Τετάρτη, 26 Απριλίου 2023 10:54

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε από το 2ο Δημοτικό Αμαλιάδας η 1η Συνεργατική Διημερίδα Σχεδίων Δράσης για την Σχολική Βία και τον εκφοβισμό

Γράφτηκε από

Μία ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική διημερίδα οργανώθηκε και φιλοξενήθηκε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας με πρωτοβουλία και συντονισμό από την εκπαιδευτικό κ. Πετροπούλου Ευγενία επιτυγχάνοντας την αγαστή συνεργασία όλων των Σχεδίων δράσης. Κεντρικό της θέμα η Σχολική βία και ο εκφοβισμός, θέμα που προέκυψε ως διεύρυνση του θέματος στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων «Ασφαλώς …κυκλοφορώ».

Αυτή η πρωτοβουλία που είχε ως αποδέκτες γονείς, κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς της περιοχής, προσπάθησε να συμβάλει στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φαινομένων που συχνά απασχολούν οικογένεια και σχολείο.

Την πρώτη ημέρα η Ψυχολόγος κ. Ειρήνη Μεσσήνη παρουσίασε σε γονείς και εκπαιδευτικούς το θέμα «Σχολική Βία, Ασφάλεια και Ψυχική Υγεία στο σχολικό περιβάλλον». Οι επιστημονικές θέσεις επί του θέματος τέθηκαν με τη μορφή επιμόρφωσης και οι παρευρισκόμενοι γονείς και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με την ομιλήτρια και να θέσουν τα ερωτήματά τους.

2o dimotiko amal sxoliki via 2

Βιβλιοπαρουσίαση, Συνέντευξη, Θεατρικό και Τραγούδια από τους μαθητές και τις μαθήτριες

Στην εκδήλωση της επομένης φιλοξενήθηκε ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας κ. Κωνσταντίνος Χριστόπουλος, ο οποίος κατάφερε να δώσει το μήνυμα του βιβλίου του «Το αγανακτισμένο προαύλιο» σε όλους. Ένα παραμύθι το οποίο δείχνει τον δρόμο προς την κατανόηση, την αποδοχή, τον σεβασμό της διαφορετικότητας και μιλάει στις καρδιές, τους φόβους, τις ανάγκες και τα δικαιώματα όλων των παιδιών. Αλλά καταφέρνει, όπως τόνισε, να μας μεταφέρει σε μια πραγματικότητα, που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, να διαχειριστούμε και όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε το στόχο μας, φτιάχνοντας ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον, όπου ο εκφοβισμός και η βία δεν έχουν χώρο. Οι αξίες και τα αισθήματα που πρέπει να καλλιεργούνται από τους μαθητές, για να μην υπάρχει βία, είναι η ενσυναίσθηση, το θάρρος, η αγάπη, η αποδοχή, η αυτοπεποίθηση, η αλληλεγγύη, ο σεβασμός, η φιλία, η ελπίδα, ο αυτοσεβασμός, η συμπαράσταση και η συνεργασία, όπως τα ανέδειξαν οι μαθητές.

Ακολούθησε συνέντευξη του συγγραφέα από μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης, θεατρική παράσταση από τους μαθητές της Γ΄ τάξης , προβολή κινουμένων σχεδίων της Α΄ τάξης και ακολούθησαν τραγούδια των μαθητών της Β’,Γ΄,Δ΄ και Ε΄ τάξης. Οι εντυπώσεις ήταν θετικές για όλους, και σε αυτό συνέβαλαν ο Διευθυντής και όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Σημαντική ήταν η παρέμβαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, που από την πρώτη στιγμή ενίσχυσαν την όλη πρωτοβουλία. Η επιτυχία της διημερίδας οφείλεται στην Οργάνωση από τους υπεύθυνους σχεδίου δράσης: «Αλλάζοντας τον χώρο του σχολείου αλλάζει η μάθηση» και στην Συνδιοργάνωση «Δράσεις σχολικής βιβλιοθήκης», «Ενδοσχολική επιμόρφωση», «Καινοτόμες πρακτικές στη διδασκαλία και μάθηση», «Ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών μεταξύ σχολείου-οικογένειας».

2o dimotiko amal sxoliki via 3

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 26 Απριλίου 2023 10:28

Σχετικά Άρθρα

  • Πού οφείλεται η απάθεια των εφήβων στη βία συνομηλίκων τους - Η δρ. Θεοτοκά εξηγεί
    Πού οφείλεται η απάθεια των εφήβων στη βία συνομηλίκων τους - Η δρ. Θεοτοκά εξηγεί

    Βία, ξυλοδαρμοί ανηλίκων, bullying, συμμορίες εφήβων, αναίτιες επιθέσεις σε μαθητές, νεανική παραβατικότητα.

    Πρόκειται για μια δυσάρεστη νέα «μόδα» που κυριαρχεί στη ζωή μας και την καθημερινότητά μας.

    Τα ερωτήματα που γεννώνται το τελευταίο διάστημα είναι πολλά: αυτή είναι η κοινωνία που θέλουμε για εμάς και τα παιδιά μας; Γιατί ξεφύγαμε; Υπάρχει περίπτωση να επιστρέψουμε στη λογική και σε μία ήρεμη κανονικότητα, κυρίως για τους νέους ανθρώπους;

    Με αφορμή την τελευταία σειρά ξυλοδαρμών που υφίστανται τις τελευταίες ημέρες έφηβοι, το CNN Greece απευθύνθηκε στην Δρ. Ίλια Θεοτοκά, Κλινική Ψυχολόγο Ψυχοθεραπεύτρια στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο.

    Με τεράστια εμπειρία ετών, η κυρία Θεοτοκά, μας αναλύει γιατί εμφανίζεται τέτοια παραβατικότητα στις νέες ηλικίες, γιατί οι περισσότεροι και κυρίως οι νέοι άνθρωποι παραμένουμε απαθείς όταν σημειώνεται ένα σοβαρό επεισόδιο βίας, και ποιες είναι οι ευθύνες της Πολιτείας και της κοινωνίας.

    «Η απάθεια των νέων αγοριών και κοριτσιών μπροστά σε σκηνές βίας συνδέεται με την επαναλαμβανόμενη και πολύωρη παρακολούθηση σκηνών βίας, είτε στο κινητό, είτε στην τηλεόραση. Αυτή η συνεχής παρακολούθηση τέτοιων σκηνών δημιουργεί αίσθημα ''απευαισθητοποίησης'', μειώνει την ενσυναίσθηση, τα παιδιά δεν διδάσκονται έμπρακτα ή μη, ''καλά παραδείγματα'', δεν διδάσκονται οι αξίες της ηθικής, της αγάπης, της αλληλεγγύης, της φιλίας, του αλτρουισμού και συνεπώς δεν ενεργοποιείται η κρίση τους επαναλαμβάνουν και μιμούνται συμπεριφορές ενηλίκων».

    Όπως τονίζει η συνομιλήτρια μας, η βία και παραβατικότητα των νέων και κυρίως των εφήβων, συνιστούν ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, το οποίο όσο και εάν ακούγεται περίεργο, συνδέεται και με τους δύο πολέμους που βρίσκονται σε εξέλιξη, στην Ουκρανία και στο Ισραήλ - Λίβανο.

    Ολόκληρη η συνέντευξη της κ. Θεοτοκά

    Κυρία Θεοτοκά, παρατηρούμε με βαριά καρδιά, ότι τα τελευταία χρόνια και ειδικότερα μετά τον εγκλεισμό που επέφερε η πανδημία του COVID-19, έχει αυξηθεί η παραβατικότητα των εφήβων. Ποια είναι τα αίτια; Φαντάζομαι ότι πρόκειται για ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, το οποίο ωστόσο μας προβληματίζει σφόδρα, καθώς φαίνεται πλέον ότι η βία είναι στην πρώτη γραμμή της καθημερινότητάς μας.

    Η σχέση με την οικογένεια, ο βαθμός στον οποίο η οικογένεια αρνείται να ανιχνεύσει την έναρξη της παραβατικότητας, η χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών, η κακή επίδοση ή και η εγκατάλειψη του σχολείου είναι μερικοί από τους παράγοντες που μπορεί να μετατρέψουν τους ανηλίκους σε παραβάτες.

    Όταν δε στο οικογενειακό περιβάλλον υπάρχει κακοποίηση και παραμέληση, ή άλλα αντικοινωνικά χαρακτηριστικά, οι πιθανότητες για νεανική παραβατικότητα είναι μεγαλύτερες.

    Η ομάδα ασφαλώς των συνομηλίκων παίζει καθοριστικό ρόλο. Ο βαθμός στον οποίο η οικογένεια γνωρίζει τις παρέες των εφήβων και τα όρια που θέτει ή δεν θέτει επηρεάζουν τις επιλογές των παιδιών. Ετσι οι έφηβοι, μπορεί να οδηγηθούν χωρίς να το καταλάβουν, σε πράξεις που πιθανά υπό το κράτος της νηφαλιότητας και της οικογενειακής επιτήρησης και καθοδήγησης, δεν θα το έκαναν. Επίσης έχει αυξηθεί και ο αριθμός των συμμοριών.

    Γιατί συμβαίνει αυτό; Πώς το εξηγείται, έχει κάποια ιδιαίτερη βαρύτητα η συμμορία για τους έφηβους;

    Οι συμμορίες είναι ελκυστικές,γιατί δίνουν στους έφηβους το αίσθημα του ανήκειν, παρέχουν γόητρο και αίσθημα εξουσίας. Ειδικά όταν ένας έφηβος, για κάποιους λόγους, δεν έχει μπορέσει να ενταχθεί στην ομάδα των συνομηλίκων του, είτε γιατί έχει βιώσει αποτυχία, είτε έχει βιώσει bullying, ή έχει κάποιες ψυχολογικές δυσκολίες, τότε ψάχνει να βρει μία άλλη ομάδα να ενταχθεί και μπορεί να βρει μια ακατάλληλη ομάδα. Στη συμμορία δοκιμάζουν την αυτονομία τους, νιώθουν ότι είναι κάποιοι, αποκτούν ένα ρόλο, έστω και αρνητικό.

    Αυτό πάντως που μας κάνει αλγεινή εντύπωση κυρία Θεοτοκά, είναι το γεγονός, ότι όταν συμβαίνει ένα περιστατικό βίας, τα παιδιά ή οι φίλοι των νέων που υφίστανται την κακοποίηση, παραμένουν απαθείς. Πώς το εξηγείται αυτό;

    Η απάθεια των νέων αγοριών και κοριτσιών μπροστά σε σκηνές βίας συνδέεται με την επαναλαμβανόμενη και πολύωρη παρακολούθηση σκηνών βίας, είτε στο κινητό, είτε στην τηλεόραση. Αυτή η συνεχής παρακολούθηση τέτοιων σκηνών δημιουργεί αίσθημα «απευαισθητοποίησης», μειώνει την ενσυναίσθηση, τα παιδιά δεν διδάσκονται έμπρακτα ή μη, «καλά παραδείγματα», δεν διδάσκονται οι αξίες της ηθικής, της αγάπης, της αλληλεγγύης, της φιλίας, του αλτρουισμού και συνεπώς δεν ενεργοποιείται η κρίση τους επαναλαμβάνουν και μιμούνται συμπεριφορές ενηλίκων.

    Η διάρκεια των δύο πολέμων, στον πλανήτη μας δίνει στους εφήβους την αίσθηση ότι κανένας δεν ενδιαφέρεται, η βία στη χειρότερη της μορφή (παράλογες δολοφονίες παιδιών, γυναικών ανήμπορων ομάδων, άοπλων, αθώων ανθρώπων) είναι αποδεκτή και την προκαλούν αρχηγοί κρατών, καθαρά για λόγους συμφερόντων.

    Επίσης, τα συστήματα ανταμοιβής και τιμωρίας είναι εντελώς αδύναμα, δεν έχουν ισχύ, οπότε είναι μάταιο να προσπαθήσει κανείς για ένα καλύτερο κόσμο.Γενικά, σε σημαντικό ποσοστό, ούτε το καλό ανταμείβεται, ούτε το κακό τιμωρείται.

    Η ευθύνη ωστόσο της κοινωνίας αλλά και της οικογένειας είναι τεράστια, ποιο ρόλο διαδραματίζει;

    Σε όλα τα παραπάνω, φυσικά υπάρχει και η ευθύνη της κοινωνίας. Το σχολείο και η δομή του, ο ρόλος των εκπαιδευτικών, οι κοινωνικές υπηρεσίες ανηλίκων παίζουν καθοριστικό ρόλο.

    Από την άλλη πλευρά, τα πρότυπα, που εμπνέει και προβάλλει η κοινωνία, μέσα από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, το διαδίκτυο, τα μοντέλα επιβράβευσης και τιμωρίας που συναντάμε γύρω μας, η πολιτική ζωή μιας χώρας επίσης επηρεάζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Βέβαια, θα πρέπει να πούμε ότι οι πόλεμοι που μαίνονται εδώ και δύο χρόνια στην Ουκρανία και σχεδόν ένα χρόνο στο Ισραήλ έχουν επηρεάσει κατάφωρα τα παιδιά και τους εφήβους, όταν βλέπουν ότι αρχηγοί κρατών διαπράττουν συστηματικά και σταθερά τέτοια εγκλήματα κατά της ανθρωπότητος και θανατώνουν παιδιά, γυναίκες, οικογένειες δομές υγείας και εκπαίδευσης. Ασφαλώς και η πανδημία του κορωνοϊού, με τον εγκλεισμό, την αύξηση της ενδοοικογενειακής βίας έπαιξε κάποιο ρόλο στην επίταση της εφηβικής παραβατικότητας.

    Κυρία Θεοτοκά, τι εκτιμάτε ότι θα πρέπει να κάνουν οι γονείς;

    Οι γονείς χρειάζεται να δείχνουν καθημερινό ενδιαφέρον για τα παιδιά τους, να βάζουν όρια, να τα ανατρέφουν με ένα αξιακό σύστημα, βασισμένο στο αίσθημα της ευθύνης, του σεβασμού προς τον άλλον και της ενσυναίσθησης. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζουν την παρέα των συνομιλήκων, γιατί η παρέα σ’ αυτήν την ηλικία είναι πολύ σημαντική για τον έφηβο.

    Παράλληλα, χρειάζεται συστηματικά να προσπαθούν να εμπνέουν τα παιδιά στην εκπαιδευτική διαδικασία, να μην απελπίζονται, να μην τα παρατάνε, να τους δίνουν πάντα την προοπτική για το μέλλον.

    Οι γονείς δεν θα πρέπει να θεωρούν δεδομένο και αποδεκτό ότι το παιδί δεν διαβάζει. Χρειάζεται να στέλνουν το μήνυμα στα παιδιά ότι η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική και ότι όλα τα χρόνια της εκπαίδευσης καλούνται να μελετούν και να αποδίδουν εκπαιδευτικά στο βαθμό που μπορούν.

    Ασφαλώς, απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί στο πρόσωπο του παιδιού απαγορεύονται και δρουν πάντα αρνητικά.

    Παράλληλα, με τις πρώτες ενδείξεις χρήσης ουσιών ή αλκοόλ, θα πρέπει να απευθυνθούν σε ψυχολόγο (και να μην υποβαθμίσουν τη συμπεριφορά της χρήσης), για να συζητήσουν πως θα διαχειριστούν την χρήση και πως θα προσελκύσουν το παιδί τους σε μία ψυχοθεραπευτική συνεργασία. Στο σημείο αυτό, χρειάζεται να επισημάνουμε ότι θα πρέπει να απευθυνθούν σε ψυχολόγους που έχουν ειδικευθεί στις εξαρτήσεις, εφόσον η ψυχολογική αντιμετώπιση αυτών των περιστατικών απαιτεί συγκεκριμένη εξειδίκευση.

    Πηγή: cnn.gr - Φωτογραφία: pexels

  • 2ο Δημοτικό Αμαλιάδας: Συμμετοχή στον 10ο Περιφερειακό διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
    2ο Δημοτικό Αμαλιάδας: Συμμετοχή στον 10ο Περιφερειακό διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

    Ανοικτή κατηγορία Δημοτικού «Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού» | Γ’-ΣΤ’ Δημοτικού

    Όνομα ομάδας: « Κόροιβος»

    Το σχολείο μας έλαβε κι εφέτος μέρος στον 10ο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής που συνδιοργάνωσε η Περιφερειακή Δ/νση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας με τον οργανισμό WRO HELLAS στην κατηγορία open με θέμα «Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού» παίρνοντας τιμητική διάκριση. Ο Περιφερειακός διαγωνισμός διεξήχθη την Κυριακή στις 3-3-2024 στην πόλη της Πάτρα, στο Πειραματικό Γυμνάσιο -Λύκειο Πατρών.

    Το project που υλοποίησε η ομάδα μας αναφέρεται σε μια πόλη της αρχαίας Ελλάδας, όπως ήταν η αρχαία Κόρινθος, όπου σύμφωνα με την ιστορία που έχουμε διδαχθεί στο σχολείο ήθελε να εκμεταλλευτεί τη θάλασσα που την περιβάλλει, να αναπτύξει τους θαλάσσιες συγκοινωνίες και εμπορικές σχέσεις με άλλες πόλεις ιδιαίτερα με πόλεις της Μεγάλης Ελλάδας, όπως ήταν οι Συρακούσες και να γίνει εμπορικό, οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη τη Μεσόγειο.

    Το θέμα που προσεγγίζει το project: Η πόλη έπρεπε, για να αναπτύξει τη ναυσιπλοΐα της να γίνει μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο. Δηλαδή να φορτώνονται και να μεταφέρονται άμεσα, γρήγορα αποτελεσματικά και με ασφάλεια στα καράβια τα προϊόντα, όπως σιτάρι και λάδι σε αμφορείς.

    Αυτή η εργασία την περίοδο εκείνη απαιτούσε αρκετό χρόνο , γιατί έπρεπε να δουλεύουν αρκετοί εργάτες και δούλοι για να μεταφέρουν τα εμπορεύματα στα καράβια και έτσι χανόταν πολύτιμος χρόνος

    Το πρόβλημα που επιλύει: Με το συγκεκριμένο project επιδιώκουμε να βρούμε λύση στο πρόβλημα αυτό μέσα από μια έξυπνη ανυψωτική μηχανή , η οποία έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει μεγάλη ποσότητα εμπορευμάτων στα καράβια, έτσι ώστε να διεξάγονται γρήγορα τα δρομολόγια και η πόλη να γίνει ναυτικό και εμπορικό κέντρο και παράλληλα να φτιάξουμε ένα έξυπνο εμπορικό καράβι.

    Με τη χρήση του εκπαιδευτικού πακέτου LEGO Education WeDo 2.0, του microbit, τριών αυτοματισμών και δυο έξυπνων τροχαλιών, που παρέχουν μηχανικό πλεονέκτημα, δημιουργήσαμε ένα εμπορικό καράβι και μια έξυπνη ανυψωτική μηχανή που με τον προγραμματισμό τους μέσω του κώδικα scratch, όταν αντιλαμβάνεται η ανυψωτική μηχανή ότι στο λιμάνι έχει καταφτάσει το καράβι, το εμπόρευμα αυτόματα ανυψώνεται, η ανυψωτική μηχανή παίρνει την κατάλληλη γωνία κλίσης και εναποθέτει το εμπόρευμα στο καράβι και αυτό με τη σειρά του, όταν αντιλαμβάνεται ότι είναι φορτωμένο αποχωρεί για τον προορισμό του.

    Εκπαιδευτικά οφέλη για τους μαθητές/τριες:

    • Διερεύνηση, σχεδιασμός και κατασκευή λύσεων
    • Εμπλοκή των μαθητών στις φυσικές επιστήμες μέσω της συσχέτισης και της πρακτικής εφαρμογής τους
    • Συνεργατική μάθηση
    • Βασικές δεξιότητες προγραμματισμού και καινοτομίας
    • Δεξιότητες συνεργασίας και παρουσίασης
    • Κριτική σκέψη και επίλυση προβλημάτων
    • Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας
    • Εξοικείωση στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης
    • Ανάπτυξη δεξιοτήτων Project
    • Δεξιότητες επαγγελματικού προσανατολισμού

    2ο dim robotiki 2

    2ο dim robotiki 3

    2ο dim robotiki 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Σχολική βία: Πρόληψη και αυστηρές ποινές τα «όπλα στη φαρέτρα» του υπουργείου Παιδείας
    Σχολική βία: Πρόληψη και αυστηρές ποινές τα «όπλα στη φαρέτρα» του υπουργείου Παιδείας

    Με τα περιστατικά βίας μεταξύ ανηλίκων εντός των σχολικών μονάδων να λαμβάνουν διαστάσεις «μάστιγας», η 6η Μάρτη που έχει καθιερωθεί ως «Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο» έρχεται να θυμίσει εμφατικά την αναγκαιότητα το σχολείο να καταστεί ένας ασφαλής χώρος για τα παιδιά.

    Σύμφωνα με τους πιο πρόσφατους τίτλους ειδήσεων «ανήλικοι στη Θεσσαλονίκη, έβγαλαν μαχαίρι, χτύπησαν και λήστεψαν 16χρονα παιδιά», «μαθητές στη Νάξο συνεπλάκησαν άγρια», «ομάδα ανηλίκων στην Τρίπολη χτύπησε και έγδυσε 15χρονο», άλλοι, μάλιστα, βιντεοσκοπούν τη δράση τους και την αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Πλατφόρμα καταγγελιών και αυστηροποίηση των ποινών

    Καθώς τα περιστατικά αυτά γίνονται ολοένα και πιο ορατά στη δημόσια σφαίρα, το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει ένα συνολικότερο σχέδιο αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας, στο οποίο μεταξύ άλλων αναμένεται να περιλαμβάνεται η αυστηροποίηση των ποινών.

    Την ίδια ώρα, μια νέα πλατφόρμα που πρόκειται να ανοίξει αυτόν τον μήνα έρχεται να βοηθήσει στη «μάχη» κατά του μπούλινγκ στα σχολεία.

    Στην ψηφιακή αυτή πλατφόρμα θα μπορούν μαθητές, μαθήτριες, γονείς και εκπαιδευτικοί να αναφέρουν περιστατικά βίας στο σχολείο τους που είτε οι ίδιοι βιώνουν, είτε γίνονται μάρτυρες.

    Σε πρώτη φάση ο διευθυντής του σχολείου μαζί με έναν εκπαιδευτικό θα αξιολογούν την καταγγελία και θα προχωρούν στις πρώτες παρεμβάσεις.

    Στη συνέχεια η καταγγελία θα εξετάζεται και από τη διεύθυνση εκπαίδευσης, από μια επιτροπή τεσσάρων ατόμων (διευθυντής/ντρια του σχολείου, εκπαιδευτικό, ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό) προκειμένου να προχωρήσουν στα ενδεδειγμένα βήματα για να επιλυθεί το περιστατικό.

    Δράσεις ενημέρωσης και ανταλλαγής ιδεών

    Παρόλα αυτά, η ενδοσχολική βία συνιστά περισσότερο απόρροια κοινωνικών συνθηκών, «σύμπτωμα» τάσεων που εκφράζονται τελικά με βία. Υπ' αυτό το πρίσμα, εκτός από την αυστηρότερη τιμωρία όσων εκδηλώνουν επιθετικές συμπεριφορές, ακόμη πιο σημαντική είναι η διερεύνηση των αιτιών που τις προκαλούν.

    Για το λόγο αυτό, το υπουργείο Παιδείας ενόψει της «Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας κατά της Βίας στο σχολείο» στις 6 Μαρτίου προέτρεψε τις σχολικές μονάδες της χώρας να αφιερώσουν χρόνο σε δράσεις και εκδηλώσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού.

    «Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις» αναφέρει χαρακτηριστικά το υπουργείο.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Άργος: Νέο περιστατικό σχολικής βίας - 30 άτομα περικύκλωσαν μια 17χρονη με τον φίλο της και τους χτύπησαν
    Άργος: Νέο περιστατικό σχολικής βίας - 30 άτομα περικύκλωσαν μια 17χρονη με τον φίλο της και τους χτύπησαν

    «Περικύκλωσαν τα παιδιά και ξεκίνησαν να τα χτυπούν», λέει η μητέρα της κοπέλας - «Το παιδί μου ξυπνούσε και φώναζε “μη με χτυπάτε”» δηλώνουν οι γονείς του αγοριού

    Ακόμη ένα περιστατικό bullying έρχεται να προστεθεί στη μακρά λίστα παρόμοιων περιστατικών με θύμα μια μαθήτρια 16 ετών και έναν συμμαθητή της οι οποίοι ξυλοκοπήθηκαν από τρεις άλλους μαθητές στο Άργος.
    Η υπόθεση έχει φτάσει και στο πρωθυπουργικό γραφείο αλλά και στο γραφείο της υφυπουργού Παιδείας κας Ιωάννας Λυτρίβη στα οποία απευθύνθηκαν οι γονείς της μαθήτριας μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος που έστειλαν.
    Όπως ανέφερε στο protothema.gr η μητέρα της κοπέλας, υπήρξε επικοινωνία από το πρωθυπουργικό γραφείο ενημερώνοντάς την ότι η υπόθεση θα ερευνηθεί. Σύμφωνα με την μητέρα το περιστατικό συνέβη στον προαύλιο χώρο του 1ου ΕΠΑΛ Άργους την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου.
    «Με προτροπή μιας άλλης μαθήτριας είκοσι με τριάντα μαθητές του ΕΠΑΛ περικύκλωσαν το παιδί μου και το συμμαθητή της και τρεις από αυτούς τους χτύπησαν. Η κόρη μου έπαθε κάκωση από γροθιά που δέχτηκε ενώ χτύπησαν και τον φίλο της. Η κόρη μου είναι στην πρώτη λυκείου και υπήρχε μια διένεξη με μια συμμαθήτριά τους και αυτή οργάνωσε όλο αυτό. Φώναξε παιδιά της τρίτης λυκείου και όταν ρωτήσαν η κόρη μου και ο φίλος της τη συμβαίνει άρχισαν τρία άτομα να γρονθοκοπούν το αγόρι και ένας από αυτούς της έριξε μπουνιά. Το περιστατικό συνέβη στο διάλειμμα και τελείωσε όταν χτύπησε το κουδούνι για να μπουν στις αίθουσες και όταν πλησίασε ένας καθηγητής αφού είχε προηγηθεί το ξύλο. Όλοι προσπάθησαν και προσπαθούν ακόμη να καλύψουν τη θέση τους» λέει αρχικά η μητέρα της 16χρονης και επισημαίνει ότι το σχολείο δεν την ενημέρωσε αλλά έμαθε για το περιστατικό από την κόρη της.

    «Με πήρε τηλέφωνο το παιδί και αφού την πήρα πήγαμε στο νοσοκομείο. Την άφησα στο νοσοκομείο με τους γονείς του άλλου παιδιού που είχαν χτυπήσει και επέστρεψα στο σχολείο όπου κανείς από την διεύθυνση δεν με είχε ενημερώσει. Πήγα στη διεύθυνση χωρίς να μου δίνουν απαντήσεις».

    Η μητέρα της μαθήτριας πήγε στο Τμήμα Ασφαλείας όπου κατέθεσε μήνυση και πλέον η υπόθεση έχει πάρει το δρόμο της Δικαιοσύνης. Μηνυτήρια αναφορά κατέθεσαν και οι γονείς του 16χρονου μαθητή ο οποίος υπέστη κακώσεις και μώλωπες από τα χτυπήματα.

    Όπως ανέφερε στο protothema.gr η μητέρα του νεαρού αγοριού «Αρχικά να σας πω ότι έχουμε καταθέσει μήνυση για τον ξυλοδαρμό του παιδιού μας αναφέρουμε τα τα ονόματα των παιδιών που χτύπησαν τον γιο μου και τη συμμαθήτριά του. Τα δυο από τα τρία τα γνωρίζουμε το τρίτο δεν το γνωρίζουμε ακόμη. Έχουμε κάνει μήνυση για αμέλεια εποπτείας ανηλίκου κατά παντός υπευθύνου και προχωράμε. Ο γιος μου προσπαθεί, το χτύπησαν στην κοιλιά και στον ώμο. Έγινε κάκωση στον ώμο και πονούσε πολύ στην κοιλιά από τα χτυπήματα. Αφού τον έσπρωξαν τον έριξαν κάτω και τον χτυπούσαν στην κοιλιά. Το παιδί ήταν φοβισμένο και τα πρώτα βράδια ξυπνούσε και φώναζε “μη με χτυπάτε”. Το ένα από τα παιδιά που χτύπησαν τον γιό μου και τη συμμαθήτριά του είναι 17 ετών από άλλο σχολείο ο άλλος είναι μέσα από το σχολείο επίσης 17 ετών και ο πρώτος είναι φίλος του αδερφού της κοπέλας από την οποία έγινε η παρότρυνση για να γίνει ο ξυλοδαρμός”.

    Οι γονείς των παιδιών επισημαίνουν επίσης την αδιαφορία των εκπαιδευτικών, αλλά και το γεγονός ότι από την διεύθυνση του σχολείου θέλουν να υποβαθμίσουν το περιστατικό.

    Από την πλευρά του ο συνήγορος της οικογένειας της 16χρονης μαθήτριας κ. Βαγγέλης Λαμπρόπουλος ανέφερε στο protothema.gr ότι «πρόκειται για ακόμη ένα δυσάρεστο περιστατικό ενδοσχολικής βίας κάτι για το οποίο είμαστε αντίθετοι. Δυστυχώς είναι ένα φαινόμενο το οποίο αυξάνεται διαρκώς και παρατηρείται έντονα τα τελευταία χρόνια και εκτιμώ ότι οφείλεται στην απομόνωση των παιδιών που βλέπουν συνεχώς ταινίες και παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια βίας».
    Πηγή: Protothema.gr
  • Νέο περιστατικό σχολικής βίας στα Χανιά: Εξωσχολικοί γρονθοκόπησαν 16χρονο μαθητή στο πρόσωπο στο σχολείο του
    Νέο περιστατικό σχολικής βίας στα Χανιά: Εξωσχολικοί γρονθοκόπησαν 16χρονο μαθητή στο πρόσωπο στο σχολείο του

    Νέο περιστατικό ξυλοδαρμό ανηλίκου σε σχολείο στα Χανιά, έρχεται στη δημοσιότητα προκαλώντας ανησυχία για την αύξηση του φαινομένου.

    Λίγες ημέρες μετά την αποκάλυψη για τον ξυλοδαρμό του 13χρονου στο Ρέθυμνο αποκαλύπτεται ένα άλλο περιστατικό στα Χανιά αυτή τη φορά, με θύμα έναν 16χρονο μαθητή.

    Οπως μετέδωσε η ΕΡΤ την περασμένη Τετάρτη ο 13χρονος ήταν στο προαύλιο του σχολείου του με τους φίλους του όταν εξωσχολικοί μαθητές που κάθονταν σε καφετέρια απέναντι από το σχολείο εκτόξευσαν προς το μέρος του ένα μπουκάλι με νερό το οποίο τον βρήκε στο πρόσωπο.

    Σχολική βία στα Χανιά: Γιατί μου πέταξες το μπουκάλι; Γιατί έτσι γουστάρω

    Οι εξωσχολικοί μπήκαν στη συνέχεια στο προαύλιο του σχολείου, ο μαθητής που χτύπησε τους ρώτησε «γιατί μού πέταξες το μπουκάλι» για να λάβει την απάντηση από έναν από τους εξωσχολικούς ανηλίκους «γιατί έτσι γουστάρω». Τότε ξεκίνησε καβγάς που έληξε με επέμβαση καθηγητών του σχολείου που αντιλήφθησαν τι συνέβαινε και έβγαλαν εκτός τους εξωσχολικούς.

    Ομως το περιστατικό δεν έληξε εκεί. Οι εξωσχολικοί επέστρεψαν μετά από λίγη ώρα και ένας εξ' αυτών χτύπησε με γροθιές στο πρόσωπο τον 16χρονο. Το παιδί μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Ηρακλείου καθώς δεν υπάρχει γναθοχειρουργικό τμήμα στο νοσοκομείο Χανίων, η μητέρα του έστειλε αναφορά σε όλα τα σχολεία της περιοχής, ο πατέρας του κατέθεσε μήνυση κατά αγνώστων και ο διευθυντής του σχολείου συγκάλεσε σύσκεψη όλων των διευθυντών των σχολείων της περιοχής προκειμένου να δουν πώς θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο της βίας ανηλίκων.

    Πηγή: Iefimerida.gr

  • Μία θεατρική και λογοτεχνική προσέγγιση στην Άλκη Ζέη - Αφιέρωμα από το 2ο Δημοτικό και την Βιβλιοθήκη Αμαλιάδος
    Μία θεατρική και λογοτεχνική προσέγγιση στην Άλκη Ζέη - Αφιέρωμα από το 2ο Δημοτικό και την Βιβλιοθήκη Αμαλιάδος

    Με ένα μεγάλο αφιέρωμα στην συγγραφέα Άλκη Ζέη, συμμετείχαν το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδος και η Παπαχριστοπούλειος Βιβλιοθήκη Αμαλιάδος (Π.Β.Α.) στις εκδηλώσεις για το έργο της Ελληνίδας πεζογράφου, με την ευκαιρία της συμπληρώσεως 100 ετών από την γέννησή της.

    Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε και παρουσιάστηκε την Τετάρτη 7 Ιουνίου 2023, στον Πολυχώρο Πολιτισμού Δήμου Ήλιδας, στην Αμαλιάδα, ενώ σημαντική ήταν η συμβολή και της Βιβλιοθήκης του 2ου Δημοτικού Σχολείου, που βοήθησε την προετοιμασία του αφιερώματος. Γονείς και παιδιά είχαν πλημμυρίσει τις θέσεις στον Πολυχώρο. Σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν ο Διευθυντής του 2ου Δημοτικού κ. Παναγιώτης Κλειδέρης, που ευχαρίστησε εκπαιδευτικούς, μαθητές και όλους τους συντελεστές που συνέβαλαν στην προετοιμασία και την παρουσίαση του Αφιερώματος, αλλά και ο Σχολικός Σύμβουλος Δασκάλων κ. Παναγιώτης Ζεύλας. Εκ μέρους της Βιβλιοθήκης Αμαλιάδος μίλησε η κ. Άννα Μοσχόβου, που τόνισε ότι το ΔΣ και τα μέλη της Π.Β.Α. είναι πρόθυμοι να βοηθούν τον Πολιτισμό και την Λογοτεχνία στον τόπο μας.

    Τα έργα της Άλκης Ζέη μέσα από τα μάτια των μαθητών και της εποχής μας...

    Με ειδικό οπτικοποιημένο αφιέρωμα οι μαθητές των Δ΄ και ΣΤ΄ τάξεων του 2ου Δημοτικού παρουσίασαν στο κοινό βασικά σημεία από την ζωή (1923-2020) και την πολύχρονη δημιουργική πορεία της Άλκης Ζέη. Η εκδήλωση άνοιξε με την προσέγγιση του βιβλίου «Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της», από την μαθήτρια του Μουσικού Λυκείου Βαρθολομιού Γιασεμή Μπασιάκου με την καθοδήγηση της κ. Ζ. Δημοπούλου. Επίκεντρο του αφιερώματος στην Α. Ζέη ήταν η θεατρική απόδοση του έργου της «Η μωβ ομπρέλα» από τους μαθητές και τις μαθήτριες του 2ου Δημοτικού, σε κείμενο και διασκευή του φιλολόγου κ. Γεωργίου Κουρκούτα, τον οποίο ευχαρίστησαν οι συντελεστές της εκδήλωσης, ενώ και οι χορογραφίες και τα σκηνικά εντυπωσίασαν το κοινό.

    Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε από την Παπαχριστοπούλειο Βιβλιοθήκη με την προσέγγιση των μελών και συνεργατών της Βιβλιοθήκης κ. Άννας Μοσχόβου και κ. Μάρθας Σαφούρη του βιβλίου για ενήλικες «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», που αφορά στοιχεία από την πολιτική ζωή της Ελλάδος.

    alki zei afieroma 2

    alki zei afieroma 4

    alki zei afieroma 3

    alki zei afieroma 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • 1η Επιστημονική Διημερίδα για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό - 27 & 28 Μαΐου στο Θεματικό Πάρκο Ξυστρή
    1η Επιστημονική Διημερίδα για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό - 27 & 28 Μαΐου στο Θεματικό Πάρκο Ξυστρή

    Ο Δήμος Πύργου και ο Επιστημονικός Σύλλογος Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγή ν. Ηλείας, διοργανώνουν την 1η Επιστημονική Διημερίδα για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό το Σάββατο 27 και την Κυριακή 28 Μαΐου στο Θεματικό Πάρκο Ξυστρή, με τη συμμετοχή καθηγητών Πανεπιστημίων της Αθήνας και της Θράκης.

    Οι θεματικές ενότητες που θα αναπτυχθούν στην Επιστημονική Διημερίδα είναι: «Άσκηση και υγεία για όλους», «Άσκηση και προπόνηση στην παιδική ηλικία», «Φυσική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση». Οι εργασίες της Διημερίδας θα ξεκινήσουν το Σάββατο 27 /5 στις 09.00 με χαιρετισμό του Δημάρχου Πύργου Παναγιώτη Αντωνακόπουλου και του Προέδρου ΕΣΠΦΑΝΗ Βασιλείου Στυλιανού.

    Αμέσως μετά θα ακολουθήσουν οι θεματικές ενότητες με τις ομιλίες των Ακαδημαϊκών. Την εκδήλωση θα παρουσιάσει η Βασιλική Τσαντίλη.

    dimos pirg diimerida athl 2

    Το πρόγραμμα των ομιλιών

    Σάββατο 27 Μαΐου 2023

    Θεματική ενότητα «Άσκηση και υγεία για όλους»

    10:00 - 10:30 ΜΠΟΓΔΑΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ Καθηγητής, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

    «Άσκηση και Υγεία στη Παιδική ηλικία»

    10:30 - 11:00 ΣΜΗΛΙΟΣ ΗΛΙΑΣ Αναπληρωτής Καθηγητής,Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Δημοκριτείο Πανεπιστήμιο Θράκης

    «Προπόνηση ενδυνάμωσης στην τρίτη ηλικία»

    Θεματική Ενότητα «Άσκηση και προπόνηση στην παιδική ηλικία»

    12:00 - 12:30 ΠΑΡΑΔΕΙΣΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Καθηγητής, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

    «Προπόνηση της ικανότητας ταχύτητας στην παιδική ηλικία

    12:30 - 13:00 ΟΛΥΒΙΑ ΔΟΝΤΗ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
    «Ευλυγισία στις αναπτυξιακές ηλικίες: η σημασία της για την αθλητική απόδοση και την υγεία»

    15:30 - 16:00 ΤΟΥΜΠΕΚΗΣ ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ. Αναπληρωτής Καθηγητής, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

    «Ανάπτυξη της αερόβιας ικανότητας στην παιδική ηλικία»

    16:00 - 16:30 ΤΕΡΖΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ. Καθηγητής, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
    «Προπόνηση δύναμης στην παιδική ηλικία»

    Κυριακή 28 Μαΐου 2023

    Θεματική ενότητα «Φυσική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

    10:00 - 11:00. ΔΑΝΙΑ ΑΣΠΑΣΙΑ Επίκουρη Καθηγήτρια, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
    «Το σχολείο της μπάλας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση»

    11:15 - 12:15 ΑΓΑΛΙΑΝΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ Μέλος Ε.Ε.Π., Σχολή Επιστημών Αγωγής, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
    «Φυσική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση:
    βιωματική ξενάγηση στη μουσικοκινητική και ψυχοκινητική αγωγή»

    (Δελτίο Τύπου)

  • Αλιευτικός Τουρισμός - Δράση 5: Ενημέρωση και ενίσχυση δεξιοτήτων των επαγγελματιών αλιέων για την διεξαγωγή αλιευτικού τουρισμού
    Αλιευτικός Τουρισμός - Δράση 5: Ενημέρωση και ενίσχυση δεξιοτήτων των επαγγελματιών αλιέων για την διεξαγωγή αλιευτικού τουρισμού

    Η Αναπτυξιακή Ολυμπίας Α.Α.Ε. Ο.Τ.Α διοργανώνει σε συνεργασία με την Αναπτυξιακή Καβάλας Α.Ε. διημερίδα με θέμα: «Αλιευτικός Τουρισμός» - «Δράση 5: Ενημέρωση και ενίσχυση δεξιοτήτων των επαγγελματιών αλιέων για την διεξαγωγή αλιευτικού τουρισμού», που θα πραγματοποιηθεί στην Κυλλήνη και στην Κεφαλονιά στις 09-10 Μάϊου 2023.

    Στόχος της διημερίδας είναι η ενημέρωση, η ενθάρρυνση και η κατάρτιση των επαγγελματιών αλιέων σχετικά με τη διεξαγωγή αλιευτικού τουρισμού μέσα από τη θεωρητική αλλά και τη βιωματική προσέγγιση.

    Η πρώτη μέρα της διημερίδας περιλαμβάνει την παρουσίαση του Σχεδίου «Αλιευτικός Τουρισμός» καθώς και εισηγήσεις με χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλευτική υποστήριξη σε θέματα σχετικά με την αδειοδότηση, τις απαιτούμενες προδιαγραφές σκαφών, τις καλές πρακτικές κ.α. .

    Η δεύτερη μέρα είναι αφιερωμένη στη βιωματική μελέτη του αλιευτικού τουρισμού μέσα από την συμμετοχή σε ταξίδι επίδειξης αλιευτικού τουρισμού. Με αφετηρία το λιμάνι της Αγίας Πελαγίας στην Κεφαλονιά, τα τοπικά μέλη του νεοσύστατου Πανελλήνιου Σωματείου Αλιευτικού Τουρισμού Επαγγελματιών Αλιέων, με πολυετή εμπειρία στην διεξαγωγή αλιευτικού τουρισμού, θα υποδεχτούν στα σκάφη τους συναδέλφους τους παράκτιους αλιείς από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, καθώς και στελέχη των ΟΤΔΑ σε ένα πιλοτικό ταξίδι επίδειξης αλιευτικού τουρισμού στην περιοχή τους.

    Η διημερίδα λαμβάνει χώρα κατά την 4η συνάντηση της Επιτροπής Διαχείρισης του Διαπεριφερειακού Σχεδίου Συνεργασίας CLLD – Leader «Αλιευτικός Τουρισμός» στο οποίο συμμετέχουν 18 Ομάδες Τοπικής Δράσης Αλιείας από την Ελλάδα. Σκοπός του σχεδίου είναι η προώθηση του Αλιευτικού Τουρισμού στις συνεργαζόμενες περιοχές. Το σχέδιο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας και Θάλασσας 2014-2020.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ