Επίκαιρα

2ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας: Συμμετοχή στο Erasmus για ένα Σχολείο …χωρίς σύνορα

2ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας: Συμμετοχή στο Erasmus για ένα Σχολείο …χωρίς σύνορα

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ1 με τίτλο «Πολυπολιτισμικότητα και καινοτομία για ένα σχολείο χωρίς σύνορα» και με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης πραγματοποιήθηκε η δεύτερη μαθησιακή κινητικότητα του διδακτικού προσωπικού του 2ου Δημοτικού Αμαλιάδας.

Τη δράση σχεδίασαν ως αρχηγός η Σταυρούλα Σωτηροπούλου (κλάδου ΠΕ06), η Μαρία Σταθοπούλου, επίσης κλάδου (ΠΕ06-Αγγλικής Γλώσσας) και η Αγγελική Γιαννούλη, κλάδου (ΠΕ91.01-Θεατρικής Αγωγής) οι οποίες επισκέφτηκαν την Ιταλία και συγκεκριμένα την πόλη της Φλωρεντίας από τις 11/10/21 έως τις 16/10/21. Συμμετείχαν έτσι στην υλοποίηση του προγράμματος που διοργάνωσε ο φορέας «EuropassTeacherAcademy (Europass SRL)» με θέμα «Σχεδιάζοντας Μαθησιακά Περιβάλλοντα Συμπερίληψης για την Υποστήριξη όλων των Μαθητών».

Το πρόγραμμα κινητικότητας περιελάμβανε καθημερινή παρακολούθηση μαθημάτων, είχε διάρκεια 30 ώρες και συμμετείχαν 12 εκπαιδευτικοί από 5 χώρες με επιμορφωτή τον κ. Δημήτριο Ζησιμόπουλο, Αναπληρωτή Λέκτορα στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας της Κύπρου στο πρόγραμμα Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης της Ειδικής Αγωγής και εκπαιδευτή για την Ακαδημία Εκπαιδευτικών Europass (EuropassTeacherAcademyhttps://www.teacheracademy.eu/).

amaliada dimotiko erasmus 2

Οι συμμετέχοντες μέσω της επιμορφωτικής δραστηριότητας είχαν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις γνώσεις, τις γλωσσικές δεξιότητες και τις ικανότητές τους, να έρθουν σε επαφή με μια νέα κουλτούρα και πολιτισμό και να αναπτύξουν το αίσθημα της ευρωπαϊκής ταυτότητας.

«Η ποικιλομορφία που χαρακτηρίζει το περιβάλλον της σχολικής τάξης αυξάνει σε μεγάλο βαθμό ενώ οι ιδιαιτερότητες των μαθητών δημιουργούν την ανάγκη μιας διαφοροποιημένης διδασκαλίας…Στόχος είναι η ένταξη, η συμπερίληψη και η ενεργός συμμετοχή όλων των παιδιών, συμπεριλαμβανομένων των μειονεκτούντων μαθητών καθώς κι εκείνων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή με μεταναστευτικό υπόβαθρο», υποστήριξε η κ. Σταυρούλα Σωτηροπούλου.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με δήλωση και των τριών εκπαιδευτικών του 2ου Δημοτικού, η εμπειρία που βίωσαν ήταν μοναδική με σκοπό την επαγγελματική εξέλιξη, την ενίσχυση των δεξιοτήτων όλων των μαθητών και την ενσωμάτωσή τους στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική. Συγκεκριμένα, μέσα από την ανταλλαγή απόψεων, ιδεών, καινοτόμων πρακτικών, μεθοδολογικών εργαλείων και συνεργατικού κλίματος προωθείται η διαπολιτισμική εκπαίδευση και η κοινωνική ένταξη όλων των παιδιών, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και τις αναπτυσσόμενες τεχνολογικές εξελίξεις του 21ου αιώνα.

amaliada dimotiko erasmus 3

Η φιλοσοφία του σύγχρονου Σχολείου

Οι συμμετέχοντες παρουσίασαν τα σχολεία τους και συζητήθηκε η φιλοσοφία του εκπαιδευτικού συστήματος της κάθε χώρας. Έπειτα, επιμορφώθηκαν πάνω στα εξής:1. Κοινωνικά και ατομικά/ιατρικά μοντέλα μαθησιακών δυσκολιών. 2.Διαφορετικότητα, αναγνώριση των εμποδίων στη συμμετοχή και τη μάθηση που προκύπτουν μέσα στα σχολεία και δεξιότητες για την υποστήριξη των μαθητών. 3.Καθορισμός προτεραιοτήτων ανάπτυξης και σχεδιασμός παρεμβάσεων για την υποστήριξη της διαφορετικότητας (π.χ. προσαρμογές αναλυτικού προγράμματος, σχεδιασμός διαφοροποιημένων μαθημάτων). 4.Εναλλακτικές μαθησιακές πρακτικές, τεχνικές, υλικά και σχετικά εργαλεία αξιολόγησης για την αναθεώρηση της ανάπτυξης. 5. Χρήση των ΤΠΕ για τη στήριξη όλων των μαθητών σε περιβάλλοντα συμπερίληψης. 6. Συνεργασία εντός της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς/κηδεμόνες) προκειμένου να καθοριστεί ένα πλαίσιο συμπεριληπτικών αξιών και να ενισχυθεί η συμμετοχή και η επιτυχία των μαθητών σε βιώσιμα σχολικά συστήματα.

Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες ανέπτυξαν σχέδια παρέμβασης μέσω μιας σειράς δραστηριοτήτων και σχεδίασαν συνεργατικά μάθημα διαφοροποιημένης διδασκαλίας.

Τέλος, ακολούθησε απονομή τίτλων, απογευματινή ξενάγηση στην πόλη της Φλωρεντίας και ημερήσια εκδρομή σε Πίζα, Σαν Τζιμινιάνο, Κιάντι και Σιένα.

amaliada dimotiko erasmus 4

Επιμορφωτική ενημέρωση και των άλλων εκπαιδευτικών

Επιπλέον, την Τετάρτη 11/05/2022 το σχολείο πραγματοποίησε επιμορφωτική συνάντηση όπου οι τρεις συμμετέχουσες στο πρόγραμμα εκπαιδευτικοί εισηγήθηκαν το θέμα τόσο στο διδακτικό προσωπικό της δικής τους σχολικής μονάδας όσο και στους συναδέλφους άλλων σχολείων της περιοχής. Έδειξαν σχετικά βίντεο και μοίρασαν ερωτηματολόγια με στόχο την περαιτέρω κοινοποίηση και διάχυση στη σχολική κοινότητα των γνώσεων και της εμπειρίας που απέκτησαν.

Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των εκπαιδευτικών, επιλύθηκαν απορίες και δόθηκαν διευκρινίσεις σχετικά με τις καινοτόμους παιδαγωγικές μεθόδους, την εφαρμογή τους στην τάξη και τα οφέλη που αναμένεται να προκύψουν για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Όσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να δούνε το σχετικό βίντεο, τις παρουσιάσεις και τα συνοδευτικά έντυπα-ερωτηματολόγια ή να επισκεφθούν το ιστολόγιο του σχολείου στον σύνδεσμο https://blogs.sch.gr/2dimamal/erasmus

(Δελτίο Τύπου)

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Vendras