Παρασκευή, 03 Ιανουαρίου 2020 12:18

Βασιλόπουλος: Φως στο τούνελ με τους δασικούς χάρτες!

Γράφτηκε από
Ad Slot

Ετοιμάζεται νομοθετική ρύθμιση για να αντιμετωπισθούν όλα τα ανοιχτά ζητήματα

Αποφασισμένη να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια που έχουν δημιουργηθεί με την ανάρτηση των δασικών χαρτών στην Δυτική Ελλάδα και κατ΄ επέκταση στην χώρα είναι η νέα διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ. Καθημερινά η διοίκηση δέχεται δεκάδες αιτήματα από αυτοδιοικητικούς φορείς, αγροτικούς συλλόγους και συνεταιρισμούς και φαίνεται να εισηγείται την υποβολή νομοθετικής ρύθμισης από πλευράς υπουργείου ώστε με το νέο ΟΣΔΕ να ξεμπλοκάρουν όλες οι εκκρεμότητες που υπάρχουν. Πρόσφατα ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Θοδωρής Βασιλόπουλος είχε συνάντηση με τον αντιπρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ Δημήτρη Μελά όπου τον ενημέρωσε για τα ανοιχτά ζητήματα που υπάρχουν και διαπίστωσε αχτίδα φωτός ότι σύντομα θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το γραφείο του αντιπεριφερειάρχη έχει σταλεί και σχετική επιστολή στα τέλη του περασμένου Νοέμβρη όπου αναφέρει όλα τα θέματα που πρέπει να αντιμετωπισθούν. Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων είχαν επισημανθεί τα παρακάτω:

« Θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα προβλήματα που προέκυψαν στην καταβολή των ενισχύσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στους δικαιούχους μετά την μερική κύρωση των δασικών χαρτών. Όπως πολύ καλά γνωρίζετε το Υπουργείο Γεωργίας επί σειρά ετών και με βάση τον Αγροτικό Κώδικα και όλη τη σχετική νομοθεσία, αποκατέστησε ακτήμονες καλλιεργητές παραχωρώντας τους Τίτλους Κυριότητας (Παραχωρητήρια) με οριστικές Διανομές ή με Αναδασμούς. Η κύρωση αυτών και η έκδοση Τίτλων Κυριότητας αποτελούν σύννομες πράξεις της Διοίκησης, οι οποίες είναι σε ισχύ και δεν ανατρέπονται από τον δασικό χάρτη. Αυτό άλλωστε προκύπτει και στο υπ’ αρίθμ. 153393/918/12-04-2017 έγγραφο του Τμήματος Δασολογίου, Απογραφής & Θεματικής Υποστήριξης Δικαιωμάτων Δημοσίου, της Δ/νσης Δασικών Έργων & Υποδομών, της Γενικής Δ/νσης Ανάπτυξης & Προστασίας Δασών & Αγροπεριβάλλοντος του Υ.Π.ΕΝ. με οδηγίες για περιοχές του αναρτημένου δασικού χάρτη με ισχύουσες πράξεις της διοίκησης στο οποίο ρητά αναφέρεται ότι «σε εκτάσεις που παρουσιάζονται ως δασικές στην παλαιά κατάσταση και μη δασικές στην πρόσφατη (ΔΑ), οι οποίες αποτελούν οριστικά παραχωρητήρια, διανομές και αναδασμούς της αγροτικής νομοθεσίας, τελούν σε καθεστώς νόμιμης αλλαγής χρήσης ή αλλαγής του χαρακτήρα τους με τις διατάξεις της αγροτικής νομοθεσίας, όπως ισχύουν εν συνδυασμό με τις δασικές διατάξεις, δεν υφίσταται υποχρέωση, ούτε ανάγκη για υποβολή αντιρρήσεων, αφού δεν υπάρχει αντικείμενο ανατροπής του περιεχομένου του δασικού χάρτη, ο οποίος έχει καταγράψει πραγματική κατάσταση (α/φ έτους 1945), που δικαιολογείται σύμφωνα με τις διατάξεις της δασικής και αγροτικής νομοθεσίας».

Συνεπώς, τους κληρούχους δεν θα έπρεπε να τους απασχολεί καθόλου η σύνταξη του δασικού χάρτη ούτε να υποχρεωθούν να υποβάλλουν αντιρρήσεις γιατί τα τεμάχια τους πήραν χαρακτηρισμό ΔΑ ή ΧΑ από τη στιγμή που ο χαρακτηρισμός προέκυψε συγκρίνοντας τις αεροφωτογραφίες του 1945 (που σαφώς και οι εκτάσεις αυτές ήταν δάση) και του 2007, που νομίμως είχαν πια αλλάξει χρήση ως καλλιεργήσιμες. Αντί αυτού με την παρ. ε του αρθρου 3.7 της υπ’ αριθμ. 146776/2459/21-10-2016 «Καθορισμός θεμάτων σχετικών με την παράγραφο 1 εδάφια β΄, γ΄, δ΄ και ε΄ του άρθρου 21 του Ν. 3889/2010 όπως ισχύει» (ΦΕΚ Β’3532/03-11-2016) Απόφασης, υποχρεώθηκαν οι κληρούχοι να υποβάλλουν αντίρρηση συνυποβάλλοντας βεβαίωση της αρμόδιας υπηρεσίας (Δ.Α.Ο.Κ / Τμήμα Πολιτικής Γης και Εγγείων Βελτιώσεων) ότι η εν λόγω έκταση εμπίπτει σε Διανομή ή σε Αναδασμό για να δικαιωθούν τελικά κατά την εξέταση των αντιρρήσεων από τις Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων ΕΠ.Ε.Α. Τα παράδοξα πολλά, πρώτον απίστευτη ταλαιπωρία του πολίτη, δεύτερον εξαιρετικά τεράστιος όγκος δουλειάς στις αποδυναμωμένες υπηρεσίες και τρίτον περιττός όγκος δουλειάς στις ΕΠ.Ε.Α σε ασφυκτικές χρονικές προθεσμίες.

vasilopoulos melas

Παράλληλα πρέπει να επισημάνουμε ότι οι αρμόδιες Δ/νσεις Δασών δεν αξιοποίησαν το αρχείο οριοθέτησης εποικιστικών εκτάσεων για 31 Νομούς, το οποίο επισήμως τους διαβιβάστηκε με το υπ’ αριθμ. 151582/252/01-02-2017 έγγραφο του Τμήματος Δασολογίου, Απογραφής & Θεματικής Υποστήριξης Δικαιωμάτων Δημοσίου, της Δ/νσης Δασικών Έργων & Υποδομών, της Γενικής Δ/νσης Ανάπτυξης & Προστασίας Δασών & Αγροπεριβάλλοντος του Υ.Π.ΕΝ., σε συνέχεια του υπ’ αριθμ. 314/10332/31-01-2017 εγγράφου της Δ/νσης Τεχνικών Μελετών, Κατασκευών & Τοπογραφικής του ΥΠΑΑΤ, προκειμένου να το χρησιμοποιήσουν στην ανάρτηση των δασικών χαρτών. Το ίδιο κάνει τώρα και ο ΟΠΕΚΕΠΕ και παρόλο που έχει στην κατοχή του στο Τμήμα Διαχείρισης και Συντήρησης Χαρτογραφικών Δεδομένων της Δ/νσης Τεχνικών Ελέγχων, όλο το αρχείο με τις διανομές και του αναδασμούς της χώρας, έρχεται και με τη συνήθη πρακτική του, προχωρά σε μείωση επιδοτήσεων ή επιβάλει πρόστιμα επί αυτών, με μεγάλη ευχέρεια και με μόνο πρόσχημα την ενημέρωση που έχει από το δασικό χάρτη. Η πρόσβαση δε των αγροτών είναι ιδιαίτερα δυσχερής και η τύχη των ενστάσεών τους ιδιαίτερα αρνητική, λόγω των χρόνιων προβλημάτων υποστελέχωσης του οργανισμού.»

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 03 Ιανουαρίου 2020 12:56

Σχετικά Άρθρα

  • ΟΠΕΚΕΠΕ: Πληρωμή προκαταβολής Βασικής Ενίσχυσης 2024
    ΟΠΕΚΕΠΕ: Πληρωμή προκαταβολής Βασικής Ενίσχυσης 2024

    Ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. ανακοινώνει ότι το ψηφιακό αρχείο πληρωμής απεστάλη σήμερα στην Τράπεζα στις 3.35μ.μ. και από τις 6.03 μ.μ. ολοκληρώθηκε η πίστωση, όπως είχε ανακοινωθεί, των ατομικών λογαριασμών των δικαιούχων με τα ποσά της προκαταβολής του 70% της βασικής εισοδηματικής στήριξης για την βιωσιμότητα έτους 2024, η οποία υλοποιήθηκε εξολοκλήρου μέσου του gov.gr. Με αφορμή την ολοκλήρωση της διαδικασίας πληρωμής της προκαταβολής, η Διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ επισημαίνει:

    Η έγκαιρη και έγκυρη πληρωμή, αποτέλεσε βασική προτεραιότητα και δέσμευση τόσο της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, & Τροφίμων, της Διαχειριστικής Αρχής, όσο και της Διοίκησης του ΟΠΕΚΕΠΕ και αποτελεί την δικαίωση, όλων όσων εργάστηκαν σε δύσκολες και απαιτητικές χρονικά συνθήκες, με αυταπάρνηση και υπευθυνότητα, εκκινώντας από τα μέσα Ιουλίου με την άνοιγμα της ΕΑΕ 2024 και ολοκληρώνοντάς σήμερα μια δίκαιη, στην ώρα της και με αξιοπιστία πληρωμή. Αξιοπιστία που ενισχύεται από το γεγονός, ότι για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια και μετά την σταδιακή αποκατάσταση των πληροφοριακών συστημάτων του Οργανισμού, η προκαταβολή της πληρωμής συνοδεύεται από αναλυτικούς πίνακες και πλήρη εξαχθέντα στατιστικά στοιχεία.

    Η πληρωμή πραγματοποιήθηκε μετά την ολοκλήρωση των διασταυρωτικών ελέγχων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για όλες τις αιτήσεις ΟΣΔΕ 2024, σύγκλιση των δικαιωμάτων που εφαρμόζεται σταδιακά από το 2023 και την εφαρμογή των κριτηρίων επιλεξιμότητας, που προβλέπουν οι εθνικοί, οι κοινοτικοί κανονισμοί και το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την ΚΑΠ 2023-2027 (ΣΣΚΑΠ).

    • Ο υπολογισμός πληρωμής άγγιξε το μισό δισεκατομμύριο ευρώ και συγκεκριμένα ανήλθε στα 582.090,36.
    • Η υλοποίηση της πληρωμής της προκαταβολής της Βασικής Ενίσχυσης του 70% του έτους 2024, αφορά σε 200 δικαιούχους από το σύνολο των 642.348 υποβληθεισών αιτήσεων.

    Στην επεξεργασία της πληρωμής δεν λήφθηκαν υπόψη 76.373 αιτήσεις είτε διότι δεν δηλώνουν καθόλου εκτάσεις, είτε είναι χωρίς δικαιώματα, είτε λόγω απαραδέκτου υποβολής, είτε εξαιρέθηκαν κατά το χωρικό και διασταυρωτικό έλεγχο (monitoring, περιοχές natura, βοσκοτόπια χωρίς ζώα, κτλ.).

    Σημειώνεται ότι οι βοσκοτοπικές εκτάσεις, που δηλώνονται από τους δικαιούχους, ως βοσκότοποι σε διατήρηση, προκειμένου να είναι επιλέξιμες προς ενίσχυση, επιτυγχάνεται μόνο με τη δήλωση ζωικού κεφαλαίου με ελάχιστη πυκνότητα βόσκησης 0,2 ΜΜΖ/ha.

    • Στις παραπάνω αιτήσεις συμπεριλαμβάνονται και οι 707 αιτήσεις που εμπλέκονται σε μεταβιβάσεις δικαιωμάτων, οι οποίες όπως έχει ανακοινωθεί από τον Οργανισμό θα πληρωθούν κατά την εξόφληση του 30% (τον ερχόμενο Δεκέμβριο) και αφού θα έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία τους.
    • Στο παραπάνω πλήθος δικαιούχων μη συμπεριλαμβανομένων στην πληρωμή (76.373) πρέπει να προστεθούν 38.775 μοναδικά ΑΦΜ, συνολικού ποσού 23.448.451,38 ευρώ, τα οποία αποτελούν κατηγορίες, που δεν εντάχθηκαν στην παρτίδα πληρωμής, λόγω των παρακάτω αιτιών, όπως για παράδειγμα τα 19.480 ΑΦΜ, που έχουν σύνολο αξίας δικαιωμάτων ποσά κάτω των 150 ευρώ, σύμφωνα με τους κοινοτικούς κανονισμούς.
    • Οι υπόλοιπες κατηγορίες, που αφορούν συνολικά σε 19.295 μοναδικά ΑΦΜ και που δεν συμπεριελήφθησαν στην πληρωμή είναι:
    • Λάθος υποβολή τραπεζικού ΙΒΑΝ
    • Λάθος υποβολή ΑΦΜ
    • Μη ενεργός γεωργός
    • Δεσμεύσεις για επανέλεγχο
    • Δεσμεύσεις λόγω ποινών
    • Θάνατος αιτούντων

    Έτσι το συνολικό ποσό της πληρωμής της προκαταβολής προσυμψηφισμών, διαμορφώθηκε σε 476.134.039,33 ευρώ.

    Να σημειωθεί, ότι στην σημερινή πληρωμή εκκίνησε η διαδικασία τμηματικής ανάκτησης των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών έτους 2022 . Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, στην πληρωμή δεν συμπεριλήφθηκαν οι 12.707 μεταβιβάσεις δικαιωμάτων, οι οποίες θα πληρωθούν στην εκκαθάριση του Δεκεμβρίου 2024.

    Για όσους παραγωγούς υπάρξουν εκκρεμότητες μετά την σημερινή προκαταβολή βασικής ενίσχυσης, ο ΟΠΕΚΕΠΕ θα ακολουθήσει την τυπική διαδικασία, όπως αυτή ορίζεται από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία για τυχόν διορθώσεις. Οι δικαιούχοι μπορούν να ενημερώνονται για την πληρωμή τους στο osdeopekepe.dikaiomata.gr/pay2024 με χρήση κωδικών ΟΠΕΚΕΠΕ ή μέσω ΚΥΔ.

    Επιπλέον, ανακοινώνεται ότι, εντός του Νοεμβρίου, ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. θα πραγματοποιήσει μέσω του gov.gr τις ακόλουθες πληρωμές:

    1. Εξόφληση των αγροπεριβαλλοντικών μέτρων, βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία (Μέτρο 10 και 11) έτους 2023.
    2. Προκαταβολή των αγροπεριβαλλοντικών μέτρων, βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία (Μέτρο 10 και 11) έτους 2024.

    Η Διοίκηση του Οργανισμού ευχαριστεί θερμά την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για την διαρκή ενίσχυση των προσπαθειών μας για την εξυγίανση του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. Επίσης ευχαριστεί για την συνεργασία τους εμπλεκόμενους φορείς, τα ΚΥΔ, το Τραπεζικό Ίδρυμα και προπαντός τους εργαζόμενους στον Οργανισμό για τις διαρκείς προσπάθειές τους.

    Ο ΟΠΕΚΕΠΕ παραμένει σταθερός στη στήριξη των παραγωγών γεωργών και κτηνοτρόφων προκειμένου να μπορούν να συνεχίσουν την παραγωγική τους δραστηριότητα. Με σταθερά και στέρεα βήματα προχωράμε μπροστά, σε μια νέα εποχή. Ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., αλλάζει σε τεχνολογικό επίπεδο, με όραμα την βελτίωση των υπηρεσιών του, διασφαλίζοντας την εγκυρότητα, την ταχύτητα, την δικαιοσύνη στην χορήγηση των ενισχύσεων, με διαφάνεια και αξιοπιστία ώστε να επιτελέσει ακόμα πιο αποτελεσματικά το έργο του.

    Ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. εξυγιαίνεται, εκσυγχρονίζεται και αλλάζει, αφήνοντας πίσω το παρελθόν κάνοντας άλμα στο μέλλον προς όφελος του Έλληνα κτηνοτρόφου και αγρότη, της χώρας και της ελληνικής οικονομίας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Το ετήσιο συνέδριο του Γερμανικού ταξιδιωτικού οργανισμού BEST REISEN στη Δυτ. Ελλάδα
    Το ετήσιο συνέδριο του Γερμανικού ταξιδιωτικού οργανισμού BEST REISEN στη Δυτ. Ελλάδα

    Με αφορμή το συνέδριο του στρατηγικού συνεργάτη Best – Reisen στην Κυλλήνη, τα στελέχη της TUI επέλεξαν να δώσουν δυναμικό «παρών» στις εργασίες του, που έλαβαν χώρα από τις 18 έως τις 22 Οκτωβρίου, με τη συμμετοχή των πλέον επιδραστικών εκπροσώπων της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας. Στο συνέδριο βρέθηκαν ταξιδιωτικοί πράκτορες - συνεργάτες του Γερμανικού ταξιδιωτικού οργανισμού BEST REISEN ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιείται στην Ελλάδα.

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης, Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος δήλωσε σχετικά: «η επιλογή αυτή του Γερμανικού ταξιδιωτικού Οργανισμού BEST REISEN αποτελεί απόδειξη ότι η Δυτική Ελλάδα αναβαθμίζεται ως τουριστικός προορισμός και πλέον βρίσκεται στις κύριες επιλογές των μεγάλων ταξιδιωτικών οργανισμών του εξωτερικού. Το τριήμερο του συνεδρίου η Grecotel, με το Riviera Olympia & Aqua Park στην Κυλλήνη αποτέλεσε σημαντικό πυλώνα εξωστρέφειας και προβολής της Δυτικής Ελλάδας, φιλοξενώντας τα ανώτατα στελέχη της μεγαλύτερης εταιρείας αναψυχής, ταξιδιών και τουρισμού στον κόσμο, της TUΙ. Αποτελεί ευτυχή συγκυρία ότι εντός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται τέτοιες μεγάλες μονάδες και αποτελεί στρατηγικό στόχο η επιδίωξη για προσέλκυση νέων επενδύσεων, οι οποίες αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την αναβάθμιση της θέσης της Ολυμπιακής Γης και του τουριστικού της προϊόντος στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη».

    best reisen dut ella 2

    best reisen dut ella 3

    best reisen dut ella 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κοροβέσης: Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από την πρώτη στιγμή του σχεδιασμού είχε λόγο και ρόλο
    Κοροβέσης: Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από την πρώτη στιγμή του σχεδιασμού είχε λόγο και ρόλο

    Η τοποθέτηση του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας για το Σχέδιο Ανασυγκρότησης της Ηλείας κατά την Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας

    Στις ενέργειες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και στην στήριξή της στο εγχείρημα του Σχεδίου Ανασυγκρότησης της Ηλείας αλλά και στις προτάσεις για τον τρόπο χρηματοδότησής του, αναφέρθηκε στην τοποθέτησή του κατά την διάρκεια της Ειδικής Συνεδρίασης Λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας, Νίκος Κοροβέσης.

    Όπως τόνισε ο κ. Κοροβέσης, «η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από την πρώτη στιγμή του σχεδιασμού είχε λόγο και ρόλο. Ύστερα από μία σειρά συναντήσεων και προσεκτικής παρακολούθησης και ερμηνείας του μελετητικού έργου, προτείναμε αλλαγές με παρεμβάσεις όχι μόνο ως προς τη στοχοθεσία και την ιεράρχηση (ορισμός προτεραιοτήτων), αλλά και ως προς τη διαχείριση του τρόπου χρηματοδότησης.

    Είναι σαφές, πως όταν μιλάμε για τόσο μεγάλο σχέδιο δεν αρκεί απλά ένα χρηματοδοτικό εργαλείο, αλλά μία πληθώρα χρηματοδοτήσεων, (πολλές φορές με συνδυαστικά χαρακτηριστικά - για να υπάρχει αποτέλεσμα) αλλά και με νοοτροπία προσθετική και όχι ανταγωνιστική σε εθνικό επίπεδο».

    koro sun logodosias pde 2

    ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας οι ενέργειες και οι προτάσεις της ΠΔΕ όσον αφορά το σχέδιο ανασυγκρότησης της Ηλείας είναι οι εξής:

    Α) Τον Ιούλιο του 2023 η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, προχώρησε σε προτεραιοποίηση των έργων, μάλιστα με συγκεκριμένη μεθοδολογία. Αυτή η μεθοδολογία βασίζεται αφενός στην εκτίμηση προϋπολογισμού που υπάρχει στις δράσεις του προγράμματος, και αφετέρου στην προτεραιοποίηση των στόχων που ικανοποιούν τα έργα αυτά.

    Αναλυτικά:

    Ο Στόχος 6 «Υποδομές, περιβάλλον διαβίωσης και ποιότητα ζωής» καθότι διασφαλίζεται τόσο η ποιότητα του πολιτιστικού – τουριστικού προϊόντος όσο και η ενδυνάμωση του τοπικής οικονομίας.

    Ο Στόχος 5 «Ενίσχυση της ποιότητας, του εκσυγχρονισμού και της εξωστρέφειας του παραγωγικού συστήματος» καθότι ως στόχος λειτουργεί διατομεακά.

    Ο Στόχος 7 «Ανθρώπινο δυναμικό και κοινωνική συνοχή» καθότι ως στόχος λειτουργεί διατομεακά.

    Ο Στόχος 3 «Πολιτικές και δράσεις ολοκληρωμένης ανάπτυξης για την Αρχαία Ολυμπία» καθότι η Αρχαία Ολυμπία είναι η κορωνίδα της αναπτυξιακής προοπτικής της Ηλείας 2030.

    Ο Στόχος 4 «Ανάδειξη πολιτιστικής κληρονομιάς και αξιοποίηση των μνημείων και του πολιτιστικού κεφαλαίου της περιοχής» καθότι λειτουργεί συμπληρωματικά του Στόχου 3 εδραιώνοντας μια συνολική στόχευση στην ανάδειξη της πολιτιστικής – τουριστικής ταυτότητας της Ηλείας 2030.

    Προτεραιότητα για τα έργα του Στόχου 6 είναι η ολοκλήρωση και κατασκευή κρίσιμων οδικών έργων και στην 2η ομάδα έργων εκείνα που αφορούν στην ενίσχυση – ανάπτυξη των μεταφορών (Σιδηροδρομικά – Αεροπορικά – Λιμενικά). Ο χωροταξικός σχεδιασμός κρίνεται επίσης στρατηγικός τομέας για την περαιτέρω ανάπτυξη της Ηλείας και τέλος τα έργα δικτύων και περιβαλλοντικής προστασίας όχι λόγω ειδικού βάρους αλλά με δεδομένο το στρατηγικό χαρακτήρα που θέλει να εξυπηρετήσει η Ηλεία.

    «Για το λόγο αυτό θα πρέπει να αναφέρω πως βασική προτεραιότητα της ΠΔΕ αποτελεί η ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος και η επέκταση μέχρι την Τσακώνα», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κοροβέσης.

    Προτεραιότητα για τα έργα του Στόχου 5 αποτελούν έργα ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων στην κατεύθυνση αυτή και της ίδρυσης Γεωργικής σχολής, ενίσχυσης της μεταποίησης, εκσυγχρονισμού υποδομών άρδευσης, βελτίωση αγροτικής οδοποιίας κ.λ.π.

    Προτεραιότητα για τα έργα του Στόχου 7 είναι η ενίσχυση της υγείας, έργα και πολιτικές δημογραφικής ανάκαμψης, κοινωνική συνοχή και ποιότητα ζωής.

    Προτεραιότητα για τα έργα του στόχου 3 αποτελούν τα έργα που αφορούν στη δημιουργία νέων υποδομών πολιτισμού - αθλητισμού ώστε να δοθεί άμεσα δημοσιότητα και έμφαση στην νέα αναπτυξιακή πρωτοβουλία που θα αποτελέσει το κίνητρο της κινητοποίησης όλων των άμεσα συμμετεχόντων.

    Προτεραιότητα για τα έργα του στόχου 4 αποτελούν τα έργα αποκατάστασης και στη συνέχεια τα υπόλοιπα έργα αξιοποίησης.

    Β) Κρίσιμης σημασίας όσον αφορά στο χρηματοδοτικό σκέλος της μελέτης είναι ότι η υλοποίηση ενός στοχευμένου αναπτυξιακού προγράμματος για την Ηλεία του 2030 δεν πρέπει να εστιάζει σε πόρους που διατίθενται έως το 2030 από τα υφιστάμενα χρηματοδοτικά εργαλεία, ήτοι πόρους από την νέα προγραμματική Περίοδο 2021-2027 αλλά και πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης.

    Οι πόροι αυτοί είναι ανταγωνιστικοί και σήμερα εξειδικευμένοι – στοχευμένοι σε συγκεκριμένες πολιτικές όπως έχουν ήδη προδιαγραφεί από τα εγκεκριμένα επιχειρησιακά τους προγράμματα. Δικαιούχοι είναι όλοι οι αναπτυξιακοί και οικονομικοί φορείς της χώρας ανάλογα με το είδος της πράξης. Επίσης, οι πόροι αυτοί δεν είναι αποκλειστικά διαθέσιμοι για την Ηλεία.

    Πρόταση, λοιπόν, της Περιφερειακής Αρχής, αποτελεί η θεσμοθέτηση ειδικού προγράμματος για την Ηλεία – Αρχαία Ολυμπία του 2030, βάση του οποίου θα μπορούσε να αποτελέσει και η εν λόγω μελέτη, να διεκδικήσει και διασφαλίσει αναπτυξιακούς πόρους από την ευρωπαϊκή αναπτυξιακή κεφαλαιαγορά. Η διαχείρισή τους να γίνει με το θεσμικό πλαίσιο που έχει θεσπιστεί για το ως άνω πρόγραμμα και με την αξιοποίηση τόσο πιστωτικού ιδρύματος της χώρας μας όσο και δημιουργίας επιτελικής δομής τοπικής διακυβέρνησης στα πλαίσια του ν. 4875/2021 στοχεύοντας στην Διαχείριση και Προώθηση Προορισμού «Ηλεία -Αρχαία Ολυμπία».

    Γ) Ύστερα από διαβούλευση με τους Δήμους της Δυτικής Ελλάδας δημιουργούνται 9 χωρικές επενδύσεις και ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας συμμετέχει:

    Στην ΟΧΕ Αρχαίας Ολυμπίας, Ανδρίτσαινας - Κρεστένων και Ζαχάρως και

    Στην ΒΑΑ Πύργου, Αρχαίας Ολυμπίας και Ήλιδας

    Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, όρισε τεχνικό σύμβουλο για την καθοδήγηση των Δήμων ως προς την έγκριση και υποβολή προτάσεων. Έχουν ήδη προταθεί έργα που έχουν εγκριθεί από τα Δημοτικά Συμβούλια των ανωτέρω Δήμων και βρίσκονται σε κατάσταση αξιολόγησης. Προβλέπεται μέσα από αυτή τη διαδικασία, να ενταχθούν έργα συνολικού προϋπολογισμού 30 εκ. ευρώ. Αυτό που επείγει, είναι η άμεση ωρίμανση των προτεραιοποιημένων προτάσεων με σκοπό να εγκριθούν προς χρηματοδότηση.

    «Επειδή πορευόμαστε Δημοκρατικά, δώσαμε τη δυνατότητα στους Δήμους να ορίσουν τις προτεραιότητές τους και να υποβάλλουν τις αντίστοιχες προτάσεις τόσο στις ΟΧΕ όσο και στο σχέδιο της διαΝΕΟσις», κατέληξε ο κ. Κοροβέσης.

    (Δελτό Τύπου)

  • Έναρξη πληρωμών από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για τη Βασική Ενίσχυση 2024
    Έναρξη πληρωμών από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για τη Βασική Ενίσχυση 2024

    Η Τετάρτη 30 Οκτωβρίου αποτελεί την έναρξη για την καταβολή της προκαταβολής, ύψους 70%, της Βασικής Ενίσχυσης για το έτος 2024 από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Η συγκεκριμένη πληρωμή δίνει σημαντική ανάσα στους δικαιούχους παραγωγούς, καθώς σηματοδοτεί την εκκίνηση μιας σειράς ενισχύσεων που αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του έτους.

    Πρόγραμμα Πληρωμών ΟΠΕΚΕΠΕ για το 2024

    1. Προκαταβολή 70% της Βασικής Ενίσχυσης

    Η πληρωμή του 70% της Βασικής Ενίσχυσης ξεκινάει σήμερα, 30 Οκτωβρίου, και θα συνεχιστεί τις επόμενες ημέρες, ενισχύοντας τις ανάγκες των αγροτών σε κρίσιμη χρονική περίοδο.

    1. Αγροπεριβαλλοντικά και Βιολογικά Προγράμματα

    Στην τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, ο ΟΠΕΚΕΠΕ αναμένεται να προχωρήσει στη χορήγηση της προκαταβολής για τα Αγροπεριβαλλοντικά και τα Βιολογικά προγράμματα, παρέχοντας επιπλέον στήριξη στους παραγωγούς που συμμετέχουν στις συγκεκριμένες δράσεις για το 2024.

    1. Υπόλοιπο Βασικής Ενίσχυσης και Αναδιανεμητική Ενίσχυση

    Στα μέσα Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα ακολουθήσει η καταβολή του υπόλοιπου 30% της Βασικής Ενίσχυσης, καθώς και της Αναδιανεμητικής Ενίσχυσης. Μαζί, θα εκταμιευτούν οι ενισχύσεις για τα Οικολογικά Σχήματα και για τη στήριξη Γεωργών Νεαρής Ηλικίας.

    1. Εξισωτική Αποζημίωση

    Το έτος 2024 θα κλείσει με την πληρωμή της Εξισωτικής Αποζημίωσης στους δικαιούχους παραγωγούς, ολοκληρώνοντας τον κύκλο πληρωμών του ΟΠΕΚΕΠΕ για τη φετινή χρονιά.

  • ΠΔΕ: Πραγματοποίηση Εναρκτήριου Συνέδριου & Ενημερωτικής Ημερίδας του έργου HERIT ADAPT, στις 17 - 18/10
    ΠΔΕ: Πραγματοποίηση Εναρκτήριου Συνέδριου & Ενημερωτικής Ημερίδας του έργου HERIT ADAPT, στις 17 - 18/10

    Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου και την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024, στο Αρχαιολογικό Μουσείου Πατρών, το Εναρκτήριο Συνέδριο & η Ενημερωτική Ημερίδα στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου “HERIT ADAPT - HERItage and territory resilience through sustainableTourism, climate change ADAPtation and ciTizenengagement"- "Πολιτιστική Κληρονομιά και Βιώσιμος Τουρισμός απέναντι στις απειλές της κλιματικής αλλαγής", που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Interreg Euro-Med.

    Σκοπός των παραπάνω εκδηλώσεων που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ως επικεφαλής εταίρος, ήταν η προαγωγή της στρατηγικής σημασίας του έργου για την προώθηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς και την υιοθέτηση αρχών για το Βιώσιμο Τουρισμό στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής.

    Στο συνέδριο της 17ης Οκτωβρίου, χαιρετισμό απεύθυναν ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Υπηρεσιακός Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού, Δημήτριος Μήλιος, ενώ η Υπουργός Πολιτισμού εκπροσωπήθηκε από την κ. Σ. Σπυροπούλου.

    Στον χαιρετισμό του, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, τόνισε ότι: «Στη Δυτική Ελλάδα αποδίδουμε πολύ μεγάλη έμφαση στην αειφορία του πολιτισμού και του τουρισμού. Σήμερα στην Πάτρα, στην εναρκτήρια εκδήλωση του Ευρωπαϊκού Έργου «HERIT ADAPT», για τον Αειφόρο Τουρισμό, είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το σύνολο των στρατηγικών μας, που έχουν οικοδομηθεί πάνω στην ανάγκη, να προστατεύσουμε την άυλη κληρονομιά μας, αλλά και να την αναδείξουμε, αποφεύγοντας μονοδιάστατες και παρωχημένες λογικές που δεν σέβονται το περιβάλλον και αγνοούν τις σύγχρονες προκλήσεις, όπως είναι η κλιματική αλλαγή. Tο έργο HERIT ADAPT αποτελεί μία σημαντική ευκαιρία για εμάς, να δομήσουμε βιώσιμες πιλοτικές στρατηγικές που θα προστατεύσουν την πολιτιστική κληρονομιά και θα αναδείξουν τη βιωσιμότητα στον τουριστικό τομέα».

    Χαιρετισμούς επίσης απηύθυναν o Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος και ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Παναγιώτης Μπράμος, ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο έγκριτος δημοσιογράφος, Παναγιώτης Ρηγόπουλος.

    Στο συνέδριο συνέδραμαν με τις παρουσιάσεις τους ο Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Δρ. Σωτήριος Βαρελάς, ο Ιδιοκτήτης του Dexamenes Seaside Hotel, Νίκος Καραφλός, και ο Πρόεδρος TOBEA – SEATRAC, Ιγνάτιος Φωτίου.

    Στο πάνελ συζητήθηκαν τα ζητήματα της εξασφάλισης ενός βιώσιμου μέλλοντος για την πολιτιστική και τουριστική κληρονομιά της Ελλάδας, ενώ μεγάλη έμφαση δόθηκε στην αειφορία του πολιτισμού και του τουρισμού. Επίσης, αναδείχθηκαν οι ενέργειες και οι στρατηγικές που αναπτύσσονται δυναμικά, σε περιφερειακό και κρατικό επίπεδο, και ενσωματώνουν τις ανάγκες πολιτών, επιχειρήσεων, τουριστών και περιβάλλοντος.

    Κατά τη διάρκεια της τεχνικής συνάντησης, της 17ης Οκτωβρίου, παρουσιάστηκε αναλυτικά η πρόοδος υλοποίησης των πακέτων εργασίας, ενώ επισημάνθηκαν οι απαιτούμενες ενέργειες που πρέπει να ακολουθηθούν για την ορθή και ομαλή υλοποίηση του έργου.

    Την 2η ημέρα εργασιών, στο πλαίσιο διεξαγωγής του Info day, πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις από τον εταίρο του έργου Dura – Dubrovnik, τα αποτελέσματα και οι καλές πρακτικές των έργων “SPARC” (INTERREG GR-IT) και “Dialogue4Tourism” (Euro-MED Interreg) από τους Υπευθύνους κ.κ. Βασίλειο Παπαϊωάννου, Δήμο Πατρέων και Ιωάννη Μαρδίκη, Ευρωπαϊκό Οργανισμό Δημοσίου Δικαίου, η πορεία των εργασιών αναπαράστασης του Ναού του Επικούρειου Απόλλωνα στην Ηλεία από τον Δρ. Κωνσταντίνου Παπαδόπουλου, Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας και το έργο ADRION INNOXENIA PLUS από τον υπεύθυνο, Κωνσταντίνο Τζαμαλούκα.

    Στο κλείσιμο των εργασιών πραγματοποιήθηκε οργανωμένη επίσκεψη των προσκεκλημένων εταίρων σε ιστορικά μνημεία της περιοχής των Πατρών.

    Το HERIT ADAPT είναι ένα έργο διάρκειας 33 μηνών, χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος InterregEuro MED και στοχεύει στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των βασικών ενδιαφερομένων μερών (stakeholders) μέσα από τη συγκρότηση διεπιστημονικών τοπικών ομάδων εργασίας (TWGs – Territorial Working Groups). Κατά τη διάρκεια του έργου, θα αξιοποιηθούν δεδομένα του Βιώσιμου Μοντέλου Τουρισμού (STM- Sustainable Tourism Model), το οποίο θα εφαρμοστεί σε 8 επιλεγμένες πιλοτικές περιοχές Euro-MED, συμπεριλαμβανομένων των τοποθεσιών UNESCO καθώς και λιγότερο γνωστών μνημείων, παράκτιων και ορεινών περιοχών. Το Συνεργατικό σχήμα του έργου αποτελείται από 11 εταίρους που προέρχονται από 8 διαφορετικές χώρες της Μεσογείου, καθώς επίσης και 25 συνδεδεμένους εταίρους.

    1. Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (Ελλάδα),

    2. ATHENA, Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας στις Τεχνολογίες Πληροφορίας, Επικοινωνίας και Γνώσης (Ελλάδα),

    3. Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου (Ελλάδα),

    4. Πανεπιστήμιο Sapienza στη Ρώμης (Ιταλία),

    5. Δήμος Γένοβας (Ιταλία),

    6. Αρχή Ανάπτυξης Ντουμπρόβνικ DURA (Κροατία),

    7. Εταιρεία Ανάπτυξης και Προώθησης Τουρισμού Λεμεσού Λτδ (Κύπρος),

    8. Παλιά Βασιλική Πρωτεύουσα Κετίντζε (Μαυροβούνιο),

    9. Πανεπιστήμιο της Γρανάδας (Ισπανία),

    10. Περιφερειακός Οργανισμός Τουρισμού Οξιτανία (Γαλλία),

    11. Υπουργείο Τουρισμού της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας.

    Το έργο HERIT ADAPT συγχρηματοδοτείται κατά 80% από την Ευρωπαϊκή ¨Ένωση, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός αυτού ανέρχεται σε €2.998.740,00.

    pde adapt sunedrio 4

    pde adapt sunedrio 2

    pde adapt sunedrio 3

    pde adapt sunedrio 5

    pde adapt sunedrio 6

    pde adapt sunedrio 7

    (Δελτίο Τύπου)

  • ΠΔΕ: Συνεδριάζει την Τετάρτη 30/10 το Περιφερειακό Συμβούλιο
    ΠΔΕ: Συνεδριάζει την Τετάρτη 30/10 το Περιφερειακό Συμβούλιο

    Το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας συνέρχεται την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 16.00 σε ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας.

    Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου (Ν.Ε.Ο. Πατρών Αθηνών 32 & Αμερικής), με ταυτόχρονη δυνατότητα τηλεδιάσκεψης (e:Presence.gov.gr), ενώ θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω υπηρεσίας livestreaming, από τον σύνδεσμο https://diavlos.grnet.gr/epresence-conference-17158

    Θέματα ημερήσιας διάταξης:

    ΘΕΜΑ 1ο

    :

    Ενημέρωση σχετικά με τις ενέργειες για την αντιμετώπιση του κατολισθητικού φαινομένου στην είσοδο της «111» / Επαρχιακή Οδός Πατρών – Τριπόλεως στο ύψος της ευρύτερης περιοχής Οβρυάς – Καλλιθέας Πατρών.

    Κατόπιν αιτήματος του Επικεφαλής της Παράταξης

    «Νέα Δυτική Ελλάδα - Ενωμένοι Μπορούμε»

    κ. Σκιαδαρέση Σπυρίδωνα.

    ΘΕΜΑ 2ο

    :

    Ενημέρωση σχετικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών και τη χρηματοδότηση για την ανακατασκευή και τον εκσυγχρονισμό του Χιονοδρομικού Κέντρου Καλαβρύτων.

    Κατόπιν αιτήματος του Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης «Νέα Δυτική Ελλάδα - Ενωμένοι Μπορούμε»

    κ. Αδαμόπουλου Θεοφάνη.

    ΘΕΜΑ 3ο

    :

    Αξιοποίηση και ανάπτυξη του πρώην εργοστασίου χαρτοποιίας Λαδόπουλου στην Ακτή Δυμαίων.

    Κατόπιν αιτήματος του Επικεφαλής της Παράταξης

    «ΜΑΖΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ - ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ»

    κ. Καρπέτα Κωνσταντίνου.

    ΘΕΜΑ 4ο

    :

    Το Σχέδιο Ανασυγκρότησης της Ηλείας.

    Κατόπιν αιτήματος του Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης «ΜΑΖΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ - ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ»

    κ. Διαμαντόπουλου Κωνσταντίου.

    ΘΕΜΑ 5ο

    :

    Ενημέρωση για τις πρόσφατες πλημμύρες στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας και την αντιπλημμυρική θωράκιση.

    Κατόπιν αιτήματος του Γραμματέα του Περιφερειακού Συμβουλίου και Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης

    «ΜΑΖΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ - ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ»

    κ. Μασούρα Δημητρίου.

    ΘΕΜΑ 6ο

    :

    Αντιμετώπιση της ασθένειας του μεταχρωματικού έλκους του πλατάνου.

    Κατόπιν αιτήματος του Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης «Νέα Δυτική Ελλάδα - Ενωμένοι Μπορούμε»

    κ. Φεσσιάν Γεράσιμου.

    ΘΕΜΑ 7ο

    :

    Οδική Ασφάλεια Εθνικής Οδού Πατρών – Τριπόλεως (111) στο ύψος της Καλλιθέας.

    Κατόπιν αιτήματος της Περιφερειακής Συμβούλου της Παράταξης «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»

    κας Παναγογιαννοπούλου Χριστίνας.

    ΘΕΜΑ 8ο

    :

    Οδική Ασφάλεια Ε.Ο. Αγρίνιου – Θέρμου στο ύψος του Λιγορέματος.

    Κατόπιν αιτήματος του Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»

    κ. Μελά Αθανασίου.

    ΘΕΜΑ 9ο

    :

    Ενημέρωση για τις ενέργειες της Π.Δ.Ε. σχετικά με την απαίτηση επιστροφής χρημάτων από τους αγρότες στον ΟΠΕΚΕΠΕ.

    Κατόπιν αιτήματος του Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»

    κ. Κολόσακα Άγγελου.

    ΘΕΜΑ 10ο

    :

    Ενημέρωση σχετικά με παρεμβάσεις στην περιοχή Αμπάρια Παναιτωλίου.

    Κατόπιν αιτήματος του Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»

    κ. Καρναβιά Ιωάννη.

    Η συνεδρίαση θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω υπηρεσίας live streaming.

    Σελίδα μετάδοσης: https://diavlos.grnet.gr/epresence-conference-17158

    Ο Πρόεδρος

    Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας

    Χρήστος Παΐσιος

    (Δελτίο Τύπου)

  • Eurostat: Πάνω από 1 στους 5 Ευρωπαίους απειλείται με φτώχεια - Στο «κόκκινο» η Δυτ. Ελλάδα
    Eurostat: Πάνω από 1 στους 5 Ευρωπαίους απειλείται με φτώχεια - Στο «κόκκινο» η Δυτ. Ελλάδα

    Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, 94,6 εκατομμύρια άνθρωποι στην ΕΕ βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού

    Πάνω από το ένα πέμπτο του πληθυσμού της ΕΕ βρίσκεται επί του παρόντος σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού, αναφέρει σε νέα έκθεση η Eurostat για τις συνθήκες διαβίωσης. Το έγγραφο υπογραμμίζει επίσης τεράστιες εισοδηματικές ανισότητες στις χώρες της Βαλτικής και στη νότια Ευρώπη.

    Τα τελευταία στοιχεία της Eurostat για τις συνθήκες διαβίωσης αναφέρουν ότι υπάρχουν 94,6 εκατομμύρια άνθρωποι στην ΕΕ που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού, συγκεκριμένα το 21,4% του πληθυσμού της.

    Οι αριθμοί δείχνουν μικρή βελτίωση από το 2022, όταν το ποσοστό διαμορφώθηκε στο 21,6%.

    Το σύνολο δεδομένων προσδιορίζει 19 περιοχές σε όλο το ευρωπαϊκό μπλοκ όπου το ποσοστό των ατόμων που κινδυνεύουν από φτώχεια ή κοινωνικό αποκλεισμό υπερβαίνει το 35%, με πολλά από αυτά στη Βουλγαρία, τη νοτιοδυτική Ελλάδα, τη νότια Ισπανία και τη νότια Ιταλία — την περιοχή των Βρυξελλών του Βελγίου καθώς και το νοτιότερο καντόνι της Ελβετίας.

    Το έδαφος με το μεγαλύτερο μερίδιο είναι το γαλλικό διαμέρισμα της Γουιάνας (60,3%), ακολουθούμενο από τη νότια ιταλική περιφέρεια της Καλαβρίας (48,6%), τη νοτιοανατολική Ρουμανία (45,3%) και μια άλλη ιταλική περιφέρεια, την Καμπανία (44,4%).

    Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

    Η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα συγκαταλέγονταν στην χειρότερη κλίμακα της ΕΕ με τις περιφέρειες των οποίων οι πολίτες αντιμετωπίζουν τέτοιους κινδύνους σε ποσοστό ίσο ή μεγαλύτερο από το 35%.

    https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/10/eurostat-1-83x85.jpg 83w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/10/eurostat-1-768x790.jpg 768w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/10/eurostat-1.jpg 804w" data-sizes="(max-width: 583px) 100vw, 583px" pinger-seen="true" sizes="(max-width: 583px) 100vw, 583px" srcset="https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/10/eurostat-1-583x600.jpg 583w, /https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/10/eurostat-1-83x85.jpg 83w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/10/eurostat-1-768x790.jpg 768w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/10/eurostat-1.jpg 804w" />

    Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα, τα υψηλότερα ποσοστά ατόμων που βρίσκονται αντιμέτωπα με τον κίνδυνο της φτώχειας ή του κοινωνικού αποκλεισμού, καταγράφηκαν το 2023 στην Πελοπόννησο (35,7%), στη Δυτική Ελλάδα (35,2%), στη Δυτική Μακεδονία (32,7%), στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (31,9%) και στο Βόρειο Αιγαίο (30,4%). Στην Αττική το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 22,7%.

    Κοινωνική ανισότητα

    Σε περίπου τις μισές χώρες της ΕΕ, τα παιδιά αντιπροσωπεύουν την κατηγορία με το υψηλότερο ποσοστό ατόμων που διατρέχουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού.

    Η Eurostat εξέτασε επίσης τους συντελεστές ανισότητας όσον αφορά το διαθέσιμο εισόδημα ανά κάτοικο.

    Η Βουλγαρία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας της ΕΕ με τον υψηλότερο συντελεστή ανισότητας (37,2), ακολουθούμενη από τη Λιθουανία (35,7), τη Λετονία (34,0), την Πορτογαλία (33,7), τη Μάλτα (33,0), την Εσθονία (31,8) και την Ελλάδα (31,8).

    Ωστόσο, αν λάβουμε υπόψη και χώρες εκτός ΕΕ, το έθνος με το υψηλότερο ποσοστό εισοδηματικής ανισότητας είναι η Τουρκία (44,2).

    Χειρότερη η κατάσταση στις πρωτεύουσες

    Το 2023, οι άνθρωποι που ζούσαν στις πρωτεύουσες ορισμένων χωρών της ΕΕ ήταν γενικά λιγότερο πιθανό να διατρέχουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού. Αυτή η διαφορά ήταν πιο έντονη στη Ρουμανία, όπου το εθνικό ποσοστό ήταν 32%, σε σύγκριση με μόλις 12,3% στο Βουκουρέστι.

    Ομοίως, στην Πολωνία, το εθνικό ποσοστό ήταν 16,3%, ενώ στην περιφέρεια της Βαρσοβίας ήταν μόνο 8,9%. Στην Κροατία, ο εθνικός δείκτης ήταν 20,7%, ενώ στο Ζάγκρεμπ ήταν 11,9%.

    Πηγή: in.gr - Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

  • Δασικοί χάρτες: Όμηροι χιλιάδες ιδιοκτήτες
    Δασικοί χάρτες: Όμηροι χιλιάδες ιδιοκτήτες

    Τι πρέπει να κάνουν για να ξεμπλοκάρουν τα ακίνητά τους στο Κτηματολόγιο και να μη χάσουν την περιουσία τους - Χρήσιμος οδηγός με 8+1 ερωταπαντήσεις

    Μπλοκαρισμένες στα «δίχτυα» των Δασικών Χαρτών και του Κτηματολογίου παραμένουν έως και σήμερα χιλιάδες εκτάσεις λόγω των αργών ρυθμών που απαιτούν οι διαδικασίες επίλυσης του ιδιοκτησιακού καθεστώτος τους.

    Οι δασικοί χάρτες και το Κτηματολόγιο ενδέχεται να «μπλοκάρουν» ιδιοκτησίες που δεν πληρούν ορισμένες προϋποθέσεις

    Αυτό, σύμφωνα με την τοπογράφο – πολεοδόμο μηχανικό Γραμματή Μπακλατσή, έχει ως αποτέλεσμα:

    • Να παγώσουν οι αγοραπωλησίες εκτάσεων στις εκτός σχεδίου περιοχές για εκατοντάδες χιλιάδες ακίνητα. Τα συγκεκριμένα ακίνητα εξακολουθούν να εμφανίζονται στους χάρτες ως δασικά, καθώς οι «αντιρρήσεις» που άσκησαν οι ιδιοκτήτες τους περιμένουν την εκδίκασή τους για πάνω από 6 χρόνια!
    • Δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων εντός οικισμών ενημερώθηκαν ήδη από το Κτηματολόγιο ότι η ιδιοκτησία τους διεκδικείται από το ελληνικό Δημόσιο.
    • Χιλιάδες στρέμματα με δενδρώδεις καλλιέργειες, όπως καστανωτά σε Μαγνησία και Λάρισα ή αγριελιές σε Εύβοια και Πελοπόννησο, που επιδοτούνται από το Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ), τα κατά τόπους δασαρχεία δεν τα αναγνωρίζουν ως ιδιωτικά και τα θεωρούν δάση.
    • Πολλοί Δασωμένοι Αγροί (ΔΑ) ερμηνεύτηκαν ως «ΔΔ», δηλαδή ως ανέκαθεν δασικές εκτάσεις. Και επειδή οι ιδιοκτήτες τους δεν διαθέτουν τίτλους ιδιοκτησίας, οδηγούνται στο Δημόσιο.
    • Εκτάσεις που χρόνια καταγράφονται στο Ελαιοκομικό και Αμπελουργικό Κτηματολόγιο τώρα θεωρούνται «παράνομα εκχερσωμένες εκτάσεις» και ιδιοκτησιακά ανήκουν και αυτές στο ελληνικό Δημόσιο.

    Το κυριότερο όλων, σύμφωνα με τη Γραμματή Μπακλατσή, είναι ότι από την εξέταση περίπου 400.000 «αντιρρήσεων» που άσκησαν οι πολίτες ένα πολύ μεγάλο ποσοστό απορρίπτεται από τις επιτροπές. Εκτιμάται ότι μέχρι στιγμής πάνω από το 50% των ενστάσεων έχει απορριφθεί, ενώ σε ορισμένες περιοχές όπως η Λάρισα, οι Κυκλάδες και η Πελοπόννησος τα ποσοστά των απορρίψεων αγγίζουν το 80%!

    Αυτό σημαίνει ότι στο κλείσιμο του Κτηματολογίου εκατομμύρια εκτάσεις θα καταγραφούν υπέρ του ελληνικού Δημοσίου και οι περιουσίες των πολιτών θα χαθούν.

    Κάτω από αυτές τις συνθήκες οι ιδιοκτήτες ακινήτων αναρωτιούνται τι πρέπει να κάνουν για να μη χάσουν την περιουσία τους και αναζητούν απαντήσεις στα ερωτήματά τους.

    Δασικοί χάρτες: 8+1 ερωταπαντήσεις

    Ακολουθεί με τη μορφή ερωτήσεων – απαντήσεων ένας κατατοπιστικός οδηγός για την εμπλοκή των Δασικών Χαρτών με το Κτηματολόγιο και τις δυνατότητες που έχει ο πολίτης να υπερασπιστεί την περιουσία του.

    Οι μεταβιβάσεις, οι αντιρρήσεις, οι διορθώσεις και τα ακίνητα που απειλούνται από τις διασταυρώσεις.

    1 Ποια είναι η σχέση του δασικού χάρτη με το Κτηματολόγιο;

    Το μεν Κτηματολόγιο καταγράφει τις ιδιοκτησίες (δημόσιες και ιδιωτικές), οι δε δασικοί χάρτες εξετάζουν την ύπαρξη δασών, δασικών και χορτολιβαδικών εκτάσεων. Με την εφαρμογή του τεκμηρίου κυριότητας του Δημοσίου, οι εκτάσεις που υπόκεινται στη δασική νομοθεσία θεωρούνται δημόσιες, εφόσον δεν έχουν αναγνωριστεί ως ιδιωτικές. Εμμεσα, λοιπόν, οι δασικοί χάρτες εξετάζουν και το ιδιοκτησιακό καθεστώς και για τον λόγο αυτό αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του Κτηματολογίου. Ετσι, η κατάρτιση του Δασολογίου θεωρείται ως η πλέον αναγκαία προϋπόθεση για τη σύνταξη του Κτηματολογίου.

    2 Ποια ακίνητα μπορούν να μεταβιβαστούν (πώληση, γονική παροχή, δωρεά κ.ά.);

    Μπορούν να μεταβιβαστούν τα ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές εντός οικισμών ή εντός σχεδίου πόλης, καθώς και όλα τα αγροτεμάχια που βρίσκονται εκτός σχεδίου και φαίνονται στους μερικά κυρωμένους δασικούς χάρτες ως (ΑΑ), δηλαδή «Αλλης μορφής έκταση» στον ιστορικό χάρτη του έτους 1945 και «Αλλης μορφής έκταση» στον ορθοφωτοχάρτη του Κτηματολογίου της περιόδου 2007-2009. Αυτές είναι και οι μόνες περιοχές που δεν υπόκεινται στη δασική νομοθεσία.

    3 Τι γίνεται με τις κληρονομιές;

    Επιτρέπονται οι αποδοχές κληρονομιάς όλων των ακινήτων, διότι δεν απαιτούνται τοπογραφικό διάγραμμα και βεβαίωση μηχανικού ότι το ακίνητο δεν υπόκειται στη δασική νομοθεσία.

    4 Πότε θα μπορέσουν να μεταβιβαστούν τα υπόλοιπα ακίνητα εκτός σχεδίου, για τα οποία έχουν ασκηθεί αντιρρήσεις κατά του δασικού χάρτη;

    Μόλις συνεδριάσουν οι Επιτροπές Αντιρρήσεων, που είναι τριμελείς και αποτελούνται από δικηγόρο, δασολόγο και έναν μηχανικό. Με νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση τον Μάιο του 2020, κάθε αντίρρηση εξετάζεται και βγαίνει απόφαση που δημοσιεύεται στη Διαύγεια. Σε περίπτωση θετικής απόφασης, η έκταση αποδεσμεύεται και είναι άμεσα μεταβιβάσιμη, ενώ διορθώνεται και η αρχική εγγραφή στο Κτηματολόγιο και μπορεί να εκδοθεί οικοδομική άδεια.

    5 Τι πρέπει να κάνει ο πολίτης για να «κερδίσει» την αντίρρησή του;

    Ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να παρουσιάσει ενώπιον της Επιτροπής Αντιρρήσεων τη δική του άποψη, τεκμηριωμένα, καταθέτοντας και παρουσιάζοντας:

    • Την αντίρρησή του.
    • Ολα τα στοιχεία που διαθέτει (συμβόλαια, παραχωρητήρια, μισθωτήρια, οικοδομικές άδειες, επιδοτήσεις ΟΣΔΕ κ.λπ.).

    Επίσης, μπορεί να παραστεί και τεχνικός σύμβουλος κατά την εξέταση στην Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων (ΕΠΕΑ) και να καταθέσει και φωτοερμηνεία που να αποδεικνύει τον μη δασικό χαρακτήρα της έκτασης.

    6 Τι ισχύει για όσους δεν άσκησαν εμπρόθεσμα αντίρρηση και η έκτασή τους χαρακτηρίστηκε δασική ή χορτολιβαδική;

    Δεν μπορούν να ασκήσουν αντίρρηση εκπρόθεσμα. Σε περίπτωση όμως που υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι στον χάρτη χαρακτηρίστηκε λανθασμένα η έκτασή τους ως δασική, τότε μπορούν να υποβάλουν αίτημα πρόδηλου σφάλματος, ζητώντας την αναμόρφωση του χάρτη.

    7 Έμαθα ότι αποδεσμεύονται από το Κτηματολόγιο οι δασικές εκτάσεις. Τι ισχύει;

    Με νέα ρύθμιση, κάθε ιδιοκτήτης ακινήτου που έχει εξασφαλίσει – για ακίνητό του που είχε χαρακτηριστεί ως δάσος ή δασικό – την έκδοση απόφασης υπέρ του σε ΕΠΕΑ δασικών χαρτών ή του οποίου το ακίνητο δεν βρίσκεται εντός κυρωμένου δασικού χάρτη, θα μπορεί να διορθώνει τη σχετική εγγραφή στο Κτηματολογικό Γραφείο, χωρίς να χρειαστεί να προσφύγει στα δικαστήρια.

    8 Ποια είναι τα «σφάλματα» που μπορούν να διορθωθούν ακόμα και σήμερα;

    Τα σφάλματα χωρίζονται σε εννέα κατηγορίες και αφορούν:

    • Σφάλματα που οφείλονται στα χαρτογραφικά υπόβαθρα. Ελέγχεται γενικά η ακρίβεια του χάρτη που δημιουργήθηκε από τη σύνθεση δύο διαφορετικών εικόνων του 1945 και του 2007, γιατί σε αυτό το διάστημα έγιναν μεγάλες αλλαγές στο τοπίο.
    • Σφάλματα που οφείλονται σε λάθος τοποθέτηση των θεματικών οριογραμμών. Να μην περάστηκε δηλαδή σωστά η γραμμή που χωρίζει μια δασική έκταση από ένα κτήμα.
    • Σφάλματα που οφείλονται σε παράλειψη ή λάθος απεικόνιση θεματικών εκτάσεων (αφορούν μορφή ή χαρακτήρα). Δηλαδή, να εμφανίζεται ως δασική έκταση μια δενδροκαλλιέργεια ή ένας παλιός ελαιώνας, που λόγω της έντονης κλίσης του εδάφους, κατά τη φωτοερμηνεία των αεροφωτογραφιών, ερμηνεύτηκε ως δάσος.
    • Σφάλματα που οφείλονται σε παράλειψη ή λάθος εγγραφών στοιχείων (αντιστοίχισης). Π.χ. δεν γράφει μέσα στο πολύγωνο τι χαρακτήρα έχει η έκταση (ΔΔ, ΑΔ, ΔΑ, ΑΝ, ΔΧ, κ.λπ.).
    • Σφάλματα που οφείλονται σε τροποποιημένα στοιχεία κατόπιν επεξεργασίας εικόνας λόγω διαβαθμισμένων περιοχών. Ως διαβαθμισμένες περιοχές εννοούνται οι εκτάσεις που για λόγους εθνικής ασφάλειας παρουσιάζονται επεξεργασμένες στον χάρτη και αυτό μπορεί να επηρέασε και τη γύρω περιοχή.
    • Σφάλματα λόγω συμπερίληψης πεδινών χορτολιβαδικών, βραχωδών ή πετρωδών εκτάσεων. Ως «πεδινές» θεωρούνται οι εκτάσεις που βρίσκονται σε υψόμετρο μικρότερο των 100 μέτρων με μέση κλίση μικρότερη του 8% και μέγιστη κλίση μικρότερη του 12%, οι οποίες φέρουν χορτολιβαδική βλάστηση ή είναι βραχώδεις και θα πρέπει να φαίνονται ως «Αλλης μορφής / κάλυψης» (ΑΑ) στον δασικό χάρτη.
    • Σφάλματα λόγω συμπερίληψης χορτολιβαδικών, βραχωδών ή πετρωδών εκτάσεων αναγνωρισμένων ως ιδιωτικών. Σε αυτή την κατηγορία υπάγονται τα κληροτεμάχια που δόθηκαν με παραχωρητήρια σε ιδιώτες.
    • Σφάλματα λόγω συμπερίληψης τεχνητών δασικών φυτειών ως δασικών εκτάσεων. Πρόκειται για φυτείες (π.χ. λευκώνες, χριστουγεννιάτικα δέντρα, δασικές φυτείες).
    • Ειδικά σφάλματα που οφείλονται σε παράλειψη απεικόνισης πράξεων της διοίκησης πριν από την κύρωση του δασικού χάρτη. Αυτή η κατηγορία καλύπτει περιπτώσεις όπως το να μην εγγράφηκε σωστά η πράξη χαρακτηρισμού του δασαρχείου ή το όριο του σχεδίου πόλης, τα όρια του αναδασμού κ.λπ.

    9 Ποιοι πολίτες «απειλούνται» λόγω της διασταύρωσης δασικών χαρτών και Κτηματολογίου;

    Οι πολίτες των οποίων κινδυνεύει η ιδιοκτησία τους να χαρακτηριστεί ως αγνώστου ιδιοκτήτη και επομένως να περιέλθει στο Ελληνικό Δημόσιο είναι όσοι:

    • Δεν έχουν συμβόλαια κυριότητας και δηλώνουν την ιδιοκτησία τους με χρησικτησία, ενώ φαίνεται ως δασική έκταση.
    • Αμέλησαν να ασκήσουν εμπρόθεσμα αντίρρηση κατά του δασικού χάρτη.
    • Εκαναν στο «περίπου» εντοπισμό του ακινήτου τους στον
      χάρτη του Κτηματολογίου.
    • Υπέβαλαν ανακριβείς ή εσφαλμένες δηλώσεις ιδιοκτησίας, που οδηγούν στην αδυναμία αντιστοίχισης συμβολαίου και ακριβούς θέσης του ακινήτου στο Κτηματολόγιο.
    • Δεν δήλωσαν έγκαιρα το ακίνητό τους στο Κτηματολόγιο πριν από την οριστικοποίηση των αρχικών (πρώτων) εγγραφών, με αποτέλεσμα αυτό να χαρακτηριστεί ως «αγνώστου ιδιοκτήτη».

    Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ»

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς