Το Σάββατο 20 Απριλίου 2024 ομάδα αποτελούμενη από 19 μαθητές/τριες και των τριών τάξεων του 2ου Γυμνασίου Πύργου συμμετείχε στο 1ο Μαθητικό Μαθηματικό Συνέδριο με τίτλο: «Μαθηματικές προ(σ)κλήσεις στον 21ο αιώνα» το οποίο διεξήχθη στις 20-21 Απριλίου 2024 στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών. Το συνέδριο διοργανώθηκε από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Μαθηματικών Αχαΐας, κ. Αθανασία Μπαλωμένου και το Παράρτημα Αχαΐας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, με την υποστήριξη του Πανεπιστημίου Πατρών και του Μαθηματικού Τμήματος Πανεπιστημίου Πατρών και τη συνεργασία του Παραρτήματος Ηλείας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και του Παραρτήματος Αιτωλοακαρνανίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Στην καινοτόμο δράση, η οποία πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά σε επίπεδο Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, συμμετείχαν σε Δίκτυο Σχολείων 50 σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, 130 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων και 700 περίπου μαθητές.
Οι μαθητές/τριες του σχολείου συμμετείχαν στο συνέδριο με εισήγηση με τίτλο «Το δίπλωμα μιας επιφάνειας: τέχνη ή επιστήμη;». Παρουσίασαν με μεγάλη επιτυχία τα συμπεράσματα της ερευνητικής εργασίας τους σχετικά με τρόπους αναδίπλωσης μιας επιφάνειας αλλά και τις εφαρμογές των αναδιπλώσεων αυτών τόσο στην επιστήμη της Γεωμετρίας όσο και σε άλλες επιστήμες. Παρουσίασαν τεχνικές αναδίπλωσης επιφανειών στην ιατρική, στη βιολογία, στην αστροφυσική, στη μηχανική, στα αναδιπλούμενα (pop-up) βιβλία. Ανέδειξαν μέσα από τις κατασκευές κανονικών σχημάτων, γεωμετρικών και πλατωνικών στερεών, διάφορων ζωντανών οργανισμών, από ένα κομμάτι τετραγωνικό χαρτί με την τεχνική origami τις γνώσεις τους στη Γεωμετρία. Εφαρμόζοντας διαφορετικές τεχνικές αναδίπλωσης μιας και μοναδικής επιφάνειας κατασκεύασαν και παρουσίασαν την έλικα του DNA, διαστημικά σκίαστρα αλλά και το 2ο Γυμνάσιο Πύργου σε ένα αναδιπλούμενο βιβλίο. Με την ευκαιρία της ερευνητικής αυτής εργασίας τους καλλιέργησαν και διεύρυναν τις γνώσεις τους στη Γεωμετρία τόσο στην πρακτική εφαρμογή της όσο και στην αξιωματική της θεώρηση, ενώ ανακάλυψαν νέα πεδία που τα μαθηματικά αλληλεπιδρούν με τις άλλες επιστήμες. Μετά το πέρας της παρουσίασής τους ανάρτησαν poster στον χώρο υποδοχής του συνεδριακού κέντρου με τις δημιουργίες τους αλλά και ένα διαδραστικό παιχνίδι για τους συνέδρους μαθητές/τριες. Τον χώρο των posters επισκέφθηκαν, ενημερώθηκαν από τους μαθητές για την εργασία τους και τους έδωσαν συγχαρητήρια ο κ. Ανδρέας Ζέρβας, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, ο κ. Φώτιος Οικονόμου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών Ηλείας και ο κ. Σπυρίδων Παπαδάκης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Πληροφορικής Αχαΐας. Συντονίστρια της ομάδας των μαθητών και μαθητριών ήταν η κ. Αρετή Αργυρίου, Μαθηματικός και συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί κ. Μαρία Μπαντούνα, Διευθύντρια του σχολείου και η κ. Παναγιώτα Σπυροπούλου, Φυσικός.
(Δελτίο Τύπου)