Επίκαιρα

Στην Ηλεία κλιμάκιο του Υπουργείου Υποδομών - Παρέμβαση του ΤΕΕ για την Πατρών - Πύργου

Στην Ηλεία κλιμάκιο του Υπουργείου Υποδομών - Παρέμβαση του ΤΕΕ για την Πατρών - Πύργου

Στην Ηλεία θα βρεθεί σήμερα κλιμάκιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με αφορμή τις παρεμβάσεις που υλοποιούνται στην Πατρών - Πύργου για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, αλλά έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων σε Ηλεία και Αχαΐα.

Το κλιμάκιο θα εξετάσει σημεία όπου παρουσιάζονται προβλήματα και έχουν επισημανθεί τόσο από τους πολίτες όσο και από τους φορείς, όπως από το παράρτημα του του ΤΕΕ Δυτ. Ελλάδας στην Ηλεία.

Μάλιστα με επιστολή προς την γενική γραμματέα του υπουργείου ο πρόεδρος του ΤΕΕ Ηλείας Χρήστος Γεωργακόπουλος επισημαίνει ιδιαίτερα ένα σημείο που είχαμε θέσει και από εδώ το ilialive.gr από την πρώτη στιγμή των παρεμβάσεων στο ύψος του Αγ. Ραφαήλ Αχαΐας, δηλαδή την απουσία της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης, κάτι το οποίο στην περίπτωση της μονής λωρίδας που έχει διαμορφωθεί σε περίπτωση π.χ. του πιο συνηθισμένου, κλαταρίσματος ελαστικού από νταλίκα, ο δρόμος θα κλείσει για ώρες, χωρίς άλλες επιλογές για τους οδηγούς.

Στην επιστολή του ΤΕΕ Ηλείας που αφορά στον εντοπισμό προβλημάτων στο εν εξελίξει έργο, επισημαίνονται στη Γενική Γραμματέα τα εξής:

Σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή που έχει ως θέμα το εξελισσόμενο έργο «Επείγουσες παρεμβάσεις αναβάθμισης οδικής ασφάλειας στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) Πατρών –Πύργου», και αφορά τα έργα βελτίωσης της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Πατρών – Πύργου, προκειμένου να θέσουμε , μέσω ερωτημάτων τους προβληματισμούς μας σχετικά με τις προβλεπόμενες παρεμβάσεις που ήδη υλοποιούνται.

1. Σε αρκετά σημεία της οδού όπως αυτή έχει διαμορφωθεί σήμερα , περιορίζεται το πλάτος κυκλοφορίας σε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, χωρίς την ύπαρξη ΛΕΑ ,διαμορφώνοντας μία κεντρική ζώνη απαγόρευσης κυκλοφορίας με χρήση διαγράμμισης και πλαστικών κορυνών.

1.1. Για ποιο λόγο , δεδομένου ότι η ζώνη απαλλοτρίωσης της οδού είναι σαφώς ευρύτερη της ζώνης κατάληψης της υφιστάμενης οδού δεν προβλέφθηκε επέκταση της ζώνης κυκλοφορίας ώστε να υπάρχει τουλάχιστον διαθέσιμη μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ);
Σημειώνουμε ότι η οδός διέρχεται και διαμέσου οικισμών όπου εκτελούν δρομολόγια λεωφορεία και απορριμματοφόρα τα οποία κάνουν συχνές στάσεις κατά μήκος της «Εθνικής Οδού».

1.2. Υπάρχουν επαρκή τμήματα διαμόρφωσης της οδού με τρείς λωρίδες κυκλοφορίας (δύο στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας και ένα στο αντίθετο με εναλλαγή ανά κάποια απόσταση) με ασφαλή σε μήκος τμήματα συναρμογής) ώστε να είναι εφικτή η προσπέραση βαρέων οχημάτων ή οχημάτων άμεσης ανάγκης ανά τακτά διαστήματα ; Σε ποια σημεία έχουν αυτά προβλεφθεί;

1.3. Πώς θα αντιμετωπισθεί το φαινόμενο της πολύ επικίνδυνης πλέον παράνομης προσπέρασης που πιθανότατα θα οδηγήσει ο περιορισμός της κυκλοφορίας στο ένα ρεύμα, με χρήση της κεντρικής αποκλεισμένης με πλαστικές κορύνες λωρίδας;

1.4 Πώς θα αντιμετωπισθούν πιθανά φαινόμενα αυθαίρετης αποξήλωσης των πλαστικών κορυνών; Yπάρχει πρόβλεψη διαρκούς επίβλεψης και συντήρησης της οδού μετά το πέρας των εργασιών;

2. Ήδη, από τις πρώτες ημέρες και στα τμήματα του έργου που έχουν ολοκληρωθεί, στα σημεία των κόμβων , λόγω των υφιστάμενων διαμορφώσεων με τις κορύνες διαχωρισμού και σε περιόδους υψηλού φόρτου ο κίνδυνος ατυχήματος πολλαπλασιάζεται καθώς διαπιστώνεται δυσλειτουργία στην αριστερόστροφη κίνηση των βαρέων κυρίως οχημάτων που εισέρχονται στον κόμβο από δευτερέουσα οδό. Υπάρχει πρόβλεψη για εγκατάσταση φωτεινής σηματοδότησης σε όλους τους κόμβους ; Αν ναι ποιο το χρονοδιάγραμμα αυτών των εργασιών.

3. Με δεδομένο ότι δεν προβλέπονται έργα διαμόρφωσης νησίδων ούτως ώστε να αποκλειστεί ο παράγοντας θάμβωσης από τα φώτα των αντίθετα κινούμενων οχημάτων οι συνθήκες νυχτερινής οδήγησης επιβαρύνονται επιπλέον.
Yπάρχουν αναφορές από ιατρικούς επιστήμονες ότι κατά τη νυχτερινή οδήγηση ,η επαναλαμβανόμενη για ώρα αντανάκλαση των φωσφοριζόντων επιφανειών των πολύ πυκνά τοποθετημένων κορύνων προκαλεί διαταραχή του οπτικού πεδίου και κόπωση του οδηγού.

Υπάρχει πρόβλεψη για ηλεκτροφωτισμό κατά μήκος της οδού ώστε να περιοριστεί αυτός ο παράγοντας κινδύνου;

Αν δεν προκύπτει κάτι τέτοιο εκ της συμβάσεως , κατά τη γνώμη μας επιβάλλεται να προβλεφθεί άμεσα σε νέο έργο .

Αξιότιμη Κυρία Γενική Γραμματέα,

Η «αιματοβαμμένη» οδός Πατρών-Πύργου αποτελεί για τον κόσμο της Ηλείας και της Δυτικής Ελλάδας ευρύτερα ανοικτή πληγή. Η εκκίνηση των εργασιών κατασκευής της νέας Εθνικής Οδού αποτέλεσαν χαρμόσυνη είδηση όπως και αυτό το πολύ σημαντικό έργο βελτίωσης της υφιστάμενης οδού.

Είναι κρίμα να «ακυρωθεί» ως προσπάθεια λόγω κάποιων αστοχιών στον σχεδιασμό του.

Παρακαλούμε θερμά όπως μεταφέρετε τους προβληματισμούς μας στην αρμόδια Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών και τους λοιπούς εμπλεκόμενους στο εν λόγω έργο”.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup