Ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας που προβλέπει τη δημιουργία Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης, στον χερσαίο χώρο. Σύμφωνα με το σχεδιασμό μεταξύ άλλων, δημιουργείται Βάση Ετοιμότητας / Επιφυλακής στην Ανδραβίδα.
Στη μνήμη του νεαρού αναρριχητή Θεοφάνη Ερμή Θεοχαρόπουλου, που βρήκε τραγικό θάνατο τον περασμένο Ιανουάριο στα Τζουμέρκα, ο Εθνικός Μηχανισμός θα φέρει το όνομα του. Ο Ερμής Θεοχαρόπουλος κρατήθηκε στη ζωή για τέσσερις ώρες, στα χέρια του πατέρα του. Χάθηκε όμως από την αδυναμία διάσωσης και έγκαιρης διακομιδής του στο νοσοκομείο. Η απώλεια του Θεοφάνη Ερμή ανέδειξε τις μεγάλες ελλείψεις στον τομέα εναέριας διάσωσης, όχι μόνο για τους λάτρεις της ορειβασίας και της αναρρίχησης, αλλά και για κάθε πολίτη που επιλέγει να μην εγκαταλείψει τον τόπο του, αν και δυσπρόσιτος και απομακρυσμένος, και μπορεί κάποια στιγμή να βρεθεί σε κίνδυνο. Η κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι η δαπάνη για τη λειτουργία και την υπηρεσία διάσωσης από τον Μηχανισμό, θα βαρύνει το κράτος και όχι τους ανθρώπους που θα χρειαστούν τη συνδρομή του. Μέχρι να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες, για την αγορά πτητικών μέσων με τα οποία θα στηριχθεί η αποστολή του Πυροσβεστικού Σώματος και έως την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού θα συναφθούν συμβάσεις μίσθωσης πτητικών μέσων και εξειδικευμένου προσωπικού με ιδιωτικές εταιρείες.
Στα κόμματα της αντιπολίτευσης που ήγειραν ζήτημα για την προοπτική σύναψης συμβάσεων με ιδιωτικές εταιρείες, απάντησε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης. «Είναι λάθος, κατά την άποψή μου, να συζητούμε με αυτή την εντύπωση, ότι ο ιδιωτικός τομέας μόνο κακά φέρνει. Όταν συνεργάζεται σωστά με τον δημόσιο τομέα, φέρνει πάρα πολλά καλά στον τόπο και παντού. Είναι γνωστές σε όλη την Ευρώπη και είναι καταξιωμένες οι διαδικασίες όπου υπάρχει η σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα», είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης και εξήγησε: «Επιδιώκουμε να κάνουμε πιο γρήγορες τις διαδικασίες, να έχουμε πιο γρήγορη ορεινή διάσωση».
Με «νομοτεχνική βελτίωση» στο νομοσχέδιο, δύο από τις έξι Βάσεις Ετοιμότητας του Μηχανισμού θα «μετακινηθούν». Η μια Βάση Ετοιμότητας και Επιφυλακής, αντί για το Άκτιο θα γίνει στα Γιάννενα. Η δεύτερη Βάση αντί για τη Λάρισα θα γίνει στο Βόλο.
Έτσι για τις ανάγκες σχεδίασης και υλοποίησης του Eθνικού Σχεδίου Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης (ΕΣΕΕΔ), συστήνονται, ως ειδικές Περιφερειακές Υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Σ.), Βάσεις Ετοιμότητας/Επιφυλακής στην Ελευσίνα, τη Θεσσαλονίκη, τον Βόλο, το Ηράκλειο Κρήτης, τα Γιάννενα, την Ανδραβίδα. Στo πλαίσιο επικαιροποίησης του Εθνικού Σχεδίου Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης, θα είναι δυνατό να τροποποιείται και ο αριθμός των Βάσεων Ετοιμότητας και Επιφυλακής.
«Οι Βάσεις Ετοιμότητας και Επιφυλακής επελέγησαν, με κριτήρια επιχειρησιακά. Οι Βάσεις επελέγησαν σε σχέση με την επισκεψιμότητα των ορεινών όγκων, σε σχέση με τον πληθυσμό που υπάρχει, με τα ατυχήματα ανά περιοχή», είπε ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Ευάγγελος Τουρνάς. Ο υφυπουργός υπογράμμισε επίσης ότι «στήνεται ένας Μηχανισμός που θα κάνει πρωτογενή διακομιδή, από το σημείο του συμβάντος».
«Ο εθνικός μηχανισμός θεσπίζεται για την ενίσχυση του έργου του Πυροσβεστικού Σώματος, το οποίο θα τροφοδοτηθεί με υλικοτεχνικό εξοπλισμό, υποδομές και προσωπικό, ακριβώς για τη διενέργεια επιχειρήσεων αυτής της μορφής», είπε ο εισηγητής της ΝΔ, Στέφανος Γκίκας και υπογράμμισε ότι «οι επιχειρήσεις εναέριας έρευνας και διάσωσης θα πραγματοποιούνται υπό τον πλήρη και αποκλειστικό έλεγχο του Πυροσβεστικού Σώματος και βεβαίως, θα γίνονται δωρεάν».
Πηγή: naftemporiki.gr