Επίκαιρα

Πότε να απευθυνθώ σε λογοθεραπευτή;

Πότε να απευθυνθώ σε λογοθεραπευτή;

rouvali aimilia Κατά τη διάρκεια της ζωής μας, μπορεί να αντιμετωπίσουμε δυσκολίες και πρωτόγνορες καταστάσεις, οι οποίες χρήζουν λογοθεραπευτικής αξιολόγησης ή και παρέμβασης.

Αυτό δεν θα πρέπει να μας αγχώνει, καθώς ο ειδικός του λόγου είναι εδώ για να βοηθήσει, είτε εσάς προσωπικά, είτε κάποιο άτομο του περιβάλλοντός σας. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις, κατά τις οποίες χρειαζόμαστε την βοήθεια ενός λογοθεραπευτή.

Όσον αφορά στις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν τα παιδιά, οι περιπτώσεις στις οποίες πρέπει να ζητήσουμε τη γνώμη του λογοθεραπευτή είναι οι εξής:

  • Το παιδί μας δείχνει να μην ενδιαφέρεται να επικοινωνήσει και δεν αντιδρά σε ήχους ή σε φωνές οικείων προσώπων (π.χ. μητέρα). Πραγματοποιεί στερεότυπες κινήσεις, παρουσιάζει εμμονές με αντικείμενα ή άτομα, δεν διατηρεί βλεμματική επαφή μαζί μας.
  • Το παιδί μας δεν καταλαβαίνει τι του λέει κάποιος και δυσκολεύεται να εκτελέσει απλές εντολές (π.χ. φέρε την πετσέτα).
  • Το λεξιλόγιο του παιδιού μας είναι φτωχότερο από αυτό των συνομιλήκων του, ή δεν μιλάει καθαρά ώστε να το καταλαβαίνουν τρίτα πρόσωπα του περιβάλλοντος.
  • Το παιδί παρουσιάζει δυσκολίες στην έναρξη και το ρυθμό της ομιλίας του (π.χ. «κολλάει» στην έναρξη της πρότασης, επαναλαμβάνει φθόγγους ή συλλαβές μέσα στις λέξεις και φαίνεται να αγχώνεται από αυτή την κατάσταση).
  • Το παιδί παρουσιάζει δυσκολίες στη μάσηση και την κατάποση των φαγητών, τρώει αλεσμένες τροφές ενώ ηλικιακά δεν θα έπρεπε και επιλέγει συγκεκριμένες τροφές.
  • Το παιδί μας παρουσιάζει δυσκολίες στον γραπτό λόγο και την ανάγνωση, δεν μπορεί να διηγηθεί εύκολα μια ιστορία και δυσκολεύεται να εκφράσει αυτό που σκέφτεται.
  • Το παιδί δείχνει να μην κατανοεί αυτό που του λέμε.
  • Ενώ η ομιλία του φαινόταν να εξελίσσεται ομαλά, σταμάτησε απότομα.
  • Το παιδί είναι άνω των 3 ετών και δεν μπορεί να κάνει σωστή χρήση της δομής του λόγου ή των καταλήξεων.

Φυσικά εκτός από τα παιδιά, μπορεί να χρειαστεί τη βοήθεια ενός λογοθεραπευτή και κάποιος ενήλικας. Αυτό μπορεί να συμβεί σε περιπτώσεις εγκεφαλικών επεισοδίων ή άλλων επίκτητων νευρολογικών διαταραχών, όπου έχει προκληθεί βλάβη στα κέντρα του λόγου ή της ομιλίας, με αποτέλεσμα το άτομο να μην συμμετέχει ενεργά στις καθημερινές δραστηριότητες της οικογένειας και να απομονώνεται κοινωνικά, σε περιπτώσεις διαταραχών της φώνησης, ακόμα και σε περιπτώσεις λανθασμένης άρθρωσης που έχει παραμείνει από την παιδική ηλικία και το άτομο επιθυμεί να βελτιωθεί. Η αποκατάσταση μιας δυσκολίας που βιώνει το άτομο, μπορεί να είναι λυτρωτική, τόσο για αυτό, όσο και για το περιβάλλον στο οποίο ζει καθημερινά.

Αιμιλία Π. Ρούβαλη - Λογοθεραπεύτρια

  • Μετεκπαιδευθείσα στην Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία, σε συνεργασία με το τμήμα Ιατρικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
  • Πιστοποιημένη χρήστης Νευρομυικής Ηλεκτρ. Διέγερσης (NMES) & Νευρομυικής Περίδεσης (Taping)
  • Εκπαιδευθείσα στη μέθοδο: Feeding Therapy: A Sensory-Motor Approach (Μέθοδος θεραπείας σίτισης)
  • Εκπαιδευθείσα στη μέθοδο Floortime ( The Greenspan Floortime Approach ) (Μέθοδος προσέγγισης παιδιών με αυτισμό)

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup