Παρασκευή, 03 Μαϊος 2024 07:52

Βαριά τα πρόστιμα για τις πυρκαγιές - Με συνελεστές πολλαπλασιάζονται σε χιλιάδες ευρώ

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Βαριά πρόστιμα προβλέπει η υπ’ αρ. 19/2024 Πυροσβεστική Διάταξη που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και περιλαμβάνεται στην κοινή απόφαση των υφυπουργών Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών . Η συγκεκριμένη διάταξη αφορά στον καθορισμό του τρόπου, του τύπου και της διαδικασίας επιβολής και είσπραξης του διοικητικού προστίμου, της διαδικασίας ένστασης επί αυτού, καθώς και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας για την εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 167 του ν. 4662/2020 (Α ́ 27), περί των παραβάσεων των κανονιστικών διατάξεων πυροπροστασίας αρμοδιότητας του Πυροσβεστικού Σώματος.

Με την Πυροσβεστική Διάταξη καθορίζονται οι παραβάσεις, το ύψος του χρηματικού προστίμου ανά κατηγορία και είδος παράβασης, οι συντελεστές βαρύτητας (προσαύξησης), η διαδικασία επιβολής από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Σ.), καθώς και η διαδικασία ένστασης και είσπραξης του διοικητικού προστίμου επί των κανονιστικών διατάξεων πυροπροστασίας αρμοδιότητας του Πυροσβεστικού Σώματος.

Η Πυροσβεστική Διάταξη υπ’ αρ. 19/2024, έχει εφαρμογή στις οικονομικές δραστηριότητες, φορείς και επιχειρήσεις / εγκαταστάσεις, αναφορικά με τις απαιτήσεις των κανονιστικών διατάξεων πυροπροστασίας (προληπτικά, δομικά, ενεργητικά μέτρα, μέσα πυροπροστασίας, καθώς και τις διοικητικές πράξεις πυροπροστασίας), και στις διατάξεις για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών σε δάση, δασικές, χορτολιβαδικές και αγροτικές εκτάσεις, πάρκα και άλση πόλεων και οικιστικών περιοχών, περιοχές με ειδικό καθεστώς προστασίας, λοιπούς χώρους που βρίσκονται πλησίον των εκτάσεων αυτών καθώς και σε οικοπεδικούς χώρους, για την εφαρμογή των οποίων είναι αρμόδιο το Πυροσβεστικό Σώμα.

Οι συντελεστές

Τα είδη, το ύψος και οι συντελεστές προσαύξησης (βαρύτητας) ανά κατηγορία για παραβάσεις διατάξεων για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών σε δάση, δασικές, χορτολιβαδικές και αγροτικές εκτάσεις, πάρκα και άλση πόλεων και οικιστικών περιοχών, περιοχές με ειδικό καθεστώς προστασίας, λοιπούς χώρους που βρίσκονται πλησίον των εκτάσεων αυτών καθώς και σε οικοπεδικούς, αποτυπώνονται στο Παράρτημα Β της παρούσας, και αναλύονται ως εξής:

α. Η βάση προστίμου (ΒΠ) ανάλογα με τη σοβαρότητα και το είδος της παράβασης των οριζόμενων στην υπ’ αρ. 9/2024 (Β΄ 2387) Πυροσβεστική Διάταξη (Πίνακας 1).

β. Ο συντελεστές βαρύτητας προστίμου (ΣΒ1), σύμφωνα με τον ημερήσιο δείκτη επικινδυνότητας, όπως αυτός εκδίδεται από την αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (Γ.Γ.Π.Π.). Κατά τη χρονική περίοδο όπου δεν εκδίδεται από τη Γ.Γ.Π.Π. Ημερήσιος Χάρτης Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς, ως συντελεστής βαρύτητας λαμβάνεται η μονάδα (1) (Πίνακας 2).

γ. Ο Συντελεστής βαρύτητας προστίμου (ΣΒ2) σύμφωνα με την επικινδυνότητα βάσει του π.δ. 575/1980 και του Παραρτήματος Α΄ του υπ’ αρ. 73751/2992.14.4.1993 εγγράφου της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών του Υπουργείου Γεωργίας, το οποίο κατηγοριοποιείται σε
τρία (3) επίπεδα επικινδυνότητας. Ο ως άνω συντελεστής ισχύει κατά την περίοδο από 1η Απριλίου έως και την 31η Οκτωβρίου (Πίνακας 3).

δ. Ο Συντελεστής βαρύτητας προστίμου (ΣΒ3) ανάλογα με το μέγεθος της ενδεχόμενης πυροσβεστικής επιχείρησης με πυροσβεστικά υδροφόρα οχήματα ή/και εναέρια μέσα (Πίνακας 4).

Ο ως άνω συντελεστής λαμβάνεται υπόψη μόνο στις περιπτώσεις ενεργειών καταστολής, λόγω πιθανότητας εκδήλωσης ή εκδήλωσης και εξάπλωσης πυρκαγιάς, απόρροιας της γενόμενης παράβασης σχετικά με ενέργειες, δραστηριότητες ή εργασίες που περιλαμβάνουν το
άναμμα, τη διατήρηση και χρήση πυρός, την εκτέλεση θερμών εργασιών, τη χρήση συσκευών που προκαλούν σπινθήρα, τη χρήση ειδών πυροτεχνίας ή βεγγαλικών κ.λπ.

ε. Ο Συντελεστής βαρύτητας προστίμου (ΣΒ4) ανάλογα με την διάρκεια (σε ώρες) της ενδεχόμενης πυροσβεστικής επιχείρησης (Πίνακας 5). Ο ως άνω συντελεστής λαμβάνεται υπόψη μόνο στις περιπτώσεις ενεργειών καταστολής, λόγω πιθανότητας εκδήλωσης ή εκδήλωσης και εξάπλωσης πυρκαγιάς, απόρροιας της γενόμενης παράβασης σχετικά με ενέργειες, δραστηριότητες ή εργασίες που περιλαμβάνουν το άναμμα, τη διατήρηση και χρήση πυρός, την εκτέλεση θερμών εργασιών, τη χρήση συσκευών που προκαλούν σπινθήρα, τη χρήση ειδών πυροτεχνίας ή βεγγαλικών κ.λπ.

στ. Ο Συντελεστής βαρύτητας προστίμου (ΣΒ5) ανάλογα με τις επιπτώσεις στο ευρύ κοινό, στις οποίες περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων περιβαλλοντικές, κοινωνικές, οικονομικές επιπτώσεις ή επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία (Πίνακας 6). Ο ως άνω συντελεστής λαμβάνεται
υπόψη μόνο στις περιπτώσεις ενεργειών καταστολής, λόγω πιθανότητας εκδήλωσης ή εκδήλωσης και εξάπλωσης πυρκαγιάς, απόρροιας της γενόμενης παράβασης σχετικά με ενέργειες, δραστηριότητες ή εργασίες που περιλαμβάνουν το άναμμα, τη διατήρηση και χρήση πυρός, την εκτέλεση θερμών εργασιών, τη χρήση συσκευών που προκαλούν σπινθήρα, τη χρήση ειδών πυροτεχνίας ή βεγγαλικών κ.λπ.

ζ. Ο Συντελεστής Υποτροπής (ΣΥ) σε περίπτωση υποτροπής εντός διαστήματος ενός (1) έτους από την βεβαίωση της προηγούμενης παράβασης (Πίνακας 7).

3. Σημειώνεται ότι, η λήψη απόφασης σχετικά με την επιβολή διοικητικών προστίμων για παραβάσεις του Παραρτήματος Β, ήτοι για παραβάσεις της υπ’ αρ. 9/2024 Πυροσβεστικής Διάταξης, καθώς και το ύψος του διοικητικού προστίμου, ανάλογα με τις περιστάσεις κάθε
μεμονωμένης περίπτωσης, πραγματοποιείται κατά το στάδιο της αρχικής διαπίστωσης της παράβασης από τα αρμόδια πυροσβεστικά όργανα, λαμβάνοντας υπόψη αντιστοίχως τους Πίνακες 2 έως και 7 του Παραρτήματος Β της παρούσας.

Υπολογισμός προστίμου

Για τις παραβάσεις του Παραρτήματος Β, ήτοι για παραβάσεις διατάξεων για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών σε δάση, δασικές, χορτολιβαδικές και αγροτικές εκτάσεις, πάρκα και άλση πόλεων και οικιστικών περιοχών, περιοχές με ειδικό καθεστώς
προστασίας, λοιπούς χώρους που βρίσκονται πλησίον των εκτάσεων αυτών καθώς και σε οικοπεδικούς χώρους:

ΣΠ = ΒΠ × ΣΒ1 × ΣΒ2 × ΣΒ3 × ΣΒ4 × ΣΒ5 × ΣΥ

όπου,

ΣΠ: To συνολικό (τελικό) επιβαλλόμενο ποσό του προστίμου σε ευρώ (€).

ΒΠ: Η βάση προστίμου που αντιστοιχεί σε κάθε κωδικό παράβασης του Πίνακα 1 του Παραρτήματος Β, και αφορά παραβάσεις της υπ’ αρ. 9/2024 Πυροσβεστικής Διάταξης.

ΣΒ1: Συντελεστής βαρύτητας ανάλογα με τον ημερήσιο δείκτη επικινδυνότητας, όπως αυτός εκδίδεται από την αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (Γ.Γ.Π.Π.). Κατά τη χρονική περίοδο όπου δεν εκδίδεται από τη Γ.Γ.Π.Π. Ημερήσιος Χάρτης Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς, ως συντελεστής βαρύτητας λαμβάνεται η μονάδα (1) (Πίνακας 2).

ΣΒ2: Συντελεστής βαρύτητας προστίμου (ΣΒ2) σύμφωνα με την επικινδυνότητα βάσει του π.δ. 575/1980 και του Παραρτήματος Α΄ του υπ’ αρ. 73751/2992.14.4.1993 εγγράφου της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών του Υπουργείου Γεωργίας, το οποίο κατηγοριοποιείται σε τρία (3) επίπεδα επικινδυνότητας. Ο ως άνω συντελεστής ισχύει κατά την περίοδο από 1η Απριλίου έως και την 31η Οκτωβρίου (Πίνακας 3).

ΣΒ3: Συντελεστής βαρύτητας προστίμου (ΣΒ3) ανάλογα με το μέγεθος της ενδεχόμενης πυροσβεστικής επιχείρησης με πυροσβεστικά υδροφόρα οχήματα ή/και εναέρια μέσα (Πίνακας 4). Ο ως άνω συντελεστής λαμβάνεται υπόψη μόνο στις περιπτώσεις ενεργειών καταστολής, λόγω πιθανότητας εκδήλωσης ή εκδήλωσης και εξάπλωσης πυρκαγιάς, απόρροιας της γενόμενης παράβασης σχετικά με ενέργειες, δραστηριότητες ή εργασίες που περιλαμβάνουν το άναμμα, τη διατήρηση και χρήση πυρός, την εκτέλεση θερμών εργασιών,
τη χρήση συσκευών που προκαλούν σπινθήρα, τη χρήση ειδών πυροτεχνίας ή βεγγαλικών κ.λπ.

ΣΒ4: Συντελεστής βαρύτητας προστίμου (ΣΒ4) ανάλογα με την διάρκεια (σε ώρες) της ενδεχόμενης πυροσβεστικής επιχείρησης (Πίνακας 5). Ο ως άνω συντελεστής λαμβάνεται υπόψη μόνο στις περιπτώσεις ενεργειών καταστολής, λόγω πιθανότητας εκδήλωσης ή εκδήλωσης και εξάπλωσης πυρκαγιάς, απόρροιας της γενόμενης παράβασης σχετικά με ενέργειες, δραστηριότητες ή εργασίες που περιλαμβάνουν το άναμμα, τη διατήρηση και χρήση πυρός, την εκτέλεση θερμών εργασιών, τη χρήση συσκευών που προκαλούν σπινθήρα,
τη χρήση ειδών πυροτεχνίας ή βεγγαλικών κ.λπ.

ΣΒ5: Συντελεστής βαρύτητας προστίμου (ΣΒ4) ανάλογα με τις εκτιμώμενες επιπτώσεις στο ευρύ κοινό (Πίνακας 6). Ο ως άνω συντελεστής λαμβάνεται υπόψη μόνο στις περιπτώσεις ενεργειών καταστολής, λόγω πιθανότητας εκδήλωσης ή εκδήλωσης και εξάπλωσης πυρκαγιάς, απόρροιας της γενόμενης παράβασης σχετικά με ενέργειες, δραστηριότητες ή εργασίες που περιλαμβάνουν το άναμμα, τη διατήρηση και χρήση πυρός, την εκτέλεση θερμών εργασιών, τη χρήση συσκευών που προκαλούν σπινθήρα, τη χρήση ειδών πυροτεχνίας ή βεγγαλικών κ.λπ.

ΣΥ: Συντελεστής Υποτροπής (ΣΥ) σε περίπτωση υποτροπής εντός διαστήματος ενός (1) έτους από την βεβαίωση της προηγούμενης παράβασης (Πίνακας 7).

2. Τα κατώτερα και ανώτερα όρια διοικητικών προστίμων των ως άνω παραβατών, ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 167 του ν. 4662/2020 (Α΄ 27), ήτοι ελάχιστο δυνατό επιβαλλόμενο πρόστιμο τα πεντακόσια ευρώ (500 €) και μέγιστο, ακόμη και σε περίπτωση συρροής
παραβάσεων, τα πενήντα χιλιάδες ευρώ (50.000 €).

Δείτε την υπ' αριθ. 19/2024 Πυροσβεστική Διάταξη εδώ

Pinakas Prostima a 1

Pinakas Prostima a 2

Pinakas Prostima a 3

Pinakas Prostima a 4

Pinakas Prostima a 5

Pinakas Suntelestes a 1

Pinakas Suntelestes a 2

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 03 Μαϊος 2024 13:00

Σχετικά Άρθρα

  • Μητσοτάκης για φωτιές: Η δυσκολότερη χρονιά των τελευταίων 40 ετών – Φέτος κάηκαν λιγότερα στρέμματα από τον μ.ο της 20ετίας
    Μητσοτάκης για φωτιές: Η δυσκολότερη χρονιά των τελευταίων 40 ετών – Φέτος κάηκαν λιγότερα στρέμματα από τον μ.ο της 20ετίας

    «Αυτή η χρονιά αναμενόταν δύσκολη κλιματολογικά, ήταν όμως αντικειμενικά η πιο δύσκολη χρονιά των τελευταίων 40 ετών», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη συζήτηση στη Βουλή για τις φωτιές του καλοκαιριού.

    «Είχαμε συστηματικά υψηλότερες θερμοκρασίες του μέσου όρου, υπερβολικά μεγάλη ξηρασία, έντονους ανέμους και όλα αυτή ήρθαν σε συνέχεια μιας περιόδου εντεταμένης ανομβρίας, με ελάχιστο χιόνι στα βουνά μας. Με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν συνθήκες που γνωρίζαμε από την αρχή της αντιπυρικής περιόδου ότι θα ήταν ιδιαίτερα προβληματικές», συνέχισε ο πρωθυπουργός και τόνισε πως:

    «Αυτές τις συνθήκες, ως αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης θα καλούμαστε να αντιμετωπίζουμε με ολοένα και μεγαλύτερη συχνότητα από εδώ και στο εξής. Το αποτέλεσμα είναι πως είχαμε τον κρατικό μηχανισμό σε ετοιμότητα για ένα 6μηνο και με δύσκολες πυρκαγιές να εκδηλώνονται και στα τέλη Σεπτεμβρίου και αρχές Οκτωβρίου».

    «Κάηκαν λιγότερα στρέμματα φέτος»

    Συνολικά, σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη «είχαμε 9.101 φωτιές φέτος. Σε σχέση με 7.163 πέρυσι. Πέρυσι κάηκαν 1.754.000 στρέμματα, φέτος κάηκαν 440.000 στρέμματα, με μέσο όρο τα τελευταία 20 χρόνια κάτι παραπάνω από 500.000 στρέμματα. Ήμασταν δηλαδή κάτω από τον μέσο όρο της τελευταίας 20ετίας».

    «Δεν νομίζω πως μπορεί κάποιος να δέχεται πως θα περάσουμε ένα καλοκαίρι χωρίς πυρκαγιές στη χώρα. Αυτός αντιβαίνει και στην κοινή λογική», σημείωσε και τόνισε πως «στα στρέμματα που καίγονται το θέμα είναι το να μην χάνουμε παραγωγικά δάση. Είχαμε λιγότερα στρέμματα ανά πυρκαγιά. 48 στρέμματα αντί του 58 κατά μέσο όρο της τελευταίας 20ετίας. Και ναι, είχαμε και φέτος πολύ λιγότερες καμένες δασικές εκτάσεις. Πχ στην Αττική, από τα 100.000 στρέμματα που κάηκαν τα 10.000 ήταν πραγματικό δάσος. Τα υπόλοιπα ήταν βραχώδης θαμνώδεις εκτάσεις, πιο εύκολες τουλάχιστον ως προς τη φυσική αναγέννηση», σημείωσε χαρακτηριστικά και έδωσε ως παραδείγματα την Πορτογαλία που μέσα σε 4 μέρες κάηκαν 1,3 εκατομμύρια στρέμματα και την πρόσφατη πυρκαγιά στο Τέξας των ΗΠΑ.

    «Οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης απειλούν όλο τον πλανήτη»

    «Οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης απειλούν όλο τον πλανήτη, οι επιθέσεις θα είναι όλο και πιο συχνές και η Μεσόγειος είναι μια περιοχή που βρίσκεται στο επίκεντρο της κλιματικής κρίσης, η οποία θα δοκιμάζεται όλο και πιο συχνά», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

    4 + 1 πυλώνες για την κυβερνητική δράση

    Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός συνόψισε την κυβερνητική δράση σε 4+1 πυλώνες.

    «Πρόληψη. Μετά την καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι έγινε μια έκθεση που αναφερόταν στην ανάγκη να δίνουμε πολύ μεγαλύτερη έμφαση στην πρόληψη, κάτι που ιστορικά στην πατρίδα μας δεν συνέβαινε. Και αυτό έκανε η κυβέρνηση με μεγάλη συστηματικότητα, αξιοποιώντας και πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης. Πρόγραμμα Anti Nero 1,2,3 με σχεδόν 400 εκατ. ευρώ να διατίθενται σε πρόληψη.

    Σε αυτή την προσπάθεια θέλουμε συμμάχους τους πολίτες, δεν αρκεί μόνο το κράτος, για να φροντίζουν και οι ίδιοι τις περιουσίες τους. Η πλατφόρμα για τον καθαρισμό των οικοπέδων είχε ως αποτέλεσμα πάνω από 830.000 ιδιοκτήτες να δηλώσουν ότι καθάρισαν τα οικόπεδα τους, είχαμε 8.000 καταγγελίες για ακαθάριστες περιοχές στον περιαστικό ιστό. Ήταν μια συλλογική επιτυχία της χώρας και μια αναγνώριση της κοινωνίας ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν μπορούμε να τα περιμένουμε όλα από το κράτος. Και ότι σε αυτή την προσπάθεια μαζί με τη συλλογική υπάρχει και ατομική ευθύνη».

    Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός τόνισε πως έχουμε «αυστηροποιήσει πολύ τις ποινές για εμπρησμό, έστω και αν αυτοί προκαλούνται από αμέλεια».

    «Παράλληλα δίνουμε κίνητρα για να ασφαλίζουν οι πολίτες τα σπίτια τους έναντι φυσικών καταστροφών και γι' αυτούς ο ΕΝΦΙΑ μειώνεται στο 10%», επισήμανε.

    Συνέχισε λέγοντας πως «για την κατάσβεση πήραμε δύο πρωτοβουλίες: η αξιοποίηση της τεχνολογίας για την επιτήρηση, τον άμεσο εντοπισμό και τη γρήγορη κατάσβεση της πυρκαγιάς. Για πρώτη φορά είχαμε στην Αττική drones που πετούσαν 24 ώρες το 24ωρο. Για πρώτη φορά τις επικίνδυνες ημέρες του καλοκαιριού είχαμε έμφορτα αεροσκάφη και ελικόπτερα για να κάνουν προσβολές σε πρώτο χρόνο μια φωτιά πριν να πάρει μεγάλες διαστάσεις. Με τον τρόπο αυτό σβήσαμε τη συντριπτική πλειοψηφία, άνω του 98% σβήστηκε όταν ήταν ακόμα μικρές».

    «Η χώρα μας έχει αποκτήσει μια κουλτούρα εκκενώσεων»

    Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο 112 «όπου έγιναν εκκενώσεις όπου κρίθηκε απαραίτητο. Η χώρα μας έχει αποκτήσει μια κουλτούρα εκκενώσεων που θέτει την προστασία της ανθρώπινης ζωής σε απόλυτα πρώτη προτεραιότητα».

    Σε ό,τι αφορά τα έργα που έχουν γίνει ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι έχουν εγκριθεί 18 παρεμβάσεις αντιδιαβρωτικών έργων και δύο ανάδοχοι θα προχωρήσουν σε αναδασώσεις γύρω από την μονή Πεντέλης και το Αστεροσκοπείο. Ταυτόχρονα, σημαντική πρόοδος έχει γίνει και στην αποκατάσταση των ζημιών.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Αποκαλυπτική μελέτη: Ο καπνός των πυρκαγιών μπορεί να σκοτώνει επιπλέον 12.000 ανθρώπους ετησίως
    Αποκαλυπτική μελέτη: Ο καπνός των πυρκαγιών μπορεί να σκοτώνει επιπλέον 12.000 ανθρώπους ετησίως

    Η υπερθέρμανση του πλανήτη προκαλεί περισσότερες πυρκαγιές και πιθανότατα ευθύνεται για τον θάνατο επιπλέον 12.000 ανθρώπων ετησίως συνέπεια της εισπνοής καπνού.

    Αυτό αναφέρει νέα επιστημονική έρευνα η οποία κάνει λόγο για ιδιαίτερα αυξημένο κίνδυνο θανάτου από τον καπνό των πυρκαγιών στην Αυστραλία, τη Νότια Αμερική, την Ευρώπη και τα βόρεια δάση της Ασίας.

    Μια ξεχωριστή μελέτη, όπως αναφέρει ο Guardian ανέφερε ότι μεταξύ 2003 και 2019 η υπερθέρμανση αύξησε την έκταση του πλανήτη που καίγεται σχεδόν κατά 16%, αλλά άλλες ανθρώπινες ενέργειες, όπως η εκχέρσωση δασών και σαβάνων για δρόμους ή γεωργία, μείωσαν τη συνολική καμένη έκταση κατά 19%.

    Και οι δύο μελέτες, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Nature Climate Change, υπογραμμίζουν την επίδραση που είχε η προσθήκη εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα σε συνδυασμό με τις πυρκαγιές, σε σύγκριση με άλλες ανθρώπινες ενέργειες, όπως η εκκαθάριση γης.

    Τι αναφέρει η μελέτη

    Η μελέτη - με επικεφαλής την Δρ. Τσάε Γεόν Παρκ του Εθνικού Ινστιτούτου Περιβαλλοντικών Μελετών της Ιαπωνίας υπολόγισε ότι στη δεκαετία του 2010 σχεδόν 100.000 άνθρωποι πέθαιναν κάθε χρόνο από την εισπνοή καπνού από πυρκαγιές που περιέχουν μικροσκοπικά σωματίδια, γνωστά ως αιωρούμενα σωματίδια μεγέθους PM 2.5, τα οποία μπορούν να διεισδύσουν στους πνεύμονες και στην κυκλοφορία του αίματος.

    Ο τρόπος με τον οποίο η υπερθέρμανση του πλανήτη συμβάλλει σε αυτούς τους θανάτους είναι δύσκολο να κατανοηθεί, διότι ενώ οι θερμότερες θερμοκρασίες και η χαμηλότερη υγρασία αυξάνουν τον κίνδυνο πυρκαγιών, άλλες άμεσες ανθρώπινες παρεμβάσεις - όπως ο κατακερματισμός των δασών και των σαβάνων - μειώνουν την έκταση που μπορεί να καεί ή να καταστείλουν την εξάπλωση της φωτιάς.

    Για να ξεπεράσουν το πρόβλημα, οι ερευνητές εξέτασαν τρία μοντέλα της παγκόσμιας βλάστησης και της πυρκαγιάς υπό τις σημερινές κλιματικές συνθήκες και τα συνέκριναν με ένα μοντέλο όπου είχαν αφαιρεθεί οι επιπτώσεις της σύγχρονης κλιματικής αλλαγής.

    Αν και τα αποτελέσματα διέφεραν, οι συγγραφείς από οκτώ χώρες, συμπεριλαμβανομένων του Ηνωμένου Βασιλείου, των ΗΠΑ, της Γερμανίας και της Κίνας, διαπίστωσαν ότι σε όλες τις περιπτώσεις, η παγκόσμια θέρμανση προκαλεί αύξηση του αριθμού των θανάτων ανθρώπων που αναπνέουν αιωρούμενα σωματίδια μεγέθους PM2.5 από πυρκαγιές.

    Ποιοι παράγοντες συμβάλλουν στην αύξηση του κινδύνου πυρκαγιάς

    Σε ορισμένες περιοχές, η αύξηση της θερμοκρασίας ήταν ο κύριος παράγοντας για την αύξηση του κινδύνου πυρκαγιάς, ενώ σε άλλες ήταν η χαμηλότερη υγρασία.

    Οι συγγραφείς δήλωσαν ότι οι επιπτώσεις στην υγεία από τις πυρκαγιές μπορεί να υποεκτιμηθούν επειδή η «τοξικότητα των σωματιδίων που προέρχονται από τη φωτιά» είναι πιο σοβαρή από ό,τι από άλλες πηγές.

    H καθηγητής Χίλαρι Μπάμπρικ, διευθύντρια του Εθνικού Κέντρου Επιδημιολογίας και Υγείας του Πληθυσμού στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Αυστραλίας, δήλωσε ότι εκατομμύρια άνθρωποι στην Αυστραλία εκτέθηκαν σε επικίνδυνα και παρατεταμένα επίπεδα ρύπανσης από τον καπνό κατά τη διάρκεια των μεγάλων πυρκαγιών τα καλοκαίρια του 2019 και του 2020.

    «Αυτό είχε ως αποτέλεσμα εκατοντάδες θανάτους εκείνη την εποχή και πιθανότατα θα έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες για την υγεία πολλών», δήλωσε η Μπάμπρικ, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη.

    «Η μελέτη αυτή αναδεικνύει έναν μόνο από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους η κλιματική αλλαγή κάνει κακό στην υγεία μας. Η κατανόηση επιπτώσεων όπως αυτές θα μας βοηθήσει να σχεδιάσουμε καλύτερα το μέλλον», τονίζει.

    Μια ξεχωριστή μελέτη, με επικεφαλής επιστήμονες από το Ηνωμένο Βασίλειο και το Βέλγιο, διαπίστωσε ότι η παγκόσμια θέρμανση αυξάνει τον κίνδυνο πυρκαγιών, ιδίως στην Αυστραλία, τη Σιβηρία και τις αφρικανικές σαβάνες.

    Ο Σέπε Λάμπε, του Ελεύθερο Πανεπιστήμιο των Βρυξελλών (VUB), δήλωσε ότι ενώ οι ανθρώπινες δραστηριότητες που αλλάζουν το τοπίο συμβάλλουν στη μείωση της έκτασης του πλανήτη που καίγεται, «η επίδραση της κλιματικής αλλαγής συνεχίζει να αυξάνεται».

    Ο καθηγητής Βιμ Τιερί, συν-συγγραφέας της μελέτης στο VUB, δήλωσε ότι ο ρυθμός με τον οποίο η κλιματική αλλαγή αυξάνει την έκταση που καίγεται «αυξάνεται κάθε χρόνο».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Παιδιά και γονείς... στα κελιά: Άραγε έτσι θα μπει τέλος στη βία των ανηλίκων; Τι εξηγούν ειδικοί
    Παιδιά και γονείς... στα κελιά: Άραγε έτσι θα μπει τέλος στη βία των ανηλίκων; Τι εξηγούν ειδικοί

    Ομάδα ανηλίκων ξυλοκοπά άγρια 14χρονη σε κεντρικό σημείο της Γλυφάδας. Μαθητής στη Ζάκυνθο κυκλοφορεί με μαχαίρι και επιχειρεί να ληστέψει συμμαθητές του. Στον Βόλο ομάδα ανηλίκων κουρεύει 16χρονο και του σπάει τα δόντια. Περιστατικά σαν αυτά έκαναν την κυβέρνηση να προσδώσει χαρακτήρα «κρίσης» στην παραβατικότητα των ανηλίκων. Κρίσης που προτίθεται να αντιμετωπίσει με το φόβητρο της φυλάκισης και του προστίμου. Έχουν όμως έτσι τα πράγματα; Είναι τα σχολεία μας ο πιο επικίνδυνος χώρος στον οποίο μπορεί να βρεθεί κανείς;

    Οι ειδικοί καλούν να δούμε το πρόβλημα νηφάλια και να αναλογιστούμε τις μακροπρόθεσμες συνέπειες, που μπορεί να έχουν τα ποινικού τύπου μέτρα.

    Είναι η βία των ανηλίκων σε έξαρση;

    «Από τα διαθέσιμα ποσοτικά στοιχεία για παράδειγμα από την Eurostat δεν προκύπτει να υπάρχει συγκυριακά τώρα μια αύξηση των κρουσμάτων παραβατικότητας ή βίας με δράστες ανήλικους. Προκύπτει ότι υπήρξε μία αύξηση που είχε ήδη συντελεστεί τη δεκαετία της οικονομικής κρίσης και μετέπειτα έχει σταθεροποιηθεί εκεί», επισημαίνει, μιλώντας στο ethnos.gr ο Γιώργος Νικολαΐδης, διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού. «Δεν λέω ότι είναι όλα τέλεια. Αλλά θα πρέπει να αποφύγουμε τη δημιουργία ενός ηθικού πανικού. Να μη θεωρούμε το παιδί του διπλανού μας δυνητικά απειλή για το δικό μας το παιδί. Το να γίνουμε μία κοινωνία που φοβάται τα ίδια της τα παιδιά», συμπληρώνει.

    Τις επιφυλάξεις της εκφράζει και η καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Αντιεγκληματικής Πολιτικής Σοφία Βιδάλη. Παρατηρεί, ωστόσο, πως υπάρχουν κάποιες ποιοτικές διαφοροποιήσεις. «Αυτό που φαίνεται να αλλάζει είναι η ένταση και οι όροι. Επίσης, το γεγονός ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης το έχουν κάνει πρώτο θέμα», λέει και προσθέτει «αυτό που βλέπουμε ότι πολλοί δέρνουν έναν δεν το είχαμε παλιά. Ότι γίνεται ο ξυλοδαρμός θέαμα. Να μαζεύονται πολλοί εκεί και να μην παρεμβαίνουν».

    Το στερεότυπο θέλει τα παιδιά χαμηλότερων μορφωτικών και οικονομικών στρωμάτων να είναι πιο επιρρεπή σε παραβατικές συμπεριφορές, ωστόσο, όπως παρατηρεί ο Γιώργος Νικολαΐδης, «αυτό που διαβάζουμε και ενδεχομένως αναπαράγεται είναι μια παλαιότερη εικόνα για το ποιο είναι το προφίλ των παιδιών. Σήμερα ξέρουμε ότι είναι πιο πολύπλοκο και πολλαπλό. Διατέμνει μορφωτικά κοινωνικά και οικονομικά στρώματα».

    Από τα ερευνητικά δεδομένα προκύπτει, επίσης, ότι ο ανήλικος που περνάει στον ρόλο του θύτη σε άλλες περιστάσεις της ζωής του μπορεί να έχει υπάρξει σε αυτόν του θύματος. «Αντιδρά σε αυτό προβαίνοντας σε πράξεις βίας. Από την άλλη είναι τα πρότυπα. Ότι με το να ασκήσει βία γίνεται άνδρας, τον σέβονται. Μαθαίνει ότι καταξιώνει τον εαυτό του, ασκώντας βία», λέει η Σοφία Βιδάλη.

    Παιδιά και γονείς στα κελιά;

    Από τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση ξεχωρίζει η μείωση του ορίου της ανηλικότητας στα 14 έτη από τα 15 έτη, που είναι σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι παιδιά 14 ετών και άνω θα μπορούν να οδηγηθούν σε κατάστημα κράτησης. Μάλιστα, οι ποινές που θα εκτίουν θα φτάνουν έως και τα 5 έτη. «Το μόνο που θα κάνουν είναι θα γεμίσουν τα κρατητήρια και οι φυλακές. Θα διαμορφωθεί μια νέα οικονομία κράτησης. Θα έχουμε τα παιδιά, που θα γίνουν δακτυλοδεικτούμενα και τα θύματα θα εξακολουθούν να ζουν με όρους φόβου», σχολιάζει η καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Αντιεγκληματικής Πολιτικής και παρατηρεί ότι τα μέτρα διακρίνονται από την ίδια «αντίληψη καταστολής, που διέπει όλη την αντιεγκληματική πολιτική, που έχει διαμορφώσει τα τελευταία 5 χρόνια».

    «Αναρωτιέμαι στ' αλήθεια αυτοί που προτείνουν τέτοια πράγματα στις πολιτικές ηγεσίες δεν αναλογίζονται ότι ένα παιδί που θα το βάλεις σε αναμορφωτήριο, σε φυλακή ανηλίκων, σε τόσο σε νεαρή ηλικία κατά τεκμήριο θα κλειδώσει τη ζωή του στο ποινικό έγκλημα;», λέει, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού και υπενθυμίζει ότι, «οι ίδιοι κύκλοι είχαν προτείνει πριν ένα χρόνο στη διαδικασία αναθεώρησης του ποινικού κώδικα το ηλικιακό όριο της νομικής υπαιτιότητας να πέσει από τα 12 στα 10 έτη».

    Η επιστροφή στη φυλακή μετά την αποφυλάκιση δεν είναι μονόδρομος, ωστόσο, ο ποινικός στιγματισμός στενεύει τα περιθώρια επανένταξης. «Εξαρτάται από το έγκλημα, την κοινωνική θέση. Την ηλικία. Πολύ σημαντικό, σε ποια ηλικία βγήκε. Πολλές φορές έχουμε μια υποτροπή, ακριβώς, γιατί έχει στιγματιστεί νομικά. Άλλες φορές είναι ένα τυχαίο γεγονός. Δεν είναι ενιαίο. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι οποίος έρχεται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα και μπλέκεται με το ποινικό σύστημα, δύσκολα μετά μπορεί να απεμπλακεί τελείως. Όχι, γιατί κάνει παρανομίες, αλλά γιατί δεν υπάρχει διέξοδος», τονίζει η Σοφία Βιδάλη.

    Σύμφωνα με τα προωθούμενα μέτρα οι γονείς των παιδιών που παραβατούν θα τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον δυο χρόνων, ενώ προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο 10.000 ευρώ σε περίπτωση που η πράξη τους θα χαρακτηριζόταν κακούργημα, αν ήταν ενήλικες. «Και μετά τι γίνονται τα παιδιά;» αναρωτιέται η καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Αντιεγκληματικής Πολιτικής και προσθέτει «οι γονείς ελέγχουν τα παιδιά; Τι νομίζουμε ότι είναι παιδονόμοι; Υπάρχει μία αμέλεια και μία κακή διαπαιδαγώγηση, αλλά το να βάζεις πρόστιμο στους γονείς και να επιβάλεις ποινές κράτησης είναι ακραίο. Ουσιαστικά καταργεί τον διαπαιδαγωγικό χαρακτήρα που είχε μέχρι τώρα το δίκαιο ανηλίκων. Είναι τιμωρητικό αλλάζει παράδειγμα».

    Το μέτρο θα επηρεάσει δυσανάλογα πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες εκτιμά ο Γιώργος Νικολαΐδης. «Σε αυτή την κοινωνική κατάσταση που ζούμε, μην μου πείτε ότι θα πάει στη φυλακή ο εύπορος ο μορφωμένος ο καλά ενταγμένος γονιός ενός ανηλίκου, που παραβατεί. Αυτός κατά τεκμήριο θα έχει νομική εκπροσώπηση και θα τη γλιτώσει. Αυτός που θα οδηγηθεί στη φυλακή θα είναι ο μετανάστης, η σεξεργάτρια, ο Ρομά, ο κοινωνικά αποκλεισμένος. Οι ομάδες που έτσι κι αλλιώς έχουν πάρα πολλά προβλήματα και οικογενειακές δυσλειτουργίες».

    Τι πρέπει να γίνει;

    Αν η καταστολή και τα ποινικού τύπου μέτρα είναι αναποτελεσματικά και δυνητικά επικίνδυνα, τότε τι πρέπει να γίνει για την αντιμετώπισή του υπαρκτού προβλήματος της ανήλικης παραβατικότητας;

    «Υπάρχουν αποδεδειγμένης αποτελεσματικότητας μέτρα και προγράμματα που κινούνται σε ακριβώς αντιδιαμετρική κατεύθυνση. Τα προγράμματα αυτά θα μπορούσαν να γενικευτούν σε εθνικό επίπεδο. Θα μπορούσαν να τα υλοποιήσουν σε σχολεία, που να προάγουν την αλληλεγγύη και τη συλλογικότητα. Αντί να πάμε να φοβίσουμε τα παιδιά και να τους πούμε ότι ο διπλανός του είναι κίνδυνος και στη βία να απαντήσουμε με μεγαλύτερη βία θα πρέπει να πάμε στην αντίθετη κατεύθυνση και να δουλέψουμε με τα παιδιά για εμπεδώσουν την αίσθηση ότι οποτεδήποτε βλέπω τα δικαιώματα ενός ανίσχυρου να παραβιάζονται δεν χαζογελάω, δεν τρέχω να πάρω θέση ως ισχυρός και να θυματοποιήσω έναν ανίσχυρο, δεν κοιτάω αδιάφορα τη δουλειά μου και την πάρτη μου. Άλλα παρεμβαίνω ενεργά», καταλήγει ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πάνω από 12,8 εκατ. ευρώ στις επιχειρήσεις για τις καταστροφές σε Έβρο και Θεσσαλία
    Πάνω από 12,8 εκατ. ευρώ στις επιχειρήσεις για τις καταστροφές σε Έβρο και Θεσσαλία

    Ένα χρόνο μετά τις καστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία και τις ανεξέλεγκτες πυρκαγιές στον Έβρο, ολοκληρώθηκαν την Τρίτη (1/10) οι πληρωμές για τη στήριξη των επιχειρήσεων που επλήγησαν.

    Ειδικότερα, καταβλήθηκαν συνολικά 12.887.368,05 ευρώ σε 1.313 επιχειρήσεις, εκ των οποίων 12.835.679,26 ευρώ καταβλήθηκαν σε 1.297 επιχειρήσεις της Θεσσαλίας και 56.364,04 ευρώ καταβλήθηκαν σε 17 επιχειρήσεις του Έβρου, όπως αναφέρει το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας σε ανακοίνωσή του.

    Πρόκειται, ειδικότερα, για τα ειδικά σχήματα στήριξης που υλοποιούνται μέσα από την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, «mybusinesssupport» και αφορούν τις επιχειρήσεις που βρίσκονται σε περιοχές της περιφέρειας Θεσσαλίας που επλήγησαν από τις έντονες πλημμύρες του Σεπτεμβρίου και σε περιοχές της περιφέρειας Έβρου που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του Αυγούστου του 2023, και οι οποίες υπέστησαν οικονομικές απώλειες ως έμμεση συνέπεια των ανωτέρω φαινομένων.

    Πώς καθορίστηκε το ύψος της επιχορήγησης

    Το ύψος της επιχορήγησης για κάθε επιχείρηση σχετίζεται με την οικονομική απώλεια της επιχείρησης το 2023 λόγω των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο αναφοράς εντός της προηγούμενης πενταετίας όπου σημειώθηκε το υψηλότερο επίπεδο κύκλου εργασιών, με το χαμηλότερο ποσό επιχορήγησης να είναι οι 3.000 ευρώ και το υψηλότερο οι 300.000 ευρώ. Δηλαδή, σύμφωνα με την ανακοίνωση, η ενίσχυση αντιστοιχεί σε μέρος της μείωσης του κύκλου εργασιών, με ελάχιστο ποσό ενίσχυσης το ποσό των 3.000 ευρώ και τηρώντας σε κάθε περίπτωση τα ανώτατα όρια που τίθενται ανά τριετία για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας από τους Κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

    Ειδικότερα, σημειώνεται πως το σχήμα ενίσχυσης για τη Θεσσαλία περιλαμβάνει πέντε διαφορετικά υπό-σχήματα, ως εξής:

    • Προς επιχειρήσεις - πλην αγροτικών εκμεταλλεύσεων - που είχαν έδρα ή υποκατάστημα στον δήμο Παλαμά και στον δήμο Φαρκαδόνας που επλήγησαν έντονα από τις πλημμύρες, χορηγήθηκαν 6,55 εκατ. ευρώ σε 408 δικαιούχους.
    • Προς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα σε περιοχές που επλήγησαν λόγω της μη ασφαλούς πρόσβασης και της ακαταλληλότητας των υδάτων, χορηγήθηκαν 2,86 εκατ. ευρώ σε 418 δικαιούχους.
    • Προς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της μεταφοράς επιβατών σε περιοχές που επλήγησαν λόγω της μη ασφαλούς πρόσβασης και της ακαταλληλότητας των υδάτων, χορηγήθηκαν 1,6 εκατ. ευρώ σε 244 δικαιούχους.
    • Προς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των καταλυμάτων σε περιοχές που επλήγησαν λόγω της ακαταλληλότητας των υδάτων, χορηγήθηκαν 0,9 εκατ. ευρώ σε 55 δικαιούχους.
    • Προς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της αλιείας και της εμπορίας αλιευμάτων σε περιοχές που επλήγησαν λόγω των επιπτώσεων στο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλίας, χορηγήθηκαν 12,84 εκατ. ευρώ σε 172 δικαιούχους.

    Το σχήμα ενίσχυσης για τον Έβρο εστιάζεται στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα στις περιοχές του δήμου Σουφλίου και της δημοτικής Ενότητας Φερών του δήμου Αλεξανδρούπολης της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, οι οποίες επλήγησαν έντονα από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2023.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Εκπτώσεις έως 50% στα πρόστιμα για όσες επιχειρήσεις παραδεχτούν φοροδιαφυγή
    Εκπτώσεις έως 50% στα πρόστιμα για όσες επιχειρήσεις παραδεχτούν φοροδιαφυγή

    Έκπτωση έως 50% στα πρόστιμα που έχει βεβαιώσει η εφορία, μπορούν να κερδίσουν οι επιχειρήσεις που θα παραδεχτούν πως έχουν διαράξει φοροδιαφυγή, συμπληρώνοντας την «δήλωση αποδοχής πράξεων στο πλαίσιο του φορολογικού ελέγχου».

    Συγκεκριμένα, με μια δήλωση αποδοχής των φορολογικών παραβάσεων που έχουν διαπράξει και με εξόφληση του 25% της οφειλής τους εντός 3 ημερών, θα μπορούν οι φορολογούμενοι να κερδίσουν έκπτωση στα πρόστιμα που ξεκινούν από 25% και φθάνουν έως και 50%.

    Σημειώνεται πως μπορείτε να βρείτε την «Δήλωση αποδοχής πράξεων στο πλαίσιο φορολογικού ελέγχου σύμφωνα με το άρθρο 75 του ν. 5104/2024 (Α' 58) - ΚΦΔ και μείωσης προστίμων», στο site της ΑΑΔΕ, και πιο συγκεκριμένα στον Κατάλογο Εντύπων.

    Τι να προσέξετε

    Στο έντυπο με την επωνυμία «Δήλωση αποδοχής πράξεων στο πλαίσιο του φορολογικού ελέγχου» οι φορολογούμενοι θα πρέπει:

    1. Να σμπληρώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία, την επωνυμία της εταιρείας, το είδος της δραστηριότητας

    2. Να δηλώσουν ότι αποδέχονται την πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου, τέλους η εισφοράς

    3. Να δηλώσουν ότι εντός 3 ημερών από την κοινοποίηση η παραλαβή του σχετικού μηνύματος στη θυρίδα του ηλεκτρονικού λογαριασμού θα καταβάλλουν το 25% του κύριου φόρου.

    Το υπόλοιπο ποσό θα μπορεί να καταβληθεί εφάπαξ ή σε έως 12 δόσεις.

    Έκπτωση έως και 50%

    Συγκεκριμένα η νέα διαδικασία προβλέπει «κούρεμα» των προστίμων ως εξής:

    • Έκπτωση 25%

    Εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου προ της έναρξης συζήτησης ενώπιον αρμόδιου δικαστηρίου.

    • Έκπτωση 30%

    Εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου προ της υποβολής προσφυγής σε αρμόδιο διοικητικό δικαστήριο.

    • Έκπτωση 40%

    Εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου μετά την κοινοποίηση οριστικού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου αλλά πριν την προσφυγή στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ). Ο ελεγχόμενος έχει προθεσμία 30 ημερών από την κοινοποίηση οριστικού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου, για να προσφύγει στη ΔΕΔ και στο διάστημα αυτό, μπορεί να αποδεχτεί το αποτέλεσμα του ελέγχου και να μειώσει το πρόστιμο, για να μην ρισκάρει την απόρριψη της προσφυγής του από τη ΔΕΔ και τη βεβαίωση ολόκληρου του προστίμου.

    • Έκπτωση 50%

    Εφόσον η παραδοχή των παραβάσεων (μη υποβολή δηλώσεων ή υποβολής ανακριβών δηλώσεων) γίνει μετά την έκδοση και κοινοποίηση εντολής ελέγχου ή πρόσκλησης παροχής πληροφοριών, και έως την παρέλευση της προθεσμίας για την υποβολή εκπρόθεσμης αρχικής ή τροποποιητικής δήλωσης από την κοινοποίηση προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου.

    Για να εξασφαλίσει την έκπτωση ο ελεγχόμενος, θα πρέπει να υποβάλει τις σχετικές εκπρόθεσμες αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις πριν την κοινοποίηση της πράξης προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου (με την έκδοση της εντολής ελέγχου) ή να υποβάλει τις σχετικές δηλώσεις εντός 10 ημερών από την κοινοποίηση της πράξης προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου.

    Πηγή: cnn.gr

  • Αλλάζουν τα δεδομένα στην αντιπυρική περίοδο - Αυξάνονται οι φωτιές Σεπτέμβριο και Οκτώβριο
    Αλλάζουν τα δεδομένα στην αντιπυρική περίοδο - Αυξάνονται οι φωτιές Σεπτέμβριο και Οκτώβριο

    Εντονότερες οι πυρκαγιές ακόμη και προς το τέλος της αντιπυρικής περιόδου

    Με μία από τις πιο καταστροφικές πυρκαγιές από το 2001 και έπειτα για την Κορινθία ήρθαν αντιμέτωποι οι κάτοικοι περιοχών του Ξυλοκάστρου Κορινθίας την περασμένη εβδομάδα. Δύο νέοι άνδρες έχασαν τη ζωή τους ενώ περισσότερα από 70.000 στρέμματα κάηκαν κυρίως αγροτικές καλλιέργειες κι ως επί το πλείστον ελιές.

    Λιγότερο από ένα μήνα προτού ολοκληρωθεί η αντιπυρική περίοδος επιστήμονες και ειδικοί καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η 31η Οκτωβρίου, δεν αποτελεί πλέον «τυπική ημερομηνία» λήξης, αλλά διάστημα στο οποίο εκδηλώνεται μεγάλος αριθμός πυρκαγιών, οι οποίες μπορεί να αποβούν άκρως επικίνδυνες και μοιραίες.

    Κάτι το οποίο μέχρι στιγμής επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία καθώς ο φετινός αριθμός πυρκαγιών του Σεπτεμβρίου είναι αυξημένος σε σχέση με πέρσι. Συγκεκριμένα, κατά τον Σεπτέμβριο του 2024 εκδηλώθηκαν 733 πυρκαγιές ενώ τον ίδιο μήνα πέρσι είχαν ξεσπάσει 658. Παράλληλα, οι χθεσινές φωτιές στην Ηλεία, και ειδικότερα αυτή στο Γεράκι, ενισχύουν το επιχείρημα, για μακρά αντιπυρική περίοδο, όχι μόνο πλέον «στα χαρτιά». Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία από την Πυροσβεστική, τον Οκτώβριο του 2023 εκδηλώθηκαν 840 πυρκαγιές.

    «Ποτέ ξανά τόσο μεγάλη φωτιά, τόσο αργά»

    «Δεν έχει εμφανιστεί ποτέ τόσο μεγάλη φωτιά τόσο αργά. Η αντιπυρική περίοδος στα χαρτιά υπάρχει, έχει μεγάλη διάρκεια , αλλά στην πραγματικότητα βλέπουμε ότι οι μετεωρολογικές συνθήκες, μπορεί να δημιουργήσουν πολύ δύσκολες καταστάσεις ακόμα και σε περιόδους στην αρχή και στο τέλος της αντιπυρικής περιόδου», επισημαίνει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο διευθυντής ερευνών του ΙΕΠΒΑ/ΕΑΑ, δρ Κώστας Λαγουβάρδος ενώ σημειώνει ότι η πυρκαγιά στην Κορινθία ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη δασική πυρκαγιά φέτος μετά από αυτήν που εκδηλώθηκε τον Αύγουστο στην Αττική, προσθέτοντας ότι οδεύουμε στο μέσο όρο των καμμένων εκτάσεων των τελευταίων 20 ετών.

    «Το 2000 είχαμε την μεγαλύτερη πυρκαγιά στην περιοχή. Ουσιαστικά είναι η μεγαλύτερη από το 2001 και μετά. Το 2000 ήταν η μεγαλύτερη προηγούμενη πυρκαγιά στην Κορινθία. Και με αυτά τα ποσά όπως βλέπω και στο σύστημα, θα φτάσουμε περίπου στο μέσο όρο των καμένων εκτάσεων των τελευταίων 20 ετών», αναφέρει χαρακτηριστικά.

    «Παρόλο που ήμασταν μέσα στην αντιπυρική περίοδο είχαμε την αίσθηση όλοι μας ότι προς το τέλος της, δηλαδή από τον Σεπτέμβριο από ένα σημείο και μετά πέφτει πολύ ο κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιών. Δυστυχώς, αυτό δεν είναι αλήθεια. Και μάλιστα το παράδοξο είναι ότι στην περιοχή έχει εμφανιστεί τον Μάιο του 2021, η πιο μεγάλη πρώιμη πυρκαγιά. Τυχαίο πιθανόν, αλλά θα σας πω ότι και τότε ήταν η πιο μεγάλη πυρκαγιά που συνέβαινε τόσο νωρίς, τον Μάιο, και τώρα πάλι στον ίδιο νομό συμβαίνει το ίδιο τέλος Σεπτεμβρίου», τονίζει ο κ. Λαγουβάρδος.

    Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και ο καθηγητής του ΑΠΘ, διευθυντής του εργαστηρίου Δασικής Διαχειριστικής και Τηλεπισκόπησης. Ιωάννης Γήτας, τονίζοντας ότι διανύουμε «μία μεγαλύτερη σε διάρκεια αντιπυρική σεζόν». «Παραδοσιακά είχαμε φωτιές τον Σεπτέμβρη και τον Οκτώβρη αλλά εδώ βλέπουμε μία μεγάλη φωτιά σε ένα οικοσύστημα το οποίο νωρίτερα δεν έπαιρνε φωτιά αυτόν τον καιρό», υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γήτας και προσθέτει ότι με βάση αυτό το στοιχείο, το οποίο έχει παρατηρηθεί θα πρέπει και ο αντιπυρικός σχεδιασμός που γίνεται να περιλαμβάνει μεγαλύτερη περίοδο αντιπυρικής προστασίας.

    «Εκ του αποτελέσματος, φαίνεται ότι έχει αλλάξει η αντιπυρική περίοδος. Ως εκ τούτου είναι σημαντικό το κράτος να το αντιληφθεί έγκαιρα και με βάση αυτή την καινούργια κατάσταση να δημιουργήσει τον καινούργιο αντιπυρικό σχεδιασμό να ξεκινάει νωρίτερα και να τελειώνει αργότερα από αυτό που ίσχυε μέχρι σήμερα», σημειώνει.

    Στελέχη της Πυροσβεστικής ωστόσο τονίζουν ότι η επικινδυνότητα για την εκδήλωση πυρκαγιάς κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου είναι υψηλή μέχρι την τελευταία ημέρα ενώ επισημαίνουν ότι ακόμη και μετά την αντιπυρική περίοδο όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές μπορεί να έχουμε τραγικά γεγονότα.

    Εξάντληση των πυροσβεστών

    Αυτό που ωστόσο προβληματίζει αρκετούς επιστήμονες είναι οι επιπτώσεις που έχει η παρατεταμένη αντιπυρική περίοδος στην κόπωση του πυροσβεστικού προσωπικού.

    «Υπάρχουν επιπτώσεις και στην προετοιμασία μας και στην κόπωση του προσωπικού», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Λαγουβάρδος και προσθέτει ότι είναι διαφορετικό να υπάρχουν συσσωρευμένα συμβάντα μέσα σε δύο μήνες κυρίως τους καλοκαιρινούς και διαφορετικό αυτά να «ξεκινάνε αρκετά νωρίς και να τελειώνουν αργά».

    «Προκύπτει το ζήτημα να έχεις προσωπικό, να το απασχολείς και να το έχεις σε εγρήγορση ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό, πρέπει να το λάβουν υπόψιν τους, πώς κατανέμουν το προσωπικό, με τις προσλήψεις, τους εποχικούς, την προετοιμασία, ώστε πλέον να είμαστε σε μια φάση που έχουμε μεγαλύτερη αντιπυρική περίοδο, η οποία μπορεί να συμπέσει και πιθανόν και με άλλα γεγονότα. Φαίνεται ότι υπάρχει μια αλλαγή όπως είπαμε και στη διάρκεια των δασικών πυρκαγιών και στην επέκταση της περιόδου. Λόγω της κλιματικής αλλαγής αυτό αναμένεται να συνεχιστεί όχι να μειωθεί. Όσο πάμε σε υψηλότερες θερμοκρασίες, τις επόμενες δεκαετίες, σε μεγαλύτερες περιόδους ξηρασίας αυτό το πρόβλημα θα επιδεινωθεί », επισημαίνει ο κ. Λαγουβάρδος.

    Από την πλευρά του ο κ. Γήτας θέτει τον προβληματισμό της εξειδικευμένης γνώσης που απαιτείται στη διαχείριση μιας φωτιάς μέσα στο δάσος. «Η διεθνής εμπειρία έχει αποδείξει ότι οι πυροσβέστες που ασχολούνται αποκλειστικά με το δάσος έχουν σαφώς καλύτερη γνώση για το πώς θα κινηθούμε στο δάσος για να σβήσουμε μια δασική πυρκαγιά. Άλλο ο αστικός ιστός και άλλο το δάσος. Χρειάζεται άλλη τεχνογνωσία. Δεν είναι το ίδιο πράγμα. Όλες οι υπηρεσίες στην Ευρώπη έχουν δασοπυροσβέστες οι οποίοι εξειδικεύονται ακριβώς στο να σβήνουν φωτιά στο δάσος», σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γήτας και προσθέτει ότι χρειάζεται εξειδικευμένη γνώση ενώ σημαντικό στο σχεδιασμό είναι να λαμβάνεται υπόψιν η κατεύθυνση και η ταχύτητα του ανέμου.

    «Η ταχύτητα του ανέμου, η κλίση είναι βασικές παράμετροι που κάποιος θα γνωρίζει για να φτιάξει ένα στρατηγικό σχεδιασμό αντιμετώπισης μιας πυρκαγιάς», επισημαίνει.

    Οι συνθήκες της φωτιάς στα Ροζενά Ξυλοκάστρου

    Την 29η Σεπτεμβρίου, ημέρα κατά την οποία ξεκίνησε η φωτιά στα Ροζενά Ξυλοκάστρου Κορινθίας, ο δείκτης επικινδυνότητας εκδήλωσης πυρκαγιών στην περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας ήταν κατηγορίας κινδύνου 4 (πορτοκαλί), ενώ όπως εξηγεί ο κ. Λαγουβάρδος στην περιοχή έπνεαν ισχυροί άνεμοι. «Οι συνθήκες ήταν κακές όσον αφορά τον άνεμο, δηλαδή οι θερμοκρασίες δεν ήταν ιδιαίτερα υψηλές, τον κίνδυνο τον μεγάλωναν οι ισχυροί άνεμοι. Σε αυτές τις περιπτώσεις που έχεις ένα ισχυρό δυτικό ρεύμα, το οποίο δημιουργήθηκε μέσα στον Κορινθιακό έχεις πολύ σημαντική ενίσχυση στην έξοδό του. Δηλαδή, σε ένα κανάλι όταν έχουμε δυτικούς ανέμους ενισχύονται πολύ μέσα στο κανάλι αυτό και ειδικά προς την έξοδό του.

    Επομένως, ναι, είχαμε ένα πολύ ισχυρό καναλισμό που βλέπουμε βέβαια αρκετά συχνά στην περιοχή. Δηλαδή, αυτοί οι άνεμοι είναι κλασικοί στην περιοχή. Παρατηρούνται αυτοί οι άνεμοι και μέσα στο καλοκαίρι και άλλες εποχές. Όλο τον χρόνο εμφανίζονται. Είχαμε την γνώση ήδη από τις προηγούμενες μέρες ότι την Κυριακή σε αυτή την περιοχή θα έχουμε πολύ ισχυρούς δυτικούς ανέμους ιδίως στην περιοχή του ανατολικού Κορινθιακού επομένως στην Κόρινθο και την δυτική Αττική», σημειώνει ο κ. Λαγουβάρδος.

    Επιπλέον, επισημαίνει ότι η περιοχή τα τελευταία δύο χρόνια χαρακτηρίζεται από πολύ έντονη ξηρασία. «Οι βροχές είναι πολύ περιορισμένες όπως και σε άλλες περιοχές της Ανατολικής Πελοποννήσου, γιατί οι περιοχές που έχουν τη μεγαλύτερη ξηρασία είναι η Αττική, η Ανατολική Πελοπόννησος και η Κορινθία και μετά τα νησιά, δηλαδή Κυκλάδες, ανατολική Κρήτη και Δωδεκάνησα Στην περιοχή της Κορινθίας το τελευταίο μεγάλο χρονικό διάστημα παρατηρούνται περιορισμένες βροχοπτώσεις», τονίζει.

    Παράλληλα, το ανάγλυφο της περιοχής, φαίνεται να δυσχέραινε ακόμη περισσότερο το έργο των πυροσβεστικών δυνάμεων, όπως ανέφερε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας, καθώς οι περιοχές αυτές χαρακτηρίζονται από πολύ μεγάλες χαράδρες, ρέματα και πολύ ψηλές βουνοκορφές. Το γεγονός αυτό δυσκόλεψε την προσέγγιση του σημείου από τα πυροσβεστικά οχήματα που έφτασαν στο σημείο καθώς όπως είπε ο υπουργός, ενώ το πρώτο περιπολικό της Πυροσβεστικής έφτασε αμέσως κι αμέσως μετά μια υδροφόρα δεν μπορούσε να περάσει από το χωμάτινο δρόμο. Για το λόγο αυτό χρειάστηκε η συνδρομή μιας μπουλντόζας του δήμου ώστε να ανοίξει το δρόμο «και να φτάσουν 29-30 πυροσβεστικά, τα οποία είχαν φτάσει ήδη στο πεδίο», όπως σημείωσε ο κ. Κικίλιας.

    Διερευνάται η αιτία έναρξης της πυρκαγιάς στα Ροζενά Ξυλοκάστρου

    Προβληματισμός ωστόσο επικρατεί για την αιτία έναρξης της συγκεκριμένης πυρκαγιάς. Η Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού συλλέγει στοιχεία όλο αυτό το διάστημα προκειμένου να διαπιστώσει αν η πυρκαγιά οφείλεται σε ανθρώπινη αμέλεια. «Η φύση δεν χαρίζεται σε ανθρώπινες αμέλειες», υποστηρίζουν αρμόδια στελέχη.

    Μάλιστα, ανακριτικοί υπάλληλοι της ΔΑΕΕ επέβαλαν διοικητικό πρόστιμο ύψους 3000 ευρώ σε άνδρα που προέβη σε κάπνισμα μελισσιών την ημέρα εκδήλωσης της πυρκαγιάς στα Ροζενά Ξυλοκάστρου, σε κοντινή απόσταση από το σημείο έναρξης της πυρκαγιάς και κατά το ίδιο χρονικό διάστημα. Ο λόγος του προστίμου ήταν ότι ο άνδρας εκτελούσε τις συγκεκριμένες εργασίες, ημέρα που στην περιοχή ο δείκτης επικινδυνότητας ήταν επιπέδου 4.

    Με τα παραπάνω δεδομένα η Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ), συγκεντρώνει τα αναγκαία αποδεικτικά στοιχεία για τη διαβίβασή τους προς τις αρμόδιες δικαστικές αρχές προκειμένου να διερευνηθούν ποινικές ευθύνες σε σχέση με την εκδήλωση της πυρκαγιάς, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πυροσβεστικής.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Στην Ηλεία ο αρχηγός και ο υπαρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος
    Στην Ηλεία ο αρχηγός και ο υπαρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος

    Με υπηρεσιακό ελικόπτερο έφτασαν στην Ηλεία σε γρήγορο χρόνο από το ξέσπασμα της Πυρκαγιάς ο αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος αντιστράτηγος Θεόδωρος Βάγιας και ο υπαρχηγός αντιστράτηγος Νίκος Ρουμελιώτης.

    Παράλληλα πάνω από την πυρκαγιά πετούσε το επιχειρησιακό συντονιστικό ελικόπτερο προκειμένου να αντιμετωπιστεί όσο το δυνατόν καλύτερα η κατάσταση.

  • Έρχονται «ραβασάκια» για αδήλωτα εισοδήματα – Ποιοι βρίσκονται στο στόχαστρο
    Έρχονται «ραβασάκια» για αδήλωτα εισοδήματα – Ποιοι βρίσκονται στο στόχαστρο

    Οι φοροελεγκτές τρέχουν να προλάβουν να ελέγξουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό υποθέσεων για να προλάβουν την παραγραφή τους στις 31 Δεκεμβρίου 2024

    Χιλιάδες «ραβασάκια» με φόρους και πρόστιμα για «αμαρτίες» του παρελθόντος στέλνει η ΑΑΔΕ σε φορολογούμενους που εντοπίζονται να έχουν κρύψει εισοδήματα ή να μην έχουν υποβάλει δηλώσεις.

    Στο «μάτι» των φορο-ελεγκτών βρίσκονται εργαζόμενοι και συνταξιούχοι με αδήλωτα αναδρομικά και αποδοχές, φορολογούμενοι με αποδοχές από το εξωτερικό, ιδιοκτήτες ακινήτων με αδήλωτα εισοδήματα, επαγγελματίες που υποβάλουν μηδενικές δηλώσεις ΦΠΑ αλλά έχουν σημαντική δραστηριότητα. Κατά προτεραιότητα ελέγχονται οι ανοιχτές φορολογικές υποθέσεις του 2018 ενώ από έλεγχο περνούν και παλαιότερες υποθέσεις.

    Ο λογαριασμός με τους έξτρα φόρους και τα πρόστιμα θα πρέπει να έχει εκδοθεί πριν την εκπνοή του 2024

    Οι φοροελεγκτές τρέχουν να προλάβουν να ελέγξουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό υποθέσεων για να προλάβουν την παραγραφή τους στις 31 Δεκεμβρίου 2024 ενώ βιάζονται να στείλουν τα σημειώματα στους φορολογούμενους έως τις αρχές Δεκεμβρίου.

    Σημειώνεται ότι χρόνος παραγραφής κάθε υπόθεσης, είναι ανάλογος της κατηγορίας φόρου που αφορά (εισόδημα, ΦΠΑ, ακίνητα κ.λπ.) αν υπάρχει φοροδιαφυγή ή αν δεν έχει υποβληθεί φορολογική δήλωση.

    Σύμφωνα με τις οδηγίες που έχει δώσει η ΑΑΔΕ οι εφοριακοί ελέγχουν και διασταυρώνουν:

    – Τα ηλεκτρονικά αρχεία βεβαιώσεων αποδοχών ή συντάξεων, αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα και εισοδημάτων από μερίσματα, τόκους, δικαιώματα.

    – Διαθέσιμα στοιχεία που αφορούν λοιπά εισοδήματα και αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης ή απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, τα οποία αποστέλλονται ετησίως ή περιλαμβάνονται στην τελευταία προ του έτους για το οποίο εκδίδεται πράξη εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου, υποβληθείσα δήλωση φόρου εισοδήματος και στην περιουσιακή κατάσταση του εκάστοτε έτους, όπως αυτή προκύπτει από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Περιουσιολογίου της ΑΑΔΕ.

    – Την ηλεκτρονική βάση δεδομένων, που είναι διαθέσιμη στην ΑΑΔΕ και δύνανται να αφορούν την άσκηση επαγγελματικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας, καθώς επίσης και από στοιχεία που λήφθηκαν στο πλαίσιο της ανταλλαγής πληροφοριών για την εφαρμογή της διεθνούς διοικητικής συνεργασίας στο πεδίο της άμεσης φορολογίας.

    – Κάθε διαθέσιμη πληροφορία από τρίτους.

    Ποιες υποθέσεις παραγράφονται

    Στο στόχαστρο του φοροελεγκτικού μηχανισμού βρίσκονται:

    – Φορολογούμενοι οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση το 2019 για τα εισοδήματα του 2018.

    – Φορολογούμενοι που έχουν υποβάλει ανακριβή δήλωση ή να μην έχουν δηλώσει αναδρομικά ποσά αποδοχών που εισπράχθηκαν εντός του 2018 και αφορούν παλαιότερα έτη.

    – Ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις που έχουν υποβάλει ανακριβή δήλωση ακαθάριστων εσόδων ή δαπανών της διαχειριστικής περιόδου 2018.

    – Ιδιοκτήτες εκμισθούμενων ακινήτων που δεν υπέβαλαν ή υπέβαλαν ανακριβή δήλωση για εισοδήματα από βραχυχρόνιες μισθώσεις τα οποία απέκτησαν το 2018.

    – Φορολογούμενοι με εισοδήματα αλλοδαπής προέλευσης που δεν υπέβαλαν φορολογική δήλωση.

    Ο λογαριασμός με τους έξτρα φόρους και τα πρόστιμα θα πρέπει να έχει εκδοθεί πριν την εκπνοή του 2024 καθώς σύμφωνα με απόφαση του ΣτΕ το δημόσιο χάνει το δικαίωμα επιβολής φόρων και προστίμων σε περίπτωση που εντός του προβλεπόμενου από τη νομοθεσία χρονικού διαστήματος για την παραγραφή δεν κοινοποιήσει στο φορολογούμενο τη καταλογιστική πράξη.

    Πηγή: OT - In.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο