Οι Κινέζοι ως στρατηγικός στόχος για την προώθηση του ελαιολάδου

Οι Κινέζοι ως στρατηγικός στόχος για την προώθηση του ελαιολάδου
Η Κίνα, μια αγορά τεράστιας δυναμικής και πολυπληθούς καταναλωτικού κοινού, μπορεί να αποτελέσει το "κλειδί" για την ανάπτυξη του παγκόσμιου ελαιοκομικού τομέα.

Παρά την αύξηση των εξαγωγών και της κατανάλωσης τα τελευταία χρόνια, η κατά κεφαλήν κατανάλωση ελαιολάδου παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, μόλις 0,04 κιλά ετησίως. Η προώθηση του προϊόντος στη χώρα και η αύξηση της κατανάλωσης αποτελούν μονόδρομο για τη βιωσιμότητα του κλάδου, ειδικά υπό το βάρος της πρόσφατης μείωσης στην παγκόσμια παραγωγή. 

Μαθήματα από την κρίση 

Οι προκλήσεις των τελευταίων καλλιεργητικών περιόδων 2022/23 και 2023/24, με τη σημαντική μείωση παραγωγής και την αναγκαστική αύξηση των τιμών, ανέδειξαν την ανάγκη για διαφοροποίηση των αγορών. Η Κίνα, με την αυξανόμενη εισαγωγική δραστηριότητα και τη σταδιακή στροφή προς υγιεινές διατροφικές συνήθειες, προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για τους ελαιοπαραγωγούς. 

Συνεργασία με το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου (ΔΣΕ) 

Το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου (ΔΣΕ) έχει θέσει ως προτεραιότητα την ενίσχυση της παρουσίας του ελαιολάδου στην Κίνα. Τον Σεπτέμβριο, αντιπροσωπεία Κινέζων ειδικών, συμπεριλαμβανομένων του Deng Yu από το Κέντρο Ερευνών Ελαιολάδου Longnan και του Robert Woo από την Ένωση Olive Oil Life Association, συναντήθηκε με τον εκτελεστικό διευθυντή της ΔΣΕ Jaime Lillo στη Μαδρίτη. Στόχος της συνάντησης ήταν η ενίσχυση του τεχνικού ελέγχου και η αναγνώριση περισσότερων κινεζικών εργαστηρίων και επιτροπών γευσιγνωσίας. 

Η ένταξη της Κίνας στον διακυβερνητικό οργανισμό βρίσκεται υπό συζήτηση, κάτι που θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για μια πιο δομημένη συνεργασία. Παράλληλα, η χώρα ήδη διαθέτει φυσικοχημικό εργαστήριο για τον έλεγχο υπολειμμάτων και μολυσματικών ουσιών, καθώς και μία αναγνωρισμένη από τη ΔΣΕ επιτροπή γευσιγνωσίας, γεγονός που ενισχύει την εμπιστοσύνη προς το προϊόν. 

Στοιχεία και προοπτικές 

Η κατανάλωση ελαιολάδου στην Κίνα έχει αυξηθεί από 12.000 τόνους το 2008/09 σε 57.500 τόνους το 2021/22, με τις προβλέψεις για την περίοδο 2023/24 να αγγίζουν τους 46.000 τόνους. Αν και η πτώση είναι αισθητή, οι αριθμοί αυτοί δείχνουν τη σταθερή διείσδυση του ελαιολάδου σε μια αγορά που δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί πλήρως. 

Η εγχώρια παραγωγή ελαιολάδου στην Κίνα παραμένει περιορισμένη, με μόλις 8.000 μετρικούς τόνους το 2023/24. Παρότι οι Κινέζοι παραγωγοί προσπαθούν να ενισχύσουν τη θέση τους, οι εισαγωγές παραμένουν η κύρια πηγή για την κάλυψη της ζήτησης. 

Η πρόκληση της εκπαίδευσης 

Ο κλάδος οφείλει να εστιάσει στην ενημέρωση και την εκπαίδευση των Κινέζων καταναλωτών, ώστε να εντάξουν το ελαιόλαδο στη διατροφή τους, έστω και σε μικρές ποσότητες. Η ανάπτυξη καμπανιών που προωθούν τη διατροφική αξία και τα οφέλη του ελαιολάδου, σε συνδυασμό με τη γαστρονομική του χρήση, μπορεί να αποτελέσει το κλειδί για την αύξηση της κατανάλωσης. 

Η διάνοιξη της κινεζικής αγοράς δεν είναι εύκολο έργο, αλλά με τη σωστή στρατηγική, το ελληνικό ελαιόλαδο και οι άλλοι διεθνείς παραγωγοί μπορούν να διεκδικήσουν ένα μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα του τομέα και ενισχύοντας την εξαγωγική τους δραστηριότητα. 

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα