Πέμπτη, 30 Ιουνίου 2022 11:17

Λειτουργία Αγοράς Παραγωγών Βιολογικών Προϊόντων στον Πύργο

Γράφτηκε από

Ενημερώνουμε τους βιοκαταναλωτές ότι στον Πύργο λειτουργεί η νέα αγορά παραγωγών βιολογικών προϊόντων στο πάρκο Ξυστρή, κάθε Παρασκευή απόγευμα από 13:00 -16:00.

Στην Αγορά συμμετέχουν αποκλειστικά πιστοποιημένοι βιοκαλλιεργητές από την Ηλεία, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τις όμορες Περιφέρειες, σύμφωνα και με την Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Στη νέα αγορά υπάρχει ποικιλία φρέσκων φρούτων και λαχανικών καθώς και τυποποιημένα προϊόντα.

Με τη νέα αγορά δίνεται η ευκαιρία και η δυνατότητα στους καταναλωτές βιολογικών προϊόντων του Πύργου και της ευρύτερης περιοχής να επιλέξουν υγιεινά, υψηλής διατροφικής αξίας τρόφιμα, χωρίς τοξικά συνθετικά φάρμακα και λιπάσματα.

Πιστεύουμε ότι η νέα αγορά θα έχει πολλαπλά οφέλη τόσο για τους βιοκαλλιεργητές και τους βιοκαταναλωτές, όσο και για την τοπική οικονομία και το περιβάλλον με:

- καλύτερες τιμές για παραγωγούς και καταναλωτές χωρίς ενδιάμεσες επιβαρύνσεις.

- άμεση επαφή παραγωγού-καταναλωτή, με δυνατότητα ενημέρωσης για τη μέθοδο καλλιέργειας και επίσκεψης στο κτήμα.

- φρεσκάδα και ταυτότητα των προϊόντων.

- ενίσχυση του εισοδήματος των παραγωγών, των καταναλωτών και της τοπικής οικονομίας.

- δυνατότητα υγιεινής διατροφής με τοπικά προϊόντα.

- μειωμένη επιβάρυνση του περιβάλλοντος και λόγω της μικρής απόστασης που θα διανύουν τα τρόφιμα.

Καλούμε τους βιοκαταναλωτές να στηρίξουν την αγορά, και να γνωρίσουν τους βιοκαλλιεργητές και τα προϊόντα τους.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Βιοκαλλιεργητών

Ανδρέας Βαρώτσος

Ο πρόεδρος του Αυτοδιαχειριζόμενου φορέα

Θεόδωρος Κωνσταντόπουλος

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 30 Ιουνίου 2022 10:08

Σχετικά Άρθρα

  • Βιολογικά προϊόντα: Η ακρίβεια ανέκοψε την αύξηση της κατανάλωσης
    Βιολογικά προϊόντα: Η ακρίβεια ανέκοψε την αύξηση της κατανάλωσης

    Ακόμα και πάνω από 60% υψηλότερη τιμή στα βιολογικά προϊόντα, με την ιδιωτική ετικέτα να εισέρχεται σε αυτήν την αγορά δίνοντας φθηνότερες επιλογές

    Μπορεί οι Έλληνες να αύξησαν την τελευταία εικοσαετία την κατανάλωση βιολογικών προϊόντων, πληρώνοντας σχεδόν 66 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, από 10 εκατ. ευρώ που ήταν ο τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς το 2004, όμως παραμένουν στις τελευταίες θέσεις στην κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Ευρώπη.

    Σύμφωνα με στοιχεία της τελευταίας Ειδικής Έκθεσης της ΕΕ για τη βιολογική γεωργία στην Ευρώπη, τον Σεπτέμβριο του 2024, οι Έλληνες παρουσιάζουν κατά κεφαλήν κατανάλωση σε βιολογικά προϊόντα μόλις 6 ευρώ και βρίσκονται στην 3η θέση από το τέλος, την ίδια ώρα που οι Δανοί είναι στα 365 ευρώ, δηλαδή σε καθημερινή βάση διαθέτουν τουλάχιστον ένα ευρώ για βιολογικά.

    Αν και η εποχή που τα βιολογικά προϊόντα ήταν είδη «πολυτελείας» και απευθύνονταν μόνο σε «ψαγμένους» ή σε καταναλωτές με υψηλά εισοδήματα έχει τελειώσει και οι περισσότεροι γνωρίζουν τι σημαίνει βιολογικό και γιατί είναι ακριβότερα από τα προϊόντα της συμβατικής γεωργίας, η τιμή τους παραμένει ανασταλτικός παράγοντας στην επιλογή τους από τους καταναλωτές.

    Το 2002 τα βιολογικά προϊόντα κάλυπταν μόλις το 2% του συνόλου των τροφίμων που κατανάλωναν οι Έλληνες. Το 2003 το ποσοστό αυτό ανήλθε στο 4%, σήμερα όμως δεν ξεπερνούν το 6%-10% ανάλογα με το προϊόν. Η αύξηση δεν ήταν η προσδοκώμενη, καθώς η οικονομική κρίση συρρίκνωσε τα εισοδήματα των καταναλωτών, αλλάζοντας και τις καταναλωτικές τους επιλογές.

    Βιολογικά προϊόντα: Στα ράφια 5.000 κωδικοί

    Αν και πλέον στα ράφια των καταστημάτων του οργανωμένου εμπορίου οι καταναλωτές μπορούν να βρουν περισσότερους από 5.000 κωδικούς τέτοιων προϊόντων, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, κρέας, γαλακτοκομικά, αλλά και τυποποιημένα προϊόντα όπως ζυμαρικά, όσπρια, δημητριακά, ελαιόλαδα, καλλυντικά, ροφήματα, κρασιά και μπίρες, το ποσοστό επί του συνόλου του τζίρου παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι οι τιμές των προϊόντων έχουν αποκτήσει πιο ρεαλιστική απόκλιση σε σχέση με το παρελθόν.

    Οι άνθρωποι της αγοράς μάλιστα τονίζουν ότι ένας ακόμα λόγος της εικόνας αυτής είναι και η καλή ποιότητα των προϊόντων συμβατικής γεωργίας, που κάνει τελικά τους καταναλωτές να σκέφτονται την τιμή περισσότερο όταν επιλέγουν φρούτα, λαχανικά, κρέας ή άλλα προϊόντα.

    «Παρότι έκλεισε αρκετά η ψαλίδα στις τιμές, τα βιολογικά παραμένουν ακριβά, ακόμα και πάνω από 50% σε κάποιες κατηγορίες», επισημαίνει στέλεχος μεγάλης αλυσίδας σουπερμάρκετ. Σύμφωνα με τον ίδιο, ενδεικτικά, ένα καλάθι δέκα προϊόντων που περιλαμβάνει γάλα, τυρί φέτα, ελαιόλαδο εξαιρετικό παρθένο, τομάτα χυμό, πατάτες, μπανάνες, αβγά, μακαρόνια, κοτόπουλο και μπίρα, κοστίζει εάν πρόκειται για βιολογικά 58,74 ευρώ, ενώ για συμβατικά 36,43 ευρώ, δηλαδή 61,2% ακριβότερα. Η διαφορά αυτή των 12,31 ευρώ αποτρέπει την πλειονότητα των καταναλωτών από καθημερινές αγορές βιολογικών αγαθών.

    Όπως λένε στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, ο τομέας των βιολογικών προϊόντων είναι σημαντικός και στο μέλλον θα αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο. «Για τον λόγο αυτόν εμπλουτίζουμε συνεχώς την γκάμα των προϊόντων μας και προσπαθούμε να καλύπτουμε όλο το σύνολο των απαιτήσεων των πελατών μας. Μάλιστα, η οικονομική κρίση που βιώνουν οι καταναλωτές στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη οδήγησε τις επιχειρήσεις να βάζουν στα ράφια τους και βιολογικά ιδιωτικής ετικέτας, καθώς στις μέρες μας το σημαντικότερο κριτήριο επιλογής είναι η τιμή. Έτσι, κρατούμε τους καταναλωτές που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα αγόραζαν», αναφέρει.

    Η ψαλίδα της τιμής

    Σε μια εποχή που η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος είναι παγκόσμιο φαινόμενο, οι λιανέμποροι τροφίμων υποστηρίζουν ότι για να ενισχυθεί περαιτέρω η κατανάλωση θα πρέπει να κλείσει ακόμα περισσότερο η ψαλίδα της τιμής, καθώς το ενδιαφέρον από τους καταναλωτές υπάρχει.

    Σύμφωνα με παλαιότερες έρευνες, στην Ελλάδα οι 8 στους 10 καταναλωτές δήλωναν ότι γνωρίζουν τι σημαίνει βιολογικό προϊόν, το προτιμούν, αλλά θεωρούν ότι είναι ακριβό, ενώ έρευνα της Focus Bari τον Φεβρουάριο του 2024 έβρισκε σύμφωνους μόνο τρεις στους δέκα καταναλωτές να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για να βάλουν στο καλάθι τους βιολογικά τρόφιμα.

    Πηγή: Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ» - In.gr

  • Ξυστρή: Δημοπρατείται η επισκευή της εμβληματικής καμινάδας
    Ξυστρή: Δημοπρατείται η επισκευή της εμβληματικής καμινάδας

    Βασίλης Παναγόπουλος «Το έργο σώθηκε στο παρά πέντε»

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Μετά από καθυστέρηση αρκετών χρόνων, το έργο που θα εξασφαλίσει την εμβληματική εικόνα της υψικαμίνου στο παλιό εργοστάσιο Ξυστρή αλλά και τη συνολική ασφάλεια του χώρου είναι έτοιμο πλέον προς δημοπράτηση. Ήδη από την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου Πύργου έχει γίνει η έγκριση της δαπάνης και η δέσμευση πίστωσης του ποσού των 485.000 ευρώ που απαιτούνται για την υλοποίηση του έργου (το οποίο κατανέμεται στους προϋπολογισμούς του ’24 και ’25), ενώ όπως δηλώνει στο ilialive.gr ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Βασίλης Παναγόπουλος, η δημοπρασία αναμένεται τον επόμενο μήνα, καθώς ο Αύγουστος δεν ενδείκνυται για τέτοιες διαδικασίες λόγω αδειών και υπολειτουργίας όλων των τμημάτων.

    «Είναι ένα ακόμη έργο που κινδύνευε να απενταχθεί, καθώς είχε τελματώσει η μελέτη. Το σώσαμε πραγματικά στο παρά πέντε… Συνεχίσαμε την ολοκλήρωσή της με συντονισμένες ενέργειες των Υπηρεσιών μας και εξωτερικών συνεργατών , την υποβάλλαμε στη Διαχειριστική Αρχή οπότε τώρα το έργο βαδίζει προς δημοπράτηση. Επειδή ο Αύγουστος είναι «νεκρός» μήνας, αναμένουμε οι διαδικασίες της δημοπράτησης να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο. Ελπίζουμε να μην υπάρξουν προσφυγές ώστε μετά την ολοκλήρωση της δημοπρασίας να μπει σύντομα ο ανάδοχος» δηλώνει στο ilialive.gr ο κ. Παναγόπουλος.

    Το έργο «Επισκευή ενίσχυση υψικαμίνου & συμπληρωματικές εργασίες προστασίας κτιριακών όγκων θεματικού πάρκου Ξυστρή-ΠΔΕ» διασφαλίζει την στατική επάρκεια της υψικαμίνου, και «απελευθερώνονται» οι χώροι του Θεματικού Πάρκου Ξυστρή που μέχρι και σήμερα είναι περιφραγμένοι και απαγορευμένοι προς χρήση λόγω έλλειψης ασφαλών συνθηκών και κυρίως από το κέλυφος του παλιού εργοστασίου. « Με την ολοκλήρωση αυτής της κατασκευής, θα γίνει η παραλαβή όλου του κτηριακού συγκροτήματος του Θεματικού Πάρκου Ξυστρή και θα αρχίσει να λειτουργεί ο χώρος με ασφάλεια, αφού βέβαια απομονώσουμε-όπως φαίνεται και στη μελέτη- το κέλυφος του παλιού εργοστασίου προς αποφυγή ατυχήματος. Θα αρθεί η επικινδυνότητα της καμινάδας για να δοθεί όλο το συγκρότημα προς χρήση με ασφάλεια» συνεχίζει ο κ. Παναγόπουλος.

    Επισκευάζεται και η παιδική χαρά

    Στην υπογραφή σύμβασης για την επισκευή και πιστοποίηση της παιδικής χαράς στο χώρο του Θεματικού Πάρκου Ξυστρή, θα προχωρήσει άμεσα η Δημοτική Αρχή, όπως ενημερώνει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος. Θα επισκευαστούν ή θα αντικατασταθούν όργανα και παιχνίδια για να δοθεί σύντομα με ασφάλεια προς χρήση.

  • Πύργος: Επιστρέφει στην πλ. Μίκη Θεοδωράκη (Νικάκη) η λαϊκή αγορά του Σαββάτου
    Πύργος: Επιστρέφει στην πλ. Μίκη Θεοδωράκη (Νικάκη) η λαϊκή αγορά του Σαββάτου

    Η Δημοτική Επιχείρηση Πύργου ΑΕ ΟΤΑ ανακοινώνει την επαναφορά της λαϊκής αγοράς στην περιοχή της πλατείας Νικάκη το προσεχές Σάββατο 20/7/2024, μετά την προσωρινή αναβολή της το προηγούμενο Σάββατο λόγω των απαραίτητων έργων που πραγματοποιούνται στην περιοχή.

    Η ΔΕΠΑΕ ΟΤΑ ζητά την κατανόηση των κατοίκων και των επισκεπτών για την αναστάτωση που προκλήθηκε. Παρ’ όλο που τα έργα συνεχίζονται στην περιοχή, η δημοτική επιχείρηση έχει αναδιαμορφώσει τον χώρο εκτέλεσης της λαϊκής διασφαλίζοντας την καλύτερη και ασφαλέστερη λειτουργία της.

    «Σας προσκαλούμε όλους να επισκεφθείτε τη λαϊκή αγορά και να απολαύσετε τα φρέσκα προϊόντα και τις μοναδικές προσφορές των τοπικών παραγωγών μας.

    Η στήριξη της τοπικής μας αγοράς συμβάλλει στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και της κοινότητάς μας!» τονίζεται στην ανακοίνωση.

    Το ισχύον πρόγραμμα των αγορών έχει αναπροσαρμοστεί και αναρτηθεί στην σελίδα της επιχείρησης.

    Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε στο 26210 25650.

  • Δήμος Πύργου: Το πρόγραμμα των Λαϊκών Αγορών
    Δήμος Πύργου: Το πρόγραμμα των Λαϊκών Αγορών

    laiki dimos ioul

  • Βιολογικά: Μέχρι 16 Ιουνίου η υποβολή αιτημάτων τροποποίησης
    Βιολογικά: Μέχρι 16 Ιουνίου η υποβολή αιτημάτων τροποποίησης

    Προθεσμία, έως και τις 16 Ιουνίου, έχουν οι δικαιούχοι του μέτρου των Βιολογικών που βρίσκονται στο τρίτο έτος εφαρμογής της δράσης, προκειμένου να υποβάλουν φέτος αίτημα τροποποίησης ή μεταβίβασης, το οποίο θα αφορά στα επόμενα έτη εφαρμογής της κάθε δράσης και θα ισχύει μέχρι τη λήξη των δεσμεύσεών του.

    Σύμφωνα με τροποποίηση της Εγκυκλίου για τον καθορισμό των διαδικασιών ανάκλησης και τροποποίησης των αποφάσεων ένταξης των δικαιούχων όλων των δράσεων της πρόσκλησης για την υποβολή αιτήσεων στήριξης για συμμετοχή στο Μέτρο 11 «Βιολογικές Καλλιέργειες» του έτους 2022:

    «Ο δικαιούχος δύναται να υποβάλει μέσω του ΠΣ ένα και μόνο αίτημα τροποποίησης ανά έτος εφαρμογής κατά το χρονικό διάστημα από 1 ης Απριλίου έως και τη 15η Μαΐου κάθε έτους, το οποίο θα αφορά στα επόμενα έτη εφαρμογής της κάθε δράσης και θα ισχύει μέχρι τη λήξη των δεσμεύσεών του. Κατ’ εξαίρεση για το 3ο έτος εφαρμογής το χρονικό διάστημα ορίζεται από 1ης Απριλίου έως και τη 16η Ιουνίου. Σε κάθε περίπτωση και εφόσον εγκριθεί το αίτημα του δικαιούχου, εφαρμόζονται κυρώσεις όπου προβλέπεται».

    Επίσης:

    Ο μεταβιβαστής με αίτημά του μέσω του ΠΣ δηλώνει το σύνολο ή τμήμα της ενταγμένης στη Δράση/σεις εκμετάλλευσης που επιθυμεί να μεταβιβάσει, καθώς και τα στοιχεία του αποδέκτη της μεταβίβασης. Ο μεταβιβαστής σε κάθε περίπτωση οφείλει να τηρεί τις δεσμεύσεις του για το χρονικό διάστημα που καθορίζεται για το προηγούμενο έτος εφαρμογής για το οποίο υπέβαλε ΕΑΕ/αίτηση πληρωμής.

    Ο αποδέκτης με τη σειρά του, αφού εγγραφεί στο ΠΣ, αποδέχεται τη μεταβίβαση, η οποία σημαίνει και την αποδοχή των δεσμεύσεων που είχε αναλάβει ο μεταβιβαστής. Ο αποδέκτης είναι υποχρεωμένος να κάνει την αποδοχή για το σύνολο του αιτήματος του μεταβιβαστή, καθώς μερική αποδοχή δεν νοείται. Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταβίβασης ο αποδέκτης εκτυπώνει το οριστικοποιημένο έντυπο. Ο αποδέκτης υποχρεούται να συνάψει σύμβαση με γεωπόνο σύμβουλο και να καταχωρήσει τη σύμβαση αυτή στο ΠΣ, καθώς και νέα σύμβαση ή τροποποίηση ήδη υπάρχουσας με Οργανισμό Ελέγχου και Πιστοποίησης (ΟΕΠ).

    Η περίοδος υποβολής του αιτήματος μεταβίβασης από το δικαιούχο- μεταβιβαστή ορίζεται από 1 ης Απριλίου έως και τη 15η Μαΐου κάθε έτους και το αίτημα αφορά το επόμενο έτος εφαρμογής. Κατ’ εξαίρεση για το 3ο έτος εφαρμογής το χρονικό διάστημα ορίζεται από 1ης Απριλίου έως και τη 16η Ιουνίου.

    Πηγή: Etheas.gr

  • Τέλος η παράταση για POS σε περίπτερα, ταξί, λαϊκές - Το πρόστιμο από 1η Απριλίου
    Τέλος η παράταση για POS σε περίπτερα, ταξί, λαϊκές - Το πρόστιμο από 1η Απριλίου
    Τελειώνει η παράταση για τα POS. Από τη Δευτέρα, όσοι επαγγελματίες ανήκουν σε 35 κλάδους και αρνηθούν να δεχθούν πληρωμές με POS θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμα που φτάνουν τα 1.500 ευρώ.

    Τέλος χρόνου για χιλιάδες επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε 35 κλάδους της οικονομίας οι οποίοι από την Δευτέρα 1η Απριλίου είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν τερματικά POS και να δέχονται πληρωμές με κάρτα. Μεταξύ αυτών είναι ταξί, περίπτερα, παντοπωλεία, λαϊκές αγορές, θέατρα, κινηματογράφοι, μεσιτικά γραφεία και σειρά ακόμα επαγγελματικών κλάδων. Στην τελική ευθεία περνά όμως και η διαδικασία ολοκλήρωσης της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS. Ήδη η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει αποστείλει 136.673 ενημερωτικά e-mail σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις που δεν έχουν ακόμα προχωρήσει στη διασύνδεση ταμειακής μηχανής με POS.

    Από τη Δευτέρα, όσοι επαγγελματίες ανήκουν σε 35 κλάδους και αρνηθούν να δεχθούν πληρωμές με κάρτα ή δεν έχουν εγκαταστήσει POS θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμα που φτάνουν τα 1.500 ευρώ. Μάλιστα τη Δευτέρα, πρώτη ημέρα εφαρμογής του μέτρου μεικτά συνεργεία της ΑΑΔΕ και του υπουργείου Ανάπτυξης θα προχωρήσουν σε ελέγχους.

    Οι 35 κλάδοι που υποχρεούνται να δέχονται πληρωμές με κάρτα

    47.11 Λιανικό εμπόριο σε μη εξειδικευμένα καταστήματα που πωλούν κυρίως τρόφιμα, ποτά ή καπνό

    47.19 Άλλο λιανικό εμπόριο σε μη εξειδικευμένα καταστήματα

    47.29 Λιανικό εμπόριο άλλων τροφίμων σε εξειδικευμένα καταστήματα

    47.81 Λιανικό εμπόριο τροφίμων, ποτών και καπνού, σε υπαίθριους πάγκους και αγορές

    47.82 Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων και υποδημάτων, σε υπαίθριους πάγκους και αγορές

    47.89 Λιανικό εμπόριο άλλων ειδών σε υπαίθριους πάγκους και αγορές

    47.99 Άλλο λιανικό εμπόριο εκτός καταστημάτων, υπαίθριων πάγκων ή αγορών

    49.32 Εκμετάλλευση ταξί

    64.91 Χρηματοδοτική μίσθωση (leasing)

    65.11 Ασφάλειες ζωής

    66.12 Δραστηριότητες σχετικές με συναλλαγές συμβάσεων χρεογράφων και αγαθών

    66.19 Άλλες δραστηριότητες συναφείς προς τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, με εξαίρεση τις ασφαλιστικές δραστηριότητες και τα συνταξιοδοτικά ταμεία

    66.21 Αξιολόγηση κινδύνων και ζημιών

    66.22 Δραστηριότητες ασφαλιστικών πρακτόρων και μεσιτών

    66.29 Άλλες δραστηριότητες συναφείς προς τις ασφαλίσεις και τα συνταξιοδοτικά ταμεία

    66.30 Δραστηριότητες διαχείρισης κεφαλαίων

    68.10 Αγοραπωλησία ιδιόκτητων ακινήτων

    70.21 Δραστηριότητες δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας

    73.11 Διαφημιστικά γραφεία

    73.12 Παρουσίαση στα μέσα ενημέρωσης

    73.20 Έρευνα αγοράς και δημοσκοπήσεις

    77.35 Ενοικίαση και εκμίσθωση εξοπλισμού αεροπορικών μεταφορών

    77.40 Εκμίσθωση πνευματικής ιδιοκτησίας και παρεμφερών προϊόντων, με εξαίρεση τα έργα με δικαιώματα δημιουργού

    78.10 Δραστηριότητες γραφείων εύρεσης εργασίας

    78.20 Υπηρεσίες γραφείων εύρεσης προσωρινής απασχόλησης

    78.30 Άλλες υπηρεσίες διάθεσης ανθρώπινου δυναμικού

    82.20 Δραστηριότητες τηλεφωνικών κέντρων

    82.30 Οργάνωση συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων

    85.42 Τριτοβάθμια εκπαίδευση

    85.52 Πολιτιστική εκπαίδευση

    85.60 Εκπαιδευτικές υποστηρικτικές δραστηριότητες

    90.01 Τέχνες του θεάματος

    90.04 Εκμετάλλευση αιθουσών θεαμάτων και συναφείς δραστηριότητες

    91.01 Δραστηριότητες βιβλιοθηκών και αρχειοφυλακείων

    95.23 Επιδιόρθωση υποδημάτων και δερμάτινων ειδών

    Πηγή: dnews.gr

  • Λαχανικά και φρούτα: Πάνω από 150% οι αυξήσεις στις λαϊκές αγορές
    Λαχανικά και φρούτα: Πάνω από 150% οι αυξήσεις στις λαϊκές αγορές

    Στα ύψη έχουν φτάσει οι τιμές των οπωροκηπευτικών στις λαϊκές αγορές. Μέσα σε έναν χρόνο, οι αυξήσεις στη χονδρική έχουν ξεπεράσει το 150% ενώ οι καταναλωτές ψωνίζουν με μέτρο και επιλέγουν τις μεσημεριανές ώρες για να πετύχουν χαμηλότερες τιμές.

    Κάθε βδομάδα αλλάζουν οι τιμές

    Οι καταναλωτές μετράνε και τα ψιλά καθώς οι τιμές καλπάζουν σε φρούτα και λαχανικά. Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, έχουν αυξηθεί 12,5% ενώ οι τιμές χονδρικής έχουν ανέβει. Ειδικότερα οι τιμές έχουν ανέβει στα εξής προϊόντα:

    • Κουνουπίδι 160%
    • Μπρόκολο 100%
    • Κολοκύθια 88%
    • Ακτινίδια 50%
    • Αχλάδια (κρυστάλλια) 40%

    Σύμφωνα με παραγωγούς της λαϊκής αγοράς, οι αυξήσεις των τιμών οφείλονται τόσο στην αύξηση του κόστους παραγωγής όσο και στη μείωσή της εξαιτίας των καιρικών συνθηκών, ενώ την ίδια στιγμή καταγγέλλουν τα φαινόμενα αισχροκέρδειας από τους μεσάζοντες που οδηγούν όλο και πιο ψηλά τις τιμές.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Ποσό 180 εκατ. ευρώ για την προώθηση ελληνικών γεωργικών προϊόντων και οίνου ανά την υφήλιο
    Ποσό 180 εκατ. ευρώ για την προώθηση ελληνικών γεωργικών προϊόντων και οίνου ανά την υφήλιο

    Σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου ταξιδεύουν τα ελληνικά γεωργικά προϊόντα και ο οίνος με τη βοήθεια των προγραμμάτων ενημέρωσης και προώθησης που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ελληνικό δημόσιο.

    «Η χώρα μας παράγει πλήθος αγροτικών προϊόντων και τροφίμων τα οποία παρουσιάζουν ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά, έχουν υψηλή διατροφική αξία ενώ συγχρόνως είναι και ασφαλή. Παράγουμε συνολικά 116 ΠΟΠ και ΠΓΕ αγροτικά προϊόντα, 147 ΠΟΠ και ΠΓΕ οίνους και πλήθος προϊόντων χωρίς γεωγραφική ένδειξη» είπε στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο προϊστάμενος της διεύθυνσης προώθησης γεωργικών προϊόντων του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Νίκος Ταβουλάρης. Και πρόσθεσε «τα ελληνικά προϊόντα μπορούν να καταστούν ανταγωνιστικά σε όλες τις αγορές παγκοσμίως. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις έχουν συγκριτικά ή και απόλυτα πλεονεκτήματα έναντι άλλων από χώρες τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και τρίτων χωρών».
    Σε αυτό σύμφωνα με τον ίδιο συμβάλλουν οι ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα και επιτρέπουν στους αγρότες «να παράγουν προϊόντα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που δουλειά μας είναι να αναδείξουμε».

    Μέσω των προγραμμάτων ενημέρωσης και προώθησης δίνεται οι δυνατότητα σε παραγωγούς να «ταξιδέψουν» τα προϊόντα τους σε ευρωπαϊκές αγορές αλλά και αγορές τρίτων χωρών, αυξάνοντας έτσι το πελατολόγιό τους και βρίσκοντας νέες εμπορικές διεξόδους.
    «Για να γίνει όμως αυτό, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν οι ποσότητες που μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση. Για τον λόγο αυτό, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στηρίζει την δημιουργία συνεργατικών σχημάτων μέσω των διεπαγγελματικών οργανώσεων, των συνεταιρισμών και των ομάδων παραγωγών» σημειώνει.

    Σε εξέλιξη 22 προγράμματα

    Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με στοιχεία από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «τρέχουν» 22 προγράμματα για την ενημέρωση και την προώθηση των γεωργικών προϊόντων, προϋπολογισμού 42,7 εκατ. ευρώ.
    «Ετοιμαζόμαστε να συμβασιοποιήσουμε άλλα έξι προγράμματα που εγκρίθηκαν πρόσφατα, προϋπολογισμού 11,7 εκατ. Ευρώ ανεβάζοντας έτσι τον συνολικό προϋπολογισμό στα 55 εκατ. Ευρώ περίπου» ανέφερε ο κ. Ταβουλάρης.
    «Παράλληλα, ολοκληρώνεται το νέο κανονιστικό πλαίσιο για τους οίνους. Με τον τρόπο αυτό θα ενεργοποιήσουμε και τα δυο μέτρα που αφορούν τον οίνο, με τον ετήσιο προϋπολογισμό εκεί να φτάνει τα 12,8 εκατ. ευρώ» σημείωσε και πρόσθεσε «Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο. Ειδικά στο κρασί ο προϋπολογισμός υπερκαλύπτεται».

    Τα προγράμματα

    Τα προγράμματα ενημέρωσης και προώθησης για τα γεωργικά προϊόντα έχουν ως κύριο στόχο την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων αυτών αλλά και για την προβολή της σημασίας των κοινοτικών συστημάτων που αφορούν ΠΟΠ, ΠΓΕ και βιολογικά προϊόντα.
    Παράλληλα, βασικό στόχο αποτελεί και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της κατανάλωσης γεωργικών προϊόντων και ορισμένων προϊόντων διατροφής της Ε.Ε. Αφορούν προϊόντα με ή χωρίς Γεωργική Ένδειξη (ΓΕ) τόσο στην ευρωπαϊκή αγορά όσο και σε τρίτες χώρες.
    Ειδικότερα για τα προγράμματα οίνου, θα ενεργοποιηθεί το μέτρο που αφορά την προώθηση οίνου σε τρίτες χώρες αλλά και αυτό της ενημέρωσης για την σωστή κατανάλωση του κρασιού αλλά και τις συνέπειες από την επιβλαβή κατανάλωση και αφορούν την ευρωπαϊκή αγορά.

    Η χρηματοδότηση

    Σημαντικό ρόλο σε αυτά τα προγράμματα αλλά και στους λόγους που οι παραγωγοί επιλέγουν να ενταχθούν σε αυτά, είναι η προσφερόμενη χρηματοδότηση.
    Τα προγράμματα ενημέρωσης και προώθησης για τα γεωργικά προϊόντα είναι συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση σε ποσοστό που φτάνει το 70% για την εσωτερική αγορά και το 80% για τις τρίτες χώρες.
    Ο ετήσιος προϋπολογισμός σε επίπεδο Ευρωπαϊκή Ένωσης, για τα προγράμματα αυτά είναι περίπου 81 εκατ. ευρώ για την ευρωπαϊκή αγορά και 85 εκατ. ευρώ για τρίτες χώρες.
    Τα προγράμματα αυτά έχουν ένα ορίζοντα υλοποίησης από ένα έως τρία χρόνια.
    Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει το φάκελο με τη πρότασή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εγκρίνονται και στην συνέχεια ξεκινά η υλοποίησή τους μέσω σύναψης σύμβασης μεταξύ του ΥΠΑΑΤ και των δικαιούχων.
    Ο ετήσιος προϋπολογισμός για τα προγράμματα που αφορούν στον οίνο ανέρχεται σε 10 εκατ. (χρηματοδότηση από Ευρ. Επιτροπή 5 εκατ. ευρώ, 3 εκατ. ευρώ από εθνικούς πόρους και 2 εκατ. ευρώ από ιδίους πόρους των συμμετεχόντων) για την περίπτωση προγραμμάτων προώθησης οίνου για εκτός Ευρώπης χώρες ενώ για το πρόγραμμα της ενημέρωσης στην εσωτερική αγορά 2,8 εκατ. (1,4 εκατ. ευρωπαϊκοί πόροι και 840.000 ευρώ εθνικοί πόροι).

    Σύμφωνα με τον κ. Ταβουλάρη «οι βασικές χώρες για το πρόγραμμα της ενημέρωσης για το κρασί είναι η Ελλάδα, η Γερμανία και η Πολωνία. Για τις τρίτες χώρες είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και το Ηνωμένο Βασίλειο».
    Και συμπλήρωσε «κάθε χρόνο τα προγράμματα για την προώθηση των γεωργικών προϊόντων και το κρασί είναι έτοιμα να υποδεχθούν νέες συμμετοχές».
    Και τα προγράμματα αυτά έχουν ένα ορίζοντα υλοποίησης από ένα έως τρία χρόνια ενώ τα αιτήματα κατατίθενται και εγκρίνονται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
    Για το 2024, τα προγράμματα που αφορούν τα γεωργικά προϊόντα έχουν «ανοίξει» από τις 18 Ιανουαρίου και θα δέχονται φακέλους έως και τις 14 Μαΐου.
    Για τους οίνους, όπως ανέφερε ο κ. Ταβουλάρης εντός του Απριλίου αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

    Οι Δράσεις

    Μέσω των προγραμμάτων όπως σημειώνει ο προϊστάμενος διεύθυνσης προώθησης γεωργικών προϊόντων του ΥΠΑΑΤ οι δυνατότητες που δίνονται σε όσους εκδηλώσουν ενδιαφέρον είναι πολλές.
    «Υπάρχουν δράσεις που αφορούν σε δημόσιες σχέσεις (προβολή σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, κοινωνικά δίκτυα), συμμετοχή σε εκδηλώσεις, εκθέσεις, δειγματοδιανομές κ.α.» σημείωσε.
    Επίσης, σημαντικό είναι ότι δίνεται η δυνατότητα εκπόνησης μελέτης για αγορές-στόχους, που επιθυμεί κάποιος να ενταχθεί. «Όλες αυτές οι δράσεις συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ελλάδα» υπογράμμισε.

    Δικαιούχοι

    Το ενδιαφέρον για ένταξη σε αυτά τα προγράμματα όπως είπε ο κ. Ταβουλάρης είναι μεγάλο.
    Στα προγράμματα για τον οίνο μπορούν να ενταχθούν και μεμονωμένοι οινοπαραγωγοί, αλλά μόνο σε αυτά για τις τρίτες χώρες.
    Στη Ε.Ε. εντάσσονται μόνο όσοι εκπροσωπούν ζώνες παραγωγής ΠΟΠ ή ΠΓΕ οίνων.
    «Σε κάθε περίπτωση και για όλα τα προγράμματα ενημέρωσης και προώθησης των γεωργικών μας προϊόντων, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι αντιπροσωπεύουν το προϊόν του οποίου αιτούνται την προώθηση. Θα πρέπει δηλαδή να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 50% του όγκου παραγωγής ή το 50% της εμπορεύσιμης αξίας του προϊόντος που θέλουν να προωθήσουν.
    Για αυτούς ακριβώς τους λόγους η δημιουργία συνεργατικών σχημάτων αποτελεί μια διέξοδο για την προώθηση των αγροτικών μας προϊόντων» κατέληξε.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ