Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2022 17:07

Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Ανοίγει ο δρόμος και για εκπαιδευτικούς

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Τον Μάρτιο του 2023 αναμένεται να διεξαχθεί, εκτός απροόπτου, ο πρώτος πανελλήνιος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ που θα «διορίσει» την επόμενη «φουρνιά» δημοσίων υπαλλήλων. Ο μεγάλος διαγωνισμός του δημοσίου θα είναι «ανοιχτός» σε όλους τους πτυχιούχους, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες του Proson.gr, θα μπορούν να συμμετάσχουν και οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά, ο διαγωνισμός θα απευθύνεται σε απόφοιτους Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, ενώ οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε κοινά θέματα τα οποία θα αποτελούνται από δύο ξεχωριστά τεστ: Γνώσεων και δεξιοτήτων.

Με τον τρόπο αυτό ο διαγωνισμός θα κάνει δεκτά όλα τα πτυχία και ως εκ τούτου θα μπορούν να συμμετάσχουν και οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων που είναι απόφοιτοι Πανεπιστημιακής ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

Βάσει του διαγωνισμού οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να διοριστούν σε διοικητικές υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, αλλά όχι ως καθηγητές ή δάσκαλοι στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μάλιστα, ο διαγωνισμός αυτός ίσως αποτελέσει τελικά και τη λύση για ορισμένους εκπαιδευτικούς που θέλουν να εργαστούν αλλά περιμένουν για χρόνια τη σειρά τους για να διδάξουν σε κάποιο σχολείο ως... αναπληρωτές.

Σίγουρα, μία διοικητική θέση δεν μπορεί να αντικαταστήσει το επάγγελμα του δασκάλου ή του καθηγητή, μπορεί όμως να υπάρξουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα θελήσουν να βρουν μία κάποια «ανακούφιση» και θα προτιμήσουν μία θέση «γραφείου». Πολλοί είναι ακόμα αυτοί που εργάζονται ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και ίσως θελήσουν να σταματήσουν την ετήσια «περιπλάνηση» τους από νομό σε νομό!

Πότε θα εκδοθεί η προκήρυξη

Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το αποκλειστικό ρεπορτάζ του proson, η έκδοση της προκήρυξης μετατέθηκε για το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, ενώ ο αρχικός προγραμματισμός της Αρχής ήταν για το τέλος του Οκτωβρίου.

προκηρυχθούν οι θέσεις όσο και ως προς την «ύλη» του διαγωνισμού.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η προκήρυξη του Πανελλήνιου Γραπτού Διαγωνισμού δεν θα περιλαμβάνει ένα προκαθορισμένο αριθμό θέσεων αλλά θα είναι «ανοικτή» σε απεριόριστο πλήθος συμμετοχών. Με τον τρόπο αυτό θα εξεταστούν όλοι όσοι δηλώσουν συμμετοχή και κατέχουν τα απαραίτητα πτυχία και κριτήρια. Μετά την γραπτή εξέταση θα δημιουργηθεί ένας πίνακας επιτυχόντων, βάσει του οποίου οι υπηρεσίες του δημοσίου θα μπορούν να αντλούν εργαζομένους μέχρι το 2024.

Με τον τρόπο αυτό το ΑΣΕΠ θα δημιουργήσει ουσιαστικά μία «δεξαμενή» εργαζομένων, οι οποίοι θα απορροφηθούν όποτε και εάν προκύψουν ανάγκες. Υπενθυμίζουμε, ότι σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη, για το 2023 έχουν προγραμματιστεί, 17.942 μόνιμες προσλήψεις στο Δημόσιο.

Δύο τεστ, κοινά για όλους

Έχουμε επίσης γράψει παλαιότερα, ότι και το περιεχόμενο, δηλαδή η ύλη και ο τρόπος που θα εξεταστούν οι υποψήφιοι, θα αποτελεί έκπληξη σε σχέση με τα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για τους γραπτούς διαγωνισμούς του δημοσίου.

Μάλιστα, είχαμε αναφέρει πως η Αρχή σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών προσανατολίζονται στο να μην υπάρχει ξεχωριστή εξέταση για την κάθε ειδικότητα, αλλά να είναι κοινός για όλους ο διαγωνισμός.

Σύμφωνα με νεότερες και έγκυρες πληροφορίες του proson, οι πληροφορίες αυτές επιβεβαιώνονται!

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του proson, όλοι οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα ίδια θέματα, ενώ θα υπάρχουν δύο διαφορετικά τεστ. Το πρώτο θα είναι ένα τεστ γενικών γνώσεων και το δεύτερο ένα τεστ δεξιοτήτων.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά το τεστ δεξιοτήτων θα είναι γραπτό, θα διεξαχθεί με τη μέθοδο των πολλαπλών επιλογών (multiple choice) και θα αξιολογεί την ικανότητα των υποψηφίων να αναλύουν προβλήματα καθώς και να ιεραρχούν τις ανάγκες στον χώρο εργασίας.

Υπενθυμίζουμε και τις δηλώσεις του προέδρου του ΑΣΕΠ, κ. Θάνου Παπαϊωάννου, όπου πριν από λίγο καιρό είχε γράψει στα social media ότι, οι υποψήφιοι θα καλούνται να αποδείξουν όχι μόνο γενικές γνώσεις αλλά και θα δοκιμάζονται και ως προς άλλες βασικές δεξιότητες (γλωσσικές, αριθμητικές, εργασιακή αποτελεσματικότητα με βάση υποθετικά σενάρια εργασιακής καθημερινότητας) που χρειάζεται να έχουν οι μελλοντικοί δημόσιοι λειτουργοί.

Ο ίδιος είχε σχολίασε ακόμα ότι, «το ζητούμενο είναι η δυνατότητα του εργαζομένου, εν προκειμένω του δημοσίου υπαλλήλου, να δίνει λύσεις σε καινούργια προβλήματα που ούτε καν είχε φαντασθεί την εποχή που σπούδαζε στο σχολείο ή το πανεπιστήμιο, να συνεργάζεται αρμονικά με τους συναδέλφους του σε ένα χώρο εργασίας και να διαθέτει τον κατάλληλο συνδυασμό ένταξης σε μια ιεραρχία αλλά και ανάληψης δημιουργικών πρωτοβουλιών. Δεν είναι εύκολο εγχείρημα αλλά αν δεν κάνουμε την αρχή δεν θα μάθουμε ποτέ εάν θα τα καταφέρουμε».

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2022 13:36

Σχετικά Άρθρα

  • Προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ: Όσα αλλάζουν – Πώς επιταχύνεται η διαδικασία
    Προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ: Όσα αλλάζουν – Πώς επιταχύνεται η διαδικασία

    Τι προβλέπει ο νόμος του ΥΠΕΣ

    Παρεμβάσεις για την επιτάχυνση της διαδικασία προσλήψεων προσωπικού στο Δημόσιο έχουν μπει σε εφαρμογή, μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών και τη δημοσίευση του νόμου στο ΦΕΚ.

    Προσλήψεις ΑΣΕΠ: Όσα αλλάζουν

    Με τις νέες ρυθμίσεις το αρμόδιο υπουργείο επιδιώκει να αντιμετωπίσει το μείζον θέμα των καθυστερήσεων στην κάλυψη των θέσεων από τους επιτυχόντες των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ, που έχει ως συνέπεια αφενός οι υπηρεσίες να παραμένουν υποστελεχωμένες, αφετέρου οι επιτυχόντες να παραμένουν αδιόριστοι για μακρό χρονικό διάστημα.

    Το πρόβλημα επιχειρείται να μετριαστεί μέσω της σύντμησης των προθεσμιών σε συγκεκριμένα στάδια της διαδικασίας, από την έγκριση του προγραμματισμού προσλήψεων έως τον διορισμό και την ανάληψη καθηκόντων του υπαλλήλου.

    Στόχος των παρεμβάσεων είναι ο χρόνος που μεσολαβεί από την έγκριση του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων μέχρι να αναλάβουν δουλειά οι νεοπροσλαμβανόμενοι να μειωθεί από τα δύο ή ακόμα και τα τρία χρόνια που είναι σήμερα στους 8 έως 12 μήνες.

    Στους σχεδιασμούς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εσωτερικών περιλαμβάνεται και η προοπτική οι διαδικασίες πλήρωσης θέσεων που πρόκειται να μείνουν κενές λόγω συνταξιοδοτήσεων να αρχίζουν από το προηγούμενο έτος έτσι ώστε να καλύπτονται άμεσα και να μην «χηρεύουν» για μακρό διάστημα όπως συμβαίνει σήμερα.

    Αυξημένη μοριοδότηση για απομακρυσμένες περιοχές

    Ειδική μέριμνα δίνεται στην στελέχωση των ορεινών, νησιωτικών και ηπειρωτικών δήμων της χώρας με μόνιμους κατοίκους των περιοχών αυτών, μέσω της ενίσχυσης της μοριοδότησης του κριτηρίου της εντοπιότητας.

    Συγκεκριμένα, η βαθμολογία στον γραπτό διαγωνισμό υποψηφίων των κατηγοριών Π.Ε. και Τ.Ε. προσαυξάνεται κατά 40 μονάδες για τους κατοίκους ορεινών και νησιωτικών δήμων ανεξαρτήτως πληθυσμού, και κατά 20 μόρια για τους κατοίκους παραμεθόριων περιοχών ή δήμων με πληθυσμό έως 25.000 κατοίκους. Οι ευεργετηθέντες όμως, θα έχουν την υποχρέωση να υπηρετήσουν επί τουλάχιστον 10 χρόνια, στη θέση στην οποία διορίζονται, και για 5 επιπλέον χρόνια σε υπηρεσίες της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας στην οποία βρίσκεται ο Δήμος, του οποίου έκαναν χρήση του κριτηρίου της εντοπιότητας.

    Με άλλο άρθρο, η απόφαση κατανομής θέσεων ΑμεΑ εκδίδεται το αργότερο μέσα σε ένα μήνα από την κοινοποίηση της πράξης υπουργικού συμβουλίου, με την οποία εγκρίνεται ο ετήσιος προγραμματισμός προσλήψεων. Ο καθορισμός της προθεσμίας κρίθηκε αναγκαίος προκειμένου να μην καθυστερεί η περαιτέρω διαδικασία πλήρωσης θέσεων στο δημόσιο δεδομένου ότι η απόφαση κατανομής αποτελεί προαπαιτούμενο αυτής.

    Επιπλέον, σε μια προσπάθεια να επιταχυνθεί η κάλυψη χιλιάδων κενών σε κομβικούς φορείς του δημόσιου τομέα προβλέπεται η κάλυψη των θέσεων του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων των ετών 2022, 2023, 2024 και 2025 από τους επιτυχόντες του πρώτου πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ σύμφωνα με τη βαθμολογία τους στη γραπτή εξέταση και τις προσαυξήσεις βάσει τυπικών προσόντων και εντοπιότητας.

    Εισάγεται, ακόμη, η δυνατότητα σε διαδικασίες με εκτιμώμενη πολύ μεγάλη συμμετοχή, όπως των εκπαιδευτικών, η σειρά κατάταξης των ισοβαθμούντων υποψηφίων να καθορίζεται με βάση ενός τυχαίου αριθμού που θα λαμβάνουν οι υποψήφιοι ηλεκτρονικά μέσω εφαρμογής λογισμικού ανοικτής κληρωτίδας που βασίζεται στην αρχή της τυχαιότητας προκειμένου να προτάσσεται ο υποψήφιος με τον μικρότερο αριθμό. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα γίνεται προσφυγή στη δημόσια κλήρωση, διαδικασία η οποία απαιτεί χρόνο για την προετοιμασία και τη διεξαγωγή της.

    Συν τοις άλλοις, θεσπίζεται αντικίνητρο για τους υποψηφίους που μετέχουν αδιακρίτως σε διαδικασίες προσλήψεων χωρίς να στοχεύουν σε συγκεκριμένη θέση και όταν πετυχαίνουν κάποιο διορισμό δεν τον αποδέχοντι ή μετά από λίγο παραιτούνται με αποτέλεσμα η θέση να παραμένει κενή ακόμα και για έξι μήνες μέχρι να βρεθεί αντικαταστάτης. Πλέον, όσοι διοριστούν αλλά δεν αποδεχτούν τον διορισμό ή παραιτηθούν εντός 12 μηνών δεν θα έχουν δικαίωμα για τρία χρόνια να συμμετάσχουν σε νέα διαδικασία πρόσληψης.

    Επίσης, αυξάνεται από 5 σε δέκα 10 έτη το απαιτούμενο διάστημα που πρέπει να έχει παρέλθει από τον διορισμό ή την πρόσληψη ενός δημοσίου υπαλλήλου, προκειμένου να έχει δικαίωμα συμμετοχής σε νέα διαδικασία πλήρωσης θέσεων ίδιας ή κατώτερης κατηγορίας από αυτή στην οποία ήδη υπηρετεί.

    Μειώνονται οι προθεσμίες υποβολής των δικαιολογητικών διορισμού (από 20 σε 15 ημέρες), η προθεσμία διορισμού ή πρόσληψης από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών (από 30 σε 20 ημέρες), ενώ εισάγεται χρονικό όριο τριών ετών για τη διαδικασία αναπληρώσεων σε μία προκήρυξη από επιλαχόντες, η οποία σημειωτέον δημιουργεί πρόσθετο διοικητικό βάρος και καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού.

    Με άλλη ρύθμιση η άντληση των δικαιολογητικών από το μητρώο υποψηφίων του ΑΣΕΠ γίνεται με ευθύνη του υποψηφίου, καθώς ο ίδιος αποφασίζει από τα δικαιολογητικά που έχει καταχωρήσει στο μητρώο ποια επιθυμεί να υποβάλει ανάλογα με την προκήρυξη. Για να επιταχυνθεί η διαδικασία και να μειωθεί το διοικητικό βάρος του ΑΣΕΠ ορίζεται ότι, δικαιολογητικά καταχωρισμένα στο μητρώο υποψηφίων δεν ελέγχονται εκ νέου ως προς την ακρίβεια και γνησιότητά τους. Σε περίπτωση ωστόσο υποβολής ψευδών δικαιολογητικών, ο υποψήφιος, εκτός από τον αποκλεισμού του από την τρέχουσα διαδικασία, αποκλείεται και από κάθε επόμενη διαδικασία πλήρωσης θέσεων για διάστημα πέντε ετών.

    Για λόγους επίσης, επιτάχυνσης των διαδικασιών το σύνολο της διαδικασίας πλήρωσης θέσεων προσωπικού ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ), και όχι μόνο η υποβολή δικαιολογητικών, θα διεξάγεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας του υπουργείου Εσωτερικών. Στην εν λόγω πλατφόρμα θα έχει πρόσβαση το σύνολο των εμπλεκομένων, δηλαδή οι υποψήφιοι, το ΑΣΕΠ και οι αρμόδιοι φορείς στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων τους.

    Τέλος, στην ατομική συνέντευξη για την πρόσληψη Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού και προσωπικού επί θητεία, εισάγεται η υποχρεωτική μαγνητοφώνηση και απομαγνητοφώνηση, προκειμένου να μειωθεί ο χρόνος σύνταξης των πρακτικών της συνέντευξης.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πύργος: Με παλμό και δυναμική η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών - “Διεκδικούμε αξιοπρεπή εργασία και ποιοτική εκπαίδευση”
    Πύργος: Με παλμό και δυναμική η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών - “Διεκδικούμε αξιοπρεπή εργασία και ποιοτική εκπαίδευση”

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους εμφανίστηκαν χθες οι εκπαιδευτικοί στον Πύργο κατά την διάρκεια της πανεκπαιδευτικής απεργίας στην οποία συμμετείχαν.

    Οι εκπαιδευτικοί διεκδικώντας αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και καλύτερη χρηματοδότηση για τα σχολεία, μέσα από μια κινητοποίηση που χαρακτηρίζονταν από ιδιαίτερη δυναμική και παλμό, η οποία συντονίστηκε με τη στήριξη της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ, κατέστησαν σαφές ότι ο αγώνας τους θα είναι διαρκής μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

    Τα αιτήματα, περιλαμβάνουν ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, κατάργηση της αξιολόγησης, ασφαλείς και κατάλληλες σχολικές υποδομές, καθώς και καλύτερες συνθήκες για τους αναπληρωτές και τα ολιγοθέσια σχολεία.

    Παράσταση Διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας

    Η κινητοποίηση ξεκίνησε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, όπου τα σωματεία των εκπαιδευτικών συναντήθηκαν με τον κ. Καρατζά για να συζητήσουν τα προβλήματα του κλάδου.

    Η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πύργου – Ολυμπίας, Μένια Παπουτσή, τόνισε την απόφαση των εκπαιδευτικών να συνεχίσουν τον αγώνα τους απέναντι στις πολιτικές που θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα της εκπαίδευσης και των σχολείων. Στηλίτευσε τις προσπάθειες της κυβέρνησης να κηρύξει παράνομη την απεργία και σημείωσε πως η έλλειψη εκπαιδευτικών και οι συμπτύξεις τμημάτων δημιουργούν ανυπέρβλητα εμπόδια στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Παράλληλα, ο πρόεδρος του νομαρχιακού τμήματος ΑΔΕΔΥ Ηλείας, Χαράλαμπος Καλαντζής, εξέφρασε την έντονη αντίθεση της ομοσπονδίας στις πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία ενάντια στην ατομική αξιολόγηση. Κατήγγειλε τις πρακτικές τρομοκράτησης των εργαζομένων και δήλωσε τη συνεχή στήριξη της ΑΔΕΔΥ στον αγώνα των εκπαιδευτικών.

    Ο πρόεδρος των συνταξιούχων εκπαιδευτικών Ν. Ηλείας, Φώτης Κωσταράς, υπογράμμισε τη σημασία της διαφύλαξης των δικαιωμάτων που οι εκπαιδευτικοί έχουν κατακτήσει μέσα από πολυετείς αγώνες, τονίζοντας ότι η απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και δεν μπορεί να καταπατηθεί.

    Συγκέντρωση στην πλατεία Δικαστηρίων

    Η κύρια συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Δικαστηρίων στον Πύργο, όπου μίλησαν, ο Χρήστος Γαρύφαλλος, πρόεδρος των εργαζομένων Πύργου – Αρχ. Ολυμπίας και Ζαχάρως, ο Χαράλαμπος Καλαντζής, πρόεδρος του νομαρχιακού τμήματος ΑΔΕΔΥ Ηλείας, η Σωτηρούλα Ζαφειροπούλου γραμματέας ΣΕΠΕΕΑ Δυτ. Ελλάδας, ο Φώτης Κωσταράς, πρόεδρος της ΠΕΣΕΚ, η Στέλλα Αναστασίου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, η Δήμητρα Καραμεσίνη, γενική γραμματέας ΣΕΠΕ Πύργου – Ολυμπίας και ο Κώστας Αλατζάς νεοδιόριστος διωκόμενος εκπαιδευτικός, όπου όλοι οι εκπρόσωποι των σωματείων επανέλαβαν τη δέσμευσή τους για συνέχιση του αγώνα.

    Η Στέλλα Αναστασίου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, κατήγγειλε τις προσπάθειες της κυβέρνησης να εκφοβίσει τους εκπαιδευτικούς, δηλώνοντας ότι η απεργία είναι η μόνη επιλογή για να διεκδικηθούν τα δικαιώματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

    Οι εκπαιδευτικοί υπογράμμισαν ότι θα συνεχίσουν δυναμικά, με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, έχοντας ήδη προγραμματίσει νέα πανεργατική απεργία για τις 20 Νοεμβρίου.

    Ο αγώνας των εκπαιδευτικών όπως επεσήμαναν δεν αφορά μόνο τις συνθήκες εργασίας τους, αλλά και την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές. Με αποφασιστικότητα και οργάνωση, βροντοφώναξαν ότι θα συνεχίσουν να διεκδικούν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας, χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια και την ποιότητα.

    Η διαμαρτυρία τους ολοκληρώθηκε με πορεία προς το Διοικητήριο της Π.Ε. Ηλείας όπου στεγάζεται η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας.

    Diamarturia ekpaideutikon 2

    Diamarturia ekpaideutikon 3

    Diamarturia ekpaideutikon 4

  • Λιβάνιος: Τι αλλάζει στο ΑΣΕΠ - Θα δοθούν κίνητρα στους νέους να δουλέψουν στον τόπο τους
    Λιβάνιος: Τι αλλάζει στο ΑΣΕΠ - Θα δοθούν κίνητρα στους νέους να δουλέψουν στον τόπο τους

    Σε νέα εποχή εισέρχεται το ΑΣΕΠ με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής την Τρίτη (22/10), καθώς φέρνει σημαντικές παρεμβάσεις που αναμένεται να επιταχύνουν τη διαδικασία των διαγωνισμών, όπως εξηγεί ο υφυπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος.

    Τα δικαιολογητικά των υποψηφίων, κατόπιν της συναίνεσής τους θα αντλούνται από τις βάσεις δεδομένων των μητρώων του ΑΣΕΠ, ενώ ο χρόνος για τη διενέργεια ενός διαγωνισμού από το στάδιο της προκήρυξης, μέχρι την έκδοση των αποτελεσμάτων θα συντμηθεί σημαντικά, προκειμένου οι επιτυχόντες και οι διοριστέοι στον διαγωνισμό να αναλάβουν πραγματικά καθήκοντα.

    Κίνητρα στους νέους να δουλέψουν στον τόπο τους χωρίς πρόβλημα στέγασης

    Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εντοπιότητα, με τον κ. Λιβάνιο να τονίζει πως: «Όταν κάποιος δεν διοριστεί, έρχεται επιλαχών, αλλά για να μαζευτεί μια δεξαμενή κενών θέσεων και να γίνει ανακατανομή των επιλαχόντων πάλι χρειάζεται περίπου ένας χρόνος. Η εντοπιότητα θα λύσει σε σημαντικό βαθμό στη συντριπτική πλειοψηφία των δήμων αυτό το θέμα ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους υποψηφίους να επιλέξουν τις θέσεις για τις οποίες πραγματικά ενδιαφέρονται».

    «Η ελληνική περιφέρεια χάνει πληθυσμό πολύ περισσότερο σε σχέση με τα μεγάλα αστικά κέντρα. Εμείς λοιπόν πριμοδοτούμε σε μεγάλο βαθμό την εντοπιότητα σε ορεινούς κυρίως και νησιωτικούς δήμους. Θέλουμε ο νέος, ο οποίος είναι για παράδειγμα από το δήμο Αγράφων που τελειώνει το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, εφόσον το επιθυμεί, να μπορέσει να εργαστεί στο δήμο Αγράφων όταν ανοίξει θέση».

    «Με τον τρόπο αυτό και δίνουμε κίνητρο ιδίως στους νέους ανθρώπους, να παραμείνουν στον τόπο τους, ιδίως στις νησιωτικές περιοχές» προσθέτει.

    Έτσι επιλύετε ένα σημαντικό πρόβλημα που έχει να κάνει με την στέγαση των δημοσίων υπαλλήλων «αφού έχουμε δει ότι το κόστος της στέγης στην στις τουριστικές περιοχές ιδίως, είναι πάρα πολύ δυσβάσταχτο, παρά τα κίνητρα».

    «Στο κομμάτι των δημοσίων υπηρεσιών έχει παρατηρηθεί ότι ένας, για παράδειγμα από την Αθήνα που διορίζεται σε έναν ορεινό νησιωτικό δήμο μετά τα δύο χρόνια, πάντα αναζητεί κάποιον τρόπο να επιστρέψει πίσω στην Αθήνα, οπότε δημιουργείται πάλι ένα κενό στα νησιά και ουσιαστικά έχει παρατηρηθεί ότι νιώθουμε ότι ρίχνουμε ένα νερό σε ένα βαρέλι δίχως πάτο».

    Άντληση στοιχείων από τις βάσεις δεδομένων

    Εξηγώντας τις αλλαγές αυτές ο υφυπουργός στην ΕΡΤ σημειώνει πως «αντί λοιπόν να σκανάρουμε το πτυχίο, να το αναρτούμε στη σελίδα και να μπαίνει και ένας υπάλληλος του ΑΣΕΠ δίνουμε τη δυνατότητα στους στους υποψηφίους να αντλούν τα στοιχεία τους από όλες τις βάσεις δεδομένων του Ελληνικού Δημοσίου».

    «Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το πόσα παιδιά έχω, το οποίο είναι μέσα σε μητρώο του υπουργείου Εσωτερικών και ζητούσε από τον υποψήφιο να αναρτήσει ένα δικαιολογητικό που χρησιμοποιεί το μισό κράτος περί οικογενειακής κατάστασης» προσθέτει.

    «Η λύση δεν είναι πάντα οι προσλήψεις και η ενίσχυση του προσωπικού στο συγκεκριμένο θέμα, αφού η διαδικασία είχε καθυστερήσεις στον έλεγχο, ενώ εάν υπάρχει κάτι ψηφιακά δεν χρειάζεται έλεγχος και χειροκίνητα. Ένας καλός υπάλληλος του ΑΣΕΠ μπορεί να ελέγξει 10 – 15 αιτήσεις την ημέρα, και όταν υπάρχει διαγωνισμός με 100 χιλιάδες αιτήσεις, αντιλαμβάνεστε πόσες εργατοώρες χρειάζονται προκειμένου να ελεγχθούν όλα τα δικαιολογητικά. Όταν κάτι ελέγχεται ψηφιακά, μειώνεται και ο αριθμός των ενστάσεων» συμπληρώνει.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πύργος: Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 23 Οκτωβρίου - Έκκληση των εκπαιδευτικών σωματείων για δυναμική δυμμετοχή
    Πύργος: Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 23 Οκτωβρίου - Έκκληση των εκπαιδευτικών σωματείων για δυναμική δυμμετοχή

    Της Δήμητρα Βέλμαχου

    Ανοιχτό κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, και τον λαό του Πύργου να συμμετάσχουν στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου στην πλατεία Δικαστηρίων απηύθυναν τα μέλη της ΕΛΜΕ Ηλείας και της ΣΕΠΕ Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας κατά την διάρκεια της χθεσινής τους συνέντευξης Τύπου. Η κινητοποίηση εντάσσεται στο πλαίσιο της πανελλαδικής απεργίας εκπαιδευτικών που διεκδικούν καλύτερες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης, καθώς και τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

    Αιτήματα για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης και εκπαίδευσης

    Η Στέλλα Αναστάσιου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, επεσήμανε ότι η κινητοποίηση αφορά τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, λόγω των περικοπών στους μισθούς, της ακρίβειας και των υψηλών ενοικίων. Παράλληλα, τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν καλύτερους όρους μόρφωσης για τους μαθητές τους, οι οποίοι πλήττονται από τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, τις ελλείψεις προσωπικού και τις ελλιπείς υποδομές των σχολείων.

    Η κ. Αναστάσιου υπογράμμισε επίσης ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης που υπονομεύουν τη συνοχή και την ισότητα στο δημόσιο σχολείο. «Δεν θα αφήσουμε την κυβέρνηση να μας κάνει μαθήματα για τη δημοκρατία και τον πολιτισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί στέκονται στο πλευρό των λαών που αγωνίζονται για την ειρήνη και τη δικαιοσύνη, ενάντια στους πολέμους και τις ανισότητες.

    Καταγγελίες για αυταρχισμό και εκπαιδευτική υποβάθμιση

    Η Δήμητρα Καραμεσίνη, γενική γραμματέας της ΣΕΠΕ Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας, αναφέρθηκε στις αυταρχικές πολιτικές που, όπως υποστήριξε, στοχεύουν στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και στην ενίσχυση ιδιωτικών συμφερόντων. «Δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση», δήλωσε, επισημαίνοντας ότι οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται καθημερινά από τους μαθητές και τους γονείς τους, αλλά καταδικάζουν τις προσπάθειες κατηγοριοποίησης και απαξίωσης των σχολείων.

    Η κ. Καραμεσίνη περιέγραψε με δραματικούς τόνους την κατάσταση στην Πύργο, όπου συγχωνεύονται τμήματα και σχολεία με αποτέλεσμα να δημιουργούνται υπερφορτωμένες τάξεις, ακόμα και με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Η έλλειψη προσωπικού, ιδιαίτερα στην παράλληλη στήριξη, υπογράμμισε πως δημιουργεί σημαντικά προβλήματα, ενώ η κατάσταση των σχολικών κτιρίων σημείωσε πως είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια των μαθητών.

    Καταστολή και διώξεις εκπαιδευτικών

    Η Ευρυδίκη Παυλοπούλου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας, καταδίκασε τις διώξεις που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα λόγω της συνδικαλιστικής τους δράσης. Υποστήριξε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να φιμώσει τους εκπαιδευτικούς και να καταστείλει τις αντιδράσεις τους ενάντια στις μεταρρυθμίσεις, οι οποίες, σύμφωνα με την ίδια, οδηγούν στην εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση.

    Οι εκπαιδευτικοί της Ηλείας ζητούν από την κοινωνία να σταθεί στο πλευρό τους, υπερασπίζοντας το δικαίωμα σε ένα δημόσιο, δημοκρατικό και σύγχρονο σχολείο για όλους. Όπως τονίζουν, η μάχη αυτή δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά όλους όσοι πιστεύουν στη δημόσια εκπαίδευση ως δικαίωμα και ως κοινό αγαθό.

  • ΑΣΕΠ: Από σήμερα οι αιτήσεις για 1.592 θέσεις στο Δημόσιο για ΑμεΑ
    ΑΣΕΠ: Από σήμερα οι αιτήσεις για 1.592 θέσεις στο Δημόσιο για ΑμεΑ

    Άνοιξε από σήμερα Δευτέρα (21/10) η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων στην προκήρυξη 6Κ/2024 του Α.Σ.Ε.Π. (Φ.Ε.Κ. 44/08.10.2024/τ. Α.Σ.Ε.Π., Φ.Ε.Κ. 49/18.10.2024/τ.Α.Σ.Ε.Π.) που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας 1.592 θέσεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου των κατηγοριών Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης σε φορείς του Δημοσίου αποκλειστικά από άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50%, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 6 και 28 του ν. 4765/2021.

    Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο ΑΣΕΠ, καθώς και το πιστοποιητικό ΚΕ.Π.Α. σε ισχύ αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου (www.asep.gr > Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες > Αίτηση) ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται στην Προκήρυξη (Παράρτημα Β΄).

    Η προθεσμία υποβολής της αίτησης και του πιστοποιητικού λήγει την Τρίτη 5 Νοεμβρίου και ώρα 14:00.

    Η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης στο ΑΣΕΠ ολοκληρώνεται όταν οι υποψήφιοι επιλέξουν «Οριστικοποίηση» και μόνο όταν ο 20ψήφιος κωδικός του παραβόλου βρίσκεται σε κατάσταση «ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ», προκειμένου αυτό να δεσμευτεί από το ΑΣΕΠ.

    Η ανεξάρτητη Αρχή εφιστά την προσοχή των υποψηφίων στην πληρωμή του ίδιου κωδικού παραβόλου με αυτόν που αναγράφουν στην ηλεκτρονική τους αίτηση και μέχρι την υποβολή αυτής.

    Περισσότερες πληροφορίες προκειμένου ο κωδικός παραβόλου να εμφανίζεται άμεσα σε κατάσταση «ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ» και να μπορούν οι υποψήφιοι να προβούν σε «οριστικοποίηση» της αίτησης παρέχονται στο site της ΓΓΠΣΔΔ εδώ.

    Τα απαραίτητα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά με τα οποία, αποδεικνύονται τα προσόντα, κριτήρια ή ιδιότητες που επικαλούνται οι υποψήφιοι με την αίτηση συμμετοχής τους, θα υποβληθούν ηλεκτρονικά, πριν την έκδοση των προσωρινών αποτελεσμάτων, μετά από σχετική Ανακοίνωση του ΑΣΕΠ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Κύμα παραιτήσεων «φουσκώνει» τα κενά στα σχολεία
    Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Κύμα παραιτήσεων «φουσκώνει» τα κενά στα σχολεία

    Εκατοντάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να «αποποιηθούν» το δικαίωμα στην εργασία. Τα πανάκριβα ενοίκια και οι χαμηλοί μισθοί φέρνουν βροχή παραιτήσεων.

    Ανά δεκάδες παραιτούνται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που καλούνται να αναλάβουν υπηρεσία σε σχολεία της περιφέρειας, αποθαρρημένοι από τους χαμηλούς μισθούς, το υψηλό κόστος ζωής και τις δυσκολίες εύρεσης στέγης – ιδίως σε νησιά και τουριστικές περιοχές.

    Ήδη χθες το υπουργείο Παιδείας, ανακοινώνοντας τις προσλήψεις 8.723 προσωρινών αναπληρωτών, παραδέχθηκε ότι «δεν κατέστη εφικτή η κάλυψη 483 κενών θέσεων», λόγω «περιορισμένου ενδιαφέροντος από τους ενταγμένους στους πίνακες του ΑΣΕΠ υποψηφίους». Από αυτούς οι 350 θέσεις αφορούν δάσκαλους πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής. Πλάι σε αυτούς, έχουν προστεθεί πάνω από 180 «ανακλήσεις πρόσληψης», αναπληρωτών που είτε δεν παρουσιάστηκαν αν να αναλάβουν υπηρεσία ή πήγαν και ήδη παραιτήθηκαν.

    Κύμα παραιτήσεων

    Όπως αναφέρει η εκπαιδευτική ιστοσελίδα alfavita.gr, χθες δημοσιεύθηκαν απόφάσεις ανάκλησης πρόσληψης συνολικά 82 αναπληρωτών, οι οποίοι είτε δεν παρουσιάστηκαν να αναλάβουν υπηρεσία, είτε παρουσιάστηκαν και κατόπιν παραιτήθηκαν.

    Μόλις την προηγούμενη Πέμπτη είχαν ανακοινωθεί άλλες 100 ανακλήσεις πρόσληψης αναπληρωτών, και είναι μόνο η αρχή. Το πρόβλημα παίρνει πλέον μαζικές διαστάσεις, διογκώνοντας τα ήδη υπάρχοντα κενά στα σχολεία. Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, ακόμα και μετά τη α’ φάση των προσλήψεων αναπληρωτών, τα λειτουργικά κενά ανέρχονται αθροιστικά σε περισσότερα από 30.000 και στις δύο βαθμίδες, ενώ εντοπίζονται 20.000 κενά στην παράλληλη στήριξη. Σύμφωνα με τη ΔΟΕ υπάρχουν περίπου 10.000 κενά σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, σε όλε τις ειδικότητες και την παράλληλη στήριξη.

    Το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει ότι για την κάλυψη των 483 θέσεων που δεν καλύφθηκαν, θα εκδοθεί ειδική προκήρυξη. Όμως άγνωστο παραμένει αν και με αυτή την διαδικασία θα βρεθούν αναπληρωτές.

    Εν τω μεταξύ οι κενές θέσεις των αναπληρωτών πολλαπλασιάζονται, όσο συνεχίζονται οι παραιτήσεις.

    Το στεγαστικό στο επίκεντρο

    Το στεγαστικό πρόβλημα βρέθηκε στο επίκεντρο της σημερινής συνάντησης της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ με τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ . Όπως ειπώθηκε, το δυσβάστακτο κόστος της στέγασης, ιδιώς στα νησιά, αναγκάζει πολλούς εκπαιδευτικούς και υγειονομικούς υπαλλήλους είτε να παραιτηθούν είτε να μην αποδεχθούν το διορισμό, με αποτέλεσμα σχολεία και δομές υγείας να υπολειτουργούν. Η ΟΛΜΕ ζήτησε να εφαρμοστεί από όλους τους δήμους ο νόμος για το επίδομα στέγασης και διατροφής των εκπαιδευτικών και των άλλων δημοσίων υπαλλήλων (4483/2017, άρθρο 32). Ο νόμος αφορά τους ορεινούς και νησιωτικούς δήμους της χώρας κάτω των 18.000 κατοίκων.

    «Ούτε τέσσερις Δήμοι σε όλη την Ελλάδα δεν δίνουν αυτό το επίδομα στους Αναπληρωτές και στους Νεοδιοριστους οπως προστέθηκε στο νόμο από τον τωρινό Υπουργό Εσωτερικών. Ζητήσαμε να δίνεται το επίδομα και στους μόνιμους εκπαιδευτικούς όπως δίνεται σε όλους τους άλλους δημόσιους υπαλλήλους και να είναι υποχρεωτικό και όχι εν δυνάμει όπως ορίζει ο συγκεκριμένος νόμος», έγραψε σε ανάρτησή του o πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νικηφόρος Κωνσταντίνου.

    Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί σε αδιέξοδο

    Το γεγονός ότι εκατοντάδες αναπληρωτές δεν εμφανίζονται ή παραιτούνται, μολονότι «τιμωρούνται» πειθαρχικά, με την ποινή της μη δυνατότητας πρόσληψης για δύο έτη, αναδεικνύει και το τεράστιο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί.

    Σύμφωνα με εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν πολλές επιπλέον παραιτήσεις αναπληρωτών, είτε άμεσα είτε κατά τη διάρκεια της χρονιάς, όπως έχει συμβεί και τα προηγούμενα χρόνια.

    Oι αναπληρωτές που ενημερώθηκαν χθες με sms ότι έχουν επιλεγεί για το β’ γύρο διορισμών, έχουν προθεσμία να εμφανιστούν στα σχολεία εντός τριών εργάσιμων ημερών, διαφορετικά υφίστανται κυρώσεις.

    Ειδικά για όσους καλούνται να υπηρετήσουν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, σε νησιά, απομακρυσμένες περιοχές ή ακόμα και σε αστικά κέντρα, αυτό σημαίνει ότι πρέπει σε ελάχιστο χρονικό διάστημα και με δικά τους – διόλου ευκαταφρόνητα – έξοδα να μαζέψουν τα υπάρχοντά τους, να βρουν στέγη και να μετακομίσουν, σε ένα μέρος που τους ανακοινώνεται την τελευταία στιγμή.

    Όσοι δεν τα καταφέρουν σε αυτό τον άθλο, θα πρέπει να ζήσουν σε συνθήκες survivor – σε κάμπινγκ, σκηνές, ακόμα και στα αυτοκίνητά τους ή σε σχολικές αίθουσες, μέχρι να βρουν κάπου να μείνουν – συχνά με ενοίκιο που είναι ως και το 50% του μισθού τους.

    Με μια βαλίτσα στο χέρι

    «Θεωρητικά ένας αναπληρωτής πρέπει να αναπληρώνει κάποιο κενό. Όμως εμείς αναπληρώνουμε τους ίδιους μας τους εαυτούς», μας λέει η Χαρά Μένου, νηπιαγωγός, μέλος του Συντονιστικού Αναπληρωτών/τριων Αδιόριστων Εκπαιδευτικών. Στις γραμμές του Συντονιστικού έχουν συμμετάσχει με κινητοποιήσεις δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί, που παραμένουν σε «ομηρία» ως και πάνω από δεκαετία. Στα βασικά τους αιτήματα είναι οι «μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, με βάση το πτυχίο και με ολόκληρη την προϋπηρεσία, και αυξήσεις στους μισθούς για μια αξιοβίωτη ζωή».

    «Το γεγονός ότι ήδη φέτος πάνω από 500 άτομα έχουν παραιτηθεί πρακτικά από την εργασία τους, γνωρίζοντας ότι το κόστος που θα πληρώσουν είναι μεγάλο, δείχνει πόσο οριακή είναι η κατάσταση. Όσοι δεν δεχτούν τη θέση του αναπληρωτή θα βρεθούν δύο χρόνια εκτός πινάκων κατάταξης, χάνοντας μόρια και προϋπηρεσία. Δεν το κάνουν από επιλογή αλλά εξαναγκάζονται», συμπληρώνει η κ. Μένου.

    Το μείζον ζήτημα παραμένει η έλλειψη στέγης, και οι υπέρογκες τιμές των ενοικίων, όχι μόνο στις τουριστικές περιοχές, αλλά και στα αστικά κέντρα που έχουν πλέον «τουριστικοποιηθεί» όπως η Αθήνα.

    Στα νησιά όμως το πρόβλημα είναι ακόμα πιο εκρηκτικό. «Αν είναι τυχεροί και βρουν σπίτι, συχνά τους διώχνουν πριν τελειώσει η σχολική χρονιά, με την έναρξη της τουριστικής σεζόν, ακόμα και πριν το Πάσχα. Αναπληρωτής εκπαιδευτικός σημαίνει ότι θα είσαι συνεχώς μια μια βαλίτσα στο χέρι, που δεν κλείνει ποτέ, αφού είσαι διαρκώς περιπλανώμενος».

    Αναπληρώτριες «κατώτερου θεού»

    Ο μισθός του αναπληρωτή εκπαιδευτικού – 876 ευρώ καθαρά – πρέπει να καλύψει το ενοίκιο, που στις τουριστικές περιοχές ξεκινάει από 400 ευρώ, τα πάγια έξοδα στέγασης και σίτισης, συχνά ένα μεταφορικό μέσο για να πάνε στη δουλειά τους (είναι κοινό μυστικό ότι οι συγκοινωνίες στα νησιά και την επαρχία υπολειτουργούν). «Δεν μιλάμε καν για τις συνθήκες μιας αξιοπρεπούς ζωής, αλλά τους βασικούς όρους επιβίωσης», δηλώνει η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός.

    Το Συντονιστικό Αναπληρωτών/τριων έχει πρωτοστατήσει σε αγώνες για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, οι οποίοι είχαν παγώσει από το 2008 και έγιναν ξανά για πρώτη φορά το 2020. Έκτοτε, οι μόνιμοι διορισμοί παραμένουν αναντίστοιχοι με τα πραγματικά κενά, γι’αυτό και «μπαλώνονται» με αναπληρώσεις, υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί.

    Το γεγονός ότι γίνονται με «δόσεις», ακόμα και μετά τα Χριστούγεννα, αναγκάζει πολλούς εκπαιδευτικούς να αποποιηθούν το δικαίωμά τους να εργαστούν στο αντικείμενό τους, αφού πρέπει εν τω μεταξύ να βρουν αλλού δουλειά για να επιβιώσουν. Στην πραγματικότητα είναι η οικογένεια του εκπαιδευτικού που «χρηματοδοτεί» τη θητεία του ως αναπληρωτή, με την ελπίδα κάποτε να γίνει μόνιμος.

    Οι αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικοί δεν έχουν δικαίωμα αναρρωτικής άδειας όπως οι μόνιμοι, και δικαιούνται μόλις 15 ημέρες άνευ αποδοχών. «Αν μια γυναίκα έχει επαπειλούμενη κύηση, δεν δικαιούται άδεια και πρέπει να αναγκαστεί να διαλέξει ή τη ζωή της και τη ζωή του παιδιού της ή την εργασία της. Μας βάζουνε σε ένα απάνθρωπο ζύγι», λέει στο in η αναπληρώτρια νηπιαγωγός. Όπως ανέδειξε και η εκπομπή του Mega «Εξελίξεις τώρα» , οι άδειες ανατροφής τέκνου για τις αναπληρώτριες είναι μόλις 3,5 μήνες, αντί για 9 μήνες όπως είναι για τις μόνιμες, με αποτέλεσμα να πρέπει να διαλέξουν είτε άδεια άνευ αποδοχών ή να παραιτηθούν, με ποινή να μην μπορούν να εργαστούν ως αναπληρώτριες για δύο χρόνια.

    Πηγή: In.gr

  • ΑΣΕΠ: «Ανοίγουν» 617 θέσεις εργασίας κατηγορίας ΤΕ - Ποια δικαιολογητικά χρειάζονται
    ΑΣΕΠ: «Ανοίγουν» 617 θέσεις εργασίας κατηγορίας ΤΕ - Ποια δικαιολογητικά χρειάζονται

    Τα δικαιολογητικά τους θα πρέπει να υποβάλουν οι υποψήφιοι που περιλαμβάνονται στον πίνακα του ΑΣΕΠ, προκειμένου να καταρτιστούν οι προσωρινοί πίνακες κατάταξης και διοριστέων της Προκήρυξης 2Κ/2024 της Ανεξάρτητης Αρχής.

    Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για απαραίτητο βήμα, ώστε να καλυφθούν, με σειρά προτεραιότητας, μεταξύ άλλων, 617 θέσεων μόνιμου προσωπικού σε φορείς του Υπουργείου Υγείας και προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου διάρκειας τριών ετών στο Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου (Ν.Π.Ι.Δ.) Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

    Κλικ εδώ για των πίνακα των υποψηφίων:

    Υποψήφιοι ΑΣΕΠ

    Ειδικότερα, οι υποψήφιοι που περιλαμβάνονται στον πίνακα της παρούσας ανακοίνωσης, οι οποίοι, ανά κλάδο/ειδικότητα, προηγούνται στους πίνακες κατάταξης με βάση τη συνολική τους βαθμολογία, σύμφωνα με τα δηλωθέντα στην ηλεκτρονική τους αίτηση στοιχεία, πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονικά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται στην Προκήρυξη.

    Η προθεσμία της ηλεκτρονικής υποβολής των δικαιολογητικών (Β΄ Στάδιο) αρχίζει στις 8 Οκτωβρίου 2024 ημέρα Τρίτη ώρα 8:00 και λήγει στις 21 Οκτωβρίου 2024 ημέρα Δευτέρα ώρα 14:00.

    Κλικ εδώ για τις οδηγίες υποβολής δικαιολογητικών:

    Οδηγίες για τα δικαιολογητικά

    Τονίζεται ότι, οι υποψήφιοι που περιλαμβάνονται στον πίνακα της παρούσας Ανακοίνωσης και οι οποίοι δεν θα αποστείλουν στο ΑΣΕΠ ηλεκτρονικά τα απαιτούμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας, θα αποκλειστούν από την περαιτέρω διαδικασία.

    Διευκρινίζεται ότι, σύμφωνα με σχετική σύσταση του υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων, οι υποψήφιοι εμφανίζονται μόνο με τον αριθμό μητρώου υποψηφίου, ο οποίος αναγράφεται και στην ηλεκτρονική τους αίτηση.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Προσλήψεις 8.763 αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Τα δικαιολογητικά και οι προθεσμίες για αίτηση στο ΟΠΣΥΔ
    Προσλήψεις 8.763 αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Τα δικαιολογητικά και οι προθεσμίες για αίτηση στο ΟΠΣΥΔ

    Τι ισχύει για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία. Οι προθεσμίες ανάληψης υπηρεσίας και οι σημαντικές οδηγίες για δασκάλους και καθηγητές.

    Την πρόσληψη 8.763 αναπληρωτών εκπαιδευτικώναναπληρωτών εκπαιδευτικών, ανακοίνωσε το υπουργείο το υπουργείο Παιδείας, που θα καλύψουν κενές θέσεις σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.

    Όπως αναφέρει το υπουργείο λόγω περιορισμένου ενδιαφέροντος από τους ενταγμένους στους πίνακες του ΑΣΕΠ υποψήφιους εκπαιδευτικούς δεν κατέστη εφικτή η προγραμματισμένη κάλυψη 483 κενών θέσεων στη Γενική Εκπαίδευση και σε δομές ΕΑΕ, εκ των οποίων οι 350 θέσεις αφορούν στους κλάδους ΠΕ70 Δασκάλων και ΠΕ71-ΠΕ70 ΕΑΕ Δασκάλων ΕΑΕ.

    Για την πλήρωση των εν λόγω θέσεων θα κινηθεί η διαδικασία έκδοσης Ειδικής Προκήρυξης κάλυψης κενών σε σχολικές μονάδες κατ’ άρθρο 86 του ν. 4547/2018 (Α΄ 102), όπως ισχύει.

    Οι προσλαμβανόμενοι θα κατανεμηθούν ως εξής :

    Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

    (α) 1.017 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), και

    β) 3.194 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση.

    Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

    (α) 1.045 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ),

    (β) 3.470 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση, και

    (γ) 23 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων.

    Επιπλέον, διατίθενται για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, δεκατέσσερις (14) προσωρινοί αναπληρωτές κλάδων/ειδικοτήτων Β/θμιας Εκπ/σης για την Γενική Εκπαίδευση. Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Παρασκευή 11 έως και τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024. Επί της διαδικασίας τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες (για τις περιπτώσεις που απαιτείται) και ανάληψης υπηρεσίας, οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να ανατρέξουν στην διεύθυνση www.minedu.gov.gr/anaplirotes όπου έχουν αναρτηθεί οι απαραίτητες πληροφορίες και διευκρινίσεις.

    Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται

    Οι προσλαμβανόμενοι αναπληρωτές κατά την παρουσία τους στη σχολική μονάδα/δομή για την ανάληψη υπηρεσίας θα πρέπει να προσκομίσουν τα παρακάτω δικαιολογητικά.

    1. Πιστοποιητικά Ταυτοποίησης
    2. Αντίγραφα των δικαιολογητικών των τυπικών προσόντων ένταξης στον κλάδο
    3. Γνωμάτευση παθολόγου ή γενικού ιατρού, είτε του δημοσίου είτε ιδιώτη, η οποία να πιστοποιεί την υγεία του εκπαιδευτικού και την ικανότητα να ασκήσει διδακτικά καθήκοντα ή του μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. να ασκήσει υποστηρικτικά καθήκοντα αντίστοιχα
    4. Γνωμάτευση ψυχιάτρου, είτε του δημοσίου είτε ιδιώτη, η οποία να πιστοποιεί την υγεία του εκπαιδευτικού και την ικανότητα να ασκήσει διδακτικά καθήκοντα ή του μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. να ασκήσει υποστηρικτικά καθήκοντα αντίστοιχα
    5. Υπεύθυνη δήλωση σύμφωνα με το υπόδειγμα

    Σημαντικές ημερομηνίες τρέχουσας φάσης πρόσληψης

    • Αίτηση-Δήλωση προτιμήσεων στο ΟΠΣΥΔ για τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες από τους υποψηφίους την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024.
    • Προθεσμία ανάληψης υπηρεσίας από την Παρασκευή 11έως και την Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024 στις σχολικές μονάδες, στα ΚΕΔΑΣΥ και στη Σιβιτανίδειο ανά περίπτωση πρόσληψης. Εάν τοποθετούνται σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες, η ανάληψη υπηρεσίας λαμβάνει χώρα στη σχολική μονάδα όπου θα παρέχονται οι περισσότερες ώρες διδασκαλίας. Οι αναπληρωτές θα πληροφορηθούν μέσω γραπτού μηνύματος SMS για τη σχολική μονάδα/ΚΕΔΑΣΥ ανάληψης υπηρεσίας την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2024.

    Γενικές Οδηγίες

    • Η ανάληψη υπηρεσίας θα πρέπει να ολοκληρώνεται μέχρι τις 14.30 της εκάστοτε ημέραςπου έχει οριστεί για ανάληψη υπηρεσίας, προκειμένου στη συνέχεια να διενεργούνται οι απαραίτητες επεξεργασίες ενημέρωσης στα πληροφοριακά συστήματα ΕΡΓΑΝΗ και Διαύγεια.
      • Οι προσλαμβανόμενοι αναπληρωτές που δύνανται να συνάψουν ψηφιακή σύμβαση μέσω του anaplirotes.gov.gr θα πρέπει να έχουν αποδεχτεί τη σύμβασή τους μέχρι τις 14:59 της ίδια μέρας που παρουσιάζονται στα σχολεία.
      - Σε διαφορετική περίπτωση, δεν διασφαλίζεται η ανάληψη υπηρεσίας του αναπληρωτή τη συγκεκριμένη ημέρα.
    Πηγή: iEidiseis.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο