Τον αυξημένο βαθμό σημασίας που δίνει ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ) στην αγορά του κρέατος και τους επαγγελματίες της και την δυναμική που αυτή συγκεντρώνει στο εγχώριο επιχειρηματικό περιβάλλον, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Απόστολος Αποστολάκος κατά την διάρκεια του διήμερου ηλεκτρονικού event Meat & Dairy Day,, που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Ο κ. Αποστολάκος τόνισε πως το κρεοπωλείο στην χώρα μας αποτελεί το δεύτερο πιο επισκεπτόμενο σημείο λιανικής πώλησης, καθώς ο μέσος Έλληνας καταναλωτής το επισκέπτεται κατά μέσο όρο 3 φορές την εβδομάδα.
Μάλιστα, όπως υπογράμμισε ο ίδιος, κατά την διάρκεια των δύο «κυμάτων» της πανδημίας του κορονοϊού, η αγορά αντέδρασε ισόρροπα, με τα μεγέθη να κινούνται στα ίδια -περίπου- επίπεδα με τα αντίστοιχα περυσινά. «Όσο για τις τιμές, κι αυτές κινήθηκαν σε ικανοποιητικό πλαίσιο, και σε ορισμένες περιπτώσεις μειωμένες σε σχέση με το περυσινό χρονικό διάστημα», δήλωσε ο κ. Αποστολάκος.
Η έλευση της πανδημίας του κορονοϊού στην χώρα μας επέβαλε σημαντικές αλλαγές και στις καταναλωτικές συνήθειες του κοινού, οι οποίες με τη σειρά τους επέφεραν ανάλογες μεταβολές και στο επίπεδο των προμηθευτών και επαγγελματιών του κλάδου.
«Από εκεί που η προσοχή τους περιστρεφόταν σε συντριπτικό βαθμό γύρω από το food service, η πανδημία τους ανάγκασε να στραφούν τόσο στον τομέα της προμήθειας λιανεμπορικών αλυσίδων και μεμονωμένων σημείων, όσο και στους τελικούς πελάτες. Κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να αναζητούν σταθερότητα, ταχύτητα, αξιοπιστία, συνέχεια, απρόσκοπτη τροφοδοσία, συνδυασμένα με ποιότητα, ασφάλεια και τηρώντας τα υγειονομικά στάνταρντ. Τα ανωτέρω έφεραν τον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας ΑΕ στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της αγοράς, εξαιτίας του κομβικού του ρόλου στη διατροφική επάρκεια και τροφοδοσία του μεγαλύτερου τμήματος του πληθυσμού της χώρας μας», τόνισε ο κ. Αποστολάκος.
Παράλληλα, ο Οργανισμός αναπτύσσει σύγχρονες ψηφιακές πλατφόρμες παραγγελιοληψίας, που επιτρέπουν την αδιάλειπτη λειτουργία του συνόλου των δομών του.
Ξεχωριστή έμφαση, έδωσε και στο στοιχείο της εξειδίκευσης, της πιστοποίησης και της ενημέρωσης που θεωρεί πως αποτελούν ζητούμενα ικανά να ωθήσουν περαιτέρω την αγορά του κρέατος στο μέλλον.
«Σήμερα, ένα από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στην εγχώρια αγορά του κρέατος είναι η έλλειψη εξειδικευμένων στελεχών. Δίχως άλλο, απαιτείται σημαντική ενδυνάμωση και τόνωση της υφιστάμενης εκπαιδευτικής διαδικασίας έτσι ώστε να ενισχυθούν οι τάξεις των τεχνολόγων πώλησης κρέατος στις οργανωμένες αλυσίδες και τα κρεοπωλεία», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ