Τρεις περιπτώσεις ηλεκτρονικής απάτης με διαφορετικά σενάρια
Του Γιάννη Σπυρούνη
Τρεις περιπτώσεις ηλεκτρονικής απάτης εξιχνίασαν οι αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Ήλιδας τον τελευταίο μήνα. Οι απάτες τελέστηκαν από τα τέλη Αυγούστου έως τα τέλη Σεπτεμβρίου με θύματα κατοίκους της ευρύτερης περιοχής της Αμαλιάδας, όπου οι δράστες απέσπασαν σημαντικά χρηματικά ποσά, χρησιμοποιώντας διαφορά σενάρια… Στις δύο από αυτές έπαιξαν το ρόλο τους και τα “πακιστανικά” κινητά τηλέφωνα, δηλαδή οι αχυράνθρωποι που χρησιμοποιούν οι απατεώνες προκειμένου τα ίχνη που αφήνουν πίσω να μην οδηγούν στους πραγματικούς δράστες….
Η υποτιθέμενη κλοπή που έγινε πραγματική
Τον περασμένο Σεπτέμβριο ένας αλλοδαπός κάτοικος Αμαλιάδας, δέχθηκε τηλεφώνημα από έναν άντρα που προσποιήθηκε τον υπάλληλο τράπεζας στον οποίο ο αλλοδαπός διατηρούσε λογαριασμό. Ισχυρίστηκε πως την ώρα της επικοινωνίας τους, βρισκόταν σε εξέλιξη κλοπή χρημάτων από τον τραπεζικό λογαριασμό και τον συμβούλεψε να προβεί σε μια σειρά ενεργειών σε ΑΤΜ προκειμένου να αντιμετωπίσει την κατάσταση αυτή. Ο επιτήδειος κατάφερε να πείσει τον παθόντα να μεταφέρει ηλεκτρονικά σε διάφορους λογαριασμούς, μοιρασμένα το ποσό περίπου των 16000 ευρώ.
Από την προανάκριση οι αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Ήλιδας διαπίστωσαν πως όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις το νούμερο της εταιρίας κινητής τηλεφωνίας ήταν “πακιστανικό” δηλαδή πως ανήκει σε υπήκοο Πακιστάν, στο όνομα του οποίου άνηκαν αρκετές άλλες συνδέσεις, έχοντας το ρόλο του αχυράνθρωπου που χρησιμοποιούν οι απατεώνες.
Παράλληλα εντόπισαν τις διαδρομές των χρημάτων που αφαιρέθηκαν από τον λογαριασμό του παθόντα και ταυτοποίησαν τους ανθρώπους στους λογαριασμούς των οποίων κατέληξαν, αλλά και τις αναλήψεις που έγιναν κατά περίπτωση. Ο ένας εξ αυτών είναι κάτοικος Γαστούνης, ενώ οι άλλοι δύο από άλλες περιοχές της χώρας…
Η απάτη με το market pass
Θύμα του σεναρίου του market pass έπεσε ένας κάτοικος χωριού του δήμου Ήλιδας τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ο απατεώνας κάλεσε στο τηλέφωνο τον παθόντα και προσποιήθηκε πως ήταν λογιστής που ήθελε να τον βοηθήσει για να λάβει το market pass. Τον έπεισε λοιπόν να μεταβεί σε ΑΤΜ και του έδωσε οδηγίες για να του αποσπάσει περίπου 8000 ευρώ τα οποία μεταφέρθηκαν σε δύο λογαριασμούς.
Οι αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Ήλιδας εντόπισαν τους δικαιούχους των δύο λογαριασμός αλλά και τον κάτοχο του τηλεφωνικού αριθμού που χρησιμοποιήθηκε. Και σε αυτή την περίπτωση επρόκειτο για “πακιστανικό” νούμερο, αλλοδαπού δηλαδή με ρόλο αχυράνθρωπου…
Η απάτη με το διαδικτυακό κατάστημα
Το iPhone που ήθελε να αγοράσει σε καλύτερη τιμή ένας κάτοικος Αμαλιάδας, κόστισε ακριβά αφού και τα χρήματα τα κατέθεσε και το κινητό τηλέφωνο δεν το παρέλαβε ποτέ. Το περιστατικό συνέβη στα τέλη του περασμένου Αυγούστου και ο παθόντας ενημέρωσε την Αστυνομία για την υπόθεση. Ο παθόντας είχε επικοινωνήσει με διαδικτυακο ιστότοπο για να αγοράσει το κινητό έναντι του ποσού των 900 ευρώ. Ο δράστης έπεισε τον παθόντα να κάνει δύο καταθέσεις σε τραπεζικό λογαριασμό. Και αφού πήρε τα χρήματα δεν παρέδωσε το κινητό. Από την προανάκριση των αστυνομικών του Τμήματος Ασφαλείας Ήλιδας εντοπίστηκε ο δράστης της εξαπάτησης αυτής.