δεν αντιμετωπισθούν θα καταστήσουν τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο μη λειτουργικό.

    Στις ίδιες δηλώσεις του ο Σπύρος Μυλωνάς σχολίασε και την κατάσταση της υφιστάμενης Πατρών-Πύργου με αφορμή τον τραγικό θάνατο της 17χρονης Ελένης Βεσκούκη.

    «Πρόκειται για μια ακόμα τραγωδία που δεν θα συνέβαινε αν υπήρχε κλειστός αυτοκινητόδρομος. Η υπάρχουσα Πατρών-Πύργου είναι απαρχαιωμένη, επικίνδυνη, μια κανονική καρμανιόλα και ένα από τα βασικά στοιχεία της επικινδυνότητάς της είναι οι ισόπεδες διασταυρώσεις, σαν και αυτή στην οποία συνάντησε το θάνατο η νεαρή συνδημότισσα» υπογράμμισε ο Δήμαρχος.

    Η 17χρονη Ελένη Βεσκούκη έμελλε να είναι το πρώτο θύμα για το 2022 στην «σκοτώστρα» της Πατρών Πύργου, στο ύψος του κόμβου της Κάτω Αχαΐας.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Περιφερειακής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, στον οδικό άξονα Πατρών – Πύργου, που αστυνομεύεται από τα Τμήματα Τροχαίας Πατρών, Ήλιδας και Πύργου, τη χρονιά που μας πέρασε καταγράφηκε σημαντική μείωση, στα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα και στον αριθμό των νεκρών που μειώθηκαν κατά 50%.

    Συγκεκριμένα, σημειώθηκαν 6 θανατηφόρα ατυχήματα το 2021 με έξι θύματα, έναντι 9 το 2020 με 12 νεκρούς, 3 σοβαρά ατυχήματα με τέσσερις τραυματίες το 2021 έναντι 2 με τέσσερις, επίσης, τραυματίες το 2020 και 8 ελαφρά ατυχήματα το 2021, έναντι 6 το 2020.

    Nα σημειωθεί πως οι τοπικοί φορείς έχουν «ξεσηκωθεί» για ακόμη μία φορά και ήδη συντονίζουν τις κινήσεις τους για να προχωρήσουν σε αποκλεισμό του δρόμου.

    Πηγή: Εφημερίδα Γνώμη - TheBest.gr

  • Αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος: Πράσινο φως από την Κομισιόν - Πότε ξεκινούν τα έργα
    Αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος: Πράσινο φως από την Κομισιόν - Πότε ξεκινούν τα έργα

    Το πράσινο φως για την έναρξη κατασκευής του πολύπαθου έργου Πάτρα - Πύργος μέσω της ενσωμάτωσής του εκ νέου στην Ολυμπία Οδό, παραχωρησιούχο του τμήματος Ελευσίνας-Πάτρας, άναψε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ενέκρινε χρηματοδότηση ύψους 217 εκατομμυρίων ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο για την κατασκευή του θεωρώντας τη σύμφωνη με τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις.

    Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, δεδομένου ότι η κατασκευή και λειτουργία του τμήματος Πάτρας - Πύργου θα ενσωματωθεί στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης με την παραχωρησιούχο Ολυμπία Οδό ΑΕ, η Επιτροπή αξιολόγησε και ενέκρινε επίσης την εφαρμογή, στο τμήμα Πάτρας - Πύργου, του υφιστάμενου μηχανισμού επιμερισμού διοδίων στο πλαίσιο της σύμβασης, καθώς και την υπό όρους παράταση της περιόδου παραχώρησης για 3 έτη. Η χρηματοδότηση αυτή θα επιτρέψει να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου, χωρίς να προκληθούν στρεβλώσεις του ανταγωνισμού, σημειώνεται.

    Ο νέος άξονας μήκους 74,5 χλμ, θα έχει ταχύτητα μελέτης 120 χλμ./ώρα, 8 ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες και 64 διαβάσεις. Θα διαθέτει Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης με Μονάδα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και αστυνομικό σταθμό.

    Ο προβλεπόμενος χρόνος κατασκευής βάσει των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί, είναι 40 μήνες, πράγμα που σημαίνει πως η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει το 2025 και όχι εντός του πρώτου 6μήνου του 2024, όπως αρχικά προγραμματιζόταν. Βεβαίως, όπως επεσήμανε και ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, τα πρώτα 56 χλμ., ξεκινώντας από τον Πύργο, θα ολοκληρωθούν νωρίτερα, ενώ ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει και τη συντήρηση του δρόμου για 23 χρόνια.

    Μετά την έγκριση της Κομισιόν, αναμένεται να προχωρήσει η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο ώστε στη συνέχεια να κυρωθεί από τη Βουλή, να υπογραφεί και να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια, κάτι που υπολογίζεται ότι θα γίνει εντός του πρώτου τριμήνου του 2022. Ηδη σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής υπέγραψε την τροποποίηση σύμβασης παραχώρησης, η οποία θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή.

    Καρμανιόλα ο υφιστάμενος άξονας

    Ο υφιστάμενος άξονας Πατρών – Πύργου, είναι ένας από τους πλέον αιματοβαμμένους δρόμους της χώρας, καθώς σε αυτόν μόνο τη δεκαετία 2009 - 2019 καταγράφηκαν 290 τροχαία, που στοίχισαν τη ζωή σε 130 ανθρώπους αφήνοντας περισσότερους από 70 σοβαρά τραυματισμένους, ενώ μόλις λίγο καιρό πριν έχασε τη ζωή της και μία εγκυμονούσα γυναίκα.

    Πάντως, οι κάτοικοι της Ηλείας θα πρέπει να αναμένουν τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμα για τη βελτίωσή του καθώς ύστερα από τις αλλεπάλληλες καθυστερήσεις, πριν λίγο καιρό ανακηρύχθηκε ανάδοχος για το έργο αναβάθμισης της υφιστάμενης εθνικής οδού Πατρών-Πύργου. Ο διαγωνισμός είχε διεξαχθεί τον περασμένο Φεβρουάριο. Το έργο προϋπολογισμού με ΦΠΑ 30 εκατ. ευρώ, έχει ως στόχο τη μείωση των τροχαίων και την βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας για τους οδηγούς και τους επιβάτες, ενώ η διάρκεια κατασκευής εκτιμάται σε 12 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

    Σχολιάζοντας την έγκριση της Ευρωπαικής Επιτροπής για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου, η εκτελεστική αντιπρόεδρος, Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε σχετικά: «Η κατασκευή του τμήματος Πάτρας - Πύργου της Ολυμπίας Οδού θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών και των οικονομικών δραστηριοτήτων στις περιοχές αυτές. Η εν λόγω απόφαση επιτρέπει στην Ελλάδα να στηρίξει την κατασκευή αυτής της σημαντικής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και η οποία αναμένεται επίσης να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή».

    Αναλυτικά η δημόσια στήριξη για τον αυτοκινητόδρομο θα συνίσταται σε:

    • επιχορήγηση ύψους 216,6 εκατ. ευρώ,
    • παροχή υψηλότερου μεριδίου εσόδων από διόδια για την παραχωρησιούχο βάσει της σύμβασης παραχώρησης για να στηριχθούν ορισμένες συμφωνημένες και συμβατικές ανώτατες δαπάνες, και απόδοση για την παραχωρησιούχο που να αντικατοπτρίζει την κατασκευή του πρόσθετου τμήματος και
    • πιθανή τριετή παράταση της περιόδου παραχώρησης βάσει της σύμβασης σε περίπτωση που η παραχωρησιούχος δεν επιτύχει ορισμένη απόδοση έως το τέλος της τρέχουσας περιόδου παραχώρησης.

    Όπως εκτίμησε η Επιτροπή «η ενίσχυση θα συμβάλει στην ανάπτυξη των οικονομικών περιοχών, τις οποίες εξυπηρετεί κυρίως το τμήμα Πάτρας-Πύργου: τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Θα ενισχύσει ορισμένες οικονομικές δραστηριότητες και θα στηρίξει τις επενδύσεις και τη δημιουργία θέσεων εργασίας στις περιοχές αυτές, βελτιώνοντας τη διαλειτουργικότητα, την προσβασιμότητα και την ασφάλεια του οδικού δικτύου».

    Ως εκ τούτου, σύμφωνα με την Κομισιόν, η Ελλάδα κατέδειξε ότι η δημόσια χρηματοδότηση, η οποία θα καλύψει μέρος του κόστους κατασκευής, δεν υπερβαίνει το χρηματοδοτικό κενό, το ποσό της ενίσχυσης βασίζεται σε εύλογες εκτιμήσεις κόστους, σε σύγκριση με εκείνες άλλων αυτοκινητοδρόμων και η δημόσια χρηματοδότηση επιτρέπει στην παραχωρησιούχο απόδοση σύμφωνη με τους όρους της αγοράς. Κατά συνέπεις «οι θετικές επιπτώσεις του μέτρου όσον αφορά τη συμβολή στην ανάπτυξη οικονομικών περιοχών και δραστηριοτήτων υπερτερούν των περιορισμένων αρνητικών επιπτώσεών του όσον αφορά τις στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και τον αντίκτυπο στις συναλλαγές μεταξύ των κρατών μελών».

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνεπείς με το σύνθημά μας: Το είπαμε, το κάναμε

    Για δικαίωση των προσπαθειών της κυβέρνησης με την τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου, έκανε λόγο ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης σε δήλωσή του. «Ύστερα από δύο χρόνια μεθοδικής και επίμονης δουλειάς, οι προσπάθειές μας δικαιώνονται και ένα μεγάλο έργο, επιτέλους, ξεκινά», σημείωσε.

    Υπενθύμισε ότι το έργο είχε δημοπρατηθεί το 2014 με μία μόνο εργολαβία, προϋπολογισμού 443.000.000 ευρώ και με εγκεκριμένη χρηματοδότηση προσθέτοντας πως «αν προχωρούσε το έργο, τότε, θα ήταν ήδη έτοιμο. Όμως, μία από τις πρώτες αποφάσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το 2015, ήταν να ακυρώσει τον διαγωνισμό και να κατατμήσει το έργο σε 8 ξεχωριστές εργολαβίες. Κι αυτό, προκειμένου να ευνοηθεί ένας συγκεκριμένος κατασκευαστής, φιλικά διακείμενος προς εκείνη».

    Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι η εξέλιξη αυτή καθυστέρησε το έργο για δύο ακόμη χρόνια, αυξάνοντας το κόστος του κατά 70.000.000 και προκαλώντας δικαστικές διαμάχες μεταξύ των εργολάβων.

    «Έτσι, τον Ιούλιο του 2019, η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε την υπόθεση σε τέλμα: με τον «εκλεκτό εργολάβο» του ΣΥΡΙΖΑ έκπτωτο και υπό χρεοκοπία και τις σχετικές συμβάσεις σε νομική εκκρεμότητα. Μπροστά σε αυτά τα δεδομένα, αποφάσισα να ενταχθεί το κρίσιμο αυτό έργο των 75 χλμ. στην Ολυμπία Οδό. Και να διεκδικήσω, πλέον, προσωπικά και σε συνεργασία με τον αρμόδιο υπουργό Κ. Καραμανλή, την έγκριση και χρηματοδότησή του από τους κοινοτικούς θεσμούς. Ήταν η μόνη λύση για να προχωρήσει. Μία λύση που τώρα γίνεται πραγματικότητα»..

    Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, «Όλα αυτά σημαίνουν ασφαλέστερη, γρηγορότερη και πιο άνετη κυκλοφορία. Διασύνδεση των πόλεων, διευκόλυνση του εμπορίου και των μεταφορών, τόνωση των τοπικών αγορών. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα έργο ανάπτυξης της οικονομίας και ανακούφισης της κοινωνίας. Και για μία ακόμη δέσμευση της κυβέρνησής μας που γίνεται πραγματικότητα. Συνεπείς με το σύνθημά μας: Το είπαμε, το κάναμε!» κατέληξε.

    Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής σχολιάζοντας την έγκριση του έργου, σημείωσε πως «σήμερα δεν είναι μόνο ημέρα ικανοποίησης. Αλλά και αλήθειας. Πλέον μπορούμε να πούμε με ειλικρίνεια, ότι το έργο αυτό, όχι απλά κινδύνεψε λόγω της τακτικής της τότε συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά ήταν ουσιαστικά άλλο ένα έργο από αυτά που θα έμεναν απραγματοποίητα. Κι εδώ θα χρησιμοποιήσω τα ίδια τα λόγια του ΣΥΡΙΖΑ: ‘‘Η ευθύνη έχει ονοματεπώνυμο’’. Όντως! Το δικό του. Όπως και η επιτυχία έχει ονοματεπώνυμο: της Κυβέρνησης της ΝΔ».

    Ιστορικό

    Υπενθυμίζεται ότι ο οδικός άξονας Πάτρας - Πύργου είχε αρχικώς ενσωματωθεί στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και θα κατασκευαζόταν μαζί με τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Πατρών. Ωστόσο, το 2013 είχε αφαιρεθεί από την παραχώρηση προκειμένου να εκτελεστεί ως δημόσιο έργο.

    Αναλυτικά, η Ευρωπαική Επιτροπή το 2008 είχε διαπιστώσει ότι η παραχώρηση για το σύνολο του έργου της Ολυμπίας Οδού δεν συνιστούσε κρατική ενίσχυση. Ωστόσο, μετά την απόφαση αυτή, λόγω της οικονομικής κρίσης, σημειώθηκε σημαντική μείωση της κυκλοφορίας και, ως εκ τούτου, των εσόδων από διόδια.

    Ταυτόχρονα, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που συμμετείχαν στο έργο αντιμετώπισαν έλλειψη ρευστότητας και απότομη αύξηση του κόστους χρηματοδότησής τους. Συνεπώς, η παραχωρησιούχος εταιρεία δεν μπόρεσε να συγκεντρώσει τα απαραίτητα κεφάλαια στην αγορά και οι εργασίες για το έργο διακόπηκαν το 2011.

    Το 2013, το Ελληνικό Δημόσιο κατέληξε σε συμφωνία με την παραχωρησιούχο η οποία προέβλεπε:

    • αναβολή της κατασκευής των τμημάτων Πάτρας-Πύργου και Πύργου-Αλφειού-Τσακώνας της Ολυμπίας Οδού
    • περαιτέρω χρηματοδοτική συνεισφορά του Δημοσίου για την κατασκευή του τμήματος Ελευσίνας-Πάτρας της Ολυμπίας Οδού
    • υψηλότερο μερίδιο των εσόδων από διόδια για την παραχωρησιούχο για τη στήριξη του κόστους και απόδοση για την παραχωρησιούχο
    • πιθανή τριετή παράταση της περιόδου παραχώρησης, εάν ένα έτος πριν από τη λήξη της περιόδου παραχώρησης η παραχωρησιούχος δεν επιτύγχανε ορισμένη απόδοση.

    Ακολούθησε η κατάτμηση του έργου σε οκτώ διαφορετικές εργολαβίες, η οποία επίσης δεν προχώρησε και στη συνέχεια αποφασίστηκε η «επανένωσή του» στην αρχική παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.

    Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, μάλιστα, στα 8 τμήματα, είχαν παραληφθεί εναλλάξ 4 που δεν είχαν καν ανάδοχο και 4 που είχαν πρόοδο έργου λίγο πάνω από το μηδέν και συγκεκριμένα:

    - Στο 1ο τμήμα δεν είχε γίνει καμία απολύτως εργασία και ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.

    - Στο 2ο, αντί για 33% είχαμε πρόοδο εργασιών στο 14%. Αυτό ήταν και το καλύτερο από τα 8.

    - Στο 3ο τμήμα, δεν έγινε καμία εργασία γιατί εκκρεμούσε στο ΣτΕ.

    - Στο 4ο, δεν έγινε καμία εργασία, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.

    - Στο 5ο, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,12%. Εδώ παραλάβαμε και έναν ωραιότατο σκουπιδότοπο.

    - Στο 6ο τμήμα, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 2%.

    - Στο 7ο, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,62%.

    - Στο 8ο, μετά από υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,1%, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Δεύτερος γύρος αποζημιώσεων στους αυτοκινητοδρόμους για μη είσπραξη διοδίων την περίοδο του lockdown
    Δεύτερος γύρος αποζημιώσεων στους αυτοκινητοδρόμους για μη είσπραξη διοδίων την περίοδο του lockdown

    Η αξίωση αποζημίωσης προβλέπεται στις συμβάσεις παραχώρησης

    Τα 26 εκατομμύρια ευρώ ξεπερνούν τα ποσά των αποζημιώσεων που καλείται να πληρώσει το Ελληνικό Δημόσιο σε τρεις παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων για τα απωλεσθέντα έσοδα από τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας που ίσχυσαν κατά το β΄ εξάμηνο του 2020, όπως προκύπτει από ισάριθμες αποφάσεις που έχει υπογράψει ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής και έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια.

    Να σημειωθεί ότι κατά την πρώτη περίοδο του lockdown, το α΄ εξάμηνο του 2020 με αντίστοιχες αποφάσεις είχε καθοριστεί αποζημίωση ύψους περίπου 40 εκατομμυρίων ευρώ στους διαχειριστές πέντε αυτοκινητοδρόμων, όπως είχε γράψει το «ethnos.gr».

    Επιπλέον, νέα αιτήματα αποζημιώσεων θα προκύψουν πιθανότατα και για το 2021 καθώς και στην τρέχουσα χρονιά ίσχυσε lockdown, το οποίο μάλιστα διήρκεσε έως τον Μάιο.

    Έως τώρα, πάντως, εντός του καλοκαιριού με έγγραφα που δημοσιεύτηκαν στη Διαύγεια εγκρίθηκε η καταβολή αποζημιώσεων:

    • Στον παραχωρησιούχο «Νέα Οδός» με ποσό 14.550.000 ευρώ για την απώλεια Εσόδων του λόγω συνδρομής Παρέμβασης του Δημοσίου και Γεγονότων Ευθύνης Δημοσίου, για τη χρονική περίοδο από 01.07.2020 έως 31.12.2020 (2ο εξάμηνο 2020), που συνίστανται στους περιορισμούς και απαγορεύσεις που επέβαλε το Ελληνικό Δημόσιο στις μετακινήσεις, προκειμένου να περιορίσει τη διασπορά της πανδημίας (Covid-19),» όπως αναφέρεται στην απόφαση.
    • Στον παραχωρησιούχο «Ολυμπία Οδός» με ποσό 10.190.000 ευρώ για το ίδιο χρονικό διάστημα και για τους ίδιους λόγους και
    • Στον παραχωρησιούχο «Οδός Κεντρικής Ελλάδας» με ποσό 1.740.000 ευρώ.

    Η δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης προβλέπεται στις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων ώστε να υπάρχει κάλυψη διαφυγόντων εσόδων σε περιπτώσεις που υφίσταται «ανωτέρα βία» ή περιορισμός της κυκλοφορίας, για τον οποίο δεν ευθύνεται ο παραχωρησιούχος, αλλά η ευθύνη βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο.

    Όπως αναφέρεται στις σχετικές αποφάσεις η έγκριση των αποζημιώσεων αποδίδεται στο γεγονός ότι η «Ελληνική Κυβέρνηση από το Φεβρουάριο του 2020 και ειδικότερα, για το εξάμηνο αναφοράς, κυρίως από 07.11.2020 έως 31.12.2020 (επιβολή γενικευμένων απαγορεύσεων)εξέδωσε πλήθος Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) καθώς και Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (ΚΥΑ) με έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας Covid-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας, επιβάλλοντας μεταξύ άλλων με κανονιστικές πράξεις σειρά περιοριστικών και απαγορευτικών μέτρων στη λειτουργία επιχειρήσεων, στην προσέλευση των εργαζομένων στην εργασία τους, στις συναθροίσεις, στην κυκλοφορία των πολιτών, στις διανομαρχιακές μετακινήσεις, στις οδικές συνδέσεις με όμορες χώρες. Κατά το διάστημα των περιοριστικών και απαγορευτικών μέτρων στις μετακινήσεις η κυκλοφορία στο Έργο Παραχώρησης σημείωσε μεγάλη πτώση συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους».

    Κι αυτό καθώς δεν προκύπτει υποχρέωση των παραχωρησιούχων για ασφάλιση έναντι του συγκεκριμένου κινδύνου, καθώς όπως ξεκάθαρα επισημαίνεται «η απώλεια εσόδων και οι συνέπειες στη λειτουργία του Παραχωρησιούχου που προκαλούνται από τα μέτρα πρόληψης και μετριασμού της πανδημίας είναι κίνδυνος τον οποίο δεν όφειλε να ασφαλίσει και για τον οποίο δεν είναι ασφαλισμένος ο Παραχωρησιούχος».

    Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του χρόνου είχαν αναρτηθεί οι αποφάσεις για τις αποζημιώσεις που αφορούσαν το πρώτο εξάμηνο του 2020 και αντιστοιχούσαν σε 13.500.000 ευρώ στον Παραχωρησιούχο «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», 6.370.000 στον Παραχωρησιούχο «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.», 13.360.000 στον Παραχωρησιούχο «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», 1.740.000 στον Παραχωρησιούχο «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε. ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ» και 5.300.000 στον Παραχωρησιούχο «ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.».

    Τα ποσά που είχαν αιτηθεί τότε οι παραχωρησιούχοι ήταν μεγαλύτερα απ΄ αυτά που όρισαν τελικά οι υπουργικές αποφάσεις.

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο