Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2022 21:58

ΟΑΕΔ: 11 ερωτήσεις και απαντήσεις για το νομοσχέδιο «Δουλειές Ξανά»

Γράφτηκε από την
Ad Slot

10+1 ερωτήσεις και απαντήσεις για νέο πρόγραμμα ανέργων «Δουλειές Ξανά»

Έντεκα ερωτήσεις-απαντήσεις σχετικά με το νομοσχέδιο «Δουλειές Ξανά» περιέχονται σε ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων,που αφορά στο επίδομα εργασίας και στον έλεγχο της απάτης στα μητρώα του ΟΑΕΔ.

1. Τι αλλάζει βασικά με το νομοσχέδιο «Δουλειές Ξανά» για τον ΟΑΕΔ;

Οι βασικοί στόχοι του νομοσχεδίου είναι τρεις:

Πρώτον, να βοηθηθούν οι άνεργοι -και ιδίως οι μακροχρόνια άνεργοι- να βρουν δουλειά, με νέα ψηφιακά εργαλεία, και να επιβραβευθούν όσοι αναζητούν ενεργά ή βρίσκουν εργασία. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται «πριμ» 300 ευρώ για τους μακροχρόνια ανέργους άνω των 5 ετών, που καταρτίζουν Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης. Προβλέπεται επίσης -για πρώτη φορά- η χορήγηση Επιδόματος Εργασίας, που αντιστοιχεί στο 50% του επιδόματος ανεργίας και θα καταβάλλεται σε όσους ανέργους βρίσκουν δουλειά κατά την περίοδο καταβολής του κανονικού επιδόματος ανεργίας, έως και τη λήξη της.

Δεύτερον, να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα κατάχρησης που έχουν εντοπιστεί και συνδέονται με την ιδιότητα του εγγεγραμμένου ανέργου στα Μητρώα του ΟΑΕΔ και τις παροχές και τα ωφελήματα που τη συνοδεύουν. Εντοπίστηκαν συγκεκριμένες περιπτώσεις ατόμων που παραμένουν ακόμα και 20 χρόνια εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ, ενώ δηλώνουν εισοδήματα 50.000, 60.000 ή ακόμα και 100.000 ευρώ ετησίως και διαμένουν σε ακριβές περιοχές. Αυτά τα φαινόμενα «ανέργων-ρετιρέ», που εκμεταλλευόμενοι τις «τρύπες» της νομοθεσίας απολαμβάνουν παροχές, όπως πρόσβαση στα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού ή μοριοδότηση για προσλήψεις στο Δημόσιο, δεν μπορούν να γίνουν ανεκτά. Γι’ αυτό θεσπίζονται εισοδηματικά κριτήρια, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι παροχές και τα εισοδήματα θα κατευθύνονται σε αυτούς που τα έχουν πραγματικά ανάγκη.

Και τρίτον, να διασφαλιστεί ότι θα «πιάνουν τόπο» τα χρήματα των φορολογούμενων για τα επιδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης, ώστε να βελτιωθεί το διαπιστωμένα μεγάλο πρόβλημα που έχει η χώρα στον τομέα των δεξιοτήτων και να λυθεί το φαινομενικά «παράδοξο», η ανεργία (αν και μειούμενη…) να κινείται σε υψηλά επίπεδα και ταυτόχρονα να υπάρχουν χιλιάδες θέσεις εργασίας που δεν μπορούν να καλυφθούν.

Επειδή γίνεται μια συνολική προσπάθεια για ενίσχυση της απασχόλησης και επανεκκίνηση του ΟΑΕΔ, αυτός μετονομάζεται σε Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), για να υπογραμμιστεί ακριβώς το τέλος μίας περιόδου και η έναρξη μίας νέας εποχής.

2. Ο ΣΥΡΙΖΑ σας κατηγορεί ότι κόβετε το επίδομα ανεργίας από τους μακροχρόνια ανέργους. Τι απαντάτε;

Κατηγορηματικά όχι. Για συγκεκριμένες κατηγορίες μακροχρόνια ανέργων καταβάλλεται παγίως ένα ειδικό επίδομα, για το οποίο δεν αλλάζει απολύτως τίποτε. Όσα διατείνεται ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα ακόμα επεισόδιο στο σίριαλ των fake news του κόμματος αυτού!

Αυτό το οποίο γίνεται είναι ότι θεσπίζονται εισοδηματικά κριτήρια (με πυξίδα τα εισοδηματικά κριτήρια που ισχύουν για το επίδομα θέρμανσης), ώστε να έχουν κάλυψη από την Πολιτεία οι πραγματικά μακροχρόνια άνεργοι και όχι κάποιοι επιτήδειοι με μεγάλα εισοδήματα, που μέχρι τώρα εκμεταλλεύονταν το σύστημα.

Πρέπει να γίνει μια διάκριση μεταξύ κοινωνικής προστασίας και απάτης. Εκτός και αν θεωρεί κάποιος λογικό να προστατεύονται οι απατεώνες σε βάρος των ανέργων που έχουν πραγματικά ανάγκη!

3. Η αντιπολίτευση σας κατηγορεί επίσης ότι με την παρέμβαση που κάνετε στο μητρώο του ΟΑΕΔ ουσιαστικά προσπαθείτε να «μαγειρέψετε» τα στοιχεία της ανεργίας…

Το μόνο που είναι «μαγειρεμένο» είναι το μητρώο του ΟΑΕΔ με τη σημερινή του μορφή. Διότι όταν κάποιος έχει 50.000 ή 100.000 ή 200.000 ευρώ ετήσιο εισόδημα και είναι εγγεγραμμένος στο μητρώο του ΟΑΕΔ, δεν μπορεί να γίνεται λόγος για αληθές και έγκυρο μητρώο. Παρουσιάστηκαν άλλωστε πολύ συγκεκριμένα παραδείγματα. Η κυβέρνηση θέτει εισοδηματικά κριτήρια και λέει ότι αν κάποιος είναι άγαμος και έχει εισόδημα 14.000 ευρώ και πάνω ή είναι έγγαμος και έχει ατομικό εισόδημα 20.000 ευρώ και πάνω, προσαυξανόμενο κατά 3.000 για κάθε προστατευόμενο μέλος, δεν θα μπορεί να απολαμβάνει συγκεκριμένες παροχές που συνδέονται με την ιδιότητα του ανέργου. Αυτή είναι η λογική με την οποία καταβάλλεται το επίδομα θέρμανσης και κανείς δεν διαμαρτύρεται γι’ αυτό.
Ακόμα και έτσι όμως, ο άνεργος δεν στερείται βασικών κοινωνικών παροχών όπως είναι το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο για το ρεύμα, οι ρυθμίσεις για τον ΕΝΦΙΑ και το επίδομα θέρμανσης. Η προσπάθεια ορισμένων να αντιταχθούν σε αυτό το μέτρο ισοδυναμεί με συγκάλυψη και επιβράβευση των καταχρήσεων που γίνονταν τόσα χρόνια.

4. Ποια ωφελήματα των ανέργων επηρεάζει η θέσπιση των εισοδηματικών κριτηρίων;

Τα ωφελήματα στα οποία τίθενται τα εισοδηματικά κριτήρια του επιδόματος θέρμανσης είναι τα ακόλουθα:
Μοριοδότηση στις Προκηρύξεις μέσω ΑΣΕΠ
Μοριοδότηση σε Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα
Δυνατότητα Συμμετοχής στο Πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού
Δυνατότητα Συμμετοχής στο Κατασκηνωτικό Πρόγραμμα
Δυνατότητα Συμμετοχής στο Πρόγραμμα Επιταγών Αγοράς Βιβλίων
Δωρεάν μετακίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ελεύθερη είσοδος σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία
Αυτονόητα, οι παροχές που απευθύνονται στους δικαιούχους του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος (πρόκειται για υπηρεσίες που στοχεύουν στην ένταξη ή επανένταξη των δικαιούχων στην αγορά εργασίας και στην κοινωνική επανένταξη).
Τα ίδια εισοδηματικά κριτήρια τίθενται στις παροχές που έχουν σχέση με κάλυψη ασθένειας, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ασφάλιση. Οι παροχές αυτής της κατηγορίας είναι:

Παροχή Ιατροφαρμακευτικής Περίθαλψης σε Ανέργους Ηλικίας μέχρι 29 ετών
Παροχές Ασθένειας σε Είδος στους Ανέργους Ηλικίας άνω των 29 έως 55 ετών
Παροχές Ασθένειας σε Είδος στους Μακροχρονίους Ανέργους, 55 ετών και άνω
Προαιρετική Ασφάλιση Μακροχρονίων Ανέργων για Θεμελίωση Συνταξιοδοτικού Δικαιώματος λόγω γήρατος
Επισημαίνεται ωστόσο ότι ανεξάρτητα από τα παραπάνω, όλοι οι Έλληνες καλύπτονται από την νομοθεσία που εξασφαλίζει την πρόσβαση των πολιτών στο δημόσιο σύστημα υγείας.

5. Για το ίδιο το επίδομα ανεργίας δεν τίθεται δηλαδή εισοδηματικά κριτήρια;

Όχι, δεν τίθενται. Αυτός άλλωστε είναι ο κανόνας σε όλη την Ευρώπη. Αυτό που αλλάζει στο επίδομα ανεργίας είναι πως μπορεί να διακοπεί, εάν προσφερθούν στον άνεργο τρεις κατάλληλες για τον ίδιο θέσεις εργασίας (με βάση το προφίλ του, τον τελευταίο μισθό του και τον τόπο κατοικίας του) και εκείνος αρνηθεί και τις τρεις προσφορές. Δεν γίνεται επίσης κάποια αλλαγή στο επίδομα μακροχρόνιας ανεργίας και βοήθημα για αυτοτελώς και ανεξάρτητα απασχολούμενους που θα συνεχίζουν να χορηγούνται με τις προϋποθέσεις που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία.

Επιπλέον, τα εισοδηματικά κριτήρια που εισάγονται ΔΕΝ επηρεάζουν παροχές που ούτως ή άλλως δεν σχετίζονται αποκλειστικά με την ανεργία. Αυτές είναι η χορήγηση του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) ρεύματος, η έκπτωση ή απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ και το επίδομα θέρμανσης για τις οποίες θα συνεχιστεί το μέχρι σήμερα καθεστώς που διέπει τη χορήγησή τους.

6. Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στο μητρώο ανεργίας του ΟΑΕΔ και τα στοιχεία ανεργίας της ΕΛΣΤΑΤ;

Η ΕΛΣΤΑΤ καταγράφει την ανεργία εφαρμόζοντας τους κανονισμούς της Eurostat, όπως γίνεται σε όλη την ΕΕ. Ο ΟΑΕΔ αντίστοιχα μέχρι στιγμής εδώ και χρόνια δεχόταν τις αιτήσεις τόσο πραγματικά ανέργων –που είναι προφανώς η πλειονότητα- όσο και κάποιων άλλων, οι οποίοι εκμεταλλεύονταν τις τρύπες του συστήματος -δουλεύοντας ίσως «μαύρα»- για να έχουν ωφελήματα τα οποία ωστόσο δεν έχουν άλλοι φτωχότεροι από αυτούς συμπολίτες μας.

7. Το νομοσχέδιο προβλέπει ενεργοποίηση της διαγραφής από το μητρώο ανέργων και διακοπή του επιδόματος ανεργίας μετά από τρεις αρνήσεις κατάλληλων θέσεων εργασίας και άρνηση συμμετοχής σε δράση κατάρτισης. Τιμωρείτε τους ανέργους;

Το αντίθετο. Υιοθετείται μια δίκαια ρύθμιση που ισχύει ούτως ή άλλως σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες. Στόχος είναι το μητρώο του ΟΑΕΔ να αναδειχθεί σε ουσιαστικό εργαλείο επιστροφής στην αγορά εργασίας αντί για «παγίδα» μακροχρόνιας ανεργίας.

Η Ελλάδα ευθυγραμμίζεται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, όπου οι πολιτικές απασχόλησης στηρίζονται στην έννοια του «αναζητούντος εργασία», δηλαδή του προσώπου που είναι διαθέσιμο και πρόθυμο να αναλάβει εργασία και προχωρεί σε συγκεκριμένες ενέργειες προς τον σκοπό αυτό. Μέχρι τώρα, παρατηρούνταν το φαινόμενο να παραμένουν στα μητρώα ανεργίας του ΟΑΕΔ εγγεγραμμένα πρόσωπα, τα οποία είτε δεν ενδιαφέρονται να αναζητήσουν εργασία, είτε ήταν απρόθυμα να προχωρήσουν σε κάποια σχετική ενέργεια. Η άρνηση επί τρεις φορές κατάλληλης θέσης εργασίας (λαμβάνοντας υπόψη ότι ως «κατάλληλη» ορίζεται η θέση που αντιστοιχεί στην επαγγελματική ιδιότητα, τις γνώσεις, τις δεξιότητες, τον τελευταίο μισθό και τον τόπο μόνιμης κατοικίας του ανέργου) και η άρνηση συμμετοχής σε δράση κατάρτισης είναι εκφάνσεις αυτού ακριβώς του φαινομένου, που επιχειρείται να αναστραφεί.

8. Τόσα χρόνια γιατί δεν υπήρχαν συνέπειες για τους ανέργους στους οποίους ο ΟΑΕΔ προσέφερε όχι μια, αλλά τρεις δουλειές και εκείνοι αρνούνταν;

Είχαν γίνει κάποιες προσπάθειες από το ΠΑΣΟΚ και από τον ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίες όμως έμειναν ημιτελείς και δεν προχώρησαν.

Οι σχετικές ρυθμίσεις που ενεργοποιούμε τώρα βασίζονται ως ένα βαθμό στον νόμο 1545/1985. Επιπλέον, απόφαση του ΔΣ του ΟΑΕΔ του Μαρτίου 2018 μεταξύ άλλων ορίζει ως υποχρεώσεις των ανέργων να αναζητούν ενεργά εργασία, να συναινούν σε κατάλληλες θέσεις εργασίας, να συνεργάζονται με τον εργασιακό σύμβουλο και να συμμετέχουν σε προγράμματα κατάρτισης.

Με τη ρύθμιση που προωθείται με τον νομοσχέδιο «Δουλειές Ξανά» με τις τρεις αρνήσεις, ολοκληρώνεται το σχετικό νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο και ευθυγραμμίζεται η Ελλάδα με τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές. Είναι πράγματι αδικαιολόγητο όταν κάποιος είναι άνεργος και του προσφέρεται μια δουλειά με βάση το εργασιακό του προφίλ, τα χαρακτηριστικά που ο ίδιος έχει δηλώσει στον ΟΑΕΔ, αντίστοιχη του τελευταίου μισθού του και στον τόπο κατοικίας του, εκείνος να αρνείται όχι μια, αλλά τρεις φορές!

Τονίζεται ωστόσο ότι και στην περίπτωση αυτή, όπως άλλωστε συμβαίνει και στις χώρες της ΕΕ, η διακοπή του επιδόματος και η διαγραφή από το Μητρώο δεν συνεπάγονται διακοπή του ΚΟΤ και των ρυθμίσεων για ΕΝΦΙΑ και επίδομα θέρμανσης, τα οποία εξακολουθούν να χορηγούνται με τα εισοδηματικά κριτήρια που προβλέπει η αντίστοιχη νομοθεσία.

9. Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται και ρυθμίσεις για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της ΔΥΠΑ. Την «ξεπουλάτε» σε ιδιώτες;

Το ακριβώς αντίθετο. Τίθενται οι βάσεις για την καλύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της ΔΥΠΑ, προς όφελος των εργαζομένων και των ανέργων. Το ισχύον νομικό πλαίσιο είναι πολύ περιοριστικό (λ.χ. δεν περιλαμβάνει τη δυνατότητα για αξιοποίηση αδόμητων οικοπέδων). H ΔΥΠΑ θα μπορεί έτσι να τονώσει σημαντικά τα έσοδά της και να ενισχύσει το κοινωνικό της έργο, καθώς οι πόροι αυτοί θα κατευθυνθούν στην ανάπτυξη πολιτικών που θα διευκολύνουν τη στέγαση χιλιάδων εργαζομένων και των οικογενειών τους.

10. Τι αλλαγές έρχονται στην επαγγελματική κατάρτιση για καταρτιζόμενους και παρόχους;

Βασικός στόχος των σχετικών διατάξεων του νομοσχεδίου είναι να διασφαλιστεί ότι θα αξιοποιούνται στο μέγιστο βαθμό τα ευρωπαϊκά κονδύλια και τα χρήματα των φορολογουμένων για τα επιδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης, καθώς η Ελλάδα έχει μεγάλο πρόβλημα στον τομέα των δεξιοτήτων. Τίθενται, λοιπόν, νέες απαιτήσεις τόσο για τους παρόχους της κατάρτισης, όσο και για τους καταρτιζόμενους:

Πρώτον, το 30% του ποσού θα καταβάλλεται τόσο στους καταρτιζόμενους όσο και στους παρόχους επαγγελματικής κατάρτισης μόνο μετά την πιστοποίηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των ωφελούμενων.

Προβλέπεται επίσης αξιολόγηση των παρόχων επαγγελματικής κατάρτισης ως προς το ποσοστό των καταρτισθέντων που βρήκε δουλειά, το ποσοστό που πιστοποιήθηκε, την ποιότητα των υπηρεσιών τους, με αξιολόγηση από τους ίδιους τους καταρτιζόμενους.

Χρειάζεται να διασφαλιστεί ότι η κατάρτιση συνδέεται και κατά περιεχόμενο αλλά και κατά αποτέλεσμα με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Διότι η κατάρτιση γίνεται με σκοπό να μπορεί ο καταρτιζόμενος να ενισχύσει τη θέση του στην αγορά εργασίας.

11. Τελικά τι αποτελέσματα περιμένετε να έχει αυτή η παρέμβαση;

Το 72% των εργοδοτών δηλώνει ότι αναζητά εργαζομένους και δεν μπορεί να βρει. Την ίδια στιγμή, περισσότεροι από 50.000 άνθρωποι είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο του ΟΑΕΔ για πάνω από 10 χρόνια. Και 40.000 άτομα είναι στο μητρώο, ενώ έχουν ετήσιο εισόδημα πάνω από 20.000 ευρώ.

Αυτά τα τρία στοιχεία υποδεικνύουν τρία προβλήματα αλληλένδετα μεταξύ τους που αντιμετωπίζει το νομοσχέδιο «Δουλειές Ξανά»: Πρώτον, ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα δεξιοτήτων. Δεύτερον, ότι υπάρχει μακροχρόνια ανεργία, σε μεγάλο βαθμό πραγματική και σε ένα βαθμό πλασματική («άνεργοι-ρετιρέ»).

Τι κάνει λοιπόν το Υπουργείο Εργασίας; Ενισχύει την ανάπτυξη δεξιοτήτων αναβαθμίζοντας την κατάρτιση. Κινητροδοτεί τους μακροχρόνια ανέργους να αναζητήσουν ενεργά εργασία. Επιβραβεύει όσους ανέργους κινητοποιούνται και βρίσκουν γρήγορα δουλειά, θεσπίζοντας για πρώτη φορά επίδομα εργασίας. Εισάγει εισοδηματικά κριτήρια για τους εγγεγραμμένους στα μητρώα του ΟΑΕΔ. Και υιοθετεί ρυθμίσεις που ισχύουν στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με τις οποίες αν ο εγγεγραμμένος στο μητρώο αρνηθεί 3 φορές προσφορά κατάλληλης θέσης εργασίας θα διαγράφεται από το μητρώο για 2 χρόνια.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2022 20:56

Σχετικά Άρθρα

  • Αυξήθηκαν κατακόρυφα οι κενές θέσεις εργασίας μέσα σε έναν χρόνο
    Αυξήθηκαν κατακόρυφα οι κενές θέσεις εργασίας μέσα σε έναν χρόνο

    Το συμπέρασμα προκύπτει από επίσημα στοιχεία της Eurostat και της ΕΛΣΤΑΤ στην τελευταία τρίμηνη έκθεση του γραφείου προϋπολογισμού της Βουλής

    Στις 53.814 ανήλθαν οι κενές θέσεις εργασίας στο σύνολο της οικονομίας κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, αυξημένος κατά 54,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.

    Οι περισσότερες κενές θέσεις συναντώνται στον κλάδο του Τουρισμού (16,4%), στο Δημόσιο Τομέα (Δημόσια Διοίκηση, Άμυνα και Κοινωνική Ασφάλιση) (14,6%) και στις Διοικητικές και Υποστηρικτικές Δραστηριότητες (13,7%).

    Οι κενές θέσεις εργασίας

    Αυτό προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της Eurostat και της ΕΛΣΤΑΤ τα οποία περιλαμβάνει η τελευταία τρίμηνη έκθεση του γραφείου προϋπολογισμού της Βουλής. Οι κενές θέσεις εργασίας αφορούν στο άμεσο μέλλον, δηλαδή αυτές που θα πρέπει να καλυφθούν σε διάστημα όχι μεγαλύτερο των τριών μηνών. Εξαιρούνται ο πρωτογενής τομέας και οι δραστηριότητες των νοικοκυριών.

    Σύμφωνα με την έκθεση, ο ολοένα αυξανόμενος αριθμός των κενών θέσεων εργασίας, παρά το διαθέσιμο εργατικό δυναμικό που υποδηλώνει το επίπεδο της ανεργίας, καταδεικνύει την αναντιστοιχία ζητούμενων και προσφερόμενων δεξιοτήτων στην ελληνική αγορά εργασίας.

    Η αναντιστοιχία αυτή αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης της πρόσφατης έρευνας που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2024 από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ).

    Η έρευνα

    Τα βασικά ευρήματα της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν συνολικά 1.600 επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, μπορούν να συνοψισθούν στα εξής:

    Νέες θέσεις λόγω ανάπτυξης: Οι περισσότερες επιχειρήσεις (52,4%) αναζητούν προσωπικό για να καλύψουν τακτικές ανάγκες τους λόγω ανάπτυξης (είτε από την αύξηση των πωλήσεων είτε από την επέκτασή τους χάρη στην έγκριση χρηματοδοτήσεων) παρά για την κάλυψη προσωρινών/εποχικών αναγκών.

    Δυσκολία εύρεσης κατάλληλου εργατικού δυναμικού: Το 76,7% των επιχειρήσεων της έρευνας δήλωσε ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εύρεση κατάλληλου προσωπικού, με κύριους παράγοντες την απουσία κατάλληλων δεξιοτήτων ή προϋπηρεσίας και την έλλειψη ενδιαφέροντος από τους υποψηφίους.

    Η ζήτηση επικεντρώνεται σε νέους εργαζόμενους: Οι περισσότερες επιχειρήσεις εστιάζουν στην πρόσληψη προσωπικού με μικρή προϋπηρεσία (έως πέντε έτη), πιστοποιημένων γνώσεων (κατάρτιση, εξειδίκευση, εκπαίδευση), ανεξαρτήτως φύλου και προσφέρουν μισθό έως 1.500 ευρώ. Η ζήτηση δεν επικεντρώνεται σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο δεξιοτήτων: οι περισσότερες επιχειρήσεις (43,4%) αναζητούν επαγγελματίες υψηλής εξειδίκευσης με τη αναζήτηση ανειδίκευτων εργατών να ακολουθεί (26,6%).

    Κίνητρα για νέους εργαζόμενους: Το 52% των επιχειρήσεων αναφέρουν την απόκτηση εμπειρίας και το χτίσιμο του βιογραφικού ως το βασικότερο προσφερόμενο κίνητρο για να γίνουν ελκυστικές στην προσέλκυση προσωπικού. Το 44,5% των επιχειρήσεων θεωρεί τις αυξημένες απολαβές ως το επόμενο πιο βασικό κίνητρο.

    Επαναπατρισμός νέων εργαζομένων: Το 14,9% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι έχει προσλάβει άτομα που επαναπατρίστηκαν κατά την τελευταία τριετία, δείχνοντας μία μικρή τάση για σταδιακή επιστροφή Ελλήνων από το εξωτερικό.

    Ο ρόλος της εκπαίδευσης και των μισθών: Το 56,7% των επιχειρήσεων εκτιμούν ότι χρειάζεται καλύτερη και αποτελεσματικότερη σύνδεση εκπαιδευτικών φορέων και επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις εκτιμούν ότι παρεμβάσεις τόσο στον τομέα της εκπαίδευσης όσο και οικονομικής φύσεως αναμένεται να βελτιώσουν το πλαίσιο απασχόλησης.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • ΑΣΕΠ: «Ανοίγουν» 617 θέσεις εργασίας κατηγορίας ΤΕ - Ποια δικαιολογητικά χρειάζονται
    ΑΣΕΠ: «Ανοίγουν» 617 θέσεις εργασίας κατηγορίας ΤΕ - Ποια δικαιολογητικά χρειάζονται

    Τα δικαιολογητικά τους θα πρέπει να υποβάλουν οι υποψήφιοι που περιλαμβάνονται στον πίνακα του ΑΣΕΠ, προκειμένου να καταρτιστούν οι προσωρινοί πίνακες κατάταξης και διοριστέων της Προκήρυξης 2Κ/2024 της Ανεξάρτητης Αρχής.

    Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για απαραίτητο βήμα, ώστε να καλυφθούν, με σειρά προτεραιότητας, μεταξύ άλλων, 617 θέσεων μόνιμου προσωπικού σε φορείς του Υπουργείου Υγείας και προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου διάρκειας τριών ετών στο Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου (Ν.Π.Ι.Δ.) Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

    Κλικ εδώ για των πίνακα των υποψηφίων:

    Υποψήφιοι ΑΣΕΠ

    Ειδικότερα, οι υποψήφιοι που περιλαμβάνονται στον πίνακα της παρούσας ανακοίνωσης, οι οποίοι, ανά κλάδο/ειδικότητα, προηγούνται στους πίνακες κατάταξης με βάση τη συνολική τους βαθμολογία, σύμφωνα με τα δηλωθέντα στην ηλεκτρονική τους αίτηση στοιχεία, πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονικά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται στην Προκήρυξη.

    Η προθεσμία της ηλεκτρονικής υποβολής των δικαιολογητικών (Β΄ Στάδιο) αρχίζει στις 8 Οκτωβρίου 2024 ημέρα Τρίτη ώρα 8:00 και λήγει στις 21 Οκτωβρίου 2024 ημέρα Δευτέρα ώρα 14:00.

    Κλικ εδώ για τις οδηγίες υποβολής δικαιολογητικών:

    Οδηγίες για τα δικαιολογητικά

    Τονίζεται ότι, οι υποψήφιοι που περιλαμβάνονται στον πίνακα της παρούσας Ανακοίνωσης και οι οποίοι δεν θα αποστείλουν στο ΑΣΕΠ ηλεκτρονικά τα απαιτούμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας, θα αποκλειστούν από την περαιτέρω διαδικασία.

    Διευκρινίζεται ότι, σύμφωνα με σχετική σύσταση του υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων, οι υποψήφιοι εμφανίζονται μόνο με τον αριθμό μητρώου υποψηφίου, ο οποίος αναγράφεται και στην ηλεκτρονική τους αίτηση.

    Πηγή: Cnn.gr

  • «Έρχονται» 1.592 θέσεις εργασίας μόνο για άτομα με αναπηρία 50% και άνω
    «Έρχονται» 1.592 θέσεις εργασίας μόνο για άτομα με αναπηρία 50% και άνω

    Προκήρυξη «6Κ/2024» με 1.592 θέσεις μόνο για άτομα με αναπηρία 50% και άνω απεστάλη στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΣΑμεΑ.

    Πρόκειται για προκήρυξη του ΑΣΕΠ που αφορά στην πλήρωση συνολικά 1.592 θέσεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου των κατηγοριών Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης σε φορείς του Δημοσίου αποκλειστικά από άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50%

    Αξίζει να σηεμιωθεί πως στην Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση (ηλεκτρονική) πρέπει να αναγράφονται με προσοχή και σωστά οι κωδικοί των θέσεων, των τίτλων σπουδών, των πρόσθετων προσόντων και της εντοπιότητας, δεδομένου ότι η επεξεργασία της αίτησης γίνεται μηχανογραφικά.

    • Δείτε εδώ αναλυτικά τις θέσεις της ως άνω Προκήρυξης:

    Προκήρυξη ΑΣΕΠ - ΑμεΑ

    Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4765/2021, στην παρούσα προκήρυξη δεν εφαρμόζεται το άρθρο 13 του ίδιου νόμου και, συνεπώς, δεν προβλέπονται θέσεις για τις λοιπές «ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ».

    Σημειώνεται πως θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση για την έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων

    Πηγή: Cnn.gr

  • ΑΣΕΠ: Πολλαπλάσιος αριθμός αιτήσεων από τις θέσεις εργασίας - 12.807 αιτήσεις για 138 θέσεις
    ΑΣΕΠ: Πολλαπλάσιος αριθμός αιτήσεων από τις θέσεις εργασίας - 12.807 αιτήσεις για 138 θέσεις

    Πολλαπλάσιος αριθμός αιτήσεων υπεβλήθη σε σύγκριση με τις θέσεις εργασίας που προκηρύχθηκαν στην προκήρυξη 5Κ/2024 του ΑΣΕΠ.

    Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε πως: «Γνωστοποιείται ότι, στο πλαίσιο της Προκήρυξης 5Κ/2024 του Α.Σ.Ε.Π. (Φ.Ε.Κ. 36/20.08.2024/τ. Α.Σ.Ε.Π. & 40/30.08.2024/τ. Α.Σ.Ε.Π.) που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας 138 θέσεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά, στην Εθνική Επιτροπή Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιώς, στην Επιθεώρηση Εργασίας (πρώην ΣΕΠΕ, Ανεξάρτητη Αρχή), στην Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π.), στον Συμβολαιογραφικό Σύλλογο Εφετείων Αθηνών-Πειραιώς-Αιγαίου και Δωδεκανήσου, στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στο Υπουργείο Ανάπτυξης, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, στο Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και στο Επιμελητήριο Λέσβου, σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν. 4765/2021, όπως ισχύει υποβλήθηκαν συνολικά 12.807 αιτήσεις».

    Επίσης, αναφέρει πως: «Γνωστοποιείται ότι, στο πλαίσιο της 1ΓΒ/2024 Προκήρυξη του Α.Σ.Ε.Π. (Φ.Ε.Κ. 30/18.07.2024/τ. Α.Σ.Ε.Π.) που αφορά στην πλήρωση 82 θέσεων Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) μόνιμου και προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου από επιτυχόντες Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού (Β΄ Στάδιο) σε φορείς του δημοσίου, σύμφωνα με τα άρθρα 8 έως 25 του ν. 4765/2021 (Α΄6),υποβλήθηκαν συνολικά 341 αιτήσεις».

    Πηγή: cnn.gr

  • ΑΣΕΠ: Στο Εθνικό Τυπογραφείο προκήρυξη για 1.592 θέσεις εργασίας για ΑμεΑ
    ΑΣΕΠ: Στο Εθνικό Τυπογραφείο προκήρυξη για 1.592 θέσεις εργασίας για ΑμεΑ

    Στο Εθνικό Τυπογραφείο απεστάλη για δημοσίευση η 6Κ/2024 προκήρυξη του ΑΣΕΠ που αφορά στην πλήρωση συνολικά 1.592 θέσεων εργασίας για ΑΜΕΑ.

    Οι θέσεις εργασίας φορούν μόνιμο προσωπικό και προσωπικό με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου των κατηγοριών Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης σε φορείς του Δημοσίου.

    Δικαιούχοι είναι αποκλειστικά άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50%, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 6 και 28 του ν. 4765/2021.

    Δείτε τον πίνακα που ακολουθεί με τις θέσεις εργασίας:

    ΑΣΕΠ

    Πηγή: Cnn.gr

  • Το 92% των θέσεων εργασίας στον τομέα της πληροφορικής θα αλλάξει λόγω της τεχνητής νοημοσύνης
    Το 92% των θέσεων εργασίας στον τομέα της πληροφορικής θα αλλάξει λόγω της τεχνητής νοημοσύνης

    Χωρίς αμφιβολία η τεχνητή νοημοσύνη πρόκειται να φέρει επαναστατικές αλλαγές στην κοινωνία. Αλλά ο βαθμός στον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει τους εργαζόμενους στο μέλλον είναι ένα θέμα ανοικτό προς συζήτηση.

    Η πρόσφατα συσταθείσα Κοινοπραξία AI-Enabled ICT Workforce στην οποία συμμετέχουν κολοσσοί της Πληροφορικής δημοσίευσε την εναρκτήρια έκθεσή της, με τίτλο «The Transformational Opportunity of AI on ICT Jobs», η οποία αποκαλύπτει ότι το 92% των θέσεων εργασίας στον τομέα της πληροφορικής θα μετασχηματιστεί λίγο ή πολύ, λόγω της προόδου στην τεχνητή νοημοσύνη.

    Ειδικότερα, η μελέτη υποστηρίζει ότι οι μεγαλύτερες αλλαγές θα παρατηρηθούν σε θέσεις εργασίας μεσαίου επιπέδου (40%) και αρχικού επιπέδου (37%), καθώς ορισμένες δεξιότητες και ικανότητες γίνονται περισσότερο ή λιγότερο σχετικές. Η ηθική της τεχνητής νοημοσύνης, η υπεύθυνη τεχνητή νοημοσύνη, η ταχεία μηχανική, η παιδεία τεχνητής νοημοσύνης και η αρχιτεκτονική μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLM) αναμένεται να αποκτήσουν σημασία σε αυτή τη νέα εποχή, ενώ η παραδοσιακή διαχείριση δεδομένων, η δημιουργία περιεχομένου, η συντήρηση τεκμηρίωσης, ο βασικός προγραμματισμός και οι γλώσσες και οι ερευνητικές πληροφορίες θα γίνουν λιγότερο απαραίτητες.

    Γι' αυτό, αναφέρει η έκθεση, απαιτούνται κρίσιμες δεξιότητες για όλες τις θέσεις εργασίας πληροφορικής και αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η κοινοπραξία επιδιώκει να δώσει στους εργαζομένους τη δυνατότητα να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους.

    Αυτή η ολοκληρωμένη ανάλυση παρέχει πληροφορίες για τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στις τεχνολογικές θέσεις εργασίας, καθώς η κοινοπραξία AI-Enabled ICT Workforce αποτελείται από μερικά από τα κορυφαία ονόματα του κλάδου — Cisco, Accenture, Eightfold, Google, IBM, Indeed, Intel, Microsoft και SAP — και παρέχει συμβουλές μεταξύ άλλων από την Αμερικανική Ομοσπονδία Εργασίας, την Ομοσπονδία Βιομηχανικών Οργανισμών (AFL-CIO), την Ευρωπαϊκή Ένωση Επαγγελματικής Κατάρτισης (EVTA), την Ακαδημία Khan και την SMEunited.

    Για την παραγωγή της έκθεσης, η κοινοπραξία εξέτασε τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης σε 47 θέσεις εργασίας στον τομέα της πληροφορικής σε επτά ομάδες εργασίας: επιχειρήσεις και διαχείριση, κυβερνοασφάλεια, επιστήμη δεδομένων, σχεδιασμός και εμπειρία χρήστη, υποδομή και λειτουργίες, ανάπτυξη λογισμικού και δοκιμές και διασφάλιση ποιότητας.

    Η Φρανσίν Κατσούδας, διευθύντρια προσωπικού, πολιτικής και σκοπού στη Cisco, την εταιρεία που ηγείται της κοινοπραξίας, δήλωσε: «Η τεχνητή νοημοσύνη αντιπροσωπεύει μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία για την τεχνολογία να ωφελήσει την ανθρωπότητα με κάθε τρόπο και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι άνθρωποι δεν θα μείνουν πίσω».

    Η δέσμευση κατάρτισης από την κοινοπραξία

    Η κ. Κατσούδας εξήγησε ότι «σε όλες τις εταιρείες-μέλη της κοινοπραξίας, έχουμε αναλάβει τη συλλογική ευθύνη της εκπαίδευσης και της αναβάθμισης 95 εκατομμυρίων ανθρώπων τα επόμενα 10 χρόνια. Επενδύοντας σε έναν μακροπρόθεσμο οδικό χάρτη για ένα εργατικό δυναμικό χωρίς αποκλεισμούς, μπορούμε να βοηθήσουμε όλους να συμμετάσχουν και να ευδοκιμήσουν στην εποχή της AI».
    Αναλυτικά, τα μέλη της κοινοπραξίας έχουν αναλάβει τις ακόλουθες εκπαιδευτικές δεσμεύσεις:
    -Cisco: Να εκπαιδεύσει 25 εκατομμύρια ανθρώπους στην κυβερνοασφάλεια και τις ψηφιακές δεξιότητες έως το 2032
    -IBM: Να εκπαιδεύσει 30 εκατομμύρια ανθρώπους έως το 2030 σε ψηφιακές δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένων 2 εκατομμυρίων σε τεχνητή νοημοσύνη έως το τέλος του 2026
    -Intel: Να εκπαιδεύσει περισσότερα από 30 εκατομμύρια άτομα με δεξιότητες AI για τρέχουσες και μελλοντικές θέσεις εργασίας έως το 2030
    -Microsoft: Να εκπαιδεύσει και να πιστοποιήσει 10 εκατομμύρια ανθρώπους στις ψηφιακές δεξιότητες έως το 2025 (στόχος που λέει ότι ξεπέρασε ένα χρόνο νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα)
    -SAP: Αναβάθμιση δεξιοτήτων 2 εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο έως το 2025
    -Google: Παροχή χρηματοδότησης άνω των 130 εκατομμυρίων δολαρίων για την υποστήριξη εκπαίδευσης και δεξιοτήτων τεχνητής νοημοσύνης για άτομα στις ΗΠΑ, την Ευρώπη, την Αφρική, τη Λατινική Αμερική και την περιοχή της Ασίας Ειρηνικού.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Θέσεις εργασίας και χωρίς πτυχίο στο υπουργείο Πολιτισμού
    Θέσεις εργασίας και χωρίς πτυχίο στο υπουργείο Πολιτισμού

    Τις «ενεργές» προσλήψεις σε φορείς του υπουργείου Πολιτισμού, όπως Εφορείες Αρχαιοτήτων και Αρχαιολογικά Μουσεία κατέγραψε το proson.gr.

    Διαβάστε περισσότερα στο proson.gr.

  • Αγορά εργασίας: Οι κλάδοι με τις περισσότερες κενές θέσεις εργασίας [γραφήματα]
    Αγορά εργασίας: Οι κλάδοι με τις περισσότερες κενές θέσεις εργασίας [γραφήματα]

    Οι αναλυτές της Alpha Bank εξετάζουν τη δυναμική της αγοράς σε σχέση με τις κενές θέσεις εργασίας - Καταλύματα και εστίαση στις πρώτες θέσεις αναζήτησης εργατικού δυναμικού

    Η εντεινόμενη «στενότητα» στην αγορά εργασίας (Labour market tightness), η οποία εκφράζεται με τη συνεχή αύξηση του ποσοστού των κενών θέσεων εργασίας, σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη μείωση του ποσοστού της ανεργίας, περιορίζουν το δυνητικά διαθέσιμο εργατικό δυναμικό. Αυτό, στον βαθμό που θα λάβει μονιμότερα χαρακτηριστικά, δύναται να δημιουργήσει στρεβλώσεις στην αγορά εργασίας και ιδιαίτερα στους κλάδους που παρουσιάζουν υψηλά ποσοστά κενών θέσεων εργασίας, κλάδοι οι οποίοι έχουν σημαντική συμμετοχή στην Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΠΑ).

    Τα παραπάνω επισημαίνει η Alpha Bank στο εβδομαδιαίο δελτίο οικονομικών εξελίξεων, στο οποίο εξετάζεται η δυναμική της αγοράς σε σχέση με τις κενές θέσεις εργασίας, με έμφαση στους κλάδους στους οποίους καταγράφονται τα υψηλότερα ποσοστά, όπως είναι οι κλάδοι του τουρισμού και των κατασκευών.

    Πιο συγκεκριμένα, οι αναλυτές διαπιστώνουν πως οι συνθήκες στην αγορά εργασίας συνεχίζουν να βελτιώνονται, με το εποχικά διορθωμένο ποσοστό της ανεργίας να υποχωρεί, προσεγγίζοντας τα προ της οικονομικής κρίσης επίπεδα και την απασχόληση να αυξάνεται. Επιπλέον, η «υποτονικότητα» της αγοράς εργασίας (Labour market slack), η οποία αντανακλά τον βαθμό υποχρησιμοποίησης του ανθρώπινου κεφαλαίου, καταγράφει, την τελευταία τριετία, τη μεγαλύτερη βελτίωση μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρωζώνης, παραμένοντας, ωστόσο, σε υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την πλειονότητα αυτών. Παράλληλα, παρατηρείται εντεινόμενη «στενότητα» στην αγορά εργασίας, όπως αποτυπώνεται στην αύξηση των κενών θέσεων εργασίας σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

    Αύξηση της απασχόλησης και μείωση του ποσοστού της ανεργίας

    Το ποσοστό της ανεργίας, τον Μάιο του 2024, συνέχισε την πτωτική του πορεία και διαμορφώθηκε σε 10,6%, επιστρέφοντας περίπου στα επίπεδα του Δεκεμβρίου του 2009 (10,5%). Σημειώνεται, ωστόσο, ότι από τις αρχές του περασμένου έτους το ποσοστό της ανεργίας υποχωρεί με πολύ ηπιότερο ρυθμό σε σύγκριση με την υποχώρηση που καταγράφηκε από τα μέσα περίπου του 2021 μέχρι τις αρχές του 2023. Παράλληλα, η απασχόληση καταγράφει συνεχή αύξηση από τον Απρίλιο του 2021 έως σήμερα, με εξαίρεση δύο μήνες εντός του 2023. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, η απασχόληση κατέγραψε ετήσια αύξηση κατά 1,3% τον Μάιο του 2024, ενώ οι απασχολούμενοι ανήλθαν περίπου σε 4,25 εκατομμύρια άτομα, επιστρέφοντας σε παρόμοια επίπεδα με τα τέλη του 2010. Ωστόσο, ο αριθμός των απασχολούμενων υπολείπεται κατά περίπου 371 χιλιάδες από το υψηλότερο επίπεδο που καταγράφηκε τον Οκτώβριο του 2008.

    Σημαντική βελτίωση της «υποτονικότητας» της αγοράς εργασίας (Labour market slack)

    Η βελτίωση των συνθηκών στην αγορά εργασίας αντανακλάται, επιπρόσθετα, στη συνεχιζόμενη αποκλιμάκωση του ποσοστού της υποχρησιμοποίησης των πόρων της εργασίας, όπως αυτή μετριέται από το ποσοστό «υποτονικότητας» της αγοράς εργασίας της Eurostat. Η «υποτονικότητα» της αγοράς εργασίας ορίζεται ως το ποσοστό του ανθρώπινου κεφαλαίου που εμπίπτει σε μία από τις ακόλουθες κατηγορίες: είτε είναι άνεργοι, είτε υποαπασχολούνται με μερική απασχόληση, είτε είναι διαθέσιμοι για εργασία αλλά όχι σε αναζήτηση εργασίας, είτε βρίσκονται σε αναζήτηση εργασίας αλλά δεν είναι άμεσα διαθέσιμοι.

    Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η «υποτονικότητα» της αγοράς εργασίας υποχώρησε στο 16,1%, το πρώτο τρίμηνο του 2024, έναντι 16,4%, το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και 17,3% το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους. Η μείωση που καταγράφει το εν λόγω ποσοστό την τελευταία τριετία (9,5 ποσοστιαίες μονάδες) είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρωζώνης και αποδίδεται, κατά κύριο λόγο, στη μείωση των ανέργων και, δευτερευόντως, στην υποχώρηση των ποσοστών των λοιπών κατηγοριών. Ωστόσο, παρά την αύξηση της χρησιμοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού, το ποσοστό της «υποτονικότητας» της αγοράς εργασίας στη χώρα μας είναι το τέταρτο υψηλότερο στην Ευρωζώνη, μετά από τα αντίστοιχα ποσοστά της Ισπανίας (19,7%), της Φινλανδίας (16,9%) και της Ιταλίας (16,7%), υπερβαίνοντας κατά 3,2 ποσοστιαίες μονάδες τον μέσο όρο αυτής.

    Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι κενές θέσεις εργασίας στην Ελλάδα

    Παράλληλα με τη βελτίωση των συνθηκών στην αγορά εργασίας, σημειώνεται σημαντική αύξηση των κενών θέσεων εργασίας από το 2022 και μετά. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το πρώτο τρίμηνο του 2024 οι κενές θέσεις εργασίας ανήλθαν στα ιστορικά υψηλά επίπεδα των 70.826 θέσεων, καταγράφοντας αύξηση κατά 115,6% σε ετήσια βάση. Επιπρόσθετα, το ποσοστό των κενών θέσεων εργασίας διαμορφώθηκε σε 3,1%, ποσοστό υπερδιπλάσιο έναντι του πρώτου τριμήνου του 2023 (1,5%). Σημειώνεται ότι το ποσοστό των κενών θέσεων εργασίας στην Ελλάδα ακολουθεί ανοδική πορεία τα τελευταία τρίμηνα, σε αντίθεση με την πλειονότητα των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ-27) στα οποία το εν λόγω ποσοστό υποχωρεί.

    Τα υψηλότερα ποσοστά των κενών θέσεων εργασίας, το πρώτο τρίμηνο του 2024, καταγράφονται στους κλάδους των καταλυμάτων και εστίασης (18,4%), στις τέχνες (9,6%), στη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας (7,3%), στην παροχή νερού (6,8%) και στις κατασκευές (6,5%).

    Αξίζει να αναφερθεί ότι το ποσοστό των κενών θέσεων εργασίας στον κλάδο των καταλυμάτων και της εστίασης είναι το υψηλότερο στην ΕΕ-27, ακολουθούμενο από αυτό της Τσεχίας (8,1%), ενώ σε Μεσογειακές χώρες, στις οποίες ο τουρισμός συμβάλλει καθοριστικά στην οικονομική δραστηριότητα, τα αντίστοιχα ποσοστά των κενών θέσεων εργασίας είναι αρκετά χαμηλότερα (Ισπανία: 0,5%, Γαλλία: 4,9%, Ιταλία 5,3%, Πορτογαλία: 1,7%, Κροατία 4,9% και Κύπρος 7,8%). Επιπρόσθετα, τα ποσοστά των κενών θέσεων εργασίας στη διαχείριση ακίνητης περιουσίας και στις κατασκευές είναι το δεύτερο και το τέταρτο υψηλότερο στην ΕΕ-27, αντίστοιχα.

    Πηγή: ΟΤ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο