Τι υποστηρίζει ο Γιάννης Σελιμάς, Συντονιστής του Φορέα Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου – Ακαρνανικών Ορέων
Η ρυμούλκηση του Euroferry Olympia στο Πλατυγιάλι ενέχει κινδύνους, τόσο για την αέρια ρύπανση της περιοχής, όσο και από την πιθανή διαρροή πετρελαιοκηλίδας στο θαλάσσιο χώρο, υποστηρίζει ο Γιάννης Σελιμάς, Συντονιστής του Φορέα Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου – Ακαρνανικών Ορέων.
Όπως σημειώνει «η διαρροή αυτή θα πλήξει, τόσο το θαλάσσιο περιβάλλον, όσο και την παράκτια ζώνη, οι οποίες είναι εξαιρετικά σημαντικές για λόγους βιοποικιλότητας, καθώς ο θαλάσσιος χώρος μπροστά από το Πλατυγιάλι έχει χαρακτηριστεί ως περιοχή Natura από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ονομάζεται εσωτερικό αρχιπέλαγος του Ιονίου, ενώ νοτιότερα βρίσκονται οι Εχινάδες νήσοι που αποτελούν μέρος του Εθνικού Πάρκου της Λιμνοθάλασσας του Μεσολογγίου.
Αναφέρει ακόμη τα εξής:
«Στις περιοχές αυτές ο Φορέας Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου – Ακαρνανικών Ορέων έχει καταγράψει σημαντικά είδη άγριας ζωής όπως χελώνες caretta – caretta, φώκιες, βίδρες, δελφίνια και αρκετά θαλασσοπούλια όπως αρτέμης και μύχος.
Οι οικολογικοί κίνδυνοι είναι σημαντικοί καθώς στο πλοίο έχουν αναπτυχτεί υψηλές θερμοκρασίες που φτάνουν τους 600 βαθμούς Κελσίου, ενώ στις αποθήκες καυσίμων του πλοίου έχουν εντοπιστεί γύρω στους 700 τόνους καυσίμων.
Η Ελλάδα θα πρέπει να διαθέτει στην περιοχή χημικές διασκορπιστικές ουσίες σε περίπτωση διαρροής και ύπαρξης πετρελαιοκηλίδας, καθώς και φράγματα για την αποφυγή επέκτασης του πετρελαίου, όπως και αντλίες, απορροφητικά και προσροφητικά υλικά.
Αυτά σε τήρηση του τοπικού σχεδίου έκτακτης ανάγκης που θα πρέπει να έχει εκπονήσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, καθώς και σε τήρηση των Ευρωπαϊκών και Διεθνών συμβάσεων της χώρας όπως η MARPOL».
Πηγή: thebest.gr